Lietuvos Respublikos Vyriausybė
nutarimas
Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS ALKOHOLIO KONTROLĖS ĮSTATYMO
NR. I-857 5 IR 34 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XII-1056 1 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-2352(2)
2015 m. sausio 28 d. Nr. 48
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Seimo statuto 138 straipsnio 3 dalimi ir atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos Seimo valdybos 2014 m. gruodžio 3 d. sprendimo Nr. SV-S-863 „Dėl įstatymų projektų išvadų“ 5 punktą, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:
1. Atkreipti dėmesį į tai, kad Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 5 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1056 1 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-2352(2) (toliau – Įstatymo projektas) neturi teisinės prasmės, kadangi Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 5 ir 34 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XII-1056 (toliau – Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymas) jau yra įsigaliojęs. Atsižvelgdama į tai, Lietuvos Respublikos Vyriausybė teikia išvadą dėl Įstatymo projekte siūlomo teisinio reguliavimo.
2. Nepritarti Įstatymo projekte siūlomam teisiniam reguliavimui dėl šių priežasčių:
2.1. Pritarus Įstatymo projekte siūlomam teisiniam reguliavimui, būtų padidintas Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatyme (toliau – Įstatymas) nurodytų skysčių (technologinių, parfumerijos, kosmetikos, buitinės chemijos pramonės gaminių ir kitų), kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija yra didesnė kaip 20 procentų (toliau – skysčiai), pardavimo vietų skaičius ir nebūtų pasiektas Alkoholio kontrolės įstatymo pakeitimo įstatymo tikslas – mažinti Įstatyme nurodytų skysčių prieinamumą ir vartojimą, siekiant apsaugoti nepilnamečių interesus ir mažinti šių skysčių vartojimo ne pagal paskirtį sukeltą žalą žmonių sveikatai ir ūkiui.
2.2. Įstatymo projekte siūlomos draudimo prekiauti skysčiais išimtys turgavietėms nepagrįstai sudarytų nevienodas konkurencijos sąlygas ūkio subjektams, norintiems prekiauti Įstatyme nurodytais skysčiais turgavietėse ir ne turgavietėse įrengtose nestacionariose mažmeninės prekybos vietose, nuo ne patalpose įrengtų laikinųjų prekybos įrenginių (prekystalių, vežimėlių), iš automobilių, todėl, pritarus Įstatymo projekte siūlomam teisiniam reguliavimui, būtų įteisintos objektyviais kriterijais nepagrįstos diskriminacinį teisinį reguliavimą įtvirtinančios teisės normos.