KALVARIJOS SAVIVALDYBĖS
MERAS
POTVARKIS
DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE
TVARKOS APRAŠO TVIRTINIMO
2025 m. sausio 22 d. Nr. M-27 (2.4 E)
Kalvarija
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 21 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 3 dalies 1 punktu,
Šis potvarkis per vieną mėnesį nuo jo įsigaliojimo arba paskelbimo dienos gali būti skundžiamas pasirinktinai Lietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyriui, adresu: Laisvės al. 36, 44240 Kaunas, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo nustatyta tvarka, arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmams, adresu: A. Mickevičiaus g. 8A, 44312 Kaunas, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Kalvarijos savivaldybės mero
2025 m. sausio 22 d. potvarkiu
Nr. M-27 (2.4 E)
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO KALVARIJOS SAVIVALDYBĖJE
TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Socialinių paslaugų planavimo Kalvarijos savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato, kokiomis priemonėms ir veiksmais yra įvertinamas socialinių paslaugų rūšių pagal gyventojus poreikis, prognozuojamas teikimo mastas bei lėšų poreikis socialinėms paslaugoms organizuoti ir teikti Kalvarijos savivaldybės gyventojams.
2. Socialinių paslaugų poreikio vertinimas ir teikimo prognozavimas atliekamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patvirtintomis Socialinių paslaugų planavimo rekomendacijomis ir Socialinių paslaugų išvystymo normatyvų sąrašu (toliau – Išvystymo normatyvai), Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais teisės aktais.
3. Socialinių paslaugų planavimo tikslai:
3.1. nustatyti veiksnius, turinčius įtakos gyventojų socialinių paslaugų poreikiams, socialinių paslaugų plėtros prioritetus ir lėšų sumą, reikalingą socialinėms paslaugoms finansuoti;
3.2. užtikrinti asmenų priklausomumo (savarankiškumo netekimo) prevenciją (savarankiškumą išsaugančių, atkuriančių ir jo mažėjimą lėtinančių priemonių įgyvendinimą);
3.3. gerinti socialinių paslaugų kokybę, didinti jų kompleksiškumą ir veiksmingumą, apimantį efektyvesnės socialinių paslaugų infrastruktūros kūrimą ir esamos pertvarkymą;
4. Tvarkoje vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos šeimos stiprinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens su negalia teisių apsaugos pagrindų įstatyme.
II SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMO PRINCIPAI
5. Socialinių paslaugų planavimo principai:
5.1. dėmesys vietinei socialinei ir kultūrinei aplinkai − įvertinti socialinių paslaugų išvystymo pakankamumą pagal faktinį Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų infrastruktūros išvystymą ir nustatytą socialinių paslaugų poreikį;
5.2. viešumas, bendradarbiavimas su visomis suinteresuotomis institucijomis, organizacijomis, bendruomenės įtraukimas į veiklą: į socialinių paslaugų planavimą įtraukti Kalvarijos savivaldybės asmens su negalia gerovės komisijos narius, Kalvarijos savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybos narius, Kalvarijos savivaldybės jaunimo tarybos narius, Kalvarijos savivaldybės šeimos tarybos narius, Kalvarijos savivaldybėje veikiančių nevyriausybinių organizacijų atstovus, bendruomenių atstovus;
5.3. diskusijomis pagrįstas bendradarbiavimas, kompromisų paieška, požiūrių derinimas, dėmesys ir pagarba įvairiems požiūriams bei nuomonėms – vykdyti apklausas, tyrimus ir aptarimus, įvertinti socialinių paslaugų išvystymo pakankamumą, socialinių paslaugų teikimo kokybę ir socialinių paslaugų poreikį;
5.4. maksimalus vietinių išteklių panaudojimas tiek rengiant Kalvarijos savivaldybės strateginio planavimo dokumentus, nustatančius socialinių paslaugų rūšis pagal gyventojų poreikius, jų teikimo mastą ir finansavimą, tiek juos įgyvendinant – teikti lėšų poreikį ir siektinus įgyvendinti rodiklius, rengiant strateginio planavimo dokumentus pagal nustatytą faktinį poreikį. Nuolat vykdyti Kalvarijos savivaldybės strateginio plano įgyvendinimo stebėseną;
5.5. išteklių taupymas – pasitelkti vietos bendruomenę socialinių paslaugų išvystymo pakankamumui, socialinių paslaugų teikimo kokybei įvertinti (vykdomos apklausos, tyrimai, aptarimai);
5.6. realistiškumas, materialinių, finansinių, žmogiškųjų išteklių ir laiko apribojimų pripažinimas – rinkti ir analizuoti informaciją. Lėšų poreikį socialinėms paslaugoms planuoti pagal nustatytą faktinį poreikį;
5.7. dėmesys planavimo procesui – socialinių paslaugų planavimą vykdyti įvertinus atitikimą normatyvams, išanalizavus socialinių paslaugų teikimo kokybės surinktus duomenis ir faktines Kalvarijos savivaldybės finansines galimybes;
5.8. Kalvarijos savivaldybės strateginio planavimo dokumentų rengimo ir įgyvendinimo procesų dokumentų tvarkymas – socialinių paslaugų planavimo procesus įvykdyti iki Kalvarijos savivaldybės strateginio veiklos plano rengimo pradžios ir tikslinti jo svarstymo metu Kalvarijos savivaldybėje nustatyta tvarka. Derinti Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų planavimo tikslus ir uždavinius su Kalvarijos savivaldybės ilgalaikiais planavimo dokumentais;
5.9. socialinių paslaugų planavimo proceso tęstinumas, Kalvarijos savivaldybės strateginio planavimo dokumentų peržiūra ir tikslinimas vykdomas pagal kintančias aplinkybes. Įgyvendinimo stebėsena – vykdoma pagal nuolatinę lėšų socialinėms paslaugoms teikti ir organizuoti panaudojimo bei rodiklių įgyvendinimo stebėseną, tikslinant lėšų poreikį Kalvarijos savivaldybės strateginiame veiklos plane nustatyta tvarka;
III SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PLANAVIMAS
6. Socialinių paslaugų teikimo mastas ir jų plėtra pagal gyventojų poreikius planuojama vadovaujantis šio Aprašo 5 punkte nustatytais socialinių paslaugų planavimo principais.
7. Socialinių paslaugų teikimo kokybės ir socialinių paslaugų pakankamumo vertinimas atliekamas socialinių paslaugų gavėjų ir socialinių paslaugų teikėjų lygmeniu:
7.1. socialinių paslaugų kokybės įvertinimas paslaugų gavėjų lygmeniu atliekamas anketinės apklausos metodu apklausiant socialinių paslaugų gavėjus bei jų šeimos narius, artimuosius, suinteresuotus asmenis;
8. Socialinių paslaugų išvystymo pakankamumas ir plėtros poreikis aptariamas su bendruomenės atstovais.
9. Socialinių paslaugų išvystymas įvertinamas pagal Išvystymo normatyvus ir Kalvarijos savivaldybės socialinių paslaugų teikimo ypatumus.
10. Vadovaujantis šio Aprašo 7, 8 ir 9 punktuose nurodyta apibendrinta informacija, iki einamųjų metų spalio 1 d. parengiama išvada dėl socialinių paslaugų išvystymo pakankamumo ir jų teikimo masto prognozavimo (toliau – Išvada) kitiems metams. Išvada tvirtinama Kalvarijos savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.
11. Išvada teikiama Kalvarijos savivaldybės strateginio planavimo grupei planuojant kitų metų Kalvarijos savivaldybės biudžetą, joje įvertinamos Kalvarijos savivaldybės finansinės galimybės užtikrinti socialinių paslaugų teikimą ir plėtrą.
IV SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS