BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

sprendimas

DĖL BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS KOVOS SU PREKYBA ŽMONĖMIS KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2023 m. balandžio 7 d. Nr. TSE-59

Birštonas

 

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 12 ir 34 punktais, 16 straipsnio 4 dalimi, Prekybos žmonėmis aukų nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. I-327/1V-1015/A1-758 „Dėl Prekybos žmonėmis aukų nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo rekomendacijų patvirtinimo“, Kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų veiksmų planu, patvirtintu Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2020 m. birželio 12 d. įsakymu Nr. 1V-577 „Dėl kovos su prekyba žmonėmis 2020–2022 metų veiksmų plano patvirtinimo“, įgyvendindama Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Seimo 2015 m. gegužės 7 d. nutarimu Nr. XII-1682 „Dėl Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos patvirtinimo“, 45.5 papunktyje įtvirtintą uždavinį – plėtoti veiksmingą kovą su prekyba žmonėmis bei atsižvelgdama į Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos 2017 m. gruodžio 11 d. raštą Nr. 1D-6490 „Dėl Savivaldybės kovos su prekyba žmonėmis koordinavimo aprašo pavyzdžio“, Birštono savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a:       

Patvirtinti Birštono savivaldybės kovos su prekyba žmonėmis koordinavimo tvarkos aprašą (pridedama).                

 

 

 

 

Savivaldybės merė                                                      Nijolė Dirginčienė


 

PATVIRTINTA

Birštono savivaldybės tarybos

2023  m. balandžio 7 d.

sprendimu Nr. TSE-59

 

 

BIRŠTONO SAVIVALDYBĖS KOVOS SU PREKYBA ŽMONĖMIS KOORDINAVIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Birštono savivaldybės kovos su prekyba žmonėmis koordinavimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato Birštono savivaldybės kovos su prekyba žmonėmis koordinavimo komisijos (toliau – Komisija) sudarymą ir darbo organizavimą, jos funkcijas, teises ir pareigas, situacijos kovojant su prekyba žmonėmis įvertinimo, prekybos žmonėmis prevencijos ir pagalbos asmenims, nukentėjusiems ar galėjusiems nukentėti nuo prekybos žmonėmis (toliau – prekybos žmonėmis aukos), organizavimo ir koordinavimo tvarką Birštono savivaldybėje (toliau – Savivaldybė).

2. Vadovaujantis Aprašu, pagalba prekybos žmonėmis aukai teikiama pagal asmens deklaruotą arba paskutinę deklaruotą gyvenamąją vietą ir pagal tyrimo atlikimo vietą. Savivaldybė, siekdama apsaugoti asmenį nuo tiesioginio neigiamo aplinkos ar nusikalstamo poveikio, prireikus, gali teisės aktų nustatyta tvarka spręsti dėl papildomų apsaugos priemonių taikymo.

3. Savivaldybė, organizuodama ir koordinuodama kovą su prekyba žmonėmis, vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Prekybos žmonėmis aukų nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos generalinio prokuroro, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2015 m. gruodžio 17 d. įsakymu Nr. I-327/1V-1015/A1-758 „Dėl Prekybos žmonėmis aukų nustatymo, ikiteisminio tyrimo ir tarpinstitucinio bendradarbiavimo rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – Rekomendacijos), kitais susijusiais teisės aktais ir Aprašu.

 

II SKYRIUS

KOVOS SU PREKYBA ŽMONĖMIS KOORDINAVIMAS

 

4. Kovą su prekyba žmonėmis Savivaldybėje koordinuoja Komisija. Jos paskirtis – koordinuoti tarpinstitucinį bendradarbiavimą ir teikti metodinę, informacinę, konsultacinę ir dalykinę pagalbą institucijoms, įstaigoms, organizacijoms, bendruomenėms ir bendrijoms, vykdančioms prekybos žmonėmis prevencijos ir pagalbos prekybos žmonėmis aukoms priemones ir veiksmus Savivaldybėje.

 

 

III SKYRIUS

KOMISIJOS SUDARYMAS IR DARBO ORGANIZAVIMAS

 

5. Komisija sudaroma Savivaldybės mero potvarkiu iš Savivaldybės administracijos ir įstaigų, veikiančių Savivaldybės teritorijoje (prokuratūros, policijos, Užimtumo tarnybos, Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos teritorinio skyriaus), religinių bendruomenių ir bendrijų, nevyriausybinių organizacijų (toliau – atsakingų institucijų), dirbančių kovos su prekyba žmonėmis srityje, deleguotų atstovų.

6. Komisijos narys gali būti atšauktas jį delegavusios atsakingos institucijos iniciatyva. Atsakinga institucija, atšaukusi Komisijos narį, į jo vietą deleguoja kitą atstovą.

7. Komisijos veiklai vadovauja Komisijos pirmininkas, kurį skiria meras, o kai jo nėra, – Komisijos  pirmininko pavaduotojas, kuris išrenkamas balsuojant pirmame Komisijos posėdyje  (toliau – Komisijos pirmininkas).

8. Komisijos pirmininkas:

8.1. organizuoja Komisijos darbą, atsako už Komisijos veiklą ir jai atstovauja;

8.2. paskiria Komisijos posėdžio datą, laiką ir vietą, tvirtina posėdžio darbotvarkę, pirmininkauja posėdžiams;

8.3. tikrina, ar yra kvorumas;

8.4. skaičiuoja balsus ir skelbia balsavimo rezultatus;

8.5. pasirašo Komisijos išvadas, pasiūlymus ir kitus dokumentus, susijusius su Komisijos veikla.

9. Komisijos sekretorius, kai jo nėra, – Komisijos pirmininko paskirtas Komisijos narys (toliau – Komisijos sekretorius):

9.1. elektroniniu paštu ir (arba) telefonu informuoja Komisijos narius ir kviečiamus į posėdį asmenis apie Komisijos posėdžio datą, laiką, vietą, išplatina posėdžio medžiagą ir rengia posėdžio protokolo projektą;

9.2. tvarko ir saugo Komisijos dokumentus teisės aktų nustatyta tvarka;

9.3. koordinuoja pagalbą prekybos žmonėmis aukoms, bendradarbiaudamas su šią pagalbą teikiančiomis įstaigomis ir organizacijomis, suderinęs su Komisijos pirmininku, organizuoja Komisijos posėdį iškilusiems klausimams spręsti;

9.4. teikia Komisijai atnaujintą informaciją apie Savivaldybės administracijos padalinius ir įstaigas, organizacijas, bendruomenes ir bendrijas (toliau – Pagalbą teikiančios įstaigos ir organizacijos), organizuojančias ir teikiančias ar galinčias suteikti skubią ir ilgalaikę pagalbą prekybos žmonėmis aukoms Savivaldybėje, nurodydamas jų darbo laiką, teikiamas paslaugas, kontaktinę informaciją, taip pat organizaciją (-as), kuriai (kurioms) galima pranešti apie pagalbos prekybos žmonėmis aukai poreikį bet kuriuo paros metu ir Vaiko teisių apsaugos skyrių (toliau – VTAS), kuriam galima pranešti apie pagalbos vaikui poreikį su jų informacija susisiekti (toliau – Kontaktinis asmuo) ir policijos padalinį, į kurį Kontaktinis asmuo gali kreiptis dėl vykimo kartu oro ar jūrų uoste arba autobusų stotyje sutikti grįžtančios iš kitos valstybės prekybos žmonėmis aukos ir (ar) prekybos žmonėmis aukos palydėjimo į saugią vietą, su informacija susisiekti (toliau – Policijos kontaktas);

9.5. vykdo kitus Komisijos pirmininko pavedimus, susijusius su Komisijos veiklos organizavimu.

10. Komisijos posėdžiai šaukiami prireikus, bet ne rečiau kaip kartą per pusę metų. Komisijos posėdžiai gali vykti kontaktiniu ir nuotoliniu būdu.

11. Komisijos posėdžio darbotvarkė dėl svarbių priežasčių gali būti keičiama Komisijos posėdžio metu, jei už tai balsuoja dauguma posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių.

12. Sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių Komisijos narių balsų dauguma. Komisijos sprendimai yra teisėti, jeigu juos priimant posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip pusė Komisijos narių. Jei balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamą balsą turi posėdžio pirmininkas. Atskiroji Komisijos narių nuomonė įrašoma į posėdžio protokolą.

13. Komisijos posėdžiai protokoluojami. Protokolas turi būti parašytas ir su Komisijos nariais suderintas per 10 (dešimt) darbo dienų po posėdžio. Suderintą Komisijos posėdžio protokolą pasirašo Komisijos pirmininkas ir Komisijos sekretorius. Gali būti daromas Komisijos posėdžio garso įrašas. Kitus Komisijos dokumentus pasirašo Komisijos pirmininkas.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS FUNKCIJOS, TEISĖS IR PAREIGOS

 

14. Komisija atlieka šias funkcijas:

14.1. svarsto ir analizuoja kovos su prekyba žmonėmis klausimus;

14.2. renka ir analizuoja informaciją apie prekybos žmonėmis tendencijas, kovos su prekyba žmonėmis priemones ir veiksmus, statistinius duomenis apie prekybos žmonėmis aukas, joms suteiktą pagalbą, prekeivius žmonėmis ir pagal poreikį teikia Savivaldybės merui, Savivaldybės administracijos direktoriui, savivaldybės įstaigoms, valstybės institucijoms ir įstaigoms, nevyriausybinėms organizacijoms, bendruomenėms ir bendrijoms pasiūlymus dėl pažangos kovojant su prekyba žmonėmis, prireikus inicijuoja reikiamų teisės aktų projektų rengimą arba pakeitimą;

14.3. bendradarbiauja su Savivaldybės ir valstybės institucijomis ir įstaigomis, nevyriausybinėmis ir tarptautinėmis organizacijomis, bendruomenėmis prekybos žmonėmis prevencijos ir prekybos žmonėmis aukų nustatymo ir pagalbos joms suteikimo klausimais;

14.4. gali rengti Savivaldybės kovos su prekyba žmonėmis planus ir koordinuoti jų įgyvendinimą;

14.5. sudaro ir kasmet iki birželio 30 d. atnaujina Pagalbą teikiančių įstaigų ir organizacijų, Kontaktinio asmens ir Policijos kontakto sąrašą, kuris yra skelbiamas Birštono savivaldybės interneto svetainėje;

14.6. koordinuoja Savivaldybėje pagalbą prekybos žmonėmis aukoms, prireikus dalyvauja rengiant ir įgyvendinant pagalbos prekybos žmonėmis aukoms planą;

14.7. organizuoja pasitarimus su atsakingomis institucijomis ir suinteresuotais asmenimis aktualiais kovos su prekyba žmonėmis klausimais.

15. Komisija turi teisę:

15.1. gauti iš Savivaldybės administracijos padalinių ir įstaigų, valstybės institucijų ir įstaigų, nevyriausybinių ir tarptautinių organizacijų, bendruomenių ir bendrijų, kitų subjektų informaciją, reikalingą Komisijos veiklai;

15.2. pasitelkti įvairių sričių specialistus Komisijos kompetencijai priskirtiems klausimams spręsti, prireikus – kviesti juos į posėdžius;

15.3. teikti atsakingoms Savivaldybės institucijoms pasiūlymus dėl pažangos kovojant su prekyba žmonėmis Savivaldybėje, prireikus parengti teisės aktų projektus;

15.4. teikti valstybės institucijoms pasiūlymus dėl pažangos kovojant su prekyba žmonėmis;

15.5. teikti Savivaldybės tarybai pasiūlymus dėl Aprašo pakeitimo ir (arba) papildymo.

16. Komisijos veikla sprendžiant klausimus, susijusius su vaikais, derinama su už vaiko teisių apsaugą atsakingais subjektais.

17. Komisijos nariai privalo dalyvauti Komisijos posėdžiuose, pagal kompetenciją vykdyti Komisijos pirmininko pavedimus ir koordinuoti Komisijos priimtų sprendimų vykdymą juos delegavusioje atsakingoje institucijoje.

18. Komisijos nariai neturi teisės atskleisti su Komisijos veikla susijusios informacijos, jeigu jos atskleidimas prieštarauja įstatymams. Komisijos nariai privalo laikytis savo profesijos etikos principų ir normų, konfidencialumo reikalavimų. Pažeidę Lietuvos Respublikos teisės aktus ir Aprašą vykdydami savo funkcijas, Komisijos nariai atsako Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

19. Komisijos posėdžiuose kviestieji asmenys gali dalyvauti tik pasirašę konfidencialumo pasižadėjimus.

 

V SKYRIUS

SAVIVALDYBĖS SITUACIJOS KOVOJANT SU PREKYBA ŽMONĖMIS VERTINIMAS IR PREKYBOS ŽMONĖMIS PREVENCIJOS KOORDINAVIMAS

 

20. Savivaldybės situacijos kovojant su prekyba žmonėmis vertinimas atliekamas remiantis Komisijos narių pateikta ir iš kitų šaltinių surinkta informacija.

21. Komisijos nariai kartą per metus Komisijos sekretoriui elektroniniu paštu atsiunčia pagal kompetenciją užpildytas informacijos apie prekybos žmonėmis situaciją ir kovos su prekyba žmonėmis priemones ir veiksmus rinkimo lenteles (1 ir 2 priedai).

22. Pagal kompetenciją užpildytas informacijos apie prekybos žmonėmis situaciją ir kovos su prekyba žmonėmis priemones ir veiksmus rinkimo lenteles per 14 (keturiolika) kalendorių dienų, pasibaigus kiekvienam metų pusmečiui, Komisijos sekretoriui elektroniniu paštu pateikia visi Komisijos nariai: prokuratūros ir policijos atstovai – užpildę 1 priede pateiktas 1, 2, 3 ir 4 lenteles, kiti Komisijos nariai – užpildę 1 priede pateiktas 1, 3 ir 4 lenteles. Savivaldybės administracijos Švietimo, kultūros ir sporto skyrius, atsakingas už švietimą, vadovaudamasis Birštono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašu, patvirtintu Birštono savivaldybės tarybos 2011 m. kovo 25 d.  sprendimu
Nr. TS-35 „Dėl Birštono savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų apskaitos tvarkos aprašo patvirtinimo“ Komisijai teikia informaciją apie mokyklas nelankančius mokinius, jų paieškos rezultatus, šios problemos priežastis ir prevencines priemones.

23. Komisijos sekretorius įvertina Komisijos narių pateiktą informaciją, papildo ją iš kitų šaltinių surinkta informacija, parengia Savivaldybės situacijos kovojant su prekyba žmonėmis apžvalgą su žemėlapiu, nurodydamas labiausiai pažeidžiamas Savivaldybėje gyvenančių asmenų grupes, Savivaldybės vietoves, kuriose vykdoma ar gali būti vykdoma prekyba žmonėmis ir išnaudojami ar gali būti išnaudojami žmonės, paplitusius žmonių verbavimo, jų valios palenkimo būdus ir išnaudojimo formas, prekybos žmonėmis aukų ir įtariamųjų charakteristikas ir kitus ypatumus, ir pristato Komisijos posėdyje.

24. Komisija, įvertinusi Komisijos sekretoriaus pateiktą informaciją, aptaria prekybos žmonėmis prevencijos priemonių ir veiksmų, pagalbos prekybos žmonėmis aukoms priemonių ir mokymų poreikį, vykdytojus ir joms įgyvendinti reikiamas lėšas ir priima sprendimą dėl jų įtraukimo į Savivaldybės kovos su prekyba žmonėmis planą ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro tvirtinamą kovos su prekyba žmonėmis planą. Apie šį sprendimą atsakingos institucijos ir valstybės institucijos pagal kompetenciją informuojamos išsiunčiant posėdžio protokolo išrašą. Savivaldybės kovos su prekyba žmonėmis priemonės ir veiksmai įtraukiami į Savivaldybėje rengiamus veiklos ir (ar) prevencinių priemonių planus. 

 

VI SKYRIUS

PAGALBOS PREKYBOS ŽMONĖMIS AUKOMS KOORDINAVIMAS SAVIVALDYBĖJE

 

25. Pagalba prekybos žmonėmis aukoms Savivaldybėje koordinuojama, organizuojama ir teikiama bendradarbiaujant Savivaldybės administracijai, policijai, Užimtumo tarnybai, Lietuvos Respublikos valstybinės darbo inspekcijos teritoriniam skyriui, socialinių paslaugų, švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros įstaigoms, religinėms bendruomenėms ir bendrijoms, nevyriausybinėms ir kitoms organizacijoms. Savivaldybėje pagalba prekybos žmonėmis aukoms organizuojama ir koordinuojama pagal schemą, pateiktą 4 priede.

26. Darbuotojas, nustatydamas prekybos žmonėmis auką, iškart po pokalbio užpildo Rekomendacijų 1 priede pateiktą Nukentėjusio nuo prekybos žmonėmis asmens nustatymo kortelę (toliau – kortelė). Kortelę užpildo tas darbuotojas, kuris pirmas bendrauja su prekybos žmonėmis auka. Kortelės formos yra prieinamos visiems darbuotojams, kuriems gali tekti bendrauti su prekybos žmonėmis auka, įskaitant seniūnijos specialistus.

27. Užpildytas kortelės originalas kartu su kita medžiaga pateikiamas pagal kompetenciją prokuratūrai ar policijai. Prireikus, kortelės kopija gali būti pateikiama Komisijos sekretoriui, Pagalbą teikiančioms įstaigoms ir organizacijoms, laikantis Rekomendacijose ir Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytos tvarkos.    

28. Jei prekybos žmonėmis aukai reikalinga pagalba, darbuotojas nedelsdamas telefonu informuoja Kontaktinį asmenį.

29. Kontaktinis asmuo, gavęs informacijos apie pagalbos prekybos žmonėmis aukai poreikį:

29.1. jei prekybos žmonėmis auka yra pilnametis asmuo ir sutinka, dalyvauja pokalbyje su darbuotoju ir informuoja apie galimybes gauti pagalbą prekybos žmonėmis aukoms, teises ir pareigas bendradarbiaujant ikiteisminio tyrimo metu. Jei prekybos žmonėmis auka yra vaikas, Kontaktinis asmuo privalo dalyvauti pokalbyje;

29.2. nedelsdamas, bendradarbiaudamas su Pagalbą teikiančiomis įstaigomis ir organizacijomis, organizuoja skubią pagalbą: pasitinka oro ar jūrų uoste arba autobusų stotyje grįžtančią iš kitos valstybės prekybos žmonėmis auką ir palydi į saugią vietą ar skubią pagalbą teikiančią įstaigą ar organizaciją arba, jei prekybos žmonėmis auka yra Lietuvoje, ją palydi į saugią vietą ar skubią pagalbą teikiančią įstaigą ar organizaciją. Esant poreikiui, Kontaktinis asmuo šiuos veiksmus atlieka su policijos pareigūnu, kurį paskiria Policijos kontaktas;

29.3. inicijuoja pagalbos organizavimą prekybos žmonėmis aukai: kreipiasi į Pagalbą teikiančią įstaigą ir organizaciją (jei prekybos žmonėmis auka – pilnametis asmuo, jam sutikus), galinčią organizuoti pagalbą prekybos žmonėmis aukai ir (ar) tarpininkauja jai dėl pagalbos gavimo;

29.4. telefonu ar elektroniniu paštu kitą darbo dieną informuoja Komisijos sekretorių apie pagalbos prekybos žmonėmis aukai atvejį.

30. Vaikų, patekusių į nesaugią aplinką, apgyvendinimas skubos tvarka yra organizuojamas vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens nustatyta tvarka.

31. Savivaldybėje pagalbą konkrečiam suaugusiam asmeniui, taikydami atvejo vadybos metodą, organizuoja Pagalbą teikiančių įstaigų ir organizacijų, vaikui – VTAS paskirtų įstaigų ar organizacijų socialiniai darbuotojai (toliau – atvejo vadybininkas), sutelkdami įvairių Pagalbą teikiančių įstaigų ir organizacijų specialistus. 

32. Atvejo vadybininkas, įvertinęs prekybos žmonėmis aukos individualius pagalbos poreikius ir nustatęs, kad jo organizuojamos pagalbos prekybos žmonėmis aukai nepakanka, ir yra būtinas kitų įstaigų ar organizacijų įtraukimas į pagalbos procesą, telefonu ar elektroniniu paštu kreipiasi į Komisijos sekretorių su prašymu padėti organizuoti pagalbą konkrečiai prekybos žmonėmis aukai. Su prašymu padėti organizuoti pagalbą konkrečiai prekybos žmonėmis aukai į Komisijos sekretorių gali kreiptis ir Kontaktinis asmuo. Jei yra poreikis, per 2 (dvi) darbo dienas šaukiamas Komisijos posėdis. Į posėdį pagal poreikį kviečiami pagalbą konkrečiai prekybos žmonėmis aukai galinčių suteikti įstaigų ir organizacijų, Savivaldybės administracijos padalinių atstovai. Posėdžio metu įvertinama prekybos žmonėmis aukos situacija, individualūs asmens trumpalaikiai ir ilgalaikiai pagalbos poreikiai ir galimybės, aptariami kompleksiškai teikiamos pagalbos asmeniui plano (toliau – Pagalbos asmeniui planas) priemonės ir veiksmai, pagalbos teikimo terminai, įstaigos ir organizacijos, kurios teiks pagalbą asmeniui, ir kiti svarbūs klausimai.

33. Pagalbos asmeniui planą (3 priedas) rengia atvejo vadybininkas kartu su įstaigomis ir organizacijomis, teiksiančiomis pagalbą prekybos žmonėmis aukai.

34. Pagalbos asmeniui planas parengiamas per 5 (penkias) darbo dienas, išskyrus atvejus, kai rengiamas ilgalaikės pagalbos planas (numatomos ilgalaikės priemonės ir veiksmai asmens socialinei integracijai užtikrinti), kuris gali būti parengiamas per 14 (keturiolika) darbo dienų.

35. Pagalbos asmeniui planas ir pasiekti rezultatai peržiūrimi nuolat, bet ne rečiau kaip kartą per ketvirtį (data nurodoma Pagalbos asmeniui plane) ir prireikus jie aptariami kartu su Komisijos sekretoriumi ar Komisijos posėdžio metu.

36. Pabaigus organizuoti ir teikti pagalbą prekybos žmonėmis aukai, atvejo vadybininkas elektroniniu paštu informuoja Komisijos sekretorių apie poreikį asmeniui teikti tolesnę Savivaldybės organizuojamą palaikomąją pagalbą. Komisijos sekretorius organizuoja Komisijos posėdį dėl palaikomosios pagalbos asmeniui teikimo. 

 

VII SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

37. Aprašas keičiamas ar papildomas Savivaldybės tarybos sprendimu.

____________________________

part_85ecf704ff2d467e81b16479db91ae40_end