JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

 

 

POTVARKIS

DĖL JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS, LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS AKREDITAVIMO IR AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2024-07-08 Nr. V3-318

Jurbarkas

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 33 straipsniu, Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 4, 15 punktai ir 16.2 papunkčiu, Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“, Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1-492 „Dėl Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“:

1. Tvirtinu Jurbarko rajono savivaldybės socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašą (pridedama).

2. Nurodau, kad informacija apie Jurbarko rajono savivaldybės teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas bei fizinius asmenis teikiančius, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą, skelbiama savivaldybės interneto svetainėje www.jurbarkas.lt.

3. Skelbiu šį potvarkį Teisės aktų registre ir savivaldybės interneto svetainėje.

4. P  r i p a ž į s t u  netekusiu galios Jurbarko rajono savivaldybės mero 2023 m. rugpjūčio 28 d. potvarkį Nr. V3-237 „Dėl Jurbarko rajono savivaldybės socialinės priežiūros akreditavimo ir įstaigų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

 

 

Savivaldybės meras                                              Skirmantas Mockevičius

 

 

PATVIRTINTA

Jurbarko rajono savivaldybės mero

2024 m. liepos 8 d. potvarkiu

Nr. V3-318

 

JURBARKO RAJONO SAVIVALDYBĖS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS  IR LAIKINO ATOKVĖPIO AKREDITAVIMO IR AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS KONTROLĖS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Jurbarko rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybės) socialinės priežiūros akreditavimo, laikino atokvėpio ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašas  (toliau – Aprašas) reglamentuoja įstaigų bei fizinių asmenų (toliau – Įstaiga arba Pareiškėjas), pageidaujančių teikti akredituotą socialinę priežiūrą Savivaldybės teritorijoje, prašymų ir dokumentų pateikimą, jų vertinimą, teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimą, įstaigos teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą sustabdymą ar panaikinimą, akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės organizavimą bei vykdymą socialinės priežiūros paslaugas teikiančiose Savivaldybės biudžetinėse įstaigose, viešosiose įstaigose, asociacijose, bendruomenėse, kitose socialinių paslaugų įstaigose ir pas fizinius asmenis, teikiančius akredituotą socialinę priežiūrą bei sutarties sudarymo tvarką.

2. Socialinės priežiūros paslaugas teikiančių įstaigų ir fizinių asmenų akreditavimo ir kontrolės tikslas – įvertinti Įstaigos ir Pareiškėjo, norinčios teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pasirengimą teikti šias paslaugas bei užtikrinti ir gerinti teikiamų paslaugų kokybę.

3. Socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo uždaviniai:

3.1. įvertinti Įstaigos ir Pareiškėjo potencialą ir pasirengimą organizuoti socialinės priežiūros paslaugas;

3.2. užtikrinti socialinės priežiūros paslaugas teikiančios Įstaigos ir Fizinio asmens veiklos kokybę ir kontrolę.

4. Įstaigų ir Pareiškėjo vertinimo procedūras atlieka bei teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolę vykdo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu paskirti Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyriaus (toliau – Socialinės paramos skyriaus) darbuotojai (toliau – Paskirtas darbuotojas) vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymu (toliau – Įstatymas), Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. A1-622 „Dėl Socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Tvarkos aprašas), Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais ir rekomendacijomis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. liepos 10 d. įsakymu Nr. A1-658 „Dėl Akredituotos vaikų dienos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų ir rekomendacijų patvirtinimo“ (toliau – VDC reikalavimai ir rekomendacijos), bei Akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimais, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 5 d. įsakymu Nr. A1- 492 Dėl akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimų patvirtinimo“, (toliau – Socialinės priežiūros reikalavimai) bei šiuo Aprašu.

5. Šiame apraše vartojamos sąvokos atitinka Įstatyme bei Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, (toliau – Katalogas) Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo, skyrimo ir organizavimo tvarkos aprašo, senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos ir socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“ (toliau –SADM aprašas) apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMŲ IR DOKUMENTŲ PATEIKIMO, VERTINIMO BEI SPRENDIMŲ DĖL TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMO PRIĖMIMO PROCEDŪROS

 

6. Įstaigų prašymai leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą (užpildyti lietuvių kalba, pasirašyti įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens) (toliau – Prašymas) (Tvarkos aprašo priedas Nr. 1) ir Tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai teikiami Savivaldybės administracijai raštu ar elektroniniu paštu info@jurbarkas.lt. Šie dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete. Prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu 2014 m. liepos 23 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) Nr. 910/2014 dėl elektroninės atpažinties ir elektroninių operacijų patikimumo užtikrinimo paslaugų vidaus rinkoje, kuriuo panaikinama Direktyva 1999/93/E, nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus.

7. Savivaldybės administracija, gavusi prašymą ir dokumentus, įvertina, ar:

7.1. Įstaiga atitinka VDC reikalavimuose ir rekomendacijose ir (ar) Socialinės priežiūros reikalavimuose nustatytus reikalavimus personalo išsilavinimui ir patalpoms (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Socialinių paslaugų katalogu, patalpos yra būtinos);

7.2. prašymas užpildytas Tvarkos aprašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta visa reikalinga informacija;

7.3. pateikti visi Tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai.

8. Įstaiga ar Pareiškėjas, pageidaujantis teikti akredituotas socialines paslaugas Savivaldybės, kurios teritorijoje vykdys veiklą, administracijai pateikia nustatytos formos prašymą leisti teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir (ar) akredituotą laikino atokvėpio paslaugą (toliau – prašymas akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti) (Tvarkos aprašo 3 priedas). Prašymas akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti turi būti užpildytas lietuvių kalba, pasirašytas fizinio asmens. Jei prašymas akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti teikiamas elektroniniu paštu, jis turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu, atitinkančiu Reglamente (ES) Nr. 910/2014 nustatytus kvalifikuotam elektroniniam parašui keliamus reikalavimus. Jei fizinis asmuo vykdo veiklą keliose savivaldybėse, jis gali teikti šiame punkte nurodytą prašymą kelių savivaldybių administracijoms.

9. Fizinis asmuo kartu su prašymu akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti privalo pateikti lietuvių kalba surašytus Tvarkos aprašo 6.3 ir 6.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus (arba jų vertimus, patvirtintus vertėjo parašu) arba jų kopijas.

10. Savivaldybės mero potvarkiu ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta Socialinės priežiūros paslaugų akreditavimo komisija (toliau – Komisija), gavusi Prašymą, įvertina, ar pateiktas Prašymas, prašymas akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti ir dokumentai atitinka Tvarkos aprašo 5 ir 7 punkte keliamus reikalavimus. Nustačius, kad Įstaiga ar Pareiškėjas prašyme nenurodė visos reikalingos informacijos, pateikė ne visus nurodytus dokumentus, dokumentai netinkamai įforminti, apie tai per 10 darbo dienas raštu informuoja juos pateikusią Įstaigą ir nustato terminą reikalingiems dokumentams ir (ar) informacijai pateikti. Jei per nustatytą terminą pareiškėjas trūkstamų dokumentų nepateikia, priimamas sprendimas Įstaigos ar Pareiškėjo pateikto Prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai Įstaiga ar Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos informuojamas raštu, nurodant procedūros nutraukimo priežastį.

11. Komisija vertinimo metu užpildo Atitikimo nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos teikimo reikalavimams vertinimo formą (toliau – Reikalavimų forma) (1 priedas) ir ją pasirašo. Formoje Komisija, įvertinusi prašymo ir dokumentų atitikimą akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimams, pateikia išvadą ir siūlymus Savivaldybės merui arba jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriui priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo ar dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo. Išvada ir siūlymas turi būti pasirašyti Komisijos pirmininkas ir sekretorius. Pareiškėjui Reikalavimų forma nėra pildoma.

12. Įstaigos pateiktų dokumentų atitikimo nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros reikalavimams vertinimas vykdomas ne ilgiau kaip 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos.

13. Sprendimą dėl Prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo priima Komisija.

14. Jei per nustatytą terminą Įstaiga ar Pareiškėjas trūkstamų dokumentų ir (ar) informacijos nepateikia (nepatikslina), Komisijos siūlymu Savivaldybės mero ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas Įstaigos ar Pareiškėjo pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūrą nutraukti. Apie tai Įstaiga ar Pareiškėjas per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuojama raštu, nurodant nutraukimo priežastį.

15. Aprašo 6–10 punktuose nurodyta procedūra atliekama ne ilgiau kaip per 30 kalendorinių dienų nuo prašymo gavimo dienos.

 

III SKYRIUS

TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ SUTEIKIMAS, SUTARTIES SUDARYMAS

 

16. Nustačius, kad Pareiškėjas Prašyme nurodė visą reikalingą informaciją, pateikė visus reikalingus tinkamai įformintus dokumentus, Komisijos siūlymu Savivaldybės mero ar jo įgalioto Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu priimamas sprendimas dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo (Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakyme nurodomas Įstaigos, kuriai suteikiama teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, pavadinimas, kodas, teisinė forma, buveinės adresas, padalinio / filialo (jeigu įsteigtas), kuris teiks akredituotą socialinę priežiūrą, pavadinimas ir teikimo vietos adresas (jeigu akredituota socialinė priežiūra teikiama kitu, ne įstaigos buveinės adresu), paslaugos rūšis ir tikslinė grupė pagal Katalogą ir akredituojamos socialinės priežiūros vietų skaičius). Apie priimtą sprendimą Pareiškėjas per 5 darbo dienas informuojamas raštu.

17. Paskirtas darbuotojas į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą (toliau – SPIS) įveda informaciją apie:

17.1. Įstaigas, kurioms suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas (pasirenka akredituotų socialinių paslaugų rūšį, nurodo prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiamos akredituotos socialinės paslaugos, pavadinimą, įstaigos kodą, įstaigos pavadinimą, įstaigos kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi grupes gavėjų, kuriems įstaiga teiks akredituotas socialines paslaugas, akredituotų socialinių paslaugų teikimo vietos kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), vietų skaičių įstaigoje, kurioje bus teikiamos akredituotos socialinės paslaugos (jei paslaugoms teikti, vadovaujantis Katalogu, būtinos patalpos), etatų akredituotoms socialinėms paslaugoms teikti skaičių ir darbuotojų, teiksiančių šias paslaugas, skaičių, sprendimo dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas priėmimo datą (jei prašoma leisti teikti vaikų dienos socialinę priežiūrą, pažymi, kokią negalią turinčius vaikus įstaiga gali priimti, ar patekimas į įstaigos patalpas pritaikytas asmenims su negalia, o jei prašoma leisti teikti socialinę reabilitaciją asmenims su negalia bendruomenėje, pažymi, kokią negalią turinčius asmenis (pagal negalios pobūdį, vaikui nustatytą neįgalumo lygį, asmeniui nustatytą dalyvumo lygį (iki 2023 m. gruodžio 31 d. – nustatytą darbingumo lygį, specialiųjų poreikių lygį)) įstaiga gali priimti));

17.2. Fizinius asmenis, kuriems suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas (pasirenka akredituotų socialinių paslaugų rūšį, nurodo vardą, pavardę, asmens gimimo datą, prašymo datą, savivaldybės, kurioje bus teikiamos akredituotos socialinės paslaugos, pavadinimą, fizinio asmens kontaktus (telefono ryšio numerį ir elektroninio pašto adresą), pažymi grupes gavėjų, kuriems fizinis asmuo teiks akredituotas socialines paslaugas, sprendimo dėl teisės teikti akredituotas socialines paslaugas priėmimo datą).

18. Įstaigos ar Pareiškėjai, kuriems suteikta teisė teikti akredituotas socialines paslaugas, pasikeitus prašyme ar jo priede (prieduose) pateiktiems duomenims, nedelsdami, bet ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo šių duomenų pasikeitimo dienos, raštu informuoja Savivaldybės administraciją, kuriai buvo teiktas Tvarkos aprašo 5 ar 7 punkte nurodytas prašymas, nurodydami įstaigos pavadinimą ir kodą ar fizinio asmens vardą ir pavardę, gimimo datą, duomenis, kuriuos prašoma patikslinti, ir duomenų tikslinimo priežastį, kartu pateikdami iš naujo užpildytą atitinkamą (-as) prašymo priedo (-ų) formą (-as). Paskirtas darbuotojas per 5 darbo dienas nuo minėtos informacijos ir prašymo priedo (-ų) pateikimo dienos juos įvertina ir patikslina duomenis SPIS.

19. Įstaigai teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikiama neterminuotai nuo sprendimo teikti akredituotą socialinę priežiūrą priėmimo dienos.

20. Įstaiga, kuriai suteikta teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą, kreipiasi į Savivaldybės administraciją dėl asmeniui (šeimai) teikiamų socialinių paslaugų išlaidų finansavimo sutarties sudarymo. Sutarties projektą rengia Socialinės paramos skyriaus darbuotojas, atsakingas už socialinių paslaugų administravimą. Sutartį pasirašo Savivaldybės administracijos direktorius ar jo įgaliotas asmuo ir Įstaigos vadovas ir paslaugos gavėjas.

21. Akredituotos socialinės priežiūros paslaugos finansuojamos iš Savivaldybės biudžeto lėšų ir iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams.

 

IV SKYRIUS

ĮSTAIGOS TEISĖS TEIKTI AKREDITUOTĄ SOCIALINĘ PRIEŽIŪRĄ PANAIKINIMAS

 

22. Įstaigos teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti panaikinama vadovaujantis Įstatymo 33 straipsnyje nustatytais atvejais ir gavus informaciją apie netinkamą ir nekokybišką paslaugų teikimą gali būti panaikinama Komisijos siūlymu Savivaldybės mero arba jo įgaliotam Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu. Komisijos sprendimas įforminamas protokolu.

23. Sprendimą dėl Įstaigos ar Pareiškėjo teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo priima Savivaldybės meras ar jo įgaliotas Savivaldybės administracijos direktorius.

24. Apie teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimą, nurodant jų rūšį, Savivaldybės administracija informuoja Įstaigą ar Pareiškėją raštu per 5 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikdamas sprendimo kopiją. Paskirtas darbuotojas įveda sprendimo panaikinti teisę teikti akredituotą socialinę priežiūrą datą į SPIS per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

V SKYRIUS

ĮSTAIGŲ IR FIZINIŲ ASMENŲ TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS KONTROLĖ

 

25. Įstaigų ir Pareiškėjų teikiamos akredituotos socialinės priežiūros kokybės vertinimas – visuma atliekamų priemonių, kurias sudaro vertinimų planavimas, informacijos surinkimas, tikrinimas, rezultatų pateikimas, išvadų bei rekomendacijų įgyvendinimo stebėjimo veikla.

26. Įstaigų ir Pareiškėjų vertinimai bei patikrinimai gali būti planiniai ir neplaniniai.

27. Savivaldybės administracijos direktorius įsakymu paveda atlikti konkrečios (-ių) Įstaigos (-ų) ar Pareiškėjo planinį arba neplaninį vertinimą.

28. Planinių vertinimų pirminis tikslas įvertinti Įstaigos ar Pareiškėjo teikiamos akredituotos socialinės priežiūros atitiktį VDC reikalavimams ir rekomendacijoms bei Socialinės priežiūros reikalavimams, įvertinti informaciją apie įstaigą, suteikti konsultacijas dėl atitikties reikalavimų taikymo.

29. Paskirtas darbuotojas, prieš pradėdamas planinį Įstaigų ar Pareikėjo vertinimą, ne mažiau kaip prieš 5 darbo dienas raštu ar elektroniniu paštu informuoja Įstaigą ar Pareiškėją apie numatomą vykdyti vertinimą, pateikia preliminarių dokumentų, kuriuos Įstaiga ar Pareiškėjas patikrinimo metu turės pateikti, sąrašą.

30. Įstaigos ar Pareiškėjo planinis vertinimas atliekamas ne anksčiau kaip po 3 mėnesių po priimto sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo (netaikoma neplaniniams patikrinimams).

31. Savivaldybės administracija  turi teisę iš anksto su Įstaiga ar Pareiškėju nesuderintu ir nepaskelbtu laiku atlikti neplaninį patikrinimą. Neplaninis patikrinimas gali būti atliekamas:

31.1.  gavus kitos kompetentingos institucijos rašytinį motyvuotą prašymą ar pavedimą atlikti Įstaigos ar Pareiškėjo vertinimą;

31.2.  gavus skundą dėl Įstaigos ar Pareiškėjo teikiamos akredituotos socialinės priežiūros ar laikino atokvėpio paslaugos;

31.3.  turint informacijos ar kilus pagrįstų įtarimų dėl Įstaigos ar Pareiškėjo veiklos, kuri gali neatitikti akredituotai socialinei priežiūrai keliamų reikalavimų;

31.4.  siekiant užtikrinti, kad buvo pašalinti ankstesnio vertinimo metu nustatyti pažeidimai.

32. Atliekant Įstaigos vertinimą užpildomas Įstaigos teikiamos akredituotos socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo aktas (Aprašo 2 priedas), atliekant Pareiškėjo vertinimą užpildomas Pareiškėjo teikiamos akredituotos socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugos kokybės vertinimo aktas (Aprašo 3 priedas), (toliau – Vertinimo aktas).

33. Atlikus vertinimą, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų, paskirtas darbuotojas parengia ir vertintai Įstaigai ar Pareiškėjui išsiunčia Vertinimo aktą susipažinimui.

34. Vertinimo akte pateikiama vertinimo metu surinkta ir apibendrinta informacija pagal vertinimo kriterijus, išvados bei pateikiamos rekomendacijos neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimui, paslaugų kokybės gerinimui.

35. Jei Vertinimo akte buvo pateikiamos rekomendacijos neatitikimų ir (ar) pažeidimų pašalinimui, kokybės gerinimui, Įstaiga ar Pareiškėjas, ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Vertinimo akto gavimo dienos, pateikia Savivaldybės administracijai informaciją apie veiksmus ir priemones, kurių Įstaiga ar Pareiškėjas ėmėsi vykdydama pateiktas rekomendacijas.

36. Paskirtas darbuotojais patikrina, ar Įstaiga ar Pareiškėjas įvykdė rekomendacijas, pašalino neatitikimus ir (ar) pažeidimus, informaciją pažymi vertinimo akte, nurodydamas pakartotinio vertinimo datą.

37. Pakartotinio vertinimo metu nustačius, kad neatitikimai ir (ar) pažeidimai arba jų dalis yra nepašalinti, teisė teikti akredituotą socialinę priežiūrą gali būti panaikinama Aprašo IV skyriuje nustatyta tvarka.

38. Sprendimo dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą panaikinimo kopija kartu su lydraščiu įstaigai išsiunčiamas ne vėliau per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos.

39. Atliekant Įstaigos ar Pareikėjo vertinimą, jei yra galimybė pabendrauti paslaugos gavėjais, duodama pildyti akredituotos socialinės priežiūros ir laikino atokvėpio paslaugų gavėjo apklausos anketa (Aprašo 4 priedas).

 

VI SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

40. Paskirtas darbuotojas teikia informaciją ir konsultuoja įstaigas akredituotos socialinės priežiūros teikimo klausimais.

41. Įstaigos, kurios teikia akredituotą socialinę priežiūrą bei laikino atokvėpio paslaugą, finansuojamos vadovaujantis Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 10 d. nutarimu Nr. 978 „Dėl Socialinių paslaugų finansavimo ir lėšų apskaičiavimo metodikos patvirtinimo“.

42. Savivaldybės administracija informaciją apie įstaigas, teikiančias akredituotą socialinę priežiūrą ar laikino atokvėpio paslaugas ir fizinius asmenins, teikiančius socialines paslaugas (pagal socialines paslaugas) (įstaigos pavadinimą, fizinį asmenį, kontaktus (veiklos adresą, telefono ryšio numerį, elektroninio pašto adresą), numatytą (planinį) vietų skaičių įstaigoje), ir apie gyventojams jų teritorijose teikiamas akredituotos socialinės priežiūros paslaugas (socialinės priežiūros paslaugų aprašymą, dokumentus, reikalingus socialinės priežiūros paslaugoms gauti) skelbia savo interneto svetainėje.

43. Savivaldybės administracijos sprendimai dėl Įstaigos ar Pareiškėjo pateikto prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo bei teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir laikino atokvėpio paslaugą suteikimo, panaikinimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

________________

 

 

Jurbarko rajono savivaldybės socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

1 priedas

 

ATITIKIMO NUSTATYTIEMS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS TEIKIMO REIKALAVIMAMS VERTINIMO FORMA

 

____________________________________________________________________

(įstaigos, pateikusios prašymą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo, pavadinimas)

 

________________ Nr. _______

(registracijos data ir numeris)            

 

___________________

(sudarymo vieta)

 

Vertinimo pradžia: _____________________

(data)

 

Eil. Nr.

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus rodiklis

Kriterijaus įvertinimas

(pažymėti x)

Apibūdinimas

(pildoma, jeigu neatitinka arba atitinka iš dalies; išvardinti trūkumus)

Terminas trūkumams pašalinti

(pildoma, jeigu nustatyti)

Trūkumas

Pašalintas /

nepašalintas

(pildoma, jeigu buvo nustatytas)

(pažymėti x)

1.

Prašymas užpildytas Tvarkos aprašo 5 punkte nustatyta tvarka ir jame pateikta reikalinga informacija

□ pateiktas nustatytos formos

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ užpildytas lietuvių kalba

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ pateikta visa reikalinga informacija

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ pasirašytas įstaigos vadovo ar jo įgalioto asmens

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

2.

Pateikti visi Tvarkos aprašo 6 punkte nurodyti dokumentai

□ įstaigos steigimo dokumentas

□ pateiktas

□ nepateiktas

□ netaikoma (savivaldybė dokumentą turi)

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ dokumentas, patvirtinantis asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu

□ pateiktas

□ nepateiktas

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ deklaracija, pasirašytą asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu

□ pateikta

□ nepateikta

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ dokumentai, patvirtinantys teisę naudotis

patalpomis, kuriose planuojama vykdyti (vykdoma) veiklą (veikla)

□ pateikti

□ nepateikti

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ įstaigos, kuri teiks (teikia) akredituotą socialinę priežiūrą, pareigybių ir darbuotojų skaičiaus sąrašas

□ pateiktas

□ nepateiktas

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ įstaigos, kuri teiks akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų išsilavinimą, nurodytą Socialinių paslaugų įstatymo 20 straipsnio 3 dalyje, pagrindžiantys dokumentai

□ pateiktas

□ nepateiktas

□ netaikoma (savivaldybė dokumentus turi)

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

3.

Įstaiga atitinka Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu nustatytus akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus įstaigoms, pageidaujančioms teikti akredituotą socialinę priežiūrą*

□ įstaigos, kuri teiks akredituotą socialinę priežiūrą, pareigybės

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ įstaigos, kuri teiks akredituotą socialinę priežiūrą, darbuotojų ir jų etatų skaičius

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ įstaigos, kuri teiks akredituotą socialinę priežiūrą, socialinį darbą dirbantys darbuotojai yra įgiję Socialinių paslaugų įstatymo 21 straipsnyje nurodytą išsilavinimą

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

□ patalpos atitinka akredituotos socialinės priežiūros teikimo reikalavimus (vertinamas rodiklis, jeigu paslaugoms teikti patalpos būtinos)

□ atitinka

□ neatitinka

 

 

□ pašalintas

□ nepašalintas

*Kriterijus vertinamas pagal pateiktus įstaigos dokumentus. Trūkstant darbuotojui informacijos dėl patalpų atitikimo akredituotos socialinės priežiūros paslaugų teikimo reikalavimams (jei paslaugoms teikti jos būtinos), gali apžiūrėti patalpas socialinės priežiūros paslaugų teikimo vietoje.

 

Komisijos išvada įvertinus įstaigos, pageidaujančios teikti akredituotą socialinę priežiūrą ir laikino atokvėpio paslaugą, atitikimą nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros ar laikino atokvėpio paslaugos teikimo reikalavimams:  

 

□ įstaiga atitinka nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros ar laikino atokvėpio paslaugos teikimo reikalavimams.

□ įstaiga neatitinka nustatytiems akredituotos socialinės priežiūros ar laikino atokvėpio paslaugos teikimo reikalavimams.

 

 

Komisijos siūlymas savivaldybės administracijos direktoriui:

 

□ priimti sprendimą dėl prašymo ir dokumentų vertinimo procedūros nutraukimo.

□ priimti sprendimą dėl teisės teikti akredituotą socialinę priežiūrą suteikimo.

 

Vertinimo pabaiga: _____________________

(data)

 

Komisijos pirmininkas _________________________________     _______________

(parašas) (vardas, pavardė)

 

Komisijos sekretorius ________________________________                        _______________

(parašas) (vardas, pavardė)

 

 

Jurbarko rajono savivaldybės socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

2 priedas

 

ĮSTAIGOS TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS

_________________

(data)

Jurbarkas

 

Įstaigos pavadinimas, adresas, kontaktai_________________________________________

_________________________________________________________________________

Atliekamas vertinimas planinis neplaninis

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis reikalavimams (rekomendacijoms):

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Dokumentas pateiktas /

dokumentą atsisakyta pateikti / dokumento neturi

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos (-ų) gavėjai

Paslaugos gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugos gavėjų skaičių

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

 

Formuojamos paslaugos gavėjų asmens bylos, segama visa informacija, susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

2.

Paslaugos (-ų) teikimas

Steigimo dokumentai (įstatai, nuostatai, statutas, steigimo sutartis ar kiti steigimo dokumentai)

 

 

 

Įstaigos vidaus tvarkos taisyklės

 

 

 

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

Įstaigos metiniai veiklos planai

 

 

 

Įstaigos teikiamų paslaugų sąrašas

 

 

 

Patvirtintas (-i) paslaugų teikimo tvarkos aprašas (-ai)

 

 

 

Vykdoma vidinė kontrolė

 

 

 

Sudaromos paslaugos teikimo sutartys tarp paslaugos gavėjo ir Įstaigos

 

 

 

Informacija vedama į Socialinės paramos šeimai informacinę sistemą SPIS

 

 

 

3.

Teikiantis paslaugą (-as) personalas

Įstaigos pareigybių sąrašas

 

 

 

Darbuotojų sąrašas

 

 

 

Įstaigos darbuotojų pareigybių aprašymai

 

 

 

Darbo sutartys

 

 

 

Darbų saugos instrukcijos

 

 

 

Pažymos iš Įtariamųjų, kaltinamųjų ir nuteistųjų registro, patvirtinančios, kad asmuo nėra teistas už nusikaltimus, nurodytus Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo 30 straipsnio 1 dalyje*

 

 

 

Įstaigoje dirba socialiniai darbuotojai, turintis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų 21 straipsnyje nurodytą išsilavinimą

 

 

 

Darbuotojams sudaryta galimybė tobulinti kvalifikaciją

 

 

 

4.

Paslaugos (-ų) teikimo vieta

Patalpos tvarkingos, tinkamai apšviestos, saugios, pritaikytos asmenims su negalia, atitinka priešgaisrinės saugos, darbo saugos ir higienos reikalavimus

 

 

 

Įstaiga turi ne mažiau nei dvi patalpas, kuriose teikiama akredituota socialinės priežiūros paslauga*

 

 

 

5.

Paslaugos (-ų) viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, spaudoje, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

 

6.

Bendradarbiavimas

Bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais, jei jų yra

 

 

 

7.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugos gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugos gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

*- vertinama teikiant akredituotą vaikų dienos socialinę priežiūrą

 

Išvados:

_______________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_______________________________________________________________________________

 

Tikrinimą atliko:

___________________         _________________  ____________________________

(pareigos)                                           (parašas)                      (vardas, pavardė)

___________________          _________________             ____________________________

(pareigos)                                            (parašas)                      (vardas, pavardė)       

 

Įstaigos atstovas (-ai), dalyvavęs (-ę) vertinime:

___________________         _________________  ____________________________

(pareigos)                                           (parašas)                      (vardas, pavardė)

___________________         _________________ ____________________________

(pareigos)                                            (parašas)                      (vardas, pavardė)       

 

Įstaiga įvykdė / neįvykdė rekomendacijas

_______________________________________________________________________________

Vertinimą atliko:

_________________                            ____________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                      (vardas, pavardė)

__________________                          _________________        

(pareigos)                                                  (parašas)                                      (vardas, pavardė)

 

Pakartotinio patikrinimo data_________________

 

 

 

 

 

Jurbarko rajono savivaldybės socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

3 priedas

 

PAREIŠKĖJO TEIKIAMOS AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGOS KOKYBĖS VERTINIMO AKTAS

_________________

(data)

Jurbarkas

 

Įstaigos pavadinimas, adresas, kontaktai_________________________________________

_________________________________________________________________________

Atliekamas vertinimas planinis neplaninis

 

Eil.

Nr.

Vertinimo kriterijus

Vertinimo turinys

Atitiktis reikalavimams (rekomendacijoms):

taip / ne / iš dalies / netaikoma

Dokumentas pateiktas /

dokumentą atsisakyta pateikti / dokumento neturi

Pastabos /

rekomendacijos

1.

Paslaugos (-ų) gavėjai

Paslaugos gavėjų skaičius atitinka nustatytą paslaugos gavėjų skaičių

 

 

 

Vertinamas asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis

 

 

 

Formuojamos paslaugos gavėjų asmens bylos, segama visa informacija, susijusi su teikiama paslauga

 

 

 

2.

Paslaugos (-ų) teikimas

Paslaugų sudėtis, trukmė ir gavėjai atitinka Socialinių paslaugų katalogą

 

 

 

Sudaromos paslaugos teikimo sutartys

 

 

 

Individualios veiklos dokumentai

 

 

 

Darbų saugos instrukcijos

 

 

 

Pareiškėjas, turintis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų  21 straipsnyje nurodytą išsilavinimą

 

 

 

Bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais (tuo atveju jei jų yra)

 

 

 

Paslaugos gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugos gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

3.

Paslaugos  (-ų) teikimo vieta

 

 

 

4.

Paslaugos (-ų) viešinimas

Paslaugos viešinamos įvairiomis priemonėmis (interneto svetainėje, socialiniuose tinkluose, spaudoje, informacinėse lentose ir pan.)

 

 

 

5.

Bendradarbiavimas

Bendradarbiavimo sutartys su socialiniais partneriais, jei jų yra

 

 

 

6.

Asmens duomenų apsaugos užtikrinimas

Paslaugos gavėjų dokumentai saugomi ir tvarkomi teisės aktų nustatyta tvarka, yra paslaugos gavėjų sutikimai dėl asmens duomenų naudojimo

 

 

 

 

Išvados:

_______________________________________________________________________________

 

Rekomendacijos (tobulintinos sritys, priemonės kokybei gerinti ir pan.):

_______________________________________________________________________________

 

Tikrinimą atliko:

___________________         _________________  ____________________________

(pareigos)                                           (parašas)                      (vardas, pavardė)

___________________          _________________             ____________________________

(pareigos)                                            (parašas)                      (vardas, pavardė)       

 

Įstaigos atstovas (-ai), dalyvavęs (-ę) vertinime:

___________________         _________________  ____________________________

(pareigos)                                           (parašas)                      (vardas, pavardė)

___________________         _________________ ____________________________

(pareigos)                                            (parašas)                      (vardas, pavardė)       

 

Įstaiga įvykdė / neįvykdė rekomendacijas

_______________________________________________________________________________

Vertinimą atliko:

_________________                            ____________________________

(pareigos)                                                  (parašas)                                      (vardas, pavardė)

__________________                          _________________        

(pareigos)                                                  (parašas)                                      (vardas, pavardė)

 

Pakartotinio patikrinimo data_________________

 

 

 

 

 

Jurbarko rajono savivaldybės socialinės priežiūros, laikino atokvėpio paslaugos akreditavimo ir akredituotos socialinės priežiūros kokybės kontrolės tvarkos aprašo

4 priedas

 

AKREDITUOTOS SOCIALINĖS PRIEŽIŪROS IR LAIKINO ATOKVĖPIO PASLAUGŲ GAVĖJO APKLAUSOS ANKETA

 

 

1. Pažymėkite lentelėje, kokias socialinės priežiūros paslaugas gavote/ gaunate 20..... metais ir įvertinkite jų kokybę?

 

Pabraukite gautą / gaunamą paslaugą

Įvertinkite paslaugos kokybę balais nuo 1 iki 10

(10 - aukščiausias įvertinimas)

Įrašykite paslaugas teikiančią įstaigą

Pagalba į namus

 

 

Socialinių įgūdžių ugdymas, palaikymas ir (ar) atkūrimas

 

 

Apgyvendinimas savarankiško gyvenimo namuose

 

 

Laikinas apnakvindinimas

 

 

Intensyvi krizių įveikimo pagalba

 

 

Psichosocialinė pagalba

 

 

Apgyvendinimas nakvynės namuose

 

 

Laikinas atokvėpis

 

 

Pagalba globėjams (rūpintojams), budintiems globotojams, įtėviams bei besirengiantiems jais tapti

 

 

Apgyvendinimas apsaugotame būste

 

 

Vaikų dienos socialinė priežiūra

 

 

Socialinė priežiūra šeimoms

 

 

Socialinė reabilitacija asmens su negalia bendruomenėje

 

 

Palydėjimo paslauga jaunuoliams

 

 

Laikinas atokvėpis

 

 

Socialinių dirbtuvių paslauga

Kitos (įrašykite)

.............................................................................

 

 

 

2. Ar tokios paslaugos tikėjotės? (apibraukite tinkantį variantą)

 

o    taip

o    ne

3. Jei atsakėte „ne“, nurodykite paslaugos trūkumus? (pvz., teko laukti paslaugos (nurodykite kiek), netenkino darbuotojo kompetencija, paslaugos laikas, neaiškiai atsakė į klausimus, trūko informacijos (nurodykite kokios) ir pan.)

..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................

 

4. Pateikite pasiūlymus, ką reikėtų tobulinti siekiant geresnės socialinių paslaugų kokybės? ..............................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................