MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

dėl viešųjų ir privačių interesų derinimo MARIJAMPOLĖS savivaldybės administracijoje TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024 m. rugsėjo 3 d. Nr. DV-603

Marijampolė

 

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 34 straipsnio 1 dalimi ir 6 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo 22 straipsnio 1 dalies 2 punktu ir atsižvelgdamas į Privačių interesų deklaracijų pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisykles, patvirtintas Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2020 m. gruodžio 30 d. sprendimu Nr. KS-176 „Dėl Privačių interesų deklaracijos ir formos bei jos pildymo, tikslinimo, papildymo ir pateikimo taisyklių patvirtinimo“:

1. Tvirtinu:

1.1. Marijampolės savivaldybės administracijos valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo ir nusišalinimo tvarkos aprašą (pridedama);

1.2. Asmenų, turinčių prievolę deklaruoti privačius interesus, sąrašą (pridedama).

2. Skiriu Marijampolės savivaldybės administracijos vyriausiąją specialistę Dovilę Leonavičienę būti atsakinga už konsultavimą ir privačių interesų deklaravimo proceso priežiūrą, kontrolę Marijampolės savivaldybės administracijoje bei duomenų privačių interesų deklaravimo informacinėje sistemoje tvarkymą.

3. Įpareigoju Marijampolės savivaldybės administracijos vyriausiąją specialistę Dovilę Leonavičienę:

3.1. raštu įsipareigoti saugoti asmens duomenų paslaptį;

3.2. rengti aktualius sąrašus pareigybių, kurias einantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus, su jais dokumentų valdymo sistemos „Kontora“ (toliau – DVS „Kontora“) priemonėmis supažindinti visus deklaruojančiuosius ir sąrašus skelbti Marijampolės savivaldybės interneto svetainėje;

3.3. teikti konsultacijas privačių interesų deklaravimo klausimais;

3.4. remiantis pateiktomis deklaracijomis ir kita informacija rengti rašytines rekomendacijas dėl priemonių, kurių asmuo turi imtis, kad savo tarnybinę veiklą suderintų su Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymo nuostatomis;

3.5. vykdyti planinius privačių interesų deklaracijų patikrinimus;

3.6. teikti informaciją Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai;

3.7. būti atsakinga už naujai priimamų ar skiriamų į pareigas asmenų, kuriems taikoma pareiga deklaruoti privačius interesus, supažindinimą su šia prievole pasirašytinai.

4. Skiriu Viešųjų pirkimų skyriaus vedėją Liną Grišką būti atsakingu už tai, kad visiems viešuosiuose pirkimuose dalyvauti paskirtiems asmenims, neįvykdžius privačių interesų deklaravimo pareigos, nebūtų leidžiama jokia forma dalyvauti pirkimo procedūrose;

5. Įgalioju Viešųjų pirkimų skyriaus vedėją Liną Grišką registruoti Viešųjų pirkimų komisijos narių, asmenų, atliekančių supaprastintus pirkimus, pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų ir pirkimų iniciatorių nusišalinimo ir nušalinimo atvejus.

6. Pripažįstu netekusiais galios Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus:

6.1. 2010 m. sausio 28 d. įsakymą Nr. DV-63 „Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų privačių interesų deklaracijų tvarkymo“, su visais pakeitimais ir papildymais;

6.2. 2013 m. kovo 22 d. įsakymą Nr. DV-461 „Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos pareigybių, kurias einantys asmenys privalo deklaruoti privačius interesus, sąrašo patvirtinimo“;

6.3. 2013 m. gruodžio 5 d. įsakymą Nr. DV-1797 „Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų privačių interesų deklaravimo;

6.4. 2019 m. balandžio 25 d. įsakymą Nr. DV-658 „Dėl Marijampolės savivaldybės administracijos valstybės tarnautojų privačių interesų“, su visais pakeitimais ir papildymais.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                                  Karolis Podolskis

 

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės

administracijos direktoriaus

2024 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. DV-603

 

MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

VALSTYBINĖJE TARNYBOJE DIRBANČIŲ ASMENŲ PRIVAČIŲ INTERESŲ DEKLARAVIMO IR NUSIŠALINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

1. Marijampolės savivaldybės administracijos valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų privačių interesų deklaravimo ir nusišalinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Marijampolės savivaldybės administracijoje (toliau – Administracija) valstybinėje tarnyboje dirbančių asmenų (toliau – valstybės tarnautojų) privačių interesų deklaravimo, iškilus interesų konfliktui asmenų nusišalinimo ar nušalinimo nuo sprendimų priėmimo procedūras.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatyme (toliau – Įstatymas) apibrėžtas sąvokas.

3. Aprašo III skyriaus nuostatos taikomos valstybės tarnautojams, kuriems taikomas Įstatymas ir kurių pareigybės įtrauktos į Administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintą valstybės tarnautojų, kurie privalo deklaruoti privačius interesus, pareigybių sąrašą.

4. Administracijos direktorius paskiria tarnautoją, atsakingą už privačių interesų deklaravimo proceso stebėseną ir kontrolę (toliau – Atsakingas asmuo).

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJO PRIEVOLĖ DEKLARUOTI PRIVAČIUS INTERESUS

 

5. Valstybės tarnautojai privalo:

5.1. deklaruoti privačius interesus Įstatymo nustatyta tvarka ir terminais pateikdami privačių interesų deklaracijas (toliau – deklaracija) Privačių interesų deklaracijų tvarkymo sistemoje;

5.2. apie pateiktą deklaraciją nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, el. paštu informuoti Atsakingą asmenį.

 

III SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ PRIEVOLĖ NUSIŠALINTI

 

6. Valstybės tarnautojai privalo nusišalinti nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ar priimant sprendimus arba kitaip paveikti sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą:

6.1. rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, susijusius su tiesioginės naudos gavimu sau ir (ar) artimiems asmenims;

6.2. kai sprendimai susiję su asmenimis, iš kurių valstybės tarnautojas (ar jam artimi asmenys) gauna bet kokios naudos ar su kuriais jį (ar jam artimus asmenis) sieja sutartiniai ar kiti įsipareigojimai (susiję su kreditoriais, skolininkais, sutarties šalimis);

6.3. rengiant, svarstant ir priimant sprendimus dėl juridinių asmenų, su kuriais valstybės tarnautojas (jam artimi asmenys) yra susijęs akcijomis, naryste, einamomis pareigomis ar kitais ryšiais;

6.4. kitais atvejais, kai nagrinėjami klausimai yra susiję su valstybės tarnautojo (ar jam artimų asmenų) privačiais interesais ir/ar yra pagrindas interesų konfliktui kilti.

7. Valstybės tarnautojai, užtikrindami pareigą nusišalinti, privalo:

7.1. atsiradus interesų konfliktą keliančioms deklaracijoje nenurodytoms aplinkybėms nedelsdami papildyti deklaraciją Įstatymo nustatyta tvarka;

7.2. apie interesų konfliktą raštu nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, pranešti tiesioginiam vadovui, prieš pradėdami interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrą arba pačios procedūros metu, o žodžiu – kitiems sprendimo rengimo, svarstymo, priėmimo ar kito klausimo sprendimo procedūroje dalyvaujantiems asmenims;

7.3. nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, pranešti raštu komisijos ar darbo grupės pirmininkui, jeigu interesų konfliktas iškilo dalyvaujant komisijos, darbo grupės veikloje, o jeigu valstybės tarnautojas buvo paskirtas komisijos ar darbo grupės pirmininku, raštu informuoti Administracijos direktorių;

7.4. nuo sužinojimo apie galimą interesų konfliktą momento jokia forma nedalyvauti interesų konfliktą sukeliančio sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūrose;

7.5. įsitikinti, kad nusišalinimo faktas būtų tinkamai užfiksuotas dokumente.

8. Viešojo pirkimo komisijos nariai, asmenys, Administracijos direktoriaus paskirti atlikti supaprastintus pirkimus, ir viešųjų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai pareigą nusišalinti vykdo vadovaudamiesi Perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovų, pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų ir pirkimų iniciatorių nusišalinimo tvarkos aprašu, patvirtintu  Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimu Nr. KS-339 „Dėl Perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovų, pirkimo komisijos narių, asmenų, perkančiosios organizacijos ar perkančiojo subjekto vadovo paskirtų atlikti supaprastintus pirkimus, pirkimų procedūrose dalyvaujančių ekspertų ir pirkimų iniciatorių nusišalinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

IV SKYRIUS

ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRINIŲ/STRUKTŪRINIŲ TERITORINIŲ PADALINIŲ VADOVŲ PAREIGOS ĮGYVENDINANT interesų konfliktų prevencijĄ

 

9. Administracijos struktūrinių padalinių ir struktūrinių teritorinių padalinių vadovai (toliau – įgalioti asmenys) privalo:

9.1. susipažinti su deklaracijose pateiktais duomenimis;

9.2. remiantis deklaracijose pateiktais duomenimis, neskirti pavaldiems tarnautojams užduočių, susijusių su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis, kuriose jie turi privačių interesų (akcijos, artimų asmenų darbas, narystė ir pan.), ar kitų užduočių, galinčių sukelti interesų konfliktą;

9.3. remiantis deklaracijose pateiktais duomenimis, nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, priimti sprendimą dėl valstybės tarnautojo nušalinimo nuo tam tikrų klausimų, galinčių sukelti interesų konfliktą, sprendimo procedūrų; apie priimtą sprendimą dėl nušalinimo nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo sprendimo priėmimo, informuoti Administracijos direktorių ir valstybės tarnautoją;

9.4. priimti raštu teikiamus pavaldžių valstybės tarnautojų nusišalinimus nuo jiems galimai interesų konfliktą keliančių klausimų sprendimo ir nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną po nusišalinimo pareiškimo dienos, perduoti informaciją Administracijos direktoriui;

9.5. užtikrinti, kad nusišalinęs valstybės tarnautojas nedalyvautų rengiant, svarstant ar priimant sprendimus, susijusius su jo privačiais interesais; užtikrinti, kad nusišalinimo faktas kolegialiai svarstant klausimą būtų tinkamai užfiksuotas dokumente (pavyzdžiui, posėdžio protokole būtų nurodoma, kas ir dėl kokios priežasties nusišalino, kada išėjo ir kada sugrįžo į posėdžių salę).

 

V SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ NUŠALINIMAS

 

10. Kai valstybės tarnautojas neinformuoja apie nusišalinimą, Administracijos direktorius ar padalinio vadovas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną, gali nušalinti jį nuo konkretaus sprendimo rengimo, svarstymo ar priėmimo procedūros, jeigu yra pakankamas pagrindas manyti, kad šio tarnautojo dalyvavimas sukels interesų konfliktą.

11. Administracijos direktorius arba Atsakingas asmuo gali teikti valstybės tarnautojams išankstines rašytines rekomendacijas, nuo kokių sprendimų rengimo, svarstymo ar priėmimo arba kitokių tarnybinių pareigų, galinčių sukelti privačių ir viešųjų interesų konfliktą, atlikimo jie turėtų nusišalinti. Su išankstinėmis rašytinėmis rekomendacijomis Dokumentų valdymo sistemos „Kontora“ priemonėmis pasirašytinai supažindinamas valstybės tarnautojas, kuriam jos skirtos.

 

VI SKYRIUS

VALSTYBĖS TARNAUTOJŲ TEISĖS ATSTOVAUTI APRIBOJIMAI IR PAREIGA INFORMUOTI APIE SUSITARIMĄ

 

12. Administracijos valstybės tarnautojai neturi teisės atstovauti Administracijai, Savivaldybės  pavaldžiai įmonei ar įstaigai:

12.1. tvarkydami reikalus su fiziniais ar juridiniais asmenimis, iš kurių jie ar jiems artimi asmenys gauna bet kokių pajamų;

12.2. tvarkydami reikalus su juridiniais asmenimis, kuriuose jie ar jiems artimi asmenys turi daugiau kaip 10 procentų akcijų ar kitų juridinio asmens dalyvio teisių kitų teisinių formų juridiniuose asmenyse.

13. Administracijos valstybės tarnautojai neturi teisės atstovauti fiziniams ar juridiniams asmenims ir ginti jų interesų institucijoje ar įstaigoje, kurioje jis dirba, o jei įstaiga, kurioje jis dirba, priklauso įstaigų sistemai, – bet kurioje tos įstaigų sistemos įstaigoje.

14. Administracijos valstybės tarnautojai privalo nedelsdami raštu informuoti Administracijos direktorių ar Atsakingą asmenį apie tai, kad jis priėmė siūlymą pereiti į kitą darbą. Administracijos direktorius ar Atsakingas asmuo, nustatęs, kad šis asmuo yra artimai tarnybos santykiais susijęs su būsimuoju darbdaviu, turi nedelsdamas imtis priemonių, kad būtų pašalinta interesų konflikto grėsmė.

 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Valstybės tarnautojai atsako už deklaracijose pateikiamų duomenų teisingumą, šiame Apraše numatytų asmenų informavimą apie interesų konfliktą sukeliančias aplinkybes ir nusišalinimą nuo dalyvavimo rengiant, svarstant ir priimant sprendimus, kurie sukelia interesų konfliktą.

16. Valstybės tarnautojai, kurių funkcijos yra susijusios su Europos Sąjungos struktūrinės ir kitos Europos Sąjungos finansinės paramos lėšų panaudojimo administravimu, atsako už tinkamą viešųjų ir privačių interesų derinimą Lietuvos Respublikos teisės aktų bei Europos Parlamento ir Tarybos reglamento 2018/1046  61 straipsnio nustatyta tvarka.

17. Valstybės tarnautojai už Įstatymo pažeidimus atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

__________________________

 

PATVIRTINTA

Marijampolės savivaldybės administracijos direktoriaus

2024 m. rugsėjo 3 d. įsakymu Nr. DV-603

 

 

ASMENŲ, TURINČIŲ PRIEVOLĘ DEKLARUOTI PRIVAČIUS INTERESUS, SĄRAŠAS

 

 

I. MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VALSTYBĖS TARNAUTOJAI:

1. Administracija:

1.1. Administracijos direktorius;

1.2. Vyriausiasis specialistas;

1.3. Vyriausiasis specialistas (tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorius);

1.4. Savivaldybės jaunimo reikalų koordinatorius (vyriausiasis specialistas);

1.5. Sveikatos reikalų koordinatorius (vyriausiasis specialistas).

2. Administracijos ūkio skyrius - skyriaus vedėjas.

3. Architektūros ir teritorijų planavimo skyrius:

3.1. Skyriaus vedėjas-vyriausiasis architektas;

3.2. Savivaldybės vyriausiasis inžinierius (vyriausiasis specialistas);

3.3. Vyriausiasis specialistas.

4. Aplinkotvarkos ir infrastruktūros skyrius:

4.1. Skyriaus vedėjas;

4.2. Vyriausiasis specialistas;

4.3. Vyresnysis specialistas.

5. Bendrųjų reikalų skyrius:

5.1. Skyriaus vedėjas;

5.2. Patarėjas (parengties pareigūnas);

5.3. Vyriausiasis specialistas (kalbos tvarkytojas);

5.4. Vyriausiasis specialistas;

5.5. Vyresnysis specialistas.

6. Buhalterijos skyrius:

6.1. Skyriaus vedėjas-vyriausiasis buhalteris;

6.2. Vyriausiasis specialistas;

6.3. Vyresnysis specialistas.

7. Teisės ir civilinės metrikacijos skyrius:

7.1. Skyriaus vedėjas;

7.2. Vyriausiasis specialistas.

8. Finansų ir strateginio planavimo skyrius:

8.1. Skyriaus vedėjas;

8.2. Vyriausiasis specialistas.

9. Informacinių technologijų skyrius:

9.1. Skyriaus vedėjas;

9.2. Vyriausiasis specialistas.

10. Investicijų ir verslo skatinimo skyrius:

10.1. Skyriaus vedėjas;

10.2. Vyriausiasis specialistas.

11. Komunikacijos skyrius:

11.1. Skyriaus vedėjas;

11.2. Vyriausiasis specialistas.

12. Piniginės paramos skyrius:

12.1. Skyriaus vedėjas;

12.2. Vyriausiasis specialistas.

13. Socialinių paslaugų skyrius:

13.1. Skyriaus vedėjas;

13.2. Vyriausiasis specialistas.

14. Švietimo, kultūros ir sporto skyrius:

14.1. Skyriaus vedėjas;

14.2. Vyriausiasis specialistas.

15. Turto valdymo skyrius:

15.1. Skyriaus vedėjas;

15.2. Vyriausiasis specialistas.

16. Viešosios tvarkos skyrius:

16.1 Skyriaus vedėjas;

16.2. Vyriausiasis specialistas.

17. Viešųjų pirkimų skyrius:

17.1. Skyriaus vedėjas;

17.2. Vyriausiasis specialistas.

18. Žemės ūkio skyrius:

18.1. Skyriaus vedėjas;

18.2. Vyriausiasis specialistas.

19. Igliaukos seniūnija – seniūnas.

20. Liudvinavo seniūnija – seniūnas.

21. Mokolų seniūnija:

21.1. Seniūnas;

21.2. Seniūno pavaduotojas.

22. Patašinės seniūnija – seniūnas.

23. Sasnavos seniūnija – seniūnas.

24. Marijampolės miesto seniūnija – seniūnas.

II. MARIJAMPOLĖS SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VIEŠŲJŲ PIRKIMŲ PROCEDŪROSE DALYVAUJANTYS ASMENYS:

1. Viešųjų pirkimų komisijos nariai;

2. Asmenys, paskirti atlikti supaprastintus pirkimus;

3. Atliekamų pirkimų procedūrose dalyvaujantys ekspertai;

4. Pirkimų iniciatoriai.

 

 

__________________