Mažeikių rajono SAVIVALDYBĖS taryba
SPRENDIMAS
DĖL MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. LIEPOS 1 D. SPRENDIMO NR. T1-192 „DĖL MAŽEIKIŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBOS VEIKLOS REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2017 m. sausio 27 d. Nr. T1-3
Mažeikiai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 2 dalies 1 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Mažeikių rajono savivaldybės taryba nusprendžia pakeisti Mažeikių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Mažeikių rajono savivaldybės tarybos 2016 m. liepos 1 d. sprendimu Nr. T1-192 „Dėl Mažeikių rajono savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo“, atskirus punktus ir papunkčius:
1. Pakeisti 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17. Tarybos posėdyje svarstytinus klausimus kartu su sprendimų projektais Merui pateikia 10 punkte įvardyti subjektai. Sprendimo projekto rengėjas, atsižvelgdamas į komitetų posėdžiuose pateiktus pasiūlymus, gali parengti antrą sprendimo projekto variantą (be aiškinamojo rašto), kuris teikiamas kartu su pirminiu variantu, ir pateikimo Tarybai metu informuoti, kas ir kodėl pateikė pasiūlymus. Taryba tokiu atveju apsisprendžia, kurį variantą svarstyti. Tarybos posėdžiuose svarstomi tik tie klausimai, dėl kurių Reglamento ir kitų teisės aktų privalomų nuostatų nustatyta tvarka yra pateikti, registruoti ir skelbti sprendimų projektai. Alternatyvūs to paties klausimo sprendimo projektai svarstomi kartu. Pateikti sprendimų projektai registruojami Savivaldybės administracijos skaitmeniniame registre ir, ne vėliau kaip artimiausią darbo dieną po registracijos, kartu su lydimaisiais dokumentai skelbiami Savivaldybės interneto svetainėje ir Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – Teisės aktų informacinė sistema).“.
2. Pakeisti 21 punktą ir jį išdėstyti taip:
„21. Tarybos posėdžio darbotvarkę sudaro Meras savo potvarkiu. Ne vėliau kaip prieš 4 darbo dienas iki Tarybos posėdžio svarstytinus klausimus kartu su įregistruotais sprendimų projektais Meras privalo įtraukti į posėdžio darbotvarkę. Jei Meras to nepadaro, dėl jų įtraukimo į darbotvarkę sprendžia Taryba. Meras, sudarydamas darbotvarkę, apsisprendžia dėl parengtų projektų teikimo antikorupciniam vertinimui Antikorupcijos komisijoje.“
3. Pakeisti 23 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23. Apie Tarybos posėdžio laiką, svarstyti parengtus ir Reglamento nustatyta tvarka įregistruotus klausimus kartu su sprendimų projektais Meras, o kai jo nėra, – Mero pavaduotojas, o kai šio nėra, – laikinai mero pareigas einantis tarybos narys arba įgaliojimus iš 1/3 išrinktų Tarybos narių gavęs Tarybos narys, ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas iki posėdžio pradžios Savivaldybės bendruomenei praneša Savivaldybės interneto svetainėje, visiems Tarybos nariams, seniūnams, kai svarstomi klausimai susiję su atstovaujama seniūnija, informaciją pateikia elektroniniu paštu. Papildomai praneša gyventojams ir seniūnaičiui, taip pat seniūnui ir vietos gyventojų apklausos iniciatyvinės grupės atstovui (-ams), kai svarstomi klausimai susiję su atstovaujama gyvenamosios vietovės bendruomene ar svarstomi vietos gyventojų apklausos rezultatai ar klausimai dėl vietos gyventojų apklausai pateikto (-ų) klausimo (-ų), informacinėse seniūnijų lentose. Poreikis viešinti tokius skelbimus nurodomas aiškinamajame rašte. Už tokių skelbimų paviešinimą atsakingi seniūnai.“
4. Pakeisti 34 punktą ir jį išdėstyti taip:
„34. Tarybos posėdžio darbotvarkė gali būti papildyta ar pakeista Tarybos sprendimu, Mero, komiteto, komisijos, kurios veikla susijusi su nagrinėjamu klausimu, frakcijos ar 1/3 dalyvaujančių posėdyje Tarybos narių, kitų, 10 punkte įvardytų subjektų, siūlymu, jei dėl šių siūlymų sprendimų projektai įregistruoti Reglamento 17–20 punktuose nustatyta tvarka ne vėliau kaip prieš 24 valandas iki posėdžio pradžios. Ši nuostata netaikoma siūlymams, susijusiems su norminio pobūdžio sprendimų projektų pateikimu, siūlymams, susijusiems su mero pavaduotojo (pavaduotojų), Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (pavaduotojų), Kontrolės komiteto ir šiame įstatyme nustatytų komisijų pirmininkų kandidatūrų pateikimu, taip pat siūlymams, susijusiems su nepasitikėjimo Meru, Mero pavaduotoju (pavaduotojais), Savivaldybės administracijos direktoriumi, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (pavaduotojais), Kontrolės komiteto ir Vietos savivaldos įstatyme nustatytų komisijų pirmininkais pareiškimu. Taryba gali išbraukti iš darbotvarkės atskirus klausimus, taip pat siūlyti, kuriuos teikti antikorupciniam vertinimui Antikorupcijos komisijoje, kuriuos tik pristatyti, o kuriuos svarstyti įprastine tvarka. Darbotvarkė patvirtinama atviru balsavimu, jeigu už ją balsuoja Tarybos posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių dauguma. Balsams pasiskirsčius po lygiai lemia Mero, o jam nedalyvaujant – kito Tarybos nario – posėdžio pirmininko balsas.“.
5. Pakeisti 45.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:
6. Pakeisti 51 punktą ir jį išdėstyti taip:
„51. Slaptai balsuojama skiriant Mero pavaduotoją (-us), Savivaldybės administracijos direktorių, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoją (-us), sprendžiant Mero nušalinimo nuo pareigų, nepasitikėjimo Mero pavaduotoju (-ais), Savivaldybės administracijos direktoriumi, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotoju (-ais) klausimus. Slaptas balsavimas, kai to pageidauja daugiau nei pusė posėdyje dalyvaujančių Tarybos narių galimas ir tais atvejais, kai skiriami Kontrolės komiteto pirmininkas, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojas, Etikos komisijos pirmininkas, Antikorupcijos komisijos pirmininkas, sprendžiamas (-i) nepasitikėjimo Kontrolės komiteto pirmininku, Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotoju, Etikos komisijos pirmininku, Antikorupcijos komisijos pirmininkas klausimas (-ai).“.
7. Pakeisti 52 punktą ir jį išdėstyti taip:
„52. Meras, prieš teikdamas Tarybai Mero pavaduotojo (-ų), Savivaldybės administracijos direktoriaus, Savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojo (-ų), Kontrolės komiteto pirmininko pavaduotojo kandidatūras ir Vietos savivaldos įstatymo nustatytais atvejais – Kontrolės komiteto pirmininko kandidatūrą, taip pat Vietos savivaldos įstatyme nustatytų Tarybos komisijų pirmininkų kandidatūras, jas pristato Savivaldybės tarybos daugumai ir su ja suderina. Meras taip pat derina su Savivaldybės tarybos dauguma klausimą dėl šių asmenų atleidimo iš pareigų ir dėl nuobaudos skyrimo Savivaldybės administracijos direktoriui.“.
8. Pakeisti 53 punktą ir jį išdėstyti taip:
„53. Posėdžio pirmininkas pasiūlytam ir sutikusiam būti įrašytu į slapto balsavimo biuletenį kandidatui suteikia žodį savo būsimos veiklos programai pristatyti (iki 10 minučių) ir atsakyti į Tarybos narių klausimus (iki 15 minučių). Vėliau pirmininkas skelbia diskusiją dėl pasiūlyto kandidato ir pristatytos programos. Diskusijoje turi teisę kalbėti (iki 3 minučių) visi Tarybos nariai. Frakcijos vardu kalbantis Tarybos narys taip pat gali pasisakyti (iki 5 minučių).“.
9. Pakeisti 116 punktą ir jį išdėstyti taip:
„116. Mero pavaduotojas (-ai) atlieka Mero nustatytas funkcijas ir pavedimus. Tokios funkcijos nustatomos Mero pavaduotojo (-ų) kadencijos laikotarpiui ir gali būti keičiamos. Kai Meras negali eiti pareigų, Mero pavaduotojas ar laikinai Mero pareigas einantis Tarybos narys atlieka visas Mero pareigas, išskyrus Vietos savivaldos įstatyme nurodytus įgaliojimus, kuriuos Merui nesant atlieka Taryba ir išskyrus funkcijas, kurias Vietos savivaldos įstatyme nustatytais atvejais atlieka Mero pareigas laikinai einantis Tarybos narys.“.
10. Pakeisti 131.6 papunktį ir jį išdėstyti taip:
„131.6. savo potvarkiu suteikti Savivaldybės administracijos direktoriui, kai Savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotojui (-ams), Savivaldybės kontrolieriui, kai Savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotojui atostogas, siųsti Savivaldybės administracijos direktorių, kai Savivaldybės administracijos direktoriaus nėra, – jo pavaduotoją (-us), Savivaldybės kontrolierių, kai Savivaldybės kontrolieriaus nėra, – jo pavaduotoją į komandiruotes, teisės aktais nustatyta tvarka nustatyti Savivaldybės administracijos direktoriui ne viso darbo laiko sąlygas (ne visą darbo dieną arba ne visą darbo savaitę).“.
11. Pakeisti 180 punktą ir jį išdėstyti taip:
„180. Taryba savo įgaliojimų laikui sudaro nuolatines Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją. Įstatymų nustatytais atvejais ar Tarybos sprendimu tos kadencijos laikotarpiui gali būti sudaromos ir kitos nuolatinės komisijos. Sudarydama komisiją Taryba pirmiausia nustato komisijos narių skaičių ir tvirtina komisijos veiklos nuostatus.“
12. Pakeisti 182 punktą ir jį išdėstyti taip:
„182. Taryba Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Mero teikimu skiria iš Tarybos narių. Jeigu yra paskelbta Tarybos mažuma (opozicija), Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūras Meras teikia Tarybos mažumos (opozicijos) siūlymu. Tą pačią kandidatūrą Tarybos mažuma (opozicija) gali siūlyti du kartus. Jeigu Tarybos mažuma (opozicija) nepasiūlo Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkų kandidatūrų ar Tarybos mažumos (opozicijos) pasiūlyti Tarybos nariai du kartus balsuojant neskiriami pirmininkais, Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos pirmininkus Taryba skiria Mero teikimu, iš mažumos (opozicijos) narių. Etikos komisijos pirmininko pavaduotojo ir Antikorupcinės komisijos pirmininko pavaduotojų kandidatūras iš komisijos narių Tarybai tvirtinti teikia Meras.“.
13. Pakeisti 183 punktą ir jį išdėstyti taip:
„183. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijos atsakingųjų sekretorių pareigas atlieka Savivaldybės administracijos direktoriaus paskirti valstybės tarnautojai, šios funkcijos įrašomos į jų pareigybės aprašymą. Etikos komisijos, Antikorupcijos komisijos ir pagal kitų įstatymų nuostatas komisijų protokolai saugomi teisės aktuose nustatytą laiką, o Tarybos sprendimais sudarytų nuolatinių komisijų protokolai – iki Tarybos kadencijos pabaigos, jeigu komisijų nuostatuose nenustatyta kitaip.“.
14. Pakeisti 184 punktą ir jį išdėstyti taip:
„184. Tarybos sudaromų komisijų nariais gali būti Tarybos nariai, valstybės tarnautojai, ekspertai, gyvenamųjų vietovių bendruomenių atstovai – seniūnaičiai, visuomenės atstovai (Lietuvos Respublikoje įregistruotų viešųjų juridinių asmenų, išskyrus valstybės ar Savivaldybės institucijas ar įstaigas, įgalioti atstovai), bendruomeninių organizacijų atstovai, kiti Savivaldybės gyventojai). Etikos komisijoje ir Antikorupcijos komisijoje seniūnaičiai arba seniūnaičiai ir visuomenės atstovai turi sudaryti ne mažiau kaip 1/3 komisijos narių. Seniūnaičius į Etikos komisiją ir Antikorupcijos komisiją siūlo visų Savivaldybės seniūnaičių sueiga jų kadencijos laikotarpiui. Etikos komisijos ir Antikorupcijos komisijų narių skaičius nustatomas tvirtinant šių komisijų sudėtį.“.
15. Pakeisti 196 punktą ir jį išdėstyti taip:
„196. Naujai išrinkta Taryba per 2 mėnesius patvirtina kadencijos pirmųjų metų planą, o kiekvienais metais iki kovo 1 dienos – einamųjų metų darbo planus. Kiekvienų metų Tarybos darbo planų projektus rengia Mero potvarkiu sudaryta darbo grupė, gavusi Tarybos komitetų, frakcijų, Tarybos narių grupių, atskirų Tarybos narių, komisijų pasiūlymus.“.
16. Pakeisti 197.2 papunktį ir jį išdėstyti taip:
17. Pakeisti 197.3 papunktį ir jį išdėstyti taip:
18. Pakeisti 251 punktą ir jį išdėstyti taip:
„251. Raštvedybą, susijusią su gyventojų priėmimu ir iš jų gautais prašymais, tvarko Savivaldybės administracijos skyrius, įgyvendinantis dokumentų valdymo organizavimą ir kontrolę, teisės aktais nustatyta tvarka. Gaunamų dokumentų registre registruojami Tarybai, Merui, jo pavaduotojui (-ams), Tarybos komitetams, Etikos komisijai, Antikorupcinei komisijai, Savivaldybės visuomeninei administracinių ginčų komisijai adresuoti rinkėjų laiškai ir asmenų prašymai. Atsakymų į gautus dokumentus, ant kurių yra Mero rezoliucija „parengti atsakymą“, kopijos pateikiamos Tarybos sekretoriui.“.