Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 3, 12, 14, 16, 20, 27, 28 IR 30 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4253

 

2016 m. liepos 11 d. Nr. 716
Vilnius

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2016 m. gegužės 18 d. sprendimo Nr. SV-S-1531 „Dėl teisės aktų projektų išvadų“ 6 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1.  Iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 3, 12, 14, 16, 20, 27, 28 ir 30 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIIP-4253 (toliau – įstatymo projektas), tačiau pasiūlyti Lietuvos Respublikos Seimui tobulinti jį atsižvelgiant į šias pastabas ir pasiūlymus:

1.1.   Įstatymo projekto 3 straipsnyje dėstomame keičiamo Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 14 straipsnio 4 dalies 6 punkte kontrolės komitetui pavedama nagrinėti, ar savivaldybės lėšos ir turtas, taip pat patikėjimo teise valdomas valstybės turtas naudojami racionaliai ir efektyviai. Vadovaujantis keičiamo įstatymo 14 straipsnio 2 dalimi, kontrolės komitetą sudaro savivaldybės tarybos nariai, o pagal keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 26 ir 27 punktus sprendimų dėl disponavimo savivaldybei nuosavybės teise priklausančiu turtu ir sprendimų dėl savivaldybei priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybės turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo patikėjimo teise priėmimas priskirtinas išimtinei savivaldybės tarybos kompetencijai. Taigi pagal siūlomą reguliavimą sudaromos sąlygos tiems patiems savivaldybės tarybos nariams tiek priimti sprendimus, susijusius su savivaldybės turtu, tiek nagrinėti priimtų sprendimų ir turto naudojimo efektyvumą ir racionalumą. Be to, ši kontrolės komitetui ketinama pavesti funkcija dubliuoja keičiamo įstatymo 27 straipsnio 9 dalies 13 punkte savivaldybės kontrolieriui (savivaldybės kontrolės ir audito tarnybai) pavestą funkciją. Todėl keičiamo įstatymo 14 straipsnio 4 dalies 6 punkto nuostatų reikėtų atsisakyti.

1.2.   Keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje reikėtų konkrečiai nurodyti, ar savivaldybės kontrolierius būtų įskaičiuotas į nurodytą dviejų pareigybių, sudarančių savivaldybės kontrolės ir audito tarnybą, skaičių.

1.3.   Atsižvelgiant į tai, kad juridinis asmuo (savivaldybės kontrolės ir audito tarnyba), nurodytas keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje, būtų atskaitingas savivaldybės tarybai (keičiamo įstatymo 27 straipsnio 3 dalis), vykdytų įstatymu jam pavestas funkcijas (keičiamo įstatymo 27 straipsnis), jame dirbtų valstybės tarnautojai (keičiamo įstatymo 27 straipsnio 10 dalis), šis juridinis asmuo laikytinas biudžetine įstaiga, todėl reikėtų atitinkamai patikslinti keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalies formuluotę – savivaldybės kontrolės ir audito tarnybą įvardyti biudžetine įstaiga. Be to, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 2 straipsnio 8 dalį ir 6 straipsnio 3 punktą, keičiamo įstatymo 27 straipsnio 2 dalyje dėl aiškumo konkrečiai vertėtų nurodyti, kad savivaldybės kontrolieriaus pareigybė bus įstaigos vadovas.

1.4.   Kadangi visos įstatymo projekto nuostatos glaudžiai susijusios, tikslinga būtų įstatymo projekto 9 straipsnyje nustatyti bendrą įstatymo įsigaliojimo terminą.

2.  Aiškinamajame rašte nurodyta, kad įstatymo projekto nuostatoms įgyvendinti papildomai reikėtų apie 177,1 tūkst. eurų, tačiau, atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos fiskalinės drausmės įstatymo nuostatas ir valstybės finansines galimybes, papildomų lėšų skirti nėra galimybės. Kartu būtina atkreipti dėmesį į tai, kad Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2012–2016 metų programos, kuriai pritarta Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 13 d. nutarimu Nr. XII-51 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės programos“, 407 punkte numatyta nedidinti valdymo sąnaudų ir valstybės tarnautojų skaičiaus, todėl priėmus keičiamo įstatymo pataisas jos turėtų būti įgyvendinamos neviršijant savivaldybių biudžetuose patvirtintų asignavimų, o prireikus – optimizuojant ir perskirstant savivaldybės administracijos ir savivaldybės biudžetinių įstaigų atliekamas funkcijas ir žmogiškuosius išteklius.

 

 

 

Ministras Pirmininkas                                                                      Algirdas Butkevičius

 

 

 

Vidaus reikalų ministras                                                                  Tomas Žilinskas