ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2017 M. LIEPOS 5 D. SPRENDIMO NR. T-815 „DĖL ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS SUDARYMO IR JOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2019 m. gruodžio 18 d. Nr. T-223
Šalčininkai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 6 punktu, Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo 8 straipsnio 5 dalimi, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdiniais nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2019 m. rugsėjo 25 d. įsakymu Nr. ĮV-607 „Dėl Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymo Nr. ĮV-149 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybų pavyzdinių nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“, Šalčininkų rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
Pakeisti Šalčininkų rajono savivaldybės tarybos 2017 m. liepos 5 d. sprendimu Nr. T-815 „Dėl Šalčininkų rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos sudarymo ir jos nuostatų patvirtinimo“ patvirtintus Šalčininkų rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatus ir patvirtinti naują jų redakciją (pridedama).
Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
PATVIRTINTA
Šalčininkų rajono
savivaldybės tarybos
2019 m. gruodžio 18 d.
sprendimu Nr. T-223
ŠALČININKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO VERTINIMO TARYBOS NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Šalčininkų rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Šalčininkų rajono savivaldybės nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos (toliau – Taryba) funkcijas, teises, sudarymą bei darbo organizavimo tvarką.
2. Taryba savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos architektūros įstatymu, Kultūros vertybių registro nuostatais, patvirtintais Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. rugsėjo 29 d. nutarimu Nr. 1053 „Dėl Kultūros vertybių registro įsteigimo ir Kultūros vertybių registro nuostatų patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-150 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų aprašo patvirtinimo“, Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. ĮV-259 „Dėl Nekilnojamųjų kultūros vertybių atskleidimui reikalingų tyrimų duomenų apimties aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tyrimų apimties aprašas), Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2011 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-446 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos patvirtinimo“, Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašu, patvirtintu Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos direktoriaus 2011 m. liepos 11 d. įsakymu Nr. Į-230 „Dėl Nekilnojamojo kultūros paveldo vertinimo tarybos akto formos pildymo aprašo patvirtinimo“, šiais Nuostatais ir kitais teisės aktais.
3. Tarybai atliekant Nuostatuose nurodytas funkcijas metodiškai vadovauja ir Tarybos narių mokymus organizuoja Kultūros paveldo departamentas prie Kultūros ministerijos (toliau – Departamentas).
II SKYRIUS
TARYBŲ FUNKCIJOS IR TEISĖS
5. Taryba atlieka šias funkcijas:
5.1. sprendžia dėl apsaugos reikalingumo nekilnojamosioms kultūros vertybėms, vertingųjų savybių patikslinimo arba nustačius, kad kultūros paveldo objektas ar vietovė yra sunykę, sunaikinti ar kitaip prarastos jų vertingosios savybės, dėl apsaugos ne reikalingumo;
5.3. pagal tyrimų duomenis, nustatytus Tyrimų apimties apraše, nustato nekilnojamojo kultūros paveldo objektų ar vietovių vertingąsias savybes;
5.4. pagal tyrimų duomenis apibrėžia kultūros paveldo objektų teritorijų ir apsaugos zonų ar kultūros paveldo vietovių teritorijų ribas;
5.7. konsultuoja Tarybos aktų projektų rengėjus dėl nekilnojamųjų kultūros vertybių vertingųjų savybių nustatymo, jų teritorijų ir apsaugos zonų apibrėžimo;
6. Savivaldybės sudaryta Taryba:
6.1. atlieka funkcijas, numatytas Nuostatų 5.1–5.8 papunkčiuose dėl vietinio reikšmingumo kultūros paveldo objektų ir vietovių;
6.2. Savivaldybės sudaryta Taryba, nustačiusi, kad Tarybai pateiktų nagrinėti nekilnojamųjų kultūros vertybių reikšmingumo lygmuo, nurodytas Tarybos akto projekte, yra ne vietinis, o nacionalinis ar regioninis, perduoda šių nekilnojamųjų kultūros vertybių Tarybos akto projektą nagrinėti Departamento sudarytoms Taryboms.
7. Taryba turi teisę:
7.2. gauti iš Departamento metodinę pagalbą, susijusią su Nuostatų 2 punkte nurodytų teisės aktų taikymu;
7.3. pasitelkti institucijų, sudariusių Tarybą, atstovus, kai Tarybos sprendimai skundžiami teismine tvarka;
7.4. dalyvauti valstybės ir Savivaldybės institucijų posėdžiuose, pasitarimuose ir konferencijose, kuriuose svarstomi nekilnojamojo kultūros paveldo klausimai, teikti pasiūlymus;
7.5. prireikus, Taryboje nesant reikalingos srities ar sričių paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės specialistų bei atitinkamos srities mokslininkų, turinčių atitinkamos srities daktaro laipsnį, kviesti į Tarybos posėdžius reikalingų sričių specialistus, galinčius pateikti išvadas dėl svarstomų klausimų;
III SKYRIUS
TARYBOS SUDARYMAS IR PERSONALINĖ SUDĖTIS
8. Tarybą sudaro, Tarybos nuostatus ir personalinę sudėtį tvirtina Savivaldybės taryba (toliau – Tarybos sudarytojai).
9. Tarybos nariu negali būti skiriami Tarybų sudarytojų ir jiems pavaldžių įstaigų valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį. Tarybos sudarytojui, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka nupirkus kandidatų į Tarybos narius intelektines paslaugas, Tarybos personalinė sudėtis tvirtinama 3 (trejų) metų laikotarpiui.
10. Tvirtinant Tarybos personalinę sudėtį, pagal Tarybos narių turimą kvalifikaciją vertinti vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių nekilnojamąsias kultūros vertybes, nustatoma kiekvieno Tarybos nario specializacija Taryboje.
11. Taryba gali būti sudaroma spręsti dėl visų rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų ir vietovių, arba gali būti sudaroma spręsti tik dėl vienos ar kelių rūšių vertingųjų savybių pobūdžių kultūros paveldo objektų ir vietovių, nurodytų šios Tarybos nuostatuose.
12. Tarybos nariais gali būti kultūros ministro nustatyta tvarka atestuoti archeologinio, povandeninio, mitologinio, etnokultūrinio, architektūrinio, urbanistinio, inžinerinio, istorinio, memorialinio, dailės, sakralinio, želdynų (toliau – atitinkamos sritys), nekilnojamojo kultūros paveldo specialistai, turintys paveldosaugos (specialiosios) ekspertizės kvalifikacinį atestatą ar atitinkamos srities mokslininkai, turintys atitinkamos srities daktaro laipsnį. Tarybos nariai privalo būti nepriekaištingos reputacijos pagal Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatyme nustatytus reikalavimus.
13. Tarybos sudarytojo sprendimu Tarybos personalinė sudėtis turi būti keičiama nepasibaigus kadencijai, kai:
13.2. be pateisinamos priežasties nedalyvauja daugiau kaip ketvirtadalyje Tarybos posėdžių per metus;
14. Nauji nariai skiriami iki Tarybos kadencijos pabaigos. Tuo pačiu metu asmuo gali būti tik vienos tos pačios institucijos sudarytos Tarybos nariu. Tos pačios institucijos sudarytų Tarybų nariu asmuo gali būti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės.
15. Tarybos nariai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nustatyta tvarka ir terminais turi pateikti privačių interesų deklaracijas.
IV SKYRIUS
TARYBŲ DARBO ORGANIZAVIMAS
17. Tarybos posėdžiams vadovauja Tarybos pirmininkas, jam nesant – jo pavaduotojas. Tarybos pirmininkas be atskiro įgaliojimo atstovauja Tarybai pagal kompetenciją visose valstybės ir savivaldybės institucijose bei įstaigose ir teismuose. Tarybos pirmininkas gali įgalioti Tarybos narį atstovauti Tarybai valstybės ir savivaldybės institucijose bei įstaigose ir teismuose.
18. Tarybos darbą organizuoja Tarybos sudarytojų paskirtas sekretorius, kuris nėra Tarybos narys ir neturi teisės būti Tarybos aktų projektų rengėju ir pristatyti Tarybų aktų projektų Tarybų posėdžiuose. Tarybos sekretorius:
18.1. derina su Tarybos pirmininku ar jį pavaduojančiu Tarybos pirmininko pavaduotoju posėdžių laiką ir jų darbotvarkes;
18.2. sudaro ir teikia paskelbti Tarybų posėdžių darbotvarkes Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytose visuomenės informavimo priemonėse ir atlieka kitas Nuostatų 27-29 punktuose nurodytas viešinimo procedūras, susijusias su informacijos apie Tarybų posėdžius ir Tarybų aktų projektus paskelbimu;
18.3. teikia Tarybos aktų projektus ir informaciją apie Nuostatų 26–29 punktuose nurodytų viešinimo procedūrų atlikimą bei kitą medžiagą Tarybos nariams;
19. Departamentas ar savivaldybės institucijos, šių institucijų nustatyta tvarka, teikia klausimus Tarybos posėdžių darbotvarkėms ir su jais susijusius Tarybos aktų projektus bei kitą medžiagą.
20. Tarybos posėdžiai yra teisėti, jeigu juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai Tarybos narių.
21. Tarybos nariams nusprendus, kad yra tam poreikis, gali būti organizuojami išvažiuojamieji posėdžiai.
22. Tarybos narys neturi teisės rengti Tarybos akto projektą, kurį svarstys Taryba, kurios nariu jis yra. Tarybos narys taip pat neturi teisės dalyvauti svarstant ar priimant Tarybos sprendimus arba kitaip paveikti Tarybos sprendimus, kurie sukelia viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Prieš pradedant tokio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu Tarybos narys privalo informuoti Tarybos pirmininką arba Tarybos pirmininko pavaduotoją, jei Tarybos narys eina Tarybos pirmininko pareigas, ir Tarybos narius bei kitus asmenis, kurie kartu dalyvauja svarstant ar priimant sprendimą, apie esamą interesų konfliktą, pareikšti apie nusišalinimą ir jokia forma nedalyvauti toliau svarstant ar priimant sprendimą. Jeigu Tarybos narys nenusišalina svarstant ar priimant Tarybos sprendimus, kurie gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą, numatytą Nuostatų priedo Nešališkumo deklaracijoje, Tarybos pirmininko ar jį pavaduojančio Tarybos pirmininko pavaduotojo siūlymu ir tam pritariant ne mažiau kaip dviem trečdaliams Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių, tarybos narys gali būti nušalintas nuo tokių klausimų svarstymo ir sprendimų priėmimo. Apie Tarybos nario pareikštą nusišalinimą arba Tarybos priimtą sprendimą nušalinti Tarybos narį, nurodoma Tarybos posėdžio protokole.
23. Tarybos narys gali nedalyvauti Tarybos posėdyje tik dėl šių pateisinamų priežasčių:
23.5. dėl kitų svarbių priežasčių, kurias pripažinti pateisinamomis turi teisę Tarybos pirmininkas ar Tarybos pirmininko pavaduotojas, vadovavęs Tarybos posėdžiui, kuriame nedalyvavo Tarybos narys, gavęs raštišką Tarybos nario, nedalyvavusio Tarybos posėdyje, paaiškinimą ir jį pagrindžiančius dokumentus, ant jų uždėdamas raštišką vizą, kurioje nurodoma, ar paaiškinime nurodytos priežastys pripažįstamos pateisinamomis. Tarybos nario paaiškinimas ir jį pagrindžiantys dokumentai su raštiška Tarybos pirmininko ar Tarybos pirmininko pavaduotojo, vadovavusio Tarybos posėdžiui, viza perduodami Tarybos sekretoriui.
24. Nekilnojamųjų kultūros vertybių, kurioms einamaisiais metais yra inicijuotos atskleidimo ir registravimo Kultūros vertybių registre procedūros ir kurių Tarybos aktai einamaisiais metais bus svarstomi Tarybos posėdžiuose, sąrašai turi būti paskelbti šias procedūras inicijavusios Savivaldybės interneto svetainėse iki einamųjų metų sausio 31 d. Šie sąrašai per einamuosius metus gali būti keičiami ne daugiau kaip penktadaliu. Pakeitus šiuos sąrašus, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jų pakeitimo jie pakartotinai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje.
25. Tarybos posėdžių darbotvarkės likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki posėdžio dienos turi būti paskelbtos Departamento ir Savivaldybės interneto svetainėje ir portalo „Mano vyriausybė“ interneto svetainėje „E. pilietis“.
26. Informacija apie Tarybos posėdį likus ne mažiau kaip 20 darbo dienų iki planuojamo Tarybos posėdžio turi būti paskelbta Savivaldybės interneto svetainėje, o Tarybos akto projektas ar nuoroda, kur galima susipažinti su šiuo projektu, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio turi būti paskelbti viename iš nacionalinių ir viename iš vietinių laikraščių, jeigu toks leidžiamas vietovėje, kurioje yra kultūros paveldo objektas ar vietovė, ir Tarybą sudariusios institucijos interneto svetainėje, kai Tarybos posėdyje Tarybos aktu planuojama:
26.1. suteikti teisinę apsaugą naujai atskleistoms nekilnojamosioms kultūros vertybėms (objektams ar vietovėms);
26.2. naujai apibrėžti ar patikslinti kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribas, išskyrus atvejus, kai kultūros paveldo objekto teritorija ar apsaugos zona sumažinamos arba kultūros paveldo objekto teritorijos ar apsaugos zonos ribos tikslinamos taip, kad sutaptų su kadastrinių matavimų metu patikslintomis žemės sklypų ribomis;
27. Informacija apie Tarybos posėdį, kuriame planuojama svarstyti Tarybos akto projektą dėl apsaugos suteikimo naujai atskleistam kultūros paveldo objektui, šio objekto valdytojui (-ams) registruotu laišku (-ais) turi būti pateikta likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Tarybos posėdžio, nurodant kur galima susipažinti su Tarybos akto projektu.
28. Tarybos posėdžiuose Tarybos aktų projektus, parengtus vadovaujantis Aprašo 2 punkte nurodytais teisės aktais, pristato Tarybos aktų projektų rengėjai, kurie yra atsakingi už Tarybos aktų projektuose pateiktos faktinės informacijos tikrumą. Tarybos posėdžiuose gali dalyvauti ir pasisakyti Nuostatų 5.6–5.8 papunkčiuose nurodytus klausimus pristatantys asmenys, valstybės ir Savivaldybės institucijų atstovai bei objektų (įskaitant žemės sklypų, kuriuose jie yra), kurių nekilnojamųjų kultūros vertybių registravimo ar vertingųjų savybių patikslinimo klausimas įtrauktas į Tarybos posėdžio darbotvarkę, valdytojai. Kiti asmenys gali dalyvauti Tarybos posėdžiuose tik Tarybos pirmininkui ar jį pavaduojančiam Tarybos pirmininko pavaduotojui leidus. Filmuoti Tarybos posėdžius galima tik gavus visų Tarybos narių, dalyvaujančių Tarybos posėdyje, sutikimą.
29. Tarybos aktų projektai gali būti svarstomi Tarybos posėdyje, tik kai juose dalyvauja ir juos pristato Tarybos aktų projektų rengėjai. Tarybos posėdyje turi dalyvauti bent vienas svarstomo klausimo atitinkamos srities Tarybos narys. Jei tokių narių Taryboje nėra, sprendimai gali būti priimami turint ne mažiau dviejų atitinkamos srities specialistų, turinčių ekspertizės specialisto kvalifikacinę kategoriją arba mokslinį laipsnį (ne Tarybos narių), raštiškas išvadas.
30. Priimant sprendimus balsuoti „už“ ar „prieš“ turi visi posėdyje dalyvaujantys Tarybos nariai, išskyrus dėl šių sprendimų nusišalinusius arba nušalintus Tarybos narius. Tarybos sprendimai priimami, kai už juos balsuoja nemažiau kaip du trečdaliai posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių. Tarybos nariai solidariai atsako tik už tuos Tarybos priimtus sprendimus, kurie buvo priimti jų balsais.
31. Tarybos sprendimai atliekant Nuostatų 5.1–5.5 papunkčiuose nurodytas funkcijas įforminami Tarybos aktais, išskyrus atvejus, kai Taryba priima sprendimą nesuteikti apsaugos nekilnojamosioms kultūros vertybėms. Šiuo atveju ir atliekant nuostatų 5.6–5.8 papunkčiuose nurodytas funkcijas priimti sprendimai įforminami Tarybos protokolu.
32. Tarybos akto ir jo priedų duomenys užpildomi Kultūros vertybių registro duomenų bazėje, o du akto egzempliorius pasirašo Tarybos pirmininkas arba jam nesant – jo pavaduotojais. Vienas Tarybos akto egzempliorius kartu su Tarybos posėdžio, kuriame buvo priimtas sprendimas patvirtinti Tarybos aktą, protokolu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Tarybos sprendimo priėmimo dienos turi būti perduotas Kultūros vertybių registro tvarkytojui, o kitą egzempliorių kartu su kitais Tarybos veiklos dokumentais (posėdžių protokolais, garso įrašais, susirašinėjimo ir kitais dokumentais) Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka saugo Savivaldybė.
33. Tarybos posėdžio protokolo forma turi atitikti Dokumentų rengimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“, nustatytus reikalavimus. Protokole nurodoma:
33.5. priimtas sprendimas, balsavimo rezultatai, atskirosios Tarybos narių ir kitų posėdžio dalyvių nuomonės, jeigu tokios buvo pareikštos, taip pat Nekilnojamųjų kultūros vertybių vertinimo, atrankos ir reikšmingumo lygmens nustatymo kriterijų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos kultūros ministro 2005 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. ĮV-150, nurodyti kriterijai, lėmę sprendimo priėmimą, balsavimo rezultatai ir jų pagrindimas bei informacija apie tyrimus, kuriais nustatytas nekilnojamųjų kultūros vertybių autentiškumas;
34. Tarybos posėdžio protokolą, suderintą su Tarybos nariais, turi pasirašyti Tarybos posėdžio pirmininkas ir Tarybos sekretorius. Tarybos posėdžių eigai fiksuoti daromas skaitmeninis garso įrašas. Po posėdžio Tarybos sekretorius įrašą perkelia į kompiuterinę laikmeną, kuri pridedama prie protokolo. Tarybos sprendimai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje. Tarybų sprendimai įforminti protokolais skelbiami nuasmeninti ir pašalinus iš jų kitus asmens duomenis, kurie, vadovaujantis asmens duomenų apsaugą reglamentuojančiais teisės aktais, negali būti viešai skelbiami.
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Tarybos veiklą organizuoja ir už tinkamą jos organizavimą atsako Tarybos sudarytojai. Tarybos veiklai reikalingas lėšas, patalpas bei kitą reikalingą techninę ir metodinę pagalbą skiria Tarybos sudarytojai.