Autentiškas vertimas

Vyriausybės kanceliarijos

Administracinis departamentas

2016 08 10

 

KONVENCIJA

 

DĖL

 

EUROPOS MIŠKŲ INSTITUTO

 

 

 

Šios Konvencijos Šalys (toliau – Susitariančiosios Šalys),

 

primindamos su miškais susijusius sprendimus, priimtus 1992 m. Jungtinių Tautų aplinkos ir plėtros konferencijoje, Tarpvyriausybinės miškų komisijos ir Tarpvyriausybinio miškų forumo pasiūlymus imtis veiksmų, Išplėstinę miškų biologinės įvairovės darbo programą, susijusią su Biologinės įvairovės konvencija ir pasaulinio aukščiausiojo lygio susitikimo darnaus vystymosi klausimais rezultatus;

 

pripažindamos pasiektą pažangą ir laimėjimus įgyvendinant Ministrų konferencijose dėl Europos miškų apsaugos prisiimtus įsipareigojimus;

 

suvokiančios besikeičiantį problemų Europos miškų ir miškininkystės srityje ir visuomenės susirūpinimą keliančių klausimų pobūdį bei poreikį rinkti susijusius mokslinius duomenis, siekiant priimti gerus sprendimus;

 

atsižvelgdamos į tai, kad Europos miškų institutas įsteigtas kaip asociacija pagal Suomijos įstatymus 1993 metais, siekiant prisidėti prie tyrinėjimų miškininkystės, miškų ir miškų išsaugojimo srityje Europos lygmeniu;

 

atmindamos miškininkystės ir miškų mokslinių tyrimų įtvirtinimo tarptautinėje aplinkoje pridėtinę vertę;

 

norėdamos tęsti bendradarbiavimą miškininkystės ir miškų mokslinių tyrimų srityje tarptautiniu mastu, taip pat vengdamos pastangų dubliavimo,

 

susitarė:

 

 

 

1 straipsnis

 

Institutas

 

Europos miškų institutas (toliau – Institutas) įsteigiamas kaip tarptautinė organizacija. Jo buveinė yra Joensū mieste Suomijoje.

 

 

 

2 straipsnis

 

Tikslas ir funkcijos

 

1. Instituto tikslas – visos Europos lygmeniu atlikti miškų politikos, įskaitant jos aplinkos apsaugos aspektus, Europos miškų ekologijos, daugkartinio naudojimo, išteklių ir sveikatos, taip pat  medienos ir kitų miško produktų bei paslaugų pasiūlos ir paklausos tyrimus, siekiant skatinti Europos miškų išsaugojimą ir tvarų valdymą.

 

2. Siekdamas įgyvendinti šį tikslą, Institutas:

 

a) teikia atitinkamą su miškų ir miškų pramonės sektoriumi susijusią informaciją, būtiną politikai parengti ir sprendimams priimti Europos šalyse;

 

b) atlieka tyrimus minėtose srityse;

 

c) parengia tyrimų metodus;

 

d) organizuoja mokslinius susitikimus ir juose dalyvauja; 

 

e) kaupia ir skleidžia sukauptas profesines žinias ir pasiektus rezultatus.

 

 

 

3 straipsnis

 

Informacija

 

Susitariančiosios Šalys remia Instituto veiklą teikdamos su miškais susijusią informaciją pagal konkretų prašymą, jei tokios informacijos negalima gauti iš kitų duomenis renkančių institucijų ir tiek, kiek ji gali būti pagrįstai teikiama. Norėdamas išvengti pastangų dubliavimo, Institutas siekia užtikrinti tinkamą veiksmų derinimą su kitomis tarptautinėmis institucijomis, įskaitant tas, kurios renka duomenis.

 

 

 

4 straipsnis

 

Instituto nariai, asocijuotieji ir susijusieji nariai

 

1. Susitariančiosios Šalys yra Instituto narės.

 

2. Instituto asocijuotaisiais nariais gali tapti Europos valstybių tyrimų institutai, švietimo įstaigos, komercinės organizacijos, miškų valdymo institucijos, nevyriausybinės organizacijos ir panašaus pobūdžio organizacijos (toliau – asocijuotieji nariai). Susijusiaisiais nariais gali tapti panašaus pobūdžio institucijos iš ne Europos valstybių (toliau – susijusieji nariai). Susijusieji nariai Instituto sprendimų priėmimo procese nedalyvauja.

 

 

 

5 straipsnis

 

Valdymo organai

 

Instituto valdymo organai yra Taryba, Konferencija, Valdyba ir Sekretoriatas, vadovaujamas direktoriaus.

 

 

 

6 straipsnis

 

Taryba

 

1. Tarybą sudaro narių atstovai, kurie susirenka į eilinę sesiją kartą per trejus metus. Neeilinė sesija organizuojama nario ar Valdybos prašymu, nariams pritarus paprasta balsų dauguma.

 

2. Taryba

 

a) skiria Valdybos narius pagal 8 straipsnio 2 dalies a, c ir d punktus;

 

b) pritaria direktoriaus paskyrimui pagal 8 straipsnio 4 dalies d punktą;

 

c) nustato Instituto darbo politikos sistemą;

 

d) priima sprendimus dėl narių, Konferencijos ar Valdybos teiktų bendrų techninių, finansinių ar administracinių klausimų;

 

e) paprasta balsų dauguma tvirtina Instituto ir jo valdymo organų veiklos gaires; 

 

f) paprasta balsų dauguma tvirtina ir keičia darbo tvarkos taisykles.

 

3. Kiekvienas narys turi vieną balsą. Sprendimai priimami bendru sutarimu, nebent Konvencijoje būtų nustatyta kitaip.

 

 

 

7 straipsnis

 

Konferencija

 

1. Konferenciją sudaro asocijuotųjų narių atstovai. Konferencija vieną kartą per metus susirenka į plenarinę sesiją ir priima sprendimus paprastąja balsų dauguma. Susijusieji nariai gali dalyvauti Konferencijos metinėse plenarinėse sesijose. Institucijos ir regioninės arba tarptautinės organizacijos, kurios nėra Instituto asocijuotieji arba susijusieji nariai, gali būti kviečiamos dalyvauti Konferencijos plenarinėse sesijose pagal Valdybos nustatytas taisykles.

 

2. Konferencija, inter alia:

 

a) skiria Valdybos narius pagal 8 straipsnio 2 dalies b, c ir d punktus;

 

b) nustato asocijuotųjų ir susijusiųjų narių narystės mokesčius;

 

c) teikia rekomendacijas dėl veiklos inicijavimo, siekiant įgyvendinti Instituto tikslus;

 

d) tvirtina audituotą finansinę atskaitomybę;

 

e) tvirtina Valdybos pateiktą kitų metų darbo planą;

 

f) peržiūri ir tvirtina Instituto veiklos metinę ataskaitą; 

 

g) tvirtina ir keičia savo darbo tvarkos taisykles.

 

 

 

8 straipsnis

 

Valdyba

 

1. Valdybą sudaro aštuoni asmenys, turintys nustatytą kompetenciją Instituto veiklos srityje. Valdybos nariai eiti šias pareigas gali ne ilgiau kaip dvi kadencijas iš eilės.

 

2. a) Keturis Valdybos narius trejų metų laikotarpiui skiria Taryba.

 

b) Keturis Valdybos narius trejų metų laikotarpiui skiria Konferencija.

 

c) Taryba ir Konferencija tvirtina taisykles, susijusias su jų skiriamų narių paskyrimo ir rotacijos procesu.

 

d) Laikinos laisvos vietos laikantis rašytinės procedūros atitinkamai atitenka Tarybai arba Konferencijai.

 

3. Valdyba susirenka bent kartą per metus ir priima sprendimus paprasta balsų dauguma.

 

4. Valdyba

 

a) pagal Tarybos nustatytą politikos sistemą nustato ir peržiūri Instituto darbo administracinę ir tyrimų programą;

 

b) remdamasi Tarybos rekomendacijomis, priima reikalingas vidaus taisykles;

 

c) tvirtina biudžetą ir sąskaitas;

 

d) pritarus Tarybai, skiria direktorių;

 

e) tvirtina asocijuotųjų ir susijusiųjų narių priėmimą ir pašalinimą;

 

f) teikia ataskaitas Tarybai ir Konferencijai;

 

g) remiantis Tarybos rekomendacijomis, tvirtina 12 straipsnyje nurodytą sutartį;

 

h) tvirtina ir keičia savo darbo tvarkos taisykles; 

 

i) nustato 7 straipsnio 1 punkte nustatytas taisykles.

 

 

 

9 straipsnis

 

Sekretoriatas

 

1. Direktoriaus vadovaujamą Sekretoriatą sudaro Instituto darbuotojai.

 

2. Remdamasis bendraisiais Tarybos, Konferencijos ir Valdybos nurodymais, direktorius skiria kitus darbuotojus, kurių gali reikėti Instituto tikslams įgyvendinti, tokiomis sąlygomis ir tokioms pareigoms, kurias direktorius gali nustatyti, atlikti.

 

 

 

10 straipsnis

 

Finansiniai ištekliai

 

Finansinius išteklius, reikalingus Instituto veiklai, teikia:

 

a) asocijuotieji ir susijusieji nariai, mokėdami narystės mokesčius;

 

b) nariai, mokėdami savanoriškus įnašus, jeigu jie to pageidauja; 

 

c) kiti galimi šaltiniai.

 

 

 

11 straipsnis

 

Biudžetas ir sąskaitos

 

Instituto biudžetą ir sąskaitas direktoriaus siūlymu paprasta balsų dauguma tvirtina Valdyba.

 

 

 

12 straipsnis

 

Teisinis subjektiškumas, privilegijos ir imunitetai

 

Institutas turi tarptautinį ir nacionalinį teisinį subjektiškumą. Suomijos teritorijoje jis turi jo funkcijoms atlikti reikalingas privilegijas ir imunitetus. Šios privilegijos ir imunitetai yra apibrėžti Instituto ir Suomijos Vyriausybės sutartyje.

 

 

 

13 straipsnis

 

Ginčų sprendimas

 

Bet koks ginčas dėl šios Konvencijos aiškinimo ar taikymo, kurio nepavyksta išspręsti derybomis arba tarpininkaujant Valdybai, gali būti abipusiu ginčo šalių susitarimu teikiamas spręsti pagal Nuolatinio arbitražo teismo fakultatyvias taikinimo taisykles.

 

 

 

14 straipsnis

 

Pasirašymas ir sutikimas įsipareigoti

 

1. Europos valstybės ir Europos regioninės ekonominės integracijos organizacijos gali pasirašyti šią Konvenciją 2003 m. rugpjūčio 28 d. Joensū mieste. Vėliau ji gali būti pasirašyta Suomijos užsienio reikalų ministerijoje Helsinkyje iki 2003 m. lapkričio 28 d.

 

2. Šią Konvenciją turi ratifikuoti, priimti arba patvirtinti ją pasirašiusios valstybės ir regioninės ekonominės integracijos organizacijos. Ratifikavimo, priėmimo ar patvirtinimo dokumentai deponuojami Suomijos Vyriausybei, kuri tampa Depozitaru.

 

3. Prie šios Konvencijos taip pat gali prisijungti r jos nepasirašiusios Europos valstybės ir Europos regioninės ekonominės integracijos organizacijos. Prisijungimo dokumentai deponuojami Depozitarui.

 

4. Šioje Konvencijoje Europos valstybė yra valstybė, kuri atitinka reikalavimus būti Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos nare kaip Europos valstybė. 

 

 

 

15 straipsnis

 

Įsigaliojimas

 

1. Ši Konvencija įsigalioja praėjus šešiasdešimčiai dienų nuo tos dienos, kai deponuojamas aštuntasis ratifikavimo, priėmimo, patvirtinimo ar prisijungimo dokumentas.

 

2. Kiekvienai valstybei ir regioninei ekonominės integracijos organizacijai, ratifikuojančiai, priimančiai, tvirtinančiai šią Konvenciją arba prisijungiančiai prie jos nuo tos dienos, kai deponuojamas aštuntasis ratifikavimo, priėmimo, patvirtinimo ar prisijungimo dokumentas, ši Konvencija įsigalioja praėjus šešiasdešimčiai dienų nuo tos dienos, kai tokia valstybė ar regioninės ekonominės integracijos organizacija deponuoja savo ratifikavimo, priėmimo, patvirtinimo ar prisijungimo dokumentą.

 

 

 

16 straipsnis

 

Pereinamosios nuostatos

 

1. Įsigaliojus šiai Konvencijai, Europos valstybių tyrimų institutai, švietimo įstaigos, komercinės organizacijos, miškų valdymo institucijos, nevyriausybinės organizacijos ir panašaus pobūdžio institucijos, kurie yra Europos miškų instituto, įsteigto 1993 metais kaip asociacija pagal Suomijos įstatymus, nariai arba asocijuotieji nariai, ir kurie iki tos datos nėra pagal jos įstatus pateikę pranešimo apie atsistatydinimą, tampa Instituto asocijuotaisiais nariais. Ne Europos valstybių panašaus pobūdžio institucijos, kurios yra minėto Europos miškų instituto asocijuotieji nariai, taip pat tampa Instituto susijusiaisiais nariais, jeigu jos nėra pateikusios pranešimo apie atsistatydinimą.

 

2. Įsigaliojus šiai Konvencijai, Institutas inicijuoja derybas su Europos miškų institutu, įsteigtu 1993 metais kaip asociacija pagal Suomijos įstatymus, dėl jo veiklos, lėšų, turto ir įsipareigojimų perdavimo Institutui.

 

 

 

17 straipsnis

 

Pakeitimai

 

1. Ši Konvencija gali būti keičiama vieningu visų narių, dalyvaujančių Tarybos posėdyje, balsavimu arba pagal rašytinę procedūrą. Depozitaras ne vėliau kaip prieš aštuonias savaites išplatina bet kokį pasiūlymą dėl pakeitimo. Rašytinės procedūros atveju Depozitaras nustato terminą, per kurį turi būti pateikiami atsakymai.

 

2. Pakeitimas įsigalioja šešiasdešimtą dieną nuo tos dienos, kai visos Susitariančiosios Šalys praneša Depozitarui, kad jos atliko visus formalumus, kurie yra būtini pakeitimams pagal nacionalinius įstatymus atlikti.

 

3. Kol nėra Konferencijos patvirtinimo, pakeitimai neturi poveikio asocijuotųjų arba susijusiųjų narių institucinei pozicijai.

 

 

 

18 straipsnis

 

Pasitraukimas

 

Susitariančioji Šalis gali pasitraukti iš Konvencijos, pateikdama rašytinį pranešimą apie savo pasitraukimą Depozitarui. Pasitraukimas įsigalioja praėjus vieniems metams nuo pranešimo apie pasitraukimą pateikimo Depozitarui dienos.

 

 

 

19 straipsnis

 

Nutraukimas

 

Ši Konvencija gali būti nutraukta, jeigu bet kuriuo metu po jos įsigaliojimo Susitariančiųjų Šalių lieka mažiau nei aštuonios.

 

Tai patvirtindami, toliau nurodyti atitinkamų Vyriausybių tinkamai įgalioti asmenys pasirašė šią Konvenciją.

 

Priimta 2003 m. rugpjūčio 28 d. Joensū mieste anglų kalba.