Lietuvos Respublikos Vyriausybė

 

nutarimas

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimo Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“ pakeitimo

 

2024 m. rugpjūčio 14 d. Nr. 672

Vilnius

 

 

Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

1. Pakeisti Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimą Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“:

1.1. Pakeisti nurodytą nutarimą ir jį išdėstyti nauja redakcija:

LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖ

 

NUTARIMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS BIUDŽETO SANDAROS ĮSTATYMO ĮGYVENDINIMO

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punktu ir 2 dalies 3 punktu, 5 straipsnio 1 dalies 3 punktu, 6 straipsnio 1 dalimi, 10 straipsnio 3 dalimi ir 28 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybė nutaria:

Patvirtinti pridedamus:

1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisykles.

2. Valstybės veiklos sritims priskiriamų valstybės biudžeto asignavimų valdytojų sąrašą.“

1.2. Pakeisti šiuo nutarimu nauja redakcija išdėstyto nutarimo 1 punktu patvirtintas Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisykles:

1.2.1. Pakeisti 4 punktą ir jį išdėstyti taip:

4. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai ir (arba) kiti Biudžeto projekto rengimo plane nurodyti valdžios sektoriaus subjektai, laikydamiesi Biudžeto projekto rengimo plane nustatytų terminų, teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai Biudžeto projekto rengimo plane nustatytą informaciją, atsižvelgdami į 3 biudžetinių metų asignavimų poreikio planavimo metodines gaires, kurias tvirtina finansų ministras. Asignavimų poreikis valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms, kurias valstybė pagal įstatymus perduoda savivaldybėms, atlikti apskaičiuojamas pagal valstybės institucijų ir įstaigų patvirtintas lėšų apskaičiavimo metodikas, asignavimų poreikis ugdymo reikmėms finansuoti – pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, asignavimų poreikis valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) civilinės saugos funkcijai atlikti – pagal Parengties pareigūnų funkcijoms ir valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) civilinės saugos funkcijai atlikti reikalingų valstybės biudžeto lėšų poreikio nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“.

1.2.2. Pakeisti 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

5. Planuojant maksimalias valstybės biudžeto asignavimų, galimų skirti 3 biudžetiniams metams, sumas, pirmųjų ir antrųjų biudžetinių metų asignavimų sumos planuojamos atsižvelgiant į ankstesnių metų Lietuvos Respublikos biudžeto patvirtinimo įstatymu valstybės biudžeto asignavimų valdytojams paskirstytas atitinkamų metų agreguoto asignavimų limito dalis, kurios prireikus gali būti tikslinamos arba peržiūrimos ir keičiamos nekeičiant agreguotų asignavimų limitų, atsižvelgiant į Biudžeto sandaros įstatymo 18 straipsnio 5 ir 6 dalyse nustatytus atvejus. Finansų ministerija, vadovaudamasi Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, (toliau – Strateginio valdymo metodika) ir Biudžeto projekto rengimo plane nustatytais terminais, praneša valstybės biudžeto asignavimų valdytojams maksimalių valstybės biudžeto asignavimų, galimų skirti 3 biudžetiniams metams, sumas.“

1.2.3. Pripažinti netekusiu galios 7 punktą.

1.2.4. Pakeisti 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

9. Finansų ministerija Biudžeto projekto rengimo plane nustatytu terminu kartu su Biudžeto projektu pateikia Vyriausybei informaciją ir duomenis, nurodytus Biudžeto sandaros įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje, ir einamųjų metų pirmojo pusmečio valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį.“

1.2.5. Pakeisti 12.1 papunktį ir jį išdėstyti taip:

12.1. kai jos paskirstomos biudžetinei įstaigai, kuri nėra asignavimų valdytoja, ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso tai pačiai viešojo sektoriaus subjektų grupei, – detalizuojant pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, atsižvelgiant į galutinį lėšų panaudojimą, išskyrus tuos atvejus, kai vykdomi darbai arba teikiamos paslaugos pagal galiojančius įkainius arba tarifus;“.

1.2.6. Pripažinti netekusiu galios 25.3 papunktį.

2. Nustatyti, kad:

2.1. šiuo nutarimu nauja redakcija išdėstyto nutarimo 1 punktu patvirtintos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklės, išskyrus šių taisyklių 40 punktą ir 45.1.3 papunktį, taikomos rengiant Lietuvos Respublikos 2025–2027 ir vėlesnių metų biudžeto patvirtinimo įstatymų projektus ir vykdant Lietuvos Respublikos 2025–2027 ir vėlesnių metų biudžetus;

2.2. šiuo nutarimu nauja redakcija išdėstyto nutarimo 1 punktu patvirtintų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių 40 punktas ir 45.1.3 papunktis ir šio nutarimo 1.2.1–1.2.4 ir 1.2.6 papunkčiai taikomi rengiant Lietuvos Respublikos 2026–2028 ir vėlesnių metų biudžeto patvirtinimo įstatymų projektus ir vykdant Lietuvos Respublikos 2025–2027 ir vėlesnių metų biudžetus;

2.3. šio nutarimo 1.2.5 papunktis taikomas rengiant Lietuvos Respublikos 2027–2029 ir vėlesnių metų biudžeto patvirtinimo įstatymų projektus ir vykdant Lietuvos Respublikos 2027–2029 metų ir vėlesnių metų biudžetus;

2.4. šio nutarimo 1.2.1–1.2.4 ir 1.2.6 papunkčiai įsigalioja 2025 m. kovo 1 d.;

2.5. šio nutarimo 1.2.5 papunktis įsigalioja 2026 m. kovo 1 d.

 

 

 

Ministrė Pirmininkė                                                                        Ingrida Šimonytė

 

 

 

Finansų ministrė                                                                              Gintarė Skaistė

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. rugpjūčio 14 d.

nutarimo Nr. 672

redakcija)

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ SUDARYMO IR VYKDYMO TAISYKLĖS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklėse (toliau – Taisyklės) nustatoma Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo tvarka.

2. Taisyklėse vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme, Lietuvos Respublikos strateginio valdymo įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės rezervo įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės skolos įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatyme, Lietuvos Respublikos valstybės iždo įstatyme ir Lietuvos Respublikos oficialiosios statistikos ir valstybės duomenų valdysenos įstatyme.

 

II SKYRIUS

VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ SUDARYMAS

 

PIRMASIS SKIRSNIS

LIETUVOS RESPUBLIKOS TAM TIKRŲ METŲ BIUDŽETO PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO RENGIMAS

 

3. Kasmet Lietuvos Respublikos Vyriausybė patvirtina Lietuvos Respublikos tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymo, kuriuo tvirtinami Lietuvos Respublikos tam tikrų metų valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų rodikliai ir vidutinės trukmės konsoliduotojo biudžeto rodikliai, (toliau – tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymas) projekto (toliau – Biudžeto projektas) rengimo planą.

4. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai ir (arba) kiti Biudžeto projekto rengimo plane nurodyti valdžios sektoriui priskiriami subjektai, laikydamiesi Biudžeto projekto rengimo plane nustatytų terminų, teikia Lietuvos Respublikos finansų ministerijai Biudžeto projekto rengimo plane nustatytą informaciją. Asignavimų poreikis valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms, kurias valstybė pagal įstatymus perduoda savivaldybėms, atlikti apskaičiuojamas pagal valstybės institucijų ir įstaigų patvirtintas lėšų apskaičiavimo metodikas, asignavimų poreikis ugdymo reikmėms finansuoti – pagal Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 11 d. nutarimu Nr. 679 „Dėl Mokymo lėšų apskaičiavimo, paskirstymo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, asignavimų poreikis valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) civilinės saugos funkcijai atlikti – pagal Parengties pareigūnų funkcijoms ir valstybinei (valstybės perduotai savivaldybėms) civilinės saugos funkcijai atlikti reikalingų valstybės biudžeto lėšų poreikio nustatymo tvarkos aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2022 m. gruodžio 29 d. nutarimu Nr. 1317 „Dėl Lietuvos Respublikos krizių valdymo ir civilinės saugos įstatymo įgyvendinimo“.

5. Finansų ministerija, vadovaudamasi Strateginio valdymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2021 m. balandžio 28 d. nutarimu Nr. 292 „Dėl Strateginio valdymo metodikos patvirtinimo“, (toliau – Strateginio valdymo metodika) ir Biudžeto projekto rengimo plane nustatytais terminais, praneša valstybės biudžeto asignavimų valdytojams maksimalių valstybės biudžeto asignavimų, galimų skirti 3 biudžetiniams metams, sumas.

6. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, atsižvelgdami į Finansų ministerijos pateiktų maksimalių valstybės biudžeto asignavimų sumas ir vadovaudamiesi Strateginio valdymo metodika:

6.1. savo nustatytais terminais praneša biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina valstybės biudžeto asignavimų valdytojai ir (arba) kurios yra atskaitingos valstybės biudžeto asignavimų valdytojams, ir kitiems subjektams, kaip jie apibrėžti Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punkte, (toliau – kiti subjektai) 3 biudžetinių metų prognozuojamas maksimalių asignavimų sumas ir prireikus kitus rodiklius planuojamiems rezultatams pasiekti;

6.2. per Biudžeto projekto rengimo plane nustatytus terminus praneša savivaldybėms 3 biudžetinių metų valstybės biudžeto specialioms tikslinėms dotacijoms planuojamų asignavimų dydį;

6.3. Biudžeto projekto rengimo plane nustatytais terminais užpildo finansų ministro patvirtintas programų sąmatų ir kitų valstybės biudžeto skaičiavimų, būtinų Biudžeto projektui sudaryti, formas ir pateikia jas Finansų ministerijai.

7. Valstybės institucijos ir įstaigos investicijų projektų įgyvendinimo programas ir kitus dokumentus, susijusius su Valstybės investicijų programos rengimu, rengia ir teikia vadovaudamosi Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. balandžio 26 d. nutarimu Nr. 478 „Dėl Valstybės lėšų, skirtų valstybės kapitalo investicijoms, planavimo, tikslinimo, naudojimo, apskaitos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“.

8. Finansų ministerija apskaičiuoja planuojamas valstybės biudžeto pajamas ir išlaidas, susijusias su skolos valstybės vardu valdymu.

9. Finansų ministerija Biudžeto projekto rengimo plane nustatytu terminu kartu su Biudžeto projektu pateikia Vyriausybei Valstybės investicijų programos projekte numatytų valstybės kapitalo investicijų preliminarų paskirstymą pagal asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) ir kitą informaciją ir duomenis, nurodytus Biudžeto sandaros įstatymo 20 straipsnio 1 dalyje. Taip pat Finansų ministerija kartu pateikia einamųjų metų pirmojo pusmečio valstybės biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinį.

10. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojai, vadovaudamiesi Strateginio valdymo metodika, rengia strateginių veiklos planų projektus.

 

ANTRASIS SKIRSNIS

VALSTYBĖS BIUDŽETO PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

11. Programų sąmatas 3 biudžetiniams metams sudaro:

11.1. kiekvienas valstybės biudžeto asignavimų valdytojas;

11.2. kiekviena ministro valdymo srities įstaiga, vykdanti atitinkamo valstybės biudžeto asignavimų valdytojo programas ir turinti biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas ji įgyvendina;

11.3. kiekviena Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodyta biudžetinė įstaiga, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina valstybės biudžeto asignavimų valdytojas ir (arba) kuri yra atskaitinga valstybės biudžeto asignavimų valdytojui;

11.4. kiti subjektai, kuriems pagal Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punktą asignavimų valdytojo vadovas yra paskirstęs tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme tam asignavimų valdytojui patvirtintus asignavimus;

11.5. kiekviena Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodyta biudžetinė įstaiga, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina ministro valdymo srities įstaiga ir kuriai pagal Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punktą ministro valdymo srities įstaigos vadovas yra paskirstęs jo vadovaujamai įstaigai asignavimų valdytojo paskirtus asignavimus.

12. Programų sąmatos sudaromos pagal programas, programų priemones, funkcinės išlaidų klasifikacijos (toliau – funkcinė klasifikacija) ir ekonominės pajamų ir išlaidų klasifikacijos (toliau – ekonominė klasifikacija) straipsnius. Programų sąmatose nurodomi finansavimo šaltinių klasifikacijos, kurią tvirtina finansų ministras, kodai. Planuojamos lėšos programų sąmatose nurodomos taip:

12.1. kai jos paskirstomos biudžetinei įstaigai, kuri nėra asignavimų valdytoja, ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso tai pačiai viešojo sektoriaus subjektų grupei, – detalizuojant pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, atsižvelgiant į galutinį lėšų panaudojimą, išskyrus tuos atvejus, kai vykdomi darbai arba teikiamos paslaugos pagal galiojančius įkainius arba tarifus ir kai paskirstomos Europos Sąjungos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos;

12.2. kai jos paskirstomos kitam asignavimų valdytojui arba biudžetinei įstaigai, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina kitas valstybės biudžeto asignavimų valdytojas ir (arba) kuri yra atskaitinga kitam valstybės biudžeto asignavimų valdytojui, kai valstybės ir savivaldybių biudžetų sudarymą ir vykdymą reglamentuojančių teisės aktų nustatyta tvarka sprendimai skirti jam arba jai lėšų priimami einamaisiais biudžetiniais metais, ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, – detalizuojant pagal ekonominės klasifikacijos straipsnius, atsižvelgiant į lėšų skyrimo tikslą.

13. Programų sąmatas pagal programas tvirtina:

13.1. Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys iki biudžetinių metų sausio 15 dienos Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 3 punkte nurodytų subjektų;

13.2. Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 2 dalyje nurodyti asmenys iki biudžetinių metų sausio 10 dienos Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 3 punkte nurodytų subjektų.

14. Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje nurodyti asmenys iki biudžetinių metų sausio 15 dienos tvirtina ministro valdymo srities įstaigos, vykdančios atitinkamo valstybės biudžeto asignavimų valdytojo programas ir turinčios biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas ji įgyvendina, suvestinę vykdomų programų sąmatą, kurioje pateikiami apibendrinti vykdomų programų sąmatų duomenys.

15. Kol programų sąmatos nepatvirtintos, valstybės biudžeto asignavimų valdytojo asignavimai kiekvieną mėnesį negali viršyti 1/12 praėjusių metų šiam asignavimų valdytojui skirtų lėšų, išskyrus tuos atvejus, kai valstybės biudžeto asignavimų valdytojas Finansų ministerijai raštu pagrindžia didesnį lėšų poreikį.

16. Sudarydami programų sąmatas, Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti asmenys turi užtikrinti, kad jų vadovaujamų ir biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas jie įgyvendina ir (arba) kurios jiems yra atskaitingos, praėjusių metų įsiskolinimai pagal jų įsipareigojimus būtų numatyti padengti planuojamais pirmaisiais biudžetiniais metais, neviršijant tiems metams skirtų valstybės biudžeto asignavimų.

17. Subjektai, kuriems vadovauja Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti asmenys, patvirtintas programų sąmatas pateikia Finansų ministerijai per Valstybės biudžeto, apskaitos ir mokėjimų sistemą (toliau – VBAMS) ne vėliau kaip iki biudžetinių metų sausio 15 dienos, o kitą informaciją pagal finansų ministro nustatytas formas, suderinę su atitinkamu valstybės biudžeto asignavimų valdytoju, įgyvendinančiu jų įstaigos savininko teises ir pareigas, – iki vasario 5 dienos. Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti asmenys, programų sąmatose paskirstydami pirmųjų biudžetinių metų valstybės biudžeto asignavimus pagal ketvirčius, juos turi planuoti atsižvelgdami į realius planuojamus mokėjimus dėl prisiimtų ar numatomų prisiimti įsipareigojimų kiekvieną ketvirtį.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

TAM TIKRŲ METŲ SAVIVALDYBĖS BIUDŽETO PROJEKTO IR PROGRAMŲ SĄMATŲ SUDARYMAS IR TVIRTINIMAS

 

18. Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodyti subjektai sudaro savo pirmųjų metų programų sąmatų projektus, reikalingus savivaldybės biudžeto projektui sudaryti, pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės klasifikacijos ir ekonominės klasifikacijos straipsnius.

19. Savivaldybės tarybai patvirtinus savivaldybės biudžetą, kuriame tvirtinami Biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnio 1 dalyje nustatyti rodikliai, Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje nurodyti asmenys ne vėliau kaip per 15 darbo dienų patvirtina Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 3 dalies 3 punkte nurodytų subjektų programas ir jų sąmatas pirmiesiems biudžetiniams metams pagal programų finansavimo šaltinius, funkcinės klasifikacijos ir ekonominės klasifikacijos straipsnius.

20. Savivaldybės administracija, vadovaudamasi patvirtintu savivaldybės biudžetu, programų sąmatomis, atsižvelgdama į Finansų ministerijos paskelbtą pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą gyventojų pajamų mokesčio planą, sudaro pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą savivaldybės biudžeto pajamų ir programų finansavimo planą pagal savivaldybės biudžeto asignavimų valdytojus, programas, finansavimo šaltinius ir išlaidų ekonominės klasifikacijos straipsnius. Šį planą tvirtina meras.

21. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės pirmųjų biudžetinių metų biudžeto pajamas, lėšas iš valstybės biudžeto numato pagal tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą, o savivaldybės biudžeto asignavimų paskirstymą programoms vykdyti tvirtina pagal finansavimo šaltinius.

22. Savivaldybės taryba, tvirtindama savivaldybės antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų bendras biudžeto pajamų sumas:

22.1. sumas iš gyventojų pajamų mokesčio planuoja vadovaudamasi tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu patvirtinta antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų prognozuojama gyventojų pajamų mokesčio suma, mokama į savivaldybės biudžetą (išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą);

22.2. dotacijas iš valstybės biudžeto numato pagal tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą.

23. Savivaldybių tarybų patvirtintų biudžetų duomenis savivaldybės per 30 darbo dienų pateikia Finansų ministerijai. Formas duomenims pateikti nustato finansų ministras.

24. Einamaisiais biudžetiniais metais iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojams patvirtintų asignavimų gautos lėšos, įskaitant Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas, kurios skiriamos teisės aktuose nustatytoms savivaldybių savarankiškosioms ir valstybinėms (valstybės perduotoms savivaldybėms) funkcijoms atlikti, įtraukiamos į savivaldybės biudžeto pajamas.

 

III SKYRIUS

Valstybės biudžeto ir savivaldybių BIUDŽETŲ VYKDYMAS, PROGRAMŲ SĄMATŲ KEITiMAS IR VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

PIRMASIS SKIRSNIS

VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ VYKDYMAS

 

25. Lietuvos Respublikos Seimui priėmus tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymą:

25.1. Finansų ministerija iki biudžetinių metų sausio 31 dienos savo interneto svetainėje paskelbia pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą gyventojų pajamų mokesčio (išskyrus fiksuoto dydžio gyventojų pajamų mokestį, mokamą už pajamas, gaunamas iš veiklos, kuria verčiamasi turint verslo liudijimą) planą pagal savivaldybes;

25.2. finansų ministras iki biudžetinių metų vasario 15 dienos patvirtina pirmųjų biudžetinių metų ketvirčiais paskirstytą valstybės biudžeto asignavimų planą pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus;

25.3. Finansų ministerija, vadovaudamasi iš valstybės institucijų ir įstaigų gautais pasiūlymais, rengia valstybės kapitalo investicijų paskirstymo pagal valstybės biudžeto asignavimų valdytojus ir investicijų projektus (investicijų projektų įgyvendinimo programas) (kartu nurodydama jų įgyvendinimo terminus metais) projektą ir teikia jį Vyriausybei.

26. Valstybės biudžeto pajamos pervedamos į Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Valstybinė mokesčių inspekcija) ir (arba) Muitinės departamento prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (toliau – Muitinės departamentas) pajamų surenkamąsias sąskaitas, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1999 m. sausio 6 d. nutarimu Nr. 7Dėl mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus bei valstybės pinigų fondus kodavimo“, ir (arba) valstybės iždo pagrindinę sąskaitą, vadovaujantis Valstybės iždo įstatymu ir jo įgyvendinamaisiais teisės aktais. Visos per biudžetinius metus į Valstybinės mokesčių inspekcijos pajamų surenkamąsias sąskaitas įmokėtos gyventojų pajamų mokesčio sumos pervedamos savivaldybėms pagal tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatymu patvirtintas šio mokesčio dalis.

27. Valstybės biudžeto pajamas, kurias sudaro mokesčiai, rinkliavos ir kitos Valstybinės mokesčių inspekcijos ir Muitinės departamento surinktos įplaukos, Valstybinė mokesčių inspekcija ir Muitinės departamentas finansų ministro nustatyta tvarka perveda į valstybės iždo pagrindinę sąskaitą.

28. Mokesčiai, rinkliavos ir kitos įplaukos į valstybės biudžetą, savivaldybių biudžetus ir (arba) išteklių fondus paskirstomos taip, kaip nustatyta Biudžeto sandaros įstatyme, mokesčių ir kituose įstatymuose. Jeigu įstatymuose, nustatančiuose mokesčius, rinkliavas ir kitas įplaukas, nenustatyta, kaip paskirstomos įplaukos, jos paskirstomos taip, kaip nustatyta Biudžeto sandaros įstatyme.

29. Valstybinė mokesčių inspekcija ir Muitinės departamentas finansų ministro nustatyta tvarka ir terminais pateikia Finansų ministerijai mokesčių, rinkliavų ir kitų įplaukų į biudžetus ataskaitą ir informaciją apie nepriemokas. Į mokesčių, rinkliavų ir kitų įplaukų į biudžetus ataskaitą Valstybinė mokesčių inspekcija įtraukia ir pervestas į savivaldybių iždo sąskaitas tiesiogiai mokesčių mokėtojų pervestas įmokas. Merai per 2 darbo dienas nuo ataskaitinio mėnesio pabaigos pagal finansų ministro patvirtintą formą pateikia Valstybinei mokesčių inspekcijai duomenis apie tiesiogiai į savivaldybių iždo sąskaitas pervestas lėšas. Valstybinė mokesčių inspekcija, remdamasi mokesčių, rinkliavų ir kitų įplaukų į biudžetus duomenimis, per 5 darbo dienas nuo mėnesio pabaigos pateikia merams informaciją apie mokesčių, rinkliavų ir kitų įmokų įplaukas pagal pajamų rūšis.

30. Savivaldybių biudžetų pajamas, kurias sudaro Valstybinės mokesčių inspekcijos surinkti mokesčiai, rinkliavos ir kitos įplaukos, Valstybinė mokesčių inspekcija perveda į savivaldybių iždo sąskaitas per suderintus su merais terminus.

31. Biudžetinių įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, pajamos kaupiamos biudžetinės įstaigos valstybės ižde tvarkomoje sąskaitoje ir finansų ministro nustatyta tvarka įmokamos į valstybės biudžetą. Biudžetinė įstaiga minėtas pajamas, nurodžiusi atitinkamą įmokos kodą, perveda į valstybės iždo pagrindinę sąskaitą 2 kartus per mėnesį – 5 ir 20 dienomis, jeigu jos viršija 100 (vieną šimtą) eurų arba kai yra poreikis teikti mokėjimo paraišką programos, kuri finansuojama iš biudžetinių įstaigų pajamų, išlaidoms apmokėti.

32. Savivaldybių tarybos nustato biudžetinių įstaigų, kurios finansuojamos iš savivaldybių biudžetų, pajamų kaupimo ir įmokėjimo į savivaldybių biudžetus tvarką. Jeigu savivaldybių taryba numato biudžetinių įstaigų pajamas rinkti per Valstybinę mokesčių inspekciją, tai turi būti suderinta su Valstybine mokesčių inspekcija.

33. Gautos iš valstybės ir savivaldybių turto nuomininkų įmokos už trečiųjų asmenų suteiktas komunalines paslaugas (šildymą, elektros energiją, vandenį ir panašiai) naudojamos už šių asmenų suteiktas komunalines paslaugas sumokėti.

34. Asignavimai iš biudžetų išduodami tik toms išlaidoms, kurios numatytos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų programose, padengti. Įstaigos finansuojamos vadovaujantis patvirtintomis programų sąmatomis, mokėjimo paraiškose nurodant programos priemones.

35. Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 ir 3 dalyse nurodyti asmenys, pagal Biudžeto sandaros įstatymo 4 straipsnio 1 dalies 2 punktą ir 4 straipsnio 3 dalies 2 punktą skirdami biudžeto lėšų biudžetinei įstaigai, kurios savininko teises ir pareigas įgyvendina kitas asignavimų valdytojas ir (arba) kuri yra atskaitinga kitam asignavimų valdytojui, ir (arba) kitam subjektui, kuris priklauso kitai viešojo sektoriaus subjektų grupei nei šis asignavimų valdytojas arba nepriskiriamas viešojo sektoriaus subjektams, pasirašo su jais biudžeto lėšų naudojimo sutartį (išskyrus Taisyklių 36 punkte nurodytus atvejus). Biudžeto lėšų naudojimo sutartis gali būti sudaroma ne ilgesniam nei 3 biudžetinių metų laikotarpiui. Asignavimų valdytojų iniciatyva gali būti pasirašomos biudžeto lėšų naudojimo sutartys ir su tai pačiai viešojo sektoriaus subjektų grupei priklausančiais viešojo sektoriaus subjektais, kurie nėra biudžetinės įstaigos. Biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodoma:

35.1. subjektui skiriamų biudžeto lėšų suma ir asignavimų valdytojo priemonė, pagal kurią skiriamos lėšos;

35.2. biudžeto lėšų naudojimo paskirtis;

35.3. veiklos, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, stebėsenos rodikliai (ne mažiau kaip vienas);

35.4. planuojamas detalus biudžeto lėšų, skiriamų subjektui, paskirstymas pagal išlaidų ekonominę klasifikaciją arba kitą principą, kurį taikant atskleidžiamas planuojamas subjekto lėšų panaudojimas, išskyrus tuos atvejus, kai vykdomi darbai arba teikiamos paslaugos pagal galiojančius įkainius arba tarifus;

35.5. atsiskaitymo asignavimų valdytojui už veiklą, kuriai finansuoti skiriamos biudžeto lėšos, ir jos stebėsenos rodiklių įvykdymą tvarka;

35.6. atsiskaitymo asignavimų valdytojui už biudžeto lėšų panaudojimą (nurodant išlaidų ekonominę klasifikaciją arba kitą informaciją, kuria atskleidžiamas planuojamas subjekto lėšų panaudojimas) tvarka ir asignavimų valdytojui pareikalavus informacija apie finansinės apskaitos dokumentų, kuriais pagrindžiamas lėšų panaudojimas, sąrašo, kuriame pateikiami asignavimų valdytojo nustatyti duomenys, arba šių dokumentų kopijų pateikimą;

35.7. kad biudžetiniams metams arba sutartiniams įsipareigojimams, jeigu biudžeto lėšų naudojimo sutartis sudaroma ilgesniam nei vienų biudžetinių metų laikotarpiui, pasibaigus subjektų disponuojamose sąskaitose esančios biudžeto lėšos grąžinamos asignavimų valdytojui, skyrusiam biudžeto lėšas;

35.8. prireikus kitos nuostatos, padedančios asignavimų valdytojui užtikrinti programų vykdymo ir paskirtų asignavimų naudojimo teisėtumą, ekonomiškumą, efektyvumą ir rezultatyvumą.

36. Biudžeto lėšų naudojimo sutartis gali būti nepasirašoma, kai iš valstybės biudžeto asignavimų valdytojui patvirtintų asignavimų:

36.1. skiriamos Lietuvos Respublikos Vyriausybės rezervo, valstybės rezervo lėšos;

36.2. skiriamos Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos, jeigu Europos Sąjungos finansinę paramą ir kitą tarptautinę finansinę paramą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatyta kitokia šių lėšų skyrimo tvarka;

36.3. pagal Lietuvos Respublikos geros valios kompensacijos už neteisėtai nusavintą Lietuvos žydų ir Lietuvos žydų religinių bendruomenių nekilnojamąjį turtą įstatymą skiriama piniginė kompensacija Vyriausybės kompensacijomis disponuoti paskirtam fondui;

36.4. pervedamos valstybės biudžeto specialios tikslinės dotacijos;

36.5.  iš valstybės biudžeto savivaldybių biudžetams skiriamos lėšos kompensuoti savivaldybių negautoms pajamoms už praėjusius biudžetinius metus;

36.6. paskirstomos lėšos savivaldybėms ir (arba) valstybės biudžeto asignavimų valdytojams, veikiantiems ministrui, kurio sprendimu paskirstomos lėšos, pavestose valdymo srityse, kai tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme nustatyta lėšų paskirtis ir valstybės biudžeto asignavimų valdytojui suteikta šių lėšų paskirstymo teisė;

36.7. skiriamos lėšos patirtoms faktinėms išlaidoms kompensuoti, kai sprendimas skirti lėšas priimtas Vyriausybės nutarimu;

36.8. skiriamos lėšos įstatymuose ar Vyriausybės nutarimuose nustatyta kitokia biudžeto lėšų skyrimo tvarka.

37. Perkančiosios organizacijos už atliktus darbus, suteiktas paslaugas, patiektas prekes pagal darbų, paslaugų, prekių įsigijimo sutartis (toliau – įsigijimo sutartis) atsiskaito lėšomis iš joms skirtų asignavimų, įskaitant avanso mokėjimus, kurie turi būti ne didesni nei 30 procentų įsigijimo sutarties sumos. Apribojimai avanso dydžiui netaikomi:

37.1. kai Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos perkančiųjų organizacijų pirkimai yra susiję su valstybės gynybos ir karinių bei kitų krašto apsaugos funkcijų atlikimu;

37.2. perkančiųjų organizacijų pirkimams dėl pasikeitusios geopolitinės padėties ir (arba) dėl kitų aplinkybių rinkoje susiklosčius tam tikrai situacijai, kai labai ribotas atitinkamas prekes tiekiančių, paslaugas teikiančių ar darbus atliekančių įmonių, įstaigų ir organizacijų skaičius ir (arba) kai padidėja prekių, paslaugų ir (arba) darbų paklausa dėl jų specifiškumo ir pan.;

37.3. Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių užsienio valstybėse, Lietuvos Respublikos atstovybių prie tarptautinių organizacijų, konsulinių įstaigų ir specialiųjų misijų, taip pat kitų perkančiųjų organizacijų, kurios užsienyje įsigyja prekių, paslaugų ar darbų, skirtų užsienyje esantiems jų padaliniams, kariniams atstovams ar specialiesiems atašė arba skirtų užsienyje vykdomiems vystomojo bendradarbiavimo ir kitiems projektams, pirkimams;

37.4. ypatingos svarbos tarptautiniams renginiams, kurių sąrašas patvirtintas Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. rugpjūčio 16 d. nutarimu Nr. 676 „Dėl Ypatingos svarbos tarptautinių renginių sąrašo patvirtinimo“, organizuoti reikalingų prekių, paslaugų ir (arba) darbų pirkimams;

37.5. kai finansuojamos nacionalinės plėtros programos pažangos priemonės apraše ar regiono plėtros plane nurodytos veiklos, kurios vykdomos įgyvendinant projektus.

38. Pagal Lietuvos Respublikos krašto apsaugos sistemos perkančiųjų organizacijų įsigijimų, susijusių su valstybės gynybos ir karinių bei kitų krašto apsaugos funkcijų atlikimu ir finansuojamų valstybės biudžeto lėšomis, sutartis kitai įsigijimo sutarties šaliai pervedamiems avansams gali būti taikomi su Finansų ministerija suderinti susitarimai ir už šiuos avansus gali būti mokamos palūkanos, kurios pervedamos į valstybės biudžetą Taisyklių 26 punkte nustatyta tvarka.

39. Perkančioji organizacija įsigijimo sutartyje turi numatyti priemones, kurios užtikrintų sumokėto avanso susigrąžinimą, jei kita įsigijimo sutarties šalis nevykdo įsigijimo sutartyje prisiimtų įsipareigojimų.

40. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojas nepanaudotus valstybės biudžeto asignavimus gali perkelti iš ankstesnių biudžetinių metų, buvusių prieš einamuosius biudžetinius metus, į einamuosius biudžetinius metus, neviršydamas Biudžeto sandaros įstatymo 28 straipsnio 1 dalyje nustatytų į kitus biudžetinius metus perkeliamų ankstesniais biudžetiniais metais nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų, kuriuos sudaro pažangos ir tęstinės veiklos lėšos, dydžių, Finansų ministerijai pateikdamas pažymą Taisyklių 45.1 papunktyje nustatyta tvarka.

41. Valstybės biudžeto lėšas išduoda valstybės iždą valdanti institucija finansų ministro nustatyta tvarka, o savivaldybės biudžeto lėšas – savivaldybės administracija savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

42. Europos Sąjungos finansinės paramos ir kitos gaunamos tarptautinės finansinės paramos lėšos administruojamos taip, kaip nustatyta Europos Sąjungos ir Lietuvos Respublikos pasirašytose sutartyse ir (arba) kituose teisės aktuose dėl atitinkamos Europos Sąjungos finansinės paramos arba kitos tarptautinės finansinės paramos.

43. Jeigu valstybės biudžetas laiku nepatvirtinamas, Europos Sąjungos finansinės paramos, kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšos metų pradžioje iki biudžeto patvirtinimo pervedamos šias lėšas administruojančioms valstybės institucijoms ar įstaigoms, vadovaujantis projektų arba programų įgyvendinimo sutartimis.

 

antrasis skirsnis

programų sąmatų keitimas

 

44. Prireikus keisti programų sąmatas, valstybės biudžeto asignavimų valdytojai ir ministrų valdymo sričių įstaigos, vykdančios atitinkamo valstybės biudžeto asignavimų valdytojo programas ir turinčios biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises ir pareigas jos įgyvendina, per VBAMS praneša apie tai Finansų ministerijai Taisyklių 45 punkte nustatytais atvejais ir tvarka. Savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojai programų sąmatas keičia savivaldybių tarybų nustatyta tvarka.

45. Biudžeto sandaros įstatymo 5 straipsnio 1 ir 2 dalyse nurodyti asmenys programų sąmatas keičia:

45.1. pateikę Finansų ministerijai pritarti finansų ministro nustatytos formos pažymas apie valstybės biudžeto asignavimų pakeitimus, kai tie pakeitimai daromi:

45.1.1. pagal įstatymus, Vyriausybės nutarimus, finansų ministro įsakymus;

45.1.2. dėl papildomų įmokėtų pajamų, nurodytų Biudžeto sandaros įstatymo 2 straipsnio 4 dalyje, gautų einamaisiais metais arba nepanaudotų praėjusiais metais;

45.1.3. vadovaujantis Biudžeto sandaros įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 2 ir 3 punktais, norint į einamuosius biudžetinius metus perkelti dalį ankstesniais biudžetiniais metais nepanaudotų valstybės biudžeto asignavimų, kuriuos sudaro pažangos ir (arba) tęstinės veiklos lėšos;

45.1.4. dėl gautų viršplaninių Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų (įmokų) ir kompensacijų;

45.1.5. norint perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp vykdomų programų;

45.1.6. norint perskirstyti nepanaudotus pažangos arba tęstinės veiklos priemonėms numatytus valstybės biudžeto asignavimus, išskyrus Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšas, bendrojo finansavimo lėšas, kitoms pažangos priemonėms įgyvendinti, jeigu joms numatyta skirti lėšų tam tikrų metų biudžeto patvirtinimo įstatyme;

45.1.7. norint perskirstyti nepanaudotus pažangos arba tęstinės veiklos priemonėms numatytus valstybės biudžeto asignavimus, kuriuos sudaro Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšos, bendrojo finansavimo lėšos, tarp vykdomų pažangos ir tęstinės veiklos priemonių, kurios finansuojamos Europos Sąjungos ir kitos tarptautinės finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšomis;

45.1.8. norint perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp finansavimo šaltinių klasifikacijos kodų;

45.1.9. norint perskirstyti valstybės biudžeto asignavimus tarp ekonominės klasifikacijos straipsnių, kuriuose nurodomos išlaidos darbo užmokesčiui, ir kitų ekonominės klasifikacijos straipsnių;

45.2. informavę Finansų ministeriją apie valstybės biudžeto asignavimų pakeitimus, kai tie pakeitimai daromi:

45.2.1. norint pakeisti pirmųjų biudžetinių metų valstybės biudžeto asignavimų paskirstymą ketvirčiais;

45.2.2. norint perskirstyti nepanaudotus tęstinės veiklos priemonėms numatytus valstybės biudžeto asignavimus tarp tos pačios programos kitų tęstinės veiklos priemonių kitais, nei nustatyta Taisyklių 45.1.7 papunktyje, atvejais;

45.2.3. norint valstybės biudžeto asignavimus perskirstyti tarp ekonominės klasifikacijos ir funkcinės klasifikacijos straipsnių kitais, nei nustatyta Taisyklių 45.1.9 papunktyje, atvejais.

 

TREČIASIS SKIRSNIS

VYKDYMO ATSKAITOMYBĖ

 

46. Į tam tikrų metų valstybės biudžeto arba savivaldybių biudžetų panaudotus asignavimus įskaitomos lėšos, kurios paskutinę metų darbo dieną rezervuotos finansų įstaigos sąskaitoje ir (arba) valstybės ižde tvarkomoje sąskaitoje kaip pradėtas vykdyti mokėjimo pavedimas konkrečiam gavėjui (jeigu yra turėtas sąnaudas patvirtinantys dokumentai) ir kurios kitų metų pirmąją darbo dieną tokia pat suma bus pervestos tam pačiam gavėjui.

47. Finansų ministerija sudaro praėjusio laikotarpio (didėjančia tvarka) valstybės biudžeto vykdymo ataskaitą, kurioje kas mėnesį (ne vėliau kaip iki kito mėnesio paskutinės dienos) pagal kiekvieno mėnesio pirmos dienos duomenis pateikia faktinius duomenis pagal biudžeto pajamų rūšis, o kas ketvirtį (pasibaigus ketvirčiui – iki kito mėnesio paskutinės dienos) – ir planinius ir faktinius duomenis pagal biudžeto išlaidų funkcinę klasifikaciją, ir skelbia ją interneto svetainėje.

48. Savivaldybės teikia Finansų ministerijai pirmojo ketvirčio, pusmečio, devynių mėnesių ir metinių biudžeto vykdymo ataskaitų rinkinius per finansų ministro nustatytus terminus.

 

IV SKYRIUS

BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ DEPOZITAI IR KITOS LĖŠOS

 

49. Biudžetinių įstaigų depozitai – laikinai šių įstaigų saugomos ir dėl tam tikrų aplinkybių arba susitarimų turimos lėšos, kurios laikomos atskiroje finansų įstaigos sąskaitoje arba valstybės ižde tvarkomoje sąskaitoje ir susidarius atitinkamoms aplinkybėms grąžinamos subjektams, kuriems jos priklauso.

50. Biudžetinės įstaigos depozitus saugo ribotą laiką:

50.1. lėšas, kurios turi būti grąžintos fiziniams asmenims, – 3 metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino, o teisėsaugos institucijų (vidaus reikalų sistemos, prokuratūros ir teismų) depozitų sąskaitose laikomus iš areštuotų ir kitų asmenų paimtus pinigus – 6 mėnesius nuo teismo sprendimo grąžinti paimtus pinigus jų savininkui išsiuntimo registruotu laišku dienos;

50.2. lėšas, kurios turi būti grąžintos biudžetinėms įstaigoms, – iki biudžetinių metų pabaigos;

50.3. lėšas, kurios turi būti grąžintos kitiems juridiniams asmenims, – metus po šių lėšų grąžinimo sąlygose nustatyto termino.

51. Subjektams, kuriems priklauso depozitai, nustatytu laiku neatsiėmus savo lėšų, biudžetinės įstaigos perveda jas į atitinkamą valstybės ar savivaldybės biudžetą atitinkamai Taisyklių 26 punkte ar savivaldybės tarybos nustatyta tvarka.

52. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos yra:

52.1. lėšos, gautos įvykus draudžiamajam įvykiui, kai draudimo išmokos gavėjas yra biudžetinė įstaiga;

52.2. pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymą gauta parama (lėšos);

52.3 iš valstybės, tarptautinių ir užsienio organizacijų gautos kompensacijos, skirtos ankstesniais biudžetiniais metais turėtoms dalyvavimo jų organizuojamuose renginiuose, programose, projektuose ir tyrimuose išlaidoms padengti;

52.4. biudžetinių įstaigų skelbiamų konkursų dalyvių mokesčiai;

52.5. netesybos;

52.6. lėšos, gautos konkretiems gavėjams – fiziniams asmenims – išlaikyti (globos (rūpybos) išmokos, nustatytos Lietuvos Respublikos išmokų vaikams įstatyme);

52.7. lėšos, gautos iš kitos biudžetinės įstaigos už šiai įstaigai teikiamas paslaugas;

52.8. palūkanos už Taisyklių 49 punkte nurodytus depozitus;

52.9. kitos lėšos, gautos iš juridinių ir fizinių asmenų, taip pat tarptautinių ir užsienio organizacijų tam tikroms nenumatytoms biudžetinių įstaigų programų sąmatose išlaidoms padengti, kurios nėra gautos kaip asignavimai.

53. Kitos biudžetinių įstaigų lėšos naudojamos pagal atskirą įstaigos vadovo patvirtintą išlaidų sąmatą įstaigos funkcijoms atlikti.

54. Valstybės biudžeto asignavimų valdytojo ankstesniais biudžetiniais metais išleistiems valstybės biudžeto asignavimams (išskyrus programų dalį, kuri finansuojama iš įmokėtų į valstybės biudžetą biudžetinių įstaigų pajamų) kompensuoti gautos lėšos (neįskaitant Vyriausybės nutarimuose nustatytų atvejų ir lėšų, nurodytų Taisyklių 33 ir 52 punktuose) pervedamos į valstybės biudžetą.

 

___________________________________

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543

(Lietuvos Respublikos Vyriausybės

2024 m. rugpjūčio 14 d.

nutarimo Nr. 672

redakcija)

 

VALSTYBĖS VEIKLOS SRITIMS PRISKIRIAMŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO ASIGNAVIMŲ VALDYTOJŲ SĄRAŠAS

 

1.   Valstybės valdymo, regioninės politikos ir viešojo administravimo valstybės veiklos sritis:

1.1.   Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarija;

1.2.   Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarija;

1.3.   Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė;

1.4.   Lietuvos Respublikos vyriausioji rinkimų komisija;

1.5.   Vyriausioji tarnybinės etikos komisija;

1.6.   Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarija;

1.7.   Tarptautinės komisijos nacių ir sovietinio okupacinių režimų nusikaltimams Lietuvoje įvertinti sekretoriatas;

1.8.   Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija (ministrui pavestos valdymo sritys: viešasis administravimas, viešosios įstaigos, migracija, valstybės tarnyba, vietos savivalda, regionų plėtra, bendruomeninių organizacijų plėtra);

1.9. Viešojo valdymo agentūra.

2.   Aplinkos, miškų, klimato kaitos ir žemės tvarkymo valstybės veiklos sritis Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija.

3.   Energetikos valstybės veiklos sritis:

3.1.   Valstybinė energetikos reguliavimo taryba;

3.2.   Valstybinė atominės energetikos saugos inspekcija;

3.3.   Lietuvos Respublikos energetikos ministerija.

4.   Viešųjų finansų ir oficialiosios statistikos valstybės veiklos sritis:

4.1.  Lietuvos Respublikos finansų ministerija;

4.2. Valstybės duomenų agentūra.

5.   Ekonomikos konkurencingumo ir valstybės informacinių išteklių valstybės veiklos sritis:

5.1.   Lietuvos Respublikos konkurencijos taryba;

5.2.   Lietuvos Respublikos ekonomikos ir inovacijų ministerija;

5.3.   Viešųjų pirkimų tarnyba.

6.   Valstybės saugumo ir gynybos valstybės veiklos sritis:

6.1.   Lietuvos Respublikos valstybės saugumo departamentas;

6.2.   Lietuvos Respublikos specialiųjų tyrimų tarnyba;

6.3.   Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija;

6.4.   Lietuvos Respublikos vadovybės apsaugos tarnyba;

6.5. Lietuvos Respublikos žvalgybos kontrolierių įstaiga.

7.   Viešojo saugumo valstybės veiklos sritis – Vidaus reikalų ministerija (ministrui pavesta valdymo sritis – viešasis saugumas).

8.   Kultūros ir visuomenės informavimo valstybės veiklos sritis:

8.1.   Lietuvos Respublikos valstybinė kultūros paveldo komisija;

8.2.   Etninės kultūros globos taryba;

8.3.   Lietuvos gyventojų genocido ir rezistencijos tyrimo centras;

8.4.   Lietuvos radijo ir televizijos komisija;

8.5.   Valstybinė lietuvių kalbos komisija;

8.6.   Žurnalistų etikos inspektoriaus tarnyba;

8.7.   viešoji įstaiga „Lietuvos nacionalinis radijas ir televizija“;

8.8.   Lietuvos Respublikos kultūros ministerija;

8.9.   Tautinių mažumų departamentas prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės;

8.10.   Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnyba;

8.11.   Lietuvos nacionalinė Martyno Mažvydo biblioteka;

8.12.   Lietuvos nacionalinis muziejus;

8.13.   Lietuvos nacionalinis dailės muziejus;

8.14.   Nacionalinis M. K. Čiurlionio dailės muziejus;

8.15.   Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras;

8.16.   Lietuvos nacionalinis dramos teatras;

8.17.   Nacionalinis Kauno dramos teatras;

8.18.   Koncertinė įstaiga Lietuvos nacionalinė filharmonija;

8.19.   Nacionalinis muziejus Lietuvos Didžiosios Kunigaikštystės valdovų rūmai;

8.20.   VšĮ Medijų rėmimo fondas.

9.   Socialinės apsaugos ir užimtumo valstybės veiklos sritis:

9.1.   Nacionalinė šeimos taryba;

9.2.   Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija.

10. Transporto ir ryšių valstybės veiklos sritis:

10.1. Lietuvos Respublikos ryšių reguliavimo tarnyba;

10.2. Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija.

11. Sveikatos valstybės veiklos sritis:

11.1. Nacionalinė sveikatos taryba;

11.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija;

11.3. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentas.

12.    Švietimo, mokslo ir sporto valstybės veiklos sritis:

12.1.    Lietuvos Respublikos akademinės etikos ir procedūrų kontrolieriaus tarnyba;

12.2.    Lietuvos mokslo taryba;

12.3.    Lietuvos mokslų akademija;

12.4.    Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerija;

12.5.    Vilniaus universitetas;

12.6.    Vytauto Didžiojo universitetas;

12.7.    Kauno technologijos universitetas;

12.8.    Vilniaus Gedimino technikos universitetas;

12.9.    Klaipėdos universitetas;

12.10Mykolo Romerio universitetas;

12.11Lietuvos sveikatos mokslų universitetas;

12.12Vilniaus dailės akademija;

12.13Lietuvos sporto universitetas;

12.14Lietuvos muzikos ir teatro akademija;

12.15Lietuvos energetikos institutas;

12.16Nacionalinis vėžio institutas;

12.17Lietuvos kultūros tyrimų institutas;

12.18Lietuvos istorijos institutas;

12.19Lietuvių literatūros ir tautosakos institutas;

12.20Lietuvių kalbos institutas;

12.21.  Lietuvos socialinių mokslų centras;

12.22Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Inovatyvios medicinos centras;

12.23Lietuvos agrarinių ir miškų mokslų centras;

12.24Gamtos tyrimų centras;

12.25Valstybinis mokslinių tyrimų institutas Fizinių ir technologijos mokslų centras;

12.26Kauno kunigų seminarija;

12.27Telšių Vyskupo Vincento Borisevičiaus kunigų seminarija;

12.28Vilniaus Šv. Juozapo kunigų seminarija.

13. Teisingumo valstybės veiklos sritis:

13.1.    Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas;

13.2.    Lietuvos Aukščiausiasis Teismas;

13.3.    Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas;

13.4.    Lietuvos apeliacinis teismas;

13.5.    Vilniaus apygardos teismas;

13.6.    Kauno apygardos teismas;

13.7.    Klaipėdos apygardos teismas;

13.8.    Šiaulių apygardos teismas;

13.9.    Panevėžio apygardos teismas;

13.10Vilniaus miesto apylinkės teismas;

13.11Kauno apylinkės teismas;

13.12Klaipėdos apylinkės teismas;

13.13Šiaulių apylinkės teismas;

13.14Panevėžio apylinkės teismas;

13.15Alytaus apylinkės teismas;

13.16Marijampolės apylinkės teismas;

13.17Plungės apylinkės teismas;

13.18Tauragės apylinkės teismas;

13.19Telšių apylinkės teismas;

13.20Utenos apylinkės teismas;

13.21Vilniaus regiono apylinkės teismas;

13.22Regionų administracinis teismas;

13.23Nacionalinė teismų administracija;

13.24Lietuvos Respublikos generalinė prokuratūra;

13.25Lietuvos Respublikos Seimo kontrolierių įstaiga;

13.26Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaiga;

13.27Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba;

13.28.  Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija;

13.29Lietuvos administracinių ginčų komisija;

13.30.  Mokestinių ginčų komisija prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės;

13.31Valstybinė duomenų apsaugos inspekcija.

14.   Užsienio politikos valstybės veiklos sritis – Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministerija.

15.   Žemės ir maisto ūkio, kaimo plėtros, žuvininkystės ir veterinarijos valstybės veiklos sritis:

15.1.    Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija;

15.2.    Valstybinė maisto ir veterinarijos tarnyba.

 

––––––––––––––––––––