LIETUVOS RESPUBLIKOS
SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEPRIKLAUSOMYBĖS GYNĖJUS IR KITUS NUKENTĖJUSIUS NUO 1991 M. SAUSIO 11–13 D. IR PO TO VYKDYTOS SSRS AGRESIJOS ASMENIS, INSTITUCINIO STIPRINIMO FINANSAVIMO 2023–2024 METAIS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2022 m. rugsėjo 19 d. Nr. A1-612
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 26 straipsnio 3 dalies 5 punktu, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2003 m. gruodžio 22 d. įsakymu Nr. A1‑213 „Dėl Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“, 15.9 papunkčiu, įgyvendindama kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. rugsėjo 27 d. įsakymu Nr. A1–684 „Dėl Kai kurių Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Jaunimo reikalų agentūros 2022–2023 m. vykdomų projektų atrankos konkursų finansavimo plano patvirtinimo“, 10 punkte nurodytą priemonę, Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023‒2025 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2022 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-596 „Dėl Nevyriausybinių organizacijų veiklos stiprinimo 2023‒2025 metų veiksmų plano patvirtinimo“, 1 priedo 2.1.1.3 papunktyje nurodytą priemonę ir atsižvelgdama į Projektų administravimo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1‑1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“:
1. T v i r t i n u Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, institucinio stiprinimo finansavimo 2023–2024 metais projektų atrankos konkurso nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės
apsaugos ir darbo ministro
2022 m. rugsėjo 19 d. įsakymu Nr. A1-612
NEVYRIAUSYBINIŲ ORGANIZACIJŲ, VIENIJANČIŲ LIETUVOS RESPUBLIKOS NEPRIKLAUSOMYBĖS GYNĖJUS IR KITUS NUKENTĖJUSIUS NUO 1991 M. SAUSIO 11–13 D. IR PO TO VYKDYTOS SSRS AGRESIJOS ASMENIS, INSTITUCINIO STIPRINIMO FINANSAVIMO 2023–2024 METAIS PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, institucinio stiprinimo finansavimo 2023–2024 metais projektų atrankos konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) reglamentuoja projektų, skirtų nevyriausybinių organizacijų, vienijančių Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, instituciniam stiprinimui finansuoti 2023–2024 metais (toliau – projektai), atrankos konkurso (toliau – konkursas) bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo, Socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo ir stebėsenos tvarką, projektų finansavimo pratęsimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Informacinė sistema – konkursą administruojančios įstaigos – Socialinių paslaugų priežiūros departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD) – valdoma informacinė paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistema, veikianti adresu https://sopas.sppd.lt:8099 (toliau – SoPas).
2.2. Projekto vykdytojas – pareiškėjas (juridinis asmuo), kuris atitinka visus reikalavimus finansavimui gauti, kuriam socialinės apsaugos ir darbo ministerijos kanclerio sprendimu skirta valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti ir kuris su SPPD yra pasirašęs sutartį SoPas priemonėmis.
2.3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme, Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos fondų įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės).
3. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose nereglamentuotos konkurso atrankos nuostatos, taikomos Taisyklėse nustatytos nuostatos.
4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas.
5. Projektų atranką ir administravimą užtikrina SPPD, vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
6. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
7. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti nevyriausybinių organizacijų projektus, siekiant sudaryti sąlygas veikti nevyriausybinėms organizacijoms, vienijančioms Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, kurių teisinis statusas pripažįstamas vadovaujantis Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjų ir kitų nukentėjusių nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenų teisinio statuso pripažinimo įstatymu, ir vykdančioms veiklas, skirtas šių nevyriausybinių organizacijų narių ir jų šeimos narių bendravimui, savitarpio pagalbai, savanorystei skatinti ir plėtoti, istorinei atminčiai liudyti ir išsaugoti, šių organizacijų instituciniam stiprinimui, informacijos apie šių organizacijų veiklą sklaidai vykdyti, pilietiniams ir (ar) kultūriniams renginiams organizuoti, informacijos ir patirties mainams, organizacijų narių įsitraukimui į visuomenės gyvenimą skatinti.
8. Siektinas konkurso rezultatas – atrinkti ir finansuoti projektai, kuriuos įgyvendindamos nevyriausybinės organizacijos, vienijančios Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjus ir kitus nukentėjusius nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenis, skatina ir plėtoja savo narių ir jų šeimos narių bendravimą, savitarpio pagalbą, savanorystę, liudija ir saugo istorinę atmintį, skatina institucinį stiprinimą, vykdo informacijos apie šių organizacijų veiklą sklaidą, organizuoja pilietinius ir (ar) kultūrinius renginius, skatina informacijos ir patirties mainus, organizacijų narių įsitraukimą į visuomenės gyvenimą.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
9. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2023 metų sausio 1 d. iki 2023 metų gruodžio 31 d. Pratęsus finansavimą 2024 metams – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d.
11. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2023 m. – 21 000 (dvidešimt vienas tūkstantis) eurų, 2024 m. – 21 000 (dvidešimt vienas tūkstantis) eurų:
11.1. didžiausia vienam projektui vieniems metams galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma – 8 000 (aštuoni tūkstančiai) eurų;
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir finansuotinos veiklos
14. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjams, kurie:
15. Konkurso būdu finansuotinos projektų veiklos:
15.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo narių ir jų šeimų narių bendravimo, įsitraukimo į visuomenės veiklą (per pilietinius ir (ar) kultūrinius renginius ir kt.) skatinimas ir sąlygų bendrauti ir dalyvauti visuomeninėje veikloje sudarymas;
15.2. savitarpio pagalbos teikimas pareiškėjo, projekto vykdytojo nariams ir jų šeimos nariams (informavimas, konsultavimas, aktualios informacijos teisiniais, socialiniais klausimais teikimas, emocinės, socialinės pagalbos teikimas, atstovavimas valstybės ir savivaldybių institucijose ir kt.);
15.3. savanoriškos veiklos organizavimas (pagalbos pareiškėjo, projekto vykdytojo nariams ir jų šeimos nariams, organizuojant pilietinius ir (ar) kultūrinius renginius, teikimas ir kt.);
15.4. dalijimasis informacija apie istorinę atmintį ir su ja susijusia patirtimi, bendradarbiaujant su kitomis valstybės istorinę atmintį, pilietiškumą puoselėjančiomis organizacijomis, organizuojant švietėjiškus renginius bendruomenei, skirtus valstybės raidos istoriniams įvykiams paminėti;
15.5. pareiškėjo, projekto vykdytojo institucinis stiprinimas (pareiškėjo, projekto vykdytojo narių kompetencijų tobulinimas, siekiant gerinti organizacijos veiklos kokybę, stiprinti bendradarbiavimą su valstybės (savivaldybių) institucijomis, verslo subjektais, kitomis organizacijomis ir kt.);
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS
17. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
17.1. pareiškėjas yra nevyriausybinė organizacija, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme;
17.2. pareiškėjo vykdoma veikla skirta Lietuvos Respublikos nepriklausomybės gynėjams ir kitiems nukentėjusiems nuo 1991 m. sausio 11–13 d. ir po to vykdytos SSRS agresijos asmenims vienyti;
17.3. pareiškėjas nuo įregistravimo Juridinių asmenų registre dienos iki paraiškos pateikimo dienos veikia ne trumpiau kaip penkerius metus;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
18. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 9 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
19. Vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 metams – iki 2024 m. gruodžio 31 d. pasiekti šiuos kiekybinius projekto įgyvendinimo rodiklius:
19.1.1. siekiant Nuostatų 8 punkte nurodyto rezultato, suorganizuoti ne mažiau kaip 4 renginius (veiklas), iš kurių 2023 m. bent 2 turi būti suorganizuoti (suorganizuotos) iki 2023 m. rugsėjo 30 d.;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
20. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2023 m. sausio 1 d. iki 2023 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2024 m. – nuo 2024 m. sausio 1 d. iki 2024 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais arba jų kopijomis (nuasmenintais dalyvių sąrašais, veiklų rezultatais, mokymų medžiaga ir pan.). Pareiškėjas, projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1 330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
21. Tinkamomis finansuoti laikomos šios projekto išlaidos:
21.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 15 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos kanclerio sprendimu skirtų valstybės biudžeto lėšų):
21.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje yra įdarbintas pagal darbo sutartį);
21.1.2. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje nėra įdarbintas pagal darbo sutartį buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti);
21.2. projekto įgyvendinimo išlaidos:
21.2.1. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių projekto veiklas (pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje ir (arba) pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio (-ių) organizacijoje (-ose) pagal darbo sutartį (-is) įdarbinto (-ų) projekto veiklų įgyvendintojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas;
21.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti (rekomenduojama vadovautis Europos socialinio fondo agentūros atlikta prekių ir paslaugų kainų rinkos analize):
21.2.2.1. ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) įsigijimo išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
21.2.2.2. transporto išlaikymo (transporto priemonės nuomos be vairuotojo, degalų, tepalų) ir transporto paslaugų įsigijimo (transporto priemonės nuomos su vairuotoju, visuomeninio transporto priemonių bilietų) išlaidos, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti;
21.2.2.3. komandiruočių (įskaitant tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai projekto vykdytojo ir (ar) projekto partnerio darbuotojams, nurodytiems šių Nuostatų 21.1.1 ir 21.2.1 papunkčiuose). Dalyvavimo užsienyje vykstančiuose renginiuose išlaidos gali būti kompensuojamos tik tuo atveju, jei pareiškėjas, projekto vykdytojas ne mažiau kaip 30 procentų visų dalyvavimo renginyje išlaidų apmoka iš savo ir (ar) kitų teisėtų finansavimo šaltinių (pagrįsdamas renginio programa, kelionių bilietais, organizatorių kvietimais ar kitais susijusiais dokumentais);
21.2.2.5. kvalifikacijos tobulinimo išlaidos (mokymų, seminarų, skirtų kvalifikacijai tobulinti, organizavimo išlaidos, įskaitant išlaidas savanorių kvalifikacijai tobulinti);
21.2.2.6. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal autorines sutartis, pavyzdžiui, ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai);
21.2.2.7. komunalinių paslaugų (patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų) įsigijimo išlaidos;
21.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms priemonėms, įrangai, prekėms ir reikmenims (kanceliarinėms, ūkinėms prekėms, įrangai, smulkiam inventoriui) įsigyti;
21.2.2.9. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (lektorių, leidybos, vertimo, mokymų, seminarų, konferencijų, kitų renginių organizavimo, projekto sklaidos ir viešinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, taip pat narystės tarptautinėse organizacijose mokesčiai, mokesčiai už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
22. Darbo užmokesčio išlaidos, nurodytos Nuostatų 21.1.1 ir 21.2.1 papunkčiuose, gali sudaryti iki 80 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
23. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
23.1. išlaidos pareiškėjo, projekto vykdytojo ar kitų asmenų įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
23.3. pastatų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir einamojo remonto, pastatų, aplinkos ir teritorijos priežiūros išlaidos;
23.4. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2022 m. gruodžio 31 d. imtinai, o pratęsus finansavimą 2024 metams – po 2024 m. gruodžio 31 d. Jeigu finansavimas nebuvo pratęstas, netinkamomis finansuoti taip pat pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2023 m. gruodžio 31 d.;
23.6. išlaidos ilgalaikiam materialiajam turtui, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, įsigyti;
23.7. išlaidos patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjui, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
24. Projektai aprašomi SoPas lietuvių kalba, užpildant paraišką ir detalią projekto įgyvendinimo sąmatą pagal SoPas pateiktą formą. Pareiškėjas konkursui turi pateikti vieną paraišką 2023 metams ir vieną paraišką 2024 metams. Paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per SoPas arba jeigu pateikiama tik vienų metų paraiška, nors ir pateikta per SoPas, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
26. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Taisyklių 12 ir 13 punktuose) elektronines kopijas:
26.1. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu (pavyzdžiui, įgaliojimo, atstovavimo sutarties);
26.3. jei prašoma valstybės biudžeto lėšų patalpoms nuomoti ir (ar) išlaikyti, – dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo teisę naudotis nekilnojamuoju turtu (pavyzdžiui, Nekilnojamojo turto registro išrašo). Jeigu pareiškėjas tik planuoja naudotis biuro patalpomis (panaudos, nuomos ar nuosavybės pagrindais), jis turi pateikti rašytinę (preliminariąją) sutartį ar kitus dokumentus, patvirtinančius, kad, sudarius sutartį, pareiškėjas naudosis biuro patalpomis;
26.4. dokumentų (sutarčių, susitarimų), įrodančių pareiškėjo bendradarbiavimą su partneriu (‑iais) įgyvendinant projektą (jei yra);
27. Jei SoPas funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Taisyklių 16 punkte ir Nuostatų 26 punkte nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
30. Projektai, kuriems siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkami laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
31. Ekspertas paraiškas vertina, užpildydamas SoPas esančią vertinimo anketą, vadovaudamasis konkurso Nuostatų 32 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
32. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balų už:
32.1. projekto tikslo, uždavinių ir aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui, vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo; 1–4 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą; 5 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;
32.2. projekto atitiktį Nuostatų 14 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams, vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka nė vieno prioriteto; 5 – atitinka vieną prioritetą; 10 – atitinka du prioritetus;
32.3. projekto veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą ir tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti; 1–4 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti; 5 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams išspręsti;
32.4. projekto sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą bei sąsają su veiklomis, vertinant nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimt) balų: 0 – neaiški, nedetali ir neracionali, nepagrįsta ir nesietina su veiklomis; 1–9 – iš dalies aiški, iš dalies detali ir iš dalies racionali, iš dalies pagrįsta ir iš dalies sietina su veiklomis; 10 – aiški, detali ir racionali, pagrįsta ir sietina su veiklomis;
32.5. projekto vertinimo rodiklių ir planuojamų rezultatų aiškumą ir konkretumą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs; 1–4 – iš dalies aiškūs ir iš dalies konkretūs; 5 – aiškūs ir konkretūs;
32.6. pareiškėjo, jo partnerio (-ių) (jei yra) ir jų projekto veiklų įgyvendintojo tinkamumą, kompetenciją, kvalifikaciją, darbo patirtį ir gebėjimus vykdyti projektą, vertinant nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti; 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.
33. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 40, privaloma surinkti minimali balų suma – 15. Projektai, kurių paraiškos nesurinko 15 balų, nefinansuojami.
34. Projektas, kuriam neužteko konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą.
35. Jei, atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto lėšų, komisija, siūlydama finansuoti projektą, pirmenybę teikia tam projektui, kurio sąmatoje lėšų dalis, skirta projektui administruoti, yra mažesnė.
36. Jei komisija, įvertinusi ekspertų vertinimų suvestinę, parengtą trims ekspertams atlikus vertinimą, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 32 punkte nustatytais kriterijais, nepritaria ekspertų vertinimui, komisijos protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui ir paraiškų vertinimas gali būti perduotas komisijos nariams. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 32 punkte nustatytais veiklų turinio ir lėšų vertinimo kriterijais.
37. Jei komisija, įvertinusi paraiškų vertinimų suvestinę, ekspertų vertinimo anketas, vadovaudamasi Nuostatų 32 punkte nustatytais kriterijais, priima protokolinį sprendimą siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto lėšų, jame rekomenduoja arba nurodo, kurių veiklų atsisakyti ar kurių veiklų apimtį mažinti ir kurias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas finansuoti.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
41. Projekto vykdytojas privalo:
411.1. su paslaugų teikėjais sudaryti paslaugų teikimo sutartis, kuriose būtų nurodyta suteiktų paslaugų skaičius, paslaugos periodiškumas, paslaugos įkainis, bendra suma;
41.2. projektą įgyvendinti iki sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2023 m. gruodžio 31 d., o finansavimą pratęsus 2024 metams – ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d.;
41.3. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 dienos SPPD per SoPas pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas, taip pat pirmajam ataskaitinių metų pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. pateikti atitinkamai pusmečio ir metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitas pagal SoPas pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
41.3.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);
41.3.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);
41.3.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodytas valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, paslaugų sutarties, paslaugų perdavimo–priėmimo akto, darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma euro ir cento tikslumu (teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus);
41.3.4. veiklų įvykdymo ataskaita (teikiama po pusmečio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto veiklos vykdymo laikotarpį per ataskaitinius metus), kurioje turi būti nurodyta:
41.3.4.1. nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytų veiklų pavadinimai (pagal Nuostatų 15 punktą) ir trumpas veiklų ir (ar) jų rezultatų aprašymas;
41.3.4.2. informacija apie projekto įgyvendinimo rodiklius (Nuostatų 19 punktas), pasiektus nuo projekto įgyvendinimo pradžios;
42. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas per SoPas SPPD pateikia pagrįstą prašymą tikslinti projekto išlaidų sąmatą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas ir prašymas tikslinti sąmatą), kartu pateikdamas lyginamąjį tikslinamos projekto išlaidų sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose išlaidų sąmatos eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.
43. SPPD projekto vykdytojo prašymą išnagrinėja per 5 darbo dienas nuo projekto vykdytojo prašymo gavimo SPPD dienos ir apie leidimą tikslinti projekto išlaidų sąmatą jį informuoja per SoPas arba elektroniniu paštu. Prašymai tikslinti projekto išlaidų sąmatą SPPD teikiami ne daugiau nei du kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.
44. Norėdamas patikslinti veiklų planą, projekto vykdytojas atsakingam SPPD valstybės tarnautojui ar darbuotojui, dirbančiam pagal darbo sutartį (toliau – darbuotojas), per SoPas, taip pat elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas ir prašymas tikslinti veiklų planą), kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų planą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti veiklų planą tik dėl dar neįvykdytų (nepradėtų vykdyti) veiklų. Atsakingas SPPD darbuotojas informuoja elektroniniu paštu Ministerijos paskirtą asmenį apie projekto vykdytojo prašymą patikslinti veiklų planą ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, projekto kodas ir (ar) sutarties data, numeris). Ministerijos paskirtas asmuo ne vėliau nei per 2 darbo dienas elektroniniu paštu informuoja atsakingą SPPD darbuotoją apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti veiklų planą (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, projekto kodas ir (ar) sutarties data, numeris). Apie sprendimą dėl veiklų plano patikslinimo, suderintą su Ministerijos paskirtu asmeniu, SPPD atsakingas darbuotojas informuoja projekto vykdytoją per SoPas arba elektroniniu paštu per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, ne vėliau nei gruodžio 5 d.
45. Projekto vykdytojas privalo raštu ar per SoPas, jei projekto vykdytojas naudojasi informacine sistema, informuoti Ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija (nurodomas juridinio asmens pavadinimas, kodas, konkurso pavadinimas, projekto kodas ir reorganizacijos pradžios data), ir pateikti dokumentus, įrodančius projekto vykdytojo reorganizavimo ar numatomo reorganizavimo faktą, ir informaciją, pagrindžiančią, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.
XII SKYRIUS
TĘSTINIS PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
46. Tinkamai įgyvendinus projektą 2023 metais, jo finansavimas gali būti pratęstas 2024 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d., tomis pačiomis Nuostatuose ir sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2024 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 31 d. Jei sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2024 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2024 metais, nekompensuojamos.
47. Prašydamas pratęsti projekto finansavimą, projekto vykdytojas iki 2023 m. lapkričio 15 d. SPPD per SoPas pateikia:
47.1. projekto vykdytojo vadovo pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą 2024 metams (Nuostatų priedas);
47.2. pasikeitusių (jeigu keitėsi) projekto vadovo ir (ar) projekto veiklų įgyvendintojų gyvenimo aprašymus, patvirtintus jų parašais, kitus pasikeitusius paraiškoje nurodytus duomenis ir (ar) dokumentus;
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.
50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (arba) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar kitiems dokumentams (pavyzdžiui, programos sąmatoms), taip pat SPPD arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Pareiškėjai, vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, SPPD ir (ar) komisijos sprendimus dėl paraiškų atmetimo gali skųsti Ministerijai per 14 kalendorinių dienų nuo tos dienos, kurią sužinojo arba turėjo sužinoti apie SPPD ir (ar) komisijos sprendimą. Jei Ministerija patenkina pareiškėjo skundą, o SPPD ir (ar) komisija pakartotinai įvertintą paraišką vėl atmeta, pareiškėjas šį SPPD ir (ar) komisijos sprendimą gali skųsti Vyriausiajai administracinių ginčų komisijai arba teismui įstatymų nustatyta tvarka.
52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
53. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka.
54. Asmens duomenys tvarkomi 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatų ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka.