ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO INICIATYVŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2024 m. balandžio 29 d. Nr. T-102
Švenčionys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 7 straipsnio 19 punktu ir 15 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatymu, Švenčionių rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:
1. Patvirtinti Švenčionių rajono savivaldybės jaunimo iniciatyvų finansavimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Švenčionių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. gegužės 30 d. sprendimą Nr. T-110 „Dėl Jaunimo projektų finansavimo atrankos konkurso nuostatų patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Švenčionių rajono savivaldybės tarybos
2024 m. balandžio 29 d. sprendimu Nr. T-102
ŠVENČIONIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS JAUNIMO INICIATYVŲ FINANSAVIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Švenčionių rajono savivaldybės jaunimo iniciatyvų finansavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) reglamentuoja reikalavimus jaunimo iniciatyvų paraiškoms, jų teikimo ir vertinimo, finansavimo projektams skyrimo tvarką, lėšų, skirtų iniciatyvų įgyvendinimui, panaudojimo kontrolę, atskaitomybę ir atsakomybę.
2. Jaunimo iniciatyvų projektams finansuoti Švenčionių rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) biudžeto lėšos kasmet numatomos Savivaldybės strateginio veiklos plano priemonėje „Kultūros, švietimo ir sporto programa“.
3. Jaunimo iniciatyvų projektų finansavimą organizuoja Savivaldybės administracija. Savivaldybės administracija organizuoja Jaunimo iniciatyvų finansavimo konkursą (toliau – Konkursas).
4. Konkursą organizuoja Savivaldybės administracija. Informacija apie Konkursą ir jo rezultatus skelbiama Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt .
6. Projektų įgyvendinimo trukmė – nuo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo iki einamųjų kalendorinių metų gruodžio 31 d.
7. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
7.2. Jaunimo organizacija – Lietuvos Respublikos asociacijų įstatymo nustatyta tvarka jaunimui ir (ar) jaunimo interesams atstovauti įsteigta asociacija, kurios ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės ir (ar) jaunų žmonių interesams atstovaujančios asociacijos, kurių kiekvienos ne mažiau kaip 2/3 narių yra jauni žmonės.
7.3. Su jaunimu dirbanti organizacija – juridinis asmuo, kurio vienas iš veiklos tikslų – atlikti darbą su jaunimu.
7.4. Jaunimo reikalų koordinatorius – Savivaldybės valstybės tarnautojas, atliekantis jaunimo politikos įgyvendinimo funkciją;
7.5. Neformali jaunimo grupė – neįregistruota visuomeninė grupė, kurioje ne mažiau kaip 2/3 narių sudaro jauni žmonės.
7.6. Paraiška – dokumentas su priedais, parengtas pagal specialią paraiškos formą (šio Aprašo priedas), pateikiamas siekiant gauti finansavimą iniciatyvai įgyvendinti;
7.7. Projektas – tikslinė jaunų žmonių grupės ar jaunimo organizacijos, ar su jaunimu dirbančios organizacijos savanoriška ir savarankiška jaunimo veikla, skirta savo ir visuomenės poreikiams tenkinti, kurioje apibrėžiami pasirengimo ir įgyvendinimo terminai, tikslai, finansavimo šaltiniai, vykdytojai ir dalyviai.
7.8. Projekto vykdytojai – asmenys, tiesiogiai ir nuolat prisidedantys prie projekto įgyvendinimo, konkrečiai atsakingi už projekto ir (ar) tam tikrų jo dalių įgyvendinimą. Projekto vykdytojai nėra asmenys, laikinai prisidedantys prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir veikla (pvz., lektoriai, meno kolektyvai ir pan.). Projekto vykdytojai nėra asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansine ir (ar) ūkine veikla (pvz., rėmėjai).
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI
8. Konkurso būdu finansuojamos šios veiklos sritys:
8.1. jaunų žmonių verslumo skatinimas:
8.1.1. mokymų, seminarų, stovyklų ar kitų renginių, skirtų supažindinti jaunus žmones su verslo kūrimo galimybėmis, organizavimas;
8.2. jaunų žmonių aktyvumo ir dalyvavimo jaunimo, jaunimo organizacijų veikloje skatinimas:
8.2.1. mokymų, seminarų, stovyklų ar kitų renginių, skirtų skatinti jaunus žmones įsitraukti į jaunimo organizacijų veiklą, organizavimas;
8.2.2. mokymų, seminarų, stovyklų ar kitų renginių, skirtų ugdyti jaunų žmonių lyderystės įgūdžius, organizavimas;
8.3. jaunų žmonių sveiko gyvenimo būdo skatinimas:
9. Prieš skelbiant Konkursą Savivaldybės jaunimo reikalų tarybos teikimu Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu tvirtina prioritetines paramos sritis. Šios sritys nurodomos skelbime apie Konkursą.
10. Projekto vykdytojai turi pasiekti šiuos rodiklius:
10.1. kiekybinius:
13. Projekte turi būti nurodoma:
13.2. projekto aprašymas (projekto pavadinimas, projektui įgyvendinti prašoma suma, įgyvendinimo laikotarpis, tikslas, uždaviniai, trumpas projekto aprašymas, tikslinė projekto grupė ir projekto dalyviai, laukiami rezultatai ir nauda įgyvendinant projektą);
14. Konkursui negali būti teikiami projektai, kurių veiklos tikslai:
15. Konkursui taip pat negali būti teikiami projektai, kurių veikla:
15.2. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais skatina nepagarbą Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ar simboliams;
15.3. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais skatina smurto, prievartos, neapykantos ir narkotikų bei kitų toksinių medžiagų, kurių vartojimas pagal Lietuvos Respublikos įstatymus ir kitus teisės aktus yra draudžiamas, populiarinimą;
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS IR DALYVIAMS
16. Galimi pareiškėjai – nevyriausybinės jaunimo ir/ar su jaunimu dirbančios organizacijos, neformalios jaunimo grupės (teikiančios paraiškas per nevyriausybinę organizaciją ar biudžetinę įstaigą) (toliau – Pareiškėjai), veikiantys Švenčionių rajono savivaldybės teritorijoje.
17. Pareiškėjo planuojama vykdyti veikla turi atitikti Pareiškėjo steigimo dokumentuose (įstatuose, nuostatuose ir pan.) aprašytas veiklos rūšis ir (arba) tikslines grupes.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TEIKIMAS
19. Projektas aprašomas ir teikiamas Konkursui užpildant nustatytos formos paraišką (Aprašo 1 priedas) pagal paraiškos pildymo instrukciją (Aprašo 2 priedas). Paraiška turi būti pasirašyta asmens, turinčio teisę pasirašyti Pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas bei patvirtinta antspaudu, jei Pareiškėjas antspaudą privalo turėti, arba pasirašyta saugiu elektroniniu parašu. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną projektą.
20. Pareiškėjas kartu su paraiška turi pateikti šiuos dokumentus:
20.1. tinkamai patvirtintą Pareiškėjo steigimo dokumentų (įstatų, nuostatų, steigimo sutarties) kopiją, ar steigimo dokumentus iš Valstybės įmonės Registrų centras;
20.2. sutarties su buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančia įmone ar savarankiškai teikiančiu asmeniu, kai Pareiškėjas šias paslaugas perka, kopiją;
20.3. jei Pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, dokumento, patvirtinančio kito asmens teisę veikti Pareiškėjo vardu, originalą ar tinkamai patvirtintą jo kopiją;
20.4. asmens, turinčio teisę veikti Pareiškėjo vardu, pasirašytą laisvos formos pažymą, kad nėra aplinkybių, nurodytų šio Aprašo 25 punkte;
21. Pareiškėjas vienu elektroniniu laišku užpildytą paraiškos formą ir šio Aprašo 20 punkte nurodytus dokumentus pateikia elektroniniu paštu savivaldybe@svencionys.lt , el. pašto temos skiltyje turi būti užrašyta „Jaunimo iniciatyvų finansavimo konkursui“.
22. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename PDF faile. Pareiškėjas paraišką ir kartu su paraiška visus kitus privalomus pateikti dokumentus gali pateikti naudodamas specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, nuorodą pateikdamas elektroniniu paštu.
23. Paraiška turi būti pateikta ne vėliau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo Konkurso paskelbimo Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt .
24. Konkursui pasibaigus, paraiškos Pareiškėjams negrąžinamos. Paraiškos, kurios nebuvo atrinktos, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
25. Pareiškėjai negali teikti paraiškų ir jiems negali būti skiriamos lėšos, jei:
25.1. Pareiškėjas yra likviduojamas, sudaręs taikos sutartį su kreditoriais, sustabdęs ar apribojęs savo veiklą;
25.2. Pareiškėjas yra neįvykdęs mokesčių ar socialinio draudimo įmokų mokėjimo įsipareigojimų pagal Lietuvos Respublikos teisės aktus;
25.4. Pareiškėjas bandė gauti konfidencialią informaciją arba daryti įtaką Savivaldybės darbuotojams, Jaunimo iniciatyvų projektų vertinimo komisijos nariams;
25.5. asmuo, turintis teisę veikti Pareiškėjo vardu, turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už profesinės veiklos pažeidimus;
V SKYRIUS
PROJEKTŲ VERTINIMAS
27. Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius po paskutinės paraiškų pateikimo termino dienos paraiškoms suteikia sąlyginius numerius ir įvertina, ar:
27.2. paraišką pateikė Pareiškėjas, kuris patenka į galimų pareiškėjų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę (šio Aprašo 16 ir 17 punktai);
27.3. paraiška pateikta elektroniniu paštu savivaldybe@svencionys.lt , nurodant el. laiško temą „Jaunimo iniciatyvų finansavimo konkursui“;
27.4. Pareiškėjas pateikė visus šio Aprašo 20 punkte nurodytus dokumentus ir pateiktos dokumentų kopijos tinkamai patvirtintos;
27.5. paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai pateikti viename PDF faile;
28. Paraiška, kuri neatitinka šio Aprašo 27 punkte nustatytų reikalavimų, atmetama, projektas nevertinamas ir lėšos neskiriamos.
29. Projektus vertina ir atrenka Jaunimo iniciatyvų projektų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kurią sudaro Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu. Komisija sudaroma iš 5 (penkių) narių - Savivaldybės administracijos ar Savivaldybei pavaldžių įstaigų deleguotų darbuotojų.
30. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja Komisijos pirmininkas. Komisijos pirmininkui nesant, jo funkcijas atlieka Komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius, kuris taip pat paskiriamas Komisijos sekretoriumi. Komisijos sekretorius paraiškų nevertina. Komisija vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais ir kitais teisės aktais bei šiuo Aprašu.
31. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta Komisijos pirmininko nustatytu laiku. Komisijos posėdis yra teisėtas, jeigu jame dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 visų Komisijos narių.
32. Pirmojo Komisijos posėdžio metu, prieš pradėdami darbą, Komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinant Konkurso informacijos konfidencialumą viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos ir nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačiųjų interesų konflikto vengimo (šio Aprašo 3 priedas).
33. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Kai Komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra Komisijos pirmininko arba, Komisijos pirmininkui nesant, Komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.
34. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurį pasirašo Komisijos pirmininkas, (Komisijos pirmininkui nesant, posėdyje dalyvavęs Komisijos pirmininko pavaduotojas) ir sekretorius. Komisijos posėdžius protokoluoja Komisijos sekretorius.
37. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą (šio Aprašo 4 priedas), vadovaudamiesi šioje anketoje nurodytais vertinimo kriterijais. Aukščiausias galimas projekto įvertinimas – 60 balų. Minimalus balų skaičius, kad projektui galima būtų skirti finansavimą – 31.
38. Jei Komisija, vertindama paraišką, nusprendžia siūlyti finansuoti tik kelias projekto veiklas, protokole turi būti nurodytos tos veiklos, kurios siūlomos finansuoti.
39. Jei Komisija siūlo skirti dalį lėšų, Komisijos sekretorius, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos priimto sprendimo, el. paštu informuoja Pareiškėją apie Komisijos siūlomą skirti lėšų dydį, nurodo, kokios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti, taip pat nurodo, kad Pareiškėjas turi patvirtinti, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Projekto tikslus, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti paraišką.
Kai Pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma projektui skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma projektui skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Projekto tikslus, ir, atsižvelgdamas į Komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą paraišką (šio Aprašo 5 priedas).
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su Komisijos siūloma projektui skirti suma ir (ar), kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekto tikslus, ir (ar) nepatikslinus paraiškos, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma projektui skirti suma. Jei Pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų, Komisija nesiūlo projekto finansuoti.
40. Komisija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo patikslintos paraiškos gavimo dienos priima sprendimą dėl siūlymo projektui skirti Savivaldybės biudžeto lėšomis finansavimą.
42. Pranešimas apie rajono savivaldybės biudžeto lėšomis finansuojamus projektus skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje www.svencionys.lt per 7 darbo dienas nuo Savivaldybės mero sprendimo dėl Savivaldybės biudžeto lėšų skyrimo priėmimo. Viešai skelbiami tik tie projektai, kurių įgyvendinimui skirtos Savivaldybės biudžeto lėšos.
VI SKYRIUS
LĖŠŲ SKYRIMAS, PROJEKTO VYKDYMAS IR KONTROLĖ
43. Tinkamos projekto įgyvendinimo išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga ir planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto išlaidos laikomos tinkamomis, jei jos patirtos nuo Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo su Pareiškėju dienos iki Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos datos.
44. Tinkamomis laikomos šios projekto išlaidos:
44.4. priemonių veikloms vykdyti įsigijimo (pvz., organizacinės technikos, patalpų renginiams nuoma);
44.7. kitų paslaugų, iš jų:
44.7.1. paslaugų, teikiamų pagal darbo, autorines sutartis (pvz., sumokėti lektoriams/mokymų vadovams; mentoriams)
45. Savivaldybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
45.4. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta projekto parengiamuoju etapu iki pateikiant paraišką Savivaldybei;
45.6. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, kuris nenusidėvi per vienus metus, o jo vieno vieneto vertė yra didesnė kaip 500 Eur, įsigyti;
46. Su pareiškėju, kurio įgyvendinamam projektui skiriamas finansavimas, Savivaldybės administracija sudaro Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį.
47. Pareiškėjui, kuriam yra skirtas finansavimas, nesudarius Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per 30 kalendorinių dienų nuo Konkurso rezultatų paskelbimo dienos, laikoma, kad Pareiškėjas atsisakė skirto finansavimo. Tokiu atveju lėšos skiriamos kitoms paraiškoms finansuoti.
48. Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje turi būti nurodytas projekto (veiklų) pavadinimas, projekto įgyvendinimo laikotarpis, projektui skirta lėšų suma, šalių teisės ir pareigos, atsakomybės už sutarties ir kitų teisės aktų reikalavimų nesilaikymą, atsiskaitymo už panaudotas lėšas tvarka ir kitos sąlygos. Sutarties sudėtinė dalis yra projekto išlaidų sąmata.
49. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas privalo užtikrinti, kad:
49.1. projekto įgyvendinimui skirtos lėšos būtų panaudotos pagal sutartyje ir jos prieduose nustatytą paskirtį (nurodytiems projekto tikslui ir uždaviniams);
49.2. gavus projekto įgyvendinimui skirtas lėšas, ketvirčiui pasibaigus per 10 kalendorinių dienų Savivaldybės administracijos Buhalterinės apskaitos skyriui būtų pateikta Finansų ministro patvirtintos formos biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaita dėl įgyvendinamo projekto ir buhalterinės apskaitos dokumentų, pagrindžiančių lėšų panaudojimą, suvestinė;
49.3. nepagrįstai gautos, nepanaudotos arba netinkamai panaudotos projekto įgyvendinimui skirtos lėšos būtų grąžintos į Savivaldybės biudžetą iki einamųjų metų gruodžio 23 d. Negražinus lėšų, jos išieškomos teisės aktų nustatyta tvarka;
49.4. visi mokesčiai ir rinkliavos, susijusios su projekto įgyvendinimu, būtų laiku sumokėti pagal Lietuvos Respublikos įstatymus;
50. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, projekto išlaidų sąmatą, po Savivaldybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties pasirašymo, gali tikslinti tik vieną kartą. Norėdamas patikslinti projektų išlaidų sąmatą, turi pateikti raštu Savivaldybės administracijai pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą, kartu pateikdamas projekto išlaidų sąmatos lyginamąjį variantą. Savivaldybės administracija, išnagrinėjusi programos vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos, priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai el. paštu informuoja projekto vykdytoją.
VII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
51. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, Pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos ir laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Savivaldybė.
52. Projektų įgyvendinimui skirtų lėšų panaudojimą kontroliuoja Švenčionių rajono savivaldybės Kontrolės ir audito tarnyba ir Švenčionių rajono savivaldybės administracijos Centralizuotas vidaus audito skyrius.