Aprašas: rajono nespalvotas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2007 M. GRUODŽIO 14 d. SPRENDIMO NR. K-228 „DĖL ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2017 m. gruodžio 22 d. Nr. K-247

Alytus

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir atsižvelgdama į Vyriausybės atstovo 2017-09-25 reikalavimą Nr. 2-27 (1.19) „Dėl Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 14 straipsnio 4 dalies 8 punkto, 20 straipsnio 2 dalies 4 punkto ir 35 straipsnio 6 dalies nuostatų įgyvendinimo“, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1.       Pakeisti Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamentą, patvirtintą Alytaus

rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 14 d. sprendimu Nr. K-228 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“ (su vėlesniais pakeitimais) (toliau – reglamentas) taip:

1.1.    Pakeisti reglamento IX skirsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

IX skirsnis. MERO PAVADUOTOJO SKYRIMAS IR SIŪLYMAS ATLEISTI JĮ IŠ PAREIGŲ“

1.2.    Pakeisti reglamento 76 punktą ir jį išdėstyti taip:

76. Savivaldybės mero pavaduotojo  kandidatūrą Tarybai teikia meras savo potvarkiu. Jei

yra suformuoti savivaldybės Tarybos komitetai, meras mero pavaduotojo kandidatūrą teikia derinti (svarstyti) visuose Tarybos komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, posėdžiuose. Jei Tarybos komitetai nėra suformuoti, savivaldybės mero pavaduotojo kandidatūra svarstoma (derinama) ir dėl jos balsuojama tik Tarybos posėdyje reglamento 76–90 punktuose nustatyta tvarka.“

1.3. Pakeisti reglamento 77 punktą ir jį išdėstyti taip:

77.  Tarybos posėdyje meras perskaito savo siūlomo kandidato į mero pavaduotojus vardą

ir pavardę, trumpai pristato jo darbinę ir visuomeninę veiklą (jei joje kandidatas dalyvauja) ir kviečia kandidatą į savivaldybės mero pavaduotojo pareigas trumpai prisistatyti. Kandidatas į mero pavaduotojus pareiškia, ar sutinka būti kandidatu į mero pavaduotojus ir prisistato, atsako į Tarybos narių klausimus.“

1.4. Papildyti reglamentą nauju 90-1 punktu ir jį išdėstyti taip:

90-1. Meras savo potvarkiu siūlo Tarybai atleisti mero pavaduotoją iš pareigų savo iniciatyva, nepasibaigus jo įgaliojimų terminui, jei  gauna informaciją apie netinkamą savivaldybės mero pavaduotojo pareigų ėjimą ar dėl kitų priežasčių, kai meras praranda pasitikėjimą mero pavaduotoju. Meras, teikdamas Tarybai sprendimo projektą dėl mero pavaduotojo atleidimo iš pareigų prieš terminą, turi raštu pateikti aplinkybes, dėl kurių siūloma atleisti mero pavaduotoją iš pareigų,  arba prie sprendimo projekto pridėti turimą informaciją apie netinkamą mero pavaduotojo pareigų ėjimą.  Tarybos sprendimo projektas dėl atleidimo iš savivaldybės mero pavaduotojo  pareigų svarstomas visų Tarybos komitetų (išskyrus Kontrolės komitetą), jeigu jie yra suformuoti,  posėdžiuose. Jeigu Tarybos komitetai nėra suformuoti, Tarybos sprendimo projektas dėl atleidimo iš savivaldybės mero pavaduotojo  pareigų svarstomas tik Tarybos posėdyje šiame punkte nustatyta tvarka. Tarybos posėdyje meras, o tarybos komitetų posėdyje – meras arba valstybės tarnautojas, atsakingas už personalo klausimų rengimą, pristato Tarybos sprendimo projektą, informuoja apie priežastis ir aplinkybes, dėl kurių sprendimo projektas teikiamas. Tarybos komitetų ir Tarybos posėdžiuose po mero ar valstybės tarnautojo, atsakingo už personalo klausimų rengimą, pasisakymo, suteikiama galimybė pasisakyti (iki 10 min.) savivaldybės mero pavaduotojui, dėl kurio atleidimo iš pareigų teikiamas Tarybos sprendimo projektas. Tarybos narių klausimams skiriama iki 5 minučių. Po mero pavaduotojo pasisakymo ir atsakymo į Tarybos narių klausimus, slaptai balsuojama dėl mero pavaduotojo atleidimo iš pareigų. Atleidimo iš mero pavaduotojo pareigų slapto balsavimo biuletenio pavyzdį tvirtina Taryba. Slapto balsavimo biuletenyje nurodoma, dėl ko balsuojama (t. y. atleisti  iš mero pavaduotojo pareigų) ir pateikiami galimi balsavimo variantai – „už“, „prieš“, „susilaikė“. Patvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai perduodami Balsų skaičiavimo komisijai. Taryba nustato slapto balsavimo dėl atleidimo iš mero pavaduotojo pareigų   pradžią ir trukmę. Balsų skaičiavimo komisija antspauduoja balsavimo biuletenius ir išduoda juos Tarybos nariams. Tarybos narys, gavęs balsavimo biuletenį, pasirašo balsavimo biuletenių išdavimo sąraše. Balsuojantysis balsavimo biuletenyje pažymi, ar balsuoja „už“, „prieš“ ar „susilaiko“ dėl atleidimo iš mero pavaduotojo pareigų. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai, taip pat balsavimo biuleteniai, išvardinti reglamento 53 punkte. Mero pavaduotojas  laikomas atleistu iš pareigų, jei  už jo atleidimą balsavo visų Tarybos  narių dauguma. Slapto balsavimo rezultatus paskelbia Tarybos sudarytos Balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas, perskaitydamas komisijos protokolą. Taryba patvirtina slapto balsavimo rezultatus.“

1.5. Pakeisti reglamento 124 punktą ir jį išdėstyti taip:

124. Komitetų, išskyrus Kontrolės komitetą, pirmininkus ir jų pavaduotojus mero siūlymu, kuris išreiškiamas mero potvarkyje, skiria komitetai. Tą pačią kandidatūrą meras gali siūlyti du kartus. Kontrolės komiteto pirmininką Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją mero siūlymu, skiria Taryba šiame punkte nustatyta tvarka.

Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrą iš Kontrolės komiteto narių Tarybos mažuma (opozicija) pasiūlo žodžiu Tarybos posėdyje, kai svarstomas sprendimo projektas dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo (siūlymas įrašomas į Tarybos posėdžio protokolą) arba raštu, pateikiant rašytinį siūlymą savivaldybės merui iki Tarybos posėdžio, kuriame numatyta svarstyti klausimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo, arba Tarybos posėdyje, prieš svarstant ar svarstant klausimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo, įteikus pirmininkaujančiajam tarybos posėdžiui Tarybos mažumos (opozicijos) pasirašytą siūlymą. Meras kviečia kandidatą į Kontrolės komiteto pirmininkus prisistatyti (iki 5 minučių). Po to skiriama iki 5 minučių Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po kandidato į Kontrolės komiteto pirmininkus prisistatymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už kandidato skyrimą į Kontrolės komiteto pirmininkus. Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą atvejį, kai Tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas.

Jei nėra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija),  arba jei šiame punkte nustatyta tvarka Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros arba tą pačią kandidatūrą siūlo nebe pirmą kartą, arba pirmą kartą atmetus pasiūlytą kandidatūrą, nebeteikia kitos kandidatūros, laikoma, kad Tarybos mažuma (opozicija) nesiūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūros ar netinkamai siūlo Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrą. Tokiu atveju Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrą siūlo savivaldybės meras Tarybos posėdyje, svarstant klausimą dėl Kontrolės komiteto pirmininko skyrimo.  Meras pristato Tarybos nariams siūlomą kandidatą į  Kontrolės komiteto pirmininkus. Mero pasiūlyto kandidato į Kontrolės komiteto pirmininkus prisistatymas, atsakymai į Tarybos narių klausimus išklausomi, teikiama balsuoti už pasiūlytą kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininkus ir balsavimas vykdomas ta pačia tvarka, kuri išdėstyta šiame punkte, kai kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininkus teikia Tarybos mažuma (opozicija).

Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo kandidatūrą meras siūlo savo potvarkiu, kuris yra pridedamas prie Tarybai teikiamo sprendimo projekto dėl Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo skyrimo. Mero pasiūlyto kandidato į Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojus prisistatymas, atsakymai į Tarybos narių klausimus išklausomi, teikiama balsuoti už pasiūlytą kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojus ir balsavimas vykdomas ta pačia tvarka, kuri išdėstyta šiame punkte, kai kandidatūrą į Kontrolės komiteto pirmininkus teikia meras.

Kontrolės komiteto pirmininkas ir Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas laikomi paskirtais, jeigu už tai balsavo dalyvavusių Tarybos posėdyje Tarybos narių dauguma.

Meras, gavęs informaciją apie tai, kad jo siūlytas ir Tarybos paskirtas Kontrolės komiteto pirmininkas ar Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas pareigas eina netinkamai ar savo veikloje pažeidžia Lietuvos Respublikos norminius teisės aktus ar Tarybos sprendimus savo potvarkiu teikia Tarybai siūlymą atleisti  Kontrolės komiteto pirmininką ar Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją iš pareigų ir teikia Tarybai sprendimo projektą. Tarybos posėdyje meras paaiškina, dėl kokių priežasčių siūloma atleisti  Kontrolės komiteto pirmininką ar Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoją iš pareigų.  Skiriama iki 5 minučių pasisakyti Kontrolės komiteto pirmininkui ar  Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojui, iki 5 minučių  Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po  Kontrolės komiteto pirmininko ar  Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo pasisakymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už Kontrolės komiteto pirmininko ar  Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo atleidimą iš pareigų.  Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą, atvejį, kai tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas.“

1.6.    Pakeisti reglamento  126 punktą ir jį išdėstyti taip:

126. Administracijos direktoriaus paskirtas (-i) atsakingas (-i) už Tarybos sprendimų projektų ir Tarybos sprendimų skelbimą teisės aktų nustatyta tvarka tarnautojas (-ai) ne vėliau kaip prieš 2 darbo dienas iki komiteto posėdžio pradžios, prieš tai suderinus su meru, paskelbia komitetų posėdžių darbotvarkes Alytaus rajono savivaldybės interneto tinklalapyje, nurodydamas komitetų posėdžių datą, vietą, laiką, pranešėjus Alytaus rajono savivaldybės interneto svetainėje, adresu http//www.arsa.lt/. Šio reglamento nustatyta tvarka įregistruoti Tarybos sprendimų projektai dėl komitetuose svarstytinų klausimų turi būti paskelbti viešai šio reglamento ir Teisėkūros pagrindų įstatymo nustatyta tvarka. Jei komiteto posėdžio, apie kurį buvo paskelbta šiame punkte nustatyta tvarka, data, laikas, vieta keičiami ar keičiamas svarstytinų sprendimų projektų sąrašas, apie tai informuojama savivaldybės interneto svetainėje anksčiau nurodytais adresais.

Komitetų posėdžiai yra atviri, išskyrus norminių aktų nustatytus atvejus.

Komitetų darbe patariamojo balso teise gali dalyvauti visuomenės atstovai – seniūnaičiai, Išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguoti atstovai,  ekspertai, valstybės tarnautojai ir kiti suinteresuoti asmenys, kuriuos iki posėdžio pradžios registruoja komiteto posėdį protokoluojantis asmuo. Komiteto pirmininkas leidžia pasisakyti (iki 2 min.) seniūnaičiams, Išplėstinės sueigos deleguotiems atstovams, jei svarstomas klausimas yra susijęs su atstovaujamos (-ų) gyvenamosios (-ųjų) vietovės (-ių), jos dalies, ar kelių atstovaujamų seniūnaitijų gyventojų bendraisiais interesais, ekspertams, valstybės tarnautojams  (pagal poreikį) – jei  svarstomas klausimas yra susijęs su jų veiklos sritimis.

Jeigu komiteto posėdyje svarstomas klausimas yra susijęs su kitais suinteresuotais

asmenimis, jie,  iki posėdžio pradžios užsiregistravę pas posėdį protokoluojantį tarnautoją, gali pasisakyti svarstomu klausimu, jei tam balsuodama pritaria komiteto posėdyje dalyvaujančių komiteto narių dauguma, bei po klausimo pristatymo ir Tarybos narių klausimų, gali užduoti ne daugiau kaip du klausimus pranešėjui dėl pateikto Tarybos sprendimo projekto. Jei pasisakymas ar užduodamas klausimas nesusijęs su pateikiamu Tarybos sprendimo projektu, komiteto posėdžio pirmininkas turi teisę nutraukti pasisakantįjį (klausiantįjį).

Kai komiteto posėdyje svarstomas su valstybės, tarnybos ar komercine paslaptimi susijęs  klausimas, komitetas posėdyje dalyvaujančių komiteto narių balsų dauguma  gali nuspręsti jį  nagrinėti uždarame posėdyje. 

Teisės ir vidaus administravimo  skyrius, atsižvelgdamas į komiteto pirmininko pavedimą, kviečiamus į komitetų posėdžius asmenis informuoja raštu (elektroniniu paštu, faksu) ar telefonu likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai iki posėdžio. Esant reikalui, komiteto posėdis gali būti rengiamas Tarybos posėdžio dieną. Šiuo atveju kviečiami į posėdį asmenys informuojami žodžiu posėdžio dieną.”

1.7. Pakeisti reglamento 138.8 papunktį ir jį išdėstyti taip:

138.8. dirba pagal Tarybos patvirtintą veiklos programą ir iki kiekvienų metų kovo 1 d. 

pateikia Tarybai savo veiklos ataskaitą. Veiklos ataskaitą Tarybai komiteto vardu teikia komiteto pirmininkas. Veiklos ataskaitoje turi būti informacija apie ataskaitiniais metais įvykusius Kontrolės komiteto posėdžius, juose svarstytus klausimus, komiteto priimtus rekomendacinius sprendimus bei kaip į juos buvo atsižvelgta. Veiklos ataskaita, prieš ją teikiant Tarybos posėdžiui apsvarstoma komitetuose pagal kompetenciją, atsižvelgiant į tai, kokių veiklos sričių klausimai aptariami veiklos ataskaitoje.“

1.8. Pakeisti reglamento 146 punktą ir jį išdėstyti taip:

146. Taryba šių komisijų pirmininkus mero teikimu skiria iš Tarybos narių. Jeigu yra

paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras meras teikia Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu.

Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras iš komisijų narių Tarybos mažuma (opozicija) pasiūlo raštu, pateikiant  Tarybos mažumos (opozicijos) pasirašytą siūlymą savivaldybės merui likus ne mažiau kaip 3 darbo  dienoms iki Tarybos posėdžio, kuriame numatyta svarstyti klausimą dėl komisijų sudarymo (taip pat  atitinkamos komisijos pirmininko skyrimo). Meras kviečia kandidatą į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus prisistatyti (iki 5 minučių). Po to skiriama iki 5 minučių Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po kandidato į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus prisistatymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už kandidato skyrimą į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus. Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą, atvejį, kai Tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas.

Jei Tarybos mažuma (opozicija) nepaskelbta, arba jeigu šiame punkte nustatyta tvarka Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo komisijų pirmininkų kandidatūrų arba tas pačias kandidatūras siūlo ne pirmą kartą, arba, pirmą kartą atmetus pasiūlytą kandidatūrą, nebeteikia kitos kandidatūros, laikoma, kad Tarybos mažuma (opozicija) nesiūlo atitinkamos komisijos pirmininko kandidatūros ar netinkamai siūlo atitinkamos komisijos pirmininko kandidatūrą – tokiu atveju  atitinkamos komisijos pirmininką skiria Taryba mero siūlymu. Meras pristato Tarybos nariams siūlomą kandidatą į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus. Mero pasiūlyto kandidato į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus prisistatymas, atsakymai į Tarybos narių klausimus išklausomi, teikiama balsuoti už pasiūlytą kandidatūrą į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus ir balsavimas vykdomas ta pačia tvarka, kuri išdėstyta šiame punkte, kai kandidatūrą į Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus teikia Tarybos mažuma (opozicija).

Meras, gavęs informaciją apie tai, kad jo siūlytas ir Tarybos paskirtas Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos  pirmininkas pareigas eina netinkamai ar savo veikloje pažeidžia Lietuvos Respublikos norminius teisės aktus ar savivaldybės tarybos sprendimus savo potvarkiu teikia Tarybai siūlymą atleisti  Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos  pirmininką  iš pareigų ir teikia Tarybai sprendimo projektą. Tarybos posėdyje meras paaiškina, dėl kokių priežasčių siūloma atleisti Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos pirmininką iš pareigų. Skiriama iki 5 minučių pasisakyti Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos pirmininkui, iki 5 minučių Tarybos narių klausimams ir atsakymams į klausimus. Po Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos pirmininko pasisakymo ir atsakymų į Tarybos narių klausimus, teikiama balsuoti už Etikos komisijos ar Antikorupcijos komisijos pirmininko atleidimą iš pareigų. Balsuojama atvirai, išskyrus reglamento 51 punkte nustatytą atvejį, kai Tarybos nariai gali pasiūlyti, pritariant Tarybos posėdyje dalyvaujančių tarybos narių daugumai, balsuoti slaptai. Jei balsuojama slaptai, balsavimas vykdomas atsižvelgiant į reglamento 53–54 punktų nuostatas.“

1.9.    Pakeisti reglamento 151 punktą ir jį išdėstyti taip:

151. Komisijos sudaromos ne mažiau kaip iš 3 narių. Etikos komisija sudaroma

atsižvelgiant į Alytaus rajono savivaldybės etikos komisijos veiklos nuostatų nustatytus reikalavimus. Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi  sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Kitos  komisijos  gali  būti  sudaromos  iš  Tarybos  narių, valstybės  tarnautojų,  ekspertų, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovų – seniūnaičių, išplėstinės seniūnaičių sueigos deleguotų atstovų, visuomenės atstovų (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgaliotų atstovų), bendruomeninių organizacijų  atstovų, kitų savivaldybės gyventojų.  Meras savo potvarkiu pretendentais į komisijų narius deleguoja Tarybos narius ir mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus;

Pretendentus į komisijos narius, atsižvelgdami į savivaldybės mero prašymą, gali deleguoti:

savivaldybės administracijos direktorius savo įsakymu – savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus;

išplėstinė seniūnaičių sueiga savo sprendimu, įformintu išplėstinės seniūnaičių sueigos protokole, – seniūnaičius ir seniūnaitijų gyventojus bei kitus savo atstovus;

Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar savivaldybės institucijas ar įstaigas, vadovai savo raštu – savo atstovus (visuomenės atstovus);

bendruomeninių organizacijų vadovai savo raštu – bendruomeninių organizacijų atstovus.

Tarybos sprendimo projekto rengėjas, prieš rengdamas Tarybos sprendimo projektą dėl komisijų sudarymo, atsižvelgdamas į teisės aktuose nustatytus reikalavimus dėl atitinkamų komisijų sudėties ir į komisijai priskirtą kompetenciją, parengia mero rašto projektą dėl kreipimosi   į atitinkamus, aukščiau minėtus asmenis, dėl atstovų delegavimo į komisijas.

Komisijų nuostatus tvirtina Taryba.

1.10.  Papildyti reglamentą nauju 205-1 punktu  ir jį išdėstyti taip:

205-1.  Seniūnaičių sueigos ir išplėstinės seniūnaičių sueigos priimti rekomendaciniai sprendimai turi būti įvertinti atitinkamos savivaldybės institucijos:

205-1.1. jeigu seniūnaičių sueigos ar išplėstinės seniūnaičių sueigos priimtų rekomendacinių sprendimų vertinimas yra Tarybos kompetencija, meras sudaro darbo grupę, kuri pateikia merui savo išvadas dėl seniūnaičių sueigos ar išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo ir parengia motyvuotą Tarybos sprendimo projektą dėl seniūnaičių sueigos ar išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo vertinimo arba vertinimo rezultatus išdėsto Tarybos sprendimo projekto, kuris pagal teisės aktus turėjo būti apsvarstytas išplėstinėje seniūnaičių sueigoje,  aiškinamajame rašte.  Meras teikia svarstyti šiame papunktyje nurodytą Tarybos sprendimo projektą bendra tvarka artimiausiam Tarybos posėdžiui.   Tarybos sprendime turi būti nurodyti jo priėmimo motyvai, ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi“;

205-1.2.  jeigu Seniūnaičių sueigos ar išplėstinės seniūnaičių sueigos priimtų rekomendacinių sprendimų vertinimas yra savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencija, administracijos direktorius  sudaro darbo grupę, kuri pateikia administracijos direktoriui  savo išvadas dėl seniūnaičių sueigos ar išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo ir parengia motyvuotą administracijos direktoriaus įsakymą dėl seniūnaičių sueigos ar išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo vertinimo. Administracijos direktoriaus įsakyme turi būti nurodyti jo priėmimo motyvai, ir numatomi veiksmai, jeigu tokių veiksmų bus imtasi;

205-1.3. Taryba ar administracijos direktorius atitinkamai priima sprendimą ar įsakymą reglamento 205-1.1–205-1.2 papunkčiuose nurodytais klausimais  ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Seniūnaičių sueigos ar išplėstinės seniūnaičių sueigos sprendimo gavimo. Tarybos sprendimas ar savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas reglamento 205-1.1–205-1.2 punktuose nurodytais klausimais  turi būti paskelbtas savivaldybės interneto svetainėje ir tų seniūnijų skelbimų lentose.“.

1.11. Papildyti reglamentą nauju 205-2 papunkčiu ir jį išdėstyti taip:

205-2. Apie Tarybos sprendimo projekto dėl papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo, Tarybos sprendimo projekto rengėjas raštu (elektroniniu paštu) informuoja seniūnus, nurodydamas reikalingumą svarstyti klausimą išplėstinėse seniūnaičių sueigose. Seniūnai privalo nedelsiant (ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo tarybos sprendimo projekto rengėjo pateiktos rašytinės informacijos apie reikalingumą svarstyti klausimą išplėstinėse seniūnaičių sueigose) teisės aktų nustatyta tvarka paskelbti apie išplėstinių seniūnaičių sueigų sušaukimą, įtraukiant į darbotvarkes klausimą dėl papildomų ir planą viršijančių savivaldybės biudžeto pajamų ir kitų piniginių lėšų paskirstymo, tikslinės paskirties ir specializuotų fondų sudarymo ir naudojimo. Per vieną darbo dieną nuo išplėstinių seniūnaičių sueigų posėdžių seniūnai privalo pateikti posėdžių protokolus su rekomendaciniais sprendimais. Gavęs išplėstinių seniūnaičių sueigų posėdžių protokolus, Tarybos sprendimo projekto rengėjas nedelsdamas parengia dokumentų projektus dėl  išplėstinėse seniūnaičių sueigose priimtų sprendimų reglamento 205-1 papunktyje nustatyta tvarka.“.

1.12. Papildyti reglamentą nauju XXVI skirsniu ir jį išdėstyti taip:

XXVI skirsnis. SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS PAVADUOTOJO KANDIDATŪRŲ PRISTATYMO, DERINIMO IR TEIKIMO SAVIVALDYBĖS TARYBAI, SIŪLYMO JUOS ATLEISTI IŠ PAREIGŲ, SIŪLYMO SKIRTI NUOBAUDAS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUI TVARKA

 

229. Savivaldybės administracijos direktoriaus kandidatūrą Tarybai teikia meras savo

potvarkiu, gavęs ir įvertinęs Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nustatytą Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą informaciją apie kandidatą į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas. Teikiamas kandidatas į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas turi atitikti savivaldybės administracijos direktoriaus pareigybės aprašyme nustatytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus.

230. Savivaldybės administracijos direktoriaus kandidatūra teikiama svarstyti visuose Tarybos komitetų (jei savivaldybės tarybos komitetai yra suformuoti) posėdžiuose.

231. Tarybos posėdyje savivaldybės meras perskaito savo siūlomo kandidato į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas vardą ir pavardę, trumpai pristato kandidato darbinę ir visuomeninę veiklą (jei joje kandidatas dalyvauja) ir kviečia kandidatą į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas trumpai prisistatyti.

232. Kandidatas į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas pareiškia, ar sutinka būti skiriamas į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas ir prisistato, atsako į Tarybos narių klausimus. Prieš kiekvieną balsavimą kandidatas gali atsisakyti būti kandidatu į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas.

233. Kandidato į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas prisistatymui skiriama iki 10 minučių, klausimams – iki 5 minučių.

234. Administracijos direktoriaus skyrimo slapto balsavimo biuletenio pavyzdį tvirtina Taryba. Į balsavimo biuletenį įrašoma mero siūlomo kandidato į administracijos direktorius vardas ir pavardė.

235. Patvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai perduodami Balsų skaičiavimo komisijai.

236. Taryba nustato slapto balsavimo dėl administracijos direktoriaus skyrimo pradžią ir trukmę.

237. Balsų skaičiavimo komisija antspauduoja balsavimo biuletenius ir išduoda juos Tarybos nariams.

238. Tarybos narys, gavęs balsavimo biuletenį, pasirašo balsavimo biuletenių išdavimo sąraše.

239. Balsuojantysis balsavimo biuletenyje pažymi, ar balsuoja „už“, „prieš“ ar „susilaiko“ dėl kandidato, nurodyto balsavimo biuletenyje, skyrimo į administracijos direktoriaus pareigas.

240. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai, taip pat balsavimo biuleteniai, išvardinti reglamento 53 punkte.

241. Kandidatas laikomas paskirtu į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas, jeigu už jo kandidatūrą balsavo dalyvaujančių Tarybos posėdyje tarybos narių dauguma.

242. Jeigu pasiūlytas kandidatas nesurinko reikiamo balsų skaičiaus, kitame Tarybos posėdyje turi būti organizuojamas pakartotinis balsavimas dėl administracijos direktoriaus skyrimo.

243. Slapto balsavimo rezultatus paskelbia Tarybos sudarytos Balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas, perskaitydamas komisijos protokolą. Taryba patvirtina slapto balsavimo rezultatus.

244. Vykdant pakartotinį balsavimą dėl administracijos direktoriaus skyrimo, taikomos reglamento 229-243 punktų nuostatos.

245. Jeigu administracijos direktorius atleidžiamas iš pareigų prieš terminą, per du mėnesius nuo jo įgaliojimų nutrūkimo ar atleidimo iš pareigų dienos Taryba turi paskirti administracijos direktorių.

246. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo kandidatūrą Tarybai teikia meras savo potvarkiu savivaldybės administracijos direktoriaus rašytiniu siūlymu. Savivaldybės administracijos direktorius savo įsakymu siūlo kandidatą į savivaldybės administracijos direktoriaus pareigas, gavęs ir įvertinęs Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatyme nustatytą Specialiųjų tyrimų tarnybos pateiktą informaciją apie kandidatą į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas. Teikiamas kandidatas į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas turi atitikti savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigybės aprašyme nustatytus bendruosius ir specialiuosius reikalavimus.

247. Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo kandidatūra teikiama svarstyti visuose Tarybos komitetų (jei savivaldybės tarybos komitetai yra suformuoti) posėdžiuose.

248. Tarybos posėdyje savivaldybės meras perskaito savo teikiamo kandidato į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas vardą ir pavardę, trumpai pristato kandidato darbinę ir visuomeninę veiklą (jei joje kandidatas dalyvauja) ir kviečia kandidatą į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas trumpai prisistatyti.

249. Kandidatas į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas pareiškia, ar sutinka būti skiriamas į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas ir prisistato, atsako į Tarybos narių klausimus. Prieš kiekvieną balsavimą kandidatas gali atsisakyti būti kandidatu į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas.

250. Kandidato į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas prisistatymui skiriama iki 10 minučių, klausimams – iki 5 minučių.

251. Administracijos direktoriaus pavaduotojo skyrimo slapto balsavimo biuletenio pavyzdį tvirtina Taryba. Į balsavimo biuletenį įrašoma mero teikiamo kandidato į administracijos direktorius pavaduotojo pareigas vardas ir pavardė.

252. Patvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai perduodami Balsų skaičiavimo komisijai.

253. Taryba nustato slapto balsavimo dėl administracijos direktoriaus pavaduotojo skyrimo pradžią ir trukmę.

254. Balsų skaičiavimo komisija antspauduoja balsavimo biuletenius ir išduoda juos Tarybos nariams.

255. Tarybos narys, gavęs balsavimo biuletenį, pasirašo balsavimo biuletenių išdavimo sąraše.

256. Balsuojantysis balsavimo biuletenyje pažymi, ar balsuoja „už“, „prieš“ ar „susilaiko“ dėl kandidato, nurodyto balsavimo biuletenyje, skyrimo į administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas.

257. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai, taip pat balsavimo biuleteniai, išvardinti reglamento 53 punkte.

258. Kandidatas laikomas paskirtu į savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigas, jeigu už jo kandidatūrą balsavo dalyvaujančių Tarybos posėdyje tarybos narių dauguma.

259. Jeigu pasiūlytas kandidatas nesurinko reikiamo balsų skaičiaus, kitame Tarybos posėdyje turi būti organizuojamas pakartotinis balsavimas dėl administracijos direktoriaus pavaduotojo skyrimo.

260. Slapto balsavimo rezultatus paskelbia Tarybos sudarytos Balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas, perskaitydamas komisijos protokolą. Taryba patvirtina slapto balsavimo rezultatus.

261. Vykdant pakartotinį balsavimą dėl administracijos direktoriaus pavaduotojo skyrimo, taikomos reglamento 246–260 punktų nuostatos.

262. Savivaldybės administracijos direktorius ir savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas  atleidžiami iš pareigų Vietos savivaldos įstatymo ir Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka ir pagrindais. Atsiradus atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus ar savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigų pagrindui, savivaldybės meras savo potvarkiu teikia siūlymą Tarybai dėl atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus ar savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigų. Tarybos sprendimo projekte dėl atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus ar savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigų turi būti išdėstyti atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus (savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo) pagrindai, atleidimo data, atsiskaitymas su atleidžiamu savivaldybės administracijos direktoriumi (administracijos direktoriaus pavaduotoju)  ir kitos su atleidimu susijusios aplinkybės. Tarybos sprendimo projektas dėl atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus ar savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigų teikiamas svarstyti artimiausiam Tarybos posėdžiui po to, kai atsirado atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus ar savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo pareigų pagrindas, prieš tai apsvarsčius sprendimo projektą Tarybos komitetų (jei jie suformuoti) posėdžiuose.

263. Atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą ar tarnybinės nuobaudos skyrimo procedūra savivaldybės administracijos direktoriui (administracijos direktoriaus pavaduotojui) pradedama mero potvarkiu jo iniciatyva arba remiantis jo gauta rašytine informacija apie savivaldybės administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo) tarnybinius nusižengimus ar apie Tarybos pateiktus nepasitikėjimo savivaldybės administracijos direktoriumi motyvus.

264. Meras, teikdamas Tarybai sprendimo projektą dėl administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą, turi raštu pateikti aplinkybes, dėl kurių reiškiamas nepasitikėjimas savivaldybės administracijos direktoriumi (administracijos direktoriaus pavaduotoju) arba pridėti jo gautą rašytinę informaciją, kurioje nurodomos aplinkybės, dėl kurių reiškiamas nepasitikėjimas savivaldybės administracijos direktoriumi (administracijos direktoriaus pavaduotoju). Tarybos sprendimo projektas dėl atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo) pareigų svarstomas visų Savivaldybės tarybos komitetų, jei jie suformuoti, išskyrus Kontrolės komitetą, posėdžiuose. Tarybos posėdyje meras, o tarybos komitetų posėdyje – meras arba valstybės tarnautojas, atsakingas už personalo klausimų rengimą, pristato Tarybos sprendimo projektą, informuoja apie priežastis ir aplinkybes, dėl kurių sprendimo projektas teikiamas. Tarybos komitetų ir  Tarybos posėdžiuose po mero ar valstybės tarnautojo, atsakingo už personalo klausimų rengimą, pasisakymo, suteikiama galimybė pasisakyti (iki 10 min.) savivaldybės administracijos direktoriui (administracijos direktoriaus pavaduotojui), dėl kurio atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą teikiamas Tarybos sprendimo projektas. Tarybos narių klausimams skiriama iki 5 minučių.

265. Po savivaldybės administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo), dėl kurio atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą teikiamas Tarybos sprendimo projektas, pasisakymo ir atsakymo į Tarybos narių klausimus, slaptai balsuojama dėl administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą.

266. Administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo) atleidimo iš pareigų praradus pasitikėjimą slapto balsavimo biuletenio pavyzdį tvirtina Taryba. Slapto balsavimo biuletenyje nurodoma, dėl ko balsuojama (t. y. atleisti administracijos direktorių (administracijos direktoriaus pavaduotoją) ir pateikiami galimi balsavimo variantai – „už“, „prieš“, „susilaikė“.

267. Patvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai perduodami Balsų skaičiavimo komisijai.

268. Taryba nustato slapto balsavimo dėl administracijos direktoriaus pavaduotojo administracijos direktoriaus pavaduotojo) atleidimo pradžią ir trukmę.

269. Balsų skaičiavimo komisija antspauduoja balsavimo biuletenius ir išduoda juos Tarybos nariams.

270. Tarybos narys, gavęs balsavimo biuletenį, pasirašo balsavimo biuletenių išdavimo sąraše.

271. Balsuojantysis balsavimo biuletenyje pažymi, ar balsuoja „už“, „prieš“ ar „susilaiko“ dėl kandidato, nurodyto balsavimo biuletenyje, atleidimo iš savivaldybės administracijos direktoriaus (savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo) pareigų praradus pasitikėjimą.

272. Negaliojančiais pripažįstami nepatvirtinto pavyzdžio balsavimo biuleteniai, taip pat balsavimo biuleteniai, išvardinti reglamento 53 punkte.

273. Savivaldybės administracijos direktorius (administracijos direktoriaus pavaduotojas) laikomas atleistu iš savivaldybės administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo) pareigų jam praradus pasitikėjimą, jeigu už jo atleidimą balsavo dalyvaujančių Tarybos posėdyje tarybos narių dauguma.

274. Slapto balsavimo rezultatus paskelbia Tarybos sudarytos Balsų skaičiavimo komisijos pirmininkas, perskaitydamas komisijos protokolą. Taryba patvirtina slapto balsavimo rezultatus.

275. Vykdant pakartotinį balsavimą dėl atleidimo iš administracijos direktoriaus (administracijos direktoriaus pavaduotojo) pareigų praradus pasitikėjimą, taikomos reglamento 263–274 punktų nuostatos.

276. Tarnybinio nusižengimo tyrimas administracijos direktoriui pradedamas savivaldybės mero iniciatyva arba jam gavus oficialią informaciją apie administracijos direktoriaus) tarnybinį nusižengimą. Gavus oficialią informaciją, tarnybinio nusižengimo tyrimas pradedamas per 5- darbo dienas nuo šios informacijos gavimo. Meras sudaro ne mažiau kaip 3- asmenų komisiją šiam nusižengimui tirti ir vieną iš komisijos narių skiria komisijos pirmininku. Komisija tarnybinio nusižengimo tyrimą atlieka ir savo motyvuotą išvadą merui pateikia vadovaudamasi Tarnybinių nuobaudų skyrimo valstybės tarnautojams taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2002-06-25 nutarimu Nr. 977 „Dėl Tarnybinių nuobaudų skyrimo valstybės tarnautojams taisyklių“ (toliau – taisyklės), nuostatomis. Meras, vadovaudamasis taisyklėmis ir nepažeisdamas jose nustatytų terminų teikia artimiausiam po tyrimo išvadų gavimo Tarybos posėdžiui Tarybos sprendimo projektą, kuriame siūloma:

276.1. pripažinti, kad administracijos direktorius padarė tarnybinį nusižengimą, ir skirti jam tarnybinę nuobaudą, jeigu pateiktoje išvadoje nurodyta, kad jis padarė tarnybinį nusižengimą;

276.2. pripažinti, kad administracijos direktorius tarnybinio nusižengimo nepadarė, jeigu pateiktoje išvadoje nurodyta, kad valstybės tarnautojas nepadarė tarnybinio nusižengimo;

276.3. pripažinti, kad administracijos direktorius padarė tarnybinį nusižengimą, tačiau tarnybinės nuobaudos neskirti, jeigu pateiktoje išvadoje nurodyta, kad administracijos direktoriui (administracijos direktoriaus pavaduotojui), padariusiam tarnybinį nusižengimą, tarnybinė nuobauda negali būti paskirta, nes pasibaigė Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje nustatytas tarnybinės nuobaudos skyrimo terminas.

277. Tarybos posėdžio metu, prieš teikiant balsuoti dėl 276 punkte nurodyto sprendimo projekto, iki 10 minučių leidžiama pasisakyti savivaldybės administracijos direktoriui, dėl kurio teikiamas reglamento 276 punkte nurodytas sprendimo projektas. Tarybos narių klausimams skiriama iki 5 minučių.

278. Reglamento 276 punkte nurodytas sprendimas priimamas dalyvaujančių Tarybos posėdyje tarybos narių balsų dauguma.“

1.13. Buvusį reglamento XXVI skirsnį laikyti XXVII skirsniu, o buvusius reglamento 229, 230 punktus laikyti atitinkamai 279, 280 punktais.

2. Nustatyti, kad šis sprendimas įsigalioja 2018 m. sausio 1 d.

3. Pavesti Teisės ir vidaus administravimo skyriaus specialistui, atsakingam už Savivaldybės tarybos sprendimų registravimą, su šiuo sprendimu pasirašytinai supažindinti Tarybos narius, o Dokumentų valdymo sistemos priemonėmis – savivaldybės mero politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojus, savivaldybės administracijos valstybės tarnautojus ir darbuotojus, dirbančius pagal darbo sutartis.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                            Algirdas Vrubliauskas