UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS

TARYBA

 

SPRENDIMAS

Dėl UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2021 m. sausio 28 d. Nr. 7-1

Ukmergė

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 8 punktu, 18 straipsnio 1 dalimi ir Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2020 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. V-2016 „Dėl švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymo Nr. V-758 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“, Ukmergės rajono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiais galios Ukmergės rajono savivaldybės tarybos sprendimus:

2.1. 2018 m. spalio 25 d. sprendimą Nr. 7-242 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

2.2. 2020 m. balandžio 30 d. sprendimą Nr. 7-99 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. 7-242 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“;

2.3. 2020 m. rugsėjo 24 d. sprendimą Nr. 7-238 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės tarybos 2018 m. spalio 25 d. sprendimo Nr. 7-242 „Dėl Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ pakeitimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                            Rolandas Janickas

 

PATVIRTINTA

Ukmergės rajono savivaldybės tarybos

2021 m. sausio 28 d. sprendimu Nr. 7-1

 

 

UKMERGĖS RAJONO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR PANAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Ukmergės rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti mokinių ugdymui pagal neformaliojo švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas skiriamų Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau kartu – NVŠ lėšos) skyrimo principus ir lėšų naudojimą, reikalavimus švietimo teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.

2. Informacija apie NVŠ lėšų skyrimo ir naudojimo tvarką Savivaldybėje skelbiama interneto svetainėje www.ukmerge.lt.

3. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme (toliau – Švietimo įstatymas) ir kituose teisės aktuose apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI IR NAUDOJIMAS

 

4. NVŠ lėšos skirstomos vadovaujantis visuotinumo principu, t. y. teisę jas gauti turi kiekvienas vaikas, besimokantis pagal pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, ir kiekvienas neformaliojo vaikų švietimo teikėjas (toliau – NVŠ teikėjas), atitinkantis nustatytus reikalavimus, vadovaujantis lygiateisiškumo principu.

5. Savivaldybei skirtomis NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, kuriai NVŠ lėšas skiria ta savivaldybė, kurioje vaikas mokosi pagal NVŠ programą, nepaisant to, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programas.

6. NVŠ lėšos švietimo teikėjui skiriamos, jei Savivaldybės nustatytu dydžiu mažinamas Savivaldybės, valstybės ar kito švietimo teikėjo nustatytas mokestis už neformalųjį vaikų švietimą.

7. NVŠ lėšos švietimo teikėjams paskirstomos du kartus per metus (I ir II pusmetį) pagal mokinių, pasirinkusių NVŠ programas bei sudariusių ugdymo sutartis su švietimo teikėjais, skaičių, mėnesių, kuomet įgyvendinamos programos, skaičių bei įvertinus programos atitikimą prioritetams, nustatytiems šio Aprašo 8 punkte. NVŠ programų įgyvendinimo laikotarpius nustato administracijos direktorius.

8. Paskirstant lėšas, prioritetai teikiami:

8.1. NVŠ programoms, vykdomoms kaimo vietovėse;

8.2. STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (creative activities), Mathematics) krypties programoms, skatinančioms gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas, bei programoms, kuriose vaikai ugdomi informacinių technologijų, verslumo, pilietiškumo ir krašto pažinimo, mokymo(si) plaukti srityse (nepriklausomai nuo to, ar veikla vykdoma mieste, ar kaime).

8.3. NVŠ programų kryptims, kurių nevykdo švietimo teikėjai, veikiantys savivaldybėje.

8.4. Jeigu Ukmergės rajono savivaldybei skirtų NVŠ lėšų yra mažiau nei vaikų, norinčių dalyvauti NVŠ programose, lėšos pirmiausia skiriamos:

8.4.1. mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymo(si) poreikių, atsirandančių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankų aplinkos veiksnių;

8.4.2. mokiniams, gaunantiems socialinę paramą arba turintiems teisę į socialinę paramą Socialinės paramos mokiniams įstatymo nustatyta tvarka.

9. NVŠ lėšų suma, skiriama vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui, negali būti mažesnė nei 10 eurų ir didesnė nei 20 eurų. Konkretus NVŠ lėšų vienam mokiniui dydis nustatomas savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu.

10. Rekomenduojama NVŠ lėšų suma vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 15 eurų per mėnesį.

11. Lėšos, skirtos NVŠ programų įgyvendinimui Savivaldybėje, paskirstomos taip:

11.1. mokinių, dalyvaujančių NVŠ programose, neatitinkančiose nei vieno Aprašo 8 punkte nustatyto prioriteto, ugdymui rekomenduojama skirti 15 eurų per mėnesį;

11.2. likusios lėšos paskirstomos proporcingai visiems NVŠ programose, atitinkančiose bent vieną 8 punkte nustatytą prioritetą, dalyvaujantiems mokiniams, vienam vaikui skiriant 20 procentų didesnį finansavimą per mėnesį.

12. Jeigu pagal Aprašo 11 punkto nuostatas apskaičiuota lėšų suma, skiriama vaiko ugdymui NVŠ programoje per mėnesį, yra mažesnė nei 10,00 eurų, tai 11.2. punkte reglamentuotas finansavimo skyrimo prioritetas netaikomas, t. y. visiems švietimo teikėjams lėšos paskirstomos proporcingai.

 

III SKYRIUS

REIKALAVIMAI ŠVIETIMO TEIKĖJUI

 

13. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai (išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas), atitinkantys šias sąlygas:                    

13.1. turi teisę vykdyti švietimo veiklą;

13.2. yra registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR). Registravimo tvarka pateikta adresu www.smir.smm.lt, ŠMIR techninio darbo organizavimo aprašas (byla – SMIR _tvarkos_aprasas_20150720.pdf);

13.3. turi NVŠ programai(oms) įgyvendinti pritaikytas patalpas, įrangą, priemones;

13.4. teisės aktų nustatyta tvarka užtikrina vaikui saugią ir sveiką ugdymo(si) aplinką;

13.5. turi mokytojų, pagal Lietuvos Respublikos švietimo įstatymą turinčių teisę teikti švietimo paslaugas pagal neformaliojo vaikų švietimo programas.

14. Laisvasis mokytojas (pvz., menininko statusą turintis asmuo, kultūros darbuotojas ir pan.), norintis įgyvendinti NVŠ programas, turi:

14.1. Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme nustatyta tvarka turi teisę teikti švietimo paslaugas įgyvendindamas neformaliojo vaikų švietimo programas;                

14.2. teisės aktų nustatyta tvarka įsigyti verslo liudijimą ar individualios veiklos pažymą ir įsipareigoti pats įgyvendinti jo vardu NŠPR įregistruotą NVŠ programą;

14.3. registruotis ŠMIR ir, vadovaudamasis 13.2 papunktyje nurodyta tvarka, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę.

15. Švietimo teikėjo ir NVŠ programos atitiktį numatytiems reikalavimams nustato Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta švietimo teikėjų (toliau – NVŠ teikėjas) atitikties ir programų vertinimo komisija (toliau – Komisija), kuri vertina, ar NVŠ teikėjas ir programa atitinka nustatytus reikalavimus, ar ji gali būti finansuojama NVŠ lėšomis.

16. NVŠ teikėjas iš ŠMIR išregistruojamas Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2004 m. lapkričio 29 d. įsakymu Nr. ISAK-1871 „Dėl Švietimo ir mokslo institucijų registro nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS IR JŲ VERTINIMAS

 

17. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.   

18. NVŠ teikėjas, atitinkantis Aprašo 13 punkte (laisvasis mokytojas – 13 ir 14 punktuose) nustatytus reikalavimus, teikia Savivaldybei (Savivaldybės administracijos padaliniui, atsakingam už dokumentų registravimą (1 kabinetas), Kęstučio a. 3, Ukmergė, arba elektroniniu paštu priimamasis@ukmerge.lt) užpildytą NVŠ programos paraiškos formą (1 priedas).

19. NVŠ programos turi būti užregistruotos Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Tuo atveju, kai NVŠ teikėjas vykdo programas skirtingose savivaldybėse, kiekviena programa yra registruojama atskirai, t. y. kiekviena NVŠ programa turi turėti unikalų NŠPR kodą.

20. Švietimo teikėjas gali teikti Savivaldybei kelias programas. Vienai programai pildoma viena paraiškos forma. Paraiškos formos skelbiamos NŠPR.

21. NVŠ programos gali būti rengiamos ne ilgesniam nei dviejų metų laikotarpiui.

22. NVŠ programas vertina Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta komisija (toliau – Komisija), kuri nustato, ar NVŠ programa atitinka nustatytus reikalavimus ir ar gali būti finansuojama Europos Sąjungos/Valstybės biudžeto lėšoms.

23. Komisija vadovaujasi Savivaldybės administracijos direktoriaus patvirtintais Komisijos veiklos nuostatais.

24. Naujų NVŠ programų vertinamas Savivaldybėje atliekamas kiekvienais kalendoriniais metais, gruodžio mėnesį.

25. NVŠ programos vertinamos pagal NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo kriterijus (2 priedas).

26. Komisijai vadovauja administracijos direktoriaus paskirtas Komisijos pirmininkas, kuris organizuoja Komisijos narių veiklą, vadovaudamasis NVŠ programų vertinimo išvadomis, teikia Komisijos siūlymus Savivaldybės administracijos direktoriui dėl lėšų paskirstymo NVŠ programoms finansuoti.

27. Komisijos narys turi atitikti šiuos reikalavimus:

27.1. turėti aukštąjį universitetinį ar jam prilygintą išsilavinimą;

27.2. turėti darbo patirtį neformaliojo vaikų švietimo ar jo administravimo srityje;

27.3. laikytis geranoriškumo, nešališkumo, objektyvumo principų.

28. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, priima sprendimą dėl programos atitikimo reikalavimams.

29. Priėmus sprendimą dėl programos atitikties reikalavimams, per tris darbo dienas nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo, Savivaldybės ŠVIS tvarkytojas pažymi tai NŠPR.

30. Interneto svetainėje www.ukmerge.lt viešinama informacija apie Savivaldybėje įgyvendinamas NVŠ programas kartu su kvietimu mokiniams (tėvams, globėjams, rūpintojams) į jas registruotis. Išsamesnė informacija apie programas skelbiama interneto svetainėje emokykla: https://www.emokykla.lt/neformalus/edukacija/programos-mokiniams/ukmerges-rajono-savivaldybe/501.

31. Esant pažeidimams dėl programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės, Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu, Programos atitiktis gali būti panaikinama. Kitais atvejais programos atitiktis gali būti pratęsiama.

32. NVŠ programos negali būti skirtos formaliojo ugdymo tikslams įgyvendinti ir ugdymo spragoms užpildyti.

33. Maksimalų vaikų skaičių NVŠ programos įgyvendinimo grupėje nustato Savivaldybės administracijos direktorius.

34. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį. Karantino, ekstremalios situacijos, ekstremalaus įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir / ar savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.

 

V SKYRIUS

NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA, LĖŠŲ PERVEDIMO TVARKA

IR KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS

 

35. NVŠ teikėjas:

35.1. sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas mokymo sutartį, kurio pavyzdinė forma patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

35.2. Per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį, ir pateikia Savivaldybės administracijos švietimo padaliniui programoje dalyvaujančių vaikų skaičių, vardinį sąrašą;

35.3. mokymo sutarčių originalus saugo vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1511Dėl Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“. Elektronines mokymo sutarčių kopijas teikia Savivaldybės administracijos švietimo padaliniui, kuris visų sutarčių elektronines kopijas talpina ir saugo švietimo portale emokykla.lt;

35.4. iki NVŠ programos vykdymo pradžios NŠPR pažymi NVŠ programos vykdymo vietą (nuotolinio ugdymo atveju – skaitmeninę ugdymo platformą) ir laiką (pedagoginėmis valandomis). Duomenis atnaujina pagal poreikį;

35.5. užtikrina NVŠ programos tikslų ir uždavinių įgyvendinimą, jos vykdymo kokybę ir atsako už lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį bei nepanaudotų lėšų grąžinimą į Savivaldybės administracijos sąskaitą.

35.6. Vaikams pabaigus programą arba nutraukus mokymosi sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje programoje;

35.7. jeigu Programa įgyvendinama nuotoliniu būdu, jam pasibaigus, per 10 dienų, parengia nuotolinio mokymo įvykdymo ataskaitą (3 priedas).

36. NVŠ lėšas Savivaldybė naudoja NVŠ programoms finansuoti ir Aprašo  įgyvendinimui administruoti, neviršijant 3 proc. Savivaldybei skirtų lėšų sumos.

37. Savivaldybės administracijos direktorius su švietimo teikėju, kurio NVŠ programa buvo patvirtinta kaip atitinkanti keliamus reikalavimus, sudaro sutartį. Sutartyje nurodomos skiriamos NVŠ lėšos, išdėstomi NVŠ teikėjo įsipareigojimai, sąlygos ir atsakomybės už netinkamą NVŠ programos įgyvendinimą ar kitus sutarties ir teisės aktų pažeidimus. Jei švietimo teikėjas yra laisvasis mokytojas, sutarties pasirašymo metu jis turi būti įregistravęs veiklą ir įsipareigoti pats įgyvendinti jo vardu NŠPR įregistruotą NVŠ programą.

38. Savivaldybė NVŠ lėšas NVŠ teikėjui perveda už kiekvieną mėnesį pagal paskutinę mėnesio darbo dieną Mokinių registro NVŠ finansavimo išraše esančių vaikų, sudariusių sutartis dėl dalyvavimo NVŠ programoje, skaičių. Mokinių sąrašą suformuoja Savivaldybės specialistas, atsakingas už Mokinių registro tvarkymą.

39. Savivaldybės administracija užtikrina šių lėšų panaudojimą pagal tikslinę paskirtį, vykdo stebėseną, taip pat užtikrina programų vykdymo kokybę ir priežiūrą, šiam tikslui panaudodama NVŠ tikslinės Valstybės/Europos Sąjungos dotacijos lėšas, kaip nurodyta Aprašo 37 punkte.

 

VI SKYRIUS

ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS

 

40. NVŠ teikėjai, gavę finansavimą, Savivaldybės administracijai pateikia:

41.1. kiekvieną ketvirtį (ne vėliau kaip iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos) biudžeto išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitą, parengtą pagal 2 formą, patvirtintą Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K- 465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“;

41.2. įvykdę programą, per 5 dienas – biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą, parengtą pagal 2 formą, ir dokumentų, pagrindžiančių padarytas išlaidas, kopijas.

42. NVŠ teikėjui per 14 kalendorinių dienų nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirtų lėšų datos nesudarius sutarties, finansavimas neskiriamas.

43. NVŠ teikėjai skirtas ir nepanaudotas NVŠ lėšas turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą iki einamųjų metų gruodžio 23 d.

44. Savivaldybė už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka.

45. Savivaldybė už panaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas) per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą Metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos formą, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje.

46. Savivaldybė iki kitų metų sausio 5 d. jai skirtas ir nepanaudotas valstybės biudžeto lėšas (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo) NVŠ lėšas turi grąžinti į Ministerijos sąskaitą Nr. LT307300010002457205.

47. Finansavimą gavę NVŠ programų teikėjai lėšas naudoja ir atsiskaito už jas pagal šiame Apraše bei NVŠ programos vykdytojo su Savivaldybe sudarytoje lėšų skyrimo ir naudojimo sutartyje numatytus terminus ir nuostatas. NVŠ teikėjai gautų lėšų apskaitą tvarko Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

48. NVŠ programų finansavimui gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.

49. Savivaldybės administracijos švietimo padalinio registrų tvarkytojas ir kiti už NVŠ atsakingi darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, teikia metodinę, informacinę pagalbą švietimo teikėjams.

50. Pageidaujantys nutraukti pradėtos NVŠ programos vykdymą, privalo raštu informuoti Savivaldybės administraciją ir ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo NVŠ programos nutraukimo datos pateikti NVŠ programos įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo ataskaitą už NVŠ programos vykdymo laikotarpį.

 

______________________

 

Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

1 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS PARAIŠKOS FORMA

 

INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ

Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį

1.

Pavadinimas

2.

Kodas

3.

Juridinis statusas

4.

Adresas

5.

Telefono numeris

6.

El. pašto adresas

7.

Interneto svetainės adresas

8.

Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.)

9.

Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre

Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą

10.

Vardas ir pavardė

11.

El. pašto adresas

12.

Telefono numeris

Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį

13.

Vardas ir pavardė

14.

Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas

Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje

15.

Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas

Taip

Ne

Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos:

Programos, projekto, veiklos pavadinimas

Trukmė

1)

2)

...

16.

Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas

Taip

Ne

Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį

Pavadinimas

Adresas

Telefonas

El. paštas

Rekomenduoja /

bendradarbiauja

1)

R

B

2)

R

B

...

 

 

 

 

INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ

Informacija apie NVŠ programos rengėją

1.

Vardas ir pavardė

2.

Išsilavinimas ir kvalifikacija

3.

El. pašto adresas

4.

Telefono numeris

5.

Darbovietė, pareigos

Informacija apie NVŠ programos turinį

6.

Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu)

7.

NVŠ programos kodas Neformaliojo švietimo programų registre (NŠPR)

8.

Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas)

9.

Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą)

10.

Nuoroda į išsamesnę informaciją (tinklalapis, kuriame pateikiama kita svarbi informacija apie programą)

http://

11.

Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)

Muzika

Dailė

Šokis

Teatras

Sportas

Techninė kūryba

Turizmas ir kraštotyra

Gamta, ekologija

Saugus eismas

Informacinės technologijos

Technologijos

Medijos

Etnokultūra

Kalbos

Pilietiškumas

Kita (įrašyti)........................

12.

NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją)

13.

NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes)

14.

Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius:

ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą;

ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę;

ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje;

spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas;

padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas;

tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų.

TAIP

15.

Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą:

Kompetencijų sritis

Kompetencijos

Asmeninės kompetencijos

Pažinti save ir save gerbti

Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius

Kryptingai siekti tikslų

Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio

Valdyti emocijas ir jausmus

Kita – įrašykite:

Socialinės kompetencijos

Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus

Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus

Padėti kitiems ir priimti pagalbą

Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime

Kita – įrašykite:

Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos

Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas

Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus

Aktyviai ir kūrybingai veikti

Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių

Kita – įrašykite:

Komunikavimo kompetencijos

Išsakyti mintis

Išklausyti

Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą

Parinkti tinkamą kalbos stilių

Kita – įrašykite:

Pažinimo kompetencijos

Klausti ir ieškoti atsakymų

Daryti išvadas

Plėsti akiratį

Stebėti, vertinti

Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi

Kita – įrašykite:

Mokėjimo mokytis kompetencijos

Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis

Išsikelti realius mokymosi tikslus

Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones

Vertinti mokymosi pažangą

Numatyti tolesnius žingsnius

Kita – įrašykite:

Dalykinės kompetencijos

Įrašykite

16.

NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys)

Eil. Nr.

Sudėtinė dalis

(tema)

Veiklos apibūdinimas

Metodai

Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos

Trukmė

(val.)

Iš viso val.:

17.

Programos apimtis ir trukmė

valandas per savaitę

kartus per mėnesį

mėnesių

skaičius

Mažiausia 2 val. per savaitę

Mažiausia 8 val. per mėnesį

Mažiausia 3 mėn.

18.

Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai)

6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 metų;

tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų: 20 21 metai

19.

Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai)

Berniukams   Mergaitėms

20.

Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą)

 

21.

Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje)

 

22. 

Numatomas grupių skaičius

23.

Numatoma paslaugos kaina asmeniui

 

 

 

 

24.

Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.)

 

 

25.

Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese)

 

 

26.

NVŠ mokytojų kvalifikacija (įvardykite išsilavinimą, patirtis ir kvalifikaciją, kompetencijas)

 

 

27.

Patvirtinkite, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais:

savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas;

prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties;

individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus;

aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti;

demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius;

patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija;

ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe;

pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai.

TAIP

28.

Patvirtinkite, kad:

vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas;

vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos.

 

Programos įgyvendinimo priemonės:

nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai;

jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams;

jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų;

jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų.

TAIP

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais

TAIP

Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką

TAIP

Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti

TAIP

Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.)

TAIP

 

Institucijos vadovas /

laisvasis mokytojas

A. V.

__________________________

(vardas, pavardė)

__________________

(parašas)

_________________________________________

 

Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

2 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJO ATITIKTIES REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas

NVŠ programos pavadinimas

NVŠ programos kodas NŠPR

 

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus

rodiklis

Apibūdinimas

Vertinimas

1. NVŠ programos tikslingumas

1.1. Prioritetai

Programa atitinka savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra.

1.2. Principai

Teikėjas deklaruoja, kad, vykdant programą, bus vadovaujamasi NVŠ principais.

1.3. Tikslas

NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją.

1.4. Uždaviniai

Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą.

Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius.

2. Ugdymo turinys

2.1. Temos ir veiklos

NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas).

2.2. Metodai

Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais.

2.3. Ugdomos kompetencijos

Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos.

Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu.

3. NVŠ programos apimtis

Intensyvumas ir bendra trukmė

NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį.

4. Informacija apie vaikus

4.1. Vaikų amžius

Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa.

4.2. Grupės dydis

Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą.

4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai

Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.

5. Pažangos skatinimas ir vertinimas

5.1. Pažangos skatinimas

Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos.

5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas)

Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime.

5.3. Pasiekimų paliudijimas

Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti.

6. Kokybė ir atsakomybė

6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija

Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui.

Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais.

6.2. Mokymosi aplinka

Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ.

6.3. Kitos teikėjo atsakomybės

Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų.

 

 

(vertintojo vardas, pavardė) (parašas)

__________________________

 

Ukmergės rajono savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo

3 priedas

 

 

NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS VYKDYMO NUOTOLINIU BŪDU ATASKAITA

 

1. Neformaliojo vaikų švietimo teikėjo pavadinimas

 

2. Neformaliojo vaikų švietimo programos pavadinimas

 

3. Nuotolinės neformaliojo vaikų švietimo programos trukmė

 

 

4. Vykdytos nuotolinės neformaliojo vaikų švietimo programos aprašymas

(

1.  Kokios skaitmeninės bendravimo priemonės buvo naudojamos?

 

 

2.  Kaip dažnai NVŠ teikėjas bendravo su mokiniais (kiek kartų per savaitę ir per mėnesį)?

 

 

3.  Kaip aktyviai mokiniai dalyvavo veiklose (vidutinis veiklose dalyvavusių mokinių skaičius)?

 

4.  Kokios užduotys (nurodyti temas) buvo skiriamos mokiniams ir kokia forma jos pateiktos?

 

 

5.  Pasiekti rezultatai.

 

 

6.  NVŠ programos, vykdytos nuotoliniu būdu, įrodymai (vaizdinė medžiaga, prisijungimo nuorodos ir kt.)

 

 

 

 

_________________________________________                                                                             (Vardas, pavardė) (Parašas)