IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2018 m. rugsėjo 13 d. Nr. VT-365

Ignalina

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu 2006 m. sausio 19 d. Nr. X-493 Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“, Atvejo vadybos tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. kovo 29 d. įsakymu Nr. A1-141 „Dėl Bendro darbo su šeimomis tvarkos aprašo patvirtinimo“, Grėsmės vaikui lygių kriterijų ir grėsmės vaikui lygio nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2018 m. gegužės 21 d. įsakymu Nr. A1-221 „Dėl grėsmės vaikui lygių kriterijų ir grėsmės vaikui lygio nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro, Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2018 m. rugpjūčio 8 d. įsakymu Nr. A1-428/V-894/V-691/1V-579 „Dėl Savivaldybės bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo rekomendacijų patvirtinimo“, Ignalinos rajono savivaldybės tarybos 2018-07-12 sprendimu Nr. T-129 „Dėl įgaliojimų koordinuoti atvejo vadybą suteikimo“, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2018-07-03 įsakymų Nr. V2-245 „Dėl įgaliojimo vykdyti atvejo vadybos funkcijas suteikimo“,

1. t v i r t i n u Ignalinos rajono savivaldybės administracijos bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tvarkos aprašą (pridedama);

2. paskelbti įsakymą Teisės aktų registro svetainėje http:www.e-tar.lt ir Ignalinos rajono savivaldybės interneto svetainėje www.ignalina.lt.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                    Vidas Kreivėnas

 

PATVIRTINTA

Ignalinos rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2018 m. rugsėjo 13 d.

įsakymu Nr. VT-365 

 

IGNALINOS RAJONO SAVIVALDYBĖS BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS ORGANIZAVIMO IR KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ignalinos rajono savivaldybės (toliau – savivaldybės) bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tvarkos aprašas (toliau – aprašas) nustato bendro darbo su vaikus auginančiais ar jų besilaukiančiais asmenimis ir jų vaikais (toliau – šeimos) organizavimo savivaldybėje pagrindinius principus, bendro darbo su šeimomis koordinavimą, prevencinės ir kitos pagalbos organizavimą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje, keitimosi informacija tarp įstaigų, institucijų, organizacijų tvarką, vaiko teisių apsaugos užtikrinimo priemonių ir pagalbos teikimo bei organizavimo stebėseną.

2. Bendro darbo su šeimomis organizavimo ir koordinavimo tikslas – stiprinti tarpinstitucinį bendradarbiavimą Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje, organizuoti bendrą institucijų veiklą ir derinti bendrus veiksmus plėtoti socialinius bendradarbiavimo ir pagalbos santykius, siekiant stiprinti šeimų atsakomybę, gebėjimus ir galimybes savarankiškai spręsti savo šeimos problemas bei padėti įveikti socialinę atskirtį.

3. Bendradarbiavimas – tai komandų, sudarytų iš skirtingų institucijų atstovų, derinančių veiksmus tarpusavyje ir siekiančių bendro tikslo, veikla. Tarpinstitucinio bendradarbiavimo veikloje yra labai svarbi kiekvieno pagalbos teikėjo atsakomybė, būtina, kad vienos institucijos gerai išmanytų kitų institucijų darbą. Norint efektyviai dirbti ir būti kartu, būtina derinti skirtingus bendradarbiaujančiųjų interesus, siekiant bendro tikslo.

4. Bendras darbas su šeima yra organizuojamas laikantis šeimos atsakomybės, bendradarbiavimo, gyvenamosios vietos bendruomenės įtraukimo, kompleksiškumo, prieinamumo ir kokybės, proporcingumo, šeimos individualizavimo ir pagalbos diferencijavimo, teisėtumo, asmens teisių ir laisvių apsaugos, teisingumo, objektyvumo ir efektyvumo principais.

5. Pagalbos turinys konkrečiai šeimai priklauso nuo individualaus šeimos pagalbos poreikio ir grėsmės lygio šeimoje. Grėsmės lygį šeimoje nustato Valstybinės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos (toliau – VVTAĮT) teritorinis skyrius.

6. Ignalinos rajono socialinių paslaugų centras (toliau – Centras) Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje koordinuoja atvejo vadybos procesus  ir vykdo atvejo vadybos funkcijas. Centras nustato socialinių paslaugų poreikį ir paslaugų teikimo tvarką.

7. Atvejo vadyba gali būti taikoma nenustačius grėsmės vaikui lygio, bet esant poreikiui vaikui ir šeimai gauti kompleksinę pagalbą. Atvejo vadybą gali inicijuoti Ignalinos rajono savivaldybės administracija, seniūnijos, kitos pagalbą vaikams ir šeimoms teikiančios įstaigos ar organizacijos, šeima, elektroninėmis ryšio priemonėmis ar raštu kreipdamasi į Centrą su prašymu paskirti atvejo vadybininką. Prašyme turi būti nurodyti Atvejo vadybininko paskyrimo motyvai ir pridedama turima informacija apie šeimą.

8. Kitos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

 

II SKYRIUS

BENDRO DARBO SU ŠEIMOMIS DALYVIAI, TEIKIANTYS PAGALBĄ ŠEIMOMS, IR  BENDRO DARBO ORGANIZAVIMAS

 

 

9. Subjektai, dalyvaujantys darbe su šeimomis:

9.1. Ignalinos rajono socialinių paslaugų centro ir kitų Ignalinos rajono savivaldybėje veikiančių socialinių paslaugų įstaigų (vaikų dienos centrų, kt.) socialiniai darbuotojai, psichologai ir kiti socialinių paslaugų srities darbuotojai, pagal kompetenciją dirbantys su šeimomis ir teikiantys ar organizuojantys socialinę priežiūrą šeimoms;

9.2. Ignalinos rajono savivaldybės administracijos specialistai, seniūnai, seniūnaičiai;

9.3. bendruomeninių ir kitų nevyriausybinių organizacijų darbuotojai, savanoriai;

9.4. asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros įstaigų darbuotojai, teikiantys sveikatos priežiūros paslaugas šeimai;

9.5. švietimo įstaigų (bendrojo ugdymo ir ikimokyklinio ugdymo mokyklų, pedagoginių psichologinių tarnybų, neformaliojo vaikų švietimo mokyklų ir kt.) darbuotojai;

9.6. policijos pareigūnai;

9.7. kiti specialistai, teikiantys šeimoms paslaugas ir pagalbą.

10. Kiekvienoje Ignalinos rajono seniūnijoje yra sudaromos tarpinstitucinės grupės. Seniūnijos tarpinstitucinei grupei vadovauja seniūnas, jo nesant – seniūną pavaduojantis darbuotojas.

11. Seniūnijų tarpinstitucinės grupės sudėtį ir nuostatus įsakymu tvirtina savivaldybės administracijos direktorius.

12. Savivaldybėje veikia tarpinstitucinė grupė. Grupės pasitarimuose aptariami bendro darbo su šeimomis klausimai, kylančios problemos, organizuojami, planuojami ir teikiami siūlymai administracijos direktoriui dėl pagalbos šeimai, socialinės rizikos prevencijos priemonių, bendruomenių telkimo formų, sutariama dėl bendrų veiksmų dirbant su šeimomis, aptariama keitimosi informacija tvarka.

13. Savivaldybėje bendrą darbą su šeimomis koordinuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius, kuris vadovauja tarpinstitucinei grupei ir ne rečiau kaip kartą per ketvirtį organizuoja tarpinstitucinius pasitarimus. Prireikus savivaldybės  tarpinstitucinės grupės posėdyje dalyvauja ir savivaldybės administracijos atstovai.

 

III SKYRIUS

SOCIALINĖS RIZIKOS PREVENCIJA

 

14. Siekdami identifikuoti socialinės rizikos prevencijos priemonių bei kitos pagalbos šeimoms poreikį savivaldybėje, Ignalinos rajono socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai, dirbantys Ignalinos rajono teritorijoje, kiekvieną ketvirtį įvertina, su kokiais sunkumais susiduria savivaldybėje gyvenantys nepilnamečiai vaikai, prioritetą skirdami vaikams, nelankantiems ikimokyklinio ugdymo įstaigų, augantiems ekonominį nepriteklių patiriančiose šeimose (šeima gauna socialinę pašalpą, paramą maisto produktais); šeimose, kurios patekusios į krizę (tėvų nedarbas, žalingi įpročiai, netektys, skyrybos); šeimose, kurių vienas iš tėvų uždarbiauja užsienyje, nuteistas kalėti; šeimose, kurių vienas iš tėvų serga psichikos liga; vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių; vaikams, augantiems fizinių asmenų globėjų (rūpintojų) šeimose, daugiavaikėse šeimose, šeimose, kuriose nustatyti smurto atvejai, ar kita. Išvados ir siūlymai aptariami seniūnijų tarpinstitucinių komandų posėdžiuose.

15. Seniūnas, vykdydamas Vietos savivaldos įstatymo jam priskirtas funkcijas:

15.1. bendradarbiauja su seniūnaičiais, šaukia seniūnaičių ar seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų sueigas, apibendrina šiose sueigose priimtus sprendimus ir perduoda juos vertinti atsakingoms institucijoms, informuoja šias sueigas apie atsakingų institucijų priimtus sprendimus, susijusius su šiose sueigose priimtais sprendimais;

15.2. bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis, vietos gyventojais, bendruomenių pirmininkais, telkia ir skatina bendruomenes dirbti su šeimomis ir vaikais;

15.3. bendradarbiauja su švietimo įstaigomis ir inicijuoja šeimų ir vaikų dalyvavimą švietimo įstaigų edukaciniuose, kultūriniuose renginiuose, inicijuoja saugios kaimynystės veiklas, padeda šeimai užsitikrinti tinkamas buitines sąlygas ir kt.;

15.4. prireikus organizuoja gyventojų susitikimus su savivaldybės ar valstybės institucijų ir įstaigų atstovais, apibendrina pateiktas pastabas, pasiūlymus ir teikia juos savivaldybės administracijos direktoriui.

16. Seniūnija, įstatymų nustatyta tvarka:

16.1. dalyvauja organizuojant viešųjų paslaugų teikimą ir (arba) prižiūrint, kaip teikiamos viešosios paslaugos, teikia pasiūlymus savivaldybės administracijai dėl viešųjų paslaugų teikimo gerinimo;

16.2. dalyvauja rengiant ir įgyvendinant gyventojų užimtumo programas;

16.3. dalyvauja organizuojant visuomenei naudingą veiklą;

16.4. dalyvauja vykdant socialinės paramos teikimą ir socialinių išmokų, pašalpų mokėjimą bei jų panaudojimo kontrolę;

16.5. dalyvauja vertinant atskirų šeimų (asmenų) gyvenimo sąlygas bei poreikius ir surašant buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo aktą, teikia savivaldybės administracijai siūlymus dėl socialinės paramos toms šeimoms (asmenims) reikalingumo ir paramos būdų;

16.6. dalyvauja vykdant vaiko teisių apsaugą, užtikrina prevencinės pagalbos vaikui ir šeimai organizavimą, socialinių, švietimo, sveikatos priežiūros įstaigų bei kitų įstaigų teikiamų paslaugų koordinavimą ir darbą su riziką patiriančiomis šeimomis.

17. Seniūnaičiai, bendruomeninės organizacijos, pasitelkę savanorius, taikydami prevencijos priemones, suburia bendruomenę dirbti su šeimomis ir vaikais, organizuoja šeimų užimtumą, inicijuoja saugios kaimynystės veiklą ir kt.

18. Savivaldybėje šeimoms, įskaitant besilaukiančias vaikų šeimas, sudaromos galimybės dalyvauti Tėvystės ugdymo ir stiprinimo programoje, kitose šeimos įgūdžius ugdančiose ir palaikančiose priemonėse.

19. Nustačius, kad taikomų prevencijos priemonių šeimai nepakanka arba jos nėra veiksmingos, socialinis darbuotojas, dirbantis su šeima, informuoja seniūnijos tarpinstitucinės grupės vadovą, kuris organizuoja grupės pasitarimą ir sprendžia klausimą dėl atvejo vadybos  ar kompleksinės pagalbos šeimai poreikio. Apie grupės sprendimą dėl paslaugų poreikio šeimai seniūnas informuoja Valstybinės vaiko teisių apsaugos tarnybos (toliau – VVTĮT) teritorinį skyrių arba kreipiasi į savivaldybės tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių dėl koordinuotos pagalbos šeimai.

 

IV SKYRIUS

SOCIALINIO DARBO SU ŠEIMOMIS IR SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS TEIKIMO SPECIFIKA

 

20. Socialinis darbas su šeima dirbamas tarpusavio susitarimo ir bendradarbiavimo su šeima pagrindu. Socialinis darbuotojas yra šeimos pagalbininkas pastarajai apsisprendžiant dėl šeimos gerovės, tačiau nėra atsakingas už šeimos pasirinktą gyvenimo būdą ir jos sprendimus bei šių sprendimų pasekmes.

21. Pagrindinės socialinio darbuotojo funkcijos, dirbant su šeima socialinį darbą, nustatytos įstaigų vidaus tvarkose, socialinį darbą ir pagalbą šeimai ir vaikui reglamentuojančiuose teisės aktuose.

22. Su šeima socialinį darbą dirba ir socialinę priežiūrą šeimai teikia Ignalinos rajono socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai. Teikiant šeimai socialinę priežiūrą, socialinių darbuotojų darbą gali papildyti socialinių darbuotojų padėjėjų veikla.

23. Socialinių darbuotojų, teikiančių socialinę priežiūrą šeimoms, veiklą koordinuoja ir metodinę pagalbą organizuoja Ignalinos rajono socialinių paslaugų centras, taip pat pasitelkiami kiti pagal kompetenciją savivaldybių administracijų padaliniai, kitos įstaigos, jei reikia – nepriklausomi ekspertai ir kt.

24. Socialinė priežiūra derinama su nevyriausybinių organizacijų, savivaldybių organizuojamomis pagalbos šeimai formomis. Šeimą ištikus krizei, suteikiama galimybė gauti psichologo pagalbą, suteikiama informacija arba padedama sutvarkyti dokumentus vienkartinėms išmokoms gauti, gydytis nuo priklausomybių, dalyvauti pozityviosios tėvystės, visuomenės sveikatos stiprinimo, smurtinį elgesį keičiančiose, smurto prevencijos priemonių bei kitose programose, vaikui lankyti dienos centrą ir kt.

25. Ignalinos rajono savivaldybės teritorijoje veikiančios įstaigos pagal kompetenciją dalijasi informacija dėl galimybių šeimai gauti pagalbą, kartu su šeima ir socialiniu darbuotoju planuoja ir teikia pagalbą šeimai. Prireikus pagal galimybes dalyvauja aptariant pagalbos šeimai priemones ir efektyvumą. Kai įstaigos atsisako bendradarbiauti su socialiniu darbuotoju ar Ignalinos rajono socialinių paslaugų centru, vadovybė apie tokį atvejį raštu informuoja tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorių. Šie klausimai papildomai aptariami savivaldybės tarpinstitucinėje grupėje. 

26. Ignalinos rajono socialinių paslaugų centras iki sausio 31 d. ir per metus pagal poreikį, Ignalinos rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui teikia statistinę informaciją apie šeimoms teiktą socialinę pagalbą ir pokyčius.

 

V SKYRIUS

VAIKO ATVEJO PERŽIŪRA, PAGALBOS VAIKUI IR ŠEIMAI PLANAVIMAS

 

27. Vietos gyventojai, švietimo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų, teisėsaugos ir kitos institucijos ir įstaigos, seniūnai, seniūnaičiai, bendruomeninių ir kitų nevyriausybinių organizacijų darbuotojai ar kiti asmenys, turintys informacijos apie galimą vaiko teisių pažeidimą šeimoje, keliantį ar galintį sukelti pavojų jo gerovei, sveikatai ar gyvybei, nedelsdami apie tai informuoja VVTĮT teritorinį skyrių ar policiją.

28. Seniūnijos tarpinstitucinės darbo grupės nariai, prevencinių apsilankymų šeimose metu pastebėję galimas grėsmes vaiko saugumui, apie tai nedelsdami informuoja VVTĮT teritorinį skyrių ar policiją ir užtikrina vaiko saugumą iki kompetentingų institucijų atvykimo.

29. VVTĮT specialistai, nustatę grėsmės lygį, apie tai informuoja Ignalinos rajono socialinių paslaugų centrą dėl atvejo vadybininko paskyrimo ir pagalbos šeimai ir vaikui organizavimo. Nustačius grėsmės lygį šeimoje, socialinis darbas organizuojamas vadovaujantis Socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintu Atvejo vadybos aprašu, Socialinių paslaugų organizatoriaus vidaus tvarkos taisyklėmis ir kitais dokumentais bei teisės aktais.

30. Pagalbos turinys konkrečiai šeimai priklauso nuo individualaus šeimos pagalbos poreikio ir grėsmės lygio šeimoje. VVTĮT specialistams nenustačius galimų vaiko teisių apsaugos pažeidimų šeimoje, tačiau esant poreikiui šeimai teikti paslaugas, apie situaciją informuoja Ignalinos rajono socialinių paslaugų centrą ir šeimos gyvenamosios vietos seniūną, kuris atvejį aptaria artimiausiame seniūnijos tarpinstitucinės grupės posėdyje  ir pasiūlo šeimai prevencines priemones.

 

VI SKYRIUS

KITŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ DARBO SPECIFIKA DIRBANT SU ŠEIMOMIS

 

31. Vaikui ir šeimai savivaldybė užtikrina nuoseklią, individualią ir planingą prevencinę ir kitą pagalbą. Organizuodamos ir teikdamos prevencinę, kompleksinę ir kitą pagalbą šeimai, savivaldybės administracija ir įstaigos bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis, vietos bendruomenėmis, VVTĮT teritoriniu skyriumi, valstybės ir kitų savivaldybių institucijomis bei įstaigomis bei telkia bendram darbui.

32. Seniūnai, seniūnaičiai, bendruomeninės organizacijos, pasitelkę savanorius, kartu su savivaldybės administracija suburia bendruomenę dirbti su šeimomis ir vaikais, organizuoja šeimų užimtumą, inicijuoja saugios kaimynystės veiklas, prisideda prie šeimų švietimo organizavimo.

33. Seniūnai:

33.1. prevenciškai stebi šeimas ir šeimas, kuriose galima socialinė rizika, jose lankosi. Prireikus seniūnai kartu su socialiniais darbuotojais ir kitais seniūnijos tarpinstitucinės grupės nariais vyksta į šeimas.

33.2. su seniūnijos tarpinstitucinės komandos nariais aptaria galimas individualios prevencijos, intervencijos šeimoms priemones ir raštu kartą per ketvirtį teikia Ignalinos rajono savivaldybės socialinių paslaugų centrui informaciją apie situaciją seniūnijoje;

33.3. vadovauja seniūnijos tarpinstitucinei grupei.

34. Socialinių paslaugų centro socialiniai darbuotojai:

34.1. palaiko glaudžius ryšius su seniūnais bei aptarnaujamos teritorijos, seniūnijos gyventojais;

34.2. renka ir analizuoja informaciją apie seniūnijos gyventojų socialinės pagalbos poreikius;

34.3. analizuoja ir nustato socialinių paslaugų ir socialinės paramos poreikį;

34.4. informuoja ir konsultuoja gyventojus socialinių paslaugų klausimais;

34.5. prireikus tarpininkauja skiriant šeimai socialines paslaugas, techninės pagalbos priemones, piniginę socialinę paramą;

34.6. tiria šeimų buities ir gyvenimo sąlygas ir teikia išvadas dėl piniginės socialinės paramos skyrimo, neskyrimo, jos mokėjimo nutraukimo, dėl piniginės socialinės paramos skyrimo šeimai nepiniginėmis formomis;

34.7. stebi ir lankosi šeimose, išgyvenančiose krizes, ir teikia prevencinio pobūdžio paslaugas;

34.8. gavę informacijos apie galimai pažeidžiamas vaikų teises, nedelsdami informuoja VVTĮT teritorinį skyrių ar policiją.

35. Seniūnaičiai ir bendruomeninės organizacijos prevenciškai stebi šeimas ir šeimas, kuriose galima socialinė rizika, prireikus jose lankosi su seniūnu, socialiniais darbuotojais ar kitais seniūnijos tarpinstitucinės grupės nariais, aptaria galimas individualias prevencijos priemones.

36. Ignalinos rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro specialistai planuoja Ignalinos rajono savivaldybės vaikų sveikatai gerinti skirtas priemones, vertina taikomų priemonių efektyvumą, organizuoja renginius, mokymus bendruomenėje, įtraukdami vietos gyventojus į sveikatinimo programas, ypač daug dėmesio skirdami psichikos sveikatai stiprinti, alkoholizmui mažinti, prevenciniam darbui su besilaukiančiomis motinomis, smurto prevencijai ir pan. ir apie vykdytas veiklas kiekvienų metų liepos 1 d. ir sausio 1 d. Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui pateikia veiklos ataskaitas. Organizuoja ankstyvosios intervencijos mokymus jaunuoliams nuo 14 iki 21 metų.

37. Ugdymo įstaigų socialiniai pedagogai atlieka vaikų mokyklos lankymo stebėseną. Vaikui nesimokant pagal privalomojo švietimo programas, nesistemingai lankant mokyklą, apie tai informuoja ugdymo įstaigos administraciją ir savivaldybės vaiko gerovės komisiją. Mokyklai kilus pagrįstų įtarimų dėl to, kad tėvai galimai netinkamai auklėja vaiką, mokykla apie vaiko mokyklos nelankymą, kitas pastebėtas aplinkybes ir mokyklos teiktą švietimo pagalbą per 1 darbo dieną nuo šių faktų nustatymo informuoja VVTĮT teritorinį skyrių.

38. Bendrojo ugdymo mokyklos, vykdančios ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programas, atlieka vaikų privalomojo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo stebėseną, pasitelkdamos kitus specialistus (socialinį darbuotoją, seniūnijos tarpinstitucinio bendradarbiavimo grupę ar kitus specialistus), nustato privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo poreikį vaikui ir surenka privalomo ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo poreikį įrodančius dokumentus, parengia rekomendaciją ir teikia savivaldybės vaiko gerovės komisijai. Vaikams, kuriems švietimo ir mokslo ministro nustatytais atvejais šis ugdymas yra privalomas, nelankant ikimokyklinio ar bendrojo ugdymo mokyklos, šių mokyklų socialiniai pedagogai apsilanko šių vaikų šeimose, išsiaiškina aplinkybes ir per 1 darbo dieną nuo šio fakto nustatymo apie tai informuoja VVTĮT teritorinį skyrių.

39. Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklos planuoja ir vykdo tikslines prevencines programas, bendradarbiauja su seniūnijomis, socialiniais darbuotojais.

40. Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo mokyklos organizuoja specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų ugdymą, teikia švietimo pagalbą, konsultuoja tėvus Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo nustatyta tvarka. Švietimo pagalbos specialistai teikia socialinę pedagoginę, psichologinę, specialiąją pedagoginę, specialiąją pagalbą, konsultuoja vaiko tėvus ar atstovus pagal įstatymą, bendradarbiaudami su jais teikia vaikams psichologinę pagalbą, ankstyvąją intervenciją, bendradarbiauja su socialiniais darbuotojais, sveikatos priežiūros įstaigomis, VVTĮT teritoriniu skyriumi.

41. Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigų darbuotojai, esant įtarimų, kad pažeistos vaiko teisės, nedelsdami apie tai informuoja VVTĮT teritorinį skyrių.

42. Ikimokyklinio ir bendrojo ugdymo įstaigos užtikrina vaikų neformalųjį ugdymą, jį stebi ir kontroliuoja. Vaikams savivaldybės administracijos Kultūros ir švietimo skyrius organizuoja privalomą priešmokyklinį ugdymą bei švietimo ir mokslo ministro nustatytais atvejais ikimokyklinį ugdymą ir, esant galimybei – vaikų vežimo ir kitų paslaugų teikimą.

43. Didžiasalio vaikų globos ir socialinės paramos šeimai centras:

43.1. teikia laikino apgyvendinimo, trumpalaikės ir ilgalaikės socialinės globos paslaugas be tėvų globos likusiems vaikams, su apgyvendintais vaikais susijusią informaciją teikia Valstybinės vaiko teisų apsaugos tarnybos teritoriniam skyriui ir savivaldybės administracijos Socialinės paramos ir kaimo reikalų skyriui;

43.2. užtikrina globojamų vaikų neformalųjį ugdymą, jį stebi ir kontroliuoja;

43.3. apie galimus vaiko teisių pažeidimus nedelsdamas informuoja Valstybinės vaiko teisų apsaugos tarnybos teritorinį skyrių ir policiją;

43.4. centro parengti specialistai vykdo globėjų mokymus pagal GIMK programą, teikia palaikymą ir konsultacijas globėjams;

43.5. organizuoja ir vykdo tėvystės įgūdžių mokymus ir organizuoja palaikymo grupes tėvams, auginantiems vaikus.

44. Rajone veikiantys dienos centrai organizuoja vaikų užimtumą. Vaikų, nukreipiamų į dienos centrus, sąrašai derinami su Ignalinos rajono Socialinių paslaugų centru.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

45. Apraše neaptartos nuostatos vykdomos vadovaujantis kitų Lietuvos Respublikos teisės aktų reglamentuota tvarka.  

46. Aprašas gali būti pakeistas ar panaikintas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

________________________