LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2015 M. GRUODŽIO 21 D. ĮSAKYMO NR. V-1490 „DĖL FARMACINĖS RŪPYBOS PASLAUGŲ TEIKIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. balandžio 22 d. Nr. V-450
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymą Nr. V-1490 „Dėl Farmacinės rūpybos paslaugų teikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL FARMACINĖS RŪPYBOS PASLAUGŲ TEIKIMO BENDRŲJŲ ir specialiųjų REIKALAVIMŲ TVARKOS APRAŠŲ PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos farmacijos įstatymo 7 straipsnio 2 dalies 8 punktu ir 35 straipsnio 19 dalimi:
1. T v i r t i n u pridedamus:
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2015 m. gruodžio 21 d.
įsakymu Nr. V-1490
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2024 m. balandžio 22 d.
įsakymo Nr. V- 450 redakcija)
FARMACINĖS RŪPYBOS PASLAUGŲ TEIKIMO BENDRŲJŲ REIKALAVIMŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Farmacinės rūpybos paslaugų teikimo bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašas (toliau – Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašas) nustato bendruosius reikalavimus teikiant farmacinės rūpybos paslaugas (toliau – FR paslauga) vaistininkui, teikiančiam FR paslaugas, vaistinei, kurioje teikiamos FR paslaugos, FR paslaugoms teikti reikalingų asmens duomenų tvarkymui.
2. Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašas privalomas visoms vaistinėms, kuriose teikiamos FR paslaugos, ir vaistininkui, teikiančiam FR paslaugas.
3. Bendrųjų reikalavimų tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos farmacijos įstatyme ir Geros vaistinių praktikos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. V-494 „Dėl Geros vaistinių praktikos nuostatų patvirtinimo“ (toliau – Geros vaistinių praktikos nuostatai).
II SKYRIUS
FR PASLAUGŲ TEIKIMO BENDRIEJI REIKALAVIMAI
4. Vaistinė, kurioje bus teikiama FR paslauga, prieš pradėdama vykdyti veiklą – teikti FR paslaugą – apie tai ne vėliau kaip prieš 14 darbo dienų per atstumą, elektroninėmis priemonėmis per Lietuvos Respublikos paslaugų įstatyme nurodytą kontaktinį centrą arba tiesiogiai turi pranešti Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba), pateikdama užpildytą pranešimo formą, nustatytą Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašo priede (toliau – pranešimas). Jeigu Valstybinė vaistų kontrolės tarnyba, patikrinusi pranešimą, nustato, kad gautas pranešimas netinkamai užpildytas arba jame pateikti neteisingi duomenys, ji ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo pranešimo gavimo dienos turi įspėti vaistinę ar jos filialą ir nustatyti terminą, ne ilgesnį kaip 5 darbo dienos nuo pranešimo gavimo dienos, per kurį vaistinė ar jos filialas turi pašalinti nurodytus trūkumus. Nepašalinus per nustatytą terminą trūkumų laikoma, kad pranešimas yra nepateiktas. Pasikeitus pranešime nurodytiems duomenims ar nutraukus FR paslaugos (-ų) teikimą, vaistinė ne vėliau kaip per 5 darbo dienas apie tai turi pranešti Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai, pateikdama pranešimą.
5. Įrašai, susiję su FR paslauga, atliekami vaistinės nustatytos formos dokumentuose raštu ar vaistinės informacinėje sistemoje ir (arba) Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS) teikiant duomenis per integracines sąsajas ar tvarkant įrašus e. sveikatos portale, pagal atitinkamos FR paslaugos teikimo specialiuosius reikalavimus, jei specialiuose reikalavimuose nenustatyta kitaip.
6. Pacientas ar jo atstovas (toliau – pacientas), sutinkantis, kad būtų teikiama FR paslauga, užpildo atitinkamos farmacinės rūpybos paslaugos specialiųjų reikalavimų apraše nustatytos formos klausimyną (toliau – sutikimas dėl farmacinės rūpybos paslaugų suteikimo), ir savo apsisprendimą patvirtina rašytiniu parašu. Elektroninės formos sutikimas dėl farmacinės rūpybos paslaugų suteikimo turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu arba suformuotas elektroninėmis priemonėmis, leidžiančiomis užtikrinti teksto vientisumą ir nepakeičiamumą.
7. Pacientas, prieš pasirašydamas sutikimą dėl farmacinės rūpybos paslaugų suteikimo, turi gauti visą reikiamą informaciją apie jam numatomą teikti FR paslaugą, įskaitant ir apie galimą duomenų perdavimą sveikatos priežiūros įstaigai (jei tai yra paslaugos dalis).
8. Sutikimas dėl farmacinės rūpybos paslaugų suteikimo yra duodamas atlikti visiems veiksmams, reikalingiems konkrečiai FR paslaugai suteikti per visą paslaugos teikimo laiką, numatytą atitinkamos FR paslaugos specialiuosiuose reikalavimuose. Kiekvienai FR paslaugai teikti pildomas atskiras sutikimas.
III SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI VAISTININKUI, TEIKIANČIAM FR PASLAUGAS
9. FR paslaugą gali teikti tik vaistininkas, turintis vaistininko praktikos licenciją ir įgijęs kompetencijų, reikalingų atitinkamai FR paslaugai teikti, nustatytų atitinkamos FR paslaugos teikimo specialiųjų reikalavimų apraše (toliau – kompetencijos).
10. Vaistininkas kompetencijų vykdyti atitinkamas FR paslaugas įgyja profesinės kvalifikacijos tobulinimosi metu.
IV SKYRIUS
BENDRIEJI REIKALAVIMAI VAISTINEI, KURIOJE TEIKIAMOS FR PASLAUGOS
12. FR paslauga gali būti teikiama tik vaistinėje, atitinkančioje šio Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašo ir atitinkamos FR paslaugos teikimo specialiųjų reikalavimų aprašo reikalavimus.
13. FR paslauga gali būti teikiama tik vaistinėje, kuri šio Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašo 4 punkto nustatyta tvarka apie tai pranešė Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai.
14. Vaistinėje, teikiant FR paslaugą:
14.1. turi dirbti bent du farmacijos specialistai, iš kurių vienas turi būti vaistininkas, jei atitinkamos FR rūpybos paslaugos specialiųjų reikalavimų apraše nenustatyta kitaip;
14.3. turi būti vieta ar patalpa, atitinkanti atitinkamos FR paslaugos teikimo specialiųjų reikalavimų apraše nustatytus reikalavimus;
14.4. tinkamomis organizacinėmis ir techninėmis duomenų saugumo priemonėmis turi būti užtikrintas konfidencialus FR paslaugos teikimas pacientui ir asmens duomenų tvarkymas vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).
15. Vaistinėje vaistininkui, teikiančiam FR paslaugą, turi būti sudarytos sąlygos naudotis ESPBI IS.
V SKYRIUS
FR PASLAUGOMS TEIKTI REIKALINGŲ ASMENS DUOMENŲ TVARKYMAS
17. FR paslaugai teikti reikalingi asmens duomenys tvarkomi laikantis Bendrajame duomenų apsaugos reglamente ir kituose teisės aktuose, reglamentuojančiuose asmens duomenų apsaugą, nustatytų reikalavimų.
VI SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Vaistininkas pateikia vaistinei Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašo 11 punkte nustatytus reikalavimus pagrindžiančius dokumentus ir atsako už jų teisingumą.
20. Vaistinė atsako už Valstybinei vaistų kontrolės tarnybai Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašo 4 punkte pateiktų duomenų teisingumą ir minėtame tvarkos apraše nustatytų reikalavimų vykdymą.
21. FR paslauga dokumentuojama Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašo 5 punkte numatytomis priemonėmis užtikrinant kiekvieno paciento duomenų ir šios FR paslaugos metu atliekamų veiksmų atsekamumą.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos
apsaugos ministro 2015 m. gruodžio 21 d. įsakymu Nr. V-1490
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2024 m. balandžio 22 d.
įsakymo Nr. V- 450 redakcija)
FARMACINĖS RŪPYBOS PASLAUGOS DĖL TĘSTINIO RECEPTINIŲ VAISTINIŲ PREPARATŲ IŠDAVIMO (PARDAVIMO) TEIKIMO SPECIALIŲJŲ REIKALAVIMŲ TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Farmacinės rūpybos paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo specialiųjų reikalavimų tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato reikalavimus vaistininkui, teikiančiam farmacinės rūpybos paslaugą dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo), vaistinei, kurioje teikiama ši farmacinės rūpybos paslauga, bei šios farmacinės rūpybos paslaugos teikimo tvarką.
2. Farmacinės rūpybos paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo gavėjai – suaugusieji pacientai ar jų atstovai (toliau – pacientas), kuriems gydytojas, vadovaudamasis sveikatos apsaugos ministro įsakymais, reglamentuojančiais vaistinių preparatų skyrimą, atitinkamos ligos ir (ar) sveikatos sutrikimo diagnostikos ir gydymo metodikomis, aprašais ir protokolais (jei jie yra), vaistinio preparato charakteristikų santraukų nurodymais ir, jei vaistinis preparatas kompensuojamasis, atsižvelgdamas į Ligų ir kompensuojamųjų vaistų joms gydyti sąraše (A sąrašą), patvirtintame Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2000 m. sausio 28 d. įsakymu Nr. 49 „Dėl Kompensuojamųjų vaistų sąrašų patvirtinimo“ (toliau – A sąrašas), nustatytas vaistinių preparatų kompensavimo sąlygas bei įvertinęs paciento sveikatos būklę pakartotinai paskyrė gydymą ilgesniam nei 6 mėnesių, bet ne daugiau nei 12 mėnesių gydymo kursui, išrašydamas elektroninį receptą, vadovaudamasis Receptų rašymo ir vaistinių preparatų, medicinos priemonių (medicinos prietaisų) ir kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių išdavimo (pardavimo) vaistinėse gyventojams ir popierinių receptų saugojimo, išdavus (pardavus) vaistinius preparatus, medicinos priemones (medicinos prietaisus) ir kompensuojamąsias medicinos pagalbos priemones vaistinėje, taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2002 m. kovo 8 d. įsakymu Nr. 112 „Dėl Receptų rašymo ir vaistinių preparatų, medicinos priemonių (medicinos prietaisų) ir kompensuojamųjų medicinos pagalbos priemonių išdavimo (pardavimo) vaistinėse gyventojams ir popierinių receptų saugojimo, išdavus (pardavus) vaistinius preparatus, medicinos priemones (medicinos prietaisus) ir kompensuojamąsias medicinos pagalbos priemones vaistinėje, taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).
3. Apraše vartojamos sąvokos ir jų apibrėžtys:
3.1. Farmacinės rūpybos paslauga dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) (toliau – FR paslauga dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) – pacientui, kuriam gydytojo paskirtas ilgesnis nei 6 mėnesių gydymo vaistiniais preparatais kursas ir išrašytas elektroninis receptas, teikiama individuali vaistininko konsultacija, per kurią jis įvertina, ar pacientui po 6 mėnesių vaistinio preparato vartojimo gali būti toliau išduodamas (parduodamas) gydytojo paskirtas vaistinis preparatas, ar pacientas turi iš naujo kreiptis į gydytoją.
3.2. Kitos Apraše vartojamos sąvokos apibrėžtos Lietuvos Respublikos farmacijos įstatyme, Taisyklėse, Geros vaistinių praktikos nuostatuose, patvirtintuose Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. birželio 15 d. įsakymu Nr. V-494 „Dėl Geros vaistinių praktikos nuostatų patvirtinimo“.
4. FR paslauga dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) turi atitikti bendruosius Farmacinės rūpybos paslaugų teikimo bendrųjų reikalavimų tvarkos apraše (toliau – Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašas) ir šiame Apraše nustatytus reikalavimus.
5. FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo tikslas – pacientui 6 mėnesius vartojus gydytojo paskirtus vaistinius preparatus, įvertinti ir priimti atitinkamus sprendimus dėl tęstinio vaistinio (-ių) preparato (-ų) išdavimo (pardavimo).
6. FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo uždaviniai:
6.1. apklausiant pacientą surinkti subjektyvius duomenis apie paskirtą (-ų) vaistinio (-ių) preparato (-ų) vartojimą, lėtinės (-ių) ligos (-ų) valdymą (pvz.: ar sekami rodikliai, ar neatsirado naujų nusiskundimų, ar pasiekiamas norimas gydymo rezultatas);
II SKYRIUS
REIKALAVIMAI VAISTININKUI
7. FR paslaugą dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikiantis vaistininkas turi būti įgijęs šių kompetencijų:
7.1. geba pacientui suteikti informaciją apie FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) tikslą ir uždavinius;
7.2. geba pacientui pateikti tinkamus klausimus, siekdamas surinkti FR paslaugai dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikti reikalingą informaciją;
7.4. geba įvertinti surinktą informaciją apie paskirtų vaistinių preparatų vartojimą, nustatyti vaistinių preparatų vartojimo problemas bei teikti individualias konsultacijas pacientams apie vaistinių preparatų tinkamą vartojimą;
8. FR paslaugą dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikiantys vaistininkai kompetencijų įgyja baigę ne trumpesnę nei 8 valandų „Farmacinės rūpybos paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo)“ kvalifikacijos tobulinimo programą, kurią sudaro:
8.1. 6 valandų trukmės teorinis kursas, apimantis:
III SKYRIUS
REIKALAVIMAI VAISTINEI
9. FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo metu turi dirbti bent du farmacijos specialistai, iš kurių bent vienas turi būti vaistininkas, išskyrus miestus, turinčius mažiau kaip 3 tūkst. gyventojų, ir kaimo gyvenamąsias vietoves. Juose FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo metu gali dirbti vienas vaistininkas.
10. FR paslauga dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikiama vaistinėje atskiroje patalpoje, įrengtoje vadovaujantis Vaistinių patalpų ir įrengimų reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2003 m. sausio 7 d. įsakymu Nr. V-7 „Dėl Vaistinių patalpų ir įrengimų reikalavimų patvirtinimo“, arba pertvara (gali būti mobili) atskirtoje vietoje, skirtoje kitoms paslaugoms teikti vaistinėje, užtikrinant šios farmacinės rūpybos paslaugos teikimo konfidencialumą.
11. FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo vietoje turi būti:
11.1. vietos vaistininkui ir pacientui atsisėsti ir vieta, skirta pasidėti reikiamas šiai farmacinės rūpybos paslaugai teikti priemones;
IV SKYRIUS
FR PASLAUGOS DĖL TĘSTINIO RECEPTINIŲ VAISTINIŲ PREPARATŲ IŠDAVIMO (PARDAVIMO) TEIKIMAS
12. Pacientui, suvartojus 6 mėnesių gydymo kursui skirtą vaistinio (-ių) preparato (-ų) kiekį ir pageidaujant įsigyti likusį gydymo kursui paskirtą ir išrašytą vaistinio (-ių) preparato (-ų) kiekį, pagal tą patį elektroninį receptą, kuriame gydytojas išrašė paskirtus ilgesniam nei 6 mėnesių, bet ne daugiau nei 12 mėnesių gydymo kursui vaistinį (-ius) preparatą (-us), vaistininkas turi informuoti pacientą apie vaistinėje teikiamos FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo tikslą, uždavinius, paslaugos eigą, galimą duomenų apie nustatytas problemas perdavimą asmens sveikatos priežiūros įstaigai.
13. Jei FR paslauga dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikiama paciento atstovui, jis turi vaistininkui pateikti atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
14. Jei, gavęs Aprašo 12 punkte nurodytą informaciją, pacientas sutinka, kad būtų suteikta FR paslauga dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo), jo sutikimas patvirtinamas, vadovaujantis Bendrųjų reikalavimų tvarkos aprašo 6 punktu. Negavęs sutikimo vaistininkas neteikia FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) ir nusiunčia pacientą pas gydytoją.
15. Vaistininkas individualios tiesioginės konsultacijos metu turi:
15.1. surinkti FR paslaugai dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikti reikalingus duomenis apie paciento vaistinių preparatų vartojimą bei lėtinės ligos valdymą:
15.1.1. pateikdamas užpildyti arba kartu su pacientu užpildydamas Farmacinės rūpybos paslaugos dėl tęstinio vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) Klausimyną (Aprašo 1 priedas);
15.1.2. peržiūrėdamas gydytojo įrašus ir (ar) pastabas, pateiktas farmacijos specialistui Elektroninės sveikatos paslaugų ir bendradarbiavimo infrastruktūros informacinėje sistemoje (toliau – ESPBI IS), jei jie yra;
15.2. įvertinti Aprašo 15.1 papunktyje surinktą informaciją ir, atsižvelgdamas į ją, nustatyti, ar pacientas turi su vaistinių preparatų vartojimu ir (ar) lėtinės (-ių) ligos (-ų) valdymu susijusių problemų:
15.2.1. kaip laikosi gydytojo rekomendacijų dėl paskirtų vaistinių preparatų vartojimo dažnio, periodiškumo, vienkartinių dozių;
15.2.6. ar žino, kad rekomenduojama savarankiškai sekti sveikatos rodiklius (pvz., arterinio kraujo spaudimą (toliau – AKS);
15.2.7. ar paciento nurodyti AKS ar (ir) kiti sveikatos rodikliai atitinka siektinas reikšmės, kurias tikimasi pasiekti gydant vaistiniu (-iais) preparatu (-ais);
15.2.8. ar nustatyta kontraindikacija ar vaistinį (-ius) preparatą (-us) saugu vartoti nėštumo metu ar ketinant pastoti;
15.3. suteikti pacientui aiškią, suprantamą ir išsamią informaciją apie nustatytas problemas, jei jos nustatytos, ir:
15.3.3. pacientui pasiūlyti sudaryti vaistinių preparatų vartojimo grafiką, jeigu nustatyta 15.2.1 papunktyje nurodyta vaistinio (-ių) preparato (-ų) vartojimo problema (-os);
15.3.4. pasiūlyti papildomą tiesioginę ar nuotolinę (ryšio priemonėmis) konsultaciją po 2 savaičių, jeigu nustatytos Aprašo 15.2.1–15.2.3 papunkčiuose nurodytos su vaistinių preparatų vartojimu susijusios problemos ir pacientas nori pakartotinai aptarti problemos (-ų) sprendimo rezultatus. Pacientui pasirinkus nuotolinę konsultaciją, jo tapatybė turi būti identifikuota konsultacijos metu vaistinės pasirinktu būdu, vadovaujantis vaistinės nustatyta tvarka, patvirtinta farmacinės veiklos vadovo;
15.4. informuoti gydytoją apie nustatytas FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) teikimo metu su vaistinių preparatų vartojimu ir (ar) lėtinės (-ių) ligos (-ų) valdymu susijusias problemas, jei jos nustatytos, ir pacientui pasiūlytus jų sprendimo būdus, atliekant įrašus ESPBI IS pranešimų lauke.
16. Vaistininkas, atsižvelgdamas į su vaistinių preparatų vartojimu ir (ar) lėtinės (-ių) ligos (-ų) valdymu susijusias nustatytas problemas ir vadovaudamasis Farmacinės rūpybos paslaugos dėl tęstinio vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) algoritmu (Aprašo 2 priedas) priima vieną iš sprendimų:
16.2. parduoti (išduoti) vaistinį (-ius) preparatą (-us) iki 30 dienų gydymo kursui, sustabdyti elektroninio recepto galiojimą ir nusiųsti pacientą pas gydytoją;
V SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
18. Vaistininkas neatsako už tai, kad pacientas nesilaiko individualios konsultacijos metu pasiūlytų su vaistinio (-ių) preparato (-ų) vartojimu ir (ar) lėtinės (-ų) ligos (-ų) valdymu susijusių problemų sprendimo būdų.
19. Jeigu pacientas turi nusiskundimų ar siūlymų dėl aptarnavimo, dėl suteiktos FR paslaugos dėl tęstinio receptinių vaistinių preparatų išdavimo (pardavimo) ir (ar) vaistininko priimtų sprendimų, jis gali kreiptis į vaistinės farmacinės veiklos vadovą ar jo įgaliotą farmacijos specialistą arba nusiskundimą išdėstyti raštu. Jei vaistinės siūlomi sprendimai paciento netenkina, pacientas gali kreiptis į Valstybinę vaistų kontrolės tarnybą prie Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos.