LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2022 M. GEGUŽĖS 20 D. ĮSAKYMO NR. V-988 „DĖL 2022–2030 METŲ PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2023 m. rugsėjo 28 d. Nr. V-1043

Vilnius

 

P a k e i č i u 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos  apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos  pažangos priemonės 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“, ir jį papildau 18 priedu (pridedama).

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                          Arūnas Dulkys

 

2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo

18 priedas

 

 

2022–2030 METŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS KOKYBĖS IR EFEKTYVUMO DIDINIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 11-002-02-11-01 „GERINTI SVEIKATOS PRIEŽIŪROS PASLAUGŲ KOKYBĘ IR PRIEINAMUMĄ“ PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGŲ APRAŠAS NR. 18

 

VEIKLOS AR POVEIKLĖS, KURIOMS NUSTATOMOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO SĄLYGOS

Veiklos ar poveiklės pavadinimas

Finan-savimo šaltinis

Priorite-tas ar kompo-nentas

Uždavi-nys ar priemo-nė

Veikla ar paprie-monė

Inter-vencinės priemo-nės kodas

Regionas, kuriam priskiriama veikla ar poveiklė

Paramos formos kodas

Pagrindinės teritorinės srities kodas (-ai)

Ekonominės veiklos kodas (-ai)

„Europos socialinio fondo +“ (toliau – ESF+) antrinių temų kodai

Lyčių lygybės matmens kodas

Nepanau-dotos Ekonomi-kos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos

(Taip / Ne)

1.2. Ilgalaikės priežiūros dienos centrų įrengimas

Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės subsidijos lėšos (toliau – EGADP),

valstybės biudžeto lėšos, skirtos ES fondų lėšomis netinkamam finansuoti pridėtinės vertės mokesčiui apmokėti

(toliau – VB lėšos, skirtos netinkamam finansuoti PVM apmokėti)

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A.1.2

 

A.1.2.2

026

-

-

-

-

-

-

Ne

1.4. Mobilių komandų aprūpinimas įranga ir transporto priemonėmis

EGADP, VB lėšos, skirtos netinkamam finansuoti PVM apmokėti

1

A.1.2

 

A.1.2.2

093

-

-

-

-

-

-

Ne

Pastaba. Sąvoka „nepanaudotos EGADP lėšos“ suprantama taip, kaip ji apibrėžta 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymu Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, 721 punkte.

 

Rodiklio pavadinimas

Rodiklio kodas

Matavimo vienetai

Siektina reikšmė ir pasiekimo data

Įkurtų specializuotų dienos priežiūros centrų, skirtų integruotoms ilgalaikės priežiūros paslaugoms teikti, skaičius

R.S.1.3016.3

P-11-002-02-11-01-38

Vnt.

10

(2024 m. IV ketv.)*

Naujos arba modernizuotos sveikatos priežiūros infrastruktūros talpumas

R.B.1.2012

R-11-002-02-11-01-33

Asmenys per metus

n/a*

Sukurtų ilgalaikės priežiūros specialistų komandų, teikiančių paslaugas gyventojų namuose, skaičius

R.S.1.3016.2

P-11-002-02-11-01-37

Vnt.

90

(2024 m. IV ketv.)**

Ambulatorines ilgalaikes priežiūros paslaugas gaunančių pacientų dalis

R.S.1.3017

R-11-002-02-11-01-04

Proc.

60

(2026 m. I ketv.)

(rodiklis taikomas 1.2 ir 1.4 poveiklėms)***

* Rodiklis taikomas 1.2 poveiklei „Ilgalaikės priežiūros dienos centrų įrengimas“.

** Rodiklis taikomas 1.4 poveiklei „Mobilių komandų aprūpinimas įranga ir transporto priemonėmis“.

*** Rodiklis nėra taikomas pagal šį Aprašą vykdomiems projektams, į Projekto įgyvendinimo planą ir finansavimo sutartį rodiklis nėra traukiamas.

 

 

Ministerijos stebėsenos rodiklių aprašymo kortelės

https://sam.lrv.lt/lt/administracine-informacija/planavimo-dokumentai/pletros-programos/sveikatos-prieziuros-kokybes-ir-efektyvumo-didinimo-pletros-programa

 

SPECIALIEJI FINANSAVIMO REIKALAVIMAI

1. Taikomi teisės aktai

Teisės aktai, kuriais vadovaujamasi rengiant, teikiant ir vertinant projekto įgyvendinimo planą (toliau – PĮP), priimant sprendimą dėl projekto finansavimo, sudarant projekto sutartį ir įgyvendinant projektą, finansuojamą pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2022 m. gegužės 20 d. įsakymu Nr. V-988 „Dėl 2022–2030 metų plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ aprašo patvirtinimo“ (toliau – Pažangos priemonė) patvirtintą 2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašą Nr. 18 (toliau – Aprašas):

1.1. bendrieji teisės aktai:

1.1.1.   2021 m. vasario 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas (ES) 2021/241, kuriuo nustatoma ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė;

1.1.2.   2021 m. liepos 28 d. Tarybos įgyvendinimo sprendimas CM4171/21 dėl Lietuvos ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano įvertinimo patvirtinimo (toliau – planas „Naujos kartos Lietuva“);

1.1.3. Lietuvos Respublikos finansų ministro 2022 m. birželio 22 d. įsakymas Nr. 1K-237 „Dėl 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ įgyvendinimo“, kuriuo patvirtintos 2021–2027 metų Europos Sąjungos fondų investicijų programos ir Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ administravimo taisyklės (toliau – Administravimo taisyklės) ir Projektų administravimo ir finansavimo taisyklės (toliau – PAFT);

1.2. specialieji teisės aktai:

1.2.1. Lietuvos Respublikos teritorijos administracinių vienetų ir jų ribų įstatymas;

1.2.2. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. sausio 11 d. įsakymas Nr. V-14 „Dėl Stacionarinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiesiems ir vaikams teikimo reikalavimų aprašo, Ambulatorinių paliatyviosios pagalbos paslaugų suaugusiesiems ir vaikams teikimo reikalavimų aprašo ir Paliatyviosios pagalbos teikimo pagrindų mokymo programos reikalavimų aprašo patvirtinimo“;

1.2.3. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. gruodžio 14 d. įsakymas Nr. V-1026 „Dėl Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų ir šių paslaugų apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų aprašas);

1.2.4. Lietuvos transporto saugos administracijos direktoriaus 2008 m. gruodžio 2 d. įsakymas Nr. 2B-479 „Dėl Motorinių transporto priemonių ir jų priekabų kategorijų ir klasių pagal konstrukciją reikalavimų patvirtinimo“.

1.2.5. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2012 m. gegužės 4 d. įsakymas Nr. V-393 „Dėl Palaikomojo gydymo ir slaugos paslaugos teikimo reikalavimų ir šios paslaugos apmokėjimo tvarkos aprašo patvirtinimo“;

1.2.6. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 21 d. įsakymas Nr. A1-492/V-836 „Dėl Ilgalaikės priežiūros paslaugų teikimo tvarkos aprašo ir Ilgalaikės priežiūros paslaugų teikimo pagrindų kvalifikacijos tobulinimo programos turinio gairių patvirtinimo“.

2. Reikalavimai projektams, pareiškėjams ir partneriams

2.1. Pagal Aprašą remiamos šios veiklos:

2.1.1. Mobilių komandų aprūpinimas įranga ir transporto priemonėmis: esamų ambulatorinės slaugos paslaugų namuose (toliau – ASPN) paslaugas teikiančių specialistų komandų aprūpinimas darbui reikalinga įranga ir priemonių komplektais bei automobiliais.

Mobilioji komanda ar ilgalaikės priežiūros specialistų komanda šiame Apraše suprantama kaip jau veikianti ir ambulatorines slaugos paslaugas namuose (ilgalaikės priežiūros sveikatos priežiūros paslaugos) teikianti specialistų komanda, kuri, vadovaudamasi Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų aprašu, teikia asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir užtikrina socialinių paslaugų teikimą vienu iš būdų, nurodytų Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų apraše.

2.1.2. Ilgalaikės priežiūros dienos centrų, teikiančių ilgalaikės priežiūros paslaugas, steigimas apskričių centruose (paliatyviosios pagalbos dienos centrai suaugusiesiems ir (ar) paliatyviosios pagalbos dienos centrai vaikams).

2.2. Aprašo 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytos remiamos veiklos gali būti vykdomos įgyvendinant 1 (vieną) projektą.

2.3. Galimi pareiškėjai pagal Aprašo 2.1.1 papunktį – savivaldybių administracijos. ASPN paslaugas teikiančių specialistų komandų, kaip jos apibrėžtos Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų apraše, skaičius pagal savivaldybes: Vilniaus miesto savivaldybė – ne daugiau kaip 8, Kauno miesto savivaldybė – ne daugiau kaip 6, Klaipėdos miesto savivaldybė – ne daugiau kaip 5, Šiaulių miesto savivaldybė – ne daugiau kaip 4, Vilniaus rajono savivaldybė – ne daugiau kaip 3, Kauno rajono savivaldybė – ne daugiau kaip 3, Panevėžio miesto savivaldybė – ne daugiau kaip 3, Klaipėdos rajono savivaldybė – ne daugiau kaip 3, Marijampolės savivaldybė – ne daugiau kaip 2, Alytaus miesto savivaldybė – ne daugiau kaip 2, Mažeikių rajono savivaldybė – ne daugiau kaip 2, kitos savivaldybės – po vieną.

2.4. Projekto partneris (-iai) pagal Aprašo 2.1.1 papunktį – pagal nurodytus kriterijus atrinkta asmens sveikatos priežiūros įstaiga (-os). Savivaldybių administracijos projektų partnerius atrenka iki PĮP pateikimo VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai nustatyto termino pabaigos, kuris bus nustatytas kvietime pagal šį Aprašą. Už projekto partnerių atrinkimą atsakingas pareiškėjas.

Projekto partneris – asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kuri turi ASPN paslaugas teikiančią specialistų komandą, turi atitikti visus šiuos kriterijus:

2.4.1. ASPN paslaugas teikianti specialistų komanda šias paslaugas teikia pagal Ambulatorinių slaugos paslaugų namuose teikimo reikalavimų aprašo naują redakciją, įsigaliojusią 2020-07-01. ASPN paslaugas teikiančių specialistų komanda šias paslaugas teikia ne trumpiau nei 12 mėn. iki savivaldybės administracijos atliktos projekto partnerio atrankos (duomenų šaltinis: sutartis su teritorine ligonių kasa (toliau – TLK) dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų (ambulatorinių slaugos paslaugų namuose) teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo (toliau – PSDF) biudžeto lėšomis);

2.4.2. ASPN paslaugas teikianti įstaiga turi registracijos adresą pareiškėjo savivaldybės teritorijoje (duomenų šaltinis: Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos prie Sveikatos apsaugos ministerijos (toliau – VASPVT) išduota įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija);

2.4.3. ASPN paslaugas teikianti specialistų komanda šias paslaugas 2022 metais savivaldybėje suteikė didžiausiam asmenų skaičiui, bet ne mažiau nei 150 asmenų (duomenų šaltinis: Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos 2022 metų (2022-01-01 iki 2022-12-31 (įskaitytinai)) duomenys;

2.4.4. ne mažiau kaip 80 proc. ASPN paslaugas teikiančios įstaigos ASPN gavėjų, kuriems nustatytas specialusis nuolatinės slaugos poreikis, ASPN paslaugą gauna namuose (duomenų šaltinis: Socialinių paslaugų informacinės sistemos duomenys 2022 metų (2022-01-01 iki 2022-12-31 (įskaitytinai)) duomenys.

2.5. Galimi pareiškėjai pagal Aprašo 2.1.2 papunktį – 10 (dešimties) apskričių centrų savivaldybių administracijos.

2.6. Pagal Aprašo 2.1.2 papunktyje nurodytą veiklą pareiškėjas gali įrengti tik 1 (vieną) dienos centrą, t. y. paliatyviosios pagalbos dienos centrą suaugusiesiems arba paliatyviosios pagalbos dienos centrą vaikams (vaikas suprantamas taip, kaip apibrėžta Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatyme).

2.7. Projekto partneris pagal Aprašo 2.1.2 papunktį – asmens sveikatos priežiūros įstaiga, kuri steigia paliatyviosios pagalbos paslaugų vaikams arba suaugusiesiems dienos centrą ir turi galiojančią licenciją teikti stacionarinės paliatyviosios pagalbos asmens sveikatos priežiūros paslaugas (duomenų šaltinis: VASPVT išduota įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencija). Savivaldybių administracijos projektų partnerius atrenka iki PĮP pateikimo VšĮ Centrinei projektų valdymo agentūrai nustatyto termino pabaigos, kuris nustatytas kvietime pagal šį Aprašą. Už projekto partnerių atrinkimą atsakingas pareiškėjas.

2.8. Projekto partneris, vykdęs veiklą pagal Aprašo 2.1.2 papunktį, su galutine projekto veiklos ataskaita turi pateikti galiojančią licenciją teikti ambulatorines paliatyviosios pagalbos asmens sveikatos priežiūros paslaugas kartu su TLK sudaryta sutartimi dėl nurodytų sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir jų išlaidų apmokėjimo PSDF biudžeto lėšomis.

2.9. Iki PĮP pateikimo dienos tarp pareiškėjo ir projekto partnerio (-ių) turi būti sudaryta partnerystės sutartis, kurioje turi būti nustatytos tarpusavio teisės, lėšų pasiskirstymas, vykdomos veiklos, pareigos ir atsakomybės įgyvendinant projektą.

2.10. Finansuojamos veiklos turi būti baigtos įgyvendinti iki 2024 m. gruodžio 31 d. Pratęsus plano „Naujos kartos Lietuva“ reformos „Ilgalaikės priežiūros paslaugų teikimo reforma“ įgyvendinimo laikotarpį, projektų veiklų įgyvendinimo laikotarpis gali būti pratęstas, tačiau ne ilgiau nei nustatyta plane „Naujos kartos Lietuva“.

2.10.1. Projektams pagal šio Aprašo veiklą „Mobilių komandų aprūpinimas įranga ir transporto priemonėmis“ (šio Aprašo 2.1.1 papunktis) įgyvendinti skiriama iki 3 500 000,00 Eur (trijų milijonų penkių šimtų tūkstančių eurų) EGADP lėšų ir iki 740 000,00 Eur (septynių šimtų keturiasdešimt tūkstančių eurų) VB lėšų, skirtų netinkamam PVM apmokėti. Lėšų paskirstymas galimiems pareiškėjams pateiktas Aprašo 2 priede „Lėšų paskirstymas galimiems pareiškėjams“.

2.10.2. Projektams pagal šio Aprašo veiklą „Ilgalaikės priežiūros dienos centrų įrengimas“ (šio Aprašo 2.1.2 papunktis) įgyvendinti skiriama iki 5 400 000,00 Eur (penkių milijonų keturių šimtų tūkstančių eurų) EGADP lėšų ir iki 1 130 000,00 Eur (vieno milijono vieno šimto trisdešimt tūkstančių eurų) VB lėšų, skirtų netinkamam finansuoti PVM apmokėti. Lėšų paskirstymas galimiems pareiškėjams pateiktas Aprašo 2 priede „Lėšų paskirstymas galimiems pareiškėjams“.

2.11. Projektas turi atitikti projekto bendruosius atrankos kriterijus, nustatytus PAFT 2 priede „Projektų bendrųjų atrankos kriterijų sąrašas ir jų vertinimo metodika“.

2.12. Projektams taikomos matomumo ir informavimo priemonės nurodytos PAFT VIII skyriaus „Kiti projektų reikalavimai“ pirmame skirsnyje „Informavimas apie projektą ir komunikacija“.

2.13. Kartu su PĮP (PAFT 1 priedas „Projekto įgyvendinimo plano forma) administruojančiajai institucijai turi būti pateikti šie dokumentai (informacija):

2.13.1. įgaliojimas pasirašyti PĮP, jei jį pasirašo ne pareiškėjo įstaigos vadovas;

2.13.2. investicijų projektas kartu su investicijų skaičiuokle, jei taikoma. Jis rengiamas, jeigu įgyvendinant projektą planuojama investicijų į ilgalaikio materialiojo ir nematerialiojo turto, reikalingo viešosioms paslaugoms, kaip jos apibrėžtos Viešojo administravimo įstatyme, teikti ir (arba) viešojo administravimo funkcijoms atlikti, ir (arba) teisingumo vykdymo funkcijai atlikti, sukūrimą, įsigijimą arba jo vertės padidinimą ir šių investicijų suma, išskyrus (atėmus) jai tenkantį pirkimo ir (arba) importo pridėtinės vertės mokestį, viršija 1 (vieną) milijoną eurų. Investicijų projektas turi būti parengtas pagal Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš Europos Sąjungos struktūrinės paramos ir / ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodiką, patvirtintą VšĮ Centrinės projektų valdymo agentūros direktoriaus 2014 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 2014/8-337, kuri paskelbta http://www.ppplietuva.lt/ skiltyje „Viešųjų investicijų projektų rengimas“ prie „Rengimas ir vertinimas“;

2.13.3. dokumentai, pagrindžiantys projekto išlaidų pagrįstumą (sudarytos sutartys, komerciniai pasiūlymai, nuorodos į rinkoje esančias kainas (pvz., Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje) ir kt.);

2.13.4. partnerio deklaracija (PAFT PĮP formos 1 priedas);

2.13.5. informacija apie projekto biudžeto paskirstymą pagal pareiškėjus ir partnerius (PAFT PĮP formos 2 priedas);

2.13.6. informacija apie projektui taikomus aplinkosaugos reikalavimus, informacijos pateikimo forma pridedama (taikoma, jei pagal projektą planuojama ūkinė veikla (pagal Lietuvos Respublikos poveikio aplinkai vertinimo įstatymo (toliau – PAV įstatymo) 2 straipsnio 4 dalį – numatoma ūkinė veikla, apimanti statybą, statinių rekonstravimą, gamybą, technologinės įrangos ir gamybos proceso diegimą, modernizavimą ar keitimą, gamybos būdo, produkcijos kiekio ar rūšies keitimą, žemės gelmių išteklių gavybą ir ertmių naudojimą, kitų gamtos išteklių naudojimą, žemėtvarkos, miškotvarkos, vandentvarkos projektuose numatomą veiklą ir kitą galinčią daryti poveikį aplinkai ūkinę veiklą) gali turėti poveikį aplinkai ir ji patenka į PAV įstatymo taikymo sritį ir (arba) projekte planuojama ūkinė veikla yra susijusi su „Natura 2000“ teritorijomis;

2.13.7. dokumentai, patvirtinantys daiktines pareiškėjo teises į žemės sklypą arba kitą nekilnojamąjį turtą, valdymo ar naudojimo teisę patvirtinančių dokumentų kopijos (jei taikoma). Jei statinys ar sklypas, kuriame numatoma atlikti statybos darbus, pareiškėjui priklauso ne nuosavybės teise, turi būti pateikta šio turto valdymo / naudojimo sutarties kopija ir (ar) turto valdytojo raštiškas sutikimas vykdyti projekto veiklas (jei toks sutikimas nėra išreikštas turto perdavimo valdyti / naudotis sutartyje). Turto valdymo sutartis turi būti sudaryta ne trumpesniam kaip 5 metų laikotarpiui, skaičiuojant nuo projekto finansavimo pabaigos, ir įregistruota Lietuvos Respublikos nekilnojamojo turto registre. Jei nurodytos daiktinės teisės galioja trumpiau nei penkerius metus nuo projekto finansavimo pabaigos, turi būti pateikiamas įsipareigojimas užtikrinti šį reikalavimą;

2.13.8.  jei statinys, kuriame numatoma atlikti rangos darbus, turi bendraturčių, turi būti pateikta statinio bendraturčių sutikimo vykdyti statybos darbus kopija;

2.13.9. jei projekte numatomi statybos darbai, statinio projekto, parengto ir patvirtinto statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“, patvirtinto Lietuvos Respublikos aplinkos ministro 2016 m. lapkričio 7 d. įsakymu Nr. D1-738 „Dėl statybos techninio reglamento STR 1.04.04:2017 „Statinio projektavimas, projekto ekspertizė“ patvirtinimo“, nustatyta tvarka, kopija. Teikiama visos sudėties statinio techninio projekto elektroninė versija PDF formatu arba tokiu formatu, kad būtų galima peržiūrėti naudojantis Microsoft Office programine įranga. Jei yra gautas statybą leidžiantis dokumentas, kartu pateikiama jo kopija;

2.13.10.  jei statybos darbus planuojama vykdyti kultūros paveldo statiniuose ar statiniuose, esančiuose kultūros paveldo objektų teritorijose, gali būti prašoma pateikti ir papildomų Lietuvos Respublikos statybos įstatyme nustatytų reikalingų dokumentų kopijas (jei taikoma);

2.13.11. jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektą rengti privaloma, tačiau jis dar nėra parengtas ir patvirtintas, teikiama patvirtintos statinio projektavimo užduoties kopija;

2.13.12. jei projekte numatomi statybos darbai ir statinio projektas dar nėra parengtas ir patvirtintas ar statinio projekto rengti neprivaloma, teikiami patalpų brėžiniai iš inventorinės bylos ir preliminarūs darbų apimčių žiniaraščiai, kuriuose nurodytos orientacinės darbų kainos, atitinkančios rinkos kainas, arba dokumentai, kuriuose nustatyta orientacinė patalpų einamojo remonto kvadratinio metro kaina, bei preliminarūs rangovų komerciniai pasiūlymai ir (arba) kainų apklausos suvestinė;

2.13.13.  pareiškėjo ir partnerių įsipareigojimo padengti netinkamas finansuoti, tačiau šiam projektui įgyvendinti būtinas išlaidas, ir tinkamas išlaidas, kurių nepadengia projekto finansavimas, pagrindimo dokumentai (įstaigos finansinės ataskaitos, teritorinei ligonių kasai teikta Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos asmens sveikatos priežiūros įstaigų finansinės veiklos ataskaita, banko sąskaitos išrašas ar kt. dokumentai);

2.13.14. partnerystės sutartis (-ys) tarp projekto vykdytojo ir partnerio (-ių), kurioje apibrėžtos šalių pareigos ir teisės.

3. Reikalavimai jungtinio projekto projektams ir jungtinio projekto projektų pareiškėjams

Netaikoma

4. Projekto tikslinės grupės

Tikslinė grupė: bet kokio amžiaus asmenys, kuriems yra nustatyta negalia, darbingumo lygis ar nesavarankiškumo lygis, atliktas slaugos paslaugų poreikio vertinimas pagal klausimyną, asmenys, sergantys pavojinga gyvybei liga, kurių sveikatos būklė atitinka paliatyviosios pagalbos indikacijas ir kuriems reikalingos ilgalaikės priežiūros paslaugos, taip pat asmenys, kuriems ilgalaikė priežiūra reikalinga dėl psichikos sveikatos sutrikimų (sergantys senatvine demencija ir Alzheimerio liga). Taip pat senatvės pensinio amžiaus sulaukę asmenys, dėl amžiaus iš dalies ar visiškai netekę gebėjimų savarankiškai rūpintis savo asmeniniu (šeimos) gyvenimu ir dalyvauti visuomenės gyvenime bei sergantys lėtinėmis ligomis, kuriems reikalingos ilgalaikės priežiūros paslaugos, taip pat jų šeimos, vietos bendruomenės.

5. Horizontaliųjų principų (toliau – HP) reikalavimai

5.1. Projekto įgyvendinimo metu neturi būti pažeidžiami HP: darnaus vystymosi, įskaitant reikšmingos žalos nedarymo principą; lygių galimybių ir nediskriminavimo (dėl lyties, rasės, tautybės, pilietybės, kalbos, kilmės, socialinės padėties, tikėjimo, įsitikinimų ar pažiūrų, amžiaus, lytinės orientacijos, etninės priklausomybės, religijos, negalios ar kt.), įskaitant prieinamumo visiems reikalavimo užtikrinimą (paslaugų, infrastruktūros, fizinės ar e. aplinkos sprendimų, informacijos, transporto prieinamumo ir pan.); inovatyvumo (kūrybingumo) (vykdomi inovatyvūs viešieji pirkimai, taikomos naujos technologijos, kuriami ar diegiami inovatyvūs sprendimai ir pan.) bei turi būti atsižvelgiama į Jungtinių Tautų neįgaliųjų teisių konvencijos nuostatas. Neturi būti numatyta projekto įgyvendinimo veiksmų, kurie turėtų neigiamą poveikį HP laikymuisi.

5.2. Įvertinus EGADP 1 komponento planuojamos reformos „Sveikatos priežiūros paslaugų kokybės ir prieinamumo gerinimas bei inovacijų skatinimas“ poveikį šešiems aplinkos veiksniams, nurodytiems 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) 2019/208, 17 straipsnyje, nustatyta, kad reforma pagal planuojamų įgyvendinti veiklų pobūdį neturi jokio poveikio visiems šešiems aplinkos tikslams arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, atsižvelgiant į jos pobūdį, ir todėl laikoma, kad ji atitinka reikšmingos žalos nedarymo principą. Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo HP vertinimo reikalavimai pateikiami Aprašo 1 priede „Projekto atitikties reikšmingos žalos nedarymo horizontaliajam principui vertinimo reikalavimų aprašas“.

5.3. Projekto įgyvendinimo metu taikomi reikalavimai:

5.3.1. planuojama įsigyti įranga turi atitikti efektyvumo, tvarumo, ilgaamžiškumo reikalavimus pagal 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB;

5.3.2. planuojamos įsigyti transporto priemonės (lengvasis automobilis, M1 klasė, arba autobusas, M2 klasė) turi būti varomos elektra;

5.3.3. įsigyjamos padangos privalo atitikti aukščiausios klasės padangoms taikomus išorinio riedėjimo triukšmo reikalavimus ir dviejų aukščiausių klasių padangoms taikomą riedėjimo varžos koeficientą (darantį įtaką energijos vartojimo efektyvumui), nustatytą Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/740 (231);

5.3.4. nauja statyba galima tik pagal Aprašo veiklą „Ilgalaikės priežiūros dienos centrų įrengimas“. Naujos statybos dienos centrai turi atitikti ne žemesnę nei A++ energetinio naudingumo klasę.

6. Europos Sąjungos pagrindinių teisių chartijos (toliau – Chartija) reikalavimai

Pagal Aprašą numatytos veiklos nepažeidžia Chartijos pagrindinių teisių: orumo; asmenų, privataus ir šeimos gyvenimo, sąžinės ir saviraiškos laisvės; asmens duomenų; prieglobsčio ir apsaugos perkėlimo, išsiuntimo ar išdavimo atvejų; teisių į nuosavybę ir teisių užsiimti verslu; lyčių lygybės, vienodo požiūrio ir lygių galimybių, nediskriminavimo ir neįgaliųjų teisių; vaiko teisių; gero administravimo, veiksmingos teisinės gynybos, teisingumo; solidarumo ir darbuotojų teisių; aplinkos apsaugos.

7. Apskritis, kurioje gali būti įgyvendinami projektai

Netaikoma.

8. Reikalavimai valstybės pagalbai (kurie nėra nurodyti kituose Aprašo punktuose)

Pagal Aprašą valstybės pagalba, kaip ji apibrėžta Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnyje, ir de minimis pagalba, kuri atitinka 2013 m. gruodžio 18 d. Komisijos reglamento (ES) Nr. 1407/2013 dėl Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 ir 108 straipsnių taikymo de minimis pagalbai nuostatas, neteikiama.

9. Projektų atrankos kriterijai

Specialieji ir prioritetiniai projektų atrankos kriterijai nėra nustatomi.

10. Jungtinio projekto projektų atrankos kriterijai (pildoma tik jungtiniam projektui)

Netaikoma.

11. Reikalavimai įgyvendinus projektų veiklas

Savivaldybės administracija (projekto vykdytojas) įsipareigoja Sveikatos apsaugos ministerijai pateikti informaciją, nurodytą stebėsenos rodiklio „Ambulatorines ilgalaikes priežiūros paslaugas gaunančių pacientų dalis“ aprašymo kortelėje nustatyta tvarka ir apimtimi.

12. Kiti reikalavimai

12.1. Vadovaujantis Administravimo taisyklių 99.4 papunkčiu, projektą administruojanti institucija gali priimti PĮP, pateiktą po kvietime teikti projekto įgyvendinimo planus nustatyto PĮP pateikimo termino pabaigos, gavusi ir įvertinusi pareiškėjo argumentus.

12.2. Projekto lėšomis įsigytos transporto priemonės nuo jų įsigijimo ir ne trumpiau kaip 5 metus turi būti pažymėtos lipduku (-ais) ar kita lygiaverte priemone su EGADP ženklu (ES emblema su teiginiu „Finansuoja Europos Sąjunga – NextGenerationEU“ ir teiginiu „Naujos kartos Lietuva“). Taip pat priekinės automobilio durelės privalo būti pažymėtos aiškiai matomu savivaldybės, kurios teritorijoje teikiamos paslaugos, logotipu / herbu su užrašu „slauga namuose“. Ant transporto priemonės išorės klijuojamas lipdukas (ar kita lygiavertė priemonė) turi būti gerai matomas (-a).

IŠLAIDŲ TINKAMUMO FINANSUOTI REIKALAVIMAI

13. Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai

13.1.  Išlaidų tinkamumo finansuoti reikalavimai nustatyti PAFT VII skyriuje „Projektų išlaidų reikalavimai“.

13.2. Pagal Aprašą tinkamos finansuoti išlaidos yra šios:

Išlaidų tipas

Reikalavimai ir paaiškinimai

Žemė

Netinkama finansuoti.

Nekilnojamasis turtas

Netinkama finansuoti.

Statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai

Vykdant Aprašo 2.1.2 veiklą tinkamos finansuoti veiklos yra statyba, rekonstravimas, remontas ir kiti darbai (įskaitant privalomas inžinerines paslaugas). Aprašo 2.1.2 veiklai skiriama didžiausia tinkamų finansuoti išlaidų suma nurodyta Aprašo 2 priede.

Įranga, įrenginiai ir kitas turtas

1.   Vykdant Aprašo 2.1.1 papunktyje nurodytas veiklas, išlaidos skirtos:

1.1. medicininei ir kitai įrangai pagal šį sąrašą:

1.1.1. fonendoskopas;

1.1.2. kraujospūdžio matavimo aparatas;

1.1.3. tonometras akispūdžiui matuoti;

1.1.4. termometras;

1.1.5. matuoklis gliukozės kiekiui kapiliariniame kraujyje nustatyti;

1.1.6. matuoklis kraujo krešumo rodikliui kapiliariniame kraujyje nustatyti;

1.1.7. mobilusis elektrokardiografas (ne mažiau kaip 12 derivacijų);

1.1.8. pulsoksimetras;

1.1.9. gleivių siurbiklis;

1.1.10. otoskopas;

1.1.11. bendrosios praktikos slaugytojo krepšys;

1.1.12. nešiojamasis kompiuteris;

1.1.13. mobilusis telefonas;

(1 (vienai) ASPN komandai įsigyjamos medicininės ir kitos įrangos vertė negali viršyti 18 400,00 Eur su PVM.)

1.2. elektromobilis (lengvasis automobilis, M1 klasė) ir jo įkrovimo stotelė. 1 (viena) ASPN komanda gali įsigyti 1 (vieną) elektromobilį su įkrovimo stotele (jei yra poreikis).

Įsigyjamo elektromobilio su įkrovimo stotele ar be jos vertė negali viršyti 50 000,00 Eur su PVM.

 

2. Vykdant Aprašo 2.1.2 papunktį tinkamos finansuoti išlaidos yra:

2.1. medicininei ir kitai įrangai, baldams, būtiniems paliatyviosios pagalbos dienos centro suaugusiesiems arba paliatyviosios pagalbos dienos centro vaikams veiklai;

2.2. elektromobiliui (lengvasis automobilis, M1 klasė, arba autobusas, M2 klasė), kuris turi būti skirtas asmenims pavėžėti į ilgalaikės priežiūros dienos centrą ar iš jo ir turi būti pritaikytas specialiųjų poreikių turintiems asmenims vežioti, ir jo įkrovimo stotelei (jei yra poreikis).

1 (vienas) elektromobilis ir jo įkrovimo stotelė gali būti įsigyjami 1 (vienam) ilgalaikės priežiūros dienos centrui.

Aprašo 2.1.2 veiklai skiriama didžiausia tinkamų finansuoti išlaidų suma nurodyta Aprašo 2 priede.

3. Vykdant Aprašo 2.1.1 ir 2.1.2 papunkčiuose nurodytas veiklas, netinkamos finansuoti išlaidos:

3.1. transporto priemonių lizingui (finansinei nuomai), transporto priemonės eksploatavimui ir susijusioms išlaidoms;

3.2. naudojamo ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) sąnaudoms;

3.3. vienkartinėms priemonėms, higienos prekėms ir kitoms panašioms paslaugoms teikti reikalingoms priemonėms;

3.4. kitos išlaidos, vadovaujantis „Rekomendacijų dėl projektų išlaidų atitikties Europos Sąjungos fondų reikalavimams“ 4 skyriumi.

Projekto vykdymas

Investicijų projekto rengimo, projektų įgyvendinimo planų rengimo išlaidos yra netinkamos finansuoti projekto lėšomis.

Informavimas apie projektą

Projektui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai.

Pagal Aprašą tinkamos finansuoti tik privalomos informavimo apie projektą priemonės bei priemonės, nurodytos Aprašo 12.2 papunktyje.

Netiesioginės išlaidos ir kitos išlaidos pagal fiksuotąją projekto išlaidų normą

Projektui taikoma fiksuotoji projekto išlaidų norma – 7 proc.

13.3. Didžiausia galima projektų finansuojamoji dalis sudaro 100 proc. visų tinkamų finansuoti projekto išlaidų. Pareiškėjas savo iniciatyva ir savo ir (arba) kitų šaltinių lėšomis gali prisidėti prie projekto įgyvendinimo.

13.4. Projekto tinkamų finansuoti išlaidų dalis, kurios nepadengia projektui skiriamo finansavimo lėšos, turi būti finansuojama iš projekto vykdytojo lėšų.

13.5. Projekto vykdytojui, vadovaujantis PAFT numatytomis sąlygomis, gali būti mokamas avansas.

13.6. Projekto išlaidos projekto įgyvendinimo metu apmokamos išlaidų kompensavimo būdu projekto vykdytojui deklaruojant patirtas ir apmokėtas išlaidas, supaprastintai apmokamas išlaidas arba kartu derinant šias abi apmokėjimo formas.

13.7. Projektams taikomi supaprastinti išlaidų dydžiai, kurie nurodyti Aprašo 14 lentelėje „Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai“.

13.8. PVM nėra tinkamas finansuoti EGADP lėšomis. PVM gali būti finansuojamas Lietuvos biudžeto lėšomis vadovaujantis PAFT VII skyriaus „Projektų išlaidų reikalavimai“ ketvirtajame skirsnyje „PVM“ nustatyta tvarka. Projektuose išlaidos nurodomos su PVM, o jo tinkamumas finansuoti bus nustatytas vertinimo metu.

14. Projektų veiklų ir jungtinio projekto projektų įgyvendinimui taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Indeksuojama

X Neindeksuojama

Veiklos ir (ar) išlaidos, kurioms taikomi supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio kodas

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio versija

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžio pavadinimas

Papildoma informacija

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

 

FS-01-01

 

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

 

FS-01-02

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, pirmojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

 

FS-01-03

 

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS be PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Matomumo ir informavimo apie projektą priemonės

FS-01-04

02

Įgyvendintų privalomų matomumo ir informavimo priemonių apie ES fondų investicijų veiklas fiksuotoji suma, antrojo rinkinio FS su PVM

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Netiesioginės išlaidos

FN-01

01

Iki 7 proc. netiesioginių išlaidų fiksuotoji norma

7 proc.

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-01

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 20 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 24 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-02

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 21 iki 25 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 25 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-03

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 26 iki 30 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-04

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 31 iki 36 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 37 iki 42 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-05

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 37 iki 39 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 43 iki 47 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-06

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso 40 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba 48 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

Kasmetinių atostogų išlaidos

FN-05-07

01

Fiksuotoji norma, taikoma, kai priklauso nuo 41 d. d. (jeigu dirbama 5 d. d. per savaitę) arba nuo 49 d. d. (jeigu dirbama 6 d. d. per savaitę) kasmetinės atostogos

Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registras yra paskelbtas Europos Sąjungos investicijų interneto svetainėje adresu https://2021.esinvesticijos.lt/dokumentai/supaprastintai-apmokamu-islaidu-dydziu-registras

 

Pastaba. Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžiai nurodyti Supaprastintai apmokamų išlaidų dydžių registre, skelbiamame Europos socialinio fondo agentūros interneto svetainėje www.esf.lt Metodinės pagalbos centro skiltyje https://www.esf.lt/veiklos-sritys/metodines-pagalbos-centras/fiksuotuju-dydziu-registras/1104.

 

–––––––––––––––––––––––––––––––––

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projekto finansavimo sąlygų aprašo Nr. 18

1 priedas

 

PROJEKTO (ĮSKAITANT JUNGTINĮ PROJEKTĄ) ATITIKTIES REIKŠMINGOS ŽALOS NEDARYMO HORIZONTALIAJAM PRINCIPUI VERTINIMO REIKALAVIMŲ APRAŠAS

 

Finansavimo šaltinis, pagal kurį finansuojamas projektas (pažymėkite tinkamą):

X Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonė (toliau – EGADP)

£ Europos Sąjungos fondų investicijų programa (toliau – ESIP)

 

Aplinkos tikslai

(pagal 2020 m. birželio 18 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentą (ES) Nr. 2020/852 dėl sistemos tvariam investavimui palengvinti sukūrimo, kuriuo iš dalies keičiamas Reglamentas (ES) Nr. 2019/2088)

Pagrindimas

(remdamiesi priemonių (kai finansavimo šaltinis EGADP) arba veiksmų (veiklų) (kai finansavimo šaltinis ESIFP) vertinimo klausimynais, nurodykite tik tą klausimyno vertinimo dalį, kuri aktuali finansuotinai veiklai)

Pagrindimo dokumentai

(nurodomas dokumentas, kuris bus vertinamas siekiant įvertinti projekto atitiktį aplinkos tikslams, arba pateikiama šią atitiktį pagrindžianti informacija)

1.  Klimato kaitos švelninimas

Nenumatoma, kad projektų veiklos didins šiltnamio efektą sukeliančių dujų (toliau – ŠESD) emisiją, kadangi įgyvendinant projektus numatoma investuoti į:

- mobilių komandų aprūpinimą įranga ir transporto priemonėmis (esamų ambulatorinės slaugos paslaugų namuose specialistų komandų aprūpinimas darbui reikalinga įranga ir priemonių komplektais bei automobiliais);

- ilgalaikės priežiūros dienos centrų, teikiančių kompleksines ilgalaikės priežiūros paslaugas, steigimą apskričių centruose (paliatyviosios pagalbos dienos centrai suaugusiesiems ir (ar) paliatyviosios pagalbos dienos centrai vaikams).

Tikėtina, kad bus koncentruota savivaldybių turima infrastruktūra, todėl tikėtinas ŠESD emisijos sumažėjimas.

Kuriant naują infrastruktūrą, bus užtikrinta, kad kuriama infrastruktūra atitiktų statybos techninio reglamento bei kitų teisės aktų reikalavimus, susijusius su ŠESD emisija, ir atitiktų beveik energijos nenaudojančių pastatų projektavimo, statybos ir eksploatacijos (angl. Nearly Zero Energy Building, NZEB) standartą.

Modernizuojant infrastruktūrą bus laikomasi aplinkos apsaugą ir statybas reglamentuojančių teisės aktų. Taip pat numatoma atlikti planuojamos ūkinės veiklos poveikio aplinkai vertinimą, kaip tai numatyta Lietuvos Respublikos planuojamos ūkinės veiklos vertinimo įstatyme.

Vykdant mobilių komandų aprūpinimo įranga ir transporto priemonėmis veiklą yra numatoma įsigyti elektromobilius (lengvieji automobiliai, M1 klasė) kartu su elektromobilio įkrovimo stotele. Ši investicija prisideda mažinant ŠESD emisijas, didinant švaraus ar neutralaus poveikio klimatui judumą.

Vykdant ilgalaikės priežiūros dienos centrų, teikiančių kompleksines ilgalaikės priežiūros paslaugas, steigimo apskričių centruose veiklą, yra numatoma įsigyti elektromobilius (lengvasis automobilis, M1 klasė, arba autobusas, M2 klasė) ir jų įkrovimo stoteles, skirtus vežti į ilgalaikės priežiūros dienos centrą ar iš jo asmenis, kuriems toks pavėžėjimas reikalingas. Taip pat planuojami įsigyti elektromobiliai turi būti pritaikyti specialiųjų poreikių turintiems asmenims vežioti.

Planuojama įsigyti įranga privalės atitikti (tai bus numatoma atitinkamuose įrangos įsigijimo dokumentuose) efektyvumo, tvarumo, ilgaamžiškumo reikalavimus pagal 2009 m. spalio 21 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2009/125/EB, nustatančią ekologinio projektavimo reikalavimų su energija susijusiems gaminiams nustatymo sistemą (toliau –  Direktyva 2009/125/EB) ir 2011 m. birželio 8 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvą 2011/65/ES dėl tam tikrų pavojingų medžiagų naudojimo elektros ir elektroninėje įrangoje apribojimo  (toliau – Direktyva 2011/65/ES).

Modernizuojama infrastruktūra (ilgalaikės priežiūros specializuotų dienos centrų įrengimas) turi atitikti 2010 m. gegužės 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2010/31/ES dėl pastatų energinio naudingumo reikalavimus. Įgyvendinant veiklas bus numatytas projektų vykdytojų ir (ar) kitų dalyvių bei tarpininkų įsipareigojimas laikytis pirmiau nurodytų teisės aktų reikalavimų, tai numatant paslaugų įsigijimo ir kt. dokumentuose.

Nauja statyba galima tik pagal 2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 18 veiklą „Ilgalaikės priežiūros dienos centrų įrengimas“. Naujos statybos dienos centrai turi atitikti ne žemesnę nei A++ energetinio naudingumo klasę.

Pagrindimo dokumentai su projektų įgyvendinimo planais (toliau – PĮP) nėra teikiami.

 

PĮP pateikiamas įsipareigojimas pirkimo dokumentuose: 1. kelti reikalavimą, kad įsigyjami elektromobiliai (lengvasis automobilis, M1 klasė, arba autobusas, M2 klasė) turi būti varomi elektra;

 

 

2. kelti reikalavimą, kad įsigyjama įranga turi atitikti 2017 m. balandžio 5 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2017/745 dėl medicinos priemonių, nustatančio medicinos įrangai taikomus bendruosius saugos ir veiksmingumo reikalavimus, atsižvelgiant į jos numatytą paskirtį (priemonė paženklinta CE atitikties ženklu ar CE ženklu), nuostatas.

 

Naujų pastatų statyba turi atitikti ne žemesnę nei A++ energetinio naudingumo klasę.

2.  Prisitaikymas prie klimato kaitos

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti priemonė neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. neplanuojama, kad įgyvendinama priemonė didina neigiamą dabartinio ir ateities klimato poveikį ar daro neigiamą poveikį žmonėms, gamtai ar turtui: priemonės veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes įgyvendinant veiklas neplanuojama statyti jokios infrastruktūros, turinčios poveikį aplinkai.

3.  Tausus vandens ir jūrų išteklių naudojimas ir apsauga

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti priemonė neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ji atitinka tausaus išteklių naudojimo ir apsaugos tikslą. Įgyvendinant priemonę nenumatoma kurti jokios infrastruktūros, kuri galėtų turėti poveikį tausiam vandens ir jūrų išteklių naudojimui: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes įgyvendinant veiklas neplanuojama statyti jokios infrastruktūros vandens telkinių apsaugos zonose arba arti vandens telkinių, kas galėtų turėti neigiamą poveikį tausaus vandens ir jūrų išteklių naudojimui.

4.  Perėjimas prie žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti  priemonė neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, kadangi įgyvendinant reformas ir investicijas nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri daro žalą žiedinei ekonomikai, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Netaikoma, nes priemonės veikla neturės jokio neigiamo tiesioginio ar netiesioginio poveikio žiedinės ekonomikos, įskaitant atliekų prevenciją ir perdirbimą, tikslui, nes planuojamų veiklų atlikimo metu nenumatomas atliekų susidarymas.

 

5.  Oro, vandens ar žemės taršos prevencija ir kontrolė

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti priemonė neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jos poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ji atitinka oro, vandens ar žemės taršos prevencijos ir kontrolės tikslą: įgyvendinant priemonę nenumatoma kurti infrastruktūros, kuri turėtų įtakos ženkliai oro, vandens ir dirvožemio taršai susidaryti: veiklos (pagal savo pobūdį) neturi jokio tiesioginio ar netiesioginio neigiamo poveikio šiam aplinkos tikslui.

Pagrindžiantys dokumentai su PĮP neteikiami.

 

PĮP pateikiamas įsipareigojimas pirkimo dokumentuose: kelti reikalavimą, kad padangos turi atitikti aukščiausios klasės padangoms taikomus išorinio riedėjimo triukšmo reikalavimus ir dviejų aukščiausių klasių padangoms taikomą riedėjimo varžos koeficientą (darantį įtaką energijos vartojimo efektyvumui), nustatytą Europos Parlamento ir Tarybos reglamente (ES) 2020/740 (231), kurį taip pat galima patikrinti Europos gaminių energijos vartojimo efektyvumo ženklinimo duomenų bazėje (EPREL).

6.  Biologinės įvairovės ir ekosistemų apsauga ir atkūrimas

Vertinama, kad planuojama įgyvendinti priemonė neturi jokio poveikio šiam aplinkos tikslui arba numatomas jų poveikis yra nereikšmingas, t. y. nedaro tiesioginio ir pirminio netiesioginio poveikio per visą gyvavimo ciklą, ir laikoma, kad ši priemonė atitinka biologinės įvairovės ir ekosistemų apsaugos ir atkūrimo tikslą: nenumatoma, kad priemonės veiklos turės neigiamą poveikį biologinei įvairovei ar ekosistemų apsaugai, nes skaitmeninė infrastruktūra kuriama jau urbanizuotoje teritorijoje.

Netaikoma, nes nenumatoma kurti ar modernizuoti infrastruktūros „Natura 2000“, UNESCO pasaulinio paveldo ar kitose saugomose teritorijose.

 

_______________

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projekto finansavimo sąlygų aprašo Nr. 18

2 priedas

 

LĖŠŲ PASKIRSTYMAS GALIMIEMS PAREIŠKĖJAMS

 

 

 

2022–2030 metų sveikatos priežiūros kokybės ir efektyvumo didinimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 11-002-02-11-01 „Gerinti sveikatos priežiūros paslaugų kokybę ir prieinamumą“ projektų finansavimo sąlygų aprašo Nr. 18 (toliau – Aprašas) 2.1.1 papunkčio veikla

Aprašo 2.1.2 papunkčio veikla

Eil. Nr.

Savivaldybės pavadinimas

Ambulatorines slaugos paslaugas namuose (toliau – ASPN) teikiančių specialistų komandų skaičius

Elektromobilis su jo įkrovimo stotele (jeigu yra poreikis) ASPN teikiančių specialistų komandai, kuri teikia paslaugas iki 40 000 gyventojų turinčiose savivaldybėse

Mobilių komandų aprūpinimo įranga ir transporto priemonėmis (Aprašo 13.2 papunktis) veiklai galima skirti didžiausia suma, iki Eur su PVM (įskaitant informavimo ir matomumo bei netiesiogines išlaidas)

Paliatyviosios pagalbos dienos centrų suaugusiesiems ir (ar) paliatyviosios pagalbos dienos centrų vaikams skaičius

Elektromobilis arba elektrinis autobusas su įkrovimo stotele

Ilgalaikės priežiūros dienos centrų įrengimo veiklai (Aprašo 13.3 papunktis) galima skirti didžiausia suma (įskaitant susijusias inžinerines paslaugas), iki Eur su PVM (įskaitant informavimo ir matomumo, bei netiesiogines išlaidas)

1.

Vilniaus miesto savivaldybė

8

0

157 527,96

1

1

652 940,23

2.

Kauno miesto savivaldybė

6

0

118 151,96

1

1

652 940,23

3.

Klaipėdos miesto savivaldybė

5

0

98 463,96

1

1

652 940,23

4.

Šiaulių miesto savivaldybė

4

0

78 775,96

1

1

652 940,23

5.

Vilniaus rajono savivaldybė

3

0

59 087,96

0

0

0,00

6.

Kauno rajono savivaldybė

3

0

59 087,96

0

0

0,00

7.

Panevėžio miesto savivaldybė

3

0

59 087,96

1

1

652 940,23

8.

Klaipėdos rajono savivaldybė

3

0

59 087,96

0

0

0,00

9.

Marijampolės savivaldybė

2

0

36 800,00

1

1

652 940,23

10.

Alytaus miesto savivaldybė

2

0

39 399,96

1

1

652 940,23

11.

Mažeikių rajono savivaldybė

2

0

39 399,96

0

0

0,00

12.

Jonavos raj.

1

0

19 711,96

0

0

0,00

13.

Kėdainių raj.

1

0

19 711,96

0

0

0,00

14.

Šiaulių raj.

1

0

19 711,96

0

0

0,00

15.

Elektrėnų sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

16.

Šalčininkų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

17.

Širvintų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

18.

Švenčionių r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

19.

Trakų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

20.

Ukmergės r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

21.

Alytaus r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

22.

Druskininkų sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

23.

Lazdijų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

24.

Varėnos r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

25.

Birštono sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

26.

Kaišiadorių r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

27.

Prienų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

28.

Raseinių r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

29.

Kretingos r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

30.

Neringos sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

31.

Palangos m. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

32.

Skuodo r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

33.

Šilutės r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

34.

Kalvarijos sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

35.

Kazlų Rūdos sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

36.

Šakių r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

37.

Vilkaviškio r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

38.

Biržų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

39.

Kupiškio r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

40.

Panevėžio r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

41.

Pasvalio r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

42.

Rokiškio r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

43.

Akmenės r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

44.

Joniškio r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

45.

Kelmės r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

46.

Pakruojo r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

47.

Radviliškio r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

48.

Jurbarko r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

49.

Pagėgių sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

50.

Šilalės r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

51.

Tauragės r. sav.

1

1

73 211,96

1

1

652 940,23

52.

Plungės r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

53.

Rietavo sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

54.

Telšių r. sav.

1

1

73 211,96

1

1

652 940,23

55.

Rietavo sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

56.

Ignalinos r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

57.

Molėtų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

58.

Utenos r. sav.

1

1

73 211,96

1

1

652 940,23

59.

Visagino sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

60.

Zarasų r. sav.

1

1

73 211,96

0

0

0,00

_______________