PanevezioHerbas

 

PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL SAVIVALDYBĖS MERO 2023 M. LIEPOS 20 D. POTVARKIO NR. M-221 „DĖL ĮGALIOJIMO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUI, ĮSTAIGŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. LAPKRIČIO 3 D. ĮSAKYMO NR. A-980 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“ PAKEITIMO

 

2024 m. spalio 22 d. Nr. M-641

Panevėžys

 

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 14 straipsnio 4 punkto 2 dalimi, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4, 15 punktais, Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“, Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento, patvirtinto Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2023 m. balandžio 20 d. sprendimu Nr. 1-103 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės tarybos veiklos reglamento patvirtinimo ir Savivaldybės tarybos 2015 m. kovo 26 d. sprendimo Nr. 1-44 pripažinimo netekusiu galios“, 292 punktu:

1. P a k e i č i u Panevėžio miesto savivaldybės mero 2023 m. liepos 20 d. potvarkį Nr. M-221 „Dėl įgaliojimo Savivaldybės administracijos direktoriui, Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus 2020 m. lapkričio 3 d. įsakymo Nr. A-980 pripažinimo netekusiu galios“:

1.1. pakeičiu pavadinimą ir išdėstau jį taip:

DĖL ĮGALIOJIMO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUI, SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGŲ IR SOCIALINES PASLAUGAS TEIKIANČIŲ FIZINIŲ ASMENŲ TEIKIAMŲ AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS 2020 M. LAPKRIČIO 3 D. ĮSAKYMO NR. A-980 PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS“;

 

1.2. pakeičiu 1, 2 punktus ir išdėstau juos taip:

1. Į g a l i o j u  Panevėžio miesto savivaldybės administracijos direktorių priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotas socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugas, jų pratęsimo, sustabdymo ar nutraukimo.

2. T v i r t i n u  Socialinių paslaugų įstaigų ir socialines paslaugas teikiančių fizinių asmenų teikiamų akredituotų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).“;

1.3. pakeičiu minėtu potvarkiu patvirtintą Įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą, ir išdėstau jį nauja redakcija (pridedama).

2. N u s t a t a u, kad potvarkis:

2.1. skelbiamas Teisės aktų registre ir Panevėžio miesto savivaldybės interneto svetainėje;

2.2. įsigalioja kitą dieną po oficialaus paskelbimo Teisės aktų registre.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                         Rytis Mykolas Račkauskas

 

 

 

PATVIRTINTA

Panevėžio miesto savivaldybės mero

2023 m. liepos 20 d. potvarkiu Nr. M-221

(Panevėžio miesto savivaldybės mero

2024 m. spalio 22 d. potvarkio Nr. M-641

redakcija)

 

 

SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ĮSTAIGŲ IR SOCIALINES PASLAUGAS TEIKIANČIŲ FIZINIŲ ASMENŲ TEIKIAMŲ AKREDITUOTŲ SOCIALINIŲ PASLAUGŲ KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Socialinių paslaugų įstaigų ir socialines paslaugas teikiančių fizinių asmenų teikiamų akredituotų socialinių paslaugų kokybės kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato Panevėžio miesto savivaldybės administracijos (toliau – Savivaldybės administracija) vykdomas Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo (toliau – Įstatymas) 2 straipsnio 10 dalyje ir 21 straipsnio 2 punkte nurodytų socialinių paslaugų įstaigų (toliau – Įstaiga) ir socialines paslaugas teikiančių fizinių asmenų (toliau – Fiziniai asmenys), veikiančių savivaldybės teritorijoje, atitikties akredituotai socialinei priežiūrai, laikino atokvėpio paslaugai keliamiems norminiams teisės aktų reikalavimams (toliau – atitiktis reikalavimams) vertinimų procedūras, socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugų akreditavimo sustabdymo ir naikinimo procedūras.

2. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Įstatymu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašu (toliau – Akreditavimo tvarkos aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“, ir Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais (toliau – Socialinės priežiūros reikalavimai), patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“.

3.  Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių įstaigų veiklą, susijusių su akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos teikimu, sąvokas.

 

II SKYRIUS

ATITIKTIES AKREDITUOTAI SOCIALINEI PRIEŽIŪRAI IR LAIKINAM ATOKVĖPIUI KELIAMIEMS REIKALAVIMAMS VERTINIMŲ PROCEDŪROS

 

4. Vertinimo procesas – visuma atliekamų priemonių, kurias sudaro vertinimų planavimas, pranešimų apie planuojamą atlikti vertinimą formavimas ir teikimas, informacijos surinkimas, tikrinimas ir vertinimas, rezultatų pateikimas, rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimo veikla.

5. Vertinimo metodai – Įstaigos personalo, Fizinio asmens, paslaugų gavėjų grupinės ir individualios apklausos žodžiu ir (ar) raštu, stebėjimas, dokumentų analizė ir kt.

6. Atsakingas darbuotojas – Savivaldybės administracijos Socialinių reikalų skyriaus (toliau – Skyrius) Socialinių paslaugų poskyrio (toliau – Poskyris) atsakingas darbuotojas, kuris vykdydamas priskirtas funkcijas atlieka Įstaigų ir Fizinių asmenų teikiamų akredituotų socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugų kontrolę pagal socialinės priežiūros, laikino atokvėpio įstaigos tipą ir paslaugų rūšis pagal Skyriaus vedėjo patvirtintą einamųjų metų planuojamų atlikti patikrinimų planą (toliau – planas).

7. Sprendimas – Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikiną atokvėpį suteikimo, pratęsimo, sustabdymo ar panaikinimo.

8. Įstaigos ir Fizinio asmens teikiamų akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugų atitikties reikalavimams vertinimai ir patikrinimai (planiniai) atliekami Poskyrio atsakingo darbuotojo pagal planą, bet ne rečiau kaip kartą per 2 metus.

9. Poskyrio atsakingas darbuotojas iki einamųjų metų vasario 1 d. per dokumentų valdymo sistemą „Avilys“ (toliau – DVS „Avilys“) teikia Skyriaus vedėjui tvirtinti sudarytą ir su Poskyrio vedėju suderintą planą. Skyriaus vedėjas pagal pateiktą planą suformuoja DVS „Avilys“ užduotis.

10. Planinių vertinimų tikslas – atlikti Įstaigos ir Fizinio asmens teikiamų akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugų atitikties reikalavimams patikrinimą. Įvertinti informaciją apie Įstaigą ir Fizinį asmenį, suteikti konsultaciją dėl atitikties reikalavimų taikymo.

11. Įstaigos ir Fizinio asmens atitikties reikalavimams vertinimas gali būti numatomas pagal prioritetines Įstaigos ir Fizinio asmens akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugų sritis. Prioritetinės Įstaigos ir Fizinio asmens socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugų sritys gali būti išskiriamos pagal Įstaigų tipus ir (ar) akredituotos socialinės paslaugos rūšį (planiniai vertinimai), taip pat atsižvelgiant į Savivaldybės administracijos praktikoje nustatomus pažeidimus ir (ar) gaunamuose skunduose keliamus klausimus (neplaniniai vertinimai).

12. Apie numatomą vykdyti planinį atitikties reikalavimams vertinimą atsakingas darbuotojas Įstaigos vadovui ir Fiziniam asmeniui likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki numatomo atlikti vertinimo pradžios raštu išsiunčia informacinį pranešimą el. paštu. Informaciniame pranešime nurodoma vertinimo data, laikas, trukmė (preliminari data, iki kurios datos vertinimas turi būti baigtas), tikslas, pagrindas, kokius dokumentus Įstaiga ir Fizinis asmuo privalo pateikti, kita būtina informacija.

13. Įstaigos ir Fizinio asmens planinis atitikties reikalavimams vertinimas neatliekamas, jeigu nėra praėję 6 mėnesiai po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą suteikimo.

14. Neplaninis Įstaigos ir Fizinio asmens atitikties reikalavimams vertinimas atliekamas Poskyrio vedėjo siūlymu Skyriaus vedėjo iniciatyva, nepranešus numatomai vertinti Įstaigai ir Fiziniam asmeniui. Neplaninis Įstaigos ir Fizinio asmens vertinimas atliekamas, kai:

14.1. gaunamas institucijos rašytinis prašymas ar pavedimas atlikti vertinimą;

14.2. gaunamas Fizinio ar juridinio asmens motyvuotas ar teisiškai pagrįstas pranešimas dėl Įstaigos ir Fizinio asmens veiklos, kuri gali neatitikti akredituotoms socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugoms keliamų atitikties reikalavimų;

14.3. siekiama užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti atitikties reikalavimų pažeidimai, įgyvendintos rekomendacijos ir (ar) priimti sprendimai;

14.4. gaunamas skundas dėl konkrečios Įstaigos ir Fizinio asmens netinkamų veiksmų, tokiu atveju priimamas Skyriaus ar Poskyrio vedėjo sprendimas atlikti neplaninį vertinimą, vadovaujantis Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Panevėžio miesto savivaldybėje taisyklėmis, patvirtintomis Savivaldybės administracijos direktoriaus 2022 m. gegužės 17 d. įsakymu Nr. A-489 „Dėl Asmenų aptarnavimo, jų prašymų ir skundų nagrinėjimo Panevėžio miesto savivaldybėje taisyklių patvirtinimo ir Administracijos direktoriaus 2018 m. vasario 21 d. įsakymo Nr. A-131(4.1E) pripažinimo netekusiu galios“.

15. Atsakingas darbuotojas prieš pradėdamas Įstaigos ir Fizinio asmens planinį arba neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą, peržiūri ir analizuoja Savivaldybės administracijos turimą informaciją apie planuojamą vertinti Įstaigą ir Fizinį asmenį, pagrindinius dokumentus, nustatytus reikalavimus personalui, patalpoms ir kt.

16. Atliekant planinį ar neplaninį atitikties reikalavimams vertinimą, Įstaigos ir Fizinio asmens teikiamų akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugų kokybė vertinama visa reikalavimų apimtimi, jeigu sprendime dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą ar laikino atokvėpio paslaugą sustabdymo nenumatyta kitaip. Tuo atveju, jei atliekamas neplaninis vertinimas, atsakingas darbuotojas, atvykęs į Įstaigą ir pas Fizinį asmenį, privalo prisistatyti, paaiškinti atvykimo tikslą, įteikti vietoje ar po patikrinimo išsiųsti el. paštu informacinį pranešimą dėl neplaninio patikrinimo.

17. Atsakingas darbuotojas, atlikdamas Įstaigos atitikties reikalavimams vertinimą, tikrina, ar Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos atitinka teisės aktuose nustatytus reikalavimus personalo struktūrai, skaičiui, išsilavinimui ir patalpoms, Fizinio asmens – socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugai teikti. Atliekant Įstaigos ir Fizinio asmens atitikties reikalavimams vertinimą, užpildomas Įstaigos ir Fizinio asmens vertinimo metu pateiktų (nepateiktų) dokumentų sąrašas (toliau – Dokumentų sąrašas) (Tvarkos aprašo 1 priedas), kurį atsakingas darbuotojas pasirašo kartu su Įstaigos vadovu arba kitu Įstaigos atsakingu asmeniu, Fiziniu asmeniu. Pildant Dokumentų sąrašą laikomasi šių reikalavimų:

17.1. Dokumentų sąrašo numatytoje grafoje įrašoma, koks konkretus dokumentas pateiktas, nurodomas jo pavadinimas, numeris, data, lapų skaičius ir pan.

17.2. Jeigu Įstaigos vadovas ar kitas Įstaigos atsakingas asmuo, Fizinis asmuo atsisako pateikti prašomus dokumentus, numatytoje Dokumentų sąrašo grafoje įrašoma „Atsisakė pateikti dokumentus“, taip pat nurodoma atsisakymo priežastis.

17.3. Jeigu Įstaigos vadovas ar kitas Įstaigos atsakingas asmuo, Fizinis asmuo nurodo, kad dokumentų neturi, numatytoje Dokumentų sąrašo grafoje įrašoma „Dokumentų neturi“.

18. Atsakingas darbuotojas turi teisę Įstaigos ir Fizinio asmens pateiktus dokumentus analizuoti ir įvertinti savo darbo vietoje.

19. Atsakingas darbuotojas, atlikęs Įstaigos ir Fizinio asmens planinį arba neplaninį akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos atitikties reikalavimams vertinimą, parengia Įstaigos planinį (neplaninį) akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio  atitikties reikalavimams vertinimo aktą (toliau – Vertinimo aktas) (Tvarkos aprašo 2 priedas) dėl Įstaigos ir Fizinio asmens teikiamos akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo per 20 darbo dienų nuo tikrinimo pradžios. Vertinimo akte nurodoma: Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens, kurioje (pas kurį) atliekamas akredituotos socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos atitikties reikalavimams vertinimas, atliekamo vertinimo teisinis pagrindas, tikslas, vertinimo rūšis (pirminis, antrinis ar tretinis), vertinimo kriterijai, išnagrinėtų dokumentų sąrašas, nustatyti trūkumai (pažeidimai), išvados. Vertinimo akto rengimo terminas gali būti ilgesnis, bet ne daugiau nei 30 darbo dienų, atsižvelgiant į vertinimo metu surinktos informacijos sudėtingumą, informacijos iš kitų institucijų surinkimą.

20. Atlikus Įstaigos ir Fizinio asmens pirminį vertinimą ir nenustačius pažeidimų, atsakingas darbuotojas raštu informuoja Įstaigos vadovą  ir (ar) Fizinį asmenį ir vertinimas baigiamas.

Atlikus pirminį vertinimą ir nustačius pažeidimų, užpildytą Vertinimo aktą atsakingas darbuotojas perduoda susipažinti vertintos Įstaigos vadovui ir (ar) Fiziniam asmeniui, Skyriaus ir Poskyrio vedėjams. Vertinimo akte nurodomas terminas nustatytiems trūkumams pašalinti.

21. Jeigu Įstaiga ir (ar) Fizinis asmuo per nustatytą terminą trūkumų nepašalina, Savivaldybės administracijos direktorius turi teisę priimti sprendimą dėl Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens socialinės priežiūros paslaugų teikimo sustabdymo ar nutraukimo.

22. Poskyris, gavęs Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens informaciją apie vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą, įvertina, ar Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku, baigia vertinimą.

Nustačius, kad pažeidimai nepašalinti, atliekamas Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens antrinis ar tretinis vertinimas.

23. Apie nustatytus pažeidimus ne vėliau kaip per 14 darbo dienų po atlikto antrinio ar tretinio vertinimo raštu informuojamas Įstaigos steigėjas ir (ar) Fizinis asmuo.

24. Antrinio ar tretinio vertinimo metu nustačius, kad pašalinti visi pažeidimai, atsakingas darbuotojas Vertinimo aktą perduoda susipažinti vertintos Įstaigos vadovui ir (ar) Fiziniam asmeniui, Skyriaus ir Poskyrio vedėjams ir baigia Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens vertinimą.

25. Antrinio ar tretinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams, pažeidimai arba jų dalis nepašalinti, atsakingas darbuotojas rengia Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo projektą dėl teisės Įstaigoje ir (ar) Fiziniam asmeniui teikti akredituotų socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugų teikimo sustabdymo. Sustabdžius akredituotos socialinės priežiūros ir (ar) laikino atokvėpio paslaugų teikimo galiojimą, Įstaigai ir (ar) Fiziniam asmeniui leidžiama toliau teikti socialinę priežiūrą ir (ar) laikiną atokvėpį visą teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) laikino atokvėpio paslaugas sustabdymo laikotarpį, išskyrus atvejus, kai nustatyti pažeidimai kelia grėsmę socialinių paslaugų gavėjų interesams ir saugumui.

26. Sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą sustabdymo Įstaigai ir (ar) Fiziniam asmeniui išsiunčiamas per 3 (tris) darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, nurodant terminą, per kurį vertinimo metu nustatyti pažeidimai turi būti pašalinti, sprendimo apskundimo tvarką, terminus, Įstaigos ir Fizinio asmens konsultavimosi galimybes.

27. Poskyris, gavęs Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens informaciją apie antrinio vertinimo metu nustatytų pažeidimų pašalinimą (po Įstaigos turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą sustabdymo), per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos įvertina, ar Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens veiksmai yra tinkami ir atlikti laiku.

28. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad visi neatitikimai teisės aktams ar pažeidimai pašalinti, atsakingas darbuotojas parengia sprendimo projektą dėl Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) laikiną atokvėpį panaikinimo, išsiunčia jį Įstaigai ir (ar) Fiziniam asmeniui ir baigia Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens atitikties reikalavimams vertinimą. Šiuo atveju sprendimas privalo būti priimtas per 14 kalendorinių dienų nuo informacijos apie pažeidimų pašalinimą gavimo dienos.

29. Tretinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai teisės aktams, pažeidimai arba jų dalis nepašalinti, atsakingas darbuotojas parengia Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimo projektą dėl Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens turimos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą panaikinimo. Šiuo atveju sprendimas privalo būti priimtas per 3 darbo dienas.

30. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikiną atokvėpį, atsakingas darbuotojas ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo sprendimo priėmimo dienos įveda informaciją apie Įstaigai ir (ar) Fiziniam asmeniui panaikintą teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikiną atokvėpį į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (SPIS).

31. Priėmus sprendimą panaikinti Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą, Poskyris per 2 darbo dienas informuoja Įstaigos steigėją ir (ar) Fizinį asmenį.

32. Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą, laikino atokvėpio paslaugą panaikinimas skiriamas kaip kraštutinė priemonė už nepašalintus pažeidimus.

 

III SKYRIUS

ĮSTAIGŲ KONSULTAVIMAS

 

33. Atsakingas darbuotojas teikia Įstaigai ir Fiziniam asmeniui konsultacijas, siekdamas padėti laikytis teisės aktų reikalavimų.

34. Konsultacijos teikiamos žodžiu Įstaigos ir Fizinio asmens veiklos vietoje, telefonu arba raštu, atsakant į oficialų paklausimą.

35. Atsakingas darbuotojas informuodamas Įstaigą ir (ar) Fizinį asmenį raštu privalo nurodyti visas konsultavimosi galimybes.

36. Atsakingas darbuotojas konsultaciją nedelsdamas gali suteikti žodžiu arba raštu, jeigu klausimas yra aiškiai reglamentuotas teisės aktuose. Kitais atvejais, konsultacija suteikiama el. paštu arba raštu ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Įstaigos ir (ar) Fizinio asmens kreipimosi dienos.

37. Atsakingas darbuotojas suteikęs konsultaciją sprendžia, ar klausimas gali būti aktualus daugumai Įstaigų ir Fizinių asmenų, jeigu nusprendžiama, kad klausimas aktualus, organizuoja susitikimą su Įstaigomis ir (ar) Fiziniais asmenimis šiems klausimams aptarti.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

38. Savivaldybės sprendimai, susiję su Tvarkos aprašo reikalavimų vykdymu, gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

________________________