ValstHtaikomi_ver_12

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS

RYŠIŲ REGULIAVIMO TARNYBOS

TARYBA

 

NUTARIMAS

DĖL REGLAMENTE (ES) 2022/2065 NUMATYTŲ TARPININKAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. liepos 2 d. Nr. TN-465

Vilnius

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatymo 4 straipsnio 8 dalimi, 19 straipsnio 2 ir 4 dalimis, 21 straipsnio 2 dalimi, 23 straipsnio 6 punktu, 29 straipsnio 5 dalimi ir 2022 m. spalio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2022/2065 dėl bendrosios skaitmeninių paslaugų rinkos, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2000/31/EB (Skaitmeninių paslaugų aktas) 9 straipsnio 3 dalimi, 10 straipsnio 3 dalimi, 13 straipsnio 4 dalimi, 21 straipsnio 3, 4 ir 7 dalimis, 22 straipsnio 2, 3, 6 ir 7 dalimis, 51 straipsnio 6 dalimi, Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos taryba nutaria :

Patvirtinti Reglamente (ES) 2022/2065 numatytų tarpininkavimo paslaugų teikimo priežiūros tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Tarybos pirmininkė                                                                                                   Jūratė Šovienė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo

tarnybos tarybos 2024 m. liepos 2 d. nutarimu

Nr. TN-465

 

REGLAMENTE (ES) 2022/2065 NUMATYTŲ TARPININKAVIMO PASLAUGŲ TEIKIMO PRIEŽIŪROS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Reglamente (ES) 2022/2065 numatytų tarpininkavimo paslaugų teikimo priežiūros tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato nurodymų ir susijusios informacijos perdavimo Ryšių reguliavimo tarnybai (toliau – Tarnyba) tvarką, pranešimo apie paskirtą teisinį atstovą pateikimo tvarką, subjektų, ne teismo tvarka nagrinėjančių ginčus, sertifikavimo tvarką, patikimo pranešėjo statuso suteikimo, sustabdymo ir panaikinimo tvarką, galimų 2022 m. spalio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2022/2065 dėl bendrosios skaitmeninių paslaugų rinkos, kuriuo iš dalies keičiama Direktyva 2000/31/EB (Skaitmeninių paslaugų aktas) ir (ar) Lietuvos Respublikos informacinės visuomenės paslaugų įstatymo (toliau – Įstatymas) pažeidimų, padarytų tarpininkavimo paslaugų teikėjų, tyrimo tvarką.

2. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme ir Reglamente (ES) Nr. 2022/2065.   

3. Visi Aprašo nustatyta tvarka Tarnybai teikiami dokumentai turi atitikti Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos darbo reglamento, patvirtinto Tarnybos tarybos 2022 m. rugsėjo 20 d. nutarimu Nr. TN-35 „Dėl Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos darbo reglamento patvirtinimo“ (toliau – Darbo reglamentas), reikalavimus ir turi būti pateikti jame nurodytais būdais, jeigu Apraše nenumatyta kitaip.

4.  Įstatymo 21 straipsnio 1 dalyje nurodytos nurodymus teikiančios institucijos Įstatymo 21 straipsnio 2 dalyje nustatytu terminu Tarnybai Reglamento (ES) 2022/2065 9 straipsnio 3 dalyje ir 10 straipsnio 3 dalyje nurodytą nurodymą ir informaciją pateikia užpildydamos Tarnybos interneto svetainėje pateiktą formą, o nesant galimybės to padaryti – Darbo reglamente nurodytais būdais.

 

II SKYRIUS

TARPININKAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJO PRANEŠIMAS APIE PASKIRTĄ TEISINĮ ATSTOVĄ 

 

5. Tarpininkavimo paslaugų teikėjas Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 13 straipsnio 1 dalyje nustatytu atveju savo teisiniu atstovu paskyręs juridinį ar fizinį asmenį, kuris gyvena ar yra įsisteigęs Lietuvos Respublikoje, privalo pateikti Tarnybai pranešimą apie paskirtą teisinį atstovą (toliau – pranešimas), kuriame turi būti nurodyta Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 13 straipsnio 4 dalyje nustatyta informacija.

6. Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 5 punkte numatyto pranešimo gavimo dienos įvertina, ar pranešime pateikta visa ir tiksli Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 13 straipsnio 4 dalyje nurodyta informacija, ir apie tai informuoja pranešimą pateikusį tarpininkavimo paslaugų teikėją.

7. Pasikeitus pranešime nurodytai Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 13 straipsnio 4 dalyje nustatytai informacijai, tarpininkavimo paslaugų teikėjas privalo apie tai informuoti Tarnybą nedelsdamas, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo informacijos pasikeitimo.

8. Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 13 straipsnio 4 dalyje nustatytos informacijos ar pagal Aprašo 7 punktą pateiktos patikslintos informacijos gavimo dienos savo interneto svetainėje viešai paskelbia Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 13 straipsnio 4 dalyje nustatytą  informaciją apie Lietuvos Respublikoje paskirtus teisinius atstovus.

 

III SKYRIUS

SUBJEKTŲ, NE TEISMO TVARKA NAGRINĖJANČIŲ GINČUS, SERTIFIKAVIMAS

 

9. Lietuvos Respublikoje įsisteigęs subjektas, norintis tapti sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančia įstaiga pagal Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnį (toliau – subjektas), Tarnybai pateikia Aprašo 1 priede nustatytos formos prašymą su informacija (toliau – prašymas sertifikuoti) ir dokumentais, įrodančiais, kad subjektas atitinka visus Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus.

10. Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo sertifikuoti gavimo dienos atlieka vieną iš šių veiksmų:

10.1. išsiunčia subjektui paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus atitinkantį patvirtinimą, kad prašymas sertifikuoti yra gautas;

10.2. nustačiusi, kad pateikti neišsamūs ar netikslūs prašymas sertifikuoti ir (ar) informaciją pagrindžiantys dokumentai, raštu praneša apie nustatytus trūkumus subjektui ir pareikalauja per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą pateikti trūkstamą ir (ar) patikslintą informaciją ir (ar) informaciją pagrindžiančius dokumentus ir informuoja, kad subjekto atitikties Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams įvertinimo terminas skaičiuojamas nuo visų tinkamai įformintų dokumentų ir informacijos pateikimo dienos, bei įspėja, kad nepateikus trūkstamos ir (ar) patikslintos informacijos ir (ar) informaciją pagrindžiančių dokumentų, prašymo sertifikuoti nagrinėjimas bus nutrauktas.

11. Jeigu subjektas per Tarnybos pagal Aprašo 10.2 papunktį nustatytą terminą nepateikia trūkstamos ir (ar) patikslintos informacijos ir (ar) informaciją pagrindžiančių dokumentų, Tarnyba nutraukia prašymo sertifikuoti nagrinėjimą ir per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja subjektą.

12. Tarnyba, vertindama subjekto atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams, turi teisę pareikalauti, kad subjektas per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą pateiktų papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, kurie būtini subjekto atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams įvertinti.

13. Tarnyba, Įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje nustatytu terminu įvertinusi subjekto atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams, priima Įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje numatytą sprendimą sertifikuoti subjektą jo prašomam terminui, kurio ilgiausias laikotarpis nustatytas Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje, arba motyvuotai atsisakyti sertifikuoti subjektą.

14. Aprašo 13 punkte numatytame Tarnybos sprendime sertifikuoti subjektą (toliau – sertifikatas) nurodoma:

14.1. sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos rekvizitai;

14.2. sertifikavimo laikotarpis;

14.3. Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalies 2 pastraipoje nurodyta informacija, kai taikytina.

15. Sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos kasmet, ne vėliau kaip iki vasario 1  d., pateikia Tarnybai Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 4 dalyje nurodytą ataskaitą apie savo praėjusių kalendorinių metų veiklą.

16. Pasikeitus informacijai, kuri gali turėti įtakos sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams, sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga privalo pateikti Tarnybai pasikeitusius duomenis raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos pasikeitimo.

17. Tarnyba, vertindama gautą Aprašo 16 punkte numatytą informaciją, turi teisę pareikalauti informaciją pateikusios sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą pateikti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, kurie būtini įvertinti pasikeitusią informaciją.

18. Sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga, norinti susiaurinti sertifikate nurodytą veiklos sritį (atsisakyti neteisėto turinio srities (-ių) arba interneto platformos rūšies (-ių), dėl kurios nuostatų ir sąlygų taikymo bei vykdymo užtikrinimo nagrinėja ginčus, ar atsisakyti Sąjungos institucijų oficialiosios kalbos ar kalbų, kuriomis įstaiga nagrinėja ginčus), taip pat pakeisti sertifikate nurodytus sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos rekvizitus, pateikia Tarnybai argumentuotą prašymą pakeisti sertifikatą, nurodydama konkrečius prašomus pakeitimus.

19. Tarnyba, gavusi Aprašo 18 punkte numatytą prašymą pakeisti sertifikatą, ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo gavimo dienos atlieka vieną iš šių veiksmų:

19.1. jeigu prašomas patikslinimas neturi įtakos sertifikuotos neteisminio ginčų sprendimo įstaigos atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams, priima sprendimą patikslinti sertifikatą ir apie jį raštu informuoja sertifikuotą ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančią įstaigą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos;

19.2. jeigu prašomas patikslinimas gali turėti įtakos sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams, priima sprendimą atsisakyti patikslinti sertifikatą ir apie sprendimą raštu informuoja sertifikuotą ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančią įstaigą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

20. Sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga, norinti išplėsti savo veiklos apimtį – nagrinėti ginčus papildomoje neteisėto turinio srityje ar dėl papildomos interneto platformų rūšies (-ių) nuostatų ir sąlygų taikymo bei vykdymo užtikrinimo arba papildoma Europos Sąjungos institucijų oficialiąja kalba ar kalbomis, arba kitais atvejais, kai veiklos apimties patikslinimas gali turėti įtakos sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams – Tarnybai pateikia prašymą patikslinti galiojantį sertifikatą su informacija ir dokumentais, įrodančiais, kad sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga atitinka visus Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus. Prašyme patikslinti galiojantį sertifikatą nurodo:

20.1. patikslintą neteisėto turinio sritį (-is) ir (ar) interneto platformų rūšį (-is) ir (ar) papildomą Europos Sąjungos institucijų oficialiąją kalbą ar kalbas;

20.2. informaciją apie sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams, pagal prašyme patikslinti galiojantį sertifikatą nurodytą patikslintą veiklos apimtį, informaciją pateikdama mutatis mutandis pagal Aprašo 1 priede nustatyto prašymo formos reikalavimus. Sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga turi užpildyti Aprašo 1 priede nustatyto prašymo formos dalis, kuriose, palyginti su prašyme sertifikuoti Tarnybai pateikta informacija, pasikeitė duomenys, ir pateikti šią pasikeitusią informaciją pagrindžiančius dokumentus. Anksčiau tarnybai pateikta informacija ir ją pagrindžiantys dokumentai, kurie nepasikeitė, pakartotinai Tarnybai neteikiami.

21. Tarnyba gautą Aprašo 20 punkte numatytą prašymą patikslinti galiojantį sertifikatą nagrinėja mutatis mutandis taikydama Aprašo 10–12 punktų nuostatas. Tarnyba ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo Aprašo 20 punkte numatyto prašymo patikslinti galiojantį sertifikatą ir visų tinkamai įformintų dokumentų ir informacijos, reikalingos įvertinti sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams atsižvelgiant į prašyme nurodytą veiklos apimties patikslinimą, gavimo dienos įvertina sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams ir priima vieną iš Aprašo 22 punkte nurodytų sprendimų.

22. Tarnyba Aprašo 21 punkte nustatytu terminu priima vieną iš šiame punkte nurodytų sprendimų ir apie jį raštu informuoja sertifikuotą ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančią įstaigą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos:

22.1. pakeisti sertifikatą, įtraukti patikslintus duomenis;

22.2. motyvuotai atsisakyti patikslinti sertifikatą.

23. Sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga, norinti pratęsti sertifikavimo laikotarpį, ne vėliau kaip likus 80 darbo dienų iki sertifikavimo laikotarpio pabaigos, pateikia Aprašo 1 priede nustatytos formos prašymą pratęsti sertifikavimo laikotarpį ne ilgesniam nei Įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje nustatytam laikotarpiui. Pildant prašymą pratęsti sertifikavimo laikotarpį pateikiama informacija ir ją pagrindžiantys dokumentai dėl tų Aprašo 1 priede nustatyto prašymo formos 25 punktų, kuriuose, palyginti su prašyme sertifikuoti subjektą Tarnybai pateikta informacija, pasikeitė duomenys. Jeigu anksčiau Tarnybai pateikta prašymo formos 2–5 punktų informacija ir (ar) ją pagrindžiantys dokumentai nepasikeitė, prašymo formos 2–5 punktuose nurodoma, kad informacija ir (ar) dokumentai nepasikeitė ir pakartotinai ta pati informacija bei ją pagrindžiantys dokumentai Tarnybai neteikiami.

24. Tarnyba Aprašo 23 punkte numatytą prašymą pratęsti sertifikavimo laikotarpį nagrinėja mutatis mutandis taikydama Aprašo 10–12 punktų nuostatas.

25. Tarnyba, Įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje nustatytu terminu įvertinusi subjekto atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams, taip pat atsižvelgdama, ar sertifikuota neteisminių ginčų sprendimo įstaiga tinkamai vykdė Aprašo 15 punkte ir Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 4 dalies 1 pastraipoje nustatytus reikalavimus, priima Įstatymo 19 straipsnio 2 dalyje numatytą sprendimą pratęsti sertifikavimo laikotarpį sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos prašomam terminui arba motyvuotai atsisakyti pratęsti sertifikavimo laikotarpį.

26. Tarnyba priima sprendimą panaikinti sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos sertifikatą ir apie jį raštu informuoja subjektą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos šiais atvejais:

26.1. sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga pateikia prašymą panaikinti sertifikatą;

26.2. paaiškėja, kad sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga baigė savo veiklą (yra likviduota);

26.3. Tarnyba atlikusi tyrimą nustato, kad sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga nebeatitinka Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytų reikalavimų ir sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga per pagal Aprašo 32 punktą nustatytą terminą nepašalina nustatytų neatitikimų.

27. Subjektas, kurio sertifikatas panaikintas Aprašo 26 punkte nustatytais atvejais, privalo ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 26 punkte numatyto sprendimo priėmimo dienos raštu informuoti pradėtų ir nebaigtų nagrinėti ginčų šalis apie sertifikato panaikinimą ir apie galimas kitas ginčo šalių teisių gynimo priemones.

28. Tarnyba savo iniciatyva ar remdamasi trečiųjų šalių pateikta informacija, gali atlikti tyrimą dėl sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos galimos neatitikties Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytiems reikalavimams. Tyrimas atliekamas ne ilgiau kaip 40 darbo dienų nuo Tarnybos sprendimo atlikti šį tyrimą priėmimo dienos.

29. Tarnyba apie pradėtą tyrimą informuoja sertifikuotą neteisminio ginčų sprendimo įstaigą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo atlikti tyrimą priėmimo dienos. Tarnyba tyrimo metu gali prašyti sertifikuotos neteisminio ginčų sprendimo įstaigos, trečiųjų šalių pateikti tyrimui reikalingą informaciją ir (ar) ją pagrindžiančius dokumentus per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą.

30. Tyrimo metu sertifikuota neteisminio ginčų sprendimo įstaiga turi teisę:

30.1. savo iniciatyva pateikti papildomus paaiškinimus ir (ar) informaciją, susijusią su atliekamu tyrimu;

30.2.  įstatymų nustatyta tvarka apskųsti Tarnybos veiksmus ar neveikimą;

30.3.  susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga, išskyrus valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį sudarančią informaciją.

31. Tarnyba Aprašo 28 punkte nustatytu terminu priima vieną iš šiame punkte nurodytų sprendimų ir apie jį raštu informuoja sertifikuotą ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančią įstaigą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, kuriame:

31.1. konstatuoja, kad sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga atitinka Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus;

31.2. motyvuotai konstatuoja, kad sertifikuota neteisminio ginčų sprendimo įstaiga neatitinka Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatyto reikalavimo ar reikalavimų.

32. Tarnyba, priėmusi Aprašo 31.2 papunktyje numatytą sprendimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja sertifikuotą ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančią  įstaigą apie galimybę ištaisyti nustatytus neatitikimus per Tarnybos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų. Jeigu sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga per nustatytą terminą nepašalina nustatytų neatitikimų, Tarnyba priima sprendimą panaikinti sertifikuotos ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančios įstaigos sertifikatą ir apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančią įstaigą.

33. Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo Aprašo 14 punkte, 19.1, 22.1 papunkčiuose, 25 ar 26 punkte numatyto sprendimo priėmimo dienos savo interneto svetainėje viešai paskelbia informaciją apie sertifikuotas ne teismo tvarka ginčus nagrinėjančias įstaigas, įskaitant Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 21 straipsnio 3 dalies antroje pastraipoje nurodytą  informaciją, kai taikytina.

 

IV SKYRIUS

PATIKIMO PRANEŠĖJO STATUSO SUTEIKIMAS, SUSTABDYMAS IR PANAIKINIMAS

 

34. Lietuvos Respublikoje įsisteigęs juridinis asmuo, norintis, kad jam būtų suteiktas Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnyje nustatytas patikimo pranešėjo statusas (toliau – juridinis asmuo), Tarnybai pateikia Aprašo 2 priede nustatytos formos prašymą su informacija (toliau – prašymas suteikti statusą) ir dokumentais, įrodančiais, kad juridinis asmuo atitinka visus Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus.

35. Tarnyba ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo suteikti statusą gavimo dienos atlieka vieną iš šių veiksmų:

35.1. priima nagrinėti prašymą suteikti statusą ir išsiunčia juridiniam asmeniui paslaugų teikimą reglamentuojančių teisės aktų reikalavimus atitinkantį patvirtinimą, kad prašymas suteikti statusą yra gautas.

35.2. nustačiusi, kad pateikti neišsamūs ar netikslūs prašymas suteikti statusą ir (ar) informaciją pagrindžiantys dokumentai, raštu praneša apie nustatytus trūkumus juridiniam asmeniui ir pareikalauja per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų terminą pateikti trūkstamą ir (ar) patikslintą informaciją ir (ar) informaciją pagrindžiančius dokumentus ir informuoja, kad terminas sprendimui dėl patikimo pranešėjo statuso suteikimo priimti skaičiuojamas nuo visų tinkamai įformintų dokumentų ir informacijos pateikimo dienos, bei įspėja, kad nepateikus trūkstamos ir (ar) patikslintos informacijos ir (ar) informaciją pagrindžiančių dokumentų, prašymo nagrinėjimas bus nutrauktas.

36. Jeigu juridinis asmuo per Tarnybos pagal Aprašo 35.2 papunktį nustatytą terminą nepateikia trūkstamos ir (ar) patikslintos informacijos ir (ar) informaciją pagrindžiančių dokumentų, Tarnyba nutraukia prašymo suteikti statusą nagrinėjimą ir per 3 darbo dienas apie tai raštu informuoja subjektą.

37. Tarnyba, vertindama juridinio asmens atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams, turi teisę pareikalauti, kad juridinis asmuo per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą pateiktų papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, kurie būtini juridinio asmens atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams įvertinti.

38. Tarnyba, Įstatymo 23 straipsnio 6 punkte nustatytu terminu įvertinusi juridinio asmens atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams, priima Įstatymo 23 straipsnio 6 punkte numatytą sprendimą suteikti patikimo pranešėjo statusą 3 metams arba motyvuotai atsisakyti suteikti patikimo pranešėjo statusą.

39. Pasikeitus informacijai, kuri gali turėti įtakos patikimo pranešėjo atitikčiai Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams, patikimas pranešėjas privalo pateikti Tarnybai pasikeitusius duomenis raštu ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo informacijos pasikeitimo.

40. Tarnyba, vertindama gautą Aprašo 39 punkte numatytą informaciją, turi teisę pareikalauti informaciją pateikusio patikimo pranešėjo per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą pateikti papildomus dokumentus ir (ar) informaciją, kurie būtini įvertinti pasikeitusią informaciją.

41. Patikimi pranešėjai kasmet, ne vėliau kaip iki vasario 1 d., pateikia Tarnybai Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 3 dalyje nurodytą ataskaitą apie pranešimus, pateiktus praėjusiais kalendoriniais metais.

42. Patikimas pranešėjas, norintis pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą Įstatymo 23 straipsnio 6 punkte nustatytam laikotarpiui, ne vėliau kaip likus 60 darbo dienų iki patikimo pranešėjo statuso galiojimo termino pabaigos, pateikia Aprašo 2 priede nustatytos formos prašymą pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą. Prašyme pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą pateikiama informacija ir ją pagrindžiantys dokumentai dėl tų Aprašo 2 priede nustatyto prašymo formos 2 punkto papunkčių, kuriuose, palyginti su prašyme suteikti patikimo pranešėjo statusą Tarnybai pateikta informacija, pasikeitė duomenys. Jeigu anksčiau Tarnybai pateikta 2 punkto informacija ir ją pagrindžiantys dokumentai nepasikeitė, prie kiekvieno prašymo formos 2 punkto papunkčio nurodoma, kad informacija ir (ar) ją pagrindžiantys dokumentai nepasikeitė, ir pakartotinai ta pati informacija bei ją pagrindžiantys dokumentai Tarnybai neteikiami.

43. Tarnyba Aprašo 42 punkte numatytą prašymą pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą nagrinėja mutatis mutandis taikydama Aprašo 35–37 punktų nuostatas.

44. Tarnyba, Įstatymo 23 straipsnio 6 punkte nustatytu terminu įvertinusi patikimo pranešėjo atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams, taip pat atsižvelgdama į tai, ar patikimas pranešėjas tinkamai vykdė Aprašo 41 punkte ir Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus, priima Įstatymo 23 straipsnio 6 punkte numatytą sprendimą pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą arba motyvuotai atsisakyti pratęsti.

45. Tarnybos sprendimu patikimo pranešėjo statusas panaikinamas, jeigu:

45.1. patikimas pranešėjas pateikia prašymą panaikinti jam suteiktą statusą;

45.2. paaiškėja, kad patikimas pranešėjas baigė savo veiklą jį likvidavus;

45.3. Tarnyba atlikusi tyrimą nustato, kad juridinis asmuo, kuriam suteiktas patikimo pranešėjo statusas, nebeatitinka Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytų reikalavimų ir juridinis asmuo per pagal Aprašo 51 punktą nustatytą terminą nepašalina nustatytų neatitikimų.

46. Tarnyba savo iniciatyva ar remdamasi trečiųjų šalių pateikta informacija gali atlikti tyrimą dėl patikimo pranešėjo galimos neatitikties Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytiems reikalavimams. Tyrimas atliekamas ne ilgiau kaip 40 darbo dienų nuo Tarnybos sprendimo atlikti šį tyrimą priėmimo dienos.

47. Tarnyba apie pradėtą tyrimą informuoja patikimą pranešėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo atlikti tyrimą priėmimo dienos. Tarnyba tyrimo metu gali prašyti patikimo pranešėjo, trečiųjų šalių pateikti tyrimui reikalingą informaciją ir (ar) ją pagrindžiančius dokumentus per Tarnybos nustatytą ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą.

48. Tarnyba, Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 6 dalyje nustatytu atveju priima sprendimą sustabdyti patikimo pranešėjo statusą tyrimo laikotarpiu. Tarnyba nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja apie priimtą sprendimą patikimą pranešėją, kurio statusas sustabdytas, ir interneto platformų paslaugų teikėją, pateikusį informaciją pagal Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 6 dalį. Patikimo pranešėjo statuso sustabdymo laikotarpiu interneto platformų paslaugų teikėjai neprivalo šio subjekto pateiktų pranešimų dėl neteisėto turinio nagrinėti pirmumo tvarka.

49. Tyrimo metu patikimas pranešėjas turi teisę:

49.1. savo iniciatyva pateikti papildomus paaiškinimus ir (ar) informaciją, susijusią su atliekamu tyrimu;

49.2.  įstatymų nustatyta tvarka apskųsti Tarnybos veiksmus ar neveikimą;

49.3.  susipažinti su tyrimo metu surinkta medžiaga, išskyrus valstybės, tarnybos, profesinę, komercinę ar kitą įstatymų saugomą paslaptį sudarančią informaciją.

50. Tarnyba Aprašo 46 punkte nustatytu terminu priima vieną iš šiame punkte nurodytų sprendimų ir apie jį raštu informuoja patikimą pranešėją ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, kuriame:

50.1. konstatuoja, kad patikimas pranešėjas atitinka Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatytus reikalavimus;

50.2. motyvuotai konstatuoja, kad patikimas pranešėjas neatitinka Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalyje nustatyto reikalavimo ar reikalavimų.

51. Tarnyba, priėmusi Aprašo 50.2 papunktyje numatytą sprendimą, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja patikimą pranešėją apie galimybę ištaisyti nustatytus neatitikimus per Tarnybos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų. Jeigu patikimas pranešėjas per nustatytą terminą nepašalina nustatytų neatitikimų, Tarnyba priima sprendimą panaikinti patikimo pranešėjo statusą ir apie tai ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja patikimą pranešėją.

52. Tarnyba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo suteikti, sustabdyti ar panaikinti patikimo pranešėjo statusą priėmimo dienos savo interneto svetainėje viešai paskelbia juridinių asmenų, kuriems suteiktas, sustabdytas ar panaikintas patikimo pranešėjo statusas, pavadinimus, adresus ir elektroninio pašto adresus.

 

V SKYRIUS

TARPININKAVIMO PASLAUGŲ TEIKĖJŲ GALIMŲ REGLAMENTO (ES) 2022/2065 IR ĮSTATYMO PAŽEIDIMŲ TYRIMAS

 

53.  Vadovaudamasi Reglamento (ES) 2022/2065, Įstatymo ir šio Aprašo skyriaus nuostatomis, Tarnyba tiria tarpininkavimo paslaugų teikėjų galimus Reglamento (ES) 2022/2065 ir (ar) Įstatymo pažeidimus (toliau – pažeidimas).

54. Galimo pažeidimo tyrimas pradedamas Tarnybai priėmus sprendimą atlikti galimo pažeidimo tyrimą. 

55.  Tarnybos įgalioti pareigūnai tyrimui atlikti gali naudoti viešai prieinamą ar Tarnybos turimą informaciją, gautą kitų tyrimų ar klausimų nagrinėjimo metu, jei tokios informacijos naudojimo neriboja teisės aktai.

56.  Tarnybos įgalioti pareigūnai tyrimo metu turi teisę gauti paaiškinimus raštu ir žodžiu, dokumentus, daiktus ir kitą informaciją iš pažeidimo atlikimu įtariamo tarpininkavimo paslaugų teikėjo (jo vadovo, darbuotojo ar kito atstovo) (toliau – įtariamas subjektas) bei asmenų, susijusių su įtariamų subjektų veikla. Šią informaciją ir paaiškinimus asmenys turi teisę pateikti ir savo iniciatyva.

57. Tarnybos prašyme pateikti informaciją nustatomas informacijos pateikimo terminas, kuris nustatomas atsižvelgus į prašymo apimtį, sudėtingumą bei tyrimo poreikius. Įtariami subjektai ir kiti asmenys, įvertinę prašomos informacijos pobūdį bei apimtį, gali pateikti motyvuotą prašymą pratęsti informacijos pateikimo terminą.

58. Tarnybos įgalioti pareigūnai tyrimo veiksmus įformina raštu – surašo dokumentus (pavyzdžiui, protokolus, aktus).

59. Atlikdami tyrimo veiksmus, Tarnybos įgalioti pareigūnai turi teisę naudoti technines priemones, taip pat, nepažeisdami įstatymų garantuojamo asmens privataus gyvenimo neliečiamumo, fotografuoti, daryti garso ir vaizdo įrašus.

60. Įtariamas subjektas tyrimo metu turi pareigą vykdyti Tarnybos įgaliotų pareigūnų nurodymus ir su jais bendradarbiauti, teikti visą tyrimui atlikti reikalingą informaciją bei pagalbą. Įtariamas subjektas turi pareigą netrukdyti Tarnybai įgyvendinti jai Reglamente (ES) 2022/2065, Įstatyme ir Apraše suteiktas teises.

61. Tyrimo metu, esant pagrįstam poreikiui, Tarnyba gali priimti sprendimą atlikti patikrinimą įtariamo subjekto patalpose, įskaitant nuomojamas ir (ar) kitais pagrindais naudojamas patalpas (toliau – patikrinimas). Patikrinimą atlieka daugiau nei vienas Tarnybos įgaliotas pareigūnas. Patikrinime gali dalyvauti Tarnybos pasitelkti specialistai ir ekspertai, įskaitant kitų valstybės institucijų pareigūnus.

62. Tarnybos įgaliotas pareigūnas, prieš atlikdamas patikrinimą, įtariamam subjektui pateikia Įstatymo 29 straipsnio 1 dalyje nurodytus dokumentus.

63. Tarnybos įgalioti pareigūnai, įvertinę tyrimo metu nustatytas aplinkybes, teikia Tarnybos tarybai išvadą, kurioje nurodoma ši informacija ir siūlymai:

63.1. informacija apie įtariamą subjektą;

63.2.  informacija apie atliktus tyrimo veiksmus bei kitas su tyrimo eiga susijusias aplinkybes;

63.3.  nustatytos faktinės aplinkybės, susijusios su įtariamu pažeidimu, pateikiant jas patvirtinančius įrodymus, pateiktus paaiškinimus;

63.4.  tyrimo metu nustatytų aplinkybių vertinimas;

63.5.  siūlymai dėl įtariamo subjekto veiksmų pripažinimo (ar nepripažinimo) pažeidimu ir Įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje numatytų vykdymo užtikrinimo priemonių taikymo.

64. Įvertinusi Aprašo 63 punkte numatytą išvadą, Tarnyba priima:

64.1. Įstatymo 31 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatytą sprendimą;

64.2. preliminarų sprendimą dėl galimo pažeidimo atlikimo ir konkrečios Įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje numatytos vykdymo užtikrinimo priemonės (ar priemonių) taikymo;

64.3. sprendimą tyrimą nutraukti, jeigu tyrimo metu įtariamas subjektas pateikia savo rašytinius įsipareigojimus dėl įtariamo pažeidimo pašalinimo ir juos Tarnyba sprendimu nustato kaip privalomus subjektui.     

65. Tarnyba Aprašo 64.2 papunktyje numatytą preliminarų sprendimą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos išsiunčia įtariamam subjektui ir paprašo per Tarnybos nustatytą terminą, kuris negali būti trumpesnis kaip 10 darbo dienų nuo preliminaraus sprendimo gavimo dienos, raštu pateikti paaiškinimus dėl preliminariame sprendime išdėstytų aplinkybių ir nurodyti informaciją, kuri yra reikšminga Tarnybos sprendimui dėl pažeidimo konstatavimo ir vykdymo užtikrinimo priemonės ar priemonių skyrimo priimti. Paaiškinimų ir kitos informacijos nepateikimas per šiame punkte nurodytą terminą Tarnybai netrukdo priimti sprendimo dėl pažeidimo įvykdymo ar neįvykdymo konstatavimo ir vykdymo užtikrinimo priemonės ar priemonių skyrimo.

66. Tarnyba, įvertinusi įtariamo subjekto pagal Aprašo 65 punktą pateiktus paaiškinimus ir informaciją arba suėjus pagal Aprašo 65 punktą nustatytam paaiškinimų ir informacijos pateikimo terminui, jeigu įtariamas subjektas nepateikia paaiškinimų ir informacijos, priima vieną iš Įstatymo 31 straipsnio 1 dalyje nustatytų sprendimų.

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

67. Apraše nustatytais atvejais asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) turint šiuos tikslus:

67.1. paskelbti Tarnybos interneto svetainėje Reglamento (ES) Nr. 2022/2065 13 straipsnio 4 dalyje nustatytą informaciją apie Lietuvos Respublikoje paskirtus teisinius atstovus;

67.2. įvertinti, ar subjektas arba sertifikuota ne teismo tvarka ginčus nagrinėjanti įstaiga atitinka Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus;

67.3. įvertinti, ar juridinis asmuo arba patikimas pranešėjas atitinka Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 3 dalyje nustatytus reikalavimus;

67.4. atlikti tarpininkavimo paslaugų teikėjų galimų Reglamento (ES) 2022/2065 ir (ar) Įstatymo pažeidimų tyrimus.

68. Apraše numatyti Tarnybos sprendimai gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

_________________

 

Reglamente (ES) 2022/2065 numatytų

tarpininkavimo paslaugų teikimo priežiūros

tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Prašymo sertifikuoti arba pratęsti sertifikavimo laikotarpį forma)

________________________________________________________________________________

(subjekto teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinės adresas)

___________________________________________________________________________

(ryšio numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas)

 

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

 

 

PRAŠYMAS SERTIFIKUOTI ARBA PRATĘSTI SERTIFIKAVIMO LAIKOTARPĮ (nereikalingi žodžiai išbraukiami)

 

________________ Nr. ________

(data)

_______________

(sudarymo vieta)

 

1.   BENDROJI INFORMACIJA

 

1.1.

Laikotarpis, kuriam prašoma sertifikuoti arba pratęsti sertifikavimo laikotarpį (nereikalingi žodžiai išbraukiami) (maksimalus laikotarpis 5 metai)

 

1.2.

Sritis ar sritys, kuriose teikiantis prašymą subjektas (toliau – subjektas) turi ekspertinių žinių ir numato nagrinėti ginčus:  

 

Konkreti neteisėto turinio sritis ar sritys (-ys)

 

 

Vienos ar daugiau interneto platformų rūšių nuostatų ir sąlygų taikymas bei vykdymo užtikrinimas (nurodykite interneto platformų rūšis, pavyzdžiui, socialiniai tinklai, elektroninės prekyvietės, turinio dalijimosi platformos, programėlių parduotuvės, internetinės kelionių ir apgyvendinimo platformos, ar interneto platformų pavadinimus)

 

1.3.

Europos Sąjungos institucijų oficialioji kalba (-os), kuria (-iomis) numatoma nagrinėti ginčus

 

Patvirtinkite, kad ginčai bus nagrinėjami lietuvių kalba

 

 

Taip / Ne

Checkbox Ticked outline

Jeigu ginčus numatoma nagrinėti ir kitomis Europos Sąjungos institucijų oficialiosiomis kalbomis, prašome jas išvardinti.

 

 

1.4.

Prašymą užpildžiusio kontaktinio asmens duomenys: vardas, pavardė, ryšio numeris, el. pašto adresas

 

 

2.   SUBJEKTO, JO VADOVŲ IR GINČUS NAGRINĖJANČIŲ ASMENŲ NEŠALIŠKUMAS IR NEPRIKLAUSOMUMAS

 

2.1.          GINČUS NAGRINĖJANČIŲ ASMENŲ NEŠALIŠKUMAS IR NEPRIKLAUSOMUMAS

2.1.1.

Pateikite informaciją apie ginčus nagrinėjančių asmenų skyrimo procesą. Pavyzdžiui, kaip asmenys gali kreiptis, norėdami tapti ginčus nagrinėjančiais asmenimis; kokie reikalavimai taikomi asmenims, kaip atliekamas asmenų tikrinimas ir atranka; kokie teisiniai santykiai sieja subjektą su ginčus nagrinėjančiais asmenimis.

 

 

 

 

2.1.2.

Paaiškinkite ginčus nagrinėjančių asmenų paskyrimo, jų atleidimo ar įgaliojimų panaikinimo procedūras, nurodykite įgaliojimų trukmę.

 

 

 

 

2.1.3.

Kaip užtikrinsite skiriamų ginčus nagrinėjančių asmenų nepriklausomumą nuo interneto platformų bei jų paslaugų gavėjų ir kaip bus užtikrintas šis nepriklausomumas visą ginčus nagrinėjančių asmenų paskyrimo laikotarpį? Kaip užtikrinsite, kad ginčus nagrinėjantys asmenys visą jų paskyrimo laikotarpį sprendimus priims nešališkai ir objektyviai?

 

 

 

 

2.1.4.

Prašome pateikti taisykles, procedūras, reglamentuojančias ginčus nagrinėjančių asmenų, kitų subjekto darbuotojų interesų konfliktus, nusišalinimo kilus konfliktui tvarką.

 

 

2.1.5.

Prašome pateikti informaciją, kaip atlyginama ginčus nagrinėjantiems asmenims, kitiems subjekto darbuotojams (pavyzdžiui, ar taikomas fiksuotas, kintamasis atlyginimas ar atlyginama už kiekvieną nagrinėjamą ginčą atskirai)?

 

 

 

2.1.6.

Ar turite pasitvirtinę ginčus nagrinėjančių asmenų, kitų subjekto darbuotojų atlyginimų politiką? Paaiškinkite, kaip užtikrinsite, kad ginčus nagrinėjantiems asmenims, valdybos nariams ir kitiems subjekto darbuotojams bus atlyginama tokiu būdu, kuris nėra susijęs su ginčų nagrinėjimo procedūros rezultatais.

 

 

 

2.1.7.

Ar subjektas teikia ir kitas, ne vien neteisminio ginčų nagrinėjimo, paslaugas?

Jei teikia ir kitas paslaugas, prašome išvardinti šias paslaugas ir nurodyti, kam jos teikiamos.

Kaip numatoma užtikrinti, kad kitų paslaugų teikimas ir finansavimas neturės įtakos ginčus nagrinėjančių asmenų nešališkumui ir nepriklausomumui?

 

 

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

-    subjekto politiką nustatantis ar kitas dokumentas, užtikrinantis, kad sprendimus priimantys asmenys yra nepriklausomi ir nešališki;

-    subjekto taisyklės, nustatančios ginčus nagrinėjančių asmenų paskyrimo, atleidimo ar įgaliojimų panaikinimo procedūras, įgaliojimų trukmę;

-    tipinės darbo sutarties arba paslaugų teikimo sutarties, sudaromos su ginčus nagrinėjančiais asmenimis, pavyzdys.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

2.2.          SUBJEKTO ORGANIZACINIS NEPRIKLAUSOMUMAS

 

2.2.1.

Ar subjektas yra didesnės įmonių grupės struktūros dalis? Jei taip, pateikite informaciją apie subjekto santykius su kitomis įmonėmis, interesus kitų įmonių atžvilgiu (pavyzdžiui, apie įmonių valdymą, akcijas).

 

 

 

2.2.2.

Nurodykite visų juridinių ir fizinių asmenų, turinčių reikšmingos įtakos subjektui ar jį kontroliuojančius (apimdami, pavyzdžiui, valdybos narius, akcininkus ir direktorius), pavadinimus ar vardus ir pavardes.

 

 

 

2.2.3.

Kokios taikomos taisyklės dėl akcininkų, valdybos narių, direktorių interesų konfliktų?

 

 

 

2.2.4.

Prašome nurodyti visų valdybos narių, akcininkų ir direktorių interesus, dalyvavimą (įskaitant darbo santykius) kituose juridiniuose asmenyse.

 

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

-      subjekto steigimo ir veiklos dokumentai;

-      valstybės registrų duomenys apie subjekto dalyvius;

-      akcininkų sutartys;

-      partnerystės sutartys;

-      įmonių grupės struktūros diagramos iliustracija (kai subjektas yra didesnės įmonių grupės struktūros dalis);

-      subjekto valdybos narių sąrašas ir informacija;

-      taisyklės dėl akcininkų, valdybos narių, direktorių interesų konfliktų.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

2.3.          SUBJEKTO FINANSINIS NEPRIKLAUSOMUMAS

 

2.3.1.

·    Pateikite subjekto finansavimo modelį ir finansinę strategiją, skirtą subjekto funkcionavimui ir ginčų nagrinėjimo procedūrai užtikrinti prašomu sertifikavimo laikotarpiu. Taip pat prašome nurodyti išsamią informaciją apie finansavimo šaltinius:

-      mokesčius už teikiamas ginčų nagrinėjimo paslaugas (detali informacija pateikiama 4.2 papunktyje);

-      ankstesnį ir dabartinį finansavimą iš interneto platformų ir bet kokius kitus išorinius finansavimo šaltinius;

-      viešąjį finansavimą (valstybės, Europos Sąjungos ar kt.);

-      įstatinį kapitalą ir investuotojus (kai taikoma);

-      kitus šaltinius.

-     Jei subjekto finansavimo modelį sudaro finansavimo šaltinių derinys, nurodykite kiekvieno finansavimo šaltinio procentinę dalį ir proporciją, skirtą neteisminio ginčų nagrinėjimo procedūrai finansuoti.

 

 

 

2.3.2.

·    Prašome pateikti žemiau nurodytą informaciją apie subjekto finansavimą, gautą per 3 metus iki prašymo sertifikuoti subjektą arba pratęsti sertifikavimo laikotarpį pateikimo datos, ir numatomą gauti nuolatinį finansavimą iš išorinių šaltinių:

-     fiziniai ir juridiniai asmenys, kurie skyrė ar skirs finansavimą;

-     bet kokio finansavimo susitarimai tarp subjekto ir bet kurio išorinio finansuotojo.

 

 

 

2.3.3.

·    Ar turite pasitvirtinę politiką ar procedūras dėl bet kokio išorinio finansavimo gavimo ir naudojimo?

Prašome pažymėti TAIP arba NE.

 

 

 

 

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

-       subjekto direktoriaus rašytinė deklaracija, patvirtinti finansavimo šaltinius ir kad finansavimo susitarimams nėra keliamos sąlygos, kurios galėtų turėti įtakos subjekto nepriklausomumui ar subjekto priimamų sprendimų nešališkumui;

-       trečiųjų šalių finansinių įsipareigojimų raštai (jei taikoma);

-       audituotos finansinės ataskaitos už praėjusius finansinius metus;

-       subjekto ateinančių dviejų veiklos metų planuojami metiniai biudžetai, pelno ir nuostolio ataskaitos su pastabomis apie numatomus pajamų šaltinius (nurodant finansuotojus);

-       sutarčių tarp subjekto ir išorės finansuotojų kopijos;

-       subjekto politikos, procedūrų ar kitų kontrolės priemonių, susijusių su išorės finansavimu, aprašymų kopijos.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

 

 

3.   SUBJEKTO VADOVŲ, GINČUS NAGRINĖJANČIŲ ASMENŲ KOMPETENCIJA

3.1.

Prašome pateikti informaciją apie subjekto patirtį teikiant ginčų nagrinėjimo paslaugas.

 

Jeigu įstaiga yra naujai įsteigta ar neturi ginčų nagrinėjimo patirties, vertinant įstaigos atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 reikalavimams, bus atsižvelgiama į subjekto direktorių, kitų vadovų gebėjimus ir kompetenciją, ginčus nagrinėsiančių asmenų parinkimą ir numatomus jų mokymus.

 

 

 

 

3.2.

Kokie patirties, kompetencijos, kvalifikacijos, sertifikatų turėjimo reikalavimai keliami subjekto direktoriams, vadovams, kurie bus atsakingi už ginčų nagrinėjimo paslaugų priežiūrą?

 

 

 

 

3.3.

Prašome aprašyti subjekto, ginčus nagrinėjančių asmenų kompetenciją, patirtį lentelės 1.2 papunktyje  įvardintoje neteisėto turinio srityje ar srityse ir (ar) vienos ar daugiau interneto platformų rūšių nuostatų ir sąlygų taikymo bei vykdymo užtikrinimo srityje.

 

 

 

 

3.4.

Kokie patirties, kompetencijos, kvalifikacijos ar sertifikatų turėjimo reikalavimai taikomi konkrečios neteisėto turinio srities ginčus nagrinėjantiems asmenims? Kokius mokymus turės išeiti ginčus nagrinėjantys asmenys jų paskyrimo metu ir (ar) jų kadencijos metu?  

 

 

 

 

3.5.

Kokie patirties, kompetencijos, kvalifikacijos ar sertifikatų turėjimo reikalavimai taikomi ginčus dėl vienos ar daugiau interneto platformų rūšių nuostatų ir sąlygų taikymo bei vykdymo užtikrinimo nagrinėjantiems asmenims? Kokius mokymus turės išeiti ginčus nagrinėjantys asmenys jų paskyrimo metu ir (ar) jų kadencijos metu? 

 

 

 

 

3.6.

Nurodykite, ar ginčus nagrinėsite dėl visų lentelės 1.2 papunktyje nurodytų vienos ar daugiau interneto platformų rūšių nuostatų ir sąlygų taikymo bei vykdymo užtikrinimo ar tik tam tikrose nuostatų ir sąlygų taikymo bei vykdymo užtikrinimo srityse (prašome išvardinti jas).

 

 

 

 

3.7.

Išvardykite kriterijus, kuriais remiantis nustatysite, ar konkreti interneto platforma priklauso interneto platformų rūšiai, dėl kurios nuostatų ir sąlygų taikymo bei vykdymo užtikrinimo subjektas prašo būti sertifikuotas.

 

 

 

3.8.

Jei ginčus nagrinės ginčus nagrinėjančių asmenų kolegija, paaiškinkite, kaip bus užtikrinama, kad kolegija turėtų reikiamą kompetenciją.

 

 

 

3.9.

Išsamiai aprašykite bet kokią kitą turimą patirtį, kompetencijas, svarbias sprendžiant dėl subjekto sertifikavimo ar sertifikato galiojimo pratęsimo.

 

 

 

 

3.10.

Paaiškinkite, kaip bus užtikrintas ginčų nagrinėjimas lentelės 1.3 papunktyje nurodyta kalba ar kalbomis  (pavyzdžiui, nurodyta kalba yra ginčus nagrinėjančio asmens gimtoji kalba; įvardinkite, ar bus užtikrintos vertimo paslaugos; pateikite užsienio kalbos mokėjimą patvirtinančius dokumentus).

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

-   ginčus nagrinėjančių asmenų biografijos arba gyvenimo aprašymai;

-   išsami informacija apie mokymo kursus, suteiktus arba reikalingus sprendimus priimantiems asmenims.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

 

 

4.   EFEKTYVUMAS, PRIEINAMUMAS IR SKAIDRUMAS

 

4.1. GINČŲ NAGRINĖJIMO PROCEDŪROS UŽTIKRINIMAS

4.1.1.

Pateikite informaciją, kaip bus užtikrinamas ginčų nagrinėjimo procedūros efektyvumas, įskaitant informaciją apie ginčų atranką, ginčų nagrinėjimo valdymą atsižvelgiant į ginčo sudėtingumą ir pobūdį, naudojamas technologijas ir sistemas, informaciją, ar ginčus nagrinės vienas asmuo ar kolegija, ar bus sudaromos ginčų nagrinėjimo komandos.

Jeigu ginčus nagrinės kolegija, prašome nurodyti, kaip bus priimami sprendimai kolegijoje (pavyzdžiui, balsuojant, bendru sutarimu), koks numatomas pirmininko vaidmuo.

 

 

 

 

4.1.2.

Prašome paaiškinti, kaip bus užtikrinta, kad taikoma ginčų nagrinėjimo procedūra sertifikavimo laikotarpiu bus pakankamai aprūpinta techniniais, žmogiškaisiais ir finansiniais ištekliais, kad ginčai būtų išnagrinėti ir išspręsti sąžiningai, veiksmingai ir operatyviai.

 

 

 

 

4.1.3.

Kaip užtikrinsite, kad teikiama ginčų nagrinėjimo procedūra būtų skaidri ir lengvai prieinama?

 

 

 

4.1.4.

Koks numatomas vidutinis ir (ar) maksimalus ginčo išnagrinėjimo terminas?

Nurodykite numatomus kiekvieno ginčų nagrinėjimo procedūros etapo terminus (jei jie nenustatyti subjekto Ginčų nagrinėjimo taisyklėse).

 

 

 

 

 

4.2. GINČŲ NAGRINĖJIMO APMOKESTINIMO MODELIS

4.2.1.

Prašome pateikti informaciją, ar ginčų nagrinėjimo procedūra interneto platformų paslaugų gavėjams bus teikiama nemokamai ar bus taikomas ginčo nagrinėjimo nominalus mokestis. Jeigu numatoma taikyti nominalų mokestį interneto platformų paslaugų gavėjams, nurodykite nominalaus mokesčio dydį ar dydžius ir (arba) kaip toks mokestis bus apskaičiuojamas.

 

Reglamento (ES) 2022/2065 21 straipsnio 5 dalyje nustatyta, kad paslaugų gavėjams ginčų sprendimas turi būti nemokamas arba jiems turi būti taikomas nominalus mokestis

 

 

 

 

4.2.2.

Pateikite informaciją apie subjekto numatomus taikyti ginčų nagrinėjimo mokesčius interneto platformų paslaugų teikėjams, taip pat nurodykite, ar numatoma taikyti fiksuotą mokestį ar bus taikomi skirtingo dydžio mokesčiai (tokiu atveju prašome detalizuoti informaciją apie skirtingo dydžio mokesčių apskaičiavimą, nurodyti skirtingų dydžių nustatymo kriterijus, pavyzdžiui, ginčo pobūdį, sudėtingumą, skiriamą laiką). Taip pat prašome paaiškinti, kaip bus apskaičiuojamos ginčų nagrinėjimo procedūros išlaidos, nurodyti vidutines vieno ginčo nagrinėjimo išlaidas ir pateikti mokesčių, išlaidų skalę.

 

Ginčų nagrinėjimo mokesčiai turi būti pagrįsti ir proporcingi. Mokesčiai turėtų būti apskaičiuojami remiantis protingais, objektyviais kriterijais, susijusiais su darbo, atliekamo sprendžiant bet kurį ginčą, pobūdžiu ir apimtimi. Mokesčiai neturėtų viršyti išlaidų, kurias subjektas patiria vykdydamas ginčų nagrinėjimo procedūrą. 

 

 

 

 

4.2.3.

Kaip užtikrinsite, kad ginčų nagrinėjimo mokesčiai neviršytų faktinių išlaidų, patirtų vykdant ginčo nagrinėjimo procedūrą (išlaidos turėtų būti aiškiai nurodytos subjekto metiniame biudžete)?

 

 

 

 

4.2.4.

Kokius numatoma taikyti mokesčių sumokėjimo reikalavimus (pavyzdžiui, užstatą)?

 

 

 

 

4.2.5.

Prašome detalizuoti, kokia numatoma paslaugos gavėjo patirtų ginčo nagrinėjimo išlaidų pagrįstumo nustatymo ir kompensavimo tvarka.

 

 

 

 

4.2.6.

Detalizuokite, kaip subjektas numato užtikrinti mokesčių ir kompensavimo išlaidų pagrįstumo nustatymo skaidrumą ir aiškumą, informacijos apie jų apskaičiavimo tvarką ir kriterijus, prieinamumą (pavyzdžiui, pateikti nuorodą į interneto svetainę, kurioje numatoma skelbti informaciją).

 

 

4.3. SUBJEKTO ELEKTRONINIŲ RYŠIŲ TECHNOLOGIJA

 

4.3.1.

Pateikite informaciją apie neteisminiam ginčų nagrinėjimui numatomą naudoti elektroninių ryšių technologiją (toliau – technologija). Detalizuokite, kaip technologijos funkcionalumai atitiks Reglamento 21 straipsnio 3 dalies reikalavimus.

 

 

 

 

4.3.2.

Kokiais būdais numatoma užtikrinti, kad technologija būtų patogi naudotojams, lengvai prieinama, saugi ir palaikytų greitą, veiksmingą ir ekonomišką ginčų nagrinėjimo procedūrą?

 

Rekomenduojama, kad technologija suteiktų galimybę:

a) gauti informaciją apie subjektą;

b) gauti informaciją apie ginčų nagrinėjimo procedūrą (įskaitant subjekto kompetencijos sritis, kalbą (-as), mokesčius, darbo tvarkos taisykles ir kt.);

c) pateikti prašymą nagrinėti ginčą ir patvirtinamuosius dokumentus internetu;

d) užtikrinti saugų ginčo šalių informacijos ir įrodymų pateikimą ir (arba) keitimąsi visais ginčų sprendimo procedūros etapais;

e) šalių prašymu palengvinti informacijos, susijusios su atsiskaitymo procedūra, teikimą.

 

Technologija turėtų būti prieinama visomis Lentelės 1.3 papunktyje nurodytomis kalbomis.

 

 

 

 

4.4. SKAIDRUMAS, ATASKAITŲ TEIKIMAS IR BENDRADARBIAVIMAS

 

4.4.1.

 

 

Prašome patvirtinti:

Taip / Ne

 

 

 

Subjekto interneto svetainėje bus pateikiama informacija apie subjektą, jo valdymo organą, narius, ginčų nagrinėjimo procedūrą ir taisykles, kasmetines ataskaitas Tarnybai.

Checkbox Ticked outlineCheckbox Crossed outline

Subjektas laikysis įpareigojimo teikti metines ataskaitas Tarnybai pagal Reglamento 21 straipsnio 4 dalyje nustatytus reikalavimus.

Checkbox Ticked outlineCheckbox Crossed outline

Nagrinėdamas tarpvalstybinius ginčus, subjektas bendradarbiaus ir keisis gerąja patirtimi su kitomis neteisminio ginčų nagrinėjimo įstaigomis.

Checkbox Ticked outlineCheckbox Crossed outline

4.4.2.

 

Prašome nurodyti, kokią papildomą, Reglamento 21 straipsnio 4 dalyje nenurodytą, informaciją planuojate pateikti Tarnybai metinėje subjekto veiklos ataskaitoje (pavyzdžiui, priimtus sprendimus, nagrinėtų sprendimų kategorijas).

 

 

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

-   sąrašas išlaidų, kurias padengs subjekto nustatyti mokesčiai;

-   sąrašas tinkamų ir netinkamų išlaidų, kurias interneto platformos privalės kompensuoti paslaugos gavėjui, kai bus priimtas paslaugos gavėjui palankus sprendimas.

 

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

 

 

5.   SĄŽININGUMAS

 

5.1.

Aprašykite numatytas procedūras, kurias taikydamas subjektas užtikrins sąžiningą sprendimų priėmimą.

 

 

5.2.

Pateikite informaciją apie numatomas taikyti ginčų nagrinėjimo taisykles.

Subjekto ginčų nagrinėjimo taisyklių svarbiausios nuostatos:

-    ginčų priimtinumo reikalavimai (jei tokie taikomi);

-    prašymų išspręsti ginčą formos, turinio ir pateikimo, įrodymų rinkimo ir pateikimo reikalavimai;

-    bendravimas tarp subjekto ir šalių ir (jei taikoma) tarp šalių;

-    konfidencialumo reikalavimai;

-    privatumo ir asmens duomenų apsaugos priemonės;

-    taikomų mokesčių, kompensacijų modelis;

-    sprendimus priimančių asmenų paskyrimas ir atšaukimas;

-    sprendimus priimančių asmenų nešališkumo ir nepriklausomumo reikalavimai bei taisyklės dėl interesų konfliktų;

-    šalių teisės ir pareigos (pavyzdžiui, teisė turėti atstovą, teisė bet kuriuo proceso etapu pasitraukti iš procedūros; teisė pradėti teisminį procesą bet kuriame proceso etape);

-    ginčų nagrinėjimo procedūros etapai ir terminai;

-    šalių taikinimo procedūra;

-    ginčo nagrinėjimo procedūros nutraukimo pagrindai;

-    sprendimui keliami reikalavimai;

-    šalies padaryto taisyklių pažeidimo pasekmės.

 

 

5.3.

Kaip subjektas įgyvendins Reglamento 21 straipsnio 3 dalies f punkte nustatytą reikalavimą, kad ginčų nagrinėjimo darbo tvarkos taisyklės būtų lengvai viešai prieinamos?

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

Ginčų nagrinėjimo taisyklės.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

 

6.   PATVIRTINIMAS

Pasirašydamas šį prašymą patvirtinu, kad: 

 

-     Esu įgaliotas užpildyti prašymą ir pateikti prašymo formoje reikalaujamą informaciją. 

 

-     Patvirtinu, kad visa prašyme pateikta informacija ir prie prašymo pateikti dokumentai yra teisingi ir tikslūs.

 

Aš nedelsdamas pranešiu Tarnybai, jei pateikta informacija iš esmės pasikeis.

 

_____________________________             ________________                        _______________

(pareigos)                                       (parašas)                                       (vardas, pavardė)

 

_________________

 

Reglamente (ES) 2022/2065 numatytų

tarpininkavimo paslaugų teikimo priežiūros

tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Prašymo suteikti patikimo pranešėjo statusą arba pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą forma)

________________________________________________________________________________

(juridinio asmens teisinė forma, pavadinimas, kodas, buveinės adresas)

___________________________________________________________________________

(ryšio numeris, el. pašto adresas, interneto svetainės adresas)

 

 

 

Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybai

 

 

PRAŠYMAS

SUTEIKTI PATIKIMO PRANEŠĖJO STATUSĄ arba pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą

(nereikalingi žodžiai išbraukiami)

 

________________ Nr. ________

(data)

_______________

(sudarymo vieta)

 

1.   BENDROJI INFORMACIJA

1.1.

Juridinio asmens veiklos tikslo, vykdomų veiklų, teikiamų paslaugų aprašymas nurodant, kam jos teikiamos

 

1.2.

Priežastys, dėl kurių norima tapti patikimu pranešėju arba pratęsti patikimo pranešėjo statuso galiojimo terminą (nereikalingi žodžiai išbraukiami)

 

1.3.

Juridinio asmens organizacijos struktūra, darbuotojų, savanorių skaičius, vaidmuo

 

1.4.

Ar šiuo metu atliekate veiksmus (ar anksčiau atlikote), susijusius su neteisėto turinio aptikimu, nustatymu ir pranešimu interneto platformoms?

Jei taip, prašome nurodyti veiksmų atlikimo pradžios ir pabaigos datas

 

1.5.

Konkreti neteisėto turinio sritis (-ys), kurioje juridinis asmuo numato teikti pranešimus interneto platformoms

 

1.6.

Jei pranešimus interneto platformoms numatoma teikti ne tik dėl Lietuvos Respublikos teisės aktuose apibrėžto neteisėto turinio, nurodomos kitos Europos Sąjungos valstybės, dėl kurių teisės aktuose apibrėžto neteisėto turinio numatoma teikti pranešimus.

 

1.7.

Prašymą užpildžiusio kontaktinio asmens duomenys: vardas, pavardė, ryšio numeris, el. pašto adresas

 

 

2.   JURIDINIO ASMENS ATITIKTIES REGLAMENTO (ES) 2022/2065 22 STRAIPSNIO 2 DALYJE NUSTATYTOMS SĄLYGOMS PAGRINDIMAS

2.1.  Informacija ir dokumentai, pagrindžiantys juridinio asmens atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalies a) punkte nustatytai sąlygai „jis turi konkrečių ekspertinių žinių ir kompetencijos, kad aptiktų bei nustatytų neteisėtą turinį ir apie jį praneštų

2.1.1.

Prašome pateikti informaciją apie juridinio asmens patirtį aptinkant, nustatant prašymo 1.5 papunktyje nurodytą neteisėtą turinį ir apie jį pranešant.

 

Jeigu juridinis asmuo neturi neteisėto turinio nustatymo patirties, vertinant atitiktį Reglamente (ES) 2022/2065 nustatytoms sąlygoms, bus atsižvelgiama į juridinio asmens darbuotojų gebėjimus ir kompetenciją, numatomiems įdarbinti darbuotojams keliamus reikalavimus ir planuojamus jų mokymus.

 

 

2.1.2.

Pateikite informaciją apie juridinio asmens turimas teisines ir technologines žinias ir kompetenciją aptikti, nustatyti prašymo 1.5 papunktyje nurodytą neteisėtą turinį ir apie jį pranešti (toliau – nustatyti neteisėtą turinį).

Jeigu numatoma įdarbinti naujus darbuotojus, pateikite informaciją apie planuojamiems įdarbinti darbuotojams numatytus kompetencijos reikalavimus, darbuotojams numatomus mokymus.

 

 

2.1.3.

Jei juridinis asmuo ketina teikti pranešimus interneto platformoms ne tik dėl Lietuvos Respublikos, bet ir dėl kitų Europos Sąjungos valstybių teisės aktuose apibrėžto neteisėto turinio, prašome pateikti informaciją ir dokumentus, patvirtinančius juridinio asmens kompetenciją taikyti kiekvienos iš prašymo 1.6 papunktyje nurodytos valstybės teisės aktus konkrečioje neteisėto turinio srityje, bei atitinkamos valstybės kalbos mokėjimą patvirtinančius dokumentus. 

 

 

2.1.4.

Pateikite informaciją apie juridinio asmens įgūdžius ir patirtį naudojant skaitmenines technologijas, ypač susijusias su internetinių platformų stebėjimu.

 

 

2.1.5.

Jei konkretaus neteisėto turinio nustatymas reikalauja specifinės darbuotojų kvalifikacijos, prašome pateikti minėtą kvalifikaciją patvirtinančią informaciją.

 

Jei pasitelkiami išorės ekspertai, prašome pateikti sudarytus susitarimus dėl bendradarbiavimo.

 

 

2.1.6.

Pateikite informaciją apie juridinio asmens politiką dėl interneto platformų naudotojų teisių ir saugumo užtikrinimo aptinkant, nustatant neteisėtą turinį ir apie jį pranešant.

 

 

2.1.7.

Išsamiai aprašykite bet kokią kitą juridinio asmens patirtį, kompetencijas, svarbias sprendžiant dėl patikimo pranešėjo statuso suteikimo.

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

-    darbuotojų biografijos, darbuotojų darbo patirtį, kvalifikaciją įrodantys dokumentai;

-    planuojamiems įdarbinti darbuotojams numatyti patirties reikalavimai;

-    juridinio asmens anksčiau atlikti tyrimai, analizės, ataskaitos, vykdytos iniciatyvos;

-    tyrimai, ataskaitos, įrodančios neteisėto turinio aptikimo, nustatyto patirtį;

-    ankstesni tyrimai, ataskaitos, parodantys juridinio asmens patirtį imantis veiksmų bet kokio neteisėto turinio kontekste;

-    bet kokie kiti rodymai, kurie gali patvirtinti juridinio asmens patirtį, įgūdžius;

-    juridinio asmens darbuotojams organizuojami mokymai.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

 

 

 

 

2.2. Informacija ir dokumentai, pagrindžiantys juridinio asmens atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalies b) punkte nustatytai sąlygai „jis nėra priklausomas nuo jokio interneto platformų paslaugų teikėjo”

2.2.1.

Ar juridinis asmuo yra didesnės įmonių grupės struktūros dalis? Jei taip, pateikite informaciją apie juridinio asmens santykius su kitomis įmonėmis, interesus kitų įmonių atžvilgiu (pavyzdžiui, apie įmonių valdymą, akcijas).

 

 

2.2.2.

Nurodykite visų juridinių ir fizinių asmenų, turinčių reikšmingos įtakos juridiniam asmeniui ar jį kontroliuojančius (apimdami, pavyzdžiui, valdybos narius, akcininkus ir direktorius), pavadinimus ar vardus ir pavardes.

 

 

2.2.3.

Pateikite detalią informaciją apie juridinio asmens sprendimų priėmimo procesą. Aprašykite juridinio asmens taikomą politiką, procedūras ar priemones nurodydami, kaip bus užtikrinama juridinio asmens, jo darbuotojų nepriklausomybė nuo interneto platformų paslaugų teikėjų priimant sprendimus ir kaip ši nepriklausomybė bus užtikrinama visą patikimo pranešėjo statuso galiojimo laikotarpį.

 

 

2.2.4.

Prašome detalizuoti juridinio asmens politiką, taisykles dėl darbuotojų atrankos.

 

 

2.2.5.

 

Prašome detalizuoti juridinio asmens politiką, taisykles dėl darbuotojų interesų konfliktų, nusišalinimo kilus konfliktui.

 

 

2.2.6.

 

Prašome patvirtinti:

Taip / Ne

 

 

Patikimo pranešėjo funkcijas atliksiantys asmenys nebus interneto platformos (arba konsultacinės įmonės, dirbančios su interneto platforma) darbuotojai ir nebus susiję su šiais darbuotojais.

Checkbox Ticked outlineCheckbox Crossed outline

2.2.7.

 

Pateikite informaciją apie bet kokius dabartinius ryšius, bendravimą su interneto platformomis aptinkant, nustatant neteisėtą turinį ir apie jį pranešant.

 

 

2.2.8.

Pateikite informaciją apie juridinio asmens veiklos finansavimo modelį, šaltinius. Jei juridinio asmens veikla finansuojama iš kelių šaltinių, nurodykite kiekvieno finansavimo šaltinio procentinę dalį.

 

 

2.2.9.

Jeigu juridinis asmuo teikia ne tik neteisėto turinio nustatymo, bet ir kitas paslaugas, nurodykite, kaip numatoma užtikrinti, kad kitų paslaugų teikimas ir atlygis už šias paslaugas nepakenks patikimo pranešėjo funkcijas vykdančių asmenų nepriklausomumui ar nešališkumui.

 

 

2.2.10.

Jei juridinis asmuo gavo ar gauna finansavimą ar nefinansinę naudą (pavyzdžiui, reklamos vietą) iš interneto platformos, prašome pateikti detalią informaciją, susijusią su gaunama nauda, taip pat:

-     kokią juridinio asmens veiklos finansavimo procentinę dalį sudaro interneto platformos lėšos;

-     susitarimo su interneto platforma ir finansavimo skyrimo sąlygas;

-     kaip užtikrinamas finansavimo skaidrumas ir viešumas (pavyzdžiui, pateikiama nuorodą į juridinio asmens interneto svetainę, kurioje skelbiamos finansinės ataskaitos).

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

- juridinio asmens steigimo ir veiklos dokumentai;

- sprendimų priėmimo procesų aprašymas;

- valstybės registrų duomenys apie juridinio asmens dalyvius, organus ir jų narius;

- juridinio asmens politika ir taisyklės dėl interesų konfliktų;

- darbuotojų atrankos reikalavimai;

- ankstesnių metų finansinės ataskaitos, informacija apie finansavimo šaltinius;

-numatomi finansavimo šaltiniai ateinantiems 3 metams;

- susitarimai su interneto platformomis dėl finansavimo ar nefinansinės naudos.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

 

 

 

 

2.3. Informacija ir dokumentai, pagrindžiantys juridinio asmens atitiktį Reglamento (ES) 2022/2065 22 straipsnio 2 dalies c) punkte nustatytai sąlygai „savo veiklą jis vykdo taip, kad pranešimai būtų teikiami stropiai, tiksliai ir objektyviai

2.3.1.

Prašome pateikti informaciją, kaip juridinis asmuo užtikrins, kad pranešimai būtų teikiami stropiai, tiksliai ir objektyviai, ir informaciją apie numatytus žmogiškuosius, techninius ir finansinius išteklius neteisėto turinio nustatymo veiklai užtikrinti.

 

 

2.3.2.

Prašome detalizuoti numatomas taikyti procedūras ir priemones, užtikrinančias aktyvų neteisėto turinio nustatymą.

Pateikite informaciją, kokiu būdu visuomenė galės pranešti apie problemas (pavyzdžiui, nurodyti juridinio asmens svetainės tam skirtus funkcionalumus).

Jei teikiant pranešimus numatoma taikyti prioritetą tam tikrai neteisėto turinio kategorijai, nurodykite kriterijus, kuriais remiantis bus nustatytas prioritetas.   

 

 

2.3.3.

Jei juridinis asmuo teikia ar anksčiau teikė neteisėto turinio nustatymo paslaugas, pateikite informaciją apie juridinio asmens veiklą nustatant neteisėtą turinį ir teikiant pranešimus interneto platformoms. Prašome nurodyti, kiek pranešimų apie neteisėtą turinį interneto platformoms vidutiniškai pateikiama per vieną savaitę, koks yra santykis tarp interneto platformų patenkintų ir atmestų juridinio asmens pranešimų.

 

 

2.3.4.

Pateikite informaciją apie klaidų taisymo politiką, kurią juridinis asmuo naudos siekdamas ištaisyti galimas klaidas, padarytas nustatant neteisėtą turinį.

 

 

2.3.5.

Prašome pateikti metodiką, kaip bus aptinkamas, nustatomas neteisėtas turinys, informuojamos interneto platformos, taip pat kokius numatoma naudoti įrodymų šaltinius nustatant neteisėtą turinį. Pateikite informaciją apie naudojamas ar numatomas naudoti priemones, sistemas, procedūras.

 

 

 

Prašome išvardinti prie prašymo pridedamus dokumentus (nurodant lapų skaičių), pagrindžiančius aukščiau pateiktą informaciją.

 

Pavyzdžiui:

-    metodika, kaip bus aptinkamas, nustatomas neteisėtas turinys, informuojamos interneto platformos;

-    interneto platformos rekomendacija, jei juridinis asmuo anksčiau interneto platformoms teikė pranešimus apie neteisėtą turinį;

-    mokymai juridinio asmens darbuotojams;

-    juridinio asmens deklaracija, kuria juridinis asmuo pasižada teikti pranešimus stropiai, tiksliai ir objektyviai.

1._____________________, ___ l.

2._____________________, ___ l.

3._____________________, ___ l.

 

3.   PATVIRTINIMAS

Pasirašydamas šį prašymą patvirtinu, kad: 

 

-     Esu įgaliotas užpildyti prašymą ir pateikti prašymo formoje reikalaujamą informaciją. 

 

-     Patvirtinu, kad visa prašyme pateikta informacija ir prie prašymo pateikti dokumentai yra teisingi ir tikslūs.

 

Aš nedelsdamas pranešiu Tarnybai, jei pateikta informacija iš esmės pasikeis.

 

_____________________________             ________________                        _______________

(pareigos)                                  (parašas)                                           (vardas, pavardė)

_________________