LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO
2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 2 KONKRETAUS TIKSLO „TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJA IR TEISĖTA MIGRACIJA“ 1 NACIONALINIO TIKSLO „INTEGRACIJOS PRIEMONĖS“ 7 VEIKSMO „INTEGRACIJOS PER VERSLUMO SKATINIMĄ STIPRINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠO NR. PMIF-2.1.7-K-01 PATVIRTINIMO
2021 m. balandžio 2 d. Nr. A1-286
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 19 d. nutarimu Nr. 149 „Dėl institucijų, atsakingų už Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo administravimą Lietuvoje, paskyrimo“ ir Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“, 29–30 punktais:
1. T v i r t i n u Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 1 nacionalinio tikslo „Integracijos priemonės“ 7 veiksmo „Integracijos per verslumo skatinimą stiprinimas“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. PMIF-2.1.7-K-01 (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2021 m. balandžio 2 d.
įsakymu Nr. A1-286
PRIEGLOBSČIO, MIGRACIJOS IR INTEGRACIJOS FONDO 2014–2020 METŲ NACIONALINĖS PROGRAMOS 2 KONKRETAUS TIKSLO „TREČIŲJŲ ŠALIŲ PILIEČIŲ INTEGRACIJA IR TEISĖTA MIGRACIJA“ 1 NACIONALINIO TIKSLO „INTEGRACIJOS PRIEMONĖS“ 7 VEIKSMO „INTEGRACIJOS PER VERSLUMO SKATINIMĄ STIPRINIMAS“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. PMIF-2.1.7-K-01
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos 2 konkretaus tikslo „Trečiųjų šalių piliečių integracija ir teisėta migracija“ 1 nacionalinio tikslo „Integracijos priemonės“ 7 veiksmo „Integracijos per verslumo skatinimą stiprinimas“ (toliau – Veiksmas) projektų finansavimo sąlygų aprašas Nr. PMIF-2.1.7-K-01 (toliau – PFSA) nustato reikalavimus, kuriais turi vadovautis pareiškėjai, rengdami ir teikdami paraiškas finansuoti iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo (toliau – PMIF) 2014–2020 metų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška), taip pat institucija, atliekanti paraiškų vertinimą, atranką ir iš PMIF lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas) įgyvendinimo priežiūrą.
2. PFSA parengtas vadovaujantis:
2.1. 2013 m. birželio 26 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva 2013/32/ES dėl tarptautinės apsaugos suteikimo ir panaikinimo bendros tvarkos (toliau – Direktyva 2013/32/ES);
2.2. 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamentu (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai (toliau – de minimis reglamentas);
2.5. Lietuvos migracijos politikos gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. sausio 22 d. nutarimu Nr. 79 „Dėl Lietuvos migracijos politikos gairių patvirtinimo“ (toliau ‒ Lietuvos migracijos politikos gairės);
2.6. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. A1-284 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos veiksmų ir ypatingų atvejų įgyvendinimo plano patvirtinimo“;
2.7. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. birželio 5 d. įsakymu Nr. A1-319 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – PAFT);
2.8. Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos rodiklių skaičiavimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. liepos 14 d įsakymu Nr. A1-432 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos rodiklių skaičiavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Rodiklių skaičiavimo aprašas);
2.9. Instrukcijomis dėl projektų išlaidų atitikties Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo reikalavimams, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. spalio 27 d. įsakymu Nr. A1-608 „Dėl Instrukcijų dėl projektų išlaidų atitikties Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo reikalavimams patvirtinimo“ (toliau – Instrukcijos dėl išlaidų atitikties);
2.10. Prieglobsčio Lietuvos Respublikoje suteikimo ir panaikinimo tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2016 m. vasario 24 d. įsakymu Nr. 1V-131 „Dėl Prieglobsčio Lietuvos Respublikoje suteikimo ir panaikinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;
3. PFSA vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos PFSA 2 punkte nurodytuose Lietuvos Respublikos teisės aktuose, Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. sausio 19 d. nutarimu Nr. 35 „Dėl Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatai), Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. spalio 5 d. nutarimu Nr. 998 „Dėl Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Valstybės paramos prieglobsčio gavėjų integracijai teikimo tvarkos aprašas), Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. nacionalinę programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2014 m. gruodžio 12 d. įsakymu Nr. A1-641 „Dėl Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 m. nacionalinę programą, taisyklių patvirtinimo“, Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. kovo 24 d. įsakymu Nr. A1-145 „Dėl Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo 2014–2020 metų nacionalinės programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.
4. Projekto atranka pagal Veiksmą bus atliekama projektų konkurso būdu. Pagal PFSA finansuoti bus atrinktas vienas projektas.
5. Pagal PFSA projektui įgyvendinti numatoma skirti iki 250 000 (dviejų šimtų penkiasdešimties tūkstančių) eurų, iš kurių iki 187 500 (vieno šimto aštuoniasdešimt septynių tūkstančių penkių šimtų) eurų – PMIF lėšos ir iki 62 500 (šešiasdešimt dviejų tūkstančių penkių šimtų) eurų – Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšos.
6. Veiksmo tikslas – stiprinti PFSA 17 punkte nurodytų tikslinės grupės asmenų (toliau – tikslinės grupės asmenys) integraciją į darbo rinką, skatinant verslumą.
7. Pagal PFSA remiamos šios veiklos:
7.1. mentorystė (įskaitant pirminį asmens gebėjimų ir poreikių vertinimą, pagalbą planuojant karjerą ir (arba) rengiant verslo planą); palydėjimo paslaugos; pagalba užmezgant darbo ir (ar) verslo kontaktus; pagalba darbo vietoje ir (ar) verslo aplinkoje, atsižvelgiant į kultūrinius skirtumus, padedanti tikslinės grupės asmeniui (-ims) greičiau suprasti naujos darbo vietos ir (ar) verslo aplinkos kultūrą, jos nulemtą aplinkinių elgesį, priimtinas elgesio normas; ekspertų konsultacijos verslo kūrimo ir plėtros klausimais, karjeros klausimais, atsižvelgiant į individualius tikslinės grupės asmens (-ų) poreikius;
7.2. profesijos, specialybės ir (ar) kompetencijų įgijimo ir (ar) jų tobulinimo bei kiti specifiniai mokymai (kursai, seminarai, paskaitos ar kt.), atsižvelgiant į individualius tikslinės grupės asmens (-ų) poreikius; lietuvių kalbos mokymas darbo vietoje; baziniai supažindinimo su darbo rinka, verslo kultūra, darbo santykiais mokymai (kursai, seminarai, paskaitos ar kt.) ir kt.;
7.3. verslo plane numatytų paslaugų ir prekių, reikalingų savarankišką veiklą vykdančiam (-iems) ir (ar) planuojančiam (-iems) vykdyti PFSA 17.1 papunktyje nurodytam tikslinės grupės asmeniui (-ims), užregistravusiam (-iems) ūkinę veiklą kaip ūkio subjektui (-ams), įsigijimas. Parama vienam asmeniui verslo plane numatytoms paslaugoms ir prekėms įsigyti negali viršyti 31,03 Lietuvos Respublikos Vyriausybės patvirtintos minimaliosios mėnesinės algos dydžio;
7.4. darbdaviui, įdarbinusiam tikslinės grupės asmenį (-is), teikiamos paslaugos: darbo sutarties, vidaus tvarkos, saugos darbe taisyklių ir kitų reikalingų dokumentų vertimas raštu;
8. Papildomi reikalavimai, taikomi PFSA 7 punkte nurodytoms veikloms:
8.1. Į PFSA 7.1 papunktyje nurodytą veiklą turi būti įtraukti visi projekto dalyviai, o į PFSA 7.2–7.5 papunkčiuose nurodytas veiklas – pagal individualius tikslinės grupės asmenų poreikius. Mentorystės, palydėjimo paslaugos, pagalba užmezgant darbo ir (ar) verslo kontaktus, pagalba darbo vietoje ir (ar) verslo aplinkoje, atsižvelgiant į kultūrinius skirtumus, padedanti tikslinės grupės asmeniui (-ims) greičiau suprasti naujos darbo vietos ir (ar) verslo aplinkos kultūrą, jos nulemtą aplinkinių elgesį, priimtinas elgesio normas, teikiama tikslinės grupės asmeniui (-ims) pagal poreikį per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Vienam tikslinės grupės asmeniui gali būti parengiamas tik vienas verslo planas.
8.2. PFSA 7.2 papunktyje nurodyti baziniai mokymai (kursai, seminarai, paskaitos ar kt.) turi būti vykdomi atsižvelgiant į tikslinės grupės asmenų poreikius, kultūrinius aspektus, vartojamas kalbas ir suteikti bazinių žinių apie verslo ir darbo rinkos sąlygas Lietuvos Respublikoje. Šių mokymų mokomoji medžiaga (skaidrės, mokymų įrašas ar kt.) turi būti prieinama projekto dalyviams ir jų mentoriams peržiūrėti bet kuriuo metu per visą projekto įgyvendinimo laikotarpį. Šiame papunktyje nurodytuose mokymuose gali dalyvauti visi tikslinės grupės asmenys.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
10. Pagal PFSA galimas pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) yra viešasis (-ieji) ar privatusis (‑ieji) juridinis (-iai) asmuo (-enys), tarptautinė (-ės) organizacija (-os) ar jos (jų) padalinys (-iai), teisėtai veikiantis (‑ys) Lietuvos Respublikoje, taip pat Tarptautinis Raudonojo Kryžiaus komitetas, Tarptautinė nacionalinių Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio draugijų federacija:
10.1. kuris (kurie) ne trumpiau kaip trisdešimt šešis mėnesius nepertraukiamai iki paraiškos pateikimo datos turėjo ne mažiau kaip tris darbo santykiais susijusius asmenis. Pareiškėjo ir partnerio (-ių) atitiktis šiam reikalavimui tikrinama remiantis interneto svetainės https://atvira.sodra.lt/imones/paieska/index.html# duomenimis. Jei pareiškėjas ir (ar) partneris yra tarptautinė (-ės) organizacija (-os) ar jos (jų) padalinys, teisėtai veikiantis (-ys) Lietuvos Respublikoje, taip pat Tarptautinis Raudonojo Kryžiaus komitetas, Tarptautinė nacionalinių Raudonojo Kryžiaus ir Raudonojo Pusmėnulio draugijų federacija, jų atitiktis šiam reikalavimui tikrinama pagal PFSA 31.8 papunktyje nurodytą (‑us) pateikti dokumentą (-us);
11. Vienas pareiškėjas pagal kvietimą teikti paraiškas gali teikti tik vieną paraišką. Pareiškėjui pateikus daugiau kaip vieną paraišką, įgaliotoji institucija raštu kreipiasi į pareiškėją, prašydama per tris darbo dienas nurodyti, kuri paraiška turi būti vertinama. Pareiškėjui per tris darbo dienas raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis nepateikus prašomos informacijos, visos pareiškėjo pateiktos paraiškos atmetamos ir jis apie tai informuojamas raštu.
III SKYRIUS
PROJEKTUI TAIKOMI REIKALAVIMAI
12. Projektas turi atitikti PAFT 20 punkte nustatytus bendruosius projektų reikalavimus. Projekto atitiktis bendriesiems projektų reikalavimams nustatoma atliekant projektų tinkamumo finansuoti vertinimą – užpildant Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (PAFT 3 priedas).
13. Projektas turi atitikti šį specialųjį projektų atrankos kriterijų – projektu turi būti prisidedama prie Veiksmų plano IV skyriaus lentelės 5.2 papunktyje numatytos priemonės „Parengti užsieniečiams prieinamus mokymus, kaip įsteigti verslą ir jį plėtoti“ įgyvendinimo. Laikoma, kad projektas atitinka specialųjį atrankos kriterijų, jei paraiškoje numatyta PFSA 7.2 papunktyje nurodyta veikla.
14. Už atitiktį prioritetiniams projektų atrankos kriterijams projektams skiriami balai. Didžiausias pagal kiekvieną kriterijų galimas skirti balų skaičius nurodytas PFSA 2 priede. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – keturiasdešimt balų.
15. Pagal PFSA teikiamo projekto veiklų įgyvendinimo pradžia negali būti ankstesnė nei priimto sprendimo skirti finansavimą data. Pagal PFSA teikiamas projektas turi būti įgyvendinamas ne ilgiau kaip iki 2022 m. gruodžio 31 d. (imtinai). Projekto vykdymo laikotarpis negali būti pratęstas.
17. Tikslinės grupės asmenys yra trečiosios šalies (ne ES valstybės narės) piliečiai arba asmenys be pilietybės:
17.1. kurie turi galiojantį leidimą nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje, išduotą UTPĮ 53 straipsnio 1 dalies 7 punkte nustatytu pagrindu;
17.2. kurie turi galiojantį leidimą laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje, išduotą UTPĮ 40 straipsnio 1 dalies 9 punkte nustatytu pagrindu;
17.3. kurie turi leidimą laikinai gyventi, išduotą UTPĮ 43 straipsnio 1 dalies 3, 5, 6 arba 7 punkte nustatytais pagrindais;
18. Pareiškėjas, planuodamas PMIF programos rodiklių reikšmes, turi vadovautis Rodiklių skaičiavimo aprašu. Projektu turi būti siekiama šiame PFSA punkte nurodytos privalomos PMIF programos rodiklio „Tikslinei grupei priklausančių asmenų, kuriems PMIF lėšomis buvo suteikta parama taikant integracijos priemones, vykdomas įgyvendinant nacionalines, vietos ir regionines strategijas, skaičius“ (kodas PR2.1) reikšmės – ne mažiau nei 20 tikslinės grupės asmenų. Už jos pasiekimą atsiskaitoma įgaliotajai institucijai PAFT IV skyriaus penktajame skirsnyje nurodyta tvarka. Projekto vykdytojui nepasiekus šiame PFSA punkte nurodytos PMIF programos rodiklio reikšmės, taikomos PAFT IV skyriaus penktojo skirsnio nuostatos.
19. Įgaliotoji institucija, vykdydama Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytas funkcijas ir norėdama patikrinti, ar projekte dalyvaujantis asmuo yra tinkamas projekto dalyvis, turi teisę Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka gauti projekto dalyvio asmens duomenis iš valstybės registrų ir (ar) kitų informacinių sistemų ir juos tvarkyti projekto vykdymo, kontrolės bei audito tikslais dokumentų saugojimo laikotarpiu, kuris nustatomas vadovaujantis PAFT VI skyriaus šeštuoju skirsniu.
20. Neturi būti numatyta projekto apribojimų, kurie turėtų neigiamos įtakos moterų ir vyrų lygybės, nediskriminavimo dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, negalios, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos principų įgyvendinimui.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI DĖL DE MINIMIS PAGALBOS TEIKIMO
21. Pagal PFSA valstybės pagalba ir de minimis pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, vadovaujantis de minimis reglamentu, teikiama:
22. Įgaliotoji institucija paraiškos vertinimo ir projekto įgyvendinimo metu, pildydama Patikros lapą dėl valstybės pagalbos ir de minimis pagalbos buvimo ar nebuvimo (PAFT 26 priedas), turi įvertinti, ar projekto finansavimas nereiškia valstybės pagalbos arba de minimis pagalbos suteikimo de minimis pagalbos gavėjams:
22.1. nurodytiems PFSA 17.1 papunktyje, užregistravusiems ūkinę veiklą kaip ūkio subjektams ir gaunantiems PFSA 7.3 papunktyje nurodytas paslaugas bei prekes;
23. De minimis pagalbos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui buvimas nustatomas vadovaujantis:
23.1. vertinant paraišką – paraiškoje nurodytais duomenimis ir pareiškėjo pateiktais dokumentais, nurodytais PFSA 31.5 ir 31.6 papunkčiuose;
23.2. įgyvendinant projektą – projekto vykdytojo pateiktais dokumentais, nurodytais PFSA 31.5 ir 31.6 papunkčiuose, jei:
23.2.1. pareiškėjas kartu su paraiška negalėjo pateikti arba pateikė ne visus PFSA 31.5 ir 31.6 papunkčiuose nurodytus dokumentus;
24. Projekto įgyvendinimo metu projekto vykdytojas, likus ne mažiau kaip 30 kalendorinių dienų iki PFSA 7.3–7.4 papunkčiuose nurodytų prekių ir paslaugų įsigijimo, teikia įgaliotajai institucijai informaciją apie ūkio subjektams planuojamas skirti lėšas PFSA 7.3–7.4 papunkčiuose nurodytoms veikloms vykdyti (PAFT 28 priedas). Ši informacija, suderinus su įgyvendinančiąja institucija, gali būti teikiama vėliau.
25. Prašomos (galimos) skirti de minimis pagalbos sumos konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui nustatymo teisėtumas turi būti įrodomas vadovaujantis PFSA 31.5 bei 31.6 papunkčiuose nurodytais pateikti, projekto sutartyje ir Suteiktos valstybės pagalbos registre pateiktais duomenimis tokia tvarka:
25.1. įgaliotoji institucija, gavusi informaciją iš pareiškėjo (projekto vykdytojo), įvertina:
25.1.1. kiekvieno de minimis pagalbos gavėjo atitiktį de minimis reglamento nustatytiems reikalavimams, užpildydama PAFT 27 priedą;
25.2. įgaliotoji institucija, iš pareiškėjo (projekto vykdytojo) gavusi informaciją ir atlikusi PFSA 25.1 papunktyje nurodytą įvertinimą, priima sprendimą dėl de minimis pagalbos skyrimo konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui ir, vadovaudamasi Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatais, projekto sutartyje nustatyta tvarka registruoja Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registro nuostatuose nurodytus duomenis apie suteiktą nereikšmingą (de minimis) pagalbą.
26. Įgaliotoji institucija raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis per 5 darbo dienas informuoja pareiškėją (projekto vykdytoją) apie priimtą sprendimą dėl de minimis pagalbos skyrimo konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui, nurodydama konkrečiam de minimis pagalbos gavėjui skiriamos de minimis pagalbos dydį ir pobūdį, pateikdama aiškią nuorodą į de minimis reglamentą (nurodoma priėmimo data, jį priėmusios institucijos pavadinimas, teisės akto rūšis, numeris ir pavadinimas).
27. Pareiškėjas (projekto vykdytojas), gavęs informaciją iš įgaliotosios institucijos, per 5 darbo dienas raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis informuoja de minimis pagalbos gavėją (‑us) apie priimtą sprendimą, nurodydamas de minimis pagalbos dydį ir pobūdį, pateikdamas aiškią nuorodą į de minimis reglamentą (nurodoma priėmimo data, jį priėmusios institucijos pavadinimas, teisės akto rūšis, numeris ir pavadinimas).
V SKYRIUS
TINKAMŲ FINANSUOTI PROJEKTO IŠLAIDŲ IR FINANSAVIMO REIKALAVIMAI
28. Projekto išlaidos turi atitikti joms taikomus reikalavimus, nustatytus PAFT V skyriuje ir Instrukcijose dėl projektų išlaidų atitikties.
29. Didžiausia galima projekto finansuojamoji dalis sudaro iki 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų, bet neviršija PFSA 5 punkte nurodytos sumos, skirtos projektui įgyvendinti.
30. Projekto biudžetas sudaromas vadovaujantis Instrukcijomis dėl išlaidų atitikties. Pagal PFSA tinkamų arba netinkamų finansuoti išlaidų kategorijos yra tokios:
Išlaidų kategorijos Nr. |
Išlaidų kategorijos pavadinimas |
Reikalavimai ir paaiškinimai |
|
1. |
Statybos, remonto ir kitų darbų išlaidos |
Netinkamos finansuoti išlaidos |
|
2. |
Įrangos, įrenginių ir kito turto įsigijimo išlaidos |
Netinkamos finansuoti išlaidos |
|
3. |
Projekto vykdymo išlaidos |
Tinkamomis finansuoti laikomos: 3.1. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokesčio išlaidos. Valstybės ar savivaldybių biudžetinių įstaigų darbuotojui mokamo darbo užmokesčio dydis turi būti nustatomas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo įstatymo, Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo nuostatomis. Kitų darbuotojų darbo užmokesčio išlaidos neturi viršyti atitinkamos specializacijos ir kvalifikacijos darbuotojų vidutinio darbo užmokesčio, išskyrus tinkamai pagrįstus atvejus. Su darbuotojais, vykdančiais tiesiogines projekto veiklas, turi būti sudaromos darbo sutartys, jei darbas yra pagrindinis, arba papildomos esamos darbo sutartys, jei, be pagrindinių pareigų, sulygstama ir dėl papildomų funkcijų įgyvendinant projektą (tokiu atveju darbo sutartyje turi būti aiškiai įvardyta, kiek laiko dirbama prie projekto, nurodomas atlygis už papildomas funkcijas įgyvendinant projektą). Nuostatos dėl esamų darbo sutarčių papildymo netaikomos tarptautinėms organizacijoms ar jų padaliniams. Asmenims, einantiems valstybės tarnautojo pareigas projekto vykdytojo ar partnerio institucijoje, taikomos Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo 19 straipsnio 1 dalies 2 punkto nuostatos ir atskiros darbo sutartys nesudaromos; 3.2. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas, jei darbo užmokesčio išlaidoms apmokėti netaikomi fiksuotieji įkainiai, išlaidos, apmokamos taikant kasmetinių atostogų išmokų fiksuotąsias normas, kurios nustatomos atsižvelgiant į konkrečiam darbuotojui priklausantį kasmetinių atostogų dienų skaičių ir jam nustatytos darbo savaitės trukmę. Kasmetinių atostogų išmokų fiksuotosios normos apskaičiuojamos remiantis Kasmetinių atostogų ir papildomų poilsio dienų išmokų fiksuotųjų normų nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt Jei projekto vykdytojas ar partneris yra tarptautinė organizacija ar jos padalinys ir Lietuvos Respublikos teisės aktų nuostatos jai (jam) netaikomos, patirtos tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais, darbo užmokesčio už kasmetines atostogas ir (ar) kompensacijos už nepanaudotas kasmetines atostogas išlaidos kompensuojamos pagal faktiškai patirtas išlaidas, vadovaujantis jos (jų) veiklą reglamentuojančiais teisės aktais; 3.3. mokymų ir (ar) renginių organizavimo bei vykdymo išlaidos, įskaitant projekto veikloms vykdyti reikalingų patalpų (salės, auditorijos, kompiuterinės technikos ir pan.) nuomos išlaidas, mokymo ir ugdymo priemonių įsigijimo, taip pat vertimo, leidybos išlaidos; 3.4. iš išorės tiekėjų perkamų paslaugų ir prekių, reikalingų PFSA 7 punkte nurodytoms veikloms vykdyti, išlaidos, jei jos atitinka PAFT ir Instrukcijose dėl išlaidų atitikties prekėms ir paslaugoms keliamus reikalavimus. PFSA 7.2 papunktyje nurodytos išlaidos tinkamos finansuoti tiek, kiek mokymosi laikotarpis sutampa su projekto veiklų įgyvendinimo laikotarpiu; 3.5. išlaidos PFSA 17.1 papunktyje nurodytiems tikslinės grupės asmenims, užregistravusiems ūkinę veiklą kaip ūkio subjektams, jei, vykdant PFSA 7.3 papunktyje nurodytas veiklas, atliekami pirkimai tikslinės grupės asmenų naudai, perduodant įsigytas prekes ir (ar) paslaugas tikslinės grupės asmeniui (įskaitant pirkimo metu įgytas nuosavybės ar naudojimo teises) arba apmokamos tikslinės grupės asmenų patirtos išlaidos. Tinkamomis finansuoti taip pat laikomos prekių (pvz., transporto priemonių, įrankių, įrangos, baldų, kompiuterinės technikos, programinės įrangos, ūkinių gyvūnų, augalų ir kt.) įsigijimo bei jų transportavimo, sumontavimo, diegimo ir paruošimo naudoti, techninės priežiūros ir kitos išlaidos, jei jos susijusios su PFSA 7.3 papunktyje nurodytos veiklos vykdymu, o šios prekės ir (ar) paslaugos perduodamos tikslinės grupės asmenims, nurodytiems PFSA 17.1 papunktyje, užregistravusiems ūkinę veiklą kaip ūkio subjektams. Tinkamomis finansuoti laikomos ir naudoto turto įsigijimo išlaidos; 3.6. projektui vykdyti reikalingų patalpų nuomos išlaidos; 3.7. projekto dalyvių ir jų vaikų tarpmiestinių kelionių, apgyvendinimo, dalyvavimo renginiuose Lietuvos Respublikoje ir kitos dalyvavimo PFSA 7.1–7.3 ir 7.5–7.6 papunkčiuose nurodytose projekto veiklose išlaidos; 3.8. tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, komandiruočių, tarpmiestinių kelionių išlaidos. Netinkamos finansuoti yra darbuotojų kelionių į darbovietę ir iš jos išlaidos.
Taikomi šie fiksuotieji įkainiai: • įkainis, nustatytas remiantis Kuro ir viešojo transporto išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimu, kurio ataskaita skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, jei apmokamos tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, projekto dalyvių tarpmiestinių kelionių Lietuvos Respublikos teritorijoje išlaidos; • įkainiai, nustatyti Apgyvendinimo Lietuvoje išlaidų fiksuotųjų įkainių nustatymo tyrimo ataskaitoje, kuri skelbiama interneto svetainėje www.esinvesticijos.lt, jei apmokamos tiesiogines projekto veiklas vykdančio personalo, susijusio su projekto vykdytoju ar partneriu darbo santykiais arba dirbančio savanorystės pagrindais, projekto dalyvių patirtos apgyvendinimo Lietuvos Respublikoje išlaidos. |
|
4. |
Informavimo apie projektą išlaidos |
|
|
5. |
Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą |
Netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma apskaičiuojama vadovaujantis Fiksuotosios normos taikymo netiesioginėms projekto išlaidoms apmokėti tvarkos aprašu (PAFT 5 priedas). |
VI SKYRIUS
PARAIŠKŲ RENGIMAS, PAREIŠKĖJŲ INFORMAVIMAS, KONSULTAVIMAS, PARAIŠKŲ TEIKIMAS IR VERTINIMAS
31. Siekdamas gauti finansavimą, pareiškėjas turi lietuvių kalba užpildyti paraišką, kurios forma nustatyta PAFT 2 priede, ir kartu pateikti šiuos dokumentus:
31.1 jeigu projektas įgyvendinamas su partneriu (-iais), – Partnerio deklaraciją (-as) (PAFT 2 priedo 1 priedas). Partnerio deklaraciją pildo kiekvienas partneris atskirai;
31.2. jeigu projekto biudžete tinkamų finansuoti išlaidų suma numatyta su pridėtinės vertės mokesčiu, – Klausimyną apie pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokesčio tinkamumą finansuoti iš Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo ir (arba) Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (PAFT 2 priedo 2 priedas);
31.3. Informacijos apie pareiškėjo ar partnerio (-ių) turimą patirtį ir kitos informacijos aprašymą (PFSA 1 priedas);
31.4. Projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (PAFT 2 priedo 3 priedas), jei projektą planuojama įgyvendinti su partneriu (-ais);
31.5. Organizacijos ar fizinio asmens atitikties ūkio subjekto sąvokai pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalies kriterijus klausimyną ir turto įsigijimo fakto patvirtinimą (PAFT 25 priedas), jei pareiškėjas ir (ar) partneris (-iai) atitinka PFSA 21.2 papunktyje nurodytas sąlygas, taikomas de minimis pagalbos gavėjui, gaunančiam de minimis pagalbą, kaip ji apibrėžta de minimis reglamente;
31.6. Atitikties de minimis pagalbos gavėjams taikomiems reikalavimams klausimyną (‑us) pagal de minimis reglamentą (PAFT 29 priedas);
31.7. dokumentus ir informaciją, pagrindžiančius projekto biudžetą (pvz., ne mažiau kaip trijų tiekėjų pasiūlymus dėl prekių ir (ar) paslaugų kainos, nuorodas į rinkoje esančias kainas ir kt.);
31.8. dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjo organizacijoje ne trumpiau kaip trisdešimt šešis mėnesius nepertraukiamai iki paraiškos pateikimo datos kiekvieną mėnesį dirbo ne mažiau kaip trys asmenys, susiję su pareiškėju darbo santykiais (pvz., išrašus iš apskaitos sistemos, darbo laiko apskaitos žiniaraščių kopijas, organizacijos atstovo pasirašytą pažymą);
31.9. dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjas ar partneris (-iai) yra prieglobsčio gavėjų integraciją įgyvendinanti (-čios) institucija (-os), arba bendradarbiavimo susitarimo su šia (šiomis) institucija (-omis) kopiją;
31.10. dokumentus, pagrindžiančius pareiškėjo ar partnerio patirtį, įgytą padedant tikslinės grupės asmenims įkurti ir (ar) plėsti verslą ar savarankišką užimtumo veiklą (jei taikoma):
31.11. dokumentus, patvirtinančius, kad pareiškėjas ar partneris yra pajėgus sudaryti verslo pradžiai palankias sąlygas (jei taikoma):
31.11.1. konsultavimo ir (arba) inkubavimo centro ir (arba) erdvės, kuriame (kurioje) tikslinės grupės asmenims, pradedantiems ir plečiantiems verslą, galėtų būti suteikiamos darbo vietos, patalpų nuosavybės dokumentus arba patalpų nuomos sutartį;
32. Pareiškėjas PAFT III skyriaus penktajame skirsnyje nustatyta tvarka teikia užpildytą paraišką ir PFSA 31 punkte nurodytus priedus įgaliotajai institucijai, kartu pateikdamas ir skaitmenines paraiškos bei pridedamų dokumentų kopijas, vienu iš šių būdų: siunčia paštu, pristato pats arba per kurjerį, siunčia elektroniniu paštu, jei paraiška pasirašoma elektroniniu parašu, kaip nurodyta PAFT 354.2 papunktyje. Jei paraiška teikiama PAFT 354.2 papunktyje nustatytu būdu, kartu teikiami dokumentai ir (ar) skaitmeninės jų kopijos elektroniniu parašu gali būti netvirtinami. Kitu būdu pateikta ar kitu nei įgaliotosios institucijos adresu pristatyta paraiška neregistruojama ir nevertinama.
33. Pareiškėjai informuojami ir konsultuojami PAFT II skyriuje nustatyta tvarka. Kontaktai pasiteirauti (telefono ryšio numeris, elektroninio pašto adresas) nurodomi kvietimo teikti paraiškas skelbime.
34. Įgaliotoji institucija atlieka projekto tinkamumo finansuoti vertinimą PAFT III skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka, užpildydama Projekto tinkamumo finansuoti vertinimo lentelę (PAFT 3 priedas), bei projekto naudos ir kokybės vertinimą PAFT III skyriaus šeštame skirsnyje nustatyta tvarka, užpildydama Naudos ir kokybės vertinimo lentelę (PFSA 2 priedas).
35. Vertindama paraišką, įgaliotoji institucija gali paprašyti pareiškėjo pateikti paraiškai vertinti trūkstamą informaciją ir (ar) dokumentus. Pareiškėjas privalo pateikti šią informaciją ir (ar) dokumentus per įgaliotosios institucijos nustatytą terminą, kuris neturi būti trumpesnis kaip 7 dienos ir ilgesnis kaip 14 dienų. Terminas gali būti pratęstas įgaliotosios institucijos sprendimu, jei pareiškėjas, norėdamas pateikti prašomą informaciją ir (ar) dokumentus, turi kreiptis į kitą (-as) instituciją (-as). Jeigu įgaliotoji institucija prašo paraišką patikslinti daugiau kaip vieną kartą, ji gali nustatyti ir trumpesnį nei 7 dienų paraiškos patikslinimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 1 darbo diena.
36. Paraiškos vertinamos ne ilgiau kaip 60 dienų nuo kvietimo teikti paraiškas skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
37. Jei dėl objektyvių priežasčių per nustatytą terminą neįmanoma įvertinti paraiškų, jis gali būti pratęstas motyvuotu atsakingos institucijos sprendimu, tačiau ne ilgiau kaip 30 dienų. Apie naują paraiškų vertinimo terminą įgaliotoji institucija informuoja pareiškėjus raštu.
38. Paraiška gali būti atmetama PAFT III skyriaus penktajame ir šeštajame skirsniuose nustatyta tvarka ir pagrindais. Apie paraiškos atmetimą pareiškėjas informuojamas raštu per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl paraiškos atmetimo priėmimo dienos.
40. Sprendimą dėl projektų finansavimo priima atsakinga institucija PAFT 86–87 punktuose nustatyta tvarka.
41. Atsakinga institucija, priėmusi sprendimą dėl projektų finansavimo, jį raštu pateikia įgaliotajai institucijai ir pareiškėjui PAFT 90 punkte nustatyta tvarka.
42. Įgaliotoji institucija PAFT IV skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka pagal PAFT 4 priede nustatytą formą, pritaikytą PFSA, parengia ir raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis pateikia pareiškėjui projekto sutarties projektą, nurodydama pasiūlymo pasirašyti projekto sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų nuo įgaliotosios institucijos rašto gavimo dienos. Pareiškėjas turi teisę raštu arba elektroninių ryšių priemonėmis kreiptis į įgaliotąją instituciją su prašymu dėl objektyvių priežasčių pratęsti projekto sutarties pasirašymo terminą. Jeigu pareiškėjas atsisako pasirašyti projekto sutartį ar per įgaliotosios institucijos nurodytą terminą jos nepasirašo, įgaliotoji institucija per 7 dienas nuo informacijos apie atsisakymą pasirašyti projekto sutartį gavimo dienos arba įgaliotosios institucijos nurodyto termino pabaigos informuoja atsakingą instituciją ir pareiškėją apie tai, kad pasiūlymas pasirašyti projekto sutartį neteko galios. Tokiu atveju atsakinga institucija ne vėliau kaip per 14 dienų nuo įgaliotosios institucijos informacijos apie tai, kad pareiškėjas per įgaliotosios institucijos nurodytą terminą nepasirašė projekto sutarties arba atsisakė ją pasirašyti, gavimo dienos sprendimą dėl projekto finansavimo pripažįsta netekusiu galios.
43. Projekto sutartis rengiama ir teikiama pasirašyti kaip popierinis dokumentas arba kaip elektroninis dokumentas, pasirašomas elektroniniu parašu.
VI SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO REIKALAVIMAI
46. Projektui gali būti skiriamas papildomas finansavimas PAFT IV skyriaus trečiajame skirsnyje nustatyta tvarka, jeigu projekto vykdytojas patiria išlaidų, įgyvendinant projektą atsirandančių dėl atsakingos ir (arba) įgaliotosios institucijų keliamų papildomų su projekto įgyvendinimu susijusių reikalavimų (pvz., jei prašoma pateikti pažymas, turto vertinimo ataskaitą ar kt.), kurie teikiant paraišką nebuvo keliami.
47. Jei projektas nepradedamas įgyvendinti per PAFT 149 punkte nustatytą terminą, įgaliotoji institucija turi teisę PAFT IV skyriaus antrojo skirsnio nustatyta tvarka nutraukti projekto sutartį.
48. Informacija apie projekto dalyvius – projekte dalyvaujančius tikslinės grupės asmenis – teikiama vadovaujantis PAFT IV skyriaus šeštojo skirsnio nuostatomis.
49. Projekto vykdytojas užtikrina, kad projekto dalyviai užpildytų Prieglobsčio, migracijos ir integracijos fondo lėšomis finansuojamo projekto dalyvio apklausos anketą (PFSA 3 priedas) (toliau – projekto dalyvio apklausos anketa), ir projekto dalyvio apklausos anketoje nurodytą informaciją apie projekto dalyvius PAFT 151 punkte nustatyta tvarka pateikia įgaliotajai institucijai. Įgaliotajai institucijai paprašius, projekto vykdytojas turi pateikti projekto dalyvių apklausos anketų kopijas. Vadovaujantis PAFT 193 punkto nuostatomis, projekto dalyvio apklausos anketa gali būti nepildoma, o joje nustatytą informaciją apie projekto dalyvius įgaliotajai institucijai pateikia projekto vykdytojas. PFSA 7.6 papunkčio veikloje dalyvaujantys vaikai nelaikomi projekto dalyviais, todėl dalyvių apklausos anketos už juos nepildomos.
50. Projekto vykdytojas privalo vykdyti informavimo apie įgyvendinamą ar įgyvendintą projektą veiklas PAFT VI skyriaus pirmajame skirsnyje nustatyta tvarka.
52. Visi su projekto įgyvendinimu susiję dokumentai turi būti saugomi PAFT VI skyriaus šeštajame skirsnyje nustatyta tvarka.
53. Projekto vykdytojas turi užtikrinti, kad asmens duomenų tvarkymas atitiktų 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) bei Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo nuostatas. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos Reglamento (ES) 2016/679 ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjektų teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
VII SKYRIUS
PFSA KEITIMO TVARKA