Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NARIŲ L. KAZLAVICKO IR V. SAULIO 2015 M. LAPKRIČIO 18 D., SEIMO NARIO P. GRAŽULIO 2015 M. LAPKRIČIO 18 D., SEIMO NARIŲ R. PALIUKO, Š. BIRUČIO IR KITŲ 2016 M. KOVO 17 D. PASIŪLYMŲ DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO 2008 M. BALANDŽIO 24 D. NUTARIMO
NR. X-1511 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO, SEIMO KANCELIARIJOS IR SEIMUI ATSKAITINGŲ INSTITUCIJŲ, RESPUBLIKOS PREZIDENTO INSTITUCIJOS IR RESPUBLIKOS PREZIDENTUI ATSKAITINGŲ INSTITUCIJŲ, NACIONALINĖS TEISMŲ ADMINISTRACIJOS, TEISMŲ, PROKURATŪROS, SAVIVALDYBIŲ INSTITUCIJŲ IR ĮSTAIGŲ SĄRAŠO PAGAL GRUPES, Į KURIAS ATSIŽVELGIANT NUSTATOMOS VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ SUVIENODINTŲ PAREIGYBIŲ KATEGORIJOS, PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO“ PROJEKTO NR. XIIP-2938
2016 m. birželio 22 d. Nr. 652
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. gegužės 18 d. sprendimo Nr. SV-S-1531 „Dėl teisės aktų projektų išvadų“ 8 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių Raimundo Paliuko, Šarūno Biručio, Arimanto Dumčiaus, Vytauto Juozapaičio, Rimos Baškienės, Naglio Puteikio, Povilo Urbšio, Larisos Dmitrijevos, Sergejaus Dmitrijevo, Aleksandro Zeltinio 2016 m. kovo 17 d. pasiūlymui dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2008 m. balandžio 24 d. nutarimo Nr. X-1511 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento institucijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes, į kurias atsižvelgiant nustatomos valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijos, patvirtinimo“ pakeitimo“ projekto Nr. XIIP-2938 (toliau – projektas) – Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą perkelti iš III Seimo, Seimo kanceliarijos ir Seimui atskaitingų institucijų, Respublikos Prezidento institucijos ir Respublikos Prezidentui atskaitingų institucijų, Nacionalinės teismų administracijos, teismų, prokuratūros, savivaldybių institucijų ir įstaigų sąrašo pagal grupes, į kurias atsižvelgiant nustatomos valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijos (toliau – sąrašas), grupės į II sąrašo grupę, tačiau atkreipti dėmesį, kad perkėlus Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybą į II sąrašo grupę, papildomų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo nuostatas ir valstybės finansines galimybes, Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybos valstybės tarnautojų pareiginėms algoms skirti nebus galimybių, todėl turės būti naudojami atitinkamų metų Lietuvos Respublikos valstybės biudžete Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnybai patvirtinti asignavimai.
2. Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių Raimundo Paliuko, Šarūno Biručio, Arimanto Dumčiaus, Vytauto Juozapaičio, Rimos Baškienės, Naglio Puteikio, Povilo Urbšio, Larisos Dmitrijevos, Sergejaus Dmitrijevo, Aleksandro Zeltinio 2016 m. kovo 17 d. pasiūlymui dėl projekto – Valstybinę kultūros paveldo komisiją perkelti iš III sąrašo grupės į II sąrašo grupę – dėl toliau nurodytų priežasčių.
Lietuvos Respublikos Seimas jam atskaitingas institucijas atitinkamai įstaigų grupei priskiria atsižvelgdamas į Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo (toliau – Valstybės tarnybos įstatymas) 2 priede nustatytus du kriterijus – institucijos ar įstaigos veiklos pobūdį ir institucijos ar įstaigos veiklos ir sprendimų galiojimo ribas (Valstybės tarnybos įstatymo 2 priede nustatytas trečias kriterijus – institucijos ar įstaigos santykis su pavaldžiais ir nepavaldžiais subjektais – Lietuvos Respublikos Seimui atskaitingoms institucijoms netaikomas). Pagal Lietuvos Respublikos valstybinės kultūros paveldo komisijos įstatymo 4 straipsnyje nustatytus Valstybinės kultūros paveldo komisijos uždavinius Valstybinė kultūros paveldo komisija dalyvauja formuojant kultūros paveldo apsaugos politiką. Valstybinė kultūros paveldo komisija pagal valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų veiklos pobūdį galėtų atitikti 60 balų įvertintą kriterijų – dalyvauja formuojant ir įgyvendinant vienos valdymo srities valstybės politiką. Pagal veiklos ir sprendimų galiojimo ribas Valstybinė kultūros paveldo komisija galėtų būti įvertinta 100 balų, nes ji veikia ir jos sprendimai galioja visoje Lietuvos teritorijoje. Taigi iš viso būtų 160 balų. Atsižvelgiant į tai ir vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo 2 priedu, Valstybinė kultūros paveldo komisija neatitinka nustatytų kriterijų, būtinų ją priskirti sąrašo II grupei.
3. Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo narių Liutauro Kazlavicko ir Vytauto Saulio 2015 m. lapkričio 18 d. pasiūlymui dėl projekto – Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centrą perkelti iš III sąrašo grupės į II sąrašo grupę – dėl šių priežasčių:
Pagal Lietuvos Respublikos Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymo 5 straipsnyje nustatytas Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro funkcijas Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras dalyvauja formuojant Lietuvos Respublikos Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centro įstatymu apibrėžtos srities tyrimų valstybinę politiką ir įgyvendinant valstybės politiką tremties ir rezistencijos muziejų srityje.
Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras pagal valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų veiklos pobūdį galėtų atitikti 60 balų įvertintą kriterijų – dalyvauja formuojant ir įgyvendinant vienos valdymo srities valstybės politiką. Pagal veiklos ir sprendimų galiojimo ribas Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras galėtų būti įvertintas 100 balų, nes jis veikia ir jo sprendimai galioja visoje Lietuvos teritorijoje. Taigi iš viso būtų 160 balų. Atsižvelgiant į tai ir vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo 2 priedu, Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras neatitinka nustatytų kriterijų, būtinų jį priskirti sąrašo II grupei.
4. Nepritarti Lietuvos Respublikos Seimo nario Petro Gražulio 2015 m. lapkričio 18 d. pasiūlymui dėl projekto – Lietuvos Respublikos vyriausiąją rinkimų komisiją perkelti iš II sąrašo grupės į I sąrašo grupę – dėl šių priežasčių:
Lietuvos Respublikos vyriausiosios rinkimų komisijos įstatymo 3 straipsnio 2 dalies 3 punkte nustatyta, kad Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija nagrinėja skundus ir priima sprendimus dėl apygardų, miestų, rajonų rinkimų, referendumo komisijų sprendimų, o prireikus – ir dėl apylinkių rinkimų, referendumo komisijų sprendimų, panaikina įstatymų ar kitų teisės aktų reikalavimų neatitinkančius sprendimus.
Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija pagal valstybės ar savivaldybių institucijų ar įstaigų veiklos pobūdį galėtų atitikti 80 balų įvertintą kriterijų – nagrinėja skundus dėl pareigūnų ir kitų asmenų veiksmų ar neveikimo, dėl kurių gali būti pažeistos asmens teisės, laisvės ar teisėti interesai. Pagal veiklos ir sprendimų galiojimo ribas Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija galėtų būti įvertinta 100 balų, nes ji veikia ir jos sprendimai galioja visoje Lietuvos teritorijoje. Taigi iš viso būtų 180 balų. Atsižvelgiant į tai ir vadovaujantis Valstybės tarnybos įstatymo 2 priedu, Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija neatitinka nustatytų kriterijų, būtinų ją priskirti sąrašo I grupei.