rajono nespalvotas

 

ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS MEDICINOS PAGALBOS STOTIES (DIREKTORIAUS) 2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS

 

2020 m. balandžio 28 d. Nr. K-55

Alytus

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 19 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalies 16 punktu, 5 dalimi, 11 straipsnio 1 dalies 2 punktu, 12 straipsniu, Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų ir jų pavaduotojų mėnesinės algos kintamosios dalies dydžio nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. kovo 25 d. įsakymu Nr. V-361 „Dėl nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinės algos kintamosios dalies dydžio nustatymo tvarkos aprašo patvirtinimo“, įgyvendindama Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2007 m. gruodžio 14 d. sprendimu Nr. K-228 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, 214 punktą, viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties įstatų, patvirtintų Alytaus rajono savivaldybės tarybos 2015 m. rugpjūčio 12 d. sprendimu Nr. K-194 „Dėl Alytaus rajono savivaldybės viešųjų sveikatos įstaigų įstatų tvirtinimo”, 35.21 papunktį, 36 punktą, Alytaus rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

Patvirtinti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties (direktoriaus) 2019 metų veiklos ataskaitą (pridedama) ir įvertinti viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2019 metų veiklos ataskaitą pagal  Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2019 metų siektinas reikšmes, patvirtintas Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. V-731 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2019 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ (pridedama).

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Algirdas Vrubliauskas

 

PATVIRTINTA   

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2020 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. K-55

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS

MEDICINOS PAGALBOS STOTIES (DIREKTORIAUS) 2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITA

 

Viešoji įstaiga Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stotis (toliau – įstaiga) yra viešoji įstaiga, įregistruota 1999 m. liepos 1 d. Įstaigos registracijos Juridinių asmenų registre kodas 253724440. Galiojanti įstatų redakcija įregistruota 2015 m. spalio 19 d.

Įstaigos buveinės adresas yra Ligoninės g. 12, Alytuje. Įstaigos veikla vykdoma buveinės adresu ir Kauno g. 8, Lazdijuose.

Įstaigos veikla licencijuota. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, kitais norminiais teisės aktais.

Ataskaitinių 2019-ųjų finansinių metų pradžioje ir pabaigoje įstaigos steigėja ir vienintelė dalininkė – Alytaus rajono savivaldybės taryba.           

 

1. Informacija apie įstaigos veiklą įgyvendinant įstatuose nustatytus veiklos tikslus, pobūdį ir veiklos rezultatus per finansinius metus, veiklos planai ir prognozės 2019 metams 

 

1.1. Įstaiga, vykdydama įstatuose numatytus pagrindinius veiklos tikslus – organizuoti ir teikti greitosios medicinos pagalbos paslaugas Alytaus miesto ir Alytaus bei Lazdijų rajono gyventojams ir svečiams, ataskaitiniais 2019 metais:

1.1.1. organizavo ir teikė būtinąją ir neatidėliotiną kvalifikuotą medicinos pagalbą vaikams ir suaugusiems ūmiai susirgus, nelaimingų atsitikimų atvejais, esant gyvybei grėsmingoms, pavojingoms ir kritinėms būklėms; teikė būtinąją medicinos pagalbą ekstremalių įvykių ir ekstremalių situacijų vietose; organizavo specialios paskirties transporto paslaugas pacientams pervežti iš vienos stacionarinės asmens sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – ASPĮ) į kitą arba į namus, slaugos ligoninę, kai pervežimo metu būtina stebėti paciento sveikatos būklę ir užtikrinti gyvybines funkcijas; teikė konsultacijas asmenims, kurie kreipėsi telefonu, patariant, kur bus suteikta tolesnė medicinos pagalba, jei greitosios medicinos pagalbos (toliau – GMP) paslaugų atsisako; organizavo medicininę priežiūrą masinių renginių metu; atliko Alytaus apskrities centrinės GMP dispečerinės funkcijas;

1.1.2. siekė teikti kokybiškas paslaugas, atitinkančias šiuolaikinį medicinos mokslo ir žinių lygį, su išvažiuojamosiomis brigadomis bei personalu, paruoštu pagal GMP paslaugų reikalavimus; siekė kelti darbuotojų kvalifikaciją;

1.1.3. užtikrino paslaugų prieinamumą, nes būtinoji medicinos pagalba visą parą, savaitgaliais bei švenčių dienomis buvo teikiama pagal pacientų kvietimus jų namuose, viešose vietose, kitose gydymo įstaigose;

1.1.4. užtikrino parengtį teikti būtinąją medicinos pagalbą ekstremaliomis ar stichinių nelaimių sąlygomis.

1.2. Įstaiga, siekdama geresnių veiklos rezultatų, 2019 m. veiklos plane buvo iškėlusi šiuos tikslus:

1.2.1. atnaujinti automobilių parką;

1.2.2. atnaujinti medicinos aparatūrą ir įrangą;

1.2.3. kelti darbuotojų kvalifikaciją.

 

Pagal Lietuvos Respublikos statistikos departamento duomenis 2019 m. sausio 1 d. Alytaus mieste gyveno 51534 gyventojai, Alytaus rajone – 26077. Lazdijų rajone gyveno 19115 gyventojai. Iš viso GMP paslaugos buvo teikiamos 96726 Alytaus miesto ir Alytaus bei Lazdijų rajonų gyventojams, tai 2450 gyventojų mažiau negu 2018 m. sausio 1 d.

2019 metais į įstaigą medicininės pagalbos kreipėsi 23177 pacientai, t. y 549 pacientais daugiau negu 2018 metais, buvo užregistruota 1372 kvietimai be rezultatų (tai yra melagingi kvietimai arba kai nuvykus pas ligonį jo nerandama kvietimo vietoje ir pan.), tai sudaro 5,8 proc. visų įvykdytų kvietimų. Iš viso medicinos pagalba buvo teikta 22344 pacientams, Vidutinis kreipimųsi rodiklis 2019 metais buvo 64 kvietimai per parą. Iš viso 1000-čiui Alytaus miesto bei Alytaus ir Lazdijų rajonų gyventojų teko 245 kvietimų, 5 kvietimais daugiau negu 2018 m.

 

2019 m. medicinos pagalbos veiklos ataskaita

Pavadinimas

viso

Nelaimin-

gų atsitiki-

Ūmių

susirgimų ir

būklių

Nėštumo ir pogimdymi-

nio laikotar-

pio patologi-

jos

Gimdyvių pervežimai

Ligonių pervežimai

Kreipėsi iš viso

23726

2275

17834

1

120

3496

Atsakyta dėl iškvietimo nepagrįstumo

-

-

--

-

-

-

Atsisakė (arba brigada atšaukta)

10

-

-

-

-

-

Išvykimų skaičius

23716

-

-

-

-

-

Be rezultatų

1372

-

-

-

-

-

Asmenų, kuriems

suteikta medicinos

pagalba, skaičius iš viso

22344

2272

16456

1

120

3495

Vyrų

10204

1352

7089

-

-

1763

moterų

12140

920

9367

1

120

1732

0─14 m. vaikų

1073

207

709

-

-

157

15─17 m. vaikų

242

60

141

-

3

38

Kaimo gyventojų

8188

975

6932

1

21

259

 

2019 metais vidutinis asmenų skaičius, kuriems per parą buvo suteikta medicinos pagalba, buvo 61 asmuo.

 

Išvažiuojamųjų brigadų darbo krūvio pasiskirstymas 2016–2019 m.

Metai

Brigadų skaičius

Aptarnautų pacientų skaičius

Aptarnautų pacientų skaičius per 24 val.

Kvietimų skaičius tenkantis vienai brigadai per 24 val.

2016 m.

7,3

23831

65

8,9

2017 m.

7,0

21521

59

8,4

2018 m.

7,0

22399

62

8,8                         

2019 m.

7,0

22344

61

8,7

 

Į stacionarinių asmens sveikatos priežiūros įstaigų priėmimo skyrių tolimesniam gydymui ir diagnozės patikslinimui buvo pervežta 16966 pacientas, tai sudarė 75,9 % visų pacientų, kuriems buvo teikta medicinos pagalba.

 

2019 m. įvykdytų iškvietimų skaičius miesto ir kaimo vietovėse

Eil.

Nr.

GMP veiklos ir paslaugų kokybės

vertinimo kriterijų pavadinimai 

Vertinimo

kriterijai

Duomenys

Pasiskirstymas

proc.

1.

Įvykdytų iškvietimų

miesto vietovėje skaičius

 

Iš viso

 

15528

 

65

2.

Įvykdytų  iškvietimų kaimo vietovėje skaičius

Iš viso

8188

35

 

2019 metais greitosios medicinos pagalbos paslaugas teikė 7,0 budinčios brigados.

Operatyvumas (tai laikas nuo kvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos teikimo pradžios, GMP darbuotojams atvykus pas pacientą) yra svarbiausias rodiklis vertinant GMP veiklą. Ataskaitiniais metais buvo siekiama, kad laikas nuo kvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos  teikimo gyvybei grėsmingais atvejais pradžios būtų 10–15 minučių, o kitais atvejais – iki 30 minučių. 2010 m. gruodžio 16 d. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymu Nr. V-1075 buvo patvirtintas naujas Greitosios medicinos pagalbos iškvietimų įvertinimo ir greitosios medicinos pagalbos brigados siuntimo į iškvietimo vietą tvarkos aprašas. Vadovaujantis šiuo aprašu, iškvietimai dėl GMP paslaugų yra skirstomi į skubius kvietimus, atidedamus kvietimus ir kvietimus, kuriuos reikia peradresuoti kitoms institucijoms, bei patariamuosius. Esant skubiam iškvietimui, GMP dispečeris privalo GMP brigadą siųsti iš karto kuo skubiau arba ne vėliau kaip per 3 minutes nuo iškvietimo užregistravimo. Laikas nuo iškvietimo užregistravimo iki pirmosios medicinos pagalbos teikimo pradžios mieste turi būti ne ilgesnis kaip 15 min. Jei iškvietimų yra daug ir nėra galimybės jų skubiai įvykdyti, GMP brigada siunčiama ten, kur iš kvietimo metu gautos informacijos tikėtina, kad paciento gyvybei gresia pavojus.

 

2018–2019 m. įvykdytų skubių iškvietimų skaičius miesto ir kaimo vietovėse

Eil.

Nr.

GMP veiklos ir paslaugų kokybės

vertinimo kriterijų pavadinimai 

Vertinimo

kriterijai

2019 m. pasiskirstymo

proc.

2018 m. pasiskirstymo

proc.

1.

Įvykdyta skubių iškvietimų, viso

 

16668

16849

2.

Įvykdytų skubių iškvietimų

miesto vietovėje skaičius

Iš viso –

 

Iki 15 min.

16 min. ir daugiau

10080

 

95,7%

4,3 %

10195

 

95,5 %

4,5 %

3.

Įvykdytų   skubių iškvietimų

kaimo vietovėje skaičius

Iš viso –

 

Iki 25 min.

26 min. ir daugiau

6588

 

79,1 %

20,9 %

6654

 

81,9 %

18,1 %

4.

Suaugusiųjų ir vaikų (pacientų)

GMP budinčių brigadų atvežtų į stacionarinių ASPĮ priėmimo skyrius, skaičius

 

16966

16221

 

Darbuotojų kvalifikacijos kėlimas

 

Įstaigos darbuotojų siekis – teikti pacientams kuo kvalifikuotesnę būtinąją medicinos pagalbą. Medicinos darbuotojai lankė tobulinimosi kursus bei mokslines praktines konferencijas, organizuojamus Sveikatos priežiūros ir farmacijos specialistų kompetencijų centro, Lietuvos sveikatos mokslų universiteto, Lietuvos slaugos specialistų organizacijos. Kursuose ir konferencijose mokymų dalyviai įgijo naujų profesinių įgūdžių, visa tai gerina paslaugų kokybę, sudaro prielaidas kitiems teigiamiems pokyčiams GMP sistemoje.

2019 metais tobulinosi:

1) Mokymo kursai „EKG vertinimas esant ūmioms ir grėsmingoms paciento būklėms“ dalyvavo 45 darbuotojai;

2) Mokymo kursai „Iki stacionarinės pagalbos teikimo traumos atvejais vaikams prioritetų tema – pagalba vaiko traumos atveju “Skubioji medicinos – 20 darbuotojų;

3) Mokymai „Pagalbos teikimo staigios mirties vaikams atvejai tema-vaikų specializuota reanimacinė pagalba“ – 20 darbuotojų;

4) Mokymai „Pagalbos savižudybės grėsmę patiriantiems asmenims teikimo mokymai greitosios medicinos pagalbos personalui“– 25 darbuotojai;

5) įstaigoje veikia vidinių mokymų sistema, kurių metu įstaigos darbuotojai  tobulina savo profesinius įgūdžius, sprendžiamos ir aptariamos sudėtingesnės situacijos, aiškinamasi darbo eigoje iškilę klausimai.

 

Įstaiga yra Lietuvos GMP įstaigų asociacijos (LGMPĮA) narė. Įstojimo į asociaciją tikslas – bendras aktualių klausimų sprendimas, nagrinėjant GMP teikimą pacientams, gebėjimą prisitaikyti prie pokyčių ir Europos Sąjungos reikalavimų. 2019 m. įstaigos darbuotojai dalyvavo LGMPĮA  organizuotose XIII  Lietuvos greitosios medicinos pagalbos žaidynėse.

 

Siekiant užtikrinti pacientų saugą ir vadovaujantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. kovo 2 d. įsakymu Nr. V-156, 47 punktu, vykdomi visi teisėti Akreditavimo tarnybos reikalavimai. Įstaiga nuo 2006 metų nuolat draudžiama sveikatos priežiūros įstaigų civilinės atsakomybės už pacientams padarytą žalą draudimu. Įstaigos darbuotojai draudžiami draudimu nuo nelaimingų atsitikimų.

 

Įstaigos veiklos rezultatas per 2019 finansinius metus yra 6456,49 eurų perviršis.

 

Medicininio audito ataskaita už 2019 m.

 

Medicininio audito  užduotis yra įvertinti teikiamų paslaugų atitiktį teisės aktų, standartų, metodikų bei įstaigos vidaus dokumentų reikalavimams ir įvertinti riziką pacientams, personalui ir pačiai įstaigai.  

Įstaigos kokybės politika - tai saugi, į pacientą ir visuomenės poreikius orientuota, tinkama, veiksminga, efektyvi ir savalaikė, prieinama visiems gyventojams pagal jų poreikius ir lūkesčius greitosios medicinos pagalbos veikla, atitinkanti šiuolaikinio medicinos mokslo ir praktikos pasiekimus.

Vadovaujantis atliktomis suaugusio žmogaus gaivinimo audito išvadomis, parengta GMP paslaugų teikimo tvarka. Per 2019 metus atlikta 15 planinių auditų dėl medikų teiktų paslaugų kokybės ir operatyvumo, išvykimo ir nuvykimo pas ligonį operatyvumo, medicininių dokumentų pildymo kokybės, medicininės aparatūros būklės, pacientų ištyrimo ir gydymo klaidų ir neatitikčių su algoritmais, vairuotojų pagalbinių darbuotojų žinių patikrinimo, vaistų panaudojimo žurnalų įrašų su faktiniais likučiais, Morfino hidrochlorido likučių, medikamentų nurašymo Medikamentų nurašymo žurnaluose sutapimo su įrašais GMP kortelėse, GMP automobiliuose esančių rinkinių sudėties žinių. Lyginant su 2018 m. ir 2017 m. ryškiai pagėrėjo GMP kortelių pildymo kokybė, iš patikrintų GMP pildymo kortelių 2019 m. rasta su žymesnėmis klaidomis tik 29 kortelės, 2018 m. – 79, o 2017 m. 79 pildymo kortelės su klaidomis. Tikrinant GMP pildymo korteles kreipiamas dėmesys į Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro įsakymuose nustatytą skubiosios pagalbos teikimą pagal algoritmus galvos smegenų insulto, miokardo infarkto, traumų atveju. Vadovaujantis atliktomis suaugusio žmogaus gaivinimo audito išvadomis, parengta GMP paslaugų teikimo tvarka Ypatingas dėmesys yra skiriamas gaivinimo kokybei.

Įstaiga nuolat siekia gerinti teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą, siekia užtikrinti GMP nustatytų reikalavimų atitikimą, kelia darbuotojų profesinę kvalifikaciją, gerina darbo aplinką.

 

2019 metų veiklos plane buvo iškelti šie tikslai:

automobilių parko atnaujinimas;

medicininės aparatūros ir įrangos atnaujinimas;

kokybės vadybos sistemos tobulinimas;

darbuotojų kvalifikacijos kėlimas.

 

2020 metų prognozės:

– Automobilių parko atnaujinimas, užtikrinant trijų GMP automobilių rezervą.

– Medicininei aparatūrai ir įrangai įsigyti planuojama išleisti 30 tūkst. eurų. Automobilio, medicininės aparatūros ir įrangos įsigijimas sąlygotų operatyvesnį ir kokybiškesnį greitosios medicinos pagalbos teikimą.

– Įsigyti planšetinius kompiuterius su specialia programine įranga, kurios pagalba būtų vedama kvietimo įvykdymo informacija.

Aktyviai bendradarbiauti su Alytaus apskrities vyriausiuoju policijos komisariatu, Alytaus apskrities S. Kudirkos ligonine bei su Bendrosios pagalbos centru (112) dėl veiksmų koordinavimo teikiant GMP paslaugas.

 

2. Įstaigos dalininkai

 

Ataskaitinių 2019-ųjų finansinių metų pradžioje ir pabaigoje įstaigos steigėja ir vienintelė dalininkė – Alytaus rajono savivaldybės taryba.

Dalininkų įnašų vertė finansinių metų pradžioje ir pabaigoje sudarė 35,62 euro.          

 

3. Įstaigos gautos lėšos ir jų šaltiniai per finansinius metus ir šių lėšų panaudojimas pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius

 

Gautos lėšos:

Ekonominės

klasifikacijos

straipsnis

 

Gautos lėšos

2019 m.,

Eur

1.4.2.1.1.1.

– apskaičiuotos pajamos už suteiktas GMP paslaugas, finansuojamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF), pagal sudarytą sutartį su Vilniaus teritorine ligonių kasa;

– apskaičiuotos pajamos už suteiktas mokamas medicinos paslaugas juridiniams asmenims;

– apskaičiuotos pajamos už suteiktas mokamas medicinos paslaugas fiziniams asmenims

-     Pajamos už parduotą turtą

-     Kitos pajamos (aukviono dalyvio mokestis)

 

 

1 798 745

54 326

 

4 149

 

1 107

270

Iš viso gauta lėšų

1858597

 

Lėšų panaudojimas pagal Ekonominės klasifikacijos straipsnius

Ekonominės

klasifikacijos

straipsnis

 

Išlaidos

2019 m.,

Eur

2.1.1.1.1.1

Darbo užmokestis

1388427

2.1.2.1.1.1

Socialinio draudimo įmokos

22037

2.2.1.1.1.02

Medikamentai (ir darbuotojų sveikatos tikrinimas)

 

 

30898

2.2.1.1.1.05

Ryšių paslaugos

 

4265

2.2.1.1.1.06

Transporto išlaikymas

154788

2.2.1.1.1.07

Apranga ir patalynė

18552

2.2.1.1.1.08

Spaudiniai

468

2.2.1.1.1.10

Kitos prekės

17977

2.2.1.1.1.11

Komandiruotės

396

2.2.1.1.1.14

Ilgalaikio materialiojo ir nematerialinio turto nuoma

408

2.2.1.1.1.15

Ilgalaikio materialiojo turto einamasis remontas

4188

2.2.1.1.1.16

Kvalifikacijos kėlimas

2048

2.2.1.1.1.20

Komunalinės paslaugos

14917

2.2.1.1.1.30

Kitos paslaugos

90093

3.1.2.1.1.5

Kito nematerialus turtas įsigijimo išlaidos

 

3.1.1.5.1.1

Kito ilgalaikis materialus turto įsigijimo išlaidos

45513

 

Viso išlaidų

1794975

 

Pastaba: ekonominės klasifikacijos straipsniai pateikti pagal Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. birželio 26 d. įsakymu Nr. 1K-193 „Dėl finansų ministro 2003 m. liepos 3 d. įsakymo Nr. 1K-184 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių biudžetų pajamų ir išlaidų klasifikacijos patvirtinimo“ sudarytą biudžeto pajamų ir išlaidų klasifikaciją.

 

4. Informacija apie įstaigos įsigytą ir perleistą ilgalaikį turtą 2019 metais

 

Įstaiga 2019 metais įsigijo ilgalaikio turto už 45513 Eur.

Įsigyta:

– 2 elektrokardiografai, jiems įsigyti išleista 2662 Eur;

– 2 defibriliatoriai, jiems įsigyti išleista 39978 Eur;

– kompiuteris – 1360 Eur;

– baldai – 908 Eur;

– nešiojamas balsinio ryšio duomenų perdavimo terminalas – 605 Eur.

 

2019 metais viešojo aukciono būdu įstaiga pardavė nenaudojama turtą. Už parduotą turtą gauta 1107 Eur.

 

5. Įstaigos sąnaudos 2019 metais

Eurais

 

2019 m.

2018 m.

 

VEIKLOS SĄNAUDOS

1852435

1897677

 

Darbo užmokesčio ir socialinio draudimo

1410464

1350183

 

Nusidėvėjimo ir amortizacijos

102679

138301

 

Komunalinių paslaugų ir ryšių

19183

20461

 

Komandiruočių

396

85

 

Transporto

154788

186443

 

Kvalifikacijos kėlimo

2048

2332

 

Paprastojo remonto ir eksploatavimo

4188

3186

 

Nuomos

408

653

 

Sunaudotų atsargų

66040

39489

 

Kitų paslaugų

84671

148265

 

Kitos

7570

8279

 

 

Didžiausią sąnaudų dalį (76,1 proc.) 2019 metais sudarė darbuotojų darbo užmokesčio ir socialinio draudimo sąnaudos – 1410464 eurai. Darbo užmokesčio sąnaudos sudarė 1388427 eurų (74,9 % visų sąnaudų) socialinio draudimo įmokos – 22037 Eur (1,2 % visų sąnaudų).

 

2019 metais transporto išlaikymo sąnaudos sudarė 154788 (8,3 proc. visų sąnaudų), iš jų:

– sąnaudos kurui – 91393 eurų (4,9 proc. nuo visų sąnaudų); 

– atsarginėms dalims, padangoms, jų keitimui, techninei priežiūrai, remontui ir kt. autotransporto eksploatacinėms išlaidoms – 57433 eurai (3,1 proc. nuo visų sąnaudų);

– transporto priemonių draudimo sąnaudos – 5962 eurai (0,3 proc. nuo visų sąnaudų).

 

Kitų paslaugų sąnaudos sudarė 84671 eurus (4,6 proc. nuo visų sąnaudų), iš jų:

– deguonies balionų nuomos sąnaudos – 1341 Eur;

– skalbimo paslaugos – 1628 Eur;

– kompiuterinės ir programinės įrangos priežiūros sąnaudos –10390 Eur;

– privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sąnaudos – 5732 Eur;

– darbuotojų draudimo nuo nelaimingų atvejų sąnaudos – 1976 Eur;

– kitos (patalpų apsaugos, skelbimų spaudoje paskelbimo, kilimėlių nuoma, atliekų tvarkymo ir med. atliekų nukenksminimo, banko san. mazgo, šildymo ir kondicionavimo sistemos priežiūra, teisinės paslaugos, apskaitos programos aptarnavimo) – 10305 Eur;

– balsinio radijo ryšio nuomos bei priežiūros sąnaudos – 35381 Eur;

– įvykių registravimo duomenų parengimo, apdorojimo, perdavimo ir ataskaitos teikimo sąnaudos – 17918 Eur.

 

Ilgalaikio turto nusidėvėjimo sąnaudos sudarė 102679 Eur (5,5 proc. nuo visų sąnaudų).

Sunaudotų atsargų sąnaudos sudarė 66040 Eur (3,6 proc. nuo visų sąnaudų), tai sunaudoti medikamentai, medicinos pagalbos priemonės, medicininis, minkštas bei kitas inventorius, teikiant paslaugas:

– medikamentų sąnaudos – 14352 Eur (0,8 proc. visų sąnaudų);

– medicinos pagalbos priemonės –  12386 Eur (0,7 proc. visų sąnaudų);

– medicininių ir ūkinių medžiagų –  9022 Eur (0,5 proc. visų sąnaudų);

– ūkinio, medicininio ir minkšto inventoriaus – 29546 Eur (1,5proc. visų sąnaudų);

– kanceliarinės prekės ir apskaitos blankai – 734 Eur (0,1 proc. visų sąnaudų).

 

Komunalinių paslaugų ir ryšio sąnaudos sudarė 19183 Eur (1,1 proc. visų sąnaudų).

 

Kitos sąnaudos – 7570 Eur, (0,4 proc. nuo visų sąnaudų),tai sąnaudos, kurias sudarė:

– spaudos leidinių prenumerata – 468 Eur;

– pašalpos mirus šeimos nariui – 600 Eur;

– reprezentacinės sąnaudos – 897 Eur;

– kitos (pirktos gėlės, LGMPĮ asociacijos nario mokestis, dalyvavimo GMP žaidynėse mokestis) ─ 5605 Eur.

 

Patalpų ir medicininės įrangos remonto sąnaudos sudarė 4188 eurai (0,2 proc. nuo visų sąnaudų).

Kvalifikacijos kėlimo sąnaudos - 2048 eurai (0,1 proc.nuo visų sąnaudų).

Komandiruočių sąnaudos - 396 eurai.

Nuomos sąnaudos - 408 eurai.

 

6. Įstaigos darbuotojų skaičius finansinių metų pradžioje ir pabaigoje

DARBUOTOJŲ SKAIČIUS (fiziniai asmenys)

Pareigybė

2019-01-01

2019-12-31

Gydytojai

Skubiosios medicinos pagalbos slaugos specialistai

36

37

GMP vairuotojai-pagalbiniai darbuotojai 

36

29

Paramedikai- vairuotojai

1

9

GMP paramedikai

9

8

Administracija  

10

10

Valytojai

4

4

Iš viso:

96

97

 

2019 metais buvo priimta 4 darbuotojai, atleista 3 darbuotojai.

 

7. Įstaigos sąnaudos valdymo išlaidoms

 

Įstaigos valdymo sąnaudos sudarė 63,8 tūkst. Eur arba 3,44 proc. visų sąnaudų.

 

 

8. Duomenys apie įstaigos vadovą, išlaidos vadovo darbo užmokesčiui ir kitoms vadovo išmokoms

 

Aleksandras Bružas įstaigai vadovauja nuo 2009 m. kovo 26 d. Įstaigos vadovui 2019 metais buvo priskaičiuota 30,9 tūkst. Eur darbo užmokesčio.

 

9. Išlaidos įstaigos kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms narių išmokoms

 

Išlaidų kolegialių organų kiekvieno nario darbo užmokesčiui ir kitoms narių išmokoms įstaiga nepatyrė.

 

10. Įstaigos išlaidos išmokoms su dalininku susijusiems asmenims

 

Išlaidų išmokoms su dalininku susijusiems asmenims įstaiga neturėjo.

 

11. Informacija apie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2019 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. V-731 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2019 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“ patvirtintų viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2019 metų siektinų reikšmių įvykdymą:

 

Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

Siektina reikšmė

Pasiekta

I. Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:

1. Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

2. Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis

4. Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

5. Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas

 

 

 

 

Būti nenuostolingi

 

 

 

 

 

Valstybės institucijoms skyrus papildomų PSDF biudžeto lėšų asmens sveikatos priežiųros paslaugoms apmokėti ir rekomendavus jas nukreipti sveikatos priežiūros specialistų darbo užmokesčiui didinti, ne mažiau kaip 80 proc. nurodytų lėšų panaudojamos darbo užmokesčiui didinti.

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis ne daugiau kaip 7,2 proc.

 

 

Įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,1

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

Įstaigos veiklos rezultatas

perviršis yra 6456,49 Eur.

 

 

 

 

Įstaigai 2019 m. papildomai buvo skirta 49632 eurai PSDF biudžeto lėšų. Visos lėšos buvo panaudotos darbo užmokesčio didinimui. Darbo užmokestis buvo padidintas:

– skubios medicinos pagalbos slaugos specialistams – pastovioji dalis 155 Eur (19,9 proc.) kintamoji dalis – 46 Eur.

– paramedikams – 103 Eur (13,6 proc.), kintamoji dalis –81 Eur;

– vairuotojams – 102 Eur, (15,8 proc.), kintamoji dalis – 57 Eur.

Įstaigos sąnaudos valdymo

išlaidoms sudaro – 3,4 proc.

 

Įstaigos įsipareigojimų koeficientas 0,04 .

 

 

Nenustatomas

II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

1. Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis, tai yra pacientų teigiamai įvertintų įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus dalis nuo visų per metus įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

2. Įstaigoje gautų pacientų skundų dėl įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus ir pagrįstų skundų dalis

 

3. Įstaigoje gautų pagrįstų skundų dalis nuo visų įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

4. Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

 

5. Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų darbo krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas)

 

6. Įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per ketvirtį ir per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

7. Vidutinis laikas nuo paciento kreipimosi į įstaigą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo momento iki paskirto paslaugos gavimo laiko pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

8. Įstaigoje dirbančių darbuotojų ir etatų skaičius ir įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus

 

III Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

 

1. Absoliutaus likvidumo rodiklis

 

 

 

 

 

2. Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

 

3. Vaistų, kurie įsigyti per VšĮ Centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – VšĮ CPO LT) elektroninį katalogą, vertės dalis nuo bendros vaistų, kuriuos galima įsigyti per VšĮ CPO LT elektroninį katalogą, vertės

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Suteiktas Skaidrios asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

ASPĮ IS įdiegtas vaistų suderinamumo tikrinimo funkcionalumas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nuo 0,5 iki 1

 

 

 

 

 

 

Ne mažiau kaip 1

 

 

Ne mažiau kaip 80 proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Alytaus rajono savivaldybėje nėra paruošta ir patvirtinta tvarka dėl skaidraus asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardo suteikimo

 

 

 

 

 

 

Įstaiga elektroninių vaistų ir medicinos pagalbos priemonių receptų neišrašo, todėl šis rodiklis netaikomas.

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatoma

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos absoliutus likvidumo rodiklis 6,5. Įstaiga pakankamai atspari finansavimo atžvilgiu trumpuoju laikotarpiu, lėšos kaupiamos būsimiesiems įsigijimams.

 

2019 m. įvyko 1 konsoliduotas

viešasis pirkimas.

 

Poreikio pirkti vaistų 2019 metais nebuvo, kadangi įstaiga 2018 m. lapkričio 12 d. yra sudariusi vaistų pirkimo sutartį, kuri galioja iki 2020 m. lapkričio 11 d.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės

greitosios medicinos pagalbos stoties direktorius                                      Aleksandras Bružas

 

 

PATVIRTINTA   

Alytaus rajono savivaldybės tarybos

2020 m. balandžio 28 d. sprendimu Nr. K-55

 

 

VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS ALYTAUS RAJONO SAVIVALDYBĖS GREITOSIOS

MEDICINOS PAGALBOS STOTIES 2019 METŲ VEIKLOS ATASKAITOS ĮVERTINIMAS

 

Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2019 metų veiklos ataskaitos įvertinimas, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos Sveikatos apsaugos ministro 2019 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. V-731 „Dėl Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos viešųjų ir biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatų vertinimo rodiklių 2019 metų siektinų reikšmių patvirtinimo“  Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2019 m. veiklos užduotis (veiklos rodiklius) ir jų įvykdymą

2019 m. veiklos rezultatų vertinimo rodikliai:

2019 metais iškeltų veiklos užduočių įvykdymas

I. Veiklos finansinių rezultatų vertinimo rodikliai:

1. Įstaigos praėjusių metų veiklos rezultatų ataskaitoje nurodytas pajamų ir sąnaudų skirtumas (grynasis perviršis ar deficitas)

 

2. Įstaigos sąnaudų darbo užmokesčiui dalis

 

 

 

 

 

 

 

3. Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis

 

 

 

4. Įstaigos finansinių įsipareigojimų dalis nuo metinio įstaigos biudžeto

 

 

 

 

 

5. Papildomų finansavimo šaltinių pritraukimas

 

 

 

Įvykdyta. Įstaigos veiklos rezultatas teigiamas

(perviršis – 6456,49Eur).

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.

 

Įvykdyta. Siektina reikšmė, ne mažiau kaip 80 proc. nurodytų lėšų panaudoti darbo užmokesčio didinimui.

Įstaigai 2019 m. papildomai buvo skirta 49632 eurai PSDF biudžeto lėšų. Visos lėšos buvo panaudotos darbo užmokesčio didinimui.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.

 

Įvykdyta. Įstaigos sąnaudų valdymo išlaidoms dalis siekia 3,4 proc ir tai yra ne daugiau kaip 7,2 proc.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.

 

 

Įvykdyta. Tvarkos apraše numatyta, kad įstaigos įsipareigojimų koeficientas ne didesnis kaip 0,10. Įstaigos finansinių įsipareigojimų koeficientas yra 0,04.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama –10 balų.

 

 

Nenustatomas

II. Veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

1. Pacientų pasitenkinimo įstaigos teikiamomis asmens sveikatos priežiūros paslaugomis lygis, tai yra pacientų teigiamai įvertintų įstaigoje suteiktų paslaugų skaičiaus dalis nuo  visų per metus įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

2. Įstaigoje gautų pacientų skundų dėl įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus ir pagrįstų skundų dalis

 

3. Įstaigoje gautų pagrįstų skundų dalis nuo visų įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičiaus per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

4. Įstaigoje taikomos kovos su korupcija priemonės, numatytos sveikatos apsaugos ministro tvirtinamoje Sveikatos priežiūros srities korupcijos prevencijos programoje

 

5. Informacinių technologijų diegimo ir plėtros lygis (pacientų elektroninės registracijos sistema, įstaigos interneto svetainės išsamumas, darbuotojų krūvio apskaita, įstaigos dalyvavimo elektroninėje sveikatos sistemoje mastas)*

 

6. Įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per ketvirtį ir per metus pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

7. Vidutinis laikas nuo paciento kreipimosi į įstaigą dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo momento iki paskirto paslaugos gavimo laiko pagal sveikatos apsaugos ministro nustatytas paslaugų grupes

 

8. Įstaigoje dirbančių darbuotojų ir etatų skaičius ir įstaigoje suteiktų asmens sveikatos priežiūros paslaugų skaičius per metus

 

III Papildomi veiklos rezultatų vertinimo rodikliai

 

1. Absoliutaus likvidumo rodiklis

 

 

 

 

 

 

2. Konsoliduotų viešųjų pirkimų skaičius

 

 

 

3. Vaistų, kurie įsigyti per VšĮ Centrinės perkančiosios organizacijos (toliau – VšĮ CPO LT) elektroninį katalogą, vertės dalis nuo bendros vaistų, kuriuos galima įsigyti per VšĮ CPO LT elektroninį katalogą, vertės

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

Neįvykdyta, nes Alytaus rajono savivaldybėje nėra paruošta ir patvirtinta tvarka dėl skaidraus asmens sveikatos priežiūros įstaigos vardo  suteikimo. Skiriama – 0 balų.

 

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

Nenustatomas

 

 

 

 

 

 

Įvykdyta. Tvarkos apraše numatyta nuo 0,5 iki 1.

Įstaigos absoliutus likvidumo rodiklis 6,5. Kuo šis rodiklis didesnis, tuo įmonė finansiškai atsparesnė trumpuoju laikotarpiu.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 5 balai.

 

Įvykdyta. Numatytas rodiklis buvo atlikti ne mažiau kaip 1 pirkimą. 2019 m. įvyko 1 konsoliduotas pirkimas.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 10 balų.

Neįvykdyta, įstaiga 2018 m. lapkričio 12 d. yra sudariusi vaistų pirkimo sutartį, kuri galioja iki 2020 m. lapkričio 11 d.

Už šios užduoties įvykdymą skiriama – 0 balų.

 

 

*Įstaiga elektroninių vaistų ir medicinos pagalbos priemonių receptų neišrašo, todėl šis rodiklis netaikomas.

 

Viešosios įstaigos Alytaus rajono savivaldybės greitosios medicinos pagalbos stoties 2019 metų veiklos rezultatų vertinimo rodiklių ataskaita, atsižvelgiant į lentelėje nurodytų balų sumą,  įvertinama –  55 balais.

 

_____________________