LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ KONSULTACINĖMS PASLAUGOMS, TEIKIAMOMS TELEFONU (NUOTOLINIU BŪDU) VYRAMS, IŠGYVENANTIEMS EMOCINES IR PSICHOLOGINES KRIZES, STIPRINTI 2023 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO

NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2022 m. spalio 31 d. Nr. A1-727

Vilnius

 

 

Vadovaudamasi kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų agentūros 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. A1-684 „Dėl kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano patvirtinimo“, 2 punktu, siekdama įgyvendinti Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punktą:

1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų konsultacinėms paslaugoms, teikiamoms telefonu (nuotoliniu būdu) vyrams, išgyvenantiems emocines ir psichologines krizes, stiprinti 2023 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).

2Pavedu šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministrė                                                               Monika Navickienė

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės

apsaugos ir darbo ministro

2022 m. spalio 31 d. įsakymu Nr. A1-727

 

NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ KONSULTACINĖMS PASLAUGOMS, TEIKIAMOMS TELEFONU (NUOTOLINIU BŪDU) VYRAMS, IŠGYVENANTIEMS EMOCINES IR PSICHOLOGINES KRIZES, STIPRINTI 2023 METAIS, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų konsultacinėms paslaugoms, teikiamoms telefonu (nuotoliniu būdu) vyrams, išgyvenantiems emocines ir psichologines krizes, stiprinti 2023 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų, skirtų konsultacinėms paslaugoms, teikiamoms telefonu (nuotoliniu būdu) vyrams, išgyvenantiems emocines ir psichologines krizes, stiprinti 2023 metais, atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų įgyvendintojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką.

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

2.1. Informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099.

2.2. Pareiškėjas – NVO, kuri turi NVO žymą Juridinių asmenų registre ir kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką.

2.3. Partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai.

2.4. Projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs sutartį su Socialinių paslaugų priežiūros departamentu prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.

3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – taisyklės).

4. Nuostatai parengti vadovaujantis taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso projektų atrankos nuostatos, taikomos taisyklėse nustatytos nuostatos.

5. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.

6. Projektų atranką ir administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.

7. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.

8. Projektas gali būti įgyvendinamas su partneriu (-iais).

9. Konkurso tikslas – skatinti teikti kompleksines konsultacines (pvz., psichologines, psichoterapines, edukacines ir (arba) prireikus teisines) paslaugas telefonu ir (ar) kitomis nuotolinio bendravimo priemonėmis (internetu ir (ar) elektroniniais laiškais, ir (ar) žinutėmis), skirtas vyrams, esantiems sudėtingoje psichologinėje situacijoje, t. y. dėl ekonominių, socialinių ar asmeninių sunkumų išgyvenantiems emocines ir (arba) psichologines krizes, įskaitant savižudybės, smurto, priklausomybių riziką, padėti.

10. Siektinas konkurso rezultatas – nenutrūkstamas ir prieinamas kompleksinių konsultacinių paslaugų teikimas telefonu ir (ar) kitomis nuotolinio bendravimo priemonėmis (internetu ir (ar) elektroniniais laiškais, ir (ar) žinutėmis) vyrams, esantiems sudėtingoje psichologinėje situacijoje.

 

II SKYRIUS

PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA

 

11. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d.

12. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 120 000 (vienas šimtas dvidešimt tūkstančių) eurų:

12.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 40 000 (keturiasdešimt tūkstančių) eurų;

12.2. mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 30 000 (trisdešimt tūkstančių) eurų.

13. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos, vykdomos tik Lietuvos Respublikoje.

14. Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui vykdyti gautas valstybės biudžeto lėšas gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskiro socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymo ir taisyklių nustatyta tvarka.

 

III skyrius

Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos

 

15. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:

15.1. turi ne mažesnę kaip 2 (dvejų) metų darbo teikiant kompleksines konsultacines (psichologines, psichoterapines, edukacines ir (arba) prireikus teisines) paslaugas emocines ir (arba) psichologines krizes, įskaitant savižudybės, smurto, priklausomybių riziką, išgyvenantiems vyrams patirtį;

15.2. projekto veiklas (dalį projekto veiklų) vykdys ne mažiau kaip 7 (septyniose) savivaldybėse.

16. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:

16.1. kompleksinių konsultacinių (psichologinių, psichoterapinių, edukacinių ir (arba) prireikus teisinių) paslaugų telefonu ar kitomis nuotolinio bendravimo priemonėmis (internetu ir (ar) elektroniniais laiškais, ir (ar) žinutėmis) organizavimas ir teikimas;

16.2. darbuotojo teikiamų kompleksinių konsultacinių paslaugų (psichologinių, psichoterapinių, edukacinių ir (arba) prireikus teisinių) organizavimas ir teikimas arba teikimo užtikrinimas;  

16.3. nuotolinio bendravimo priemonės (telefono ryšio linijos, interneto, elektroninio pašto), skirtos kompleksinei konsultacinei pagalbai emocines ir (arba) psichologines krizes išgyvenantiems vyrams teikti, sukūrimas ir (arba) palaikymas;

16.4. konsultacijas teikiančių darbuotojų ir savanorių mokymai;

16.5. informacijos apie projekto vykdymą sklaida.

17. Projektų veiklų turinys privalo atitikti šią sąlygą – projektų veiklos turi padėti gerinti vyrų, esančių sudėtingoje psichologinėje situacijoje, t. y. dėl ekonominių, socialinių ir (ar) asmeninių sunkumų išgyvenančių emocines ir (arba) psichologines krizes, įskaitant savižudybės, smurto, priklausomybių riziką, psichinę sveikatą.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS

 

18. Pareiškėjas paraiškos teikimo metu:

18.1. turi turėti ne mažesnę nei 1 (vienų) metų darbo teikiant kompleksines konsultacines (psichologines, psichoterapines, edukacines ir (arba) prireikus teisines) paslaugas emocines ir (arba) psichologines krizes, įskaitant savižudybės, smurto, priklausomybių riziką, išgyvenantiems vyrams patirtį;

18.2. projekto vykdymo metu turi turėti ne mažiau negu du darbuotojus, įgijusius aukštąjį išsilavinimą socialinių mokslų srityje;

18.3. teisės aktų nustatytais terminais yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinį, veiklos ataskaitą ir savo interneto svetainėje (jeigu ją turi) viešai skelbia informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus.

 

V SKYRIUS

PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI, PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI

 

19. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus. 

20. Vykdydamas projektą, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2023 m. gruodžio 31 d. pasiekti:

20.1. šiuos esminius kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius, kurių nepasiekus gali būti taikomos Nuostatų 48 punkte nustatytos sankcijos:

20.1.1. užtikrinti, kad kompleksinės konsultacinės paslaugos būtų teikiamos ne trumpiau  kaip 4 valandas per parą darbo dienomis, išskyrus tuos atvejus, kai dėl objektyvių priežasčių to padaryti neįmanoma;

20.1.2. užtikrinti, kad kompleksinės konsultacinės paslaugos būtų suteiktos ne mažiau kaip 400 (keturiems šimtams) asmenų;

20.1.3. į projekto veiklų (dalies projekto veiklų) vykdymą įtraukti ne mažiau kaip 5 (penkias) savivaldybes (jei pareiškėjas, projekto vykdytojas nepasirinko atitikties Nuostatų 15.2 papunktyje nustatytam finansavimo prioritetui);

20.1.4. projekto veiklas (dalį projekto veiklų) vykdyti ne mažiau kaip 7 (septyniose) savivaldybėse (jei pareiškėjas, projekto vykdytojas pasirinko atitiktį Nuostatų 15.2 papunktyje nustatytam finansavimo prioritetui);

20.1.5. įvykdyti ne mažiau nei 2 (dvi) veiklas, susijusias su kompleksines konsultacines paslaugas teikiančios organizacijos darbuotojų ir savanorių kvalifikacijos kėlimu;

20.2. šiuos kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

20.2.1. į projekto veiklų (dalies projekto veiklų) vykdymą įtraukti ne mažiau kaip 1 (vieną) partnerį;

20.2.2. užtikrinti, kad bus apmokyta ne mažiau kaip 10 (dešimt) naujų savanorių, teiksiančių kompleksines konsultacines paslaugas;

20.3. šiuos kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:

20.3.1. prisidėti prie vyrų, esančių sudėtingoje psichologinėje situacijoje, t. y. dėl ekonominių, socialinių ar asmeninių sunkumų išgyvenančių emocines ir (arba) psichologines krizes, įskaitant savižudybės, smurto, priklausomybių riziką, psichinės sveikatos gerinimo;

20.3.2. skatinti pagalbos teikimo besikreipiantiems asmenims tęstinumą;

20.3.3.užtikrinti, kad informacija apie teikiamą paslaugą lengvai prieinama forma būtų skelbiama viešai, o tuo metu, kai paslauga neteikiama, skambinantieji būtų informuojami apie emocinės (psichologinės) pagalbos telefonu teikimo laiką ir kitas pagalbos gavimo galimybes;

20.3.4. didinti paslaugų teikimo žinomumą;

20.3.5. sudaryti sąlygas savanoriams ir darbuotojams nuolatos tobulinti savo įgūdžius;

20.3.6. analizuoti savo vykdomas veiklas, atsižvelgdamas į visuomenės paslaugų poreikius, ir teikti Ministerijai pasiūlymus dėl teikiamų paslaugų kryptingumo.

 

VI SKYRIUS

TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS

 

21. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (dalyvių sąrašais, analitinių veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir pan.) arba jų kopijomis. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1 330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.

22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

22.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei projekto vadovas ir (ar) asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, įdarbinamas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartį);

22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);

22.2.      projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 9 punkte numatyto konkurso tikslo, Nuostatų 10 punkte numatyto siektino konkurso rezultato siekimu ir Nuostatų 16 punkte nurodytų projektų veiklų vykdymu):

22.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:

22.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);

22.2.1.2. partnerio (-ių) darbuotojų darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis);

22.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:

22.2.2.1. nuotolinio bendravimo priemonių (telefono ryšio linijos, interneto, elektroninio pašto) palaikymo išlaidos;

22.2.2.2. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.3. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;

22.2.2.4. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas ir dienpinigiai tik pareiškėjo, projekto vykdytojo ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) organizacijos (-ų) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);

22.2.2.5. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;

22.2.2.6. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);

22.2.2.7. komunalinių paslaugų išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo, šiukšlių išvežimo paslaugų išlaidos);

22.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, konsultantų) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;

22.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto prekėms ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms – medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 24.5 papunktyje;

22.2.2.10. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (straipsnių, televizijos, radijo laidų, vaizdo siužetų, informacinių reklaminių skydelių leidybos, publikavimo, gamybos, kūrybos, vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, lektorių, moderatorių, mokymų vadovų, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.

23.     Darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos, nurodytos Nuostatų 22.1.1 ir 22.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.

24.     Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos (netinkamos finansuoti išlaidos):

24.1.  pareiškėjo, projekto vykdytojo, taip pat partnerio ar kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;

24.2.    pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;

24.3.    išperkamajai nuomai;

24.4.    patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, partneriui, nuomai projekto veiklai vykdyti;

24.5.    ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;

24.6.    kelionių (komandiruočių) užsienyje išlaidoms padengti;

24.7.    transporto priemonių techninei apžiūrai, draudimui ir remontui;

24.8.    išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2023 m. sausio 1 d. imtinai ir po 2023 m. gruodžio 31 d., padengti;

24.9.    kitoms su projekto įgyvendinimu tiesiogiai nesusijusioms išlaidoms padengti.

 

VII SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

25. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.

26. Paraiška turi būti pateikta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas.

27. Paraiškoje pateikiama:

27.1. projekto pavadinimas;

27.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), nurodant atstovavimo pagrindą (dokumento pavadinimas, data);

27.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;

27.4. informacija apie turimą ne mažesnę nei 1 (vienų) metų darbo teikiant kompleksines konsultacines (psichologines, psichoterapines, edukacines ir (arba) prireikus teisines) paslaugas emocines ir (arba) psichologines krizes, įskaitant savižudybės, smurto, priklausomybių riziką, išgyvenantiems vyrams įgyvendinimo patirtį;

27.5. nuoroda į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;

27.6. projekto tikslas;

27.7. projekto uždaviniai;

27.8. trumpas projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, tikslinės grupės, iškeliamos problemos, aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas) ir projekto įgyvendinimo poreikio pagrindimas;

27.9. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

27.10. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), projekto buhalteris (jei paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos)), projekto vykdytojai ir (ar) savanoriai (skaičius arba vardai, pavardės) ir jų gebėjimai įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (‑ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data, dokumentų, pagrindžiančių projekto vykdytojų turimą išsilavinimą, pavadinimai ir išdavimo datos), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą) (nurodyta informacija pateikiama informacinėje sistemoje užpildant asmenų korteles);

27.11. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 15 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15 punkte nurodytą (‑us) finansavimo prioritetą (-us);

27.12. laukiami rezultatai, pridėtinė projekto vertė;

27.13. projekto partnerio (-ių) sukuriama pridėtinė vertė (jeigu projektas bus įgyvendinamas su partneriu (-iais);

27.14. projekto atitiktis Nuostatų 17 punkte nurodytai projektų veiklų turinio sąlygai, taip pat projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos uždavinys, uždavinio aprašymas, veiklos pavadinimas, veiklos aprašymas, metodai, vykdymo vieta, projekto veiklos įgyvendinimo ketvirtis, esminiai kokybiniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 20 punkte;

27.15. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas;

27.16. informacija apie planuojamą projekto veiklų ir rezultatų viešinimą.

28. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti taisyklių 17 punkte nurodytų dokumentų elektronines kopijas, taip pat atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti bent vieną iš Nuostatų 15 punkte nurodytų finansavimo prioritetų) įrodančius dokumentus (pavyzdžiui, veiklos ataskaitą, bendradarbiavimo sutartis su savivaldybių administracijomis ar kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, veikiančiomis savivaldybės teritorijoje ar su NVO vykdančiomis veiklą savivaldybės teritorijoje, garantinį raštą) ir šių su paraiška privalomų pateikti lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:

28.1.    galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

28.2. jei projektas vykdomas su partneriu (-iais), – dokumentų (bendradarbiavimo sutarties (‑čių) (bendradarbiavimo sutarties objektas – konkrečios (-ių) projekto veiklos (-ų) įgyvendinimas), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (-iais);

28.3. dokumento, patvirtinančio, jog pareiškėjas turi ne mažesnę kaip 2 (dvejų) metų darbo teikiant kompleksines konsultacines (psichologines, psichoterapines, edukacines ir (arba) prireikus teisines) paslaugas emocines ir (arba) psichologines krizes, įskaitant savižudybės, smurto, priklausomybių riziką, išgyvenantiems vyrams patirtį (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.1 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą) (pavyzdžiui, veiklos ataskaitos);

28.4. dokumento, patvirtinančio, jog pareiškėjas dalį veiklų vykdys skirtingose Lietuvos savivaldybėse (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 15.2 papunktyje nustatytą finansavimo prioritetą) (pavyzdžiui, bendradarbiavimo sutarties su savivaldybių administracijomis ar kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis bei įstaigomis, veikiančiomis savivaldybės teritorijoje ar su NVO vykdančiomis veiklą savivaldybės teritorijoje, garantinio rašto).

29. Jei informacinės sistemos funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Nuostatų 27 ir 28 punktuose nurodytą reikalingą informaciją ir elektronines dokumentų kopijas pareiškėjas Ministerijai teikia el. paštu lyciu.lygybe@socmin.lt.

30. Paraiškų turinio ir jų teikimo reikalavimai nustatyti taisyklių IV skyriuje.

 

VIII SKYRIUS

PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI

 

31. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos, neatitinkančios formaliųjų kriterijų, atmetamos, vertinamos ir sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams įgyvendinti priimamas taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.

 

IX SKYRIUS

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

32. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.

33. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami informacinėje sistemoje esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.

34. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:

34.1. projekto atitiktį Nuostatų 17 punkte nurodytai privalomai projekto veiklų turinio sąlygai, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Šios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;

34.2. projekto atitiktį Nuostatų 15 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;

34.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–4 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;

34.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;

34.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–4 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;

34.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–9 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;

34.7. projekto partnerių sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė neaiški, nepamatuojama; 1–4 – projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė iš dalies aiški, iš dalies pamatuojama; 5 – projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė aiški, pamatuojama;

34.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;

34.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–9 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;

34.10. pareiškėjo vykdant projekto veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–9 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 10 – sukuria pridėtinę vertę;

34.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – viešinimo veiklos nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–4 – viešinimo veiklos iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 5 – viešinimo veiklos pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.

35. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45.

36. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).

37. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą (tuos) projektą (-us), kuriam (kuriems) įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė.

38. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole, vadovaujantis Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 34 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.

39. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 34 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja (pvz., jei siūloma mažinti veiklų apimtį) arba nurodo (pvz., jei siūloma mažinti paslaugos gavėjų ar dalyvių skaičių), kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.

 

X SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

40. Komisijos darbas organizuojamas taisyklių VII skyriuje nustatyta tvarka.

41. Sutartis pasirašoma taisyklių VIII skyriuje nustatyta tvarka.

 

XI SKYRIUS

PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA

 

42. Projektai vykdomi ir jų stebėsena atliekama taisyklių IX skyriuje nustatyta tvarka.

43. Projekto vykdytojas, kurio projektui skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta sutartis, privalo projektą įgyvendinti iki sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d. Kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. jis privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio bei metų finansines ataskaitas ir, pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki kito pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:

43.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodomas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);

43.4. veiklų įvykdymo ataskaita, kurioje turi būti nurodyta informacija apie:

43.4.1. įgyvendinant projektą vykdytas projekto veiklas, nurodytas Nuostatų 16 punkte ir su paraiška pateiktame projekto veiklų plane;

43.4.2. Nuostatų 20 punkte išvardytų esminių kiekybinių, kiekybinių ir kokybinių projekto įgyvendinimo rodiklių pasiekimą;

43.4.3. projekto viešinimą.

44. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą, kodą, konkurso pavadinimą, projekto pavadinimą ir kodą, kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto išlaidų sąmatos eilutėse. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl projekto išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl projekto išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis.

45. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

46. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą, nurodydamas juridinio asmens pavadinimą, kodą, konkurso pavadinimą, projekto pavadinimą ir kodą, kartu pateikdamas lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas (nepradėtas vykdyti) veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, prašymo pateikimo data). Ministerijos paskirtas asmuo per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją per informacinę sistemą arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d. 

47. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus bei informaciją, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

48. Jei projektas įgyvendinamas netinkamai ar jei sąmoningai nevykdomos projekto veiklos, nesiekiama ar nepavyksta pasiekti esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, nustatytų Nuostatų 20.1 papunktyje, ar jų dalies, taisyklių 110 punkte nustatyta tvarka gali būti taikomos šios sankcijos:

48.1. jei projekto vykdytojas pasirinko atitiktį Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui:

48.1.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 20 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.1.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 40 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.1.3. nepasiekęs trijų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 60 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.1.4. nepasiekęs keturių iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 80 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.1.5. nepasiekęs penkių iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 100 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2. jei projekto vykdytojas nepasirinko atitikties Nuostatų 15.2 papunktyje nurodytam finansavimo prioritetui:

48.2.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 15 procentų jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 35 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2.3. nepasiekęs trijų iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 55 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2.4. nepasiekęs keturių iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 75 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;

48.2.5. nepasiekęs penkių iš Nuostatų 20.1.1–20.1.5 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių projekto įgyvendinimo rodiklių, į sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą jis turi grąžinti 95 procentus jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.

 

XII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai taisyklėse bei Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.

52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.

53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.

54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.

55. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.

56. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.

57. Duomenų subjekto teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.

___________________________

part_570a9582d11d4e039949a63530302acf_end