zarasų rajono savivaldybės TARYBa
SPRENDIMAS
DĖL Zarasų rajono savivaldybės mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir NAUDOJIMO tvarkos aprašo patvirtinimo
2014 m. sausio 31 d. d. Nr. T-1
Zarasai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi ir 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos 2014 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo 3, 4 straipsniais ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. birželio 27 d. nutarimu Nr. 785 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikos patvirtinimo“, Zarasų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Zarasų rajono savivaldybės Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiais galios:
2.1. Zarasų rajono savivaldybės tarybos 2010 m. liepos 2 d. sprendimą Nr. T-142 „Dėl Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, perskirstymo, naudojimo ir perdavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Zarasų rajono savivaldybės tarybos
2014 m. sausio 31 d. sprendimu Nr. T-1
ZARASŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ
PASKIRSTYMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šis Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo ir naudojimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja Mokinio krepšelio lėšų paskirstymo, perskirstymo, perdavimo principus ir naudojimą. Aprašas taikomas Zarasų rajono savivaldybės mokykloms, teikiančioms bendrąjį ugdymą, ikimokyklinį ir priešmokyklinį ugdymą (toliau kartu – mokykloms), neformaliojo švietimo mokykloms, taip pat Pedagoginei psichologinei tarnybai ir Zarasų rajono savivaldybės administracijai.
2. Apraše naudojama sąvoka „Mokinio krepšelis“ – lėšos, skiriamos vienam sutartiniam mokiniui vienerių metų mokymo reikmėms. Kitos šiame Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme.
3. Aprašo tikslas – užtikrinti efektyvų Mokinio krepšeliui finansuoti skirtų valstybės biudžeto specialiosios tikslinės dotacijos lėšų naudojimą, taikant mokymo lėšų skyrimo vienam sutartiniam mokiniui vienerių metų mokymo reikmėms principą, ir ugdymo paslaugų kokybės gerinimą. Taip pat stiprinti švietimo įstaigų finansinį savarankiškumą ir didinti mokyklų vadovų atsakomybę komplektuojant klases, grupes.
II. MOKINIO KREPŠELIO LĖŠŲ PASKIRSTYMAS, NAUDOJIMAS, PERDAVIMAS IR PERSKIRSTYMAS
4. Sutartinių mokinių skaičius ir Mokinio krepšelio lėšos biudžetiniams metams pagal praėjusių metų rugsėjo mėnesio (mokslo metų pradžios) mokinių registro duomenis kiekvienai mokyklai skaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtinta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodika (toliau – Metodika):
4.1. sutartinių mokinių skaičius gaunamas sudėjus mokiniams taikomus sutartinių mokinių apskaičiavimo koeficientus;
5. Savivaldybė 93 procentus atitinkamiems metams jai skirtų Mokinio krepšelio lėšų paskirsto proporcingai kiekvienai mokyklai šio Aprašo 4 punkte nustatyta tvarka apskaičiuotam Mokinio krepšelio lėšų dydžiui.
6. Mokyklos joms skirtas Mokinio krepšelio lėšas naudoja mokymo reikmėms tenkinti pagal Metodikos 2 priede patvirtintus dydžius. Lėšos paskirstomos:
6.1. darbo užmokesčiui pagal ugdymo planą (ir apmokėti už ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo valandas, finansuojamas iš mokinio krepšelio lėšų – ne mažiau kaip 20 valandų (kontaktinių) per savaitę), mokyklos ugdymo procesui organizuoti ir valdyti, mokyklos bibliotekos darbuotojams išlaikyti, taip pat darbo užmokesčiui ir paslaugoms, susijusioms su psichologine, specialiąja pedagogine, specialiąja ir socialine pedagogine pagalba. Ne mažiau kaip 3 procentai šių lėšų turi būti skiriama psichologinei, specialiajai pedagoginei, specialiajai ir socialinei pedagoginei pagalbai organizuoti ir paslaugoms apmokėti; iš šiame punkte nurodytų Mokinio krepšelio lėšų gali būti mokama už darbą pedagoginiams darbuotojams, nurodytiems Pareigybių, kurias atliekant darbas yra laikomas pedagoginiu, sąraše, patvirtintame švietimo ir mokslo ministro
2003 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. ĮSAK-1407, išskyrus užmokestį už darbą, kai mokinių tėvų (globėjų, rūpintojų) pageidavimu teikiamos papildomos paslaugos (pailgintos dienos grupės, popamokinė mokinių priežiūra, klubai, būreliai, stovyklos, ekskursijos ir kita), taip pat už darbą mokyklos bibliotekos darbuotojams, mokytojų padėjėjams ir darbuotojams, kurių funkcijoms priskiriama mokyklų kokybės įsivertinimas;
7. Šio Aprašo 6.2 punkte nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti mokyklos turi skirti ne mažiau kaip 80 procentų, o 6.3-6.5 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti – ne mažiau kaip 40 procentų Metodikos 2 priede atitinkamoms mokymo reikmėms rekomenduojamų mokinio krepšelio lėšų sumų. Likusia dalimi gali būti dengiamas darbo užmokesčio fondo trūkumas.
8. Savivaldybė 7 procentus atitinkamiems metams jai skirtų Mokinio krepšelio lėšų naudoja šioms mokymo reikmėms tenkinti:
8.4. neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas;
8.5. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti;
9. Šio Aprašo 8.1, 8.3 ir 8.4 punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti lėšos paskirstomos atitinkamoms švietimo įstaigoms, tvirtinant einamųjų metų biudžetą, 8.2 – per pirmąjį Tarybos posėdį po rugsėjo 1 d., kai persvarstomas einamųjų metų rajono biudžetas, 8.5 ir 8.6 punktuose – rajono Savivaldybės administracijai, vėliau paskutinį einamųjų metų ketvirtį jas rajono Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstant atitinkamoms švietimo įstaigoms.
10. Savivaldybės perskirstomai mokinio krepšelio lėšų daliai numatyta speciali tikslinė dotacija mokinio krepšeliui finansuoti, naudojama darbuotojų, kuriems už darbą mokama iš Mokinio krepšelio lėšų, darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti.
11. Šio Aprašo 8.1 (pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti), 8.3 (profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti) ir 8.4 (neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas) punktuose nurodytoms mokymo reikmėms rajono Savivaldybės taryba skiria ne mažiau kaip 100 procentų ir ne daugiau kaip 2 kartus Metodikos 2 priede atitinkamai mokymo reikmei nurodytos rekomenduojamos Mokinio krepšelio lėšų sumos.
12. Šio aprašo 8.2 (brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti), 8.5 (pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose, bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti) ir 8.6 (finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliosiose (laikinosiose) grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose) punktuose nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti rajono Savivaldybės taryba skiria lėšų pagal poreikį, neviršijant turimų lėšų. Trūkstant Mokinio krepšelio lėšų, turimos lėšos (iš 7 proc.) perskirstomos proporcingai pagal vaikų skaičių, atsižvelgiant į faktišką mokyklų lėšų poreikį ir paskaičiuotą pagal Metodiką.
13. Aprašo 8 punkte nustatytos Mokinio krepšelio lėšos rajono Savivaldybės tarybos sprendimu paskirstomos:
13.1. Zarasų švietimo centrui – pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti. Gautos Mokinio krepšelio lėšos naudojamos pedagoginės psichologinės pagalbos specialistų (specialiojo pedagogo, logopedo, psichologo, gydytojo neurologo ir socialinio pedagogo) darbo užmokesčiui, išeitinėms išmokoms ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms ir kompensacijoms mokėti;
13.2. brandos egzaminams organizuoti ir vykdyti. Lėšos paskirstomos vadovaujantis LR švietimo ir mokslo ministro įsakymu patvirtintais rekomendaciniais įkainiais už pagrindinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, lietuvių kalbos (gimtosios) valstybinio brandos egzamino teksto rašymo dalies ir mokyklinių brandos egzaminų kandidatų darbų vertinimą, pakartotinės sesijos valstybinių ir mokyklinių brandos egzaminų vykdymą, kandidatų darbų vertinimą ir apeliacijų nagrinėjimą, egzaminus vykdžiusių mokyklų bei Savivaldybės administracijos pateiktais duomenimis pasibaigus brandos egzaminų pagrindinei ir pakartotinei sesijoms;
13.3. pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti mokyklose. Lėšos skiriamos bendrojo ugdymo mokykloms, kurių minimalus pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų vidurkis yra didesnis nei nustatyta Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje. Mokykloms lėšos paskirstomos atsižvelgiant į mokyklos minimalaus pedagogų tarifinio atlygio koeficientų vidurkio ir Mokinio krepšelio apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje nurodyto vidutinio sąlyginio mokytojo tarifinio atlygio koeficiento skirtumą bei mokyklai skiriamų mokinio krepšelio lėšų sumą. Lėšų poreikis pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų skirtumams išlyginti apskaičiuojamas pagal formulę R = (RM – RS) : RS x L; kur RM – minimalių atitinkamos mokyklos mokytojų tarifinių atlygių koeficientų vidurkis, apskaičiuojamas pagal Švietimo įstaigų darbuotojų ir kitų įstaigų pedagoginių darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos aprašą; RS – vidutinis sąlyginis mokytojo tarifinio atlygio koeficientas, nustatytas Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje; L – mokyklai skiriamų mokinio krepšelio lėšų suma atitinkamiems metams;
13.4. bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumui užtikrinti, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovei įgyvendinti. Lėšos mokykloms paskirstomos atsižvelgiant į rajono Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą klasių komplektų ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių. Jei klasės mokinių skaičiaus vidurkis yra mažesnis už nustatytą Mokinio krepšelio apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje, skiriama tiek papildomų mokymo lėšų, kiek jų trūksta iki sumos, nustatytos vidutiniam mokinių skaičiui atitinkamos programos klasėje pagal Mokinio krepšelio apskaičiavimo ir paskirstymo metodiką;
13.5. finansuoti mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokymuisi mobiliosiose (laikinosiose) grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose. Lėšų poreikis paskaičiuojamas pagal formulę U = RU x BMA x 1,31 x K x (N : 18) x (MS – MR) : MS; kur RU – mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) mokytojų, dėstančių mobiliosiose (laikinosiose) grupėse, minimalus tarifinio atlygio koeficientas; BMA – bazinė mėnesinė alga; K – mėnesių skaičius; N – mažiau pasirenkamų užsienio kalbų (prancūzų, vokiečių ir kitų) savaitinių kontaktinių pamokų skaičius mobiliosiose (laikinosiose) grupėse, mažesnėse už numatytąsias švietimo ir mokslo ministro tvirtinamuose bendruosiuose pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planuose; MS – mokinių skaičius grupėje pagal numatytus švietimo ir mokslo ministro tvirtinamus bendruosius pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programų ugdymo planus; MR – realus mokinių skaičius grupėje;
13.6. neformaliojo švietimo mokykloms – profesinės linkmės moduliams finansuoti, laikantis teisės aktų, reglamentuojančių šių modulių vykdymą;
14. Rajono Savivaldybės taryba, atsižvelgdama į pasikeitusį sutartinių mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 d., perskirsto specialiąją tikslinę dotaciją, skirtą mokinio krepšeliui finansuoti nuo rugsėjo 1 d. iki einamųjų metų pabaigos tarp rajono mokyklų, kiekvienai mokyklai skirdama mokinio krepšelio lėšų sumą, apskaičiuotą pagal sutartinių mokinių skaičių einamųjų metų rugsėjo 1 dieną.
15. Pagal Mokinių registro duomenis mokiniams išvykus į kitų savivaldybių finansuojamas mokyklas (arba atvykus), Savivaldybės administracija atlieka skaičiavimus dėl perduodamų (gaunamų) lėšų ir parengia Mokinio krepšelio lėšų perdavimo suderinimo aktus, vadovaudamasi Švietimo ir mokslo ministro patvirtintomis metodinėmis rekomendacijomis. Rajono Savivaldybės tarybai patvirtinus tarpusavyje suderintinas sumas, Savivaldybės administracija perveda lėšas atitinkamai savivaldybei.
16. Savivaldybės perskirstomai mokinio krepšelio lėšų daliai numatyta, bet nepanaudota speciali tikslinė dotacija mokinio krepšeliui finansuoti, ketvirtąjį ketvirtį perskirstoma ir skiriama Mokinio krepšelio lėšų apskaičiavimo ir paskirstymo metodikoje nurodytoms mokymo reikmėms tenkinti.
17. Siekiant užtikrinti bendrojo ugdymo, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo paslaugų prieinamumą, ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo formų įvairovę, Mokinio krepšelio lėšos dėl mokinių skaičiaus pokyčio ketvirtą ketvirtį rajono Savivaldybės tarybos sprendimu perskirstomos tarp mokyklų. Lėšos mokykloms paskirstomos atsižvelgiant į rajono Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintus klasių komplektų ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius, jų užpildomumą, vykdomą mokyklų tinklo pertvarką, pedagoginių darbuotojų tarifinių atlygių koeficientų išlyginimą, mažiau pasirenkamų užsienio kalbų finansavimą, taip pat pedagoginei psichologinei pagalbai organizuoti, profesinės linkmės moduliams neformaliojo švietimo mokyklose finansuoti, neformaliajam švietimui, papildančiam bendrąsias pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas.
III . BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Už racionalų Mokinio krepšelio lėšų naudojimą pagal paskirtį atsakingas švietimo įstaigos vadovas.
20. Mokinio krepšelio lėšos naudojamos laikantis teisės aktų, reglamentuojančių Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą, ir atsižvelgiant į švietimo ir mokslo ministro patvirtintas lėšų naudojimo atitinkamoms reikmėms tenkinti rekomendacijas.