LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL ELEKTRONINIO DOKUMENTŲ ARCHYVO INFORMACINĖS SISTEMOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO

 

 

2014 m. gruodžio 18 d. Nr. 1R-371

Vilnius

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo 30 straipsniu ir Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 11 punktu:

1. Tvirtinu Elektroninio dokumentų archyvo informacinės sistemos nuostatus (pridedama).

2. Pavedu Elektroninio dokumentų archyvo informacinės sistemos tvarkytojui valstybės įmonei Registrų centrui paskirti šios informacinės sistemos duomenų valdymo įgaliotinį.

 

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                                 Juozas Bernatonis

 


 

 

part_5f44d143de4e49a3805509f47bdab006_end

part_580fa950f26548d0af648a8c07a67193_end

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos teisingumo ministro

2014 m. gruodžio 18 d. įsakymu

Nr. 1R-371

 

 

elektroninio dokumentų archyvo informacinės sistemos NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

 

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Elektroninio dokumentų archyvo informacinės sistemos nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja Elektroninio dokumentų archyvo valstybės informacinės sistemos (toliau – Informacinė sistema) steigimo pagrindą, tikslą, uždavinius, funkcijas, Informacinės sistemos organizacinę, informacinę ir funkcinę struktūrą, duomenų teikimą ir naudojimą, šios Informacinės sistemos duomenų saugą, Informacinės sistemos finansavimą, modernizavimą ir likvidavimą.

 

2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:

 

2.1. Dokumentas – popierinių dokumentų skaitmeninės kopijos, elektroniniai dokumentai, kitos informacijos rinkmenos (žemėlapiai, planai, nuotraukos ir pan.).

 

2.2. Kontekstinė informacija – informacija apie dokumento sandarą, turinį ir aplinką, sudaranti būtinas ir pakankamas sąlygas dokumento autentiškumui, prieinamumui ir paieškai užtikrinti.

 

2.3. Metaduomenys – struktūrizuoti duomenys, aprašantys dokumento sandarą, aplinką ir jo valdymo ypatumus per visą dokumento gyvavimo laiką.

 

2.4. Elektroninis dokumentas – juridinio ar fizinio asmens norminių teisės aktų nustatyta tvarka informacinių technologijų priemonėmis sudarytas, patvirtintas ar gautas dokumentas, pasirašytas teisinę galią turinčiu elektroniniu parašu.

 

2.5. Elektroninių paslaugų gavėjai – fiziniai ir juridiniai asmenys, valstybės institucijos, notarai, antstoliai ir kiti ūkio subjektai, kuriems per Informacinę sistemą teikiamos valstybės įmonės Registrų centro (toliau – Registrų centras) tvarkomų registrų ir kadastrų ir kitų elektroninių dokumentų, popierinių dokumentų duomenų ir jų skaitmeninių kopijų išdavimo, elektroninių dokumentų saugojimo bei saugomų dokumentų paieškos bei jų kopijų išdavimo elektroninės paslaugos.

 

2.6. Informacinės sistemos duomenys – dokumentai, jų metaduomenys ir kontekstinė informacija, dokumentų apskaitos, Informacinės sistemos naudotojų ir kiti Informacinėje sistemoje saugomi duomenys.

 

2.7. Informacinės sistemos naudotojai elektroninių paslaugų gavėjai, Informacinės sistemos valdytojo darbuotojai ir Informacinės sistemos tvarkytojo darbuotojai, kuriems suteikta teisė pagal kompetenciją naudotis Informacine sistema ir (ar) tvarkyti joje esančią informaciją.

 

2.8. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos apraše, patvirtiname Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“, vartojamas sąvokas. 

 

3. Informacinės sistemos steigimo pagrindas – valstybės įmonės Registrų centro įstatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2011 m. kovo 15 d. įsakymu Nr. 1R-74 „Dėl valstybės įmonės Teisinės informacijos centro reorganizavimo“, 9.1.8, 9.2.12, 9.3.6, 9.4.10 ir 9.14 papunkčiai.

 

4. Informacinės sistemos veiklą reglamentuojantys teisės aktai:

 

4.1. Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymas;

 

4.2. Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas;

 

4.3. Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymas;

 

4.4. Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymas;

 

4.5. Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registro įstatymas;

 

4.6. Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto kadastro įstatymas;

 

4.7. Lietuvos Respublikos juridinių asmenų registro įstatymas;

 

4.8. Lietuvos Respublikos elektroninio parašo įstatymas;

 

4.9. Lietuvos Respublikos teisės gauti informaciją iš valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų įstatymas;

 

4.10. Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

 

4.11. Valstybės įmonės Registrų centro 2014–2016 metų strategija, patvirtinta Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2014 m. vasario 3 d. įsakymu Nr. 1R-23 „Dėl valstybės įmonės Registrų centro 2014–2016 metų veiklos strategijos“;

 

4.12. Dokumentų saugojimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“;

 

4.13. Dokumentų rengimo taisyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“;

 

4.14. Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-118 „Dėl Dokumentų tvarkymo ir apskaitos taisyklių patvirtinimo“;

 

4.15. Elektroninių dokumentų valdymo taisyklės, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 29 d. įsakymu Nr. V-158 „Dėl Elektroninių dokumentų valdymo taisyklių patvirtinimo“;

 

4.16. Elektroninių dokumentų nuorašų ir išrašų spausdinimo rekomendacijos, patvirtintos Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2013 m. gruodžio 4 d. įsakymu Nr. V-67 „Dėl Elektroninių dokumentų nuorašų ir išrašų spausdinimo rekomendacijų patvirtinimo“;

 

4.17. Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašas, patvirtintas Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2008 m. spalio 9 d. įsakymu Nr. V-119 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos reikalavimų aprašo patvirtinimo“;

 

4.18. Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacija ADOC-V1.0, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2009 m. rugsėjo 7 d. įsakymu Nr. V-60 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto elektroninio dokumento specifikacijos ADOC-V1.0 patvirtinimo“;

 

4.19. Elektroniniu parašu pasirašyto kompiuterio skaitomo elektroninio dokumento specifikacija MDOC-V1.0, patvirtinta Lietuvos archyvų departamento prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės generalinio direktoriaus 2010 m. rugpjūčio 25 d. įsakymu Nr. V-42 „Dėl Elektroniniu parašu pasirašyto kompiuterio skaitomo elektroninio dokumento specifikacijos MDOC-V1.0 patvirtinimo“;

 

4.20. Valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, perduodančių dokumentus valstybės archyvams nuolat saugoti, sąrašas, patvirtintas Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 20 d. įsakymu Nr. V-153 „Dėl Valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų ir įmonių, perduodančių dokumentus valstybės archyvams, sąrašo patvirtinimo“;

 

4.21. Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. sausio 21 d. įsakymas Nr. V-59 „Dėl Dokumentų laikino perdavimo naudotis akto formos patvirtinimo“;

 

4.22. Rekomendacijos dėl elektroninio dokumento turinio, pasirašyto elektroninio dokumento turinio ir elektroninio dokumento formatų naudojimo valstybės institucijoms ir įstaigoms elektroninėmis priemonėmis keičiantis oficialiais elektroniniais dokumentais, patvirtintos Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės direktoriaus 2006 m. gruodžio 7 d. įsakymu Nr. T-153 „Dėl Rekomendacijų dėl elektroninio dokumento turinio, pasirašyto elektroninio dokumento turinio ir elektroninio dokumento formatų naudojimo valstybės institucijoms ir įstaigoms elektroninėmis priemonėmis keičiantis oficialiais elektroniniais dokumentais patvirtinimo“;

 

4.23. Reikalavimų elektroninio parašo tikrinimo procedūrai aprašas, patvirtintas Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnybos direktoriaus 2011 m. balandžio 19 d. įsakymu Nr. 1V-409 „Dėl Reikalavimų elektroninio parašo tikrinimo procedūrai aprašo patvirtinimo“;

 

4.24. Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinės rekomendacijos, patvirtintos Informacinės visuomenės plėtros komiteto prie Susiekimo ministerijos direktoriaus 2014 m. gegužės 5 d. įsakymu Nr. T-65 „Dėl Kuriamų viešųjų ir administracinių elektroninių paslaugų tinkamumo naudotojams užtikrinimo priemonių metodinių rekomendacijų patvirtinimo“;

 

4.25. Elektroninio dokumento specifikacija PDF-LT-V1.0, patvirtinta Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymu Nr. VE(1.3 E)-42 „Dėl Elektroninio dokumento specifikacijos PDF-LT-V1.0 patvirtinimo“;

 

4.26. Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2014 m. rugpjūčio 29 d. įsakymas Nr. VE(1.3 E)-43 „Dėl Elektroninių dokumentų specifikacijų“.

 

5. Informacinės sistemos tikslas – informacinių technologijų ir ryšio priemonėmis centralizuotai kaupti, tvarkyti ir valdyti Registrų centro tvarkomų registrų ir kadastrų bei kitų informacinių sistemų elektroninius dokumentus, popierinių dokumentų duomenis ir jų skaitmenines kopijas.

 

6. Informacinės sistemos uždaviniai:

 

6.1. teikti Registrų centro tvarkomų registrų ir kadastrų bei kitų informacinių sistemų elektroninių dokumentų, popierinių dokumentų duomenų ir jų skaitmeninių kopijų, saugojimo, paieškos, peržiūros, užsakymo ir išdavimo elektronines paslaugas elektroninių paslaugų gavėjams, turintiems teisę juos gauti;

 

6.2. centralizuotai elektroniniu būdu tvarkyti Registrų centro tvarkomų registrų ir kadastrų bei kitų informacinių sistemų elektroninius dokumentus, popierinių dokumentų duomenis ir jų skaitmenines kopijas;

 

6.3. automatizuoti Registrų centro popierinių dokumentų archyve saugomų dokumentų metaduomenų tvarkymą ir apskaitą.

 

7. Pagrindinės Informacinės sistemos funkcijos:

 

7.1. priimti perduodamus saugoti Registrų centro tvarkomų registrų ir kadastrų bei kitų informacinių sistemų dokumentus;

 

7.2. priimti elektroninių paslaugų gavėjų perduodamus saugoti elektroninius dokumentus;

 

7.3. kaupti, saugoti ir tvarkyti saugomų dokumentų metaduomenis bei kontekstinę informaciją;

 

7.4. tikrinti, ar priimamų saugoti dokumentų turinio formatai atitinka nustatytus reikalavimus;

 

7.5. tikrinti, ar priimami saugoti elektroniniai dokumentai atitinka Lietuvoje galiojančias specifikacijas;

 

7.6. tikrinti priimamų saugoti elektroninių dokumentų parašus ir juos papildyti reikiamais atributais, užtikrinančiais dokumento patikimumą (jo turinio tikrumą ir teisingumą dokumento sudarymo momentu) bei autentiškumą visą jo saugojimo laikotarpį;

 

7.7. teikti peržiūrai pateiktus saugoti dokumentus;

 

7.8. nustatyti priimamų saugoti dokumentų saugojimo terminus;

 

7.9. parengti saugoti ir registruoti bei saugoti priimtus dokumentus, išlaikyti jų vientisumą, patikimumą, autentiškumą ir saugumą visą jų saugojimo laikotarpį:

 

7.9.1. parengti priimtus dokumentus ilgalaikiam saugojimui (dokumentų turinio konvertavimas į ilgalaikio saugojimo ir peržiūros internete formatus, elektroninių dokumentų transformuoto turinio kopijų archyvinis patvirtinimas ir kt.), išlaikyti jų vientisumą, patikimumą, autentiškumą bei saugumą visą jų saugojimo laikotarpį;

 

7.9.2. užregistruoti ir išsaugoti priimtus dokumentus ir jų konvertuoto turinio kopijas, metaduomenis bei kontekstinę informaciją visą jų saugojimo terminą;

 

7.9.3. periodiškai tikrinti ir atnaujinti elektroninių dokumentų parašus;

 

7.10. atlikti Informacinėje sistemoje saugomų bei valstybės archyvui perduotų saugoti dokumentų paiešką pagal Informacinės sistemos naudotojų nurodytus paieškos kriterijus, skirtus surastiems dokumentams peržiūrėti ir jų kopijoms pateikti;

 

7.11. vykdyti prieigos prie Informacinės sistemos funkcijų ir joje saugomos informacijos suteikimo kontrolę;

 

7.12. registruoti ir saugoti informacinės sistemos naudotojų veiksmus dirbant su Informacinės sistemos duomenimis ir dokumentais;

 

7.13. atlikti saugomų dokumentų vertės ekspertizę ir nustatyti tolesnes dokumento saugojimo ar naikinimo procedūras;

 

7.14. vykdyti dokumentų naikinimo ir perdavimo saugoti valstybės archyvui procedūras;

 

7.15. teikti dokumentų registravimo, saugojimo, paieškos, peržiūros ir dokumentų kopijų teikimo tinklines paslaugas Registrų centro informacinėms sistemoms;

 

7.16. saugoti ir tvarkyti Lietuvoje galiojusias bei galiojančias elektroninių dokumentų specifikacijas ir kitą susijusią informaciją;

 

7.17. kaupti statistinius duomenis apie saugomus, sunaikintus, perduotus saugoti valstybės archyvui dokumentus ir vykdyti šių duomenų analizę.

 

8. Asmens duomenys Informacinėje sistemoje tvarkomi:

 

8.1. elektroniniame dokumentų archyve saugomų dokumentų metaduomenų ir kitos kontekstinės informacijos formavimo tikslais;

 

8.2. Informacinės sistemos naudotojų identifikavimo ir autentifikavimo bei jų atliekamų veiksmų fiksavimo tikslais.

 

 

 

II SKYRIUS

 

INFORMACINĖS SISTEMOS ORGANIZACINĖ STRUKTŪRA

 

 

 

9. Informacinės sistemos valdytoja yra Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija.

 

10. Informacinės sistemos valdytojas:

 

10.1. atlieka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatytas funkcijas, turi šiame įstatyme nurodytas teises ir pareigas;

 

10.2. nustato Informacinės sistemos tikslus ir uždavinius, duomenų tvarkymo ir saugos užtikrinimo gaires;

 

10.3. priima teisės aktus, susijusius su Informacinės sistemos duomenų tvarkymu ir sauga, prižiūri, kaip jų laikomasi;

 

10.4. koordinuoja Informacinės sistemos tvarkytojo darbą, atlieka jo veiklos priežiūrą;

 

10.5. tvirtina Informacinės sistemos kūrimo ir plėtros planus, analizuoja valstybės Informacinės sistemos tvarkytojo pateiktus pasiūlymus dėl valstybės Informacinės sistemos veiklos tobulinimo, priima sprendimus dėl Informacinės sistemos tobulinimo ir modernizavimo, kontroliuoja jų vykdymą;

 

10.6. užtikrina, kad Informacinė sistema būtų tvarkoma vadovaujantis Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Nuostatais ir kitais teisės aktais;

 

10.7. atlieka duomenų saugos reikalavimų laikymosi priežiūrą;

 

10.8. metodiškai vadovauja Informacinės sistemos tvarkytojui;

 

10.9. vykdo kitas Nuostatuose ir kituose teisės aktuose nurodytas funkcijas.

 

11. Informacinės sistemos tvarkytoja yra valstybės įmonė Registrų centras.

 

12. Informacinės sistemos tvarkytojas:

 

12.1. atlieka Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatytas funkcijas, turi šiame įstatyme nurodytas teises ir pareigas;

 

12.2. organizuoja Informacinės sistemos kūrimą;

 

12.3. tvarko ir administruoja Informacinę sistemą ir joje kaupiamus duomenis, teikia duomenis duomenų gavėjams ir užtikrina, kad pateikti duomenys atitiktų tvarkomus duomenis;

 

12.4. užtikrina nepertraukiamą Informacinės sistemos veikimą ir sąveiką su kitomis Registrų centro ir išorinėmis informacinėmis sistemomis bei registrais, vykdo Informacinės sistemos techninės ir programinės įrangos priežiūrą ir plėtrą;

 

12.5. techninėmis ir organizacinėmis priemonėmis užtikrina Informacinės sistemos duomenų apsaugą nuo atsitiktinio ar neteisėto sunaikinimo, pakeitimo, atskleidimo, taip pat nuo bet kokio kito neteisėto tvarkymo;

 

12.6. nustato duomenų tvarkymo organizavimo principus ir tvarką;

 

12.7. techninėmis ir organizacinėmis priemonėmis užtikrina duomenų teisingumą, tikslumą ir išsamumą, jų atnaujinimą laiku;

 

12.8. numato ir įgyvendina priemones, mažinančias duomenų atskleidimo ir praradimo riziką, užtikrinančias prarastų duomenų atkūrimą ir duomenų apsaugą nuo klastojimo;

 

12.9. užtikrina, kad tvarkomi duomenys būtų tinkami naudoti registruose ir valstybės informacinėse sistemose, įskaitant registrus ir informacines sistemas, tvarkomus Europos Sąjungos valstybėse narėse ir (arba) Europos ekonominės erdvės valstybėse;

 

12.10. teikia pasiūlymus Informacinės sistemos valdytojui dėl Informacinės sistemos tvarkymo, tobulinimo ir saugumo užtikrinimo, rengia ir įgyvendina techninių ir programinių priemonių kūrimo ir plėtros planus, investicinius projektus;

 

12.11. tvarko Informacinės sistemos naudotojų duomenis;

 

12.12. reikalauja iš duomenų teikėjų duomenis teikti tinkamus ir laiku;

 

12.13. sudaro dokumentų teikimo ir gavimo bei elektroninių dokumentų saugojimo sutartis;

 

12.14. atsako, kad Informacinės sistemos priemonėmis pateikti dokumentai ir duomenys užtikrintų dokumentų kilmės autentiškumą ir turinio vientisumą ir būtų saugomi vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta dokumentų saugojimo tvarka ir terminais;

 

12.15. vykdo kitas Nuostatuose ir kituose teisės aktuose nurodytas funkcijas.

13. Informacinės sistemos valdytojas ir tvarkytojas atitinkamai yra ir asmens duomenų valdytojas ir tvarkytojas bei vykdo funkcijas ir įgyvendina pareigas, nustatytas Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatyme, susijusias su asmens duomenų tvarkymu Informacinėje sistemoje.

14. Informacinės sistemos duomenų teikėjai yra:

14.1. Lietuvos Respublikos notarai, Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninės paslaugos informacinė sistema;

14.2. Registrų centras, Antstolių informacinė sistema;

14.3. Nekilnojamojo turto kadastrinius matavimus atliekančios įmonės, informacinės sistemos „Matininkas“ ir „GeoMatininkas“;

14.4. Registrų centras, Nekilnojamojo turto registras;

14.5. Registrų centras, Nekilnojamojo turto kadastras;

14.6. Registrų centras, Juridinių asmenų registras;

14.7. Registrų centras, Adresų registras;

14.8. Registrų centras, Juridinių asmenų dalyvių informacinė sistema;

14.9. Registrų centras, Dokumentų valdymo informacinė sistema;

14.10. elektroninių paslaugų gavėjai.

15. Informacinę sistemą naudojantys asmenys yra elektroninių paslaugų gavėjai ir turi šiame punkte išvardytas teises:

15.1. fiziniai asmenys turi teisę ieškoti Informacinėje sistemoje saugomų dokumentų, peržiūrėti juos, jų metaduomenis ir kitą kontekstinę informaciją bei užsakyti ir gauti saugomų dokumentų kopijas, kiek tai leidžia Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymas bei kiti teisės aktai;

15.2. juridinių asmenų darbuotojai, galintys gauti viešai prieinamus registrų dokumentus ir nuosavybės teise priklausančių ar pagal įgaliojimus turinčius teisę matyti registruose įregistruotų objektų dokumentus, turi teisę gauti Informacinės sistemos teikiamas paslaugas;

15.3. valstybės institucijų darbuotojai, notarai, antstoliai ir kiti ūkio subjektai, Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka turintys teisę gauti savo funkcijoms vykdyti reikalingus registrų objektų duomenis ir dokumentus, turi teisę gauti Informacinės sistemos teikiamas paslaugas.

 

III SKYRIUS

 

INFORMACINĖS SISTEMOS INFORMACINĖ STRUKTŪRA

 

 

 

16. Informacinės sistemos informacinę struktūrą sudaro:

16.1. gaunamų saugoti ir Informacinės sistemos naudotojams teikiamų dokumentų saugykla;

16.2. elektroninis dokumentų archyvas;

16.3. Informacinės sistemos naudotojų, prieigos teisių ir normatyvinės informacijos duomenų bazė;

16.4. Informacinės sistemos įvykių informacijos duomenų bazė.

17. Gaunamų saugoti ir Informacinės sistemos naudotojams teikiamų dokumentų saugykloje saugoma:

17.1. Informacinės sistemos duomenų teikėjų pateikti saugoti elektroniniai dokumentai, jų metaduomenys ir tų dokumentų apskaitos dokumentai ir apskaitos duomenys;

17.2. pateiktų saugoti elektroninių dokumentų patikrinimo duomenys;

17.3. parengti ilgalaikiam saugojimui elektroniniai dokumentai, į ilgalaikio saugojimo bei peržiūros internete formatus konvertuotos jų kopijos bei metaduomenys ir kontekstinė informacija;

17.4. Informacinės sistemos duomenų teikėjų pateiktos saugoti popierinių dokumentų skaitmeninės kopijos, jų metaduomenys bei šių dokumentų apskaitos dokumentai ir apskaitos duomenys;

17.5. pateiktų saugoti popierinių dokumentų skaitmeninių kopijų patikrinimo duomenys;

17.6. parengtos ilgalaikiam saugojimui popierinių dokumentų skaitmeninės kopijos, konvertuotos į peržiūros internete formatus jų kopijos, metaduomenys ir kontekstinė informacija;

17.7. Informacinės sistemos duomenų teikėjų pateiktos saugoti kitos informacijos rinkmenos (žemėlapiai, planai ir pan.), jų metaduomenys bei tų dokumentų apskaitos dokumentai ir apskaitos duomenys;

17.8. pateiktų saugoti kitų informacijos rinkmenų (žemėlapiai, planai ir pan.) patikrinimo duomenys;

17.9. parengtos ilgalaikiam saugojimui kitos informacijos rinkmenos (žemėlapiai, planai ir pan.) bei į peržiūros internete formatus konvertuotos jų kopijos, metaduomenys ir kontekstinė informacija;

17.10. dokumentą saugoti elektroniniame dokumentų archyve pateikusių Informacinės sistemos naudotojų duomenys;

17.11. prašymų pateikti elektroniniame dokumentų archyve saugomus dokumentus duomenys;

17.12. pagal prašymus parengtų pateikti saugomų elektroniniame dokumentų archyve dokumentų kopijos, dokumentų nuorašai ar išrašai;

17.13. informacija apie prašyme užsakytų dokumentų pateikimą.

18. Elektroninį dokumentų archyvą sudaro:

18.1. priimti saugoti elektroniniai dokumentai, į ilgalaikio saugojimo bei peržiūros internete formatus konvertuotos jų kopijos, metaduomenys ir kontekstinė informacija;

18.2. priimtos saugoti popierinių dokumentų skaitmeninės kopijos, į peržiūros internete formatus konvertuotos jų kopijos, metaduomenys ir kontekstinė informacija;

18.3. priimtos saugoti kitos informacijos rinkmenos (žemėlapiai, planai ir pan.), į peržiūros internete formatus konvertuotos jų kopijos, metaduomenys ir kontekstinė informacija;

18.4. saugomų dokumentų apskaitos, aprašomųjų vienetų (fondų, apyrašų, saugojimo vienetų (bylų, tomų, dokumentų)) dokumentai ir duomenys;

18.5. dokumentus saugoti pateikusių Informacinės sistemos naudotojų ir pateiktų saugoti dokumentų patikrinimo duomenys;

18.6. Registrų centro popierinių dokumentų archyvuose saugomų dokumentų apskaitos duomenys;

18.7. saugomų dokumentų vertės ekspertizės duomenys;

18.8. dokumentų naikinimo, dingimo, laikino dokumentų perdavimo naudoti, dokumentų sugadinimo aktai ir kiti dokumentų tvarkymo dokumentai;

18.9. dokumentų perdavimo saugoti valstybės archyvui aktai;

18.10. elektroninių dokumentų elektroninių parašų periodinio tikrinimo ir atnaujinimo duomenys;

18.11. elektroninių dokumentų turinio paieškos indeksų duomenys.

19. Informacinės sistemos naudotojų, prieigos teisių ir normatyvinės informacijos duomenų bazę sudaro:

19.1. Informacinės sistemos naudotojų duomenys:

19.1.1. asmens vardas ir pavardė;

19.1.2. asmens kodas;

19.1.3. asmens statusas;

19.1.4. atstovaujamo juridinio asmens duomenys;

19.1.5. užimamos pareigos arba asmens teisinis statusas;

19.2. prieigos prie Informacinės sistemos funkcijų ir duomenų teisių duomenys;

19.3. saugomų dokumentų registrų klasifikatorius;

19.4. rengtinų dokumentų dokumentacijos planų klasifikatorius;

19.5. saugomų dokumentų apskaitos dokumentų (fondų, apyrašų ir kitų apskaitos dokumentų) klasifikatorius;

19.6. kita normatyvinė informacija.

20. Informacinės sistemos įvykių informacijos duomenų bazę sudaro:

20.1. integracinių procesų būsenos informacija;

20.2. priimtų užsakymų pateikti dokumentus duomenys;

20.3. užsakymų pateikti dokumentus vykdymo duomenys;

20.4. dokumentų pateikimo, parengimo saugoti, saugojimo, naikinimo, perdavimo valstybės archyvui ir kitų procesų duomenys;

20.5. laikini duomenys, statistika.

21. Duomenų teikėjų teikiami duomenys:

21.1. Nekilnojamojo turto sandorių viešoji elektroninės paslaugos informacinė sistema teikia nekilnojamojo turto sandorių elektroninius dokumentus ir jų metaduomenis;

21.2. antstolių informacinė sistema teikia vykdomųjų bylų dokumentus ir jų metaduomenis;

21.3. informacinės sistemos „Matininkas“ ir „GeoMatininkas“ teikia kadastrinių matavimų bylos dokumentus ir jų metaduomenis;

21.4. Nekilnojamojo turto registras ir kadastras teikia nekilnojamojo turto registro ir kadastro objektų dokumentus ir jų metaduomenis;

21.5. Adresų registras teikia adresų registro objektų dokumentus ir jų metaduomenis;

21.6. Juridinių asmenų registras teikia juridinių asmenų registro objektų dokumentus bei jų metaduomenis;

21.7. Juridinių asmenų dalyvių informacinė sistema teikia juridinių asmenų pateiktus juridinių asmenų dalyvių elektroninius dokumentus;

21.8. elektroninių paslaugų gavėjai:

21.8.1. teikia Informacinės sistemos naudotojų duomenis;

21.8.2. naudodamiesi elektroninių dokumentų saugojimo paslauga teikia savo veiklos procesų metu sukurtus ar gautus elektroninius dokumentus;

21.9. Registrų centro dokumentų valdymo sistema teikia ilgalaikio saugojimo dokumentus.

 

IV SKYRIUS

 

INFORMACINĖS SISTEMOS FUNKCINĖ STRUKTŪRA

 

22. Informacinės sistemos funkcinę struktūrą sudaro:

22.1. dokumentų ir jų metaduomenų tvarkymo ir saugojimo posistemis;

22.2. paslaugų teikimo posistemis;

22.3. Informacinės sistemos administravimo posistemis;

22.4. integracinių sąsajų posistemis;

22.5. išorinis portalas;

22.6. vidinis portalas.

23. Dokumentų ir jų metaduomenų tvarkymo ir saugojimo posistemį sudaro:

23.1. dokumentų priėmimo modulis, kurio pagrindinės funkcijos – pateiktų saugoti dokumentų įkėlimas į Informacinės sistemos gaunamų saugoti ir Informacinės sistemos naudotojams teikiamų dokumentų saugyklą, įkeltų dokumentų formatų, turinio, elektroninių parašų patikrinimas, metaduomenų ir kitos kontekstinės informacijos suformavimas, elektroninių dokumentų parengimas saugoti (elektroninių dokumentų parašų papildymas parašų tikrinimo duomenimis ir laiko žymomis), pateiktų saugoti dokumentų, konvertuotų į archyvinio saugojimo formatus kopijų bei kopijų, skirtų peržiūrėti internete, sukūrimas ir išsaugojimas;

23.2. dokumentų registravimo modulis, kurio pagrindinės funkcijos – parengtų saugoti dokumentų pakartotinis patikrinimas, kai to reikalauja darbo procesai, užtikrinantys išsaugomų archyve dokumentų autentiškumą ir patikimumą, metaduomenų ir kontekstinės informacijos patikrinimas ir papildymas, sprendimų registruoti ir perkelti į elektroninį dokumentų archyvą pateiktus saugoti dokumentus registravimas, dokumentų įkėlimas į elektroninį dokumentų archyvą ir registravimas, dokumentų turinio indeksavimas, dokumentų įtraukimas į apskaitą, netinkamų perkelti saugoti į elektroninį dokumentų archyvą dokumentų naikinimas;

23.3. dokumentų tvarkymo modulis, kurio pagrindinės funkcijos – dokumentų sisteminimas, bylų aprašymų formavimas, dokumentų apskaitos duomenų ir dokumentų formavimas, dokumentų vertės ekspertizės vykdymas, dokumentų naikinimo, perdavimo valstybės archyvui procedūrų automatizavimas, elektroninių dokumentų elektroninių parašų stebėjimas ir atnaujinimas, kitų saugomų dokumentų tvarkymo veiksmų procesų automatizavimas;

23.4. elektroninis dokumentų archyvas, kurio pagrindinė funkcija – saugoti dokumentus, jų metaduomenis ir kontekstinę informaciją, dokumentų apskaitos duomenis (tarp jų ir Registrų centro popierinių dokumentų archyvuose saugomų dokumentų apskaitos duomenis), dokumentus saugoti pateikusių asmenų ir pateiktų saugoti dokumentų patikrintus duomenis, saugomų dokumentų vertės ekspertizės duomenis, dokumentų naikinimo ir dokumentų perdavimo saugoti valstybės archyvui aktus, elektroninių dokumentų elektroninių parašų periodinio tikrinimo ir atnaujinimo duomenis, dokumentų turinio paieškos indeksų duomenis. Elektroninių dokumentų archyvą sudaro virtualių elektroninių dokumentų archyvų, skirtų skirtingų dokumentų fondų dokumentams saugoti, visuma;

23.5. dokumentų tvarkymo darbų sekos valdymo modulis, kuriame sudaromos ir vykdomos pagrindinių Informacinės sistemos vykdomų dokumentų priėmimo, perdavimo, patikrinimo, saugojimo ir tvarkymo procesų darbo sekos;

23.6. gaunamų saugoti ir Informacinės sistemos naudotojams teikiamų dokumentų saugykla, kurioje saugomi elektroninio dokumentų archyvo dokumentai, parengtos ilgalaikiam saugojimui ir peržiūrėti internete jų kopijos, pateiktų dokumentų metaduomenys ir kontekstinė informacija, pagal prašymus parengtų pateikti dokumentų kopijos, dokumentų nuorašus ar išrašai ir informacija apie prašyme užsakytų dokumentų pateikimą.

24. Paslaugų teikimo posistemį sudaro:

24.1. dokumentų paieškos ir užsakymų formavimo modulis, kurio pagrindinės funkcijos – dokumentų paieškos užklausų formavimas ir vykdymas, surastų dokumentų ir jų metaduomenų pateikimas peržiūrai, užsakymų pateikti dokumentus formavimas ir pateikimas vykdyti, įgaliojimų kitiems asmenims peržiūrėti dokumentus tvarkymas;

24.2. užsakymų pateikti dokumentus vykdymo modulis, kurio pagrindinės funkcijos – priimtų užsakymų paieška ir pateikimas peržiūrai, darbų paskirstymo ir planavimo procesų automatizavimas, dokumentų kopijų, nuorašų ir išrašų rengimas, užsakymų apskaita;

24.3. komunikavimo modulis, kurio pagrindinės funkcijos – užsakytų dokumentų pateikimas Informacinės sistemos naudotojams ir pranešimų teikimas pasirinktais komunikavimo kanalais;

24.4. šablonų modulis, kurio pagrindinė funkcija – Informacinės sistemos teikimų pranešimų Informacinės sistemos naudotojams šablonų tvarkymo automatizavimas.

25. Informacinės sistemos administravimo posistemį sudaro:

25.1. prieigos teisių tvarkymo modulis, kurio pagrindinė funkcija – galimų prieigos prie duomenų ir Informacinės sistemos funkcijų ir prieigos teisių tvarkymo automatizavimas;

25.2. Informacinės sistemos naudotojų paskyrų modulis, kurio pagrindinė funkcija – Informacinės sistemos naudotojams priskirtų prieigos teisių ir kitų Informacinės sistemos naudotojų paskyros duomenų tvarkymas;

25.3. normatyvinės informacijos modulis, kurio pagrindinė funkcija – Informacinės sistemos naudojamų klasifikatorių, kitos normatyvinės informacijos, Informacinės sistemos konfigūravimo parametrų, programinės įrangos, skirtos saugomiems dokumentams peržiūrėti atjungtame nuo tinklo kompiuteryje, tvarkymas;

25.4. statistinės analizės modulis, skirtas įvairiais pjūviais analizuoti sistemoje sukauptus duomenis ir generuoti reikiamas ataskaitas;

25.5. elektroninių dokumentų archyvų tvarkymo modulis, skirtas kurti naujus virtualius dokumentų archyvus, tvarkyti naujai sukurtų ir esamų virtualių dokumentų archyvų parametrus bei prieigos teises;

25.6. Informacinės sistemos darbo stebėjimo ir įvykių registravimo modulis, kurio pagrindinės funkcijos registruoti Informacinės sistemos naudotojų atliekamus veiksmus, Informacinės sistemos darbo įvykius, dokumentų tvarkymo procesų būsenų duomenis, tvarkyti Informacinės sistemos veikimo parametrų kritines ribas, stebėti Informacinės sistemos veikimą ir informuoti Informacinės sistemos administratorius apie kritinių situacijų pavojų ir pan.

26. Vidinio portalo, skirto Registrų centro specialistų darbui su Informacine sistema, pagrindinės funkcijos yra šios:

26.1. Informacinės sistemos darbo administravimas;

26.2. dokumentų tvarkymas;

26.3. užsakymų pateikti dokumentus vykdymas;

26.4. dokumentų įkėlimas, patikrinimas, metaduomenų ir kitos kontekstinės informacijos suformavimas, dokumentų parengimas saugoti ir išsaugojimas elektroniniame dokumentų archyve;

26.5. dokumentų vertinimas, naikinimas, perdavimas valstybės archyvui;

26.6. dokumentų paieška elektroniniame dokumentų archyve;

26.7. dokumentų, saugomų elektroniniame dokumentų archyve, peržiūra, elektroninių bei popierinių kopijų bei išrašų kūrimas;

26.8. dokumentų apskaitos tvarkymas;

26.9. duomenų statistinė analizė ir įvairių ataskaitų generavimas;

26.10. kitų dokumentų apskaita ir tvarkymo funkcijos.

27. Išorinio portalo, skirto elektroninių paslaugų gavėjų darbui su sistema, pagrindinės funkcijos yra šios:

27.1. dokumentų įkėlimas, patikrinimas, metaduomenų ir kitos kontekstinės informacijos suformavimas, dokumentų parengimas saugoti ir išsaugojimas Informacinės sistemos naudotojo elektroniniame dokumentų archyve;

27.2. dokumentų, saugomų Informacinės sistemos naudotojo elektroniniame dokumentų archyve, paieška ir peržiūra, elektroninių bei popierinių kopijų, išrašų ir nuorašų kūrimas;

27.3. Registrų centro tvarkomų registrų objektų dokumentų, saugomų elektroniniame dokumentų archyve, paieška ir peržiūra;

27.4. užsakymų pateikti dokumentus formavimas, teikimas ir užsakytų dokumentų gavimas;

27.5. kitų dokumentų, saugomų Informacinės sistemos naudotojo elektroniniame dokumentų archyve, apskaitos ir tvarkymo funkcijos.

28. Integracinių sąsajų posistemis, skirtas integracinių sąsajų tarp Informacinės sistemos ir kitų Registrų centro tvarkomų ir kitų Lietuvos Respublikos institucijų, įstaigų ir organizacijų informacinių sistemų sąsajoms organizuoti ir valdyti.

 

V SKYRIUS

 

INFORMACINĖS SISTEMOS DUOMENŲ TEIKIMAS IR NAUDOJIMAS

 

29. Informacinėje sistemoje saugomi duomenys yra vieši ir teikiami duomenų gavėjams, jeigu Lietuvos Respublikos įstatymai ir (ar) Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip.

30. Informacinės sistemos duomenys, kuriuose yra asmens duomenų, teikiami duomenų gavėjams vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo reikalavimais.

31. Informacinėje sistemoje kaupiami duomenys duomenų gavėjams gali būti teikiami:

31.1. internetu per Informacinės sistemos portalą;

31.2. automatiniu būdu per integracines duomenų teikimo sąsajas;

31.3. per Registrų centro teikiamą virtualaus adreso viešąją elektroninę paslaugą;

31.4. pagal pateiktus prašymus pateikiant popierinius dokumentus, dokumentų kopijas, išrašus, nuorašus.

32. Duomenys duomenų gavėjams teikiami tokio turinio ir formos, kokius naudoja Informacinės sistemos valdytojas ir tvarkytojas ir kokie nereikalauja papildomo duomenų apdorojimo. Teikiamų duomenų turinys ar forma, neatitinkantys duomenų gavėjo poreikių, gali būti derinami pagal atskirus Informacinės sistemos valdytojo ir duomenų gavėjų susitarimus.

33. Informacinės sistemos duomenys teikiami pagal vienkartinius užsakymus, suformuotus ir pateiktus Informacinės sistemos portalo priemonėmis ar pateiktus raštu.

34. Daugkartinis duomenų teikimas duomenų gavėjams galimas tik sudarius duomenų teikimo sutartį, kurioje nustatoma teiktinos informacijos apimtis, prašomos informacijos teikimo ir gavimo teisinis pagrindas, naudojimo tikslas, informacijos teikimo būdas, teikiamų duomenų formatas, teikimo terminai, informavimo apie klaidų ištaisymą tvarka ir terminai, sutarties keitimo tvarka.

35. Informacinės sistemos duomenų gavėjai negali naudotis gautais duomenimis kitaip ar naudoti juos kitam tikslui, negu nustatyta juos perduodant, taip pat perduoti tretiesiems asmenims pakeistų ar patikslintų duomenų, jeigu Lietuvos Respublikos ar Europos Sąjungos teisės aktuose nenustatyta kitaip.

 

36. Informacija, apdorojama Informacine sistema, prašančioms institucijoms, kitiems juridiniams ir fiziniams asmenims teikiama neatlygintinai, jeigu kiti Lietuvos Respublikos įstatymai ar Europos Sąjungos teisės aktai nenustato kitaip.

37. Duomenys Europos Sąjungos valstybių narių ir (arba) Europos ekonominės erdvės valstybių, trečiųjų šalių fiziniams ir juridiniams asmenims, juridinio asmens statuso neturintiems subjektams, jų filialams ir atstovybėms teikiami Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo nustatyta tvarka.

38. Duomenų gavėjas, kitos valstybės informacinės sistemos tvarkytojas, duomenų subjektas ir kitas asmuo turi teisę kreiptis į Informacinės sistemos tvarkytoją dėl netikslių duomenų ištaisymo. Kreipimosi, informavimo ir ištaisymo tvarka nustatoma duomenų teikimo sutartyje. Kai integruoti duomenys teikiami pagal vienkartinį užsakymą ar rašytinį prašymą, apie pastebėtas duomenų klaidas arba neatitikimus elektroniniu paštu informuojamas Informacinės sistemos tvarkytojas. Informacinės sistemos tvarkytojas atlieka klaidų tyrimą bei taisymą ir apie tai informuoja duomenų gavėją duomenų teikimo sutartyje nustatyta tvarka arba elektroniniu paštu, kai duomenys buvo pateikti pagal vienkartinį užsakymą ar rašytinį prašymą.

 

39. Informacinės sistemos tvarkytojas atsisako teikti duomenis duomenų gavėjams, jeigu tai prieštarauja Lietuvos Respublikos ir (ar) Europos Sąjungos teisės aktams.

 

40. Informacinės sistemos tvarkytojo atsisakymas teikti duomenis gali būti skundžiamas įstatymų nustatyta tvarka.

 

 

 

VI SKYRIUS

 

INFORMACINĖS SISTEMOS DUOMENŲ SAUGA

 

41. Kad būtų užtikrinta Informacinės sistemos duomenų ir dokumentų sauga, vadovaujamasi:

41.1. Informacinės sistemos valdytojo tvirtinamais Informacinės sistemos duomenų saugos nuostatais, parengtais vadovaujantis Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimu aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. liepos 24 d. nutarimu Nr. 716 „Dėl Bendrųjų elektroninės informacijos saugos reikalavimų aprašo, Saugos dokumentų turinio gairių aprašo ir Valstybės informacinių sistemų, registrų ir kitų informacinių sistemų klasifikavimo ir elektroninės informacijos svarbos nustatymo gairių aprašo patvirtinimo“;

41.2. Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71 (1.12) „Dėl Bendrųjų reikalavimų organizacinėms ir techninėms duomenų saugumo priemonėms patvirtinimo“;

41.3. Lietuvos standartais LST ISO/IEC 27002:2014, LST ISO/IEC 27001:2013 bei kitais Lietuvos ir tarptautiniais „Informacijos technologija. Saugumo metodai“ grupės standartais, apibūdinančiais saugų informacinės sistemos duomenų tvarkymą;

41.4. Duomenų rezervinio kopijavimo ir laikmenų saugojimo tvarka, patvirtinta valstybės įmonės Registrų centro direktoriaus 2008 m. birželio 20 d. įsakymu Nr. v-148 „Dėl Nešiojamųjų įrenginių saugumo patvirtinimo tvarkos ir Duomenų rezervinio kopijavimo ir laikmenų saugojimo tvarkos patvirtinimo“;

41.5. kitais Lietuvos Respublikos teisės aktais.

42. Už Informacinės sistemos duomenų saugą pagal kompetenciją atsako Informacinės sistemos valdytojas ir Informacinės sistemos tvarkytojas.

43. Informacinės sistemos naudotojai, tvarkantys Informacinės sistemos duomenis, informaciją, dokumentus ir jų kopijas, yra įpareigoti saugoti asmens duomenų ir informacijos paslaptį, jeigu jie nėra skirti skelbti viešai. Ši pareiga galioja Informacinės sistemos naudotojams perėjus dirbti į kitas pareigas ar pasibaigusdarbo ar sutartiniams santykiams.

44. Informacinėje sistemoje tvarkomų fizinių asmenų duomenų saugumas užtikrinamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu ir Bendraisiais reikalavimais organizacinėms ir techninėms duomenų saugumo priemonėms, patvirtintais Valstybės duomenų apsaugos inspekcijos direktoriaus 2008 m. lapkričio 12 d. įsakymu Nr. 1T-71 (1.12) „Dėl Bendrųjų reikalavimų organizacinėms ir techninėms duomenų saugumo priemonėms patvirtinimo“ .

45. Informacinės sistemos duomenų ir dokumentų saugojimo terminai:

 

45.1. elektroniniame dokumentų archyve dokumentai, parengtos ilgalaikiam saugojimui, peržiūrėjimui internete jų kopijos bei metaduomenys ir kontekstinė informacija, taip pat dokumentą saugoti elektroniniame dokumentų archyve pateikusio asmens ir pateikto saugoti dokumento patikrinimo duomenys saugomi iki jų registravimo ir išsaugojimo elektroniniame dokumentų archyve momento arba vienus kalendorinius metus, skaičiuojant juos nuo einamųjų metų, kai buvo priimtas sprendimas nepriimti saugoti pateiktų dokumentų, gruodžio 31 d.;

45.2. prašymų pateikti elektroniniame dokumentų archyve saugomus dokumentus duomenys saugomi penkerius metus;

45.3. pagal prašymus pateikti saugomus elektroniniame dokumentų archyve dokumentus parengtos dokumentų kopijos, dokumentų nuorašai ar išrašai ir kiti duomenys saugomi penkerius metus;

45.4. elektroniniame dokumentų archyve dokumentai ir jų metaduomenys saugomi Lietuvos Respublikos teisės aktų numatytais terminais;

45.5. asmens duomenys ir dokumentai, skirti Informacinės sistemos paslaugoms teikti, saugomi penkerius metus nuo naudotojo paskyros uždarymo.

46. Pasibaigus nustatytam duomenų ir dokumentų saugojimo terminui, duomenys ir dokumentai naikinami Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

 

VII SKYRIUS

 

INFORMACINĖS SISTEMOS FINANSAVIMAS

 

 

 

47. Informacinė sistema finansuojama:

 

47.1. Informacinės sistemos kūrimas ir įdiegimas – iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, įskaitant Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas;

 

47.2. Informacinės sistemos eksploatavimas – iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, taip pat iš lėšų, gaunamų už naudojimąsi Informacinės sistemos duomenimis ir dokumentais;

 

47.3. Informacinės sistemos tobulinimas ir plėtra – iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, įskaitant Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšas, taip pat iš lėšų, gaunamų už naudojimąsi Informacinės sistemos duomenimis ir dokumentais.

 

 

 

VIII SKYRIUS

 

INFORMACINĖS SISTEMOS MODERNIZAVIMAS IR LIKVIDAVIMAS

 

48. Informacinė sistema modernizuojama ir likviduojama Lietuvos Respublikos valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymo ir Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2013 m. vasario 27 d. nutarimu Nr. 180 „Dėl Valstybės informacinių sistemų steigimo, kūrimo, modernizavimo ir likvidavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

49. Likviduojant informacinę sistemą, jos duomenys ir dokumentai perduodami kitai informacinei sistemai arba sunaikinami, arba perduodami valstybės archyvui Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka ir sąlygomis.

 

IX SKYRIUS

 

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

 

 

50. Duomenų subjekto teisės, susijusios su informavimu apie jo asmens duomenų tvarkymą, supažindinimu su tvarkomais savo asmens duomenimis ir reikalavimu ištaisyti, sunaikinti savo asmens duomenis arba sustabdyti, išskyrus saugojimą, savo asmens duomenų tvarkymo veiksmus, kai duomenys tvarkomi nesilaikant Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo ir kitų įstatymų nuostatų, įgyvendinamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymu.

 

________________________