Kaunor-m

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS

ADMINISTRAcijos direktorius

 

ĮSAKYMAS

DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

2019 m. sausio 24 d. Nr. ĮS-118

Kaunas

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 punktu, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 ir 16 punktais, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Kauno rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. spalio 1 d. įsakymą Nr. 1558 „Dėl Kauno rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo organizavimo tvarkos aprašo“.

 

 

 

Administracijos direktorius                                                                           Antanas Nesteckis

 

 

PATVIRTINTA

Kauno rajono savivaldybės

administracijos direktoriaus

2019 m. sausio 24 d.

įsakymu Nr. ĮS-118

 

 

 

KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ

SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Kauno rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja Kauno rajono ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) tikslus, uždavinius ir funkcijas, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.

2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.

3. Operacijų centrą steigia ir jo nuostatus tvirtina Savivaldybės administracijos direktorius.

 

II SKYRIUS

operacijų centro veiklos tikslai, uždaviniai ir funkcijos

 

4. Pagrindiniai Operacijų centro veiklos tikslai – užtikrinti Ekstremalių situacijų komisijos (toliau – Komisija) priimtų sprendimų įgyvendinimą, vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą. Užtikrinti Komisijos bei Kauno rajono savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo (toliau – Operacijų vadovas) priimtų sprendimų įgyvendinimą.

5. Operacijų centro uždaviniai:

5.1. užtikrinti Komisijos ir Operacijų centro vadovo priimtų sprendimų įgyvendinimą;

5.2. pagal kompetenciją organizuoti ir koordinuoti įvykio, ekstremaliųjų įvykių ar ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

6. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:

6.1. pagal kompetenciją įgyvendina Komisijos ir Operacijų vadovo sprendimus;

6.2. teisės aktų nustatyta tvarka Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje vykdo gyventojų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją ir nuolat keičiasi su jais informacija ekstremaliosios situacijos metu;

6.3. renka, analizuoja, vertina ir sistemina informaciją apie ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jos eigą, padarinių pobūdį ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus ir nuolat informuoja civilinės saugos sistemos subjektus;

6.4. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;

6.5. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;

6.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;

6.7. koordinuoja civilinės saugos sistemos subjektų veiksmus ekstremaliosios situacijos metu;

6.8. teikia Komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;

6.9. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos, kaimynines savivaldybes apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;

6.10. atlieka kitas funkcijas, susijusias su Komisijos ir Operacijų vadovo priimtų sprendimų įgyvendinimu.

 

III SKYRIUS

OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS, GRUPIŲ FUNKCIJOS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

7. Operacijų centrą sudaro Operacijos centro koordinatorius ir nariai iš: Kauno rajono savivaldybės skyrių darbuotojų, Kauno rajono priešgaisrinės saugos tarnybos, policijos pareigūnų ir atsakingųjų bei remiančiųjų institucijų, numatytų Kauno rajono ekstremaliųjų situacijų valdymo plane, atstovų. Operacijų centro sudėtis tvirtinama Administracijos direktoriaus įsakymu.

8. Operacijų centro koordinatorius:

8.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą;

8.2. Operacijų centro koordinatorius pavaldus ir atskaitingas Operacijų vadovui, jeigu jis yra paskirtas, arba Savivaldybės administracijos direktoriui (Komisijos pirmininkui), jeigu nėra paskirto Operacijų vadovo;

8.3. koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, šalinant jos padarinius, gelbėjant gyventojus ir turtą, iki paskiriamas Operacijų vadovas;

8.4. teikia Komisijai, Operacijų vadovui pasiūlymus dėl ekstremaliems įvykiams ar ekstremalioms situacijoms likviduoti, jų padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti reikalingų priemonių ir veiksmų.

9. Operacijų centrą sudaro šios grupės:

9.1. operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos ir informacijos valdymo grupė;

9.2. materialinio techninio aprūpinimo grupė;

9.3. visuomenės informavimo grupė;

9.4. administravimo ir elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė.

10. Savivaldybės operacijų centro grupėms pagal kompetenciją vadovauja grupių vadovai, kurie yra pavaldūs ir atskaitingi Operacijų centro koordinatoriui ir kuriems yra pavaldūs ir atskaitingi jų grupių nariai. Nesant grupės vadovo, jo funkcijas Operacijų centro koordinatoriaus nurodymu vykdo kitas grupės narys.

11. Grupės vadovas:

11.1. organizuoja, koordinuoja, kontroliuoja jo vadovaujamai grupei priskirtų funkcijų įgyvendinimą;

11.2. pagal kompetenciją teikia Operacijų centro koordinatoriui pasiūlymus dėl savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti reikalingų priemonių ir veiksmų.

12. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos ir informacijos valdymo grupė:

12.1. organizuoja Komisijos sprendimų ekstremaliųjų situacijų prevencijos klausimais įgyvendinimą;

12.2. prognozuoja ekstremaliosios situacijos eigą, padarinių mastą ir pobūdį, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus, ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą;

12.3. įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia ekstremaliosios situacijos Operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikalingų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti; 

12.4. koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ir veiksmus ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;

12.5. organizuoja ir koordinuoja ekstremaliosios situacijos likvidavimą, jos padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;

12.6. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems valstybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;

12.7. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų atstovais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama ekstremaliosios situacijos eigą;

12.8. organizuodama ir koordinuodama ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, konsultuojasi su ekspertais;

12.9. dalyvauja Visuomenės informavimo grupei rengiant pranešimus gyventojams dėl rekomenduojamų apsisaugojimo priemonių ir būdų ekstremaliosios situacijos metu;

12.10. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie ekstremaliąją situaciją, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;

12.11. perduoda Komisijos ir ekstremaliosios situacijos Operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;

12.12. apie gresiančią ar susidariusią Savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją informuoja ir palaiko nuolatinį ryšį su kaimyninių savivaldybių operacijų centrais.

13. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:

13.1. Savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;

13.2. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams;

13.3. organizuoja ir koordinuoja valstybės rezervo priemonių patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;

13.4. Vertina, skaičiuoja padarytus nuostolius ekstremaliosios situacijos metu.

14. Visuomenės informavimo grupė:

14.1. rengia informacinius pranešimus gyventojams apie gresiančią ar susidariusią savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, esamus ir (ar) prognozuojamus padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus ir priemones ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia juos viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams;

14.2. organizuoja spaudos konferencijas;

14.3. renka ir teikia informaciją apie Savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, platinamą per visuomenės informavimo priemones, ir teikia operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos ir informacijos valdymo grupės vadovui.

15. Administravimo grupė ir Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:

15.1. užtikrina Operacijų centro darbo vietų aprūpinimą darbui reikalingomis priemonėmis;

15.2. užtikrina Operacijų centro darbui būtinos įrangos eksploatavimą ir nuolatinę techninę priežiūrą;

15.3. rengia Operacijų centro protokolus, užtikrina Operacijų centro koordinatoriaus priimtų sprendimų ir kitų Operacijų centro darbo metu parengtų dokumentų įforminimą ir tinkamą tvarkymą;

15.4. organizuoja radijo ir telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų panaudojimą Operacijų centro darbo vietose;

15.5. organizuoja Operacijų centro kompiuterizuotų darbo vietų ir jų programinės įrangos priežiūrą;

15.6. administruoja Operacijų centro radijo ir telefono (fiksuoto ir judriojo) ryšių, elektroninių duomenų perdavimo įrangą ir tinklus;

15.7. užtikrina Operacijų centro elektroninės informacijos apsaugą;

15.8. užtikrina Operacijų centro turimų informacinių ir ryšių sistemų darbą;

15.9. analizuoja radijo, telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų būklę ir, atsižvelgdama į ekstremaliosios situacijos prognozę, planuoja ir organizuoja šių sistemų pertvarkymą.

16. Operacijų centro grupės pagal kompetenciją vykdo kitas grupių vadovų, Operacijų centro koordinatoriaus pavestas funkcijas, būtinas organizuojant, koordinuojant ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.

17. Operacijų centras, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie gresiančią ar susidariusią valstybės lygio ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti. 

 

iv SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS

 

18. Komisijos pirmininkas (Administracijos direktorius) sprendimą dėl Operacijų centro sušaukimo priima:

18.1. įvykus ekstremaliajam įvykiui, kai jis gali peraugti į ekstremaliąją situaciją;

18.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;

18.3. per civilinės saugos pratybas.

19. Operacijų centro koordinatorius, atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos pobūdį gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba kai kurių narių sušaukimą.

20. Atsižvelgdamas į ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį Operacijų centro koordinatorius gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba kai kurių narių sušaukimą, gali kreiptis į kompetentingas valstybės, savivaldybės institucijas, įstaigas, kitas įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus į Operacijų centrą.

21. Operacijų centrą Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (Komisijos pirmininko) nurodymu darbo ir nedarbo dienomis sušaukia Kauno rajono savivaldybės administracijos Aplinkos skyriaus vyriausieji specialistai, pirmiausia informuodami Operacijų centro koordinatorių, paskui Operacijų centro grupių vadovus, o grupių vadovai sukviečia grupių narius.  

22. Darbo metu Savivaldybės Operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per Operacijų centro koordinatoriaus nustatytą laiką.

23. Institucijos deleguoja į Operacijų centro grupes atstovą (-us), turintį (- čius) teisę spręsti institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos metu. Institucijų atstovo (-ų) duomenys (pareigos, vardas, pavardė, mobilusis telefonas, elektroninis paštas) teikiami Savivaldybės administracijai kasmet iki einamųjų metų vasario 1 d. Institucija, pasikeitus jos atstovui (-ams) ar jo (jų) duomenims, nedelsdama informuoja Kauno rajono savivaldybės administraciją.

24. Operacijų centro darbo vieta – Kauno rajono savivaldybės patalpose, pirmo aukšto pasitarimų salėje, esančioje Savanorių pr. 371, Kaune.

–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––