VILNIAUS MIESTO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO MOKINIUI, NEPASIEKUSIAM PATENKINAMO PASIEKIMŲ LYGIO PASIEKIMŲ PATIKRINIMUOSE, TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. lapkričio 8 d. Nr. 30-2533/23

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-586 „Dėl 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“,
45 punktu ir
Vilniaus miesto savivaldybės mero 2023 m. gegužės 22 d. potvarkio Nr. 955-178/23 „Dėl Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliojimų“ 1.2 papunkčiu,

t v i r t i n u  Mokymosi pagalbos teikimo mokiniui, nepasiekusiam patenkinamo pasiekimų lygio pasiekimų patikrinimuose, tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Organizacijos vystymo grupės vadovė,

vykdanti Administracijos direktoriaus funkcijas                                                        Lina Koriznienė

 

 

 

PATVIRTINTA

Vilniaus miesto savivaldybės

administracijos direktoriaus

2023 m. lapkričio 8 d.

įsakymu Nr. 30-2533/23

 

 

MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO MOKINIUI, NEPASIEKUSIAM PATENKINAMO PASIEKIMŲ LYGIO PASIEKIMŲ PATIKRINIMUOSE, TVARKOS APRAŠAS

 

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Mokymosi pagalbos teikimo mokiniui, nepasiekusiam patenkinamo pasiekimų lygio pasiekimų patikrinimuose, tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato mokymosi pagalbos teikimo Vilniaus miesto savivaldybės (toliau – Savivaldybė) bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams, nepasiekusiems patenkinamo pasiekimų lygio nacionaliniuose mokinių pasiekimų patikrinimuose ir pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimuose (toliau – Pasiekimų patikrinimai), tvarką.

2. Aprašas nustato mokymosi pagalbos teikimo tvarką Savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų:  

2.1. mokiniui, įgijusiam pradinį išsilavinimą, bet nepasiekusiam patenkinamo pasiekimų lygio nacionaliniuose mokinių pasiekimų patikrinimuose;

2.2. mokiniui, baigusiam pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį, bet nepasiekusiam patenkinamo pasiekimų lygio nacionaliniuose mokinių pasiekimų patikrinimuose;

2.3. mokiniui, įgijusiam pagrindinį išsilavinimą, bet nepasiekusiam patenkinamo pasiekimų lygio pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimuose.

3. Aprašas netaikomas Savivaldybės teritorijoje veikiančių privačių ir valstybinių mokyklų mokiniams.

4. Aprašas parengtas vadovaujantis 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų (toliau – Bendrieji planai), patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2023 m. balandžio 24 d. įsakymu Nr. V-586 „Dėl 2023–2024 ir 2024–2025 mokslo metų pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų bendrųjų ugdymo planų patvirtinimo“, II skyriaus ketvirtuoju skirsniu.

5. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme ir Bendruosiuose planuose vartojamas sąvokas.

 

 

II. MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO KRITERIJAI

 

6. Mokymosi pagalba mokiniui, nepasiekusiam patenkinamo pasiekimų lygio Pasiekimų patikrinimuose, teikiama organizuojant papildomas konsultacijas.

7. Kiekvienam mokiniui sudaroma galimybė gauti 20 to paties mokomojo dalyko konsultacijų.

8. Jeigu mokinys Pasiekimų patikrinimų metu nepasiekė kelių vertintų dalykų patenkinamo pasiekimų lygmens, reikalinga mokymosi pagalba skiriama kiekvienam dalykui atskirai.

9. Mokiniams, nacionaliniuose mokinių pasiekimų patikrinimuose nepasiekusiems patenkinamo lygio, konsultacijos organizuojamos mokykloje, kurioje jie mokosi.

10. Mokiniams, pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimuose nepasiekusiems patenkinamo lygio, konsultacijos gali būti organizuojamos ir kitoje mokykloje, bendru mokyklų sutarimu, jei:

10.1. mokytojai dirba virškrūviu ar negali vykdyti konsultacijų dėl rimtų priežasčių;

10.2. mokykloje trūksta konkretaus mokomojo dalyko mokytojo.

11. Konsultacijos vykdomos kontaktiniu būdu. Atskirais atvejais, kai nėra galimybės konsultacijas vykdyti kontaktiniu būdu, konsultacijos gali būti vykdomos ir nuotoliniu būdu.

12. Konsultacijos organizuojamos ne didesnėms kaip 5 to paties mokomojo dalyko mokinių grupėms. Grupės gali būti sudaromos iš tos pačios klasės ar paralelių klasių mokinių, taip pat gali būti sudaromos ir iš skirtingų ugdymo įstaigų mokinių.

13. Konsultacijos trukmė turi būti ne trumpesnė nei vienos pamokos trukmė.

14. Konsultacijos organizuojamos ne pamokų metu, tačiau negali būti vykdomos mokinių atostogų metu, poilsio ir švenčių dienomis.

15. Konsultacijos vykdomos pagal mokyklos direktoriaus patvirtintą ir mokinį pasirašytinai supažindintą konsultacijų tvarkaraštį.

16. Konsultacijas gali teikti patenkinamo pasiekimų lygmens Pasiekimų patikrinime nepasiekusį mokinį mokęs mokytojas ar kitas to mokomojo dalyko mokytojas.

17. Konsultacijos gali būti vykdomos intensyviai, t. y. išdėstant jas per kelis mėnesius arba išdėstant jas tam tikru periodiškumu per visas ugdymo dienas.

18. Mokinių konsultacijų lankomumas žymimas elektroniniame dienyne.

 

III. MOKYMOSI PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMAS

 

19. Mokykla sudaro sąlygas kiekvienam mokiniui, nepasiekusiam patenkinamo pasiekimų lygmens Pasiekimų patikrinimuose, gauti reikiamas konsultacijas ir jų kiekį.

20.  Už mokymosi pagalbos teikimo organizavimą atsako mokyklos direktorius, kuris:

20.1. paskiria atsakingą asmenį mokymosi pagalbai koordinuoti (koordinatorių);

20.2. nustato konsultacijų vykdymo intensyvumą;

20.3. paskiria konsultuojančius mokytojus;

20.4. tvirtina konsultacijų tvarkaraštį;

20.5. sprendžia iškilusias problemas.

21. Mokyklos direktoriaus įsakymu paskirtas asmuo (koordinatorius):

21.1. sudaro konsultuojamų mokinių sąrašą, suformuoja konsultacijų grupes;

21.2. sudaro mokytojų sąrašą konsultacijoms teikti;

21.3. suderina su mokytojais konsultacijų laiką, sudaro konsultacijų tvarkaraštį;

21.4. aptaria su konsultacijas vykdysiančiais mokytojais mokinių lankomumo konsultacijose žymėjimą, tėvų informavimą, neatvykus mokiniams į konsultacijas ar kitais atvejais – praleistų konsultacijų pateisinimo priežastis;

21.5. teikia reikiamą pagalbą konsultacijas vykdantiems mokytojams.

22.  Prieš pradėdamas teikti konsultacijas, mokomojo dalyko mokytojas:

22.1. susipažįsta su kiekvieno mokinio Pasiekimų patikrinimų rezultatais (ataskaita);

22.2. parengia kiekvieno mokinio individualų mokymosi pasiekimų gerinimo planą, kuriame numatyto bendrą konsultacijų skaičių, konsultacijų temas ir trukmę, įvardina mokiniui būtinas atlikti užduotis, jų vertinimą;

22.3. supažindina mokinio tėvus (globėjus, rūpintojus) su mokinio individualiu mokymosi pasiekimų gerinimo planu ir konsultacijų tvarkaraščiu.

23. Mokykla, kurioje organizuojamos konsultacijos, numato erdves, kur bus organizuojamos konsultacijos, bei užtikrina reikiamų mokymo priemonių prieinamumą konsultacijas teikiančiam mokytojui ir mokiniams konsultacijų metu.

24. Mokiniai, nepasiekę patenkinamo lygio nacionaliniuose mokinių pasiekimų patikrinimuose, kurie mokymąsi tęsia kitoje ugdymo įstaigoje, turi pateikti šiai mokyklai pasiekimų patikrinimų ataskaitą.

25. Mokykla kiekvienais mokslo metais Savivaldybės administracijos Švietimo aplinkos skyriui  jo nustatyta data pateikia šiuo klausimu reikiamą informaciją.

 

IV. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26.  Aprašas skelbiamas mokyklų interneto svetainėse.

27. Įgyvendinant Aprašą asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, nuostatomis. 

28. Asmenys, pažeidę Aprašo reikalavimus arba jų nesilaikantys, atsako teisės aktų nustatyta tvarka.

________________________