PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS

 

POTVARKIS

DĖL ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO ORGANIZAVIMO PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE

 

2023 m. rugsėjo 21 d. Nr. M-305

Panevėžys

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio 2 ir 4 dalimis, Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašu ir Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašu, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“:

1. T v i r t i n u:

1.1. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

1.2. Lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, apskaitymo, naudojimo ir kontrolės Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. N u s t a t a u  Panevėžio rajono savivaldybės asmeninės pagalbos valandinį įkainį asmeniui – 11,32 Eur už valandą.

Šis įsakymas skelbiamas teisės aktų registre ir gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės meras                                                                                                       Antanas Pocius


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės mero

2023 m. rugsėjo 21 d. potvarkiu Nr. M-305

 

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMO, ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO IR MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato asmeninės pagalbos poreikį nustatančius subjektus, asmeninės pagalbos skyrimo, teikimo, teikimo sustabdymo ir atnaujinimo bei nutraukimo tvarką neįgaliesiems, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba
55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis, neįgaliojo, gaunančio asmeninę pagalbą (toliau – asmuo), mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymą, asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimo tvarką, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą pagrindus ir sąlygas.

2. Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tikslas – atsižvelgiant į individualius asmens poreikius suteikti jam individualią pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje (palydint ir komunikuojant), kuri padėtų jam gyventi savarankiškai ir veikti visose gyvenimo srityse.

3. Asmeninės pagalbos teikimą administruoja ir jos kokybę užtikrina Savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrius (toliau – Skyrius). Asmeninę pagalbą teikia Panevėžio rajono socialinių paslaugų centras (toliau – Paslaugų centras).

4. Asmeninės pagalbos teikimo trukmė ir dažnumas konkrečiam asmeniui nustatomi individualiai, įvertinus asmeninės pagalbos poreikį. Asmeninė pagalba negali būti teikiama tuo pačiu laiku (tomis pačiomis valandomis), kai teikiamos socialinės priežiūros arba dienos socialinės globos paslaugos

5. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme apibrėžtas sąvokas.

 

II SKYRIUS

ASMENYS, TURINTYS TEISĘ GAUTI ASMENINĘ PAGALBĄ,

 

6. Teisę gauti asmeninę pagalbą turi asmenys, kurių funkcijos, veikla, dalyvumas dėl negalios yra visiškai arba iš dalies apriboti (negali savarankiškai orientuotis, judėti, dirbti, kurti ir (ar) tvarkyti asmeninio ir socialinio gyvenimo) ir kuriems reikalinga kitų asmenų pagalba.

7. Prioritetą gauti asmeninę pagalbą turi neįgalūs asmenys, kurie:

7.1. mokosi pagal formaliojo švietimo programas;

7.2. dirba arba ieško darbo, naudodamiesi Užimtumo tarnybos prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar kitų organizacijų teikiamomis pagalbos įsidarbinant paslaugomis;

7.3. gyvena vieni.

 

III SKYRIUS

DOKUMENTAI, REIKALINGI ASMENINEI PAGALBAI GAUTI, IR JŲ PATEIKIMAS

 

8. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar jo tėvai, įtėviai ar globėjai (rūpintojai), ar vaikai (įvaikiai), ar asmens įgaliotas atstovas (toliau – asmens atstovas) kreipiasi pagal gyvenamąją vietą į savo gyvenamosios vietos seniūniją (toliau – Seniūnija) ir pateikia:

8.1. nustatytos formos prašymą-paraišką dėl asmeninės pagalbos (Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo (toliau – Tvarkos aprašas), patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“, 1 priedas) (toliau – prašymas-paraiška);

8.2. asmens negalią patvirtinantį dokumentą ar jo kopiją: Neįgalumo ir darbingumo nustatymo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos išduotą Neįgaliojo pažymėjimą ar Neįgalumo lygio pažymą, ar Darbingumo lygio pažymą, ar Specialiųjų poreikių lygio pažymą;

8.3. dokumentus, pažymas arba jų kopijas, patvirtinančius asmens gaunamas pajamas (netaikoma, jei asmuo ar asmens atstovas prašyme-paraiškoje pažymi, kad sutinka sumokėti visą sumą, lygią asmeniui Savivaldybės mero nustatytam mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžiui);

8.4. dokumentus ar jų kopijas ir (ar) kitą informaciją, pagrindžiančius prioriteto suteikimą (pavyzdžiui, moksleivio ar studento pažymėjimo kopiją, darbdavio pažymą, dokumentą ar pažymą, kad yra registruotas Užimtumo tarnyboje, ir pan.) (taikoma, jei kreipiasi Aprašo 7 punkte nurodyti asmenys);

8.5. dokumentus, patvirtinančius asmens atstovavimo pagrindą, ar jų kopijas (pavyzdžiui, gimimo liudijimą, teismo sprendimą ar nutartį, įgaliojimą, asmens ar asmens atstovo raštišką sutikimą, kad asmeninės pagalbos gavimo klausimais asmeniui gali atstovauti kitas asmuo (nurodomas atstovaujamo ir atstovaujančio asmens vardas, pavardė, gimimo data) ir pan.) (taikoma, jei kreipiasi asmens atstovas).

9. Jei asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, mokosi pagal formaliojo švietimo programą ne savo nuolatinės gyvenamosios vietos savivaldybėje, jis arba asmens atstovas turi teisę dėl asmeninės pagalbos gavimo kreiptis į savivaldybės, kurioje asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, mokosi pagal formaliojo švietimo programą, administraciją. Asmeninės pagalbos teikimo šiam asmeniui išlaidos padengiamos iš savivaldybei, kurioje asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą, skirtų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų arba iš kitų lėšų savivaldybės mero nustatyta tvarka.

10. Asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas Aprašo
8.2–8.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia tik tokiu atveju, jei šių dokumentų ir (ar) informacijos Seniūnija ar Skyrius neturi arba jos neįmanoma gauti iš valstybės ar žinybinių registrų bei valstybės informacinių sistemų ar jų Seniūnija ar Skyrius pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis negauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų.

11. Aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas gali pateikti asmeniškai, atvykęs į Seniūniją, siųsdamas paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu.

Jei asmuo, pageidaujantis gauti asmeninę pagalbą, Aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia asmeniškai, atvykęs į Seniūniją, jis turi pateikti jo tapatybę patvirtinantį dokumentą (pasą, asmens tapatybės kortelę arba Lietuvos Respublikos ilgalaikio gyventojo leidimą gyventi Europos Sąjungoje). Seniūnijos specialistas, įsitikinęs Aprašo
8 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją teikiančio asmens tapatybe, asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą grąžina jį pateikusiam asmeniui. Asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma.

Jei Aprašo 8 punkte nurodytus dokumentus ir (ar) kitą informaciją pateikia asmens atstovas arba jie siunčiami paštu, per kurjerį arba elektroniniu būdu, kartu turi būti pateikta (siunčiama) asmens, pageidaujančio gauti asmeninę pagalbą, tapatybę patvirtinančio dokumento kopija.

12. Seniūnijoje gauti Aprašo 8 punkte nurodyti dokumentai ir (ar) kita informacija užregistruojami Procesų ir dokumentų valdymo sistemoje (toliau – DVS) ir duomenys suvedami į Socialinės paramos informacijos sistemos (toliau – SPIS) duomenų bazę.

 

IV SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS POREIKIO NUSTATYMAS IR ASMENINĖS PAGALBOS SKYRIMO TVARKA

 

13. Asmeninės pagalbos poreikį asmeniui individualiai vertina ir nustato Seniūnijos vyriausiasis specialistas socialiniam darbui (toliau – specialistas socialiniam darbui), vadovaudamasis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio ir Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo ir asmeninės pagalbos teikimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“, nuostatomis, užpildydamas Asmeninės pagalbos poreikio vertinimo klausimyną (Tvarkos aprašo 2 priedas) (toliau – klausimynas). Asmens ar asmens atstovo pageidavimu, vertinant asmens asmeninės pagalbos poreikį, gali dalyvauti ir asmens ar asmens atstovo pasirinktos neįgaliųjų nevyriausybinės organizacijos atstovas.

14. Asmeninės pagalbos asmeniui poreikis nustatomas vieniems metams nuo sprendimo priėmimo dienos. Likus ne daugiau kaip 30 dienų iki šio termino pabaigos, pasibaigus šiam terminui ir (ar) asmeniui ar asmens atstovui Savivaldybės administracijai pateikus Aprašo 8 punkte nurodytą prašymą-paraišką ir, jei reikia, kitus pasikeitusius ar patikslintus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, nurodytus Aprašo 8 punkte, iš naujo organizuojamas asmeninės pagalbos asmeniui poreikio vertinimas Aprašo nustatyta tvarka.

15. Specialistas socialiniam darbui ne vėliau kaip per 10 darbo dienų nuo Aprašo 8 punkte nurodytų dokumentų ir (ar) kitos informacijos gavimo dienos įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir Skyriui raštu pateikia motyvuotą išvadą bei rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo konkrečiam asmeniui tikslingumo (netikslingumo), užpildydamas klausimyno 9 punktą (toliau – išvada ir rekomendacija dėl asmeninės pagalbos paslaugos skyrimo). Jei išvadoje ir rekomendacijoje dėl asmeninės pagalbos skyrimo nurodoma, kad asmeniui tikslinga skirti asmeninę pagalbą, nurodomas valandų skaičius per dieną ir per mėnesį, dienų skaičius, veiklos, kuriose asmeniui reikia asmeninio asistento pagalbos.

16. Skyriaus specialistas, gavęs specialisto socialiniam darbui išvadą ir rekomendaciją dėl asmeninės pagalbos skyrimo, parengia sprendimo projektą ir pateikia Skyriaus vedėjui. Skyriaus vedėjas per 5 darbo dienas nuo socialinio darbuotojo išvados ir rekomendacijos dėl asmeninės pagalbos skyrimo gavimo dienos priima sprendimą (Tvarkos aprašo 3 priedas) (toliau – sprendimas).

Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą, galimos suteikti asmeniui asmeninės pagalbos paslaugos trukmė (valandų skaičius per mėnesį), veiklos, kuriose asmeniui gali būti teikiama asmeninė pagalba, asmeninių asistentų skaičius, asmeninės pagalbos teikėjo duomenys (juridinio asmens pavadinimas, buveinės adresas, jei pagalbos teikėjas yra fizinis asmuo, – vardas ir pavardė, telefono ryšio numeris).

Jei priimamas sprendimas, kad asmeniui skirti asmeninę pagalbą netikslinga, sprendime nurodoma sprendimą priėmusio subjekto pavadinimas, sprendimo priėmimo data ir numeris, asmens, dėl kurio priimtas sprendimas, vardas ir pavardė, gimimo data, teisinis ir faktinis pagrindas ar kitos sprendimui įtakos turėjusios aplinkybės, motyvai, sprendimo apskundimo tvarka, įvardijant konkrečią skundą nagrinėjančią instituciją ar įstaigą, skundo padavimo terminą.

17. Skyriaus specialistas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos asmens prašyme-paraiškoje nurodytu būdu informuoja asmenį ar asmens atstovą apie priimtą sprendimą, kartu pateikdamas sprendimo kopiją.

18. Jei asmuo ar asmens atstovas nesutinka su sprendimu, jis turi teisę šį sprendimą apskųsti Savivaldybės merui arba Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir (arba) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka. Jei asmuo ar asmens atstovas sprendimą skundžia Savivaldybės merui, Savivaldybės mero potvarkiu per 20 darbo dienų nuo tokio skundo gavimo dienos sudaroma komisija (toliau – Komisija), kuri pakartotinai įvertina asmeninės pagalbos asmeniui poreikį ir priima sprendimą.

 

V SKYRIUS

ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ VERTINIMAS, SUTARTIES PASIRAŠYMAS

 

19. Priėmus sprendimą, kad asmeniui asmeninę pagalbą skirti tikslinga, Skyriaus specialistas teisės aktų nustatyta tvarka atlieka asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą, vadovaudamasis Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos apraše ir šiame Apraše nustatyta tvarka, užpildydamas Asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą įvertinimo formą. Asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimą atlieka Skyriaus specialistas ir parengia mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo pažymą (Aprašo 1 priedas).

20. Skyriaus specialistas sprendimą ir visus dokumentus pateikia Paslaugų centrui.

21. Paslaugų centras organizuoja Asmeninės pagalbos paslaugos teikimo sutarties (Tvarkos aprašo 4 priedas) (toliau – Sutartis) pasirašymą tarp Paslaugų centro ir asmens ar asmens atstovo ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos. Sutartyje turi būti nurodyta asmeninės pagalbos teikimo asmeniui tvarka ir sąlygos, asmeninės pagalbos teikėjo, asmeninio asistento ir asmens ar asmens atstovo teisės bei pareigos (atsakomybės), asmens veiklos, kuriose bus teikiama asmeninė pagalba, ir jų apibūdinimas, šios pagalbos teikimo laikas ir trukmė, maksimalus asmeninės pagalbos teikimo laikas per mėnesį, asmeninio asistento keitimo sąlygos ir tvarka, kita svarbi informacija, galinti turėti įtakos asmeninės pagalbos teikimui konkrečiam asmeniui (pavyzdžiui, informacija apie asmens ligą (‑as), vartojamus vaistus, galimas krizines situacijas ir veiksmus jose tokios apimties, kuri yra būtina asmeninio asistento paslaugų teikimui užtikrinti). Jei Sutarties dėl objektyvių priežasčių (pavyzdžiui, asmens ar asmens atstovo ligos, traumos, išvykimo iš šalies ir pan.) neįmanoma pasirašyti per nurodytą terminą, šis terminas gali būti pratęstas vieną kartą dar 20 darbo dienų nuo skirto termino pasirašyti Sutartį pasibaigimo dienos. Asmeninė pagalba asmeniui pradedama teikti tik pasirašius Sutartį.

22. Jei Sutartis nepasirašoma per 40 darbo dienų nuo sprendimo gavimo dienos, tačiau asmuo pageidauja gauti asmeninę pagalbą ar asmens atstovas pageidauja, kad asmeniui tokia pagalba būtų teikiama, jis turi iš naujo kreiptis į Seniūniją Aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.

23. Asmuo ar asmens atstovas turi teisę Paslaugų centrui siūlyti teikiant asmeninę pagalbą pasitelkti asmens poreikius atitinkantį asmeninį asistentą (ar kelis asmeninius asistentus), atitinkantį (-čius) Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio
3 dalyje asmeniniam asistentui keliamus reikalavimus ir galintį (-čius) teikti asmeniui
asmeninės pagalbos paslaugą, nurodydamas jo (kiekvieno, jei kelių) vardą, pavardę, telefono ryšio numerį ir (ar) elektroninio pašto adresą. Tokiu atveju Aprašo 20 punkte nurodytą Sutartį pasirašo Paslaugų centras, asmuo ar asmens atstovas ir asmens ar asmens atstovo pasiūlytas pasitelkti asmeninis asistentas (visi, jei keli). Ši Sutartis gali būti keičiama tik asmens ar asmens atstovo, Paslaugų centro ir (ar) asmens atstovo pasiūlyto pasitelkti asmeninio asistento (visų, jei keli) rašytiniu sutarimu.

 

VI SKYRIUS

MOKĖJIMO UŽ ASMENINĘ PAGALBĄ DYDIS IR TVARKA

 

24. Asmeninės pagalbos valandinį įkainį nustato Panevėžio rajono savivaldybės meras atsižvelgdamas į asmeninės pagalbos teikimo ir organizavimo išlaidas.

25. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis nustatomas pinigine išraiška.

26. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis kiekvienam asmeniui nustatomas individualiai, įvertinus jo finansines galimybes mokėti už asmeninę pagalbą ir (ar) asmeniui (šeimai) teikiamas socialines paslaugas. Socialinių paslaugų rūšys nustatytos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, o jų turinys pagal rūšis ir socialinių paslaugų įstaigų tipus apibrėžtas Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu.

27. Asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis negali viršyti 20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų dydžio ir negali būti didesnis negu 20 procentų asmens pajamų, nustatytų ir apskaičiuojamų vadovaujantis Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 30 straipsniu.

28. Asmeniui, kurio pajamos yra mažesnės negu 2 valstybės remiamų pajamų (toliau – VRP) dydžiai, asmeninė pagalba teikiama nemokamai.

29. Mokėjimo už asmeninę pagalbą, kai asmeniui neteikiamos socialinės priežiūros paslaugos ar dienos socialinė globa, dydis nustatomas atsižvelgiant į asmens pajamas.

30. Asmens, kai jam neteikiamos socialinės priežiūros paslaugos ar dienos socialinė globa, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vertinant tik to asmens, kuriam numatoma teikti asmeninę pagalbą, pajamas:

30.1. asmens, kurio pajamos yra 2 VRP dydžiai arba didesnės už 2 VRP dydžius, bet mažesnės už 3 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 5 procentų asmens pajamų;

30.2. asmens, kurio pajamos yra 3 VRP dydžiai arba didesnės už 3 VRP dydžius, bet mažesnės už 4 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 10 procentų asmens pajamų;

30.3. asmens, kurio pajamos yra 4 VRP dydžiai arba didesnės už 4 VRP dydžius, bet mažesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 15 procentų asmens pajamų;

30.4. asmens, kurio pajamos yra 5 VRP dydžiai arba didesnės už 5 VRP dydžius, mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis neturi viršyti 20 procentų asmens pajamų.

31. Asmuo, turintis teisę gauti asmeninę pagalbą, turi teisę tuo pat metu gauti ir socialinės priežiūros paslaugas arba dienos socialinę globą.

32. Jei asmeniui nustatomas poreikis gauti asmeninę pagalbą ir socialinės priežiūros ar dienos socialinės globos paslaugas, asmens mokėjimo už asmeninę pagalbą dydis apskaičiuojamas vadovaujantis Neįgaliojo mokėjimo už asmeninę pagalbą dydžio nustatymo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“, 16 punktu, atskaičius mokėjimo už socialinės priežiūros arba dienos socialinės globos paslaugas, dydį, apskaičiuojamą teisės aktų nustatyta tvarka.

33. Paslaugų centro specialistas apskaičiuoja mokėtiną sumą už per praėjusį mėnesį suteiktą asmeninę pagalbą ir pateikia asmeniui ar asmens atstovui pranešimą apie suteiktos paslaugos apmokėjimą ne vėliau kaip iki kito mėnesio 10 dienos. Pranešime turi būti nurodyt per praėjusį mėnesį suteiktos asmeninės pagalbos valandų kiekis ir mokėjimo dydis (Eur). Asmuo ar asmens atstovas už suteiktą asmeninę pagalbą sumoka pranešime nurodytą sumą į pranešime nurodytą Paslaugų centro banko sąskaitą ne vėliau kaip iki kito mėnesio 20 dienos.

34. Asmuo, pageidaujantis būti atleistas nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą, ar jo atstovas pateikia Skyriui motyvuotą laisvos formos prašymą ir šio Aprašo 35.1–35.3 papunkčiuose nurodytus faktus patvirtinančias pažymas ar kitus dokumentus, patvirtinančius papildomas išlaidas, patirtus nuostolius ar aplinkybes (pavyzdžiui, draudimo bendrovės nuostolių ar žalos aktas, patvirtinantis, kad įvykis nėra draudžiamasis, priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos pažyma apie gaisrą ar kitos pažymos apie ištikusias nelaimes, pažyma iš policijos apie vagystės atvejį ar kiti dokumentai, patvirtinantys papildomas išlaidas ar patirtus nuostolius, medicininių dokumentų išrašas arba stacionaro epikrizė, dokumentai, įrodantys patirtas (patiriamas) gydymosi išlaidas).

35. Asmuo gali būti atleidžiamas nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą šiais atvejais:

35.1. asmens turto praradimo dėl stichinės nelaimės, gaisro ar vagystės;

35.2. asmens šeimos nario mirties;

35.3. asmuo asmeninės pagalbos gavimo laikotarpiu sunkiai serga ir dėl to yra padidėjusios išlaidos vaistams, slaugos priemonėms pirkti.

36. Sprendimą dėl asmens atleidimo nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą, atsižvelgdamas į Skyriaus rekomendaciją, priima Savivaldybės administracijos direktorius.

Sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą Aprašo
35.1–35.2 papunkčiuose nurodytais atvejais galioja 6 mėnesius nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Asmeninės pagalbos teikimo išlaidos šiuo laikotarpiu finansuojamos iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų savivaldybei asmeninei pagalbai teikti.

Sprendimas atleisti asmenį nuo mokėjimo už asmeninę pagalbą Aprašo 35.3 papunktyje nurodytu atveju galioja 6 mėnesius nuo šio sprendimo priėmimo dienos. Šiuo atveju asmeninės pagalbos teikimo išlaidos finansuojamos iš savivaldybės biudžeto lėšų.

37. Asmens finansinės galimybės nevertinamos, jei asmuo ar asmens atstovas                prašyme-paraiškoje pažymi, kad už jam teikiamą asmeninę pagalbą sutinka sumokėti visą sumą –       20 procentų asmeninės pagalbos teikimo išlaidų.

38. Specialistas socialiniam darbui, nustatantis asmens asmeninės pagalbos poreikį, konsultuoja asmenį ar asmens atstovą asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninę pagalbą vertinimo, mokėjimo už asmeninę pagalbą šaltinių parinkimo klausimais.

39. Pasikeitus asmens pajamoms asmuo ar asmens atstovas Sutartyje nustatyta tvarka ir duomenų apimtimi ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo asmens pajamų pasikeitimo dienos raštu apie tai praneša Skyriui.

40. Skyriaus specialistas, gavęs informaciją apie pasikeitusias asmens pajamas ar nustatytą didesnį arba mažesnį teikiamos asmeninės pagalbos asmeniui valandų skaičių, ne vėliau kaip per 2 mėnesius nuo šios informacijos gavimo dienos iš naujo atlieka asmens finansinių galimybių vertinimą.

41. Kilus įtarimui arba gavus kitų institucijų pranešimą, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo ar asmens atstovas pateikė neteisingus duomenis, galinčius turėti įtakos asmens finansinių galimybių vertinimui, Skyrius turi teisę pareikalauti iš asmens ar asmens atstovo papildomų dokumentų, patvirtinančių pateiktų duomenų teisingumą, ir savo ar Paslaugų centro iniciatyva iš naujo įvertinti asmens finansines galimybes.

 

VII SKYRIUS

ASMENINĘ PAGALBĄ TEIKIANČIO ASMENINIO ASISTENTO FUNKCIJOS

 

42. Asmeninis asistentas vykdo šias funkcijas:

42.1. teikia asmeninę pagalbą asmeniui Sutartyje nustatytomis sąlygomis;

42.2. nedelsdamas, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo toliau išvardytų aplinkybių atsiradimo dienos, raštu informuoja Paslaugų centrą apie:

42.2.1. pasikeitusias aplinkybes, turinčias (galinčias turėti) įtakos asmeninės pagalbos konkrečiam asmeniui teikimui, ir tik tokios apimties, kokia būtina asmeninei pagalbai užtikrinti (pavyzdžiui, asmuo išvyko, pakeitė gyvenamąją vietą, mirė, pakito jo sveikatos būklė (pagerėjo ar pablogėjo) ar įvyko kitų pokyčių (pavyzdžiui, asmuo pradėjo dirbti, lankyti ugdymo įstaigą, gauti stacionarios socialinės globos paslaugas ir pan.), pasikeitė asmens gyvenamoji aplinka (pavyzdžiui, būstas buvo pritaikytas pagal asmens poreikius). Paslaugų centas šią informaciją ne vėliau kaip per
2 darbo dienas nuo jos gavimo raštu pateikia Skyriui;

42.2.2. asmens ar asmens atstovo skundus, prašymus, pasiūlymus, susijusius su asmeninės pagalbos teikimu konkrečiam asmeniui;

42.3. kiekvieną mėnesį iki einamo mėnesio 5 dienos Paslaugų centrui pateikia asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą (toliau – asmeninio asistento ataskaita). Asmeninio asistento ataskaitoje asmeninis asistentas nurodo savo vardą ir pavardę, asmens, kuriam buvo teikiama asmeninė pagalba, vardą ir pavardę, asmeninės pagalbos teikimo datą, laiką, trumpai apibūdina suteiktos asmeninės pagalbos pobūdį, jei reikia, pateikia kitą informaciją, turėjusią įtakos teikiamos asmeninės pagalbos kokybei ir (ar) apimčiai. Asmeninio asistento ataskaitoje išvadą apie asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybę pateikia ir pats asmuo ar asmens atstovas, nurodydamas savo vardą ir pavardę. Ataskaitą pasirašo asmuo ar asmens atstovas bei asmeninis asistentas.

43. Asmeninis asistentas, atsižvelgdamas į konkretaus asmens poreikius, asmens galimybes ir Sutartyje nustatytas sąlygas:

43.1. teikia asmeniui pagalbą namuose ir viešojoje aplinkoje, skatindamas jo savarankiškumą, būtiną kasdieniame gyvenime;

43.2. teikia asmeniui individualią diskretišką pagalbą, susijusią su asmens higiena (padeda apsirengti, nusiprausti, nusimaudyti, pasinaudoti tualetu ir kt.);

43.3. lydi asmenį į sveikatos priežiūros ir (ar) kitas valstybės ir (ar) savivaldybės institucijas, įstaigas, organizacijas, užimtumo įstaigas, darbą, laisvalaikio praleidimo vietą ir kt., teikia pagalbą judant įvairiais paviršiais ir kt.;

43.4. teikia pagalbą asmeniui maitinimosi procese (paruošia stalo įrankius, padeda juos pakelti ir palaikyti valgymo metu, planuoti mitybą ir kt.);

43.5. teikia asmeniui individualią pagalbą, padedančią adekvačiai reaguoti į jį supančią aplinką, užmegzti ir palaikyti su ja socialinius santykius (bendrauti, kalbėti, orientuotis laike ir aplinkoje, laikytis dienos režimo, ugdytis savivoką, gebėjimą disponuoti finansiniais ištekliais, tinkamai vartoti vaistus, būti socialiai aktyviam, organizuoti poilsį, laisvalaikį ir kt.).

44. Asmeninis asistentas neteikia pagalbos, susijusios su mokymo, sveikatos priežiūros ar nepilnamečio asmens priežiūros procesu (pavyzdžiui, neatlieka už asmenį buities ir namų ruošos darbų, nevykdo slaugytojo ar slaugytojo padėjėjo, pagalbos priimant kasdienius sprendimus, mokytojo padėjėjo funkcijų ir kt.).

 

 

VIII SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO SUSTABDYMAS, ATNAUJINIMAS AR NUTRAUKIMAS

 

45. Sprendimą dėl asmeninės pagalbos teikimo sustabdymo, atnaujinimo ar nutraukimo Paslaugų centro arba asmens ar asmens atstovo siūlymu priima Skyriaus vedėjas.

46. Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas:

46.1. paaiškėjus, kad asmuo, norintis gauti asmeninę pagalbą, ar asmens atstovas, kreipdamiesi dėl asmeninės pagalbos, pateikė netinkamus arba ne visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos iki tol, kol asmeniui bus pakartotinai nustatytas asmeninės pagalbos poreikis, įvertinus tinkamus arba visus dokumentus ir (ar) kitą informaciją, reikalingą asmeninės pagalbos poreikiui įvertinti ir nustatyti;

46.2. įtarus, kad asmeninę pagalbą gaunantis asmuo gali sirgti užkrečiamąja liga. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas nedelsiant, tą pačią dieną, kol bus gauta sveikatos priežiūros specialisto išvada raštu, kad asmuo (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data) nekelia pavojaus asmeninio asistento sveikatai;

46.3. jei asmuo ar asmens atstovas nesilaiko Sutartyje nurodytų sąlygų ir tvarkos. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas per 2 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos;

46.4. asmeniui ar asmens atstovui pateikus raštišką prašymą sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą (nurodomas asmens, kuriam prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, vardas, pavardė, telefono ryšio numeris ir (ar) elektroninio pašto adresas, nuolatinės gyvenamosios vietos adresas, konkretus laikotarpis, kuriuo prašoma sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą). Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui sustabdomas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo prašymo pateikimo dienos ir ne ilgiau kaip 60 darbo dienų nepertraukiamai;

46.5. jei asmuo išvyksta ar gydosi stacionarioje gydymo įstaigoje ilgiau kaip 5 darbo dienas nepertraukiamai. Tokiu atveju asmeninės pagalbos teikimas asmeniui stabdomas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos.

47. Asmeninės pagalbos teikimas asmeniui atnaujinamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas išnykus aplinkybėms, dėl kurių buvo priimtas sprendimas sustabdyti asmeninės pagalbos teikimą, ir (ar) pakartotinai nustačius asmeninės pagalbos asmeniui poreikį.

48. Asmeninės pagalbos teikimas nutraukiamas nedelsiant arba ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių paaiškėjimo dienos, jei Sutartyje nenustatyta kitaip:

48.1. asmeniui ar asmens atstovui raštu atsisakius asmeniui teikiamos asmeninės pagalbos (nurodomas asmens vardas, pavardė, gimimo data bei data, nuo kada atsisakoma asmeninės pagalbos). Jei asmuo ar asmens atstovas nenurodo datos, nuo kada atsisako teikiamos asmeninės pagalbos, asmeninės pagalbos teikimas asmeniui nutraukiamas ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo asmens ar asmens atstovo raštiško atsisakymo Skyriuje gavimo dienos;

48.2. jei asmeniui nebenustatomas neįgalumo lygis, darbingumo lygis ar specialiųjų poreikių lygis;

48.3. asmeniui apsigyvenus socialinės globos įstaigoje;

48.4. asmeniui išvykus nuolat gyventi į kitą savivaldybę. Savivaldybėje, į kurią asmuo išvyko nuolat gyventi ir ten deklaravo savo gyvenamąją vietą, asmens ar asmens atstovo pageidavimu asmeninė pagalba teikiama tokiomis pačiomis sąlygomis iki asmeninės pagalbos poreikio pervertinimo ir (ar) sustabdymo, ir (ar) nutraukimo; ir tokios pačios apimties, kokia buvo teikta savivaldybėje, kurioje asmuo iki tol gyveno;

48.5. asmeniui mirus;

48.6. Aprašo 46.1–46.5 papunkčiuose nurodytoms aplinkybėms neišnykus ilgiau kaip
60 darbo dienų;

48.7. jei asmuo išvyksta ar gydosi stacionarioje gydymo įstaigoje ilgiau kaip 60 darbo dienų nepertraukiamai.

49. Jei, įvertinus asmens asmeninės pagalbos poreikį ar pradėjus teikti asmeninę pagalbą, paaiškėja, kad asmeninės pagalbos jam neužtenka, asmeninis asistentas Paslaugų centrui, specialistui socialiniam darbui, asmeniui ar asmens atstovui bei Skyriui pateikia rekomendaciją dėl socialinės priežiūros ar socialinės globos paslaugų poreikio vertinimo.

50. Duomenis apie skirtą asmeninę pagalbą Skyriaus specialistas teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS).

51. Duomenis apie asmeniui suteiktas asmeninės pagalbos paslaugas į SPIS suveda Paslaugų centro specialistas.

 

IX SKYRIUS

ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMO KONTROLĖ

 

52. Paslaugų centras kontroliuodamas, kaip asmeninis asistentas teikia asmeninę pagalbą, gavęs asmeninio asistento ataskaitą įvertina asmens ar asmens atstovo išvadą dėl asmeniui suteiktos asmeninės pagalbos kokybės ir tai, ar suteikta asmeninė pagalba atitinka asmens poreikius, Apraše ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus.

53. Paslaugų centras iki kito mėnesio 10 dienos Skyriui teikia ataskaitą apie suteiktą asmeninę pagalbą (2 priedas);

54. Skyriaus specialistas, koordinuodamas ir kontroliuodamas asmeninės pagalbos teikimą Savivaldybės teritorijoje, vertina, ar:

54.1. asmeniui Paslaugų centro teikiama asmeninė pagalba atitinka Aprašo ir kitų teisės aktų reikalavimus;

54.2. Paslaugų centras pagal asmeninės pagalbos teikėjo ataskaitas teikia duomenis, patvirtinančius, kad asmeninei pagalbai teikti skirtos lėšos naudojamos efektyviai, pagal tikslinę paskirtį.

X SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

55. Skyrius ir Paslaugų centras viešina informaciją savivaldybės interneto svetainėje ir (ar) žiniasklaidos priemonėse apie teikiamą asmeninę pagalbą, sąlygas gauti asmeninę pagalbą, kitą su asmeninės pagalbos gavimu ir teikimu susijusią informaciją, neskelbdamas asmenų, kuriems teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovų ar asmeninių asistentų asmens duomenų.

56. Asmuo ar asmens atstovas, pateikęs informaciją ir (ar) dokumentus, reikalingus asmeninei pagalbai gauti, atsako už pateiktų dokumentų ir (ar) informacijos teisingumą.

57. Asmuo, kuriam teikiama asmeninė pagalba, ar asmens atstovas turi teisę iš Skyriaus ir Paslaugų centro gauti visą informaciją ir dokumentus (jų kopijas), susijusius su jam teikiama asmeninė pagalba.

58. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) nuostatomis.

59. Dokumentai saugomi ir tvarkomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, duomenys, kuriuos privaloma registruoti SPIS – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų nustatyta tvarka.

 

______________________________

part_308ba3d439d443f0b19d0164cfee5f13_end


 

Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

1 priedas

 

(Asmens finansinių galimybių mokėti už asmeninės pagalbos paslaugą įvertinimo forma)

 

 

PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS

SOCIALINĖS PARAMOS SKYRIUS

 

ASMENS FINANSINIŲ GALIMYBIŲ MOKĖTI UŽ ASMENINĖS PAGALBOS PASLAUGĄ ĮVERTINIMAS

 

20 m. d.

 

Vardas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Pavardė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DEKLARUOTA GYVENAMOJI VIETA

 

FAKTINĖ GYVENAMOJI VIETA

 

 

Asmens pajamos

Asmens pajamos per mėnesį (Eur)

Pensijos (valstybinio socialinio draudimo, valstybinė pensija ir kt.)

 

Priežiūros (pagalbos) ar slaugos išlaidų tikslinė kompensacija

 

Kitos pajamos

 

Iš viso:

 

 

Mokesčio už asmeninės pagalbos paslaugą apskaičiavimas (1 komponentas)

 

1.

Asmens gaunamų pajamų (pensija) =

 

Eur

2.

Mokestis už teikiamas socialines paslaugas =

 

Eur

3.

Asmens gaunamos pajamos per mėnesį =

 

Eur

 

Pajamos viršija valstybės remiamų pajamų ______________ dydį (______ Eur)

 

Vadovaujantis Panevėžio rajono savivaldybės mero 20        m.                         d. potvarkiu Nr.      „Dėl Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ punktu asmeninė pagalba teikiama mokamai.

1.

Asmens gaunamos pajamos =

 

Eur

2.

Maksimali suma, kurią galės mokėti          procentų gaunamų pajamų =

 

Eur

 

Mokesčio už asmeninės pagalbos paslaugą apskaičiavimas (2 komponentas)

 

Asmeninės pagalbos valandinis įkainis, Eur

 

Asmeninės pagalbos paslaugos trukmė, val.

 

Asmeninės pagalbos paslaugos teikimo kaštai per mėn.

 

20 procentų asmeninės pagalbos paslaugos teikimo išlaidų sudaro, Eur

 

 

Iš viso mokėti už asmeninės pagalbos paslaugą

 

Eur

 

Pastaba. Pasikeitus asmens gaunamoms pajamoms ar paslaugos teikimo trukmei mokestis už asmeninės pagalbos paslaugą keičiasi.

 

Asmens finansines galimybes mokėti už asmeninės pagalbos paslaugą įvertino   

 

 

 

 

 

 

Pareigos                                                 (parašas)                                                  (vardas, pavardė)

 

part_4af1550fd7bf47fe87f862bc3177a978_end


 

Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašo

2 priedas

 

(Asmeninės pagalbos teikimo ataskaitos forma)

 

 

(asmeninės pagalbos teikėjo pavadinimas, adresas)

 

Panevėžio rajono savivaldybės administracijos

_________________________skyriui

 

ATASKAITA APIE ASMENINĖS PAGALBOS TEIKIMĄ

 

 20____ m._________________mėn. Nr.

 

 

Asmens, kuriam teikiama asmeninė pagalba,

Vardas ir pavardė

Asmeninės pagalbos teikimo sutarties data ir numeris

 

Asmeninės pagalbos teikimo (valandų) per mėnesį skaičius

Asmeninės pagalbos pobūdis

(nurodyti, kokios paslaugos suteiktos)

Paslaugų periodiškumas

(dienų per savaitę, valandų per dieną)

Suteiktų paslaugų trukmė (valandų skaičius nuo kalendorinių metų pradžios)

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Įstaigos vadovas                           ________________            ___________________________________

(parašas)                                                                                          (vardas, pavardė)

 

 

 

 

Rengėjas________________________________________________________________________________________

(vardas, pavardė, tel. Nr. el. pašto adresas)

part_14acf8add192470cad0e11e80e36bb6e_end


 

PATVIRTINTA

Panevėžio rajono savivaldybės mero

2023 m. rugsėjo 21 d. potvarkiu Nr. M-305

 

LĖŠŲ, SKIRTŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI IR ADMINISTRUOTI,

APSKAITYMO, NAUDOJIMO IR KONTROLĖS PANEVĖŽIO RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti Panevėžio rajono savivaldybėje apskaitymo, naudojimo ir kontrolės tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato lėšų, gautų iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto, skirtų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, apskaitymo, naudojimo ir kontrolės tvarką.

2. Aprašas parengtas vadovaujantis Valstybės biudžeto lėšų asmeninei pagalbai teikti paskirstymo, pervedimo, naudojimo, atsiskaitymo ir kontrolės tvarkos aprašu (toliau – Biudžeto lėšų naudojimo tvarkos aprašas), patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro
2021 m. liepos 1 d. įsakymu Nr. A1-478 „Dėl Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymo 251 straipsnio įgyvendinimo“.

3. Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme, Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme ir Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatyme.

 

II SKYRIUS

LĖŠŲ ASMENINEI PAGALBAI TEIKTI APSKAITYMAS IR NAUDOJIMAS

 

4. Valstybės biudžeto lėšas (toliau – lėšos) asmeninei pagalbai teikti ir administruoti biudžetiniams metams Panevėžio rajono savivaldybės (toliau – Savivaldybė) administracijai skiria ir pagal sudarytą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, naudojimo sutartį (toliau – sutartis) perveda Neįgaliųjų departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Departamentas). Asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje teikia Panevėžio rajono s socialinių paslaugų centras (toliau – Paslaugų centras).

5. Įsigaliojus Departamento direktoriaus įsakymui dėl lėšų skyrimo, Savivaldybės administracija parengia ir su Departamentu suderina išlaidų sąmatą ir prireikus ją tikslina Biudžeto lėšų naudojimo tvarkos aprašo III skyriuje nustatyta tvarka.

6. Apie lėšų nepanaudojimą Paslaugų centras informuoja Savivaldybės administracijos Finansų skyrių (toliau – Finansų skyrius), kuris raštu ar elektroninių ryšių priemonėmis informuoja Departamentą iki einamųjų metų spalio 1 d., nurodydamas lėšų sumą, kuri nebus panaudota, ir jos nepanaudojimo priežastį (-is). Esant papildomam lėšų poreikiui, Savivaldybės administracija ne dažniau kaip kartą per ketvirtį Biudžeto lėšų naudojimo tvarkos aprašo 13 punkte nustatyta tvarka Departamentui pateikia motyvuotą prašymą pakeisti lėšų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti paskirstymą.

7. Savivaldybės administracija pagal sutartį gautas lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti, perveda Paslaugų centrui pagal poreikį.

8. Gautas lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti, Paslaugų centras naudoja faktiškai suteiktos asmeninės pagalbos išlaidoms apmokėti, vadovaudamasis Biudžeto lėšų naudojimo tvarkos aprašo
18.1
18.2 papunkčiais.

9. Asmeninės pagalbos teikimui administruoti skirtas lėšas Savivaldybės administracija naudoja Biudžeto lėšų naudojimo tvarkos apraše nustatyta tvarka.

10. Paslaugų centras Finansų skyriui teikia nustatytos formos finansines ataskaitas:

10.1. gavęs iš Departamento informaciją apie skirtas lėšas, ne vėliau kaip per 30 dienų nuo informacijos gavimo dienos raštu informuoja, kiek lėšų planuojama panaudoti, bei teikia Formą B-1 (Aprašo 1 priedas) ir Prašymą (Aprašo 2 priedas);

10.2. ne dažniau, kaip vieną kartą per ketvirtį iki pirmojo mėnesio 20 d. teikia Paraišką lėšų poreikiui (Aprašo 3 priedas);

10.3. ketvirčiui pasibaigus iki kito mėnesio 3 dienos Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitą (forma Nr. 2, patvirtinta Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gruodžio 31 d. įsakymu Nr. 1K-465 „Dėl Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų ir kitų subjektų žemesniojo lygio biudžeto vykdymo ataskaitų sudarymo taisyklių ir formų patvirtinimo“);

10.4. ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 3 dienos Biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų ketvirčio ataskaitą (Aprašo 4 priedas).

11. Paslaugų centras Finansų skyriui teikia nustatytos formos asmeninės pagalbos teikimo ataskaitas:

11.1. ketvirčio asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą (Aprašo 5 priedas). Teikiama ketvirčiui pasibaigus iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 3 dienos, o pasibaigus kalendorinių metų ketvirčiui – iki kitų metų pirmo mėnesio 5 dienos;

11.2. metinę asmeninės pagalbos teikimo ataskaitą (Aprašo 6 priedas). Teikiama pasibaigus kalendoriniams metams iki kitų metų pirmo mėnesio 5 dienos. Metinė asmeninės pagalbos teikimo ataskaita teikiama ir Panevėžio rajono savivaldybės Socialinės paramos skyriui.

12. Asmeninis asistentas ataskaitas Paslaugų centrui teikia vadovaujantis Asmeninės pagalbos poreikio nustatymo, asmeninės pagalbos teikimo ir mokėjimo už asmeninę pagalbą Panevėžio rajono savivaldybėje tvarkos aprašu, patvirtintu Panevėžio rajono savivaldybės mero potvarkiu.

13. Paslaugų centras, Socialinės paramos skyriaus prašymu, jai pateikia asmeninių asistentų ataskaitas.

14. Savivaldybės administracija Departamentui teikia veiklos ir finansines ataskaitas sutartyje nustatyta tvarka ir terminais.

15. Einamaisiais metais Savivaldybės administracijai skirtos lėšos asmeninei pagalbai teikti ir administruoti naudojamos iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

16. Paslaugų centras einamaisiais metais nepanaudotas lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, grąžina Savivaldybės administracijai ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d. Savivaldybės administracija einamaisiais metais nepanaudotas lėšas, skirtas asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, grąžina Departamentui iki kitų metų sausio 5 d.

 

III SKYRIUS

LĖŠŲ NAUDOJIMO KONTROLĖ

 

17. Savivaldybės administracija kontroliuoja asmeninei pagalbai teikti ir administruoti skirtų lėšų naudojimą pagal tikslinę paskirtį, atsižvelgdama į lėšų skyrimą ir naudojimą reglamentuojančių teisės aktų ir lėšų pervedimo sutarčių, sudarytų su asmeninės pagalbos teikėjais, ir (ar) įsakymų dėl lėšų skyrimo asmeninei pagalbai teikti nuostatas. Savivaldybės administracijos Centralizuoto vidaus audito skyrius pagal poreikį tikrina ir vertina asmeninės pagalbos teikimą ir jai skirtų lėšų naudojimo tinkamumą, teisėtumą.

18. Paslaugų centras Savivaldybės administracijos reikalavimu privalo pateikti visą informaciją (pavyzdžiui, veiklos organizavimą, vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus, duomenis apie darbuotojų skaičių, duomenis apie lėšų panaudojimą pagal Klasifikaciją ir kt.), susijusią su lėšų, skirtų asmeninei pagalbai teikti ir administruoti, naudojimu ir reikalingą lėšų naudojimo kontrolei atlikti. Asmens duomenys neteikiami.

19. Paslaugų centras, atsižvelgdamas į lėšų skyrimą ir naudojimą reglamentuojančių teisės aktų ir įsakymų dėl lėšų skyrimo asmeninei pagalbai teikti nuostatas, užtikrina, kad asmeninei pagalbai teikti skirtos lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį. Lėšas, panaudotas ne pagal tikslinę paskirtį ir (ar) netinkamai, ir (ar) neteisėtai, asmeninės pagalbos teikėjas privalo nedelsdamas grąžinti Savivaldybės administracijai, o ši – Departamentui. Šiame Aprašo punkte nurodytų lėšų negrąžinus, jos išieškomos Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

20. Apraše neaptartos nuostatos sprendžiamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

21. Dokumentai saugomi Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais.

 

_________________

 

 

part_e3e1e473538c4dd7a99ec9260699c105_end