KELMĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL PINIGINĖS PARAMOS (IŠMOKŲ) TEIKIMO ASMENIMS, PATYRUSIEMS SOCIALINĘ RIZIKĄ, TVARKOS APRAŠO PAKEITIMO

 

2018 m. lapkričio 29 d. Nr. T-357

Kelmė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 43 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymo 19 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos paramos mokiniams įstatymo 8 straipsnio 2 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsniu, Vienkartinių, tikslinių ir periodinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T-272, Kelmės rajono savivaldybės taryba nusprendžia:

1.Pakeisti Piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašo, patvirtinto Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 18 d. sprendimu Nr. T-140(E), 2, 6 11, 13, 15, 17, 19, 20, 22, 23, 24, 25 punktus, 7.2, 7.9, 10.1, 16.1, 16.3, 18.2, 21.10 papunkčius ir juos išdėstyti taip:

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymu, Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatymu, Lietuvos Respublikos paramos mokiniams įstatymu, Vienkartinių, tikslinių ir periodinių pašalpų skyrimo ir mokėjimo tvarkos aprašu, patvirtintu Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. rugpjūčio 30 d. sprendimu Nr. T-272, ir kitais teisės aktais.“

6. Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis biudžetinė įstaiga Kelmės rajono socialinių paslaugų centras (toliau – Centras), Kelmės rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Socialinės paramos skyrius), seniūnijos.“

7.2. būsto šildymo išlaidų, geriamojo vandens išlaidų ir karšto vandens išlaidų kompensacijos (toliau – kompensacijos);“

7.9. vienkartinė, tikslinė ir periodinė pašalpa.“

10.1. Centras;“

11. Centro socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, turimą informaciją apie šeimą pateikia Centro direktoriui, kuris raštu kreipiasi į komisiją.“

13. Buities tyrimo akte ar Centro rašte nurodomi duomenys apie bendrai gyvenančius asmenis arba vieną gyvenantį asmenį, veiksniai ir aplinkybės, dėl kurių asmenys patiria ar yra pavojus jiems patirti socialinę atskirtį, numatomos skirti piniginės paramos (išmokų) rūšys ir rekomenduojamas jų teikimas.“

15. Per 5 darbo dienas nuo sprendimo pasirašymo Socialinės paramos skyrius informuoja išmokos gavėją apie piniginės paramos (išmokų) teikimą prašyme-paraiškoje socialinei išmokai gauti nurodytu būdu bei pateikia informaciją raštu Centrui, specialistui socialiniam darbui, specialistui, teikusiam pasiūlymą dėl piniginės paramos (išmokų) teikimo asmeniui, patyrusiam socialinę riziką, ar šeimai, turinčiai problemų.“

16.1. kviesti į posėdžius asmenis, patyrusius socialinę riziką, šeimą, turinčią problemų;“

16.3. inicijuoti piniginės paramos (išmokų) teikimo atkūrimą pinigine forma, kai dėl to į komisiją kreipiasi šeima arba kai tai raštu rekomenduoja socialinis darbuotojas, dirbantis su šeima, specialistas socialiniam darbui, specialistas, pastebėję teigiamus pokyčius šeimoje, turinčioje problemų arba nebesant aplinkybių, dėl kurių buvo priimtas sprendimas socialines išmokas teikti nustatytu būdu.“

17. Visi dokumentai, reikalingi sprendžiant klausimus, susijusius su šeima, turinčia problemų, ar rizikos asmeniu, laikomi asmens (šeimos), gaunančio piniginę paramą (išmokas), byloje.“

18.2. vyriausiasis buhalteris arba buhalteris perveda žiniaraštyje priskaičiuotą sumą Centrui arba paslaugas teikiančiai įstaigai.“

19. Centras organizuoja išmokų išmokėjimą ir tikslingą panaudojimą.“

20. Už panaudotų lėšų apskaitą atsako Centro socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis.“

21.10. pavedant skiriamus pinigus jais disponuoti socialiniams darbuotojams, dirbantiems su šeimomis, kurie padeda nupirkti bendrai gyvenantiems asmenims maisto produktų, drabužių ir kitų reikalingų prekių bei apmokėti reikalingas paslaugas;“

22. Socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, vadovaudamiesi gautu Socialinės paramos skyriaus raštu ir žiniaraščiuose nurodytomis sumomis, asmenis, patyrusius socialinę riziką, ir šeimas, turinčias problemų, informuoja apie išmokamų sumų dydžius, priimtus sprendimus dėl jų teikimo ir aptaria konkretų pinigų panaudojimą.“

23. Atsižvelgdami į bendrai gyvenančių asmenų (ypač vaikų), patyrusių socialinę riziką, ir šeimų, turinčių problemų, poreikius, socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, organizuoja piniginės paramos (išmokų) teikimą.“

24. Socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, pildo bendrai gyvenančių asmenų piniginių išmokų išmokėjimo mėnesio žiniaraštį. Žiniaraštyje jie nurodo bendrai gyvenančių asmenų gautos išmokos dydį, panaudojimo būdus, pirkimo ir apmokėjimo datas, sumas bei prideda apmokėjimą patvirtinančius dokumentus. Žiniaraštyje pasirašo socialiniai darbuotojai, dirbantys su šeimomis, motina, tėvas ar vyresnis kaip 16 metų vaikas.“

25. Centras skiria socialiniams darbuotojams, dirbantiems su šeimomis, piniginių lėšų.“

2. Laikyti netekusiu galios Kelmės rajono savivaldybės tarybos 2015 m. gegužės 18 d. sprendimo Nr. T-140(E) „Dėl Piniginės paramos (išmokų) teikimo asmenims, patyrusiems socialinę riziką, tvarkos aprašo patvirtinimo“ 7.7 papunktį.

Sprendimas per vieną mėnesį gali būti skundžiamas Regionų apygardos administraciniam teismui, skundą (prašymą) paduodant bet kuriuose šio teismo rūmuose, Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                              Vaclovas Andrulis