Pasvalio rajono savivaldybės taryba
Sprendimas
DĖL PRIĖMIMO Į PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLAS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2023 m. birželio 28 d. Nr. T1-164
Pasvalys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 15 straipsnio 4 dalimi, 16 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 29 straipsnio 2, 3, 4, 6 dalimis, 58 straipsnio 1 dalies 3 punktu, vykdydama Priėmimo į valstybinę ir savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklą, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. ISAK-1019 „Dėl priėmimo į valstybinę ir savivaldybės ugdymo, profesinio mokymo įstaigą bendrųjų kriterijų sąrašo patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2018 m. balandžio 5 d. įsakymo Nr. V-322 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), 1 ir 2 punktus, Pasvalio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
2. Pripažinti netekusiu galios Pasvalio rajono savivaldybės tarybos 2017 m. gruodžio 20 d. sprendimą Nr. T1-259 „Dėl Priėmimo į Pasvalio rajono savivaldybės mokyklas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).
3. Nustatyti, kad šis sprendimas:
3.2. skelbiamas Teisės aktų registre ir Pasvalio rajono savivaldybės interneto svetainėje www.pasvalys.lt;
PATVIRTINTA
Pasvalio rajono savivaldybės tarybos
2023 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T1-164
PRIĖMIMO Į PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLAS TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Priėmimo į Pasvalio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) mokyklas tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmenų priėmimo ugdytis ir mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas Savivaldybės mokyklose tvarką bei bendruosius šių mokyklų ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupių, klasių komplektavimo kriterijus.
2. Šiuo Aprašu vadovaujasi Savivaldybės mokyklos, vykdančios ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija yra Savivaldybės taryba.
3. Šiame Apraše vartojamos sąvokos:
3.1. mokykla – juridinis asmuo, įsteigtas Lietuvos Respublikoje teisės aktų nustatyta tvarka, kurio pagrindinė veikla yra formalusis arba (ir) neformalusis ugdymas;
3.2. klasė – pastovi mokinių grupė, kuri vienus mokslo metus drauge mokosi pagal to paties lygio pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programą;
3.3. išlyginamoji klasė – ne didesnė kaip 15 užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų, nemokančių lietuvių kalbos, tačiau norinčių tęsti nuoseklųjį mokymąsi pagal bendrojo lavinimo programas, klasė, sukomplektuota pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas vykdančioje mokykloje mokytis lietuvių kalbos ir pasirengti mokytis pagal bendrojo lavinimo programas;
3.4. išlyginamoji mobilioji grupė – ne didesnė kaip 4 nemokančių lietuvių kalbos mokinių grupė, sukomplektuota pradinio, pagrindinio ar vidurinio ugdymo programas vykdančioje mokykloje mokytis lietuvių kalbos ir pasirengti mokytis pagal bendrojo ugdymo programas;
3.5. grupė – pastovi vaikų grupė, kurioje ugdoma pagal ikimokyklinio ir (ar) priešmokyklinio ugdymo programą;
3.6. laisva vieta – mokymosi vieta, susidaranti komplektuojant grupes, klases nuo grupės, klasės komplekte besimokančių mokinių skaičiaus iki maksimalaus mokinių skaičiaus grupėse, klasėse, nustatyto Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2011 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. 768 „Dėl Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais) (toliau – Taisyklės);
3.7. specialioji klasė – dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių mokinių klasė;
3.8. jungtinė klasė – klasė, sudaryta iš kelių klasių, kurioje mokomasi pagal skirtingo lygio programą;
3.11. ikimokyklinio ugdymo programa – programa, kurios tikslas – padėti vaikui tenkinti prigimtinius, kultūros, taip pat ir etninės, socialinius, pažintinius poreikius. Tėvų pageidavimu ikimokyklinis ugdymas teikiamas vaikui iki jam pradedamas teikti priešmokyklinis ugdymas;
3.12. priešmokyklinio ugdymo programa – vienerių metų ugdymo programa, kurios tikslas – padėti vaikui pasirengti sėkmingai mokytis pagal pradinio ugdymo programą;
3.13. bendrojo ugdymo programos:
3.13.1. pradinio ugdymo programa – ketverių metų ugdymo programa, vykdoma 1–4 klasėse. Pradinio ugdymo programa sudaro sąlygas bręsti mokiniui kaip asmenybei, plėtoti pozityvius santykius su savimi, kitais žmonėmis, socialine, gamtine ir daugiakultūre aplinka, įgyti dorinės, pilietinės, tautinės brandos, pažinimo, mokėjimo mokytis, sveikatos ir kitų kompetencijų integralius pradmenis, kaip prielaidą tolesniam sėkmingam ugdymuisi;
3.13.2. pagrindinio ugdymo programa – šešerių metų (5–10 klasės) ugdymo programa, kuri apima du pagrindinio ugdymo koncentrus – I dalies ketverių metų, vykdoma 5–8 klasėse, II dalies – dvejų metų, vykdoma 9–10 (1–2 gimnazijos) klasėse. Pagrindinio ugdymo programa sudaro sąlygas mokiniui išsiugdyti dorinės, socialinės, kultūrinės ir pilietinės brandos bei tautinės savimonės pamatus, įgyti integralius kompetencijų pagrindus ir išbandyti save įvairiose veiklos srityse, siekiant apsispręsti dėl tolesnio ugdymosi kelio pasirinkimo;
3.13.3. vidurinio ugdymo programa – dvejų metų ugdymo programa, vykdoma 3–4 gimnazijos klasėse. Vidurinio ugdymo programa sudaro sąlygas mokiniui pasiekti dorinę, tautinę, pilietinę, asmeninę brandą, kaip kompetencijų visumą, leidžiančią, apsispręsti dėl savo profesinės karjeros, asmeniniu indėliu prisidėti prie Lietuvos, Europos ir pasaulio bendruomenės ir pažangios ekonomikos darnaus vystymosi;
4. Savivaldybės taryba kiekvienais kalendoriniais metais nustato:
4.1. Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute; mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, skaičių ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių. Jei sudaro jungtines klases, tai nustato, iš kokių klasių sudaroma jungtinė klasė, ir nurodo kiekvienos klasės mokinių skaičių. Iki rugsėjo 1 d. mokinių skaičių kiekvienos klasės sraute ir klasių skaičių kiekviename sraute, mokinių, ugdomų pagal priešmokyklinio ugdymo programą, skaičių ir priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių patikslina:
4.1.1. jei iš tai mokyklai priskirtos aptarnavimo teritorijos prašymų mokytis bendrojo ugdymo mokykloje skaičius yra didesnis, nei buvo nustatytas iki gegužės 31 d., mokinių, klasių ir (ar) priešmokyklinio ugdymo grupių skaičius, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą ir nepažeidžiant higienos normų, didinamas;
5. Nustatant klasių ir ikimokyklinio bei priešmokyklinio ugdymo grupių skaičių, atsižvelgiama į mokyklos pastatų ir patalpų atitiktį higienos normoms, gyvenančių mokyklos aptarnavimo teritorijoje ir pageidaujančių mokytis (ugdytis) vaikų skaičių.
6. Klasės komplektuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu patvirtintomis Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklėmis (toliau – Taisyklės):
6.1. Savivaldybės mokykloje iš visų klasių, kuriose mokoma pagal pagrindinio ugdymo programą, mažesnis mokinių skaičius už Taisyklių 1 priede nustatytą mažiausią mokinių skaičių gali būti tik vienoje klasėje tuo atveju, kai Savivaldybės taryba mokyklai papildomai skiria mokymo lėšų (išskyrus mokymo lėšas, skiriamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto) tiek, kiek jų skiriama iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto atitinkamai klasei, turinčiai nustatytą mažiausią mokinių skaičių pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintą Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą;
6.2. esant mažesniam mokinių skaičiui klasės komplekte negu nustatytas Taisyklėse – nekomplektuojamos atskiros klasės arba pertvarkoma mokyklos vidaus struktūra, arba mokykla reorganizuojama. Užtikrinamas mokinių perkėlimas į bazinę arba artimiausią mokyklą;
6.3. esant poreikiui lietuvių kalbai mokytis ir pasirengti mokytis pagal bendrojo ugdymo programas, gali būti steigiama išlyginamoji klasė arba išlyginamoji mobilioji grupė:
6.3.1. esant 1–4 nemokančių lietuvių kalbos mokinių grupei, komplektuojama išlyginamoji mobilioji grupė;
6.3.3. išlyginamojoje klasėje ir (ar) išlyginamojoje mobiliojoje grupėje gali mokytis skirtingo amžiaus vaikai, bet jų amžiaus skirtumas neturi būti didesnis nei 5 metai;
6.3.4. ugdymas išlyginamosiose klasėse ir (ar) išlyginamosiose mobiliosiose grupėse organizuojamas vadovaujantis Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. rugsėjo 1 d. įsakymu Nr. ISAK-1800 „Dėl Užsieniečių ir Lietuvos Respublikos piliečių, atvykusių ar grįžusių gyventi ir dirbti Lietuvos Respublikoje, vaikų ir suaugusiųjų ugdymo išlyginamosiose klasėse ir išlyginamosiose mobiliosiose grupėse tvarkos aprašo patvirtinimo“.
II SKYRIUS
PASVALIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MOKYKLŲ APTARNAVIMO TERITORIJOS
8. Savivaldybės mokykloms priskiriamos tokios aptarnavimo teritorijos:
Eil. Nr. |
Mokykla |
Ugdymo programa |
Priskirta teritorija |
1. |
Pasvalio Petro Vileišio gimnazija |
Pagrindinio ugdymo II dalies (I–II gimn. kl.), vidurinio ugdymo (III–IV gimn. kl.) programos |
Teritorijos priskyrimo principas netaikomas. |
2. |
Pasvalio r. Joniškėlio Gabrielės Petkevičaitės-Bitės gimnazija ir jos Joniškėlio ir Narteikių skyriai |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programos |
Joniškėlio m. Joniškėlio apyl. seniūnijoje esantys visi kaimai, Pušaloto seniūnijos Deglėnų k. Teritorijos priskyrimo principas netaikomas mokiniams, pageidaujantiems mokytis pagal vidurinio ugdymo programą. |
3. |
Pasvalio r. Pumpėnų gimnazija ir jos Kalno, Kriklinių ir Mikoliškio skyriai |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programos |
Pumpėnų miestelis, Pumpėnų seniūnijoje esantys visi kaimai, Pušaloto miestelis, Pušaloto seniūnijoje esantys kaimai, išskyrus Deglėnų k. Teritorijos priskyrimo principas netaikomas mokiniams, pageidaujantiems mokytis pagal vidurinio ugdymo programą. |
4. |
Pasvalio r. Vaškų gimnazija ir jos Tetirvinų skyrius |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio, vidurinio ugdymo programos |
Vaškų miestelis, Vaškų seniūnijoje esantys visi kaimai. Teritorijos priskyrimo principas netaikomas mokiniams, pageidaujantiems mokytis pagal vidurinio ugdymo programą. |
5. |
Pasvalio Svalios progimnazija ir jos Krinčino ir Pajiešmenių skyriai |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo I dalies (5–8 kl.) programos |
Pasvalio m., Pasvalio apylinkių seniūnijoje esantys kaimai, Daujėnų miestelis, Daujėnų seniūnijoje esantys visi kaimai Krinčino miestelis, Krinčino seniūnijoje esantys visi kaimai |
6. |
Pasvalio Lėvens pagrindinė mokykla ir jos Daujėnų ir Ustukių skyriai |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programos |
|
7. |
Pasvalio r. Saločių Antano Poškos pagrindinė mokykla ir jos Namišių skyrius |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ugdymo programos |
Saločių miestelis, Saločių seniūnijoje esantys visi kaimai, Namišių seniūnijoje esantys visi kaimai |
8. |
Pasvalio „Riešuto“ mokykla |
Individualizuotos pradinio, pagrindinio ugdymo programos Socialinių įgūdžių ugdymo programa |
1. Teritorijos priskyrimo principas netaikomas. 2. Priimami kitų savivaldybių mokiniai, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turintys specialiųjų ugdymosi poreikių |
9. |
Pasvalio lopšelis-darželis „Eglutė“ |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programos |
Pasvalio m. Pasvalio apyl. seniūnija |
10. |
Pasvalio lopšelis-darželis „Liepaitė“ |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programos |
|
11. |
Pasvalio lopšelis-darželis „Žilvitis“ |
Ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo programos |
Pasvalio m. Pasvalio apyl. seniūnija Teritorijos priskyrimo principas netaikomas vaikams, pageidaujantiems lankyti savaitinę grupę. |
9. Priimant mokinius į mokyklas, privalo būti vadovaujamasi mokykloms priskirtų teritorijų principu.
10. Mokyklų vadovai užtikrina, kad visi mokiniai iki 16 m. amžiaus, gyvenantys mokyklai priskirtoje teritorijoje, lankytų mokymo įstaigą;
11. Teritorijų priskyrimo principas netaikomas priimant mokytis (ugdytis):
11.3. asmenis, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčius didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių į Pasvalio „Riešuto“ mokyklą;
III SKYRIUS
BENDRIEJI VAIKŲ PRIĖMIMO Į MOKYKLAS KRITERIJAI
12. Į Savivaldybės mokyklą mokytis pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo programas, pirmumo teise priimamas asmuo, gyvenantis Savivaldybės tarybos tai mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje. Tėvų (globėjų, rūpintojų) ir vaiko pageidavimu vaikas gali būti priimtas į kitą mokyklą tuo atveju, jeigu joje yra laisvų vietų.
13. Asmeniu, gyvenančiu mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje, laikomas vaikas, jei jis ir jo bent vienas atstovas pagal įstatymą, su kuriuo (-iais) jis gyvena ir yra deklaravę gyvenamąją vietą mokyklai priskirtoje teritorijoje.
14. Priėmimas kitiems mokslo metams mokyklose vykdomas dviem etapais.
14.1. pirmasis etapas – nuo vasario 1 d. priimami asmenys, gyvenantys mokyklai priskirtoje aptarnavimo teritorijoje;
14.2. antrasis etapas – nuo kovo 1 d. į laisvas (likusias po pirmojo etapo) mokymosi vietas mokykloje priimami asmenys, negyvenantys mokyklai priskirtoje teritorijoje. Jei laisvų vietų nėra, šis etapas mokykloje nėra vykdomas;
14.3. mokyklos direktorius Savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriui pateikia:
14.3.1. iki balandžio 1 d. informaciją apie planuojamą grupių, klasių bei vaikų ir mokinių skaičių kitiems mokslo metams;
15. Priimant pirmajame etape, prioritetai teikiami (eilės tvarka):
15.2. įvaikintiems vaikams, globotiniams, rūpintiniams (išskyrus atvejus, kai laikinoji globa nustatoma vaiko atstovo pagal įstatymą prašymu);
15.3. asmenimis, dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų turinčiais didelių ar labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių;
16. Jei yra daugiau pageidaujančių ugdytis asmenų nei vietų ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupėje (-ėse), klasių srautuose, priimamas vienas iš šių spendimų:
16.1. didinamas ikimokyklinio ar priešmokyklinio ugdymo grupių / klasių skaičius, neperkeliant mokinių mokytis į antrą pamainą;
17. Priimant antrajame etape (esant laisvų vietų), prioritetai teikiami (eilės tvarka):
17.5. vaikams, kurių broliai ir (ar) seserys (įbroliai ir (ar) įseserės) prašymo pateikimo metu jau mokosi ir tęs mokymąsi toje mokykloje;
17.6. užsienio valstybių diplomatinio korpuso darbuotojų ir Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos profesinės karo tarnybos karių, perkeltų gyventi į mokyklai priskirtą aptarnavimo teritoriją, vaikams;
19. Ikimokyklinio / priešmokyklinio ugdymo grupės formuojamos iš to paties arba skirtingo amžiaus vaikų, užtikrinant vaiko ugdymo režimo fiziologinius ir amžiaus ypatumus, vadovaujantis Lietuvos higienos norma HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“, patvirtinta Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2010 m. balandžio 22 d. įsakymu Nr. V-313 „Dėl Lietuvos higienos normos HN 75:2016 „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo programų vykdymo bendrieji sveikatos saugos reikalavimai“ patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2016 m. sausio 26 d. įsakymo Nr. V-93 redakcija) (su visais aktualiais pakeitimais), atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro patvirtintas Metodines rekomendacijas dėl ikimokyklinio ugdymo lėšų skyrimo vienam vaikui principo taikymo ir į įstaigos bei Savivaldybės finansines galimybes.
Skirstant vaikus į grupes, vaikai, kurių prašymai pagal eilę pateikti anksčiau, tačiau jų lankymo ugdymo įstaigos data vėlesnė, vieta grupėje nepaliekama.
20. Priėmimas mokytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą:
20.1. mokytis į priešmokyklinio ugdymo grupes mokyklose priimami vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais iki balandžio 30 d. sueina 5 metai, vienam iš tėvų (globėjų, rūpintojų) pateikus prašymą, vaiko gimimo liudijimo originalą ir jo kopiją bei nustatytos formos vaiko sveikatos patikrinimo pažymą. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatyta tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, vaikui priešmokyklinis ugdymas gali būti pradedamas teikti, kai jam tais kalendoriniais metais 5 metai sueina iki rugsėjo 1 dienos. Priešmokyklinis ugdymas gali būti teikiamas vėliau tėvų (globėjų) sprendimu, bet ne vėliau, negu vaikui tais kalendoriniais metais sueina 6 metai;
20.2. Švietimo, mokslo ir sporto ministro nustatytais atvejais ir tvarka įvertinus vaiko ugdymo ir ugdymosi poreikius, pažangą, priešmokyklinis ugdymas gali trukti dvejus metus;
20.3. tėvai (globėjai, rūpintojai) turi teisę kreiptis į Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybą, dėl 5 metų vaiko brandumo ugdytis pagal priešmokyklinio ugdymo programą vertinimo. Rekomenduojama kreiptis ne anksčiau nei vaikui sueina 4 metai 8 mėnesiai (atsižvelgiant į vaiko brandumo mokyklai įvertinimo testo taikymo galimybes). Teikiant prašymą Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybai, prie prašymo pridedama vaiko gimimo liudijimo kopija ir, jei yra, kitų specialistų pažymos;
21. Asmenys į Savivaldybės mokyklas mokytis pagal bendrojo ugdymo programas priimami vadovaujantis Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2005 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. ISAK-556 „Dėl Nuosekliojo mokymosi pagal bendrojo ugdymo programas tvarkos aprašo patvirtinimo“ (su visais aktualiais pakeitimais).
22. Ugdytis pagal pradinio ugdymo programą į pirmąsias klases priimami vaikai, kuriems tais kalendoriniais metais sueina 7 metai, vienam iš tėvų (globėjų, rūpintojų) pateikus prašymą, vaiko gimimo liudijimo originalą ir kopiją, nustatytos formos vaiko sveikatos patikrinimo pažymą. Pradinis ugdymas pradedamas vaikui teikti vienais metais anksčiau, kai vaikas tėvų (globėjų, rūpintojų) sprendimu buvo ugdomas pagal priešmokyklinio ugdymo programą metais anksčiau, kaip nurodyta šio Aprašo 20 punkte.
23. Per mokslo metus vaikai priimami į laisvas vietas esančiuose klasių komplektuose. Jei per mokslo metus į mokyklą atvyksta mokinys, gyvenantis jai priskirtoje teritorijoje, ir joje nėra laisvų vietų, jis priimamas į klasę ar grupę vadovaujantis Taisyklėmis arba siunčiamas į artimiausią tą pačią programą vykdančią bendrojo ugdymo mokyklą.
IV SKYRIUS
PRIĖMIMO Į MOKYKLĄ ĮFORMINIMAS
25. Asmuo, pageidaujantis mokytis (ugdytis), mokyklos direktoriui pateikia prašymą. Prašymą už vaiką iki 14 metų pateikia vienas iš tėvų (globėjų, rūpintojų), nuo 14 metų – gali ir pats vaikas, turintis vieno iš tėvų (globėjų, rūpintojų) raštišką sutikimą. Prašymai registruojami teisės aktų tvarka nedelsiant.
Prie prašymo dėl priėmimo pridedama vaiko gimimo liudijimo originalas ir jo kopija, nustatytos formos sveikatos patikrinimo pažyma, įgytą išsilavinimą ar mokymosi pasiekimus patvirtinantys dokumentai, jų kopijos ir, jeigu reikalinga, – kiti dokumentai (Pasvalio rajono savivaldybės Švietimo pagalbos tarnybos pažyma, kitų specialistų pažymos ar rekomendacijos ir kt.). Prie prašymo pateiktų dokumentų originalai, juos sutikrinus su kopijomis, grąžinami.
26. Prašymai ir kiti pateikiami dokumentai registruojami mokykloje gautų dokumentų registracijos žurnale. Vaiko gimimo liudijimo, išsilavinimo pažymėjimo originalai, sutikrinus su jų kopijomis, grąžinami tėvams (globėjams, rūpintojams).
28. Asmuo priimamas mokytis (ugdytis) pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo programą Mokyklos direktoriaus įsakymu ir sudaroma Mokymo sutartis (toliau – Sutartis).
28.2. Priimant mokinį iš ne mokyklai priskirtos teritorijos, Sutartyje turi būti sutarta dėl mokinio pavėžėjimo sąlygų į / iš mokyklos, jei mokinys gyvena toliau kaip 3 km.
28.3. Sutartis sudaroma dviem egzemplioriais, turinčiais vienodą juridinę galią. Abu egzempliorius pasirašo Mokyklos direktorius ir prašymo pateikėjas. Vienas sutarties egzempliorius įteikiamas prašymą pateikusiam asmeniui, antras sutarties egzempliorius lieka mokykloje ir saugomas teisės aktų nustatyta tvarka.
28.5. Sutartis su kiekvienu naujai atvykusiu mokiniu bei tos mokyklos mokiniu, pradedančiu mokytis pagal aukštesniojo lygmens ugdymo programą, sudaroma jo mokymosi pagal tą ugdymo programą laikotarpiui.
V SKYRIUS
INFORMAVIMAS APIE GRUPIŲ, KLASIŲ KOMPLEKTAVIMĄ
30. Mokyklų vadovai, ne vėliau kaip prieš 1 mėn. iki prašymų pateikimo datos, inicijuoja mokinių, jų tėvų (globėjų, rūpintojų) supažindinimą su šiuo Aprašu. Informacija apie vykdomas programas, jų pasirinkimo galimybes, priėmimo sąlygas, grupių, klasių komplektavimą ir pan. skelbiama viešai teisės aktų nustatyta tvarka.
31. Informacija apie pateiktus prašymus ugdytis ar mokytis mokyklos tarpusavyje keičiasi pagal poreikį, vadovaujantis Bendrojo duomenų apsaugos reglamento (BDAR) nuostatomis.
32. Mokyklos direktorius informuoja mokinius ir tėvus (globėjus, rūpintojus) apie ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupės ar bendrojo ugdymo mokyklos klasės (ne)formavimą, klasių jungimą, galimus vaikų, mokinių perskirstymus į klases, susijusius su mokinių (vaikų) skaičiaus sumažėjimu (padidėjimu) mokykloje naujaisiais mokslo metais. Mokytojai apie darbo santykių ir (ar) apmokėjimo pasikeitimus, atsiradusius dėl grupių ir klasių komplektų skaičiaus pokyčių, įspėjami teisės aktų nustatyta tvarka.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
36. Priėmimo į mokyklas metu paaiškėjus gyvenamosios vietos deklaravimo pažeidimams (pvz. kai deklaruojama vieta nėra gyvenamosios patalpos, kuriose nėra užtikrinamos sąlygos mokytis ar vienoje vietoje deklaruota daugiau skirtingų šeimų asmenų ir tuo deklaruotu adresu negyvena ir t. t.), tie asmenys į Mokyklas nepriimami pagal nurodytą deklaruotą gyvenamąją vietą. Jie nukreipiami į mokyklas, kurioms priskirta aptarnavimo teritorija pagal jų faktiškai gyvenamąją vietą.
37. Aktualiems, Apraše nenumatytiems atvejams nagrinėti Savivaldybės mero potvarkiu pariteto principu iš Savivaldybės tarybos, administracijos ir mokyklų atstovų sudaroma Priėmimo į Pasvalio rajono savivaldybės ugdymo mokyklas tvarkos apraše nenumatytų atvejų komisija ne mažiau kaip iš trijų komisijos narių; patvirtinamas jos darbo reglamentas.