LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL PAPILDOMOSIOS IR ALTERNATYVIOSIOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ KOMPETENCIJOS IR PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2020 m. lapkričio 17 d. Nr. V-2633
Vilnius
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros įstatymo 15 straipsnio 2 dalimi, 20 straipsnio 2 punktu, 22 straipsniu ir 25 straipsnio 3 dalimi:
1. Tvirtinu Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų kompetencijos ir profesinės kvalifikacijos įvertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2020 m. lapkričio 17 d. įsakymu Nr. V-2633
PAPILDOMOSIOS IR ALTERNATYVIOSIOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ KOMPETENCIJOS IR PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS ĮVERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros specialistų kompetencijos ir profesinės kvalifikacijos įvertinimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) skirtas fizinio asmens kompetencijai ir profesinei kvalifikacijai įvertinti, kai:
1.1. papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros (toliau PASP) paslaugas Lietuvoje siekia laikinai ir kartais teikti ne valstybėse narėse įsisteigę fiziniai asmenys;
1.2. PASP paslaugas iki 2024 m. gruodžio 31 d. siekia teikti fiziniai asmenys, neatitinkantys Lietuvos Respublikos PASP įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nustatytų PASP specialisto profesinės kvalifikacijos reikalavimų;
2. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos:
2.1. Kompetencija ir profesinė kvalifikacija – PASP specialisto gebėjimas pagal turimą profesinę kvalifikaciją atlikti tam tikrą veiklą (užsiimti PASP praktika pagal licencijoje ar profesinės kvalifikacijos įgijimo dokumente nurodytą specialybę), turėti tos specialybės profesinei veiklai būtinų teorinių žinių ir praktinių įgūdžių.
II SKYRIUS
fizinių asmenų, įsisteigusių TREČIOSIOSE VALSTYBĖSE ir siekiančių laikinai ir kartais teikti PASP paslaugas lietuvos respublikoje, kompetencijos ir profesinės kvalifikacijos vertinimo tvarka
4. Fizinis asmuo, įsisteigęs trečiojoje valstybėje ir siekiantis laikinai ir kartais teikti PASP paslaugas Lietuvos Respublikoje (toliau – paslaugų teikėjas) ar jo įgaliotas asmuo, tiesiogiai, paštu ar elektroninėmis ryšių priemonėmis Valstybinei akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybai prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – Tarnyba) turi pateikti užpildytą Paraišką laikinai ir kartais teikti PASP paslaugas Lietuvos Respublikoje (toliau – paraiška), kai jis pirmą kartą iš trečiosios valstybės persikelia į Lietuvos Respubliką ir siekia teikti PASP paslaugas arba jeigu iš esmės pasikeičia anksčiau dokumentais patvirtintos aplinkybės.
5. Kartu su paraiška paslaugų teikėjas ar jo įgaliotas asmuo pateikia šiuos dokumentus arba jų kopijas (jei pateikiami dokumentų originalai, Tarnyba patvirtina jų kopijas, o originalus grąžina paslaugų teikėjui):
5.4. dokumentą (-us), patvirtinantį (-ius), kad paslaugų teikėjas yra teisėtai įsisteigęs trečiojoje valstybėje, gali užsiimti atitinkama PASP veikla ir jam net laikinai nėra uždrausta užsiimti PASP veikla;
6. Kartu su paraiška pateikiamas ir dokumentų, nurodytų Tvarkos aprašo 5.2-5.7 papunkčiuose, vertimas į lietuvių kalbą. Vertimas turi būti patvirtintas vertėjo parašu ir (arba) vertimų biuro antspaudu.
7. Tarnyba, gavusi paraišką ir Tvarkos aprašo 5 punkte nurodytus dokumentus, per 3 darbo dienas perduoda juos Komisijos sekretoriui, kuris ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo paraiškos ir kartu pateikiamų dokumentų gavimo dienos įvertina, ar teisingai užpildyta paraiška, ar pateikti visi reikiami ir galiojantys dokumentai.
8. Jei Komisijos sekretorius per Tvarkos aprašo 7 punkte numatytą terminą nustato trūkumų, susijusių su paraiška ir (ar) kartu pateiktais dokumentais, raštu apie tai praneša paslaugų teikėjui ar jo įgaliotam asmeniui ir nurodo ne ilgesnį kaip 30 dienų terminą trūkumams pašalinti.
9. Jei paslaugų teikėjas per Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytą terminą trūkumų nepašalina, paraiška laikoma nepriimta ir nenagrinėjama.
10. Komisijos sekretorius, nustatęs, kad pateikta paraiška ir dokumentai atitinka nustatytus reikalavimus, perduoda juos nagrinėti Komisijai.
11. Komisija tikrina paslaugų teikėjo profesinę kvalifikaciją iki pradedant teikti paslaugas ir ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo paraiškos ir kartu pateikiamų tinkamų (esant per Tvarkos aprašo 8 punkte nurodytą terminą pašalintiems trūkumams, kuris neįskaičiuojamas į bendrą sprendimo priėmimo terminą) dokumentų gavimo dienos priima vieną iš šių sprendimų:
12. Apie Komisijos priimtą sprendimą Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuoja paslaugų teikėją.
III SKYRIUS
FIZINIŲ ASMENŲ, SIEKIANČIŲ TEIKTI PASP PASLAUGAS, BET NEATITINKANČIŲ NUSTATYTŲ PASP SPECIALISTO PROFESINĖS KVALIFIKACIJOS REIKALAVIMŲ, VERTINIMO TVARKA
14. Fizinis asmuo, siekiantis teikti PASP paslaugas iki 2024 m. gruodžio 31 d., bet neatitinkantis PASP įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nustatytų PASP specialisto profesinės kvalifikacijos reikalavimų (toliau – pareiškėjas), ar jo įgaliotas asmuo, tiesiogiai, paštu ar elektroninėmis ryšių priemonėmis Sveikatos apsaugos ministerijai turi pateikti užpildytą prašymą pripažinti PASP specialisto kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją (toliau – prašymas).
15. Kartu su prašymu pareiškėjas ar jo įgaliotas asmuo pateikia šiuos dokumentus:
16. Sveikatos apsaugos ministerija, gavusi prašymą ir Tvarkos aprašo 15 punkte nurodytus dokumentus, perduoda juos Komisijos sekretoriui, kuris ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo prašymo ir kartu pateikiamų dokumentų gavimo dienos įvertina, ar teisingai užpildytas prašymas, ar pateikti visi reikiami ir galiojantys dokumentai.
17. Jei Komisijos sekretorius per Tvarkos aprašo 16 punkte numatytą terminą nustato trūkumų, susijusių su prašymu ir (ar) kartu pateiktais dokumentais, raštu apie tai praneša pareiškėjui ar jo įgaliotam asmeniui ir nurodo ne ilgesnį kaip 90 dienų terminą trūkumams pašalinti. Jei pareiškėjas per nurodytą terminą trūkumų nepašalina, prašymas laikomas nepriimtu ir nenagrinėjamas.
18. Komisijos sekretorius, nustatęs, kad pateiktas prašymas ir dokumentai atitinka nustatytus reikalavimus, perduoda juos nagrinėti Komisijai.
19. Komisija pareiškėjo kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją vertina vadovaudamasi atitinkamos studijų programos reikalavimais. Vertinant privaloma atsižvelgti į vertinamojo turimą praktikos patirtį, pobūdį, trukmę bei nuolatinį tobulėjimą, atitinkantį šiuolaikines profesines žinias bei įgūdžius. Atskirai vertinamos teorinės žinios ir praktiniai įgūdžiai.
20. Komisijos sekretorius raštu informuoja pareiškėją apie posėdžio vietą, datą ir laiką. Pareiškėjas turi teisę dalyvauti posėdyje.
21. Išanalizavusi pateiktus dokumentus, įvertinusi pareiškėjo teorinį pasirengimą bei praktinius įgūdžius, Komisija per vieną mėnesį nuo prašymo ir visų reikalingų ir tinkamų (esant per Tvarkos aprašo 17 punkte nurodytą terminą pašalintiems trūkumams, kuris neįskaičiuojamas į bendrą sprendimo priėmimo terminą) dokumentų gavimo dienos įvertina ar pareiškėjas atitinka kompetencijos ir profesinės kvalifikacijos reikalavimus ir priima vieną iš nurodytų sprendimų:
22. Apie Komisijos priimtą sprendimą Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo informuoja pareiškėją.
IV skyrius
specialisto kompetencijOS ir profesinĖS kvalifikacijOS vertinimo tvarka, nustačius paSP specialisto veiklos trūkumų ar veiksmų, galėjusių lemti ar lėmusių žalą ar pavojų asmenų sveikatai
24. Reikalavimą įvertinti PASP specialisto kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją turi teisę pateikti šios institucijos ir subjektai (toliau kartu – institucijos):
24.1. įstaigos teikiamų PASP paslaugų valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos, kurioms tokią teisę suteikia Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymas ir Lietuvos Respublikos visuomenės sveikatos priežiūros įstatymas, jeigu jos nustatė, kad PASP specialisto profesinės veiklos trūkumai ar veiksmai galėjo lemti ar lėmė žalą ar pavojų asmens sveikatai;
24.2. PASP įstaigos vadovas, vadovaudamasis:
24.2.1. sveikatos priežiūros įstaigų teikiamų PASP paslaugų valstybinę priežiūrą vykdančios institucijos išvada;
25. Institucijos, nurodytos Tvarkos aprašo 24.1 papunktyje, reikalavimą įvertinti PASP specialisto kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją Sveikatos apsaugos ministerijai pateikia raštu ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo išvados įforminimo dienos, o subjektas, nurodytas Tvarkos aprašo 24.2 papunktyje – per 5 darbo dienas nuo išvados gavimo dienos.
26. Institucijos, teikdamos reikalavimą įvertinti PASP specialisto kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją, jei buvo nustatyta PASP specialisto veiklos trūkumų ar veiksmų, galėjusių lemti ar lėmusių žalą ar pavojų pacientų sveikatai, privalo pateikti atvejo tyrimo (nagrinėjimo) medžiagą ir išvadą, kurioje konstatuota PASP specialisto veika, galėjusi lemti ar lėmusi žalą ar pavojų asmens sveikatai.
27. Subjektui, nurodytam Tvarkos aprašo 24.2 papunktyje, nėra prievolės teikti dokumentus, nurodytus Tvarkos aprašo 26 punkte, jeigu teikimas vykdomas vadovaujantis įstaigos teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų valstybinę priežiūrą atliekančios institucijos išvada. Pagal Komisijos pareikalavimą institucija, atlikusi įstaigos teikiamų sveikatos priežiūros paslaugų valstybinę priežiūrą, privalo pateikti visų su nagrinėjamu atveju susijusių dokumentų kopijas.
28. PASP specialistas, kurio kompetencija ir profesinė kvalifikacija bus vertinama, ne vėliau kaip iki numatytos Komisijos posėdžio pradžios turi teisę pateikti su nagrinėjamu atveju susijusius dokumentus ar paaiškinimus.
29. Sveikatos apsaugos ministerija, gavusi reikalavimą patikrinti PASP specialisto kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją, perduoda dokumentus Komisijos sekretoriui, kuris dokumentus perduoda nagrinėti Komisijai.
30. Komisijos sekretorius raštu informuoja reikalavimą patikrinti PASP specialisto kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją pateikusią instituciją, kitas institucijas, turinčias teisę dalyvauti Komisijos posėdyje, bei PASP specialistą, kurio kompetencija ir profesinė kvalifikacija bus vertinama, apie Komisijos posėdžio vietą, datą ir laiką, kuris turi įvykti ne vėliau kaip per 30 darbo dienų nuo dokumentų perdavimo Komisijai dienos.
31. Jeigu PASP specialistas, kurio kompetencija ir profesinė kvalifikacija vertinama, Tvarkos aprašo 30 punkto nustatyta tvarka buvo informuotas apie vyksiantį posėdį, bet posėdyje nedalyvauja, posėdis yra teisėtas ir Komisija gali priimti sprendimus dėl PASP specialisto profesinės veiklos trūkumų arba veiksmų, galėjusių lemti ar lėmusių žalą ar pavojų asmens sveikatai, PASP specialistui, kurio kompetencija ir profesinė kvalifikacija vertinama, nedalyvaujant posėdyje.
33. Komisija posėdyje privalo įvertinti PASP specialisto veiklos trūkumus ar veiksmus, galėjusius lemti ar lėmusius žalą ar pavojų pacientų sveikatai, ir priimti vieną iš PASP įstatymo 22 straipsnio 3 dalyje nurodytų sprendimų.
34. Komisijos sekretorius apie priimtą Komisijos sprendimą per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos raštu informuoja vertintą PASP specialistą, reikalavimą įvertinti PASP specialisto kompetenciją ir profesinę kvalifikaciją pateikusią instituciją, sveikatos priežiūros įstaigos, kurioje dirba vertinamas PASP specialistas, vadovą.
______________________