LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
Dėl NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ IR NEDISKRIMINAVIMO SKATINIMO priemonėms įgyvendinti 2022 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO nuostatų patvirtinimo
2022 m. vasario 9 d. Nr. A1-88
Vilnius
Įgyvendindama Nediskriminavimo skatinimo 2021–2023 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1256 „Dėl Nediskriminavimo skatinimo 2021–2023 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 2.8 papunktyje nurodytą priemonę, atsižvelgdama į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2022 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. vasario 9 d.
įsakymu Nr. A1-88
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ PROJEKTŲ, SKIRTŲ LYGIŲ GALIMYBIŲ IR NEDISKRIMINAVIMO SKATINIMO priemonėms įgyvendinti 2022 metais, ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO NuostatAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2022 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato nevyriausybinių organizacijų (toliau – NVO) projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką, socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2022 metais, atrankos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. informacinė sistema – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt/8099;
2.2. paraiška – pareiškėjo ar jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, informacinėje sistemoje užpildyta ir pateikta paraiškos forma;
2.3. pareiškėjas – NVO, turinti NVO žymą Juridinių asmenų registre, kuri, vadovaudamasi Nuostatais, teikia konkursui paraišką ir turi ne mažesnę nei 1 (vienų) metų lygių galimybių ir (arba) nediskriminavimo skatinimo veiklų įgyvendinimo patirtį;
2.4. partneris – viešasis juridinis asmuo, su kuriuo projekto vykdytojas kartu vykdo projektą (yra sudaręs bendradarbiavimo sutartį). Projekto partneriais nelaikomi asmenys, prisidedantys prie projekto įgyvendinimo finansiškai, ir (ar) paslaugų teikėjai, ir (ar) prekių, daiktų tiekėjai (pavyzdžiui, rėmėjai), taip pat pelno siekiantys verslo subjektai;
2.5. projektas – tikslinė NVO veikla, kuri turi nustatytus pasirengimo ir įgyvendinimo terminus, tikslus, finansavimo šaltinius, vykdytojus ir dalyvius;
2.6. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuriam Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Ministerija) kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris informacinės sistemos priemonėmis yra pasirašęs Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis) su SPPD;
2.7. sankcija – projekto vykdytojui taikomas paramos dydžio sumažinimas, paramos neskyrimas, reikalavimas grąžinti visą ar dalį skirtos ir išmokėtos valstybės biudžeto lėšų sumos, kitos poveikio priemonės už įsipareigojimų, susijusių su prašoma arba gauta parama, nevykdymą ir (arba) nustatytų reikalavimų nesilaikymą;
2.8. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos civiliniame kodekse, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatyme, Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatyme, Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatyme.
3. Nuostatai parengti vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Projektų administravimo taisyklės). Nuostatuose neaptartos procedūros atliekamos vadovaujantis Projektų administravimo taisyklėmis.
4. Konkursą organizuoja Ministerija. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
5. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ ir SPPD interneto svetainėje https://sppd.lrv.lt. Skelbime nurodoma:
5.6. informacija apie tai, kad paraiškos Ministerijai turi būti teikiamos per informacinę sistemą, ir nuoroda į informacinę sistemą;
5.7. paraiškų priėmimo pradžia ir pabaiga. Paraiškų priėmimo terminas turi būti ne trumpesnis kaip 30 (trisdešimt) kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos;
5.8. telefono ryšio numeris ir elektroninio pašto adresas pasiteirauti, konsultacijų su konkursu susijusiais klausimais teikimo laikas;
6. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti NVO projektus, skirtus švietėjiškoms, mokomosioms, komunikacinėms ir (ar) advokacinėms priemonėms įgyvendinti lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo srityje.
7. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti projektai, kurių vykdytojai užtikrina švietėjiškų, mokomųjų, komunikacinių ir (ar) advokacinių priemonių, skirtų pagarbai žmogui ugdyti, mažinant diskriminacijos Lygių galimybių įstatyme nustatytais pagrindais apraiškas, didinant visuomenės sąmoningumą ir supratingumą, įgyvendinimą.
10. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 50 000 (penkiasdešimt tūstančių) eurų:
10.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 25 000 (dvidešimt penki tūkstančiai) eurų;
II SKYRIUS
FINANSAVIMO PRIORITETAI, FINANSUOTINOS VEIKLOS, PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI
13. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:
14. Projekto turinys privalo atitikti visus šiuos reikalavimus:
14.1. projekto veiklos turi mažinti diskriminaciją bent 3 (trijose) iš grupių, išskirtų šiais diskriminacijos pagrindais:
14.1.5. rasė, odos spalva, etninė priklausomybė, tautybė, pilietybė, kalba, kilmė, tikėjimas, religija, įsitikinimai ir pažiūros;
15. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
15.1. gebėjimų stiprinimo ir kompetencijų tobulinimo veiklos, pavyzdžiui, mokymų, informacinių kampanijų, konferencijų ir kito formato renginių, skirtų tikslinių grupių asmenų kompetencijoms lygių galimybių srityje didinti, organizavimas;
15.2. švietėjiškos veiklos, kurios vykdomos siekiant supažindinti tikslinę grupę su lygių galimybių tematika ir kurias vykdant panaudojamos mokslinės ir praktinės žinios bei gebėjimai, taikomųjų mokslinių tyrimų rezultatai;
15.3. informacinės veiklos, pavyzdžiui, straipsnių ir (ar) įvairaus pobūdžio publikacijų rengimas ir publikavimas, TV klipų kūrimas ir publikavimas, TV ir (ar) radijo laidų, tinklalaidžių, reklaminių skydelių kūrimas, publikavimas ir kt., siekiant supažindinti visuomenę su diskriminacijos priežastimis bei pasekmėmis ir skatinant nediskriminavimą;
16. Teorinių seminarų, sporto varžybų, kultūros, meno, politinių, religinių renginių ir renginių, skirtų akademinėms, profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas gali būti tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir rezultatas.
17. Finansavimas projektui neskiriamas, jeigu jis atitinka bent vieną iš šių sąlygų:
17.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai, moralei, nepagrįstai varžo kitų žmonių teises ir laisves;
17.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ir diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;
17.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą, alkoholį, tabaką ir psichotropines medžiagas;
17.6. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
III SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ (PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ) ĮSIPAREIGOJIMAI IR ESMINIAI PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
18. Pareiškėjai (projektų vykdytojai) iki 2022 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti šiuos rodiklius:
18.1. esminius kiekybinius:
18.1.1. projekto įgyvendinimo laikotarpiu į projekto veiklas integruoti ne mažiau kaip 1 (vieną) veiklą, kuria siekiama skatinti moterų ir vyrų lygias galimybes, arba užtikrinti moterų ir vyrų lygių galimybių horizontalaus principo įgyvendinimą;
18.1.2. į projekto veiklų (dalies veiklų) įgyvendinimą įtraukti ne mažiau kaip 5 (penkis) partnerius, jei pareiškėjas atitinka Nuostatų 13.1 papunktyje nurodytą prioritetą;
18.2. kiekybinius:
18.2.1. projekto įgyvendinimo laikotarpiu suorganizuoti ne mažiau nei 1 (vieną) gebėjimų stiprinimo ir kompetencijų tobulinimo veiklą, nurodytą Nuostatų 15.1 papunktyje;
18.2.2. projekto įgyvendinimo laikotarpiu įgyvendinti ne mažiau nei 1 (vieną) informacinę veiklą, nurodytą Nuostatų 15.3 papunktyje;
18.2.3. parengti ir kompetentingai (-oms) savivaldybės įstaigai (-oms) ir (ar) institucijai (‑oms) pateikti ne mažiau nei 1 (vieną) pasiūlymą dėl veiklos, nurodytos Nuostatų 15.4 papunktyje, įgyvendinimo;
18.3. kokybinius:
18.3.1. užtikrinti, kad projekto veiklomis būtų mažinama diskriminacija bent 3 (trijose) iš Nuostatų 14.1 papunktyje įvardytų grupių, išskirtų nurodytais diskriminacijos pagrindais;
19. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) įsipareigoja pasiekti Nuostatų 18.1 papunktyje nurodytus esminius kiekybinius rodiklius. Jei esminiai kiekybiniai rodikliai nebus pasiekti, vadovaujantis Nuostatų 118 punktu, numatoma taikyti sankcijas.
20. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, privalo laikytis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą, bei Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų įstatymo reikalavimų ir, gavęs Ministerijos ir (ar) SPPD prašymą raštu, pateikti šią informaciją Ministerijai ir (ar) SPPD, jeigu tai neprieštarauja minėtiems teisės aktams.
21. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), įgyvendindamas projektą, privalo bendradarbiauti su Ministerija, dalyvauti visuose Ministerijos organizuojamuose su konkursu susijusiuose renginiuose.
22. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (‑ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas (projekto vykdytojas) turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, naudoti Ministerijos logotipą ir nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto lėšų skyrė Ministerija. Viešindamas projektą jo įgyvendinimo metu ir (ar) naudodamasis įgyvendinant projektą pasiektais rezultatais, taip pat bent 6 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti, projekto vykdytojas privalo tiksliai nurodyti, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto lėšų buvo skirta ir panaudota įgyvendinant projektą. SPPD tikrina, kaip projekto vykdytojas laikosi šiame punkte numatyto įsipareigojimo.
23. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), kuris yra perkančioji organizacija, įsigydamas prekes ir paslaugas, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.
IV SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PROJEKTŲ TEIKIMAS
25. Projektai aprašomi informacinėje sistemoje lietuvių kalba užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal Nuostatų 28 punkte nurodytą informaciją ir informacinėje sistemoje pateiktas formas. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per informacinę sistemą, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
26. Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Jeigu pareiškėjas konkursui pateikia daugiau nei vieną paraišką, vertinama ta, kurios pateikimo data yra vėlesnė, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų teikimo SPPD dieną nurodo, kurią paraišką vertinti.
27. Siekiant užtikrinti paraiškų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, konkursui pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ir (ar) teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.
28. Paraiškoje nurodoma:
28.2. informacija apie pareiškėją (juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir pareiškėjo vadovą (pareigos, vardas, pavardė), informacija, susijusi su organizacijos vadovo įgaliojimu (dokumento pavadinimas, data, įgaliojimo terminas), jei jis atstovauja organizacijai įgaliojimo pagrindu;
28.3. projektui įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma, banko sąskaitos, į kurią bus pervedamos projektui įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos, numeris, banko pavadinimas, banko kodas;
28.6. trumpas projekto aprašymas (aprašoma projekto esmė, tikslinės grupės (jeigu yra), iškeliamos problemos, aprašoma, kaip jas planuojama spręsti vykdant numatytas veiklas);
28.9. veiklos vykdymą užtikrinantys žmogiškieji ištekliai (projekto vadovas (vardas, pavardė), vykdytojai ir (ar) savanoriai (skaičius arba vardai, pavardės) ir jų pajėgumas įgyvendinti projektą (projekto veiklų įgyvendintojo (‑ų) pareigos projekte, kvalifikacija (turima kvalifikacija ir jos įgijimo data), patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai vykdyti numatytas veiklas, įgyvendinti projektą);
28.10. projekto atitiktis privalomiesiems Nuostatų 14 punkte nurodytiems projekto turinio reikalavimams;
28.11. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 13 punkte nustatytam (-iems) finansavimo prioritetui (-ams) (jeigu pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 13 punkte nurodytą (‑us) finansavimo prioritetą (-us);
28.14. projekto veiklų įgyvendinimo planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, vykdymo vieta, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos įgyvendinimo pradžia, pabaiga, uždaviniai, kokybiniai ir kiekybiniai projekto įgyvendinimo rodikliai, nustatyti atsižvelgiant į siektinus rodiklius, nurodytus Nuostatų 18 punkte;
28.15. detali, pagrįsta projekto įgyvendinimo sąmata, nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, taip pat detalizuojant planuojamas išlaidas;
29. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti patvirtintas šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) elektronines kopijas .pdf formatu ar kitu formatu, kurį būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga, ir nuorodas į Nuostatų 29.9 papunktyje nurodytus dokumentus internete:
29.1. jeigu pareiškėjas yra religinė bendruomenė ar bendrija, neturinti savo statuto ar įstatų, – kompetentingos vadovybės rašto, patvirtinančio, kad ši religinė bendruomenė ar bendrija pagal religinės bendrijos kanonus ar statutus turi teisę vykdyti atitinkamas veiklas;
29.2. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;
29.3. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą patvirtinančių dokumentų (gyvenimo aprašymo, kuriame būtų nurodyta turima kvalifikacija, jos įgijimo data, patirtis (kiek metų kokiose srityse dirbo) ir gebėjimai, reikalingi planuojamam projektui įgyvendinti (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);
29.4. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;
29.5. jei projektas vykdomas su partneriais, – dokumentų (bendradarbiavimo sutarčių), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriais (taikoma ir tuo atveju, kai pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 13.1 papunktyje nustatytą prioritetą);
29.6. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu, jei patalpoms išlaikyti prašoma valstybės biudžeto lėšų (pavyzdžiui, nekilnojamojo turto nuomos, panaudos sutarčių);
29.7. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytos deklaracijos (Nuostatų priedas);
29.8. dokumento, patvirtinančio, jog pareiškėjas dalį veiklų įgyvendins skirtingose Lietuvos savivaldybėse (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 13.2 papunktyje nustatytą prioritetą, pavyzdžiui, bendradarbiavimo sutarties, garantinio rašto);
29.9. nuorodą į pareiškėjo veiklos ataskaitas pareiškėjo interneto svetainėje (jeigu ją turi), taip pat viešai skelbiamą informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
30. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 24 val.
31. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kreipdamiesi el. paštu nediskriminavimas@socmin.lt arba telefonu 8 613 23 317.
32. SPPD savo interneto svetainėje paskelbia konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas, projekto pavadinimas, paraiškos užregistravimo data ir paraiškai suteiktas registracijos numeris).
V SKYRIUS
PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
34. SPPD, gavęs paraiškas, per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų pateikimo dienos (terminą SPPD sprendimu galima pratęsti iki 10 darbo dienų, jei konkursui pateiktų paraiškų skaičius arba bendras visiems konkursams pateiktų paraiškų skaičius viršija 150), patikrina jų atitiktį formaliesiems kriterijams, t. y. ar:
34.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti paraiškas, grupę (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);
34.5. pareiškėjas paraiškos pateikimo dieną nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių;
34.6. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal Nuostatų 29.7 papunktyje nurodytą dokumentą, prireikus – pagal Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos pateiktus duomenis);
34.9. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 29 punkte;
34.10. pareiškėjo prašoma skirti suma atitinka Nuostatų 10 punkte nurodytą mažiausią ar didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;
35. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 29 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 29 punkte, SPPD raštu kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. SPPD prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.
36. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir lėšos projektams neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas neatitinka bent vieno iš Nuostatų 34 punkte išvardytų formaliųjų kriterijų, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitikties formaliesiems kriterijams (pavyzdžiui, paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netikslus dokumentų užsienio kalba vertimas, jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį, paraiškos priedų pateikimas kita nei Nuostatuose nustatyta forma ir kt.).
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
38. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, vertinami ir atrenkami Nuostatuose nustatyta tvarka.
39. Paraiškas vertina ekspertai, kuriuos Viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka SPPD. Ekspertu negali būti asmuo, dirbantis Ministerijoje ar SPPD, susijęs su pareiškėju, kurio paraišką vertins (pavyzdžiui, iš pareiškėjo, kurio paraišką vertins, ekspertas ar jam artimi asmenys negauna jokių pajamų ar kitokio pobūdžio naudos; ekspertas ar jam artimi asmenys nėra pareiškėjo, kurio paraišką ekspertas vertins, steigėjas, dalininkas, darbuotojas ar valdymo organo narys).
40. Ekspertų darbas organizuojamas vadovaujantis SPPD direktoriaus patvirtintu ekspertų darbo reglamentu. Kartu su šiuo reglamentu patvirtinama kandidato į ekspertus paraiškos forma, kvalifikaciniai reikalavimai ekspertams, eksperto konfidencialumo pasižadėjimo ir nešališkumo deklaracijos formos bei sutarties dėl ekspertų paslaugų teikimo forma (-os), kurioje (-iose) apibrėžta ekspertų atsakomybė už jiems paskirtų paraiškų vertinimų teisėtumą ir pagrįstumą.
41. Ekspertai, prieš jiems pateikiant vertinti paraiškas, pasirašo konfidencialumo pasižadėjimus ir nešališkumo deklaracijas. Ekspertams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, SPPD trumpai supažindina juos su konkurso tikslais, numatoma darbo organizavimo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketas, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant paraiškas, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į ekspertų klausimus. SPPD ekspertų pasirašytų konfidencialumo pasižadėjimų ir nešališkumo deklaracijų kopijas perduoda komisijos sekretoriui.
43. Vieną paraišką vertina ne mažiau kaip du ekspertai. SPPD gali paraišką paskirti papildomai įvertinti trečiajam ekspertui Projektų administravimo taisyklių 37 punkte nurodytais pagrindais.
44. Jeigu ekspertams vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant paraišką, ekspertai per informacinę sistemą ir (ar) arba elektroniniu paštu kreipiasi į SPPD su prašymu patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją (nurodomas juridinio asmens pavadinimas ir kodas), nurodydami šio prašymo motyvus. SPPD per informacinę sistemą nurodo pareiškėjui pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios SPPD negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant paraišką. Jeigu pareiškėjas per SPPD nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, SPPD apie tai informuoja komisiją (nurodomas pareiškėjo juridinio asmens pavadinimas ir kodas) ir nurodo priežastis, kodėl pareiškėjo nepatikslinta ar nepaaiškinta informacija turi esminę įtaką vertinant paraišką. Apibendrinęs SPPD argumentus dėl paraiškos atmetimo, pareiškėjui nepatikslinus ar nepateikus informacijos, komisijos sekretorius pateikia komisijai SPPD pasiūlymą paraišką atmesti. Komisija, įvertinusi SPPD pasiūlymą bei argumentus, priima sprendimą pritarti arba nepritarti paraiškos atmetimui.
45. Ekspertai paraiškas vertina pildydami vertinimo anketą informacinėje sistemoje, vadovaudamiesi Nuostatų 46 punkte nurodytais vertinimo kriterijais. Vertinimo anketoje privalo būti pateikiamas išsamus kiekvieno balo, kurį skyrė ekspertas, pagrindimas. Jeigu eksperto siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos tokio siūlymo priežastys.
46. Ekspertai, vertindami projekto turinį ir lėšų planavimą, vertina ir (ar) skiria balus už:
46.1. projekto atitiktį Nuostatų 14 punkte nurodytiems privalomiems projekto turinio reikalavimams, nurodydami „Taip“ arba „Ne“. Bent vieno privalomo reikalavimo neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
46.2. projekto atitiktį Nuostatų 13 punkte nurodytiems finansavimo prioritetams, kiekvieną prioritetą įvertindami 0 (nuliu) arba 5 (penkiais) balais;
46.3. projekto aprašymo detalumą, pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – projekto aprašymas nedetalus, nepagrįstas; 1–3 – projekto aprašymas iš dalies detalus, iš dalies pagrįstas; 4–5 – projekto aprašymas detalus ir pagrįstas;
46.4. projekto tikslo, uždavinių aiškumą, atitiktį konkurso tikslui ir siekiamam rezultatui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo ir siekiamo rezultato; 1–3 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą; 4–5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą ir siekiamą rezultatą;
46.5. projekto vadovo ir projekto vykdytojų patirtį ir gebėjimus įgyvendinti planuojamą projektą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – patirtis ir gebėjimai nepakankami; 1–3 – patirtis ir gebėjimai iš dalies pakankami; 4–5 – patirtis ir gebėjimai pakankami;
46.6. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, išsamumą ir tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – veiklos nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 1–8 – veiklos iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti; 9–10 – veiklos nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui bei uždaviniams įgyvendinti;
46.7. projekto partnerių sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiški, nepamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė; 1–3 – iš dalies aiški, iš dalies pamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė; 4–5 – aiški, pamatuojama projekto partnerių sukuriama pridėtinė vertė;
46.8. projekto sąmatos teisingumą, tikslumą, pagrįstumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, atitiktį bei proporcingumą projekte numatytoms veikloms, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – sąmata neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–8 – sąmata iš dalies aiški, iš dalies detali ir racionali, iš dalies pagrįsta ir sietina su veiklomis; 9–10 – sąmata aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;
46.9. laukiamų rezultatų ir rodiklių reikšmingumą, realumą ir pagrįstumą, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – rezultatai ir rodikliai nereikšmingi, nerealūs ir nepagrįsti; 1–8 – rezultatai ir rodikliai iš dalies reikšmingi, iš dalies realūs ir pagrįsti; 9–10 – rezultatai ir rodikliai reikšmingi, realūs ir pagrįsti;
46.10. pareiškėjo vykdant veiklas sukuriamą pridėtinę vertę, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – pridėtinės vertės nesukuria; 1–8 – iš dalies sukuria pridėtinę vertę; 9–10 – sukuria pridėtinę vertę;
46.11. projekto viešinimo veiklų pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti; 1–3 – iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti; 4–5 – pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti.
47. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 75. Privaloma surinkti minimali balų suma – 45. Projektai, kurių paraiškos nesurinko minimalios balų sumos, nefinansuojami.
48. Vertinimo anketoje taip pat nurodomas eksperto siūlymas:
48.2. skirti dalinį finansavimą (nurodant, kuriai konkrečiai veiklai (-oms) siūloma finansavimo neskirti ir (arba) skirti mažesnį finansavimą, išsamiai pagrindžiant tokį siūlymą);
50. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija gali siūlyti finansuoti tą (tuos) projektą (-us), kuriam (-iems) įgyvendinti prašoma valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 71 punkte nustatyta tvarka. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami pagal surinktų balų skaičių (mažėjančia tvarka).
51. Paraiškos turi būti įvertintos per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 20 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų paraiškų pateikimo ekspertams dienos iki SPPD parengtos ekspertų vertinimų suvestinės pateikimo komisijai dienos.
52. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų paraiškų skaičių ir apimtį, jų vertinimo terminą gali pratęsti ne ilgiau kaip 10 darbo dienų.
53. SPPD apibendrina gautus ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl projektų finansavimo, parengia paraiškų vertinimų suvestinę (joje nurodydamas dviejų paraišką vertinusių ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį) ir ją pateikia komisijai. Kartu su paraiškų vertinimų suvestine SPPD komisijos nariams pateikia informaciją apie galimybę per informacinę sistemą susipažinti su ekspertų vertinimo anketomis, jų vertintomis paraiškomis.
54. Gavęs paraiškų vertinimų suvestinę bei informaciją apie galimybę per informacinę sistemą susipažinti su ekspertų vertinimo anketomis, jų vertintomis paraiškomis, komisijos sekretorius komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja komisijos posėdį, kurio metu SPPD atstovas (-ai) ir (ar) ekspertas (-ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina komisiją su ekspertų paraiškų vertinimais, išvadomis ir pasiūlymais, atsako į komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.
55. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei pasiūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi SPPD paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis, kitą su paraiškomis, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti projektams įgyvendinti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.
56. Jeigu Projektų administravimo taisyklių 37 punkte nurodytais atvejais paraiškai įvertinti paskiriamas trečiasis ekspertas, SPPD apibendrina jo pasiūlymą dėl paraiškos įvertinimo, parengia paraiškos vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia komisijai.
57. Komisija, įvertinusi dviejų ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, pritaria arba nepritaria skirtų balų ir siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų sumų vidurkiui.
58. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatuose nurodytais vertinimo kriterijais.
59. Jeigu paraiškų vertinimus, vadovaudamasi Nuostatų 58 punktu, atlieka komisija, komisijos nariai projekto veiklų turinio ir lėšų planavimo vertinimus pateikia, informacinėje sistemoje užpildydami konkursui pateikto projekto veiklų turinio ir lėšų planavimo įvertinimo anketą.
60. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kokias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat nurodo siūlomą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą.
61. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų priėmimo dienos per informacinę sistemą informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti valstybės biudžeto lėšų dydį, pateikia rekomendaciją arba nurodymą, kurias veiklas ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, taip pat prašo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 15 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus, atsižvelgiant į komisijos priimtą protokolinį sprendimą.
62. Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma, jis per 3 darbo dienas nuo komisijos sekretoriaus pranešimo gavimo dienos komisijai informacinės sistemos priemonėmis patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatų 15 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos priimtame protokoliniame sprendime pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.
63. Komisijai iš pareiškėjo informacinės sistemos priemonėmis gavus patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti ekspertams Nuostatuose ir SPPD patvirtintame ekspertų darbo reglamente nustatyta tvarka. Ekspertai patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus įvertina, SPPD ekspertų vertinimų suvestinę parengia ir kartu su ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Gavusi ekspertų vertinimų suvestinę ir ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatuose nustatytais kriterijais, komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.
64. Pareiškėjui per Nuostatų 62 punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte ir Nuostatų 15 punkte nurodytas veiklas bei projekte numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.
65. Jeigu, įvertinus paraišką, siūlytina skirti valstybės biudžeto lėšų suma yra mažesnė nei Nuostatų 10 punkte nurodyta mažiausia galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma, siūloma tokio projekto nefinansuoti.
66. Pasiūlymus dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo pasiūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos.
67. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams.
68. Ministerijos kanclerio sprendimo turinys turi atitikti Projektų administravimo taisyklių 61 punkte nurodytus reikalavimus.
69. Sutartis tarp pareiškėjo ir SPPD informacinės sistemos priemonėmis sudaroma per 20 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui įgyvendinti ir kitų Nuostatuose nurodytų dokumentų oficialaus perdavimo SPPD dienos. Sutartyje turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.
70. Nesudarius Sutarties per Nuostatų 69 punkte nurodytą terminą ar ją nutraukus, SPPD teikia Ministerijos kancleriui pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti valstybės biudžeto lėšų.
71. Pareiškėjui atsisakius dalies valstybės biudžeto lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą Sutartį, taip pat Nuostatų 62 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos valstybės biudžeto lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų valstybės biudžeto lėšų sumos. Rezervinių projektų sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį prašomų valstybės biudžeto lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 61–62 punktuose nustatyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.
72. Komisijos sekretorius elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams per 1 darbo dieną nuo jo priėmimo dienos, pateikdamas jiems šio sprendimo išrašą ir nurodydamas Sutarties pasirašymo procedūras. Pareiškėjus, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą komisijos sekretorius informuoja raštu, nurodydamas jų atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.
73. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (https://socmin.lrv.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html) ir SPPD interneto svetainėje, nurodant subjektų, kuriems skirtas finansavimas, juridinio asmens pavadinimus ir kodus, projektų pavadinimus ir skirtų valstybės biudžeto lėšų sumas.
VII SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
74. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją sudaro ne mažiau kaip penki nariai, įskaitant pirmininką.
75. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu paskirtas valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį ir gaunantis darbo užmokestį iš valstybės biudžeto ar valstybės pinigų fondų. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys.
76. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Projektų administravimo taisyklėmis, Reglamentu (ES) 2016/679, Nuostatais ir kitais teisės aktais.
77. Komisijos sekretorius:
77.2. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;
77.3. Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ skelbia informaciją apie komisijos posėdžius (posėdžių datas), kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, ir, likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio, paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę bei jos pasikeitimus (jei jų yra);
77.4. renka ir Ministerijoje registruoja komisijos narių, SPPD bei ekspertų raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;
77.5. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo raštų arba perdavimo–priėmimo aktų, kuriais Ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, SPPD, ir kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;
78. Pagrindinė komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip trys komisijos nariai (įskaitant pirmininką).
79. Komisijos posėdžiuose dalyvauja SPPD atstovas (-ai) ir paraiškas vertinę ekspertai. Jei SPPD atstovas (-ai) ar paraiškas vertinę ekspertai negali dalyvauti posėdyje, komisija Nuostatų 84 punkte nustatyta tvarka sprendžia, ar rengti posėdį SPPD atstovui (-ams) ar paraiškas vertinusiems ekspertams nedalyvaujant, ar posėdį atidėti iki tol, kol jie galės jame dalyvauti
80. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas dėl komisijos posėdžio eigos, kurios įrašomos į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija ją įvertina ir atsižvelgia arba neatsižvelgia, nurodydama neatsižvelgimo priežastis. Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad jis yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.
81. Komisijos posėdis šaukiamas per 3 darbo dienas nuo SPPD pateiktų įvertintų paraiškų suvestinių, ekspertų vertinimo anketų ir vertintų paraiškų gavimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.
82. Komisijos nariams, SPPD atstovui (-ams) ir ekspertams apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu, iki jo likus ne mažiau kaip 3 darbo dienoms, praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu posėdžio dalyviams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais (ekspertams neteikiama medžiaga, susijusi su projektais, kurių jie nevertino). Informacija apie planuojamą posėdį (posėdžio data ir darbotvarkė) taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainės https://socmin.lrv.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“. Išskirtiniais atvejais, esant motyvuotam pasiūlymui ir pritariant visiems komisijos nariams, komisijos sekretorius apie posėdį raštu arba elektroniniu paštu gali pranešti SPPD atstovui (‑ams) ir ekspertams, iki jo likus mažiau kaip 3 darbo dienoms.
83. Komisijos narys, SPPD atstovas (-ai) ir projektus vertinę ekspertai, negalintys atvykti į posėdį (prisijungti į nuotolinį posėdį), turi apie tai, iki komisijos posėdžio likus ne mažiau kaip 1 darbo dienai, elektroninio ryšio priemonėmis pranešti komisijos pirmininkui arba sekretoriui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.
84. Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir (ar) dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu, rezultatais.
85. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.
86. Prieš gaudami bet kokią su konkursu ir paraiškų vertinimu susijusią neviešą informaciją, komisijos nariai ir sekretorius privalo pasirašyti Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti bet kokios su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusios informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (Projektų administravimo taisyklių 2 priedas), taip pat Nešališkumo deklaraciją dėl objektyvių sprendimų priėmimo bei viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo (Projektų administravimo taisyklių 3 priedas).
87. Komisijos posėdyje stebėtojo teisėmis dalyvaujantis (-ys) pareiškėjo (-ų) atstovas (‑ai), SPPD atstovas (-ai), projektus vertinantys ekspertai, kiti posėdžio dalyviai pasirašo Konfidencialumo pasižadėjimą užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos (Projektų administravimo taisyklių 4 priedas).
88. Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą (-us), komisijos narys, prieš pradėdamas nagrinėti vertinimų suvestinę, vertinimo anketas ir vertintus projektus, turi nusišalinti nuo dalyvavimo sprendžiant pritarimo ar nepritarimo ekspertų siūlomiems balams, išvadoms ar valstybės biudžeto lėšų sumoms, atitinkamo projekto finansavimo dydžio ir kitus jo, kaip komisijos nario, funkcijoms priskirtus klausimus, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs komisijos pirmininkui. Jeigu ekspertas (‑ai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o projektą (‑us) vertina kitas SPPD paskirtas ekspertas. Jeigu komisijos narys nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, komisija iš naujo balsuoja ir priima sprendimą (-us). Nenusišalinusio komisijos nario balsas, komisijai priimant sprendimus pakartotinai, į bendrą balsų skaičių neįtraukiamas.
89. Komisijos pirmininkas, narys, ekspertas ar sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje Projektų administravimo taisyklių 82 punkte nustatytais pagrindais.
90. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu, o komisijos narys, sekretorius ar ekspertas – komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodoma asmens pareigos, vardas, pavardė, nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastis (‑ys).
91. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos narys ar sekretorius, jo funkcijas atlieka pakaitinis komisijos narys ar pakaitinis sekretorius. Jei nušalinamas ar nusišalina ekspertas, jo vertintas paraiškas SPPD perduoda vertinti kitam ekspertui.
92. Komisijos sprendimai priimami absoliučia balsų dauguma, t. y. už sprendimą turi pasisakyti daugiau nei pusė visų komisijos narių. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra posėdžio pirmininko balsas.
93. Komisijos sprendimai įforminami protokolu, kurio projektas elektroniniu būdu turi būti suderintas su posėdyje dalyvavusiais komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolo projektą komisijos sekretorius komisijos nariams elektroniniu paštu pateikia derinti per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio protokolo projekto pateikia komisijos sekretoriui elektroniniu paštu per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Per nustatytą terminą negavus komisijos nario pastabų ir (ar) pasiūlymų, laikoma, kad komisijos narys posėdžio protokolo projektui pritaria. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir komisijos sekretorius.
94. Protokolai įforminami vadovaujantis Civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami per 3 darbo dienas po posėdžio.
96. Protokole nurodoma:
96.2. komisijos posėdžio pirmininkas, komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai, SPPD atstovas (-ai), projektus vertinę ekspertai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys (vardas, pavardė, pareigos);
96.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;
96.5. informacija apie komisijos pritarimą / nepritarimą, kad projektui būtų skirtas finansavimas iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui nebuvo skirtas arba siūloma skirti mažiau lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodoma tokio siūlymo priežastis (-ys) ir jos (jų) pagrindimas;
96.6. komisijai nepritarus paraiškas vertinusių ekspertų įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi argumentai, kodėl nepritariama ekspertų įvertinimui ar išvadai, ir tai, kad paraiška perduodama vertinti trečiajam ekspertui arba, jei komisija, trečiajam ekspertui atlikus vertinimą, nepritaria paraiškos vertinimų suvestinei, kad komisija pati atliks paraiškos vertinimą;
96.7. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektams įgyvendinti;
96.11. balsavimo rezultatai, nurodant ir informaciją apie kiekvieno komisijos posėdyje dalyvavusio komisijos nario balsavimą posėdyje svarstytais klausimais;
96.12. informacija apie galimą komisijos nario, sekretoriaus, eksperto, SPPD atstovo ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą (pareigos, vardas, pavardė, interesų konfliktas);
97. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama komisijos protokole ir garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną, o skaitmeninis posėdžio garso įrašas sunaikinamas. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.
VIII SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
98. Valstybės biudžeto lėšos projektams vykdyti skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms ir jos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
99. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2022 m. balandžio 1 d. iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
100. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami valstybės biudžeto lėšų laikymo, naudojimo ir saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik Sutartyje ir Sutartimi patvirtintoje išlaidų sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti.
101. Projektų vykdytojai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reglamentuojančiais teisės aktais.
102. Finansuojamos tik Nuostatų 103 punkte nurodytos išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu.
103. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
103.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
103.1.1. projekto vadovo (jei projekto vadovas yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį) ir (arba) asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą (jei buhalterinės apskaitos paslauga neperkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį), darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos;
103.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugų pagal paslaugų teikimo sutartį išlaidos (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir jei asmuo, tvarkantis buhalterinę apskaitą, pareiškėjo (projekto vykdytojo) nėra įdarbintas pagal darbo sutartį);
103.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 6 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 15 punkte nurodytų projektų veiklų vykdymu):
103.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos:
103.2.1.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei jie yra pareiškėjo (projekto vykdytojo) darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartį);
103.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir (ar) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
103.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, interneto ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
103.2.2.2. transporto išlaikymo (degalai, tepalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo) ir transporto paslaugų (visuomeninio transporto priemonių bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
103.2.2.3 komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai tik pareiškėjo (projekto vykdytojo) ir (ar) projekto vykdytojo partnerio (-ių) darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);
103.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto (organizacinės technikos, patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti) nuomos išlaidos;
103.2.2.5. kvalifikacijos kėlimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai kelti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai kelti);
103.2.2.6. komunalinių paslaugų išlaidos (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, eksploatavimo (šildymo, elektros energijos, vandens, nuotekų šalinimo, patalpų išlaikymo ir priežiūros) išlaidos);
103.2.2.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų (tyrėjų, ekspertų, lektorių) paslaugoms (pagal paslaugų teikimo ar autorines sutartis), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
103.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, prekėms ir (ar) reikmenims (kanceliarinėms ir ūkinėms prekėms, smulkiam ūkiniam inventoriui, maisto produktams ir nealkoholiniams gėrimams, skirtiems susitikimams ir mokymams, apsaugos priemonėms: medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams ir kt.) įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, išskyrus ilgalaikį turtą, nurodytą Nuostatų 105.5 papunktyje;
103.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (straipsnių, TV laidų, vaizdo klipų, informacinių reklaminių skydelių leidybos, publikavimo, gamybos, kūrybos, vertimų, mokymų, seminarų, užsiėmimų, susitikimų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, projekto viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
104. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 103.1.1 ir 103.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti ne daugiau kaip 40 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
105. Valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:
105.1. pareiškėjo (projekto vykdytojo) arba kitų fizinių ar juridinių asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
105.2. pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam ir einamajam remontui, techninei priežiūrai, pastatų ir (ar) teritorijos tvarkymui ir (ar) priežiūrai;
105.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui (projekto vykdytojui), nuomai projekto veiklai vykdyti;
105.5. ilgalaikiam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip reglamentuota Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarime Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“, įsigyti;
105.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2022 m. balandžio 1 d. imtinai ir po 2022 m. gruodžio 31 d., padengti;
106. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas informacinės sistemos priemonėmis turi pateikti SPPD pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir (ar) Sutarties numeris), kartu pateikdamas ir lyginamąjį išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
107. SPPD, išnagrinėjęs projekto vykdytojo prašymą, per 5 darbo dienas nuo jo gavimo SPPD dienos priima sprendimą dėl išlaidų sąmatos tikslinimo ir apie tai informacinės sistemos priemonėmis arba elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją. Susitarimas dėl išlaidų sąmatos pakeitimo pasirašomas informacinės sistemos priemonėmis. Prašymai tikslinti išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
108. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD specialistui informacinės sistemos priemonėmis, taip pat elektroniniu paštu ar raštu pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir (ar) Sutarties numeris), kartu pateikdamas ir lyginamąjį projekto veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose projekto veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįgyvendintas projekto veiklas. Atsakingas SPPD specialistas elektroniniu paštu informuoja Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir (ar) Sutarties numeris) per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Ministerijos paskirtas asmuo per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD specialistą apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą. Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas specialistas per informacinę sistemą ar elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą SPPD teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d.
109. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti jo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus, patvirtinančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perėmęs jo, kaip projekto vykdytojo, teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
110. Projekto vykdytojas privalo raštu, taip pat informacinės sistemos priemonėmis informuoti SPPD, kad projekte numatytų veiklų vykdymas nutraukiamas ar stabdomas (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir projekto veiklų vykdymo nutraukimo ar sustabdymo data). Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų pervedimą projekto vykdytojui. Projekto vykdytojui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai raštu pranešus SPPD, sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas atnaujinamas. Per šį laikotarpį patirtos išlaidos pripažįstamos netinkamomis finansuoti.
111. Projekto vykdytojas privalo:
111.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodyta suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos teikimo periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;
111.2. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d.;
111.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. informacinės sistemos priemonėmis SPPD pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų projekto finansines ataskaitas bei, pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – pusmečio ir metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
111.3.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
111.3.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
111.3.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
111.3.4. veiklų įvykdymo ataskaita (už pirmąjį einamųjų metų pusmetį teikiama iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį, iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d.), kurioje turi būti nurodyta:
111.3.4.1. projekto vykdytojo įvykdytų veiklų, nurodytų Nuostatų 15 punkte, pavadinimai, jų įvykdymo datos ir trumpas aprašymas, jų dalyvių skaičius ir pasiskirstymas pagal lytį, veiklų ir (ar) rezultatų aprašymas (pavyzdžiui, mokymų temos, glausti renginių programos aprašymai, švietėjiškų priemonių turinys, susirinkimų ir diskusijų temos, priimti sprendimai);
111.3.4.2. informacija apie Nuostatų 18 punkte išvardytus esminius kiekybinius, kiekybinius bei kokybinius projekto įgyvendinimo rodiklius, pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios;
111.3.4.4. savivaldybių, kuriose buvo vykdomos projekto veiklos, sąrašas, nurodant, kiek asmenų buvo įtraukta, ir jų pasiskirstymą pagal lytį;
111.4. užtikrinti, kad projektui vykdyti skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgiant į valstybės biudžeto lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir Sutarties nuostatas;
111.5. nepanaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą;
111.6. SPPD nustačius, kad projekto vykdytojas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą protingą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. – jas pervesti į Sutartyje nurodytą SPPD banko sąskaitą. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Projekto vykdytojas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.
113. SPPD koordinuoja ir kontroliuoja Sutarties vykdymą, užtikrindamas, kad projekto vykdytojui skirtos valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, laikantis Nuostatų reikalavimų ir Sutartyje nustatytų įsipareigojimų.
114. SPPD nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:
114.2 SPPD nustato, kad nesilaikoma Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų nuostatų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį;
114.3. vadovaudamasis Nuostatų 115 punktu, projekto vykdytojas per nustatytą terminą nepašalina nustatytų veiklos trūkumų arba per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD, kad nustatytus veiklos trūkumus pašalino ir kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus;
114.4. paaiškėja, kad Nuostatų 29.7 papunktyje nurodytoje deklaracijoje pateikta klaidinanti ir (ar) melaginga informacija, projekto vykdytojas, sudaręs Sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos.
115. SPPD, nustatęs ar turėdamas pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Projektų administravimo taisyklių, Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir Sutarties vykdymą sustabdo. Tokiu atveju SPPD nustato projekto vykdytojui protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 2 darbo dienas nuo jų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD, kad yra pasirengęs tinkamai vykdyti Projektų administravimo taisyklėse, Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.
116. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų ir dokumentų tikslumą, teisėtumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas (projekto vykdytojas). Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraišką, deklaraciją (-as), buhalterinės apskaitos dokumentus, darbo, paslaugų pirkimo ir (ar) teikimo sutartis, ataskaitas ir kt.), projekto vykdytojas privalo tvarkyti ir saugoti Dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas tiek projekto įgyvendinimo metu, tiek 24 mėnesius po to, kai projektas baigtas įgyvendinti (po 2022 m. gruodžio 31 d.).
117. Pareiškėjas (projekto vykdytojas) privalo informacinės sistemos priemonėmis arba raštu informuoti Ministerijos ir SPPD atstovus apie pasikeitusius pareiškėjo (projekto vykdytojo) kontaktinius duomenis (buveinės adresą, adresą korespondencijai, kontaktinius elektroninio pašto adresus, kontaktinius telefono ryšio numerius, pasikeitusius organizacijos vadovus ir (ar) atstovus (nurodomas vardas, pavardė, pareigos), pasikeitusį banko sąskaitos numerį) per 10 darbo dienų nuo jų pasikeitimo.
118. Jei nepasiekiami Nuostatų 18.1 papunktyje nustatyti esminiai kiekybiniai rodikliai, iš projekto vykdytojo reikalaujama grąžinti proporcingą Sutartyje nustatytą jam skirtą ir pervestą valstybės biudžeto lėšų sumą:
118.1. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 18.1.1–18.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), jis turi grąžinti 33,33 procento skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
118.2. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 18.1.1–18.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), jis turi grąžinti 66,66 procento skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
118.3. nepasiekęs trijų iš Nuostatų 18.1.1–18.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko abu Nuostatų 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytus prioritetus), jis turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
118.4. nepasiekęs vieno iš Nuostatų 18.1.1–18.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), jis turi grąžinti 50 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
118.5. nepasiekęs dviejų iš Nuostatų 18.1.1–18.1.3 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių (jei projekto vykdytojas atitiko vieną iš Nuostatų 13.1 ir 13.2 papunkčiuose nurodytų prioritetų), jis turi grąžinti 100 procentų skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
119. Sprendimą dėl sankcijų taikymo priima komisija. Priimdama sprendimą dėl sankcijų taikymo, komisija vadovaujasi Nuostatais, projekto vykdytojo pateikta informacija apie projekto įgyvendinimą ir SPPD paskirto atsakingo specialisto pateiktais duomenimis bei informacija, susijusiais su projekto įgyvendinimu. Jei yra galimybė, projekto vykdytojas ar jo atstovas turi būti kviečiamas į komisijos posėdį, kuriame bus svarstomas sankcijų jam skyrimas.
IX SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
120. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
121. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo (projekto vykdytojo) skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo (projekto vykdytojo) paraišką.
122. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
123. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo (projekto vykdytojo) nepasiekia laiškai arba su pareiškėju (projekto vykdytoju) negalima susisiekti kitu būdu.
124. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
125. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkursų vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų
lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo
priemonėms įgyvendinti 2022 metais, atrankos
konkurso organizavimo nuostatų priedas
(Deklaracijos forma)
DEKLARACIJA
(data)
Aš, _________________________________________________, veikiantis (-i)
(vardas ir pavardė)
pareiškėjo ____________________________________________________ vardu, patvirtinu, kad:
(pareiškėjo pavadinimas)
2. Asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu, neturi neišnykusio ar nepanaikinto teistumo už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso XXXIII skyriuje (Nusikaltimai valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams), taip pat už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 205 straipsnyje (Apgaulingas pareiškimas apie juridinio asmens veiklą), 206 straipsnyje (Kredito, paskolos, tikslinės paramos, subsidijos ar dotacijos panaudojimas ne pagal paskirtį ar nustatytą tvarką), 207 straipsnyje (Kreditinis sukčiavimas), 219 straipsnyje (Mokesčių nesumokėjimas), 220 straipsnyje (Neteisingų duomenų apie pajamas, pelną ar turtą pateikimas), 222 straipsnyje (Apgaulingas apskaitos tvarkymas) bei 223 straipsnyje (Aplaidus apskaitos tvarkymas).
4. Pareiškėjas per pastaruosius trejus metus iki paraiškos pateikimo Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijai (toliau – Ministerija) dienos nebandė gauti konfidencialios informacijos arba daryti įtakos Ministerijos valstybės tarnautojams ir (ar) darbuotojams, komisijų nariams.
5. Pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 10 bazinės socialinės išmokos dydžių.
6. Pareiškėjas turi Nevyriausybinių organizacijų projektų, skirtų lygių galimybių ir nediskriminavimo skatinimo priemonėms įgyvendinti 2022 metais, atrankos konkurso organizavimo nuostatuose (toliau – Nuostatai) nustatytus reikalavimus atitinkančių reikalingų žmogiškųjų išteklių ir tinkamų administracinių gebėjimų įgyvendinti projektą.
7. Projekto veiklos, nurodytos paraiškoje, nėra finansuotos valstybės biudžeto lėšomis vykdant kitus Ministerijos organizuojamus projektų finansavimo konkursus.
Man žinoma, kad, šioje deklaracijoje nurodžius klaidinančią ar melagingą informaciją, vadovaujantis Nuostatų 114.4 papunkčiu, sudaryta valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis bus vienašališkai nutraukta.
Patvirtinu, kad kartu su paraiška pateikti dokumentai, dokumentų užsienio kalba vertimai yra tikri.
_______________________ _____________ ____________________
(pareiškėjo vadovo ar jo (parašas) (vardas ir pavardė)
įgalioto asmens pareigų pavadinimas)