LIETUVOS TRANSPORTO SAUGOS ADMINISTRACIJOS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL nesutarimų dėl oro uosto rinkliavų sistemos sprendimo TVARKOS APRAŠO patvirtinimo
2021 m. rugsėjo 30 d. Nr. 2BE-261
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. gruodžio 15 d. nutarimu Nr. 1764 „Dėl 2009 m. kovo 11 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/12/EB dėl oro uostų mokesčių nuostatų įgyvendinimo“:
1. T v i r t i n u Nesutarimų dėl oro uosto rinkliavų sistemos sprendimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus 2017 m. vasario 22 d. įsakymą Nr. 4R-30 „Dėl Nesutarimų dėl oro uosto rinkliavų sistemos sprendimo taisyklių patvirtinimo“.
3. Informuoju, kad šis įsakymas nustatyta tvarka skelbiamas Teisės aktų registre ir Lietuvos transporto saugos administracijos interneto svetainėje.
PATVIRTINTA
Lietuvos transporto saugos administracijos
direktoriaus 2021 m. rugsėjo 30 d. įsakymu
Nr. 2BE-261
NESUTARIMŲ DĖL ORO UOSTO RINKLIAVŲ SISTEMOS SPRENDIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nesutarimų dėl oro uosto rinkliavų sistemos sprendimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato tvarką, pagal kurią Lietuvos transporto saugos administracija (toliau – Administracija) nagrinėja oro uostą valdančios įmonės ir oro uosto naudotojų nesutarimus dėl oro uosto rinkliavų.
2. Aprašas taikomas bet kuriam Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiam oro uostui, kuris gali būti naudojamas komerciniams skrydžiams vykdyti ir kuris per metus aptarnauja daugiau kaip 5 mln. keleivių, taip pat Lietuvos Respublikos teritorijoje esančiam oro uostui, kuriame aptarnaujama daugiausia keleivių, ir tokio oro uosto naudotojams.
3. Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos aviacijos įstatyme ir Rinkliavų už naudojimąsi oro uostais nustatymo ir mokėjimo tvarkos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2011 m. vasario 28 d. įsakymu Nr. 3-118 „Dėl Rinkliavų už naudojimąsi oro uostais nustatymo ir mokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas).
II SKYRIUS
NESUTARIMŲ DĖL ORO UOSTO RINKLIAVŲ NAGRINĖJIMAS
4. Tvarkos aprašo nustatyta tvarka ir terminais oro uosto naudotojų komitetas (toliau – Komitetas) turi teisę pateikti Administracijai prašymą peržiūrėti oro uostą valdančios įmonės vadovo sprendimą dėl rinkliavų (toliau – prašymas).
5. Komitetas, teikdamas prašymą Administracijai, turi argumentuotai paaiškinti ir dokumentais pagrįsti savo nesutikimą su oro uostą valdančios įmonės vadovo sprendimu. Komiteto Administracijai pateikta informacija bus laikoma konfidencialia, jeigu ją taip bus pažymėjęs Komitetas, teikdamas prašymą Administracijai, išskyrus atvejus, kai tokią informaciją nekonfidencialia nustato teisės aktai ar teisės aktų nustatyta tvarka su ja turi teisę susipažinti kitos institucijos.
6. Prašyme turi būti nurodyta:
7. Administracija nenagrinėja Komiteto ir oro uosto nesutarimų dėl rinkliavų tvirtinimo tvarkos ar procedūrų, nustatytų Tvarkos aprašo IV skyriuje, galimo pažeidimo ir dėl galimo konkurencijos pažeidimo.
8. Komiteto prašymas, kuris pateikiamas Administracijai vėliau nei per Tvarkos aprašo 20 punkte nustatytą terminą, nenagrinėjamas.
9. Prašymą nagrinėja Administracijos Civilinės aviacijos skyrius (toliau – CAS). Išnagrinėjęs prašymą CAS darbuotojas teikia Administracijos direktoriui išvadą. Galutinį ar laikiną sprendimą dėl prašymo, kaip tai yra apibrėžta Tvarkos aprašo 21 punkte, priima Administracijos direktorius. Administracijos CAS išvada ir Administracijos direktoriaus sprendimas turi būti priimti laikantis Tvarkos apraše nustatytų terminų.
10. Prašymą nagrinėjantis CAS darbuotojas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo prašymo gavimo Administracijoje kreipiasi į oro uostą valdančios įmonės vadovą, prašydamas pateikti skundžiamos oro uosto rinkliavų sistemos ar jos pakeitimo nustatymo pagrindimą ir, jei reikia, atitinkamus duomenis ir dokumentus, išvardytus Tvarkos aprašo 12.1–12.8 papunkčiuose. Gautam prašymui išnagrinėti Administracija gali prašyti oro uostą valdančios įmonės vadovo pateikti ir kitus su prašymu susijusius duomenis ir / ar dokumentus bei imtis priemonių, kad prašymui išnagrinėti būtų surinkta visa reikiama informacija ir įrodymai.
11. Oro uostą valdančios įmonės vadovas, gavęs Administracijos prašymą, kaip galima greičiau, bet ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo, raštu pagrindžia savo sprendimą, atsižvelgdamas į Komiteto nurodytus argumentus, ir jį pateikia Administracijai kartu su prašomais duomenimis ir dokumentais, nurodytais Aprašo 10 punkte.
12. CAS darbuotojas, vertindamas prašymą, vadovaujasi Tarptautinės civilinės aviacijos organizacijos (ICAO) dokumentais „Airport Economics Manual“ (dok. 9562), „Policies on Charges for Airports and Air Navigation Services“ (dok. 9082), Europos Komisijos vardu atliktų studijų dėl Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2009/12/EB dėl oro uostų mokesčių įgyvendinimo rekomendacijomis, Oro uostų tarptautinės tarybos (ACI) vadovo „Policies and Recommended Practices Handbook“ (2016) nuostatomis bei laikydamasis nešališkumo, objektyvumo ir konfidencialumo principų.
14. Komiteto prašymą CAS darbuotojas nagrinėja raštu, t. y. nekviesdamas atvykti pareiškėjų ir kitų asmenų.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS