KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS
ADMINISTRAcijos direktorius
ĮSAKYMAS
DĖL KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2019 m. sausio 24 d. Nr. ĮS-118
Kaunas
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos savivaldos įstatymo 18 straipsnio 1 punktu, 29 straipsnio 8 dalies 2 punktu, Lietuvos Respublikos civilinės saugos įstatymo 14 straipsnio 5 ir 16 punktais, Ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2010 m. rugpjūčio 25 d. nutarimu Nr. 1213 „Dėl ekstremaliųjų situacijų operacijų centrų sudarymo ir darbo organizavimo tipinės tvarkos aprašo ir ministerijų ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų, kuriose steigiami ekstremaliųjų situacijų operacijų centrai, sąrašo patvirtinimo“:
1. Tvirtinu Kauno rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatus (pridedama).
2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus 2010 m. spalio 1 d. įsakymą Nr. 1558 „Dėl Kauno rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro darbo organizavimo tvarkos aprašo“.
PATVIRTINTA
Kauno rajono savivaldybės
administracijos direktoriaus
2019 m. sausio 24 d.
įsakymu Nr. ĮS-118
KAUNO RAJONO SAVIVALDYBĖS EKSTREMALIŲJŲ
SITUACIJŲ OPERACIJŲ CENTRO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno rajono savivaldybės ekstremaliųjų situacijų operacijų centro nuostatai reglamentuoja Kauno rajono ekstremaliųjų situacijų operacijų centro (toliau – Operacijų centras) tikslus, uždavinius ir funkcijas, darbo organizavimo ir sušaukimo tvarką.
2. Operacijų centras savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, šiais nuostatais ir kitais civilinę saugą reglamentuojančiais teisės aktais.
II SKYRIUS
operacijų centro veiklos tikslai, uždaviniai ir funkcijos
4. Pagrindiniai Operacijų centro veiklos tikslai – užtikrinti Ekstremalių situacijų komisijos (toliau – Komisija) priimtų sprendimų įgyvendinimą, vykdyti ekstremaliųjų situacijų prevenciją, organizuoti ir koordinuoti įvykių, ekstremaliųjų įvykių ir ekstremaliųjų situacijų likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą. Užtikrinti Komisijos bei Kauno rajono savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo (toliau – Operacijų vadovas) priimtų sprendimų įgyvendinimą.
5. Operacijų centro uždaviniai:
6. Operacijų centras, vykdydamas jam pavestus uždavinius, atlieka šias funkcijas:
6.2. teisės aktų nustatyta tvarka Kauno rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) teritorijoje vykdo gyventojų valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų ir ūkio subjektų perspėjimą ir informavimą apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją ir nuolat keičiasi su jais informacija ekstremaliosios situacijos metu;
6.3. renka, analizuoja, vertina ir sistemina informaciją apie ekstremaliąją situaciją, prognozuoja jos eigą, padarinių pobūdį ir mastą, numato civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus ir nuolat informuoja civilinės saugos sistemos subjektus;
6.4. organizuoja ir koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
6.5. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;
6.6. organizuoja ir koordinuoja materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybės institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;
6.8. teikia Komisijai pasiūlymus dėl reikiamų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliosios situacijos padariniams šalinti;
6.9. teisės aktų nustatyta tvarka informuoja Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamentą prie Vidaus reikalų ministerijos, kaimynines savivaldybes apie gresiančią ar susidariusią ekstremaliąją situaciją;
III SKYRIUS
OPERACIJŲ CENTRO SUDARYMAS, GRUPIŲ FUNKCIJOS IR DARBO ORGANIZAVIMAS
7. Operacijų centrą sudaro Operacijos centro koordinatorius ir nariai iš: Kauno rajono savivaldybės skyrių darbuotojų, Kauno rajono priešgaisrinės saugos tarnybos, policijos pareigūnų ir atsakingųjų bei remiančiųjų institucijų, numatytų Kauno rajono ekstremaliųjų situacijų valdymo plane, atstovų. Operacijų centro sudėtis tvirtinama Administracijos direktoriaus įsakymu.
8. Operacijų centro koordinatorius:
8.1. organizuoja, koordinuoja ir kontroliuoja Operacijų centrui priskirtų uždavinių ir funkcijų įgyvendinimą;
8.2. Operacijų centro koordinatorius pavaldus ir atskaitingas Operacijų vadovui, jeigu jis yra paskirtas, arba Savivaldybės administracijos direktoriui (Komisijos pirmininkui), jeigu nėra paskirto Operacijų vadovo;
8.3. koordinuoja visų civilinės saugos sistemos pajėgų, dalyvaujančių likviduojant ekstremalius įvykius ar ekstremaliąsias situacijas, šalinant jos padarinius, gelbėjant gyventojus ir turtą, iki paskiriamas Operacijų vadovas;
9. Operacijų centrą sudaro šios grupės:
10. Savivaldybės operacijų centro grupėms pagal kompetenciją vadovauja grupių vadovai, kurie yra pavaldūs ir atskaitingi Operacijų centro koordinatoriui ir kuriems yra pavaldūs ir atskaitingi jų grupių nariai. Nesant grupės vadovo, jo funkcijas Operacijų centro koordinatoriaus nurodymu vykdo kitas grupės narys.
11. Grupės vadovas:
11.1. organizuoja, koordinuoja, kontroliuoja jo vadovaujamai grupei priskirtų funkcijų įgyvendinimą;
12. Operacinio vertinimo ir ekstremaliųjų situacijų prevencijos ir informacijos valdymo grupė:
12.2. prognozuoja ekstremaliosios situacijos eigą, padarinių mastą ir pobūdį, planuoja civilinės saugos priemones ir gelbėjimo veiksmus, ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą;
12.3. įvertina susidariusią situaciją ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia ekstremaliosios situacijos Operacijų vadovui pasiūlymus dėl reikalingų civilinės saugos sistemos pajėgų, racionalaus ir veiksmingo finansinių ir kitų materialinių išteklių panaudojimo ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;
12.4. koordinuoja civilinės saugos sistemos pajėgų patelkimą ir veiksmus ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti;
12.5. organizuoja ir koordinuoja ekstremaliosios situacijos likvidavimą, jos padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą ir evakavimą;
12.6. organizuoja ir koordinuoja gyventojų, ūkio subjektų ir kitų įstaigų patelkimą privalomiems darbams, būtiniems valstybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, atlikti, koordinuoja šių darbų atlikimą;
12.7. koordinuoja veiksmus ir keičiasi informacija su kitų institucijų atstovais, analizuodama, vertindama ir prognozuodama ekstremaliosios situacijos eigą;
12.8. organizuodama ir koordinuodama ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą, konsultuojasi su ekspertais;
12.9. dalyvauja Visuomenės informavimo grupei rengiant pranešimus gyventojams dėl rekomenduojamų apsisaugojimo priemonių ir būdų ekstremaliosios situacijos metu;
12.10. surinktą, išanalizuotą ir įvertintą informaciją apie ekstremaliąją situaciją, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, perduoda ekstremaliosios situacijos operacijų vadovui;
12.11. perduoda Komisijos ir ekstremaliosios situacijos Operacijų vadovo sprendimus ir kitą būtiną informaciją civilinės saugos sistemos pajėgoms ir kitiems civilinės saugos sistemos subjektams;
13. Materialinio techninio aprūpinimo grupė:
13.1. Savivaldybės ekstremaliosios situacijos operacijų vadovo nurodymu organizuoja būtinų materialinių išteklių, kurie teisės aktų nustatyta tvarka gali būti panaudoti savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti ir jos padariniams šalinti, valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų veiklai palaikyti ir atkurti, patelkimą šiems tikslams pasiekti;
13.2. organizuoja materialinių išteklių, reikalingų būtiniausioms gyvenimo sąlygoms atkurti įvykio, ekstremaliojo įvykio ir ekstremaliosios situacijos metu, telkimą gyventojams;
13.3. organizuoja ir koordinuoja valstybės rezervo priemonių patelkimą ekstremaliosios situacijos likvidavimo, padarinių šalinimo, gyventojų ir turto gelbėjimo metu;
14. Visuomenės informavimo grupė:
14.1. rengia informacinius pranešimus gyventojams apie gresiančią ar susidariusią savivaldybės lygio ekstremaliąją situaciją, esamus ir (ar) prognozuojamus padarinius, vykdomas ir (ar) planuojamas vykdyti jų šalinimo priemones, rekomenduojamus apsisaugojimo būdus ir priemones ir, suderinusi su Operacijų centro koordinatoriumi, teikia juos viešosios informacijos rengėjams ir skleidėjams;
15. Administravimo grupė ir Elektroninių ryšių organizavimo ir palaikymo grupė:
15.2. užtikrina Operacijų centro darbui būtinos įrangos eksploatavimą ir nuolatinę techninę priežiūrą;
15.3. rengia Operacijų centro protokolus, užtikrina Operacijų centro koordinatoriaus priimtų sprendimų ir kitų Operacijų centro darbo metu parengtų dokumentų įforminimą ir tinkamą tvarkymą;
15.4. organizuoja radijo ir telefono ryšių ir elektroninės informacijos sistemų panaudojimą Operacijų centro darbo vietose;
15.6. administruoja Operacijų centro radijo ir telefono (fiksuoto ir judriojo) ryšių, elektroninių duomenų perdavimo įrangą ir tinklus;
16. Operacijų centro grupės pagal kompetenciją vykdo kitas grupių vadovų, Operacijų centro koordinatoriaus pavestas funkcijas, būtinas organizuojant, koordinuojant ekstremaliosios situacijos likvidavimą, padarinių šalinimą, gyventojų ir turto gelbėjimą.
17. Operacijų centras, vykdydamas savo funkcijas, turi teisę gauti iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų, kitų įstaigų, ūkio subjektų išsamią informaciją apie gresiančią ar susidariusią valstybės lygio ekstremaliąją situaciją, jų turimas civilinės saugos sistemos pajėgas ir materialinius išteklius, kurie galėtų būti panaudoti gelbėjimo, paieškos ir neatidėliotiniems darbams atlikti, gresiančiai ar susidariusiai savivaldybės lygio ekstremaliajai situacijai likviduoti, jos padariniams šalinti, gyventojams ir turtui gelbėti.
iv SKYRIUS
SAVIVALDYBĖS OPERACIJŲ CENTRO SUŠAUKIMAS
18. Komisijos pirmininkas (Administracijos direktorius) sprendimą dėl Operacijų centro sušaukimo priima:
18.2. teisės aktų nustatyta tvarka paskelbus trečią (visiškos parengties) civilinės saugos sistemos parengties lygį;
19. Operacijų centro koordinatorius, atsižvelgdamas į ekstremaliosios situacijos pobūdį gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba kai kurių narių sušaukimą.
20. Atsižvelgdamas į ekstremaliojo įvykio ar ekstremaliosios situacijos mastą ir pobūdį Operacijų centro koordinatorius gali inicijuoti viso Operacijų centro ar reikiamų Operacijų centro grupių arba kai kurių narių sušaukimą, gali kreiptis į kompetentingas valstybės, savivaldybės institucijas, įstaigas, kitas įstaigas ir ūkio subjektus su prašymu skirti atstovus į Operacijų centrą.
21. Operacijų centrą Kauno rajono savivaldybės administracijos direktoriaus (Komisijos pirmininko) nurodymu darbo ir nedarbo dienomis sušaukia Kauno rajono savivaldybės administracijos Aplinkos skyriaus vyriausieji specialistai, pirmiausia informuodami Operacijų centro koordinatorių, paskui Operacijų centro grupių vadovus, o grupių vadovai sukviečia grupių narius.
22. Darbo metu Savivaldybės Operacijų centro nariai turi susirinkti nedelsdami, o ne darbo metu, poilsio ir švenčių dienomis – kaip galima greičiau arba per Operacijų centro koordinatoriaus nustatytą laiką.
23. Institucijos deleguoja į Operacijų centro grupes atstovą (-us), turintį (- čius) teisę spręsti institucijos kompetencijai priskirtus uždavinius gresiančios ar susidariusios ekstremaliosios situacijos metu. Institucijų atstovo (-ų) duomenys (pareigos, vardas, pavardė, mobilusis telefonas, elektroninis paštas) teikiami Savivaldybės administracijai kasmet iki einamųjų metų vasario 1 d. Institucija, pasikeitus jos atstovui (-ams) ar jo (jų) duomenims, nedelsdama informuoja Kauno rajono savivaldybės administraciją.