herbas 130301

 

LOŠIMŲ PRIEŽIŪROS TARNYBOS

PRIE LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTERIJOS DIREKTORIUS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYME NUSTATYTŲ BAUDŲ APSKAIČIAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2020 m. balandžio 28 d. Nr. DIE-257

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (2019 m. gruodžio 19 d. įstatymo Nr. XIII-2743 redakcija) 292 straipsnio 6 dalimi:

1. T v i r t i n u Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme nustatytų baudų apskaičiavimo tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad šis įsakymas įsigalioja 2020 m. liepos 1 d.

 

 

 

Direktorius                                                                                                                Virginijus Daukšys


 

PATVIRTINTA

Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos

Respublikos finansų ministerijos direktoriaus

2020 m. balandžio 28 d. įsakymu Nr. DIE-257

 

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYME NUSTATYTŲ

Baudų apskaičiavimo TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.  Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatyme nustatytų baudų apskaičiavimo apraše (toliau – Aprašas) nustatyta pagal Lietuvos Respublikos azartinių lošimų įstatymo (toliau – Įstatymas) 292 straipsnio 1–4 dalių nuostatas skiriamų baudų apskaičiavimo tvarka.

2.  Aprašo tikslas – nustatyti Lošimų priežiūros tarnybos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Priežiūros tarnyba) direktoriaus skiriamų baudų apskaičiavimo tvarką, siekiant, kad už Įstatymo reikalavimų pažeidimus būtų paskirtos individualizuotos, proporcingos, veiksmingos ir nuo pažeidimų atgrasančios baudos.

3.  Apraše vartojamos sąvokos:

3.1. Subjektas – azartinius lošimus organizuojanti bendrovė.

3.2. Bazinis baudos dydis – Įstatyme nustatytos baudos minimumo ir maksimumo vidurkis.

3.3. Bendrosios metinės pajamossuma, gauta iš lošėjų statomų sumų atėmus lošėjams faktiškai išmokėtų laimėjimų sumą.

4. Kitos Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme.

 

II SKYRIUS

BAUDOS APSKAIČIAVIMAS

 

5.  Baudos dydis apskaičiuojamas nuosekliai trimis etapais Aprašo II skyriuje nustatyta tvarka:

5.1. pirmuoju etapu, vadovaujantis Aprašo II skyriaus pirmuoju skirsniu, nustatomas bazinis baudos dydis;

5.2. antruoju etapu bazinis baudos dydis, jeigu yra pagrindas, vadovaujantis Aprašo II skyriaus antruoju skirsniu, mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į Įstatymo 291 straipsnio 3 ir 4 dalyse nurodytas atsakomybę lengvinančias ir (ar) sunkinančias aplinkybes;

5.3. trečiuoju etapu pirmuoju ir antruoju etapais nustatytas baudos dydis, jeigu yra pagrindas, vadovaujantis Aprašo II skyriaus trečiuoju skirsniu, mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į Įstatymo 292 straipsnio 5 dalies 1–4 ir 6 punktuose nurodytas subjekto padėtį gerinančias arba subjekto padėtį bloginančias aplinkybes.

 

PIRMASIS SKIRSNIS

Bazinio baudos dydžio nustatymas

 

6.  Bazinis baudos dydis nustatomas apskaičiuojant Įstatyme nustatytos baudos minimumo ir maksimumo vidurkį.

7.  Kai sankcija už atitinkamą pažeidimą Įstatyme apibrėžiama kaip tam tikra bendrųjų metinių pajamų dalis, bendrosios metinės pajamos nustatomos pagal subjekto pateiktus Įplaukų ir išmokėtų laimėjimų ataskaitos duomenis už praėjusius finansinius metus.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

atsakomybę lengvinančių ir/ar sunkinančių aplinkybių VERTINIMAS

 

8.  Antruoju baudos apskaičiavimo etapu nustatoma, ar yra Įstatymo 291 straipsnio 3 dalyje nurodytų atsakomybę lengvinančių ir (ar) Įstatymo 291 straipsnio 4 dalyje nurodytų atsakomybę sunkinančių aplinkybių. Jeigu tokių aplinkybių yra, pagal Aprašo pirmojo skirsnio nuostatas apskaičiuotas bazinis baudos dydis yra mažinamas arba didinamas šiame Aprašo skirsnyje nustatyta tvarka.

9. Jeigu nustatomos vien tik atsakomybę lengvinančios aplinkybės, bazinis baudos dydis mažinamas, o jeigu nustatomos vien tik atsakomybę sunkinančios aplinkybės, bazinis baudos dydis didinamas. Kai yra tiek atsakomybę lengvinančių, tiek ir atsakomybę sunkinančių aplinkybių, bazinis baudos dydis mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.

10. Atsižvelgiant į lengvinančių, sunkinančių aplinkybių kiekį ir reikšmingumą, iš bazinio baudos dydžio atimama arba prie jo pridedama iki 70 procentų bazinio baudos dydžio suma.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

subjekto padėtį gerinančiŲ arba subjekto padėtį bloginančiŲ aplinkybIŲ VERTINIMAS

 

11. Trečiuoju baudos apskaičiavimo etapu vertinamos Įstatymo 292 straipsnio 5 dalies 1–4 ir 6 punktuose nurodytos subjekto padėtį gerinančios arba subjekto padėtį bloginančios aplinkybės ir pagal Aprašo antrojo skirsnio nuostatas apskaičiuotas baudos dydis yra mažinamas arba didinamas.

12. Jeigu nustatomos vien subjekto padėtį gerinančios aplinkybės, baudos dydis, gautas atlikus Aprašo 6-10 punktuose numatytus skaičiavimus, mažinamas, o jeigu nustatomos vien subjekto padėtį bloginančios aplinkybės, baudos dydis, gautas atlikus Aprašo 6-10 punktuose numatytus skaičiavimus, didinamas. Kai yra tiek subjekto padėtį gerinančių, tiek ir subjekto padėtį bloginančių aplinkybių, baudos dydis, gautas atlikus Aprašo 6-10 punktuose numatytus skaičiavimus, mažinamas arba didinamas atsižvelgiant į jų kiekį ir reikšmingumą.

13. Atsižvelgiant į Įstatymo 292 straipsnio 5 dalies 1–4 ir 6 punktuose nurodytų subjekto padėtį gerinančių arba subjekto padėtį bloginančių aplinkybių kiekį ir reikšmingumą, iš baudos dydžio, gauto atlikus Aprašo 6-10 punktuose numatytus skaičiavimus, atimama arba prie jo pridedama iki 40 procentų antruoju etapu apskaičiuoto baudos dydžio suma.

14. Kitomis svarbiomis aplinkybėmis, nurodytomis Įstatymo 292 straipsnio 5 dalies 6 punkte, gerinančiomis subjekto padėtį laikoma:

14.1. subjektas bendradarbiauja su Priežiūros tarnyba, aktyviai padeda atlikti patikrinimą ir išsiaiškinti pažeidimo aplinkybes;

14.2. subjektas savo noru raštu praneša Priežiūros tarnybai apie savo padarytą pažeidimą ir jį nutraukia;

14.3. subjektas pripažįsta pažeidimą ir jį nutraukia. Ši aplinkybė turi reikšmę baudos dydžio mažinimui, kai subjektas pripažįsta visas esmines įtariamo pažeidimo aplinkybes.

14.4. subjektas savo noru imasi veiksmingų priemonių, kad ateityje nebebūtų galima padaryti tokio paties ar panašaus pobūdžio pažeidimo. Ši aplinkybė turi reikšmę baudos dydžio mažinimui tik tada, kai atitinkamų priemonių imamasi ne Priežiūros tarnybos nurodymu, o paties subjekto iniciatyva;

14.5.  kitos įstatymuose nustatytos arba kitos svarbios aplinkybės, kurios, vadovaujantis protingumo ir teisingumo principais, gali būti laikomos subjekto padėtį gerinančiomis aplinkybėmis.

15. Kitomis svarbiomis aplinkybėmis, nurodytomis Įstatymo 292 straipsnio 5 dalies 6 punkte, bloginančiomis subjekto padėtį laikoma:

15.1. subjektas per paskutinius 2 metus yra padaręs teisės aktų, reguliuojančių azartinių lošimų organizavimą, pažeidimą ir jam taikyta nors viena poveikio priemonė. Nustatant šios aplinkybės įtaką baudos didinimui vertinama, kiek ir kokių pažeidimų, už kuriuos anksčiau buvo taikytos poveikio priemonės, padaryta, kiek laiko praėjo nuo jų padarymo;

15.2. dėl pažeidimo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos, išvengta nuostolių ar padaryta žala, kuri viršija pirmuoju ir antruoju etapais apskaičiuotą baudos dydį;

15.3. apskaičiuotas baudos dydis, yra toks mažas, kad neturėtų atgrasomojo poveikio;

15.4. kitos įstatymuose nustatytos arba kitos svarbios aplinkybės, kurios, vadovaujantis protingumo ir teisingumo principais, gali būti laikomos subjekto padėtį bloginančiomis aplinkybėmis.

 

III SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

16. Šio Aprašo nuostatos taikomos Priežiūros tarnybos valstybės tarnautojams priimant sprendimus dėl baudų skyrimo subjektams.

________________

 

part_6438ef41535247249cf78ebc690e781e_end