LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
Įsakymas
Dėl LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2018 M. RUGSĖJO 14 D. ĮSAKYMO NR. 2BE-308 „dĖL Pramoginių ir asmeninių laivų techninĖS apžiūrOS atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ PAKEITIMO
2020 m. birželio 15 Nr. 2BE-197
Vilnius
1. Pakeičiu Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2018 m. rugsėjo 14 d. įsakymą Nr. 2BE-308 „Dėl Pramoginių ir asmeninių laivų techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
Įsakymas
Dėl Pramoginių ir asmeninių laivų techninĖS apžiūrOS atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių techninės priežiūros atlikimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2007 m. liepos 9 d. įsakymu Nr. 3-245 „Dėl Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre įregistruotų vidaus vandenų transporto priemonių techninės priežiūros atlikimo taisyklių patvirtinimo“, 3 punktu
2. Nustatau, kad:
2.1. pramoginiai (išskyrus burines jachtas) ir asmeniniai laivai, kuriems techninė apžiūra buvo atlikta iki šio įsakymo įsigaliojimo, kitai techninei apžiūrai turi būti pateikti pagal Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekso 161 straipsnio 4 dalyje nustatytą periodiškumą, jei pagal šį straipsnį techninė apžiūra jiems privaloma;
3. Informuoju, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos
direktoriaus 2018 m. rugsėjo 14 d.
įsakymu Nr. 2BE-308
(Lietuvos transporto saugos administracijos
direktoriaus 2020 m. birželio 15 d.
įsakymo Nr. 2BE-197 redakcija)
PRAMOGINIŲ IR ASMENINIŲ LAIVŲ TECHNINĖS APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Pramoginių ir asmeninių laivų techninės apžiūros atlikimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre (toliau – registras) įregistruotų ar ketinamų registruoti (atliekant laivo tapatumo nustatymo procedūrą prieš registruojant jį registre) pramoginių (išskyrus burines jachtas) ir asmeninių laivų (toliau bet kuris iš jų – laivas, visi kartu – laivai) techninės apžiūros planavimo, atlikimo, plaukiojimo rajonų nustatymo ir suteikimo tvarką ir laivo atitikties nustatytiems įrengimo, aprūpinimo ir techniniams reikalavimams vertinimo kriterijus.
2. Laivo techninės apžiūros tikslas – įvertinti laivo techninę būklę, nustatyti plaukiojimo rajonus ir sąlygas, kurioms esant laivas gali būti saugiai eksploatuojamas.
3. Laivo techninė apžiūra atliekama vadovaujantis tarptautinių, Europos Sąjungos teisės aktų reikalavimais, Minimaliais techniniais reikalavimais vidaus vandenų transporto priemonėms, plaukiojančioms Lietuvos Respublikos vidaus vandenimis, patvirtintais Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. 3-512 „Dėl Minimalių techninių reikalavimų vidaus vandenų transporto priemonėms, plaukiojančioms Lietuvos Respublikos vidaus vandenimis, ir Techninių reikalavimų vidaus vandenų transporto priemonėms, plaukiojančioms Europos Sąjungos vidaus vandenų keliais, nustatymo, Europos Sąjungos vidaus vandenų laivybos sertifikatų išdavimo, pratęsimo, atnaujinimo, pakeitimo ir panaikinimo, klasifikavimo bendrovių pripažinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir Pramoginių laivų ir jų sudedamųjų dalių projektavimo, statybos, tiekimo rinkai ir atidavimo eksploatuoti techniniu reglamentu, patvirtintu Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2016 m. gegužės 9 d. įsakymu Nr. V-107 „Dėl Pramoginių laivų ir jų sudedamųjų dalių projektavimo, statybos, tiekimo rinkai ir atidavimo eksploatuoti techninio reglamento patvirtinimo“ (toliau – Reglamentas).
4. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos yra apibrėžtos Lietuvos Respublikos vidaus vandenų transporto kodekse (toliau – Kodeksas) ir Reglamente.
5. Už laivo techninės apžiūros atlikimą ir atitinkamų dokumentų, jų dublikatų išdavimą mokama valstybės rinkliava, nustatyta Konkrečių valstybės rinkliavos dydžių sąraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1458 „Dėl Konkrečių valstybės rinkliavos dydžių sąrašo ir Valstybės rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“. Kai atlikus laivo techninę apžiūrą nustatomi trūkumai ir laivo techninė apžiūra turi būti atliekama bendra tvarka iš naujo, valstybės rinkliava mokama pakartotinai.
II SKYRIUS
LAIVO TECHNINĖS APŽIŪROS PLANAVIMO TVARKA
6. Laivai techninei apžiūrai turi būti pateikiami Kodekso 161 straipsnio 4 dalyje nustatytu periodiškumu.
7. Laivo techninė apžiūra atliekama pagal grafiką, paskelbtą pranešime Lietuvos transporto saugos administracijos (toliau – Administracija) interneto svetainėje (www.ltsa.lrv.lt), kuriame nurodoma techninės apžiūros atlikimo vieta, laikas ir kontaktinė informacija.
8. Laivą techninei apžiūrai pateikti norintis laivo savininkas (valdytojas) arba teisės aktuose numatyta tvarka jo įgaliotas asmuo (toliau – įgaliotas asmuo), pasirinkęs pagal paskelbtą grafiką jam tinkamą datą, turi rezervuoti laiką laivo techninei apžiūrai užpildydamas laivo techninės apžiūros laiko rezervavimo formą (nuoroda į šią formą pateikiama Aprašo 7 punkte nurodytame pranešime) ir sumokėti valstybės rinkliavą už laivo techninės apžiūros atlikimą.
9. Laivo techninės apžiūros laiko rezervacija baigiama likus 2 (dviem) darbo dienoms iki grafike nurodytos datos arba viršijus maksimalų galimų atlikti techninių apžiūrų skaičių (t. y. esant bent vienai iš šių sąlygų laivo techninės apžiūros laiko rezervavimo formoje nebelieka galimybės pasirinkti atitinkamos datos).
10. Administracijos darbuotojai į grafike nurodytas vietas nurodytu laiku vyksta tik tada, jei yra bent viena Aprašo 8 punkte nurodyta laiko rezervacija.
11. Jei į grafike nurodytą vietą atvyksta laiko laivo techninei apžiūrai nerezervavęs laivo savininkas (valdytojas) arba įgaliotas asmuo, Administracijos darbuotojas turi teisę neatlikti jo pateikto laivo techninės apžiūros.
12. Laiką laivo techninei apžiūrai rezervavęs laivo savininkas (valdytojas) arba įgaliotas asmuo turi Administracijai pateikti prašymą atlikti pramoginio / asmeninio laivo techninę apžiūrą (toliau – prašymas) (Aprašo 1 priedas). Prašymas gali būti siunčiamas Administracijai elektroninių ryšių priemonėmis iki vykstant į techninės apžiūros atlikimo vietą arba pateikiamas ar pildomas vietoje atvykus į techninės apžiūros atlikimo vietą. Jeigu laivą techninei apžiūrai pristato įgaliotas asmuo, jis turi pateikti įgaliojimą.
III SKYRIUS
LAIVO TECHNINĖS APŽIŪROS ATLIKIMO TVARKA
13. Laivas techninei apžiūrai turi būti pristatomas techniškai tvarkingas, visiškai sukomplektuotas su visa Aprašo IV skyriuje numatyta aprūpinimo įranga pagal pageidaujamą plaukiojimo rajoną.
14. Laivo techninės apžiūros metu tikrinama:
14.1. privalomi pateikti dokumentai: laivo registracijos dokumentas, apkalos storio matavimo aktas, gelbėjimosi plausto patikros dokumentas, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos (toliau – tarnyba) išduotas leidimas naudoti laivo stotį, išskyrus atvejus, kai laive naudojama tarnyboje užregistruota nešiojamoji balso telefonijos radijo ryšio stotis (duomenys tikrinami tarnybos interneto svetainėje skelbiamame sąraše);
15. Laivo techninės apžiūros metu, jeigu randama trūkumų, fotografuojami Aprašo 14 punkte nurodyti laive tikrinami objektai. Nuotraukos saugomos Administracijoje.
16. Atlikus laivo techninę apžiūrą ir:
16.1. nenustačius nė vieno iš Aprašo 3 priede nurodytų trūkumų – iš karto surašomas ir laivo savininkui (valdytojui) arba įgaliotam asmeniui išduodamas Pramoginio / asmeninio laivo techninės apžiūros aktas (toliau – TA aktas) (Aprašo 2 priedas) su pažymėta teigiama išvada „Leidžiama eksploatuoti“;
16.2. nustačius bent vieną iš Aprašo 3 priede nurodytų trūkumų – iš karto surašomas ir laivo savininkui (valdytojui) arba įgaliotam asmeniui išduodamas TA aktas su pažymėta neigiama išvada „Draudžiama eksploatuoti“, TA akto skiltyje „Pastabos, apribojimai, išvados“ nurodant trūkumus, dėl kurių laivą eksploatuoti draudžiama.
17. Pašalinus TA akte nurodytus trūkumus, dėl kurių buvo draudžiama eksploatuoti laivą, techninė apžiūra atliekama Aprašo 8–16 punktuose nustatyta tvarka.
18. Laivo savininko (valdytojo) arba įgalioto asmens prašymu laivo techninė apžiūra gali būti atliekama kartu su laivo tapatumo nustatymo procedūra prieš registruojant jį registre.
19. Aprašo 18 punkte nurodytais atvejais, jeigu nenustatomas nė vienas iš Aprašo 3 priede nurodytų trūkumų, įregistravus laivą registre, kartu su laivo registracijos dokumentu išduodamas TA aktas su pažymėta teigiama išvada „Leidžiama eksploatuoti“. Šiuo atveju laivo savininkas (valdytojas) ir (ar) laivavedys iki laivo eksploatavimo pradžios privalo įvykdyti toliau išvardintas sąlygas (kurios aktualios):
19.2. laivo radijo stotis turi būti užregistruota tarnyboje ar turėti tarnybos išduotą leidimą ją naudoti;
IV SKYRIUS
LAIVŲ ATITIKTIES NUSTATYTIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMO KRITERIJAI
21. Laivo atitikties nustatytiems įrengimo, aprūpinimo ir techniniams reikalavimams vertinimo kriterijai, kurie nustatomi įvertinus Laivo įrengimo ir techninių trūkumų, dėl kurių laivas laikomas neatitinkančiu reikalavimų, sąraše (Aprašo 3 priedas) išvardintus trūkumus, atliekant laivo techninę apžiūrą, yra:
21.1. atitinka reikalavimus – šis vertinimo kriterijus reiškia, kad laivas visiškai atitinka nustatytus jam taikomus techninius reikalavimus ir pateikti visi reikalingi dokumentai;
22. Reikalavimų neatitikimu laikomi laivo sistemų, įrangos, saugos, mazgų, mechanizmų ir detalių techninės būklės, veikimo, konstrukcijos ir efektyvumo sutrikimai, kai:
22.8. matomas eksploatacinių medžiagų, skysčių pratekėjimo ar kitų energijos skleidėjų prasiskverbimas;
22.9. akivaizdi konstrukcinio elemento išsinėrimo, atsisukimo, kritinio pavojingo kontakto tikimybė;
22.10. akivaizdūs kitokie laivo įrengimo, aprūpinimo savybių nustatytų reikalavimų neatitikimai, tiesiogiai keliantys pavojų laivybos saugumui, žmonių sveikatai ir aplinkai;
V SKYRIUS
APRŪPINIMO ĮRANGA PAGAL PLAUKIOJIMO RAJONĄ REIKALAVIMAI
24. „Jūrinis“ arba „pakrančių“ plaukiojimo rajonas nustatomas A, B ir C projektavimo kategorijų pramoginiams laivams, kurių ilgis daugiau kaip 6 m, kurių techninė būklė atitinka jiems taikomus reikalavimus ir kuriuose yra:
24.1. gelbėjimosi liemenė kiekvienam žmogui pagal nustatytą didžiausią leistiną vežti laivu žmonių skaičių;
24.2. ne mažiau kaip du gelbėjimo ratai su 30 m ilgio plūduriuojančiais gelbėjimo lynais. Vienas gelbėjimo ratas turi būti su prie jo pritvirtintu signaliniu plūduru, turinčiu su baterija veikiantį savaime užsidegantį žiburį, kurio negali užgesinti vanduo. Signalinis plūduras prie gelbėjimo rato tvirtinamas su plūduriuojančiu 1,5 m ilgio lynu. Ant kiekvieno gelbėjimo rato turi būti užrašytas laivo registro numeris;
24.3. du inkarai; plaukiojantis ir atitinkamos masės, kuris išlaikytų laivą priekiu į bangą, dreifuojant ar užgesus varikliui;
24.4. koreguoti jūrlapiai ir locijos plaukiojimo rajonui, o laivai, naudojantys elektroninius jūrlapius, turi būti aprūpinti koreguotais elektroniniais jūrlapiais, kurie naudojami kaip pagalbinė navigacinė priemonė, ir turėti popierinius jūrlapius ir locijas;
24.5. atsižvelgiant į nustatytą didžiausią leistiną vežti laivu žmonių skaičių, automatiškai pripučiami gelbėjimosi plaustai, atitinkantys reikalavimus pagal laivų plaukiojimo rajoną;
24.8. navigaciniai prietaisai (įrankiai, naudojami grafiniam skaičiavimui jūrlapyje, žiūronai, GPS);
24.9. veikianti UTB radijo stotis ryšiui palaikyti 9 ir 16 jūriniais kanalais ir tarnybos išduotas leidimas naudoti šią laivo stotį, išskyrus atvejus, kai laive naudojama tarnyboje užregistruota nešiojamoji balso telefonijos radijo ryšio stotis (duomenys tikrinami tarnybos interneto svetainėje skelbiamame sąraše);
25. „Jūrinis“ arba „pakrančių“ plaukiojimo rajonas nustatomas A, B ir C projektavimo kategorijų pramoginiams laivams, kurių ilgis iki 6 m, kurių techninė būklė atitinka jiems taikomus reikalavimus ir kuriuose yra:
25.1. gelbėjimosi liemenė kiekvienam žmogui pagal nustatytą didžiausią leistiną vežti laivu žmonių skaičių;
25.2. gelbėjimo ratas su 30 m ilgio plūduriuojančiu gelbėjimo lynu. Gelbėjimo ratas turi būti su prie jo pritvirtintu signaliniu plūduru, turinčiu su baterija veikiantį savaime užsidegantį žiburį, kurio negali užgesinti vanduo. Signalinis plūduras prie gelbėjimo rato tvirtinamas su plūduriuojančiu 1,5 m ilgio lynu. Ant gelbėjimo rato turi būti užrašytas laivo registro numeris. Pripučiamuose laivuose – 30 m ilgio plūduriuojantis lynas su kilpa be gelbėjimo rato;
25.3. du inkarai: plaukiojantis ir atitinkamos masės, kuris išlaikytų laivą priekiu į bangą, dreifuojant ar užgesus varikliui;
25.6. veikianti UTB radijo stotis ryšiui palaikyti 9 ir 16 jūriniais kanalais ir tarnybos leidimas naudoti šią laivo stotį, išskyrus atvejus, kai laive naudojama tarnyboje užregistruota nešiojamoji balso telefonijos radijo ryšio stotis (duomenys tikrinami tarnybos interneto svetainėje skelbiamame sąraše);
26. „Pakrančių“ ir „vidaus vandenų“ plaukiojimo rajonas nustatomas asmeniniams laivams (vandens motociklams), kurių techninė būklė atitinka jiems taikomus reikalavimus ir kuriuose yra:
27. „Vidaus vandenų“ plaukiojimo rajonas nustatomas A, B, C ir D projektavimo kategorijos pramoginiams laivams ir laivams, kurių projektavimo kategorija nėra nustatyta, nepriklausomai nuo jų ilgio, kurių techninė būklė atitinka jiems taikomus reikalavimus ir kuriuose yra:
27.1. gelbėjimosi liemenė kiekvienam žmogui pagal nustatytą didžiausią leistiną vežti laivu žmonių skaičių;
27.2. gelbėjimo ratas su 30 m ilgio plūduriuojančiu gelbėjimo lynu. Ant gelbėjimo rato turi būti užrašytas laivo registro numeris. Pripučiamuose laivuose – 30 m ilgio plūduriuojantis lynas su kilpa be gelbėjimo rato;
vI skyrius
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
28. Laivo savininkas (valdytojas) arba įgaliotas asmuo:
Pramoginių ir asmeninių laivų techninės
apžiūros atlikimo tvarkos aprašo
1 priedas
(Prašymo atlikti pramoginio / asmeninio laivo techninę apžiūrą forma)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6. Lietuvos transporto saugos administracijai
PRAŠYMAS ATLIKTI PRAMOGINIO / ASMENINIO LAIVO TECHNINĘ APŽIŪRĄ
|
|
|
||
7. Prašau atlikti pramoginio / asmeninio laivo techninę apžiūrą.
Laivo registro Nr. _____________________ (jeigu laivas registruotas).
Laivo korpuso Nr. _____________________ (jeigu laivas neregistruotas).
|
||
8. Pageidaujamas plaukiojimo rajonas (pažymėti „X“):
□ vidaus vandenų, □ pakrančių, □ jūrinis.
|
||
9. PRIDEDAMA (pažymėti „X“)::
□ įgaliojimas. |
||
10. Sutikrinti pateiktas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas _____________________ Nr. _________________. (dokumento pavadinimas) (dokumento numeris)
|
||
|
||
|
|
|
|
_____________________ |
_____________________________ |
|
(pareiškėjo parašas) |
(vardas (-ai), pavardė (-ės) |
|
Pramoginių ir asmeninių laivų techninės
apžiūros atlikimo tvarkos aprašo
2 priedas
(Pramoginio / asmeninio laivo techninės apžiūros akto forma)
PRAMOGINIO / ASMENINIO LAIVO TECHNINĖS APŽIŪROS AKTAS Nr. 00000000 |
|
LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJA |
|
Techninės apžiūros (toliau – TA) atlikimo data, vieta |
|
PRAMOGINIO / ASMENINIO LAIVO DUOMENYS |
LAIVO REGISTRO NR. _____________________________ KORPUSO NR. ____________________________________
Laivo modelis ____________________________________
PROJEKTAVIMO KATEGORIJA __________________________________
STACIONARAUS VARIKLIO MODELIS ____________, NR. ____________, GALIA _________ (kW arba AG)
□ Laivas pateikiamas su pakabinamuoju varikliu
TECHNINIŲ REIKALAVIMŲ ĮVERTINIMAI |
|||||||
1. Identifikavimas |
|
5. Elektros įranga |
|
9. Gelbėjimosi, navigacinės ir ryšio priemonės |
|
|
|
1.1. Identifikavimo numeriai |
□ |
5.1. Elektros įrangos būklė ir veikimas |
□ |
9.1. Gelbėjimosi priemonės |
□ |
|
|
1.2. Laivo registracijos dokumentas (jeigu laivas registruotas) |
□ |
6. Švartavimo ir inkaravimo įranga |
|
9.2. Ryšio ir navigaciniai prietaisai |
□ |
|
|
2. Korpusas |
|
6.1. Švartavimo įrangos būklė |
□ |
9.3. Apsauginis raktas |
□ |
|
|
2.1. Korpuso būklė |
□ |
6.2. Inkaravimo įrangos būklė |
□ |
9.4. Nusausinimo sistema |
□ |
|
|
3. Varikliai |
|
7. Priešgaisrinė įranga ir priemonės |
|
10. Apsauga nuo taršos |
|
|
|
3.1. Stacionaraus (bortinio) variklio sumontavimas |
□ |
7.1. Gesintuvai ir kitos gesinimo priemonės |
□ |
10.1. Teršalai |
□ |
|
|
3.2. Stacionaraus (bortinio) variklio būklė ir veikimas |
□ |
7.2. Gaisrinės saugos sistemos ir gaisrinės automatikos įrenginiai |
□ |
10.2. Apsauga nuo taršos |
□ |
|
|
3.3. Pakabinamojo variklio būklė ir veikimas (jei techninei apžiūrai laivas pateikiamas su pakabinamuoju varikliu) |
□ |
8. Dujinė įranga |
|
Pastaba. Langelius žymėti kryželiu tik esant trūkumams. Nustatyti neatitikimai nurodant konkretų teisės aktą, jo punktą, dalį, kurių nesilaikoma, žymimi skiltyje „Pastabos, apribojimai, išvados“. |
|
||
4. Vairavimo (pavairavimo) mechanizmas |
|
8.1. Dujinės įrangos būklė |
□ |
|
|||
4.1. Mechanizmo būklė ir veikimas |
□ |
|
|
|
|||
LEIDŽIAMAS PLAUKIOJIMO RAJONAS* |
|||||||
Vidaus vandenų |
Pakrančių |
Jūrinis |
|
||||
* draudžiami plaukiojimo rajonai išbraukti |
|
||||||
PASTABOS, APRIBOJIMAI, IŠVADOS |
|||||||
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
......................................................................................................................................................................................................
□ |
□ |
Leidžiama eksploatuoti |
Draudžiama eksploatuoti |
TA atliko .................................................................................................................................. .............
(pareigos, vardas, pavardė ir parašas)
Su laivo techninės apžiūros rezultatais susipažinau
........................................................................................................................................... (savininko (valdytojo) arba teisės aktuose numatyta tvarka jo įgalioto asmens vardas, pavardė, parašas) |
Laivo techninė apžiūra galioja iki |
______________
Pramoginių ir asmeninių laivų techninės
apžiūros atlikimo tvarkos aprašo
3 priedas
LAIVO ĮRENGIMO IR TECHNINIŲ TRŪKUMŲ, DĖL KURIŲ LAIVAS LAIKOMAS NEATITINKANČIU REIKALAVIMŲ, SĄRAŠAS
1. LAIVO IR VARIKLIO IDENTIFIKAVIMO DUOMENYS IR PRIVALOMI PATEIKTI DOKUMENTAI
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
1.1. Laivo ir (ar) variklio identifikavimo numeriai |
Vizuali apžiūra (taikoma, kai laivas |
a) Registro numerio nėra |
|
b) Registro numeris neįskaitomas, užterštas, akivaizdžiai suklastotas arba neatitinka įrašų dokumentuose |
|
||
Vizuali apžiūra |
c) Korpuso ir (ar) stacionaraus (bortinio) variklio numerio nėra arba jo neįmanoma rasti |
|
|
d) Korpuso ir (ar) stacionaraus (bortinio) variklio numeris neįskaitomas, užterštas, akivaizdžiai suklastotas arba neatitinka įrašų dokumentuose |
|
||
1.2. Laivo dokumentai |
Vizuali apžiūra (taikoma, kai laivas įregistruotas) |
a) Nepateiktas laivo registraciją Lietuvos Respublikos vidaus vandenų laivų registre patvirtinantis dokumentas (jei laivas įregistruotas) |
|
b) Faktiniai laivo ir (ar) stacionaraus (bortinio) variklio duomenys nesutampa su duomenimis registracijos dokumentuose |
|
2. KORPUSAS
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
2.1. Korpuso būklė |
Vizuali apžiūra |
a) Korpusas turi įtrūkimų ir (ar) kitokių kiauryminių pažeidimų |
|
b) Plieninei povandeninei korpuso daliai vieną kartą per 5 metus neatliktas likutinių storių matavimas ir nepateikti galiojantys matavimus patvirtinantys dokumentai arba pateikti galiojantys dokumentai, bet likutinis storis yra per mažas |
|
||
c) Korpuso konstrukcijos elementai nesujungti, nepritvirtinti arba privirtinti ar sujungti nepatikimai (elementai slankioja, juda, trūksta tvirtinimo detalių, panaudotos netinkamos detalės, medžiagos ar tvirtinimo (sujungimo) būdai, pažeistos tvirtinimo vietos) |
|
||
d) Korpuso pertvaros ir (ar) plūdrumo atsargos dėžės (oro dėžės) turi įtrūkimų, kiauryminių pažeidimų ir (ar) defektų, kurie silpnina jų konstrukciją |
|
||
e) Medinio korpuso mediena išsisluoksniavusi, paveikta puvimo (mediena trupa, minkšta) ir (ar) mechaninių pažeidimų (suskaldyta, sutrupinta mediena) |
|
||
f) Medinio korpuso metalinės detalės paveiktos korozijos, trupa ar sluoksniuojasi |
|
||
g) Plastikinis korpusas turi oro pūslių ir (ar) sluoksniai atsiskyrę |
|
||
h) Pripučiamas korpusas turi mechaninių įpjovimų, smulkių įtrūkimų nuo senėjimo ir atmosferos poveikio ir (ar) leidžia orą. Remontuotos (klijuotos) vietos yra atsiskyrusios ir (ar) atšokusios |
|
||
|
|
i) Laivo korpusas perdarytas, pakeista konstrukcija |
|
3. VARIKLIS
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
3.1. Stacionaraus (bortinio) variklio sumontavimas |
Vizuali apžiūra |
a) Variklis nepatikimai sumontuotas (trūksta tvirtinimo detalių, panaudotos netinkamos detalės, medžiagos ar tvirtinimo (sujungimo) būdai, pažeistos tvirtinimo vietos) arba varikliai sumontuoti ne laivo gamintojo numatytose vietose ar ne tuo būdu |
|
b) Variklis yra pakeistas, kitokio tipo, daugiau kaip 15 proc. galingesnis ir (ar) 5 proc. sunkesnis, nei numatyta gamintojo |
|
||
3.2. Stacionaraus (bortinio) variklio būklė ir veikimas |
Vizuali apžiūra |
a) Nėra variklio skyriaus vėdinimo arba jis neveikia |
|
b) Variklis ar judančios, išsikišusios ir karštos variklio dalys ir (ar) karštos išmetimo ir aušinimo sistemų detalės neuždengtos (neapsaugotos). Apsauginės detalės ir (ar) gaubtai nepatikimai užfiksuoti (nepritvirtinti). |
|
||
3.3. Pakabinamojo variklio būklė ir veikimas (jei techninei apžiūrai laivas pateikiamas su pakabinamuoju varikliu) |
Vizuali apžiūra |
a) Variklis nesukomplektuotas, netinkamai ir (ar) nepatikimai pritvirtintas. Iš variklio skverbiasi degalai ir (ar) alyva. Sraigto mentės įtrūkę ir (ar) turi lūžių. Variklis didesnio galingumo, nei gamintojo nustatytas didžiausias leistinas. |
|
Vizuali apžiūra ir veikimo patikrinimas (jei įmanoma) |
b) Nuotolinis valdymas perduodant judesį veikia su trikdžiais ir (ar) užsikerta |
|
4. VAIRAVIMO (PAVAIRAVIMO) MECHANIZMas
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
4.1. Mechanizmo būklė ir veikimas |
Vizuali apžiūra |
a) Matomi mechanizmo elementai netvarkingi ir (ar) nepatikimai sujungti (tvirtinimui, sujungimui panaudotos ne tam skirtos detalės, medžiagos ar trūksta detalių), ir (ar) pažeisti |
|
Vizuali apžiūra ir veikimo patikrinimas (jei įmanoma) |
b) Perduodant valdymo judesį mechanizmas veikia su trikdžiais ir (ar) užsikerta |
|
|
Vizuali apžiūra |
c) Mechanizmo elementai neapsaugoti nuo išorinių mechaninių pažeidimų, senėjimo ir neigiamo aplinkos poveikio |
|
5. LAIVO ELEKTROS ĮRANGA
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
5.1. Elektros įrangos būklė ir veikimas |
Vizuali apžiūra |
a) Akumuliatorių baterijos nepritvirtintos, nepatikimai pritvirtintos (juda) ir (ar) korpusas turi įtrūkimų |
|
b) Neizoliuoti, nepritvirtinti ir (ar) pažeisti laidai, jungikliai, saugikliai, jungtys, kabeliai, įžeminimai ir (ar) kt. |
|
||
Vizuali apžiūra ir veikimo patikrinimas |
c) Neveikia vizualioji (žiburiai) ir (ar) garsinė signalizacija |
|
|
Dokumentų patikrinimas (laivuose, kuriuose naudojama didesnė kaip 50 V įtampa) |
d) Nepateikti galiojantys elektros laidų, kabelių varžų kasmetinį matavimą patvirtinantys dokumentai arba pateikti galiojantys dokumentai, bet matavimo išvados yra neigiamos |
|
6. švartavimo ir inkaravimo ĮRANGA
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
6.1. Švartavimo įrangos būklė |
Vizuali apžiūra |
a) Gervės, knechtai nepatikimai pritvirtinti (tvirtinimui, sujungimui panaudotos ne tam skirtos detalės, medžiagos ar trūksta detalių, pažeistos tvirtinimo vietos) |
|
Vizuali apžiūra ir matavimas rulete esant akivaizdžiam ilgio neatitikimui (pirmojo lyno ilgis: L (laivo ilgis) + 20 m, tačiau ne daugiau negu 100 m, antrojo lyno – 2/3 pirmojo lyno ilgio, trečiojo lyno – 1/3 pirmojo lyno ilgio. Trečias lynas nebūtinas, kai L < 20 m). |
b) Nėra ar trūksta lynų, jie pažeisti ir (ar) daugiau kaip 30 proc. trumpesni, nei reikalaujama |
|
|
c) Plieniniai lynai yra su daugiau kaip 9 nutrūkusiomis vielelėmis bet kurioje 15–20 cm lyno atkarpoje |
|
||
6.2. Inkaravimo įrangos būklė |
Vizuali apžiūra |
įranga netvarkinga (trūksta detalių, bloga jų būklė) ir (ar) nepatikimai sujungta naudojant ne tam skirtas detales ir medžiagas ir (ar) naudojamas (-i) ketaus inkaras (-ai) |
|
7. PRIEŠGAISRINĖ ĮRANGA IR PRIEMONĖS
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
7.1. Gesintuvai ir kitos gesinimo priemonės |
Vizuali apžiūra ir matavimas rulete, kai matmenys akivaizdžiai neatitinka |
a) Laive, kurio ilgis iki 6 m, nėra nešiojamojo miltelinio gesintuvo arba jo patikra negaliojanti |
|
b) Laive, kurio ilgis daugiau kaip 6 m, nėra nešiojamojo nė vieno miltelinio gesintuvo, kurio užpildo svoris ne mažesnis kaip 2 kg, arba jų patikra negaliojanti |
|
||
c) Laive, kurio ilgis daugiau kaip 12 m, nėra nešiojamojo nė vieno miltelinio gesintuvo, kurio užpildo svoris ne mažesnis kaip 6 kg, arba jo patikra negaliojanti |
|
||
d) Laive, kurio ilgis daugiau kaip 6 m, nėra priešgaisrinio audeklo |
|
||
7.2. Gaisrinės saugos sistemos ir gaisrinės automatikos įrenginiai |
Dokumentų patikrinimas |
Nepateikti galiojantys gaisrinės saugos sistemos ir gaisrinės automatikos įrenginių bandymus patvirtinantys dokumentai arba pateikti galiojantys dokumentai, bet bandymo išvados yra neigiamos |
|
8. Dujinė įranga
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
8.1. Dujinė įrangos būklė |
Vizuali apžiūra |
a) Suskystintų dujų įranga ir (ar) jos elementai įrengti (sumontuoti) ne buitinės paskirties patalpose arba sistema nesandari (juntamas dujų kvapas) |
|
b) Dujų talpykla didesnė kaip 35 kg ir (ar) pastatyta taip, kad gali apvirsti |
|
||
c) Nėra vėdinimo ir degimo dujų šalinimo angų arba jos uždengtos ir (ar) neveikia numatyta papildoma dirbtinio vėdinimo sistema |
|
9. GELBĖJIMOSI, RYŠIO IR NAVIGACINĖS PRIEMONĖS
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
9.1. Gelbėjimosi priemonės |
Vizuali apžiūra |
a) Nėra reikiamo skaičiaus gelbėjimosi liemenių nustatytam didžiausiam leistinam vežti laivu žmonių skaičiui |
|
b) Liemenės susidėvėjusios |
|
||
Vizuali apžiūra (taikoma, kai laivas įregistruotas) |
c) Bent ant vieno gelbėjimo rato neužrašytas laivo registro numeris |
|
|
Vizuali apžiūra ir matavimas rulete, kai matmenys akivaizdžiai neatitinka (pripučiamuose laivuose – 30 m ilgio plūduriuojanti virvė su kilpa be gelbėjimo rato) |
d) Nėra gelbėjimo rato (-ų) arba jo (jų) trūksta, arba jis (jie) nesandarus (-ūs) |
|
|
e) Plūduriuojantis lynas arba plūduriuojanti virvė su kilpa be gelbėjimo rato daugiau kaip 30 proc. trumpesnė ar ilgesnė, nei reikalaujama |
|
||
f) Nėra signalinio plūduro arba jis neturi savaime užsidegančio žiburio, veikiančio su baterija, arba nėra baterijos |
|
||
Vizuali apžiūra ir dokumentų patikrinimas |
g) Gelbėjimosi plausto nėra arba plaustas skirtas mažesniam skaičiui, nei nustatytas didžiausias leistinas vežti laivu žmonių skaičius |
|
|
h) Gelbėjimosi plaustas yra netinkamo tipo |
|
||
Vizuali apžiūra (taikoma, kai laivas įregistruotas) |
i) Nepateikti galiojantys dokumentai apie atliktą gelbėjimosi plaustų patikrinimą arba pateikti galiojantys dokumentai, bet patikrinimo išvados yra neigiamos |
|
|
Vizuali apžiūra |
j) Nėra (arba trūksta) raudonos spalvos signalinių raketų ar raudonos spalvos falšvejerių |
|
|
k) Raudonos spalvos signalinių raketų ar raudonos spalvos falšvejerių garantinis laikas pasibaigęs |
|
||
9.2. Ryšio ir navigaciniai prietaisai |
Vizuali apžiūra, veikimo patikrinimas |
a) Nėra UTB radijo stoties, ji neveikia b) Nėra duomenų apie radijo stoties registravimą Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyboje (toliau – tarnyba) |
|
Dokumentų ir duomenų patikrinimas (taikoma, kai laivas įregistruotas) |
b) Nėra duomenų apie radijo stoties registravimą tarnyboje arba nepateiktas tarnybos išduotas leidimas naudoti laivo radijo stotį (jei taikoma) |
|
|
Vizuali apžiūra |
c) A ir B projektavimo kategorijų pramoginiuose laivuose nėra navigacinės radiolokacinės stoties |
|
|
d) Nėra magnetinio kompaso arba jis neveikia |
|
||
e) Nėra navigacinių prietaisų (įrankiai, naudojami grafiniam skaičiavimui jūrlapyje, žiūronai, GPS) arba jie neveikia |
|
||
Vizuali apžiūra (iš plastiko ar stiklo audinio pastatyti laivai) |
f) Nėra radiolokacinio atšvaito |
|
|
9.3. Apsauginis raktas |
Vizuali apžiūra (asmeniniai laivai) |
Nėra apsauginio rakto, skirto plaukiant pritvirtinti prie rankos riešo ar gelbėjimosi liemenės, arba nėra galimybės jo pritvirtinti |
|
9.4. Nusausinimo priemonės ir (ar) sistema |
Vizuali apžiūra |
a) Angos (šuliniai) užkimštos (uždengti) ar nėra apsauginių grotelių. Vamzdynai ir (ar) siurbliai turi pažeidimų, nesandarumų ir (ar) nepatikimai pritvirtinti. Nėra filtrų, separatorių, nešvaraus vandens, naftos produktų talpyklų ir (ar) kitų numatytų sistemos elementų arba jie yra pažeisti ar nesandarūs. |
|
b) Nėra semtuvo ar rankinio vandens siurblio |
|
10. APSAUGA NUO TARŠOS
Tikrinimo pozicija |
Tikrinimo būdas |
Trūkumai |
|
10.1. Teršalai |
Vizuali apžiūra |
Teršalai, degalai ir (ar) eksploataciniai skysčiai nuteka (patenka) už laivo borto |
|
10.2. Apsauga nuo taršos |
Vizuali apžiūra |
Degalų tiekimo (maitinimo) ir tepimo sistema nesandari ir (ar) pažeista (neturi būti degalų ar alyvos prasisunkimo) |
|
Teršalams surinkti naudojamos talpyklos, cisternos ir jų įranga nesandarios, iš jų skverbiasi teršalai (teka, formuojasi lašai) |
|