LIETUVOS RESPUBLIKOS APLINKOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL KLIMATO KAITOS PROGRAMOS KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO SAULĖS ELEKTRINIŲ ĮSIGIJIMUI FIZINIAMS ASMENIMS (NUTOLUSIOS SAULĖS ELEKTRINĖS DALIES ĮSIGIJIMAS IŠ VYSTYTOJO ELEKTRINIŲ PARKE) TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2022 m. liepos 12 d. Nr. D1-226
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos klimato kaitos valdymo įstatymo 10 straipsnio 4 dalies 1 punktu, įgyvendindamas 2022–2025 metų klimato kaitos programos investicijų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. balandžio 20 d. nutarimu Nr. 383 „Dėl 2022–2025 m. Klimato kaitos programos investicijų plano patvirtinimo“ 5.2 papunktį ir vykdydamas 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“, III skyriaus 2.3 papunktį,
t v i r t i n u Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų teikimo saulės elektrinių įsigijimui fiziniams asmenims (nutolusios saulės elektrinės dalies įsigijimas iš vystytojo elektrinių parke) tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos aplinkos ministro
2022 m. liepos 12 d. įsakymu Nr. D1-226
KLIMATO KAITOS PROGRAMOS KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ TEIKIMO SAULĖS ELEKTRINIŲ ĮSIGIJIMUI FIZINIAMS ASMENIMS (NUTOLUSIOS SAULĖS ELEKTRINĖS DALIES ĮSIGIJIMAS IŠ VYSTYTOJO ELEKTRINIŲ PARKE) TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Klimato kaitos programos kompensacinių išmokų teikimo saulės elektrinių įsigijimui fiziniams asmenims (nutolusios saulės elektrinės dalies įsigijimas iš vystytojo elektrinių parke) tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato registracijos formų pateikimo, vertinimo, kompensacinių išmokų skyrimo ir įsipareigojimų vykdymo priežiūros tvarką ir sąlygas, bendruosius reikalavimus pareiškėjams, įrangai ir finansuoti tinkamoms išlaidoms.
2. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija (toliau – Ministerija) administruoja Klimato kaitos programą (toliau – Programa) nustatydama ir skirdama lėšas kompensacinėms išmokoms.
3. Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos Aplinkos projektų valdymo agentūra (toliau – Agentūra) skelbia kvietimus teikti registracijos formas, vykdo projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, vadovaudamasi Tvarkos aprašu, 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2022 m. birželio 1 d. įsakymu Nr. D1-160 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos aplinkos ministerijos aplinkos apsaugos ir klimato kaitos valdymo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 02-001-06-04-02 „Didinti klimato kaitos politikos veiksmingumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – pažangos priemonės aprašas).
4. Ministerija, skirdama Programos lėšas projektų įgyvendinimui, o Agentūra, vykdydama fizinių asmenų projektų vertinimą ir atranką, kompensacinių išmokų skyrimą ir projektų įgyvendinimo priežiūrą, tvarko asmens duomenis. Projektų administravimo ir priežiūros tikslais tvarkomi šie asmens duomenys:
4.3. Su kompensacinių išmokų skyrimu susiję duomenys, gauti iš AB „Energijos skirstymo operatorius“ (vartotojo vardas pavardė; saulės elektrinės objekto adresas; saulės elektrinės galia; vartojimo objektai, kuriems priskirta galia iš saulės elektrinės (nurodant jų adresą), ir tos galios dydis).
5. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu. Dokumentai, kuriuose yra asmens duomenys, tvarkomi ir saugomi 5 metus po kompensacinės išmokos skyrimo, vadovaujantis Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“. Kiti dokumentai saugomi ir valdomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu ir kitais dokumentų valdymą reglamentuojančiais teisės aktais. Pasibaigus saugojimo terminui, visi dokumentai, tarp jų ir tie, kuriuose yra asmens duomenų, sunaikinami, išskyrus tuos, kurie įstatymų ar kitų teisės aktų, reglamentuojančių duomenų saugojimą, nustatytais atvejais turi būti perduoti saugojimui pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymą.
6. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
6.1. Išlaidų kompensavimo prašymas – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos prašymas kompensuoti projekto išlaidas.
6.2. Kompensacinė išmoka – Tvarkos aprašo nustatyta tvarka fiziniams asmenims teikiama finansinė parama pareiškėjo lėšomis įgyvendintų projektų išlaidoms kompensuoti.
6.3. Pareiškėjas – fizinis asmuo, nustatyta tvarka užpildęs Agentūros parengtą projekto registracijos formą ir įgyvendinantis projektą.
6.4. Registracijos forma – pareiškėjo užpildytas ir Agentūrai pateiktas Agentūros direktoriaus patvirtintos formos dokumentas, kuriuo pareiškėjas užsiregistruoja ir įsipareigoja įgyvendinti projektą norėdamas gauti kompensacinę išmoką.
6.5. Kitos šiame Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos energetikos ministro 2019 m. gruodžio 3 d. įsakyme Nr. 1-312 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos 4 prioriteto „Energijos efektyvumo ir atsinaujinančių išteklių energijos gamybos ir naudojimo skatinimas“ 04.1.1-LVPA-V-115 priemonės „AIE namų ūkiams“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 1“ patvirtinimo“ vartojamas sąvokas.
7. Priemonės tikslas – padidinti vietinės elektros energijos, pagamintos iš atsinaujinančių išteklių, gamybos pajėgumus ir naudojimą. Pagal Tvarkos aprašą remiama ši veikla: iki 10 kW galios AIE naudojančių technologijų, skirtų elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms, įsigijimui iš elektrinių parkų.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
8. Pareiškėjas yra fizinis asmuo, nuosavybės teise valdantis gyvenamosios paskirties vieno buto pastatą, gyvenamosios paskirties butą arba sodų paskirties pastatą (sodo namą) (toliau – vartojimo objektas), vartojimo objektai turi būti įregistruoti VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registre.
9. Vartojimo objektas, kuriame įgyvendinamas projektas, negali būti areštuotas (įstatymų nustatyta tvarka ir sąlygomis taikomas priverstinis fizinio asmens nuosavybės teisės į turtą arba atskirų jos sudedamųjų dalių – valdymo, naudojimosi ar disponavimo – laikinas apribojimas siekiant užtikrinti įrodymus, civilinį ieškinį, galimą turto konfiskavimą, taip pat baudų ir nesumokėtų įmokų išieškojimą, kreditorių reikalavimų patenkinimą ar kitų asmens įsipareigojimų įvykdymą).
10. Jei iš vystytojo elektrinių parke įsigytomis saulės elektrinėmis, skirtomis elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms, pagaminta elektra naudojama ūkinei-komercinei veiklai, finansavimas neskiriamas. Jei pareiškėjas gali pateikti įrodymų, kad ūkinė-komercinė veikla nėra vykdoma ar iš vystytojo elektrinių parke įsigytomis saulės elektrinėmis, skirtomis elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms, pagaminta elektra nėra naudojama ūkinei-komercinei veiklai, finansavimas skiriamas. Jei elektros energija, pagaminta saulės elektrinėmis, įsigytomis iš vystytojo elektrinių parke, nukreipta į vieną ar kelis vartojimo objektus ir viename iš jų yra vykdoma ūkinė-komercinė veikla, finansavimas skiriamas tik už objektą (-us), kuriame (-uose) ūkinė-komercinė veikla nevykdoma ar pagaminta elektra nėra naudojama ūkinei-komercinei veiklai.
11. Pareiškėjas turi tapti saulės elektrinės, esančios elektrinių parke, bendraturčiu ir gaminančiu vartotoju teisės aktų nustatyta tvarka (įskaitant, bet neapsiribojant, sudaryti atitinkamas sutartis ir kitus jų priedus, su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi, pagal kuriuos galima identifikuoti, kad asmuo yra laikomas gaminančiu vartotoju, įsirengti apskaitos prietaisą (išskyrus atvejus, kai pareiškėjas jau yra tapęs gaminančiu vartotoju ir (ar) atlikęs dalį ar visus reikiamus veiksmus) ir pateikti išlaidų kompensavimo prašymą Agentūrai ne vėliau kaip per 24 mėnesius nuo Agentūros kvietimo teikti registracijos formas galiojimo pabaigos dienos.
12. Pareiškėjas 5 metus nuo sumokėjimo už išlaidų kompensavimo prašymą dienos be Agentūros rašytinio sutikimo negali perleisti, parduoti, įkeisti atsinaujinančių išteklių energiją naudojančios technologijos ar kitokiu būdu suvaržyti daiktinių teisių į atsinaujinančių išteklių energiją naudojančią technologiją, kuriai įsigyti ar sukurti skirta kompensacinė išmoka. Elektros energijos tiekimo sutartyse ir (ar) jų prieduose, kurie sudaryti su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi ir (ar) nurodyti AB „Energijos skirstymo operatorius“ duomenų bazėje, nurodyti vartojimo objektai 5 metus negali būti keičiami be išankstinio rašytinio Agentūros sutikimo.
13. Pareiškėjui, pagal priemonę „Saulės elektrinių įsigijimui fiziniams asmenims (nutolusios saulės elektrinės dalies įsigijimas iš vystytojo elektrinių parke)“ (toliau – Priemonė) įgyvendinusiam finansuojamą veiklą (įsigijusiam saulės elektrinę iš vystytojo elektrinių parke), draudžiama parduoti elektros energiją ar naudoti ją ūkinei komercinei veiklai 5 metus nuo sumokėjimo už išlaidų kompensavimo prašymą dienos. Agentūra, patikrinusi išlaidų kompensavimo prašymo dokumentus ir užfiksavusi, kad pareiškėjas faktiškai nesilaiko šio punkto reikalavimo, kompensacinės išmokos neišmoka; jei Agentūra kompensacinę išmoką jau išmokėjo, ji turės būti sugrąžinta Agentūros darbo procedūrų vadove nustatyta tvarka.
14. Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, įsipareigoja laikytis Lietuvos Respublikos statybos įstatymo, kitų Lietuvos Respublikos įstatymų ir teisės aktų reikalavimų bei gauti visus reikiamus leidimus, sutikimus, pritarimus ir (ar) kitus dokumentus. Kilus įtarimams, kad pareiškėjas neįvykdė teisės aktų reikalavimų ir minimų leidimų, sutikimų, pritarimų ir (ar) kitų dokumentų nėra gavęs, Agentūra turi teisę prašyti pareiškėjo juos pateikti.
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI ĮRANGAI
15. Pagal Priemonę remiami pareiškėjai, kurie iš vystytojo įsigyja saulės elektrinę, skirtą elektros energijos gamybai namų ūkio reikmėms, ir sudaro elektros energijos tiekimo sutartis ir (ar) pasirašo kitus sutarties priedus su elektros energijos tiekėju ir (ar) energetikos tinklų operatoriumi, pagal kuriuos galima identifikuoti, kad asmuo yra laikomas gaminančiu vartotoju.
16. Minimalūs techniniai reikalavimai saulės elektrinėms:
16.1. Saulės moduliai turi atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jiems turi būti suteikta 10 metų produkto garantija ir 25 metų 80 proc. efektyvumo garantija. Moduliai privalo turėti CE ženklą ir turėti pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65).
16.2. Įtampos keitiklis (inverteris) turi būti tinkamas saulės elektrinių įrengimui ir atitikti Europos Sąjungos standartus, įskaitant ekologinius ženklus, energijos duomenų etiketes ir kitas Europos Sąjungos standartizacijos įstaigų nustatytas techninių normatyvų sistemas, jam turi būti suteikta 5 metų produkto garantija. Įtampos keitiklis turi turėti pakankamą apsaugą nuo dulkių ir drėgmės (bent IP 65).
III SKYRIUS
REGISTRACIJOS FORMŲ TEIKIMAS
18. Po pažangos priemonės aprašo patvirtinimo Agentūra suderina su Ministerija kvietimo datą ir trukmę teikti registracijos formas ir Agentūros interneto svetainėje paskelbia kvietimus teikti registracijos formas ir kitą reikiamą informaciją.
19. Siekdamas gauti finansavimą, kvietimo teikti registracijos formas metu pareiškėjas asmuo arba jo įgaliotas asmuo turi užpildyti registracijos formą, kuri patvirtinta Agentūros darbo procedūrų apraše ir įtraukta į Aplinkos projektų valdymo informacinę sistemą (toliau – APVIS). Prisijungimo nuoroda prie APVIS skelbiama Agentūros interneto svetainėje www.apva.lt. Vienam kvietimui fizinis asmuo gali pateikti vieną registracijos formą.
20. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo projekto registracijos formoje taip pat turi:
20.1. Nurodyti Tvarkos aprašo 8 punkte numatyto vartojimo objekto (pastato) unikalų numerį (vienbučio pastato ar sodų paskirties pastato (sodo namo) atveju) arba buto unikalų numerį.
20.2. Nurodyti iš vystytojo ketinamos įsigyti įrangos dalies elektrinių parke (saulės elektrinėje) galingumą (elektrinės įrengtąją galią).
20.3. Įsipareigoti pirkti naują (nenaudotą) įrangą, t. y. pirmą kartą iš vystytojo įsigytos saulės elektrinės, esančios elektrinių parke ir eksploatuojamos (t. y. nuo leidimo gaminti datos) ne ilgiau kaip 24 mėnesius, dalis.
21. Pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo iki kvietime teikti registracijos formas nustatyto termino paskutinės dienos teikia registracijos formą Agentūrai.
22. Turi būti pateiktas notaro patvirtintas arba informacinių technologijų priemonėmis sudarytas ir VĮ Registrų centro įgaliojimų registre įregistruotas (https://igaliojimai.lt/) įgaliojimas atstovauti pareiškėjui, jei pareiškėjas įgalioja kitą fizinį ar juridinį asmenį už jį atlikti su projekto įgyvendinimu susijusius veiksmus (pateikti projekto registracijos formą ir (ar) išlaidų kompensavimo prašymą ir (ar) padengti išlaidas, ir pan.).
23. Registracijos formos teikiamos per APVIS. Gali būti nustatyti kiti registracijos formų pateikimo būdai ir tvarka Agentūros patvirtintame darbo procedūrų apraše, jei APVIS nėra funkcinių galimybių.
IV SKYRIUS
REGISTRACIJOS FORMŲ VERTINIMAS IR ATRANKA
25. Agentūra, patikrinusi pareiškėjo atitiktį šio Tvarkos aprašo 8 punkto reikalavimams, vykdo registracijos formų vertinimą vadovaudamasi šios Tvarkos aprašo 20.2 papunkčiu, VĮ Registrų centro Nekilnojamojo turto registro duomenimis ir prioritetiniais atrankos kriterijais, nurodytais Tvarkos aprašo priede. Už atitiktį šiems prioritetiniams atrankos kriterijams skiriami balai.
27. Agentūra per 30 dienų nuo kvietimo teikti registracijos formas nustatyto termino paskutinės dienos, įvertinusi pateiktas registracijos formas, sudaro teigiamai įvertintų registracijos formų sąrašą, kuriame registracijos formos išdėstomos pagal bendrą (suminį) suteiktų balų skaičių (nuo didžiausio iki mažiausio), taip pat nurodo pagal kiekvieną prioritetinį projektų atrankos kriterijų registracijos formai suteiktą balų skaičių ir galimą skirti projektui finansavimo lėšų dydį.
V SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
29. Tinkamos finansuoti išlaidos apskaičiuojamos taip: Saulės elektrinių įsigijimo geografiškai nutolusiuose nuo elektros energijos vartojimo vietos trečiųjų asmenų žemės sklypuose išlaidų fiksuotojo įkainio nustatymo tyrimo (skelbiamas Europos Sąjungos struktūrinių fondų svetainėje https://www.esinvesticijos.lt/lt/dokumentai//saules-elektriniu-isigijimo-geografiskai-nutolusiuose-nuo-elektros-energijos-vartojimo-vietos-treciuju-asmenu-zemes-sklypuose-islaidu-fiksuotuju-dydziu-nustatymo-tyrimas) 2 lentelės 4 stulpelyje nustatytas 1 kW įrangos fiksuotasis įkainis (Eur/kW) padauginamas iš registracijos formoje nurodyto planuojamo įrengti įrenginio galingumo (kW).
30. Pareiškėjo projekto finansuojamoji dalis sudaro 36,4932 proc. tinkamų išlaidų, apskaičiuotų pagal šio Tvarkos aprašo 29 punktą.
31. Išlaidos yra tinkamos finansuoti, kai jos patirtos pareiškėjo (t. y. iš vystytojo įsigytos saulės elektrinės, esančios ne ilgiau kaip 24 mėnesius eksploatuojamame elektrinių parke, įsigijimo išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašomi registracijos formoje nurodytam asmeniui) arba registracijos formoje nurodyto pastato bendraturčio.
32. Išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose, be kitų teisės aktais nustatytų privalomų rekvizitų, turi būti nurodyta saulės elektrinės įsigytoji galia, IP klasės, CE ženklinimas, garantijos, elektrinių parko leidimo gaminti data ir numeris.
33. Išlaidos yra tinkamos finansuoti, jei įsigyjama įranga atitinka šio Tvarkos aprašo II skyriuje nustatytus reikalavimus ir įsigyjama iš elektrinių parko, eksploatuojamo (t. y. nuo leidimo gaminti datos) ne ilgiau kaip 24 mėnesius.
35. Pareiškėjas gali įsigyti ir didesnės nei 10 kW galios saulės elektrinę iš elektrinių parko, tačiau tokiu atveju kompensacinė išmoka bus skiriama tik už 10 kW galią. Jei pagal kitas valstybės biudžeto ar Europos Sąjungos paramos fondų priemones buvo išmokėtos lėšos 10 kW galios saulės elektrinei įrengti ar pagal šios Priemonės veiklas kompensacinė išmoka buvo išmokėta 10 kW galios įrangos įsigijimui, tam pačiam elektros vartojimo objektui (pagal unikalų numerį) kompensacinė išmoka pagal Priemonę daugiau neskiriama. Jei pagal kitas valstybės biudžeto ar Europos Sąjungos paramos fondų priemones ar šią Priemonę lėšos buvo išmokėtos iki 10 kW galios saulės elektrinei įrengti, kompensacinė išmoka tam pačiam vartojimo objektui (pagal unikalų numerį) gali būti skirta, tačiau ne didesnei nei 10 kW suminei galiai pasiekti.
36. Kompensacinė išmoka neskiriama, jei įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodytas pareiškėjo, pateikusio registracijos formą (jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti žemės sklypo bendraturčio vardu – bendraturčio), PVM mokėtojo kodas. Visais atvejais, kai įrangos įsigijimo išlaidas pagrindžiančiuose dokumentuose nurodyto pareiškėjo, pateikusio registracijos formą (jei išlaidas pagrindžiantys dokumentai išrašyti pastato bendraturčio vardu – bendraturčio), PVM traukiamas į atskaitą, kompensacinė išmoka neskiriama.
VI SKYRIUS
KOMPENSACINIŲ IŠMOKŲ SKYRIMAS. IŠLAIDŲ KOMPENSAVIMO PRAŠYMŲ TEIKIMAS IR IŠMOKA
37. Agentūra pagal šio Tvarkos aprašo 27 punkte nustatytą tvarką sudarytą sąrašą nedelsdama (ne vėliau kaip per 5 darbo dienas) raštu arba elektroninėmis priemonėmis informuoja pareiškėjus apie jiems skirtą kompensacinę išmoką.
38. Pareiškėjo projekto veiklos pabaiga yra elektros energijos tiekimo sutarties ir (ar) pasirašytų kitų sutarties priedų sudarymo data ir (ar) duomenys, nurodyti AB „Energijos skirstymo operatorius“ duomenų bazėje, pagal kuriuos galima identifikuoti, kad jis yra laikomas gaminančiu vartotoju.
39. Pareiškėjas projekto veiklą turi įgyvendinti ir Agentūrai pateikti išlaidų kompensavimo prašymą ne vėliau kaip per 24 mėnesius nuo Agentūrai kvietimo teikti registracijos formas galiojimo pabaigos dienos.
40. Pareiškėjas turi užpildyti išlaidų kompensavimo prašymą, kurio forma patvirtinta Agentūros darbo procedūrų apraše ir įkelta į APVIS. Prisijungimo nuoroda prie APVIS skelbiama Agentūros internetinėje svetainėje www.apva.lt.
41. Išlaidų kompensavimo prašyme pareiškėjas deklaruoja, kad:
41.1. Išlaidų kompensavimo prašyme pateikta informacija ir dokumentai (ir (ar) jų kopijos) yra teisingi ir atitinkantys Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimus.
41.2. Saulės elektrinės įsigijimo išlaidos nebuvo ir nebus finansuojamos iš kitų nacionalinių programų ir Europos Sąjungos fondų.
41.3. Pareiškėjui yra žinoma, kad, jei pateikto išlaidų kompensavimo prašymo, išlaidas pagrindžiančių ir saulės elektrinės nuosavybę įrodančių dokumentų informacija yra melaginga, pateiktas išlaidų kompensavimo prašymas nebus nagrinėjamas ir bus atmestas; tuo atveju, jei buvo priimtas sprendimas teikti kompensacinę išmoką, finansavimo teikimas bus nutrauktas, sumokėtos lėšos turės būti grąžintos ir įstatymų nustatyta tvarka gali būti kreipiamasi į teismą dėl žalos atlyginimo.
42. Išlaidų kompensavimo prašyme pareiškėjas įsipareigoja:
42.1. Ne vėliau kaip per 10 (dešimt) darbo dienų pranešti Agentūrai apie bet kurių duomenų, pateiktų registracijos formoje, taip pat apie savo rekvizitų pasikeitimus 5 metus nuo išmokos pagal fizinio asmens išlaidų kompensavimo prašymą dienos.
42.2. Už suteiktas finansavimo lėšas savo nuosavybėn įsigytą materialųjį turtą naudoti ne mažiau kaip 5 metus nuo kompensacinės išmokos išmokėjimo dienos; anksčiau nei per 5 metus nuo išmokos pagal išlaidų kompensavimo prašymą dienos be rašytinio Agentūros sutikimo neįkeisti, neperleisti už finansavimo lėšas įsigyto turto.
42.3. Neperleisti jokių savo teisių ir įsipareigojimų, prisiimtų įgyvendinant projektą, tretiesiems asmenims be rašytinio Agentūros sutikimo.
42.4. Bendradarbiauti su Agentūra, sudaryti sąlygas atlikti patikrą projekto įgyvendinimo vietoje, tikrinti savo veiklą, susipažinti su dokumentais, susijusiais su projekto vykdymu per visą 5 metų laikotarpį nuo išmokos pagal išlaidų kompensavimo prašymą dienos.
42.5. Agentūros nustatytais terminais teikti su projekto įgyvendinimu susijusią papildomą informaciją, pagrindimo dokumentus, šalinti nustatytus neatitikimus.
42.6. Šio Tvarkos aprašo 16 punkte nurodyta įranga pagaminta elektros energija bus naudojama namų ūkio reikmėms, nebus parduodama ar naudojama ūkinei komercinei veiklai 5 metus nuo išmokos pagal išlaidų kompensavimo prašymą dienos. Agentūra, patikrinusi išlaidų kompensavimo prašymo dokumentus arba patikros projekto įgyvendinimo vietoje metu nustačiusi, kad nesilaikoma šio punkto reikalavimo, kompensacinės išmokos neišmoka; jei Agentūra kompensacinę išmoką jau išmokėjo, ji turės būti sugrąžinta Agentūros darbo procedūrų vadove nustatyta tvarka.
43. Kartu su išlaidų kompensavimo prašymu pareiškėjas turi pateikti:
43.1. Įrangos, atitinkančios šio Tvarkos aprašo 16 punkte nustatytus reikalavimus, įsigijimą pagrindžiančių ir perėmimo pareiškėjo nuosavybėn (įrangos perdavimo–priėmimo aktas) įrodančių dokumentų, kuriuose nurodoma įrenginio galia, IP klasės, CE ženklinimas, garantijos, elektrinių parko (saulės elektrinės) leidimo gaminti data ir numeris, kopijas.
43.2. Įrangos, atitinkančios šio Tvarkos aprašo 16 punkte nustatytus techninius duomenis patvirtinančių dokumentų kopijas (įrenginio pasas ir (ar) techninė specifikacija) (Agentūrai paprašius, šiuos dokumentus visam elektrinių parkui gali pateikti vystytojas).
44. Išlaidų kompensavimo prašyme nustačius trūkumų, pareiškėjas arba jo įgaliotas asmuo per Agentūros nustatytą terminą, ne trumpesnį kaip 5 darbo dienos ir ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, turi patikslinti Išlaidų kompensavimo prašymą ir (ar) pateikti trūkstamus dokumentus.
45. Agentūra faktinę kompensacinę išmoką apskaičiuoja taip: Saulės elektrinių įsigijimo geografiškai nutolusiuose nuo elektros energijos vartojimo vietos trečiųjų asmenų žemės sklypuose išlaidų fiksuotojo įkainio nustatymo tyrime nustatytas 1 kW įrangos fiksuotasis įkainis (Eur/kW) padauginamas iš faktiškai įsigytos įrangos galingumo (pagal pareiškėjo įdiegtos įrangos šio Tvarkos aprašo 41.1.–41.4. papunkčiuose nurodytus dokumentus) ir pagal šio Tvarkos aprašo 29 ir 35 punktus, tačiau ji neturi būti didesnė nei projektui skirta kompensacinė išmoka (apie ją pareiškėjas informuotas pagal šio Tvarkos aprašo 37 punktą).
46. Patvirtinus išlaidų kompensavimo prašymą, pareiškėjui arba jo įgaliotam asmeniui išmokamos finansavimo lėšos.
Klimato kaitos programos kompensacinių
išmokų teikimo saulės elektrinių įsigijimui
fiziniams asmenims (nutolusios saulės elektrinės dalies įsigijimas iš vystytojo elektrinių parke) tvarkos aprašo
priedas
PRIORITETINIAI ATRANKOS KRITERIJAI
Prioritetinis projektų atrankos kriterijaus (toliau – kriterijus) pavadinimas |
Kriterijaus vertinimo aspektai ir paaiškinimai
|
Didžiausias galimas kriterijaus balas |
Kriterijaus koeficientas |
|
1. Gyvenamojo ar sodo pastato (buto) aprūpinimo šiluma būdas |
1.1. Vertinama, ar projekto metu elektros energijai gaminti diegiamų technologijų sugeneruota elektros energija bus naudojama gyvenamajame pastate (bute), prijungtame prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos. Pagal šį atrankos kriterijų vertinamas gyvenamojo pastato (buto) šildymo būdas: 1.1.1. Aukštesnis balas skiriamas projektams, kuriuose elektros energija iš saulės elektrinės bus skirta prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos neprijungtiems gyvenamiesiems pastatams (butams). 1.1.2. Žemesnis balas skiriamas projektams, kuriuose elektros energija iš saulės elektrinės bus skirta prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos prijungtiems gyvenamiesiems pastatams (butams). 1.2. Balai skiriami: 1.2.1. Jei saulės elektrinės bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos neprijungtiems gyvenamiesiems pastatams (butams), skiriami 5 balai. 1.2.2. Jei saulės elektrinės bus skirtos prie centralizuotai tiekiamos šilumos sistemos prijungtiems gyvenamiesiems pastatams (butams), skiriamas 1 balas. |
50 |
10 |
|
2. Atsinaujinančių išteklių energiją naudojančių technologijų galia |
2.1. Vertinama namų ūkyje elektros energijai gaminti diegiamos technologijos galia, lyginant diegiamų technologijų galingumą: 2.1.1. Aukštesnis balas skiriamas projektams, pagal kuriuos bus įdiegtos iki 5 kW galios saulės elektrinės, skirtos elektros energijos gamybai. 2.1.2. Žemesnis balas skiriamas projektams, pagal kuriuos bus įdiegtos didesnės kaip 5 kW, bet ne didesnės kaip 10 kW galios saulės elektrinės, skirtos elektros energijos gamybai. 2.2. Balai skiriami: 2.2.1. Jei bus įdiegtos iki 5 kW galios saulės elektrinės, daugiausia skiriami 5 balai. 2.2.1.1. Balai skiriami: 2.2.1.1.1. Kai galia iki 2 kW imtinai (5 balai). 2.2.1.1.2. Kai galia nuo 2,01 kW iki 3 kW imtinai (4,5 balo). 2.2.1.1.3. Kai galia nuo 3,01 kW iki 4 kW imtinai (4 balai). 2.2.1.1.4. Kai galia nuo 4,01 kW iki 5 kW imtinai (3,5 balo). 2.2.2. Jei bus įdiegtos didesnės kaip 5 kW, bet ne didesnės kaip 10 kW galios saulės elektrinės, daugiausia skiriama 2,5 balo. Balai skiriami: 2.2.2.1. Kai galia nuo 5,01 kW iki 6 kW imtinai (2,5 balo). 2.2.2.2. Kai galia nuo 6,01 kW iki 7 kW imtinai (2 balai). 2.2.2.3. Kai galia nuo 7,01 kW iki 8 kW imtinai (1,5 balo). 2.2.2.4. Kai galia nuo 8,01 kW iki 9 kW imtinai (1 balas). 2.2.2.5. Kai galia nuo 9,01 kW iki 10 kW imtinai (0,5 balo). 2.2.2.6. Kai galia didesnė nei 10 kW (0 balų). |
50 |
10 |
|
|
100 |
|
|
|
|