herbas-L_spalvotas

 

LIETUVOS BANKO VALDYBA

 

NUTARIMAS

DĖL Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso

 

2014 m. gegužės 15 d. Nr. 03-77

Vilnius

 

 

Lietuvos banko valdyba n u t a r i a:

1. Patvirtinti Lietuvos banko tarnautojų etikos kodeksą (pridedama).

2. Nustatyti, kad:

2.1. tarnautojai, kuriems iki Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso įsigaliojimo buvo duotas Lietuvos banko valdybos leidimas būti privačių juridinių asmenų renkamų arba skiriamų organų nariu, per vienus metus nuo Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso įsigaliojimo dienos privalo nutraukti minėtą veiklą ir apie tai informuoti Saugos departamentą;

2.2. tarnautojai, kuriems netaikomas Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymas, per mėnesį nuo Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso įsigaliojimo dienos, Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso 33 punkte nustatyta tvarka, privalo raštu informuoti savo tiesioginį vadovą apie vykdomą veiklą.

3. Pripažinti netekusiais galios:

3.1. Lietuvos banko valdybos 2004 m. lapkričio 11 d. nutarimą Nr. 175 „Dėl Lietuvos banko valdybos etikos kodekso“ su visais pakeitimais ir papildymais;

3.2. Lietuvos banko valdybos 2005 m. sausio 13 d. nutarimą Nr. 5 „Dėl Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekso“ su visais pakeitimais ir papildymais.

4. Nustatyti, kad šis nutarimas įsigalioja 2014 m. birželio 2 d.

 

 

 

Valdybos pirmininkas                                                                                               Vitas Vasiliauskas

 


 

PATVIRTINTA

Lietuvos banko valdybos

2014 m. gegužės 15 d.

nutarimu Nr. 03-77

 

 

LIETUVOS BANKO TARNAUTOJŲ ETIKOS KODEKAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lietuvos banko tarnautojų etikos kodekse (toliau – Kodeksas) nustatyti veiklos ir elgesio principai, kurių turi laikytis Lietuvos banko (toliau – Bankas) valdybos pirmininkas, jo pavaduotojai, Banko valdybos nariai ir kiti Banko tarnautojai (toliau – Tarnautojai), įgyvendindami savo teises ir vykdydami teisės aktuose nustatytas pareigas. Kodekso principai nustatyti siekiant, kad Banke būtų sukurta kūrybinga, geranoriška darbo aplinka, ugdoma pagarba bendradarbiams ir kitiems asmenims, kad būtų užtikrintas Banko nepriklausomumas ir gera reputacija, didinamas visuomenės pasitikėjimas Banku ir stiprinamas Tarnautojo autoritetas.

 

2. Kodekso nuostatos mutatis mutandis taikomos ir asmenims, atliekantiems Banke praktiką.

 

3. Tarnautojai ne tarnybos Banke metu privalo elgtis pagal visuotinai priimtinas elgesio normas ir turi elgtis taip, kad savo elgesiu nediskredituotų Banko reputacijos ir Tarnautojo autoriteto.

 

4. Kodeksas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos Konstitucija (toliau – Konstitucija), Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos darbo kodeksu, Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymu, Lietuvos Respublikos Lietuvos banko įstatymu, kitais teisės aktais, užsienio valstybių centrinių bankų gerąja praktika.

 

 

II SKYRIUS

BENDRIEJI ELGESIO PRINCIPAI

 

5. Pagarbos žmogui ir valstybei principas. Tarnautojai privalo gerbti žmogų, jo teises ir laisves, valstybę, jos institucijas ir įstaigas, laikytis Konstitucijos, įstatymų, kitų teisės aktų ir vykdyti teismų sprendimus. Tarnautojai privalo susilaikyti nuo bet kokios diskriminacijos kitų asmenų atžvilgiu ir nuo bet kokios formos įžeidinėjimo arba priekabiavimo.

 

6. Teisingumo principas. Tarnautojai privalo su visais asmenimis elgtis vienodai, nepaisydami jų tautybės, rasės, lyties, kalbos, kilmės, socialinės padėties, religinių įsitikinimų bei politinių pažiūrų, būti teisingi spręsdami prašymuose išdėstytus klausimus, nepiktnaudžiauti jiems suteiktomis galiomis ir valdžia.

 

7. Rūpinimosi visuomenės interesais principas. Tarnautojai privalo atsižvelgti į visuomenės interesus: naudoti jam patikėtą turtą ir informaciją tik tarnybos Banke tikslais, o vykdydami tarnybines pareigas nesiekti naudos sau, savo sutuoktiniui, sugyventiniui, partneriui, kai partnerystė įregistruota įstatymų nustatyta tvarka, taip pat savo tėvams (įtėviams), vaikams (įvaikiams), broliams (įbroliams), seserims (įseserėms), seneliams, vaikaičiams ir jų sutuoktiniams, sugyventiniams arba partneriams (toliau – Artimieji).

 

8. Padorumo principas. Tarnautojai privalo elgtis nepriekaištingai, būti nepaperkami, nepriimti dovanų, pinigų ar paslaugų, išskirtinių lengvatų ir nuolaidų iš asmenų arba organizacijų, galinčių daryti įtaką jų nepriklausomam tarnybinių pareigų vykdymui.

 

9. Nešališkumo principas. Priimdami sprendimus Tarnautojai privalo būti nepriklausomi, objektyvūs ir neturėti asmeninio išankstinio nusistatymo.

 

10. Atsakomybės principas. Tarnautojai atsako už savo sprendimus ir už juos atsiskaito.

 

11. Viešumo principas. Tarnautojai privalo teisės aktų nustatyta tvarka teikti reikiamą informaciją kitoms institucijoms ir visuomenei. Banko teikiama informacija ribojama tik tada, kai būtina apsaugoti visuomenės interesus arba kai tai reglamentuojama teisės aktų.

 

12. Socialinė elgsena. Tarnautojai skatinami dalyvauti socialinėje veikloje, labdaros renginiuose, savo veiksmais remti aplinką tausojančius projektus, dalyvauti renginiuose, skatinančiuose pilietiškumą.

 

 

III SKYRIUS

VADOVŲ IR JIEMS PAVALDŽIŲ TARNAUTOJŲ ELGSENA

 

13. Banko valdybos pirmininkas, jo pavaduotojai, Banko valdybos nariai, struktūrinių padalinių, padalinių ir vidaus padalinių vadovai ir juos pavaduojantys Tarnautojai privalo:

 

13.1. savo elgesiu ir darbu pavaldiems Tarnautojams rodyti pavyzdį, atitinkantį Kodekso reikalavimus;

 

13.2. dalykiškai ir mandagiai bendrauti su pavaldžiais Tarnautojais ir duoti jiems nurodymus;

 

13.3. palaikyti Banke darbingą, kartu ir draugišką aplinką, siekti užkirsti kelią galimiems konfliktams, šalinti nesutarimų priežastis;

 

13.4. pastabas, susijusias su darbu, reikšti taktiškai, nedalyvaujant su pastaba nesusijusiems Tarnautojams;

 

13.5. viešai nereikšti savo simpatijų ir antipatijų Tarnautojams, vertinti juos pagal jų dalykines savybes;

 

13.6. palaikyti Tarnautojus, kurie padeda atskleisti nesąžiningą elgesį, nesitaiksto su teisės aktų pažeidimais, padeda juos atskleisti;

 

13.7. niekada jokia forma nekeršyti arba kitaip nepersekioti Tarnautojo.

 

14. Atlikdami pavestas funkcijas Tarnautojai turi rodyti iniciatyvumą, pastebėti tobulintinas sritis arba problemas ir aktyviai veikti, kad problemas išspręstų.

 

15. Tarnautojai turi būti pozityviai nusiteikę, palaikyti prasmingas idėjas, dirbti su entuziazmu ir kurti malonią darbo aplinką.

 

16. Pavestą darbą Tarnautojai turi atlikti profesionaliai, kad atitiktų aukščiausius profesinius standartus, keliamus jų pareigybei.

 

17. Įgyvendindami asmeninius uždavinius Tarnautojai turi bendradarbiauti su vadovais ir kolegomis, būti atviri, keistis informacija, padėti vieni kitiems ir prisidėti siekiant bendrų tikslų;

 

18. Tarnautojai turi būti patikimi, gebėti tinkamai nusistatyti veiklos prioritetus, darbus atlikti laiku ir visuomet padaryti tai, ką pažada.

 

19. Jeigu Tarnautojas gavo nurodymą atlikti užduotį ar pavedimą, jo nuomone, prieštaraujantį teisės aktams, Tarnautojas turi teisę atsisakyti tokią užduotį arba pavedimą vykdyti. Tarnautojas raštu apie savo sprendimą informuoja savo tiesioginį vadovą arba ir aukštesnįjį vadovą, ir nurodo priežastis, dėl kurių atsisako užduotį arba pavedimą.

 

 

IV SKYRIUS

DOVANŲ PRIĖMIMAS IR TEIKIMAS

 

20. Dovana yra bet kokia nauda, paslauga arba privalumas, nesvarbu, finansinis ar teikiamas natūra, kuri yra bet kokiu būdu susijusi su Tarnautojų darbu Banke ir kuri nėra sutarta kompensacija už suteiktas paslaugas, suteikta arba priimta Tarnautojų, arba priimta bet kurio iš jo Artimųjų (toliau – Dovana).

 

21. Tarnautojai negali priimti bet kokiu būdu su jo darbu Banke susijusių Dovanų, išskyrus teisės aktuose nustatytus atvejus. Dovanos priėmimas arba jos teikimas bet kokiu atveju negali pažeisti arba paveikti Tarnautojų nešališkumo, veiksmų laisvės, negali sukurti įsipareigojimo Dovanos gavėjui arba suteikti lūkesčių jos teikėjui.

 

22. Tarnautojams rekomenduojama atsisakyti priimti dovanas iš privataus sektoriaus atstovų, o jei to negalima padaryti dėl protokolo ar susiklosčiusių tradicijų, Tarnautojas priimtas dovanas turi perduoti Bankui teisės aktų nustatyta tvarka.

 

23. Banko vardu Tarnautojai gali teikti Dovanas pagal tarptautinį protokolą arba susiklosčiusias tradicijas.

 

24. Tarnautojų priimtos ir padovanotos Dovanos turi būti įtraukiamos į Banko dovanotų ir gautų dovanų registrą Banko teisės aktų nustatyta tvarka.

 

 

V SKYRIUS

KVIETIMŲ PRIĖMIMAS

 

25. Tarnautojai, priimdami kvietimus į konferencijas, seminarus, priėmimus, kultūrinius ir kitokius visuomeninius renginius, susijusius su tarnybine veikla Banke, turi laikytis nešališkumo principo, turi vengti viešųjų ir privačių interesų konflikto ir tokį kvietimą gali priimti tik įsitikinę, kad tai netrukdys Tarnautojui tinkamai atlikti pareigas Banke, nepakenks Banko ir Tarnautojo reputacijai. Jeigu kvietime parašyta arba Tarnautojo Artimųjų dalyvavimas atitinka tarptautinį protokolą ar susiklosčiusias tradicijas, šiame Kodekso punkte nurodytame renginyje gali dalyvauti ir Tarnautojo Artimieji.

 

 

VI SKYRIUS

DARBAS KITUR IR KITA VEIKLA VYKDANT PAREIGAS BANKE

 

26. Tarnautojai nepriima iš trečiųjų šalių jokių užmokesčių už veiklą, kuri bet kokiu būdu susijusi su jo pareigomis Banke. Jei Tarnautojas sako kalbą, skaito paskaitas, pranešimus, atsakinėja į klausimynus, dalyvauja televizijos, radijo laidose ar kitose visuomenės informacijos priemonėse kaip Banko tarnautojas, tai daro neatlygintinai. Jeigu, atsižvelgiant į susidariusią situaciją, dėl šiame Kodekso punkte nurodytos veiklos Tarnautojas negali neimti honoraro, tai honoraras perduodamas Bankui. Šiame Kodekso punkte nurodytos veiklos metu Tarnautojo reiškiama nuomonė negali prieštarauti oficialiai Banko pozicijai.

 

27. Tarnautojai, gavę Banko valdybos sutikimą, gali dirbti kitur. Tarnautojai, siekiantys kitur sukurti darbo santykius arba darbo santykių esmę atitinkančius (susitarimas dėl darbo apmokėjimo sąlygų, darbo vietos ir funkcijų, darbo drausmės ir kt.) santykius, privalo gauti Banko valdybos leidimą. Leidimą dirbti kitur Banko valdyba gali duoti tik įsitikinusi, kad kiti darbo santykiai netrukdys Tarnautojui tinkamai atlikti pareigas Banke, nesudarys prielaidų viešųjų ir privačių interesų konfliktui, nepakenks Banko ir Tarnautojo reputacijai.

28. Banko valdybos pirmininkas ir Banko valdybos nariai turi teisę dirbti mokslinį bei pedagoginį darbą Banko valdybos leidimu.

29. Banko valdyba gali nuspręsti nutarimą dėl leidimo Tarnautojui dirbti kitur ar leidimo Banko valdybos pirmininkui ar Banko valdybos nariui dirbti mokslinį ar pedagoginį darbą pripažinti netekusiu galios, jeigu darbas kitur trukdo tinkamai atlikti pareigas Banke, sudaro prielaidas kilti viešųjų ir privačių interesų konfliktui ir (arba) diskredituoja Banko ar Tarnautojo reputaciją.

30. Banko valdybos nutarimas neleisti dirbti Tarnautojui kito darbo arba Banko valdybos pirmininkui ar Banko valdybos nariui neleisti dirbti mokslinio ar pedagoginio darbo, taip pat Banko valdybos sprendimas pripažinti netekusiu galios nutarimą dėl leidimo dirbti kitur gali būti skundžiamas teisės aktų nustatyta tvarka.

31. Tarnautojai turi teisę užsiimti kita veikla. Įgyvendindami kūrybinės ir ūkinės veiklos laisvę Tarnautojai turi vadovautis Lietuvos Respublikos teisės aktais, turi laikytis etikos principų, vengti viešųjų ir privačiųjų interesų konfliktų. Tarnautojai gali užsiimti tik tokia kūrybine ir ūkine veikla, kuri netrukdys jam tinkamai atlikti pareigų Banke, nesudarys prielaidų viešųjų ir privačių interesų konfliktui bei nediskredituos Banko ir Tarnautojo reputacijos.

32. Tarnautojai, kuriems netaikomas Viešųjų ir privačių interesų deklaravimo valstybinėje tarnyboje įstatymas, turi raštu informuoti savo tiesioginį vadovą apie vykdomą individualią veiklą, kuria savarankiškai versdamasis tarnautojas siekia gauti pajamų ar kitokios ekonominės naudos per tęstinį laikotarpį, ir dalyvavimą asociacijų, visuomeninių organizacijų, susivienijimų, konfederacijų, sąjungų, draugijų ar panašaus veiklos pobūdžio organizacijų ir kitų viešųjų juridinių asmenų valdymo ar priežiūros organuose, išskyrus politines partijas ir organizacijas.

33. Tiesioginis vadovas, atsižvelgdamas į jo pavaldžių Tarnautojų pateiktą informaciją apie vykdomą kitą veiklą arba dalyvavimą, asociacijų, visuomeninių organizacijų, susivienijimų, konfederacijų, sąjungų, draugijų ar panašaus veiklos pobūdžio organizacijų ir kitų viešųjų juridinių asmenų valdymo ar priežiūros organuose, išskyrus politines partijas ir organizacijas, turi įsitikinti, kad tai netrukdys Tarnautojui tinkamai atlikti pareigas Banke, nesudarys prielaidų viešųjų ir privačių interesų konfliktui bei nediskredituos Banko ir Tarnautojo reputacijos. Kilus abejonių dėl Tarnautojo viešųjų ir privačių interesų derinimo, nustatyta tvarka gali būti kreipiamasi konsultacijos į atitikties tarnautoją.

34. Tarnautojai, užsiimdami Kodekso 27, 28 ir 31 punktuose nurodyta veikla, turi pabrėžti, kad veikia kaip individualūs asmenys, negali sudaryti įspūdžio, kad atstovauja Bankui, ir neturi sudaryti pagrindo sieti šią jų veiklą su Banku.

35. Tarnautojams neleidžiama būti renkamu (skiriamu) privataus juridinio asmens organo nariu, išskyrus atvejus, kai šiuo nariu jis yra išrinktas arba paskirtas Banko.

36. Bet kokiose derybose dėl būsimo darbo ir priimdami darbo pasiūlymą Tarnautojai turi elgtis sąžiningai ir išlaikyti su Banko veikla susijusias paslaptis.

37. Tarnautojai privalo informuoti savo tiesioginį vadovą apie priimtą pasiūlymą dėl būsimo darbo, kuris galėtų tapti interesų konflikto arba piktnaudžiavimo jų pareigomis Banke priežastimi.

 

VII SKYRIUS

SANTYKIAI SU TREČIOSIOMIS ŠALIMIS

 

38. Savo santykiuose su bet kokia trečiąja šalimi Tarnautojai turi veikti taip, kad užtikrintų Banko nepriklausomumą, gerą reputaciją ir įsipareigojimą saugoti su Banko veikla susijusias paslaptis. Atlikdami savo pareigas Tarnautojai neturi siekti nurodymų ir jų nepriimti iš Europos Sąjungos institucijų ir organų, Europos Sąjungos valstybių narių vyriausybių arba iš jokios kitos institucijos ar organo. Tarnautojai turi informuoti savo vadovus apie bet kokį netinkamą trečiosios šalies mėginimą daryti įtaką jam vykdant savo pareigas.

39. Informaciją apie Banko veiklą visuomenės informavimo priemonėse raštu ar žodžiu Tarnautojai gali teikti tik suderinę su Banko Komunikacijos departamento direktoriumi arba šio departamento Viešųjų ryšių skyriaus ir savo struktūrinio padalinio vadovu (Banko valdybos pirmininko pavaduotojai ir Banko valdybos nariai – pasikonsultavę su Banko valdybos pirmininku ir informavę Komunikacijos departamento direktorių), išskyrus atvejus, kai Tarnautojai turi įgaliojimus teikti informaciją, komentarus ir oficialią banko poziciją Banko veiklos klausimais arba kai teikia informaciją, kurią Bankas periodiškai ir viešai skelbia. Teikiant informaciją privalo būti laikomasi teisės aktų, nustatančių įslaptintos informacijos tvarkymą, reikalavimų.

40. Tarnautojai gali reikšti savo asmeninę nuomonę visuomenės informavimo priemonėse privalomai pabrėždami, kad tai neatspindi oficialios Banko pozicijos ir išreiškiama tik asmeninė Tarnautojo nuomonė. Tarnautojai, reikšdami asmeninę nuomonę visuomenės informavimo priemonėse, negali sudaryti įspūdžio, kad atstovauja Bankui, jeigu neturi tam įgaliojimų, ir turi nesudaryti pagrindo sieti asmeninę informaciją su Banku.

41. Tarnautojai, pradėdami pokalbį su trečiosios šalies atstovu, turi prisistatyti pasakydami institucijos pavadinimą, savo vardą, pavardę ir pareigas, paprašyti, kad besikreipiantys asmenys ar jų atstovai taip pat prisistatytų ir aiškiai nurodytų jiems suteiktus įgaliojimus.

42. Santykius su kolegomis kituose ECBS bankuose Tarnautojai turi grįsti abipusiu bendradarbiavimu, turi vadovautis nediskriminavimo, vienodo traktavimo principais, turi vengti nacionalinio tendencingumo.

 

VIII skyrius

DRAUDIMAI

 

43. Tarnautojams draudžiama:

43.1. sąmoningai skleisti gandus ar bet kokią jiems žinomą galimai neteisingą informaciją;

43.2. dalyvauti lažybose dėl Banko sprendimų, sprendimų, kuriuos priimant dalyvauja Bankas, arba įvykių bei reiškinių, kurie betarpiškai susiję su Tarnautojų vykdomomis pareigomis Banke;

43.3. asmeniniais tikslais savo ar Artimųjų naudai naudotis arba mėginti naudotis informacija, kuri yra susijusi su Banko veikla ir kuri nebuvo paviešinta arba priskirtina viešai neatskleistai informacijai.

 

IX SKYRIUS

KODEKSO ĮGYVENDINIMO STEBĖSENA

 

44. Teisės aktų nustatyta tvarka atitikties tarnautojas teikia konsultacijas Tarnautojams dėl Kodekso nuostatų įgyvendinimo. Elgesys, visiškai atitinkantis atitikties tarnautojo rekomendaciją dėl Kodekso nuostatų įgyvendinimo, laikomas atitinkančiu Kodeksą ir nesuteikia pagrindo Tarnautojams pradėti drausminių procedūrų dėl galimo Kodekso nuostatų pažeidimo.

45. Banko valdybos pirmininkui, jo pavaduotojams ar Banko valdybos nariams galimai pažeidus Kodeksą, šį klausimą nagrinėja Banko valdyba. Kitiems Tarnautojams galimai pažeidus Kodekso reikalavimus, šį klausimą nagrinėja Etikos komisija (toliau – Komisija), išskyrus tuos Tarnautojų galimai padarytus pažeidimus, kuriuos teisės aktų nustatyta tvarka nagrinėja ar pavesta nagrinėti Banko struktūriniams padaliniams, sudarytai komisijai, komitetui, darbo grupei arba Tarnautojų vadovams.

46. Komisiją sudaro Banko valdybos pirmininko įsakymu paskirti penki Tarnautojai. Komisija nagrinėja Kodekso 45 punkte nurodytus galimus Kodekso nuostatų pažeidimus, dalyvauja tobulinat teisės aktus, reglamentuojančius etikos nuostatas, ir teikia rekomendacijas atitikties tarnautojui dėl etikos normų taikymo praktikos. Komisijos posėdyje patariamojo balso teise gali dalyvauti nepriklausomas konsultantas, pasirašęs konfidencialumo įsipareigojimą. Komisijos kompetencija ir darbo tvarka nustatyta Banko valdybos pirmininko įsakymu patvirtintame Komisijos darbo reglamente.

 

X SKYRIUS

PAREIGA PRANEŠTI APIE KODEKSO NUOSTATŲ PAŽEIDIMĄ

 

47. Jei Tarnautojas žino arba turi pagrįstų įtarimų, kad vykdydamas pareigas kitas Tarnautojas galimai pažeidė Kodekso nuostatas, apie tai turi pranešti atitikties tarnautojui:

47.1. įteikiant rašytinį pranešimą atitikties tarnautojui asmeniškai;

47.2.  atsiunčiant pranešimą registruotu laišku ar Banko vidaus paštu ir nurodant „Įteikti asmeniškai atitikties tarnautojui“;

47.3.  atsiunčiant elektroninę žinutę pranešimą iš tarnautojo elektroninio pašto atitikties tarnautojui atitiktiestarnautojas@lb.lt.

48. Tarnautojo pranešime apie galimai kito Tarnautojo padarytą Kodekso nuostatų pažeidimą turi būti nurodyta: Tarnautojo, kuris galimai pažeidė Kodekso nuostatas, vardas ir pavardė, veikos, apie kurią pranešama, apibūdinimas, ir pranešimo pateikimo data.

49. Kodekso 47 ir 48 punktuose numatytame pranešime, kurį Tarnautojas pasirašo ir kuriame Tarnautojas nurodo savo vardą ir pavardę, Tarnautojas gali paprašyti, kad būtų užtikrintas jo tapatybės konfidencialumas. Bankas Tarnautojo, pranešusio, kad jis žinąs arba turįs pagrįstų įtarimų dėl Kodekso nuostatų pažeidimo, prašymu garantuoja, kad bus užtikrintas jo tapatybės konfidencialumas ir kad jo atžvilgiu nebus toleruojamas neteisingas ar diskriminacinis elgesys.

50. Pranešimas apie Tarnautojo galimai padarytą Kodekso nuostatų pažeidimą, kuriame nenurodytas pranešančiojo vardas ir pavardė, laikomas anoniminiu. Anoniminiai pranešimai nenagrinėjami, išskyrus atvejus, kai Komisija nusprendžia, kad pranešime nurodytas galimas Kodekso nuostatų pažeidimas yra nagrinėtinas.

51. Pranešimas apie Tarnautojo galimai padarytą Kodekso nuostatų pažeidimą nagrinėjamas, tik jeigu nuo galimai padarytos Tarnautojo veikos nepraėjo dvejų metų terminas.

52. Kodekso nustatyta tvarka atitikties tarnautojo gauti pranešimai, įskaitant ir anoniminius pranešimus, turi būti registruojami pranešimų registre.

53. Atitikties tarnautojas gautus pranešimus dėl Kodekso nuostatų pažeidimo perduoda nagrinėti Komisijos pirmininkui, o kitus pranešimus – struktūriniams padaliniams pagal jų kompetenciją.

54. Už Kodekso nuostatų pažeidimus Tarnautojams gali būti taikomos drausminės nuobaudos.

_____________________