JAUNIMO REIKALŲ AGENTŪROS
DIREKTORIUS
ĮSAKYMAS
DĖL JAUNIMO INFORMACIJOS TINKLO „EURODESK“ KOORDINAVIMO IR ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS LIETUVOJE TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025-2026 METAIS KONKURSO NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. spalio 25 d. Nr. 2V-341(1.4E)
Vilnius
Įgyvendindamas Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2023 m. liepos 17 d. įsakymu Nr. A1-469 „Dėl Nacionalinės jaunimo politikos 2023–2027 metų veiksmų plano patvirtinimo“, IV skyriaus 1.2.6 papunktyje nurodytą priemonę „Užtikrinti nuoseklią kokybišką ES informacinės programos jaunimui „Eurodesk“ veiklą Lietuvoje“ , vadovaudamasis 2021 m. gegužės 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos Reglamento (ES) Nr. 2021/817, kuriuo nustatoma Sąjungos švietimo bei mokymo, jaunimo ir sporto programa „Erasmus+“ ir panaikinamas Reglamentas (ES) Nr. 1288/2013 (toliau – Reglamentas) nuostatomis:
1. T v i r t i n u Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025-2026 metais konkurso nuostatus (pridedama).
2. P a v e d u Jaunimo reikalų agentūros Nacionalinės jaunimo politikos skyriaus vyriausiajam specialistui teisės aktų ir šio įsakymo 1 punktu patvirtintų nuostatų nustatyta tvarka skelbti ir organizuoti Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025–2026 metais konkursą.
PATVIRTINTA
Jaunimo reikalų agentūros direktoriaus
2024 m. spalio 25 d. įsakymu Nr. 2V-341(1.4E)
JAUNIMO INFORMACIJOS TINKLO „EURODESK“ KOORDINAVIMO IR ADMINISTRAVIMO PASLAUGAS LIETUVOJE TEIKIANČIŲ ORGANIZACIJŲ VEIKLOS PROJEKTŲ FINANSAVIMO 2025-2026 METAIS KONKURSO NUOSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025-2026 metais konkurso nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato projektų, skirtų užtikrinti nuoseklią kokybišką Europos Sąjungos (toliau – ES) informacinės programos jaunimui „Eurodesk“ veiklą Lietuvoje, konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansuotinas projektų veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projektų vykdytojams, projektų veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus, projektų įgyvendinimo rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo, paraiškų atmetimo tvarką ir pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo, Jaunimo reikalų agentūros (toliau – Agentūra) direktoriaus įsakymu sudaromos Konkurso organizavimo komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo tvarką, valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo sutarčių (toliau – sutartys) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projektų vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką, projektų finansavimo pratęsimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. darbo paketas - vienas iš projekto darbų suskirstymo komponentų. Tai – projekto veiksmų, kuriais siekiama bendro konkretaus tikslo, grupė;
2.2. „Eurodesk“ - Europos jaunimo informacijos tinklas, nemokamai teikiantis paslaugas jaunimui, dirbantiems su jaunimu (mokytojams, jaunimo darbuotojams ir pan.) bei nevyriausybinėms organizacijoms ar įstaigoms, susijusioms su jaunimo veikla visose „Eurodesk“ šalyse partnerėse;
2.3. „Eurodesk Lietuva“ – Lietuvoje veikiančių nacionalinio, regioninių bei vietinių partnerių tinklas, įgyvendinantis „Eurodesk“ veiklas, teikiantis jaunimo informavimo apie ES ir nacionalinių fondų programas, ES ir nacionalinius dokumentus ir išteklius, ES ir nacionalines organizacijas, dirbančias jaunimo srityje, jaunimo įsidarbinimo, mokymosi, praktikos, darbo, kelionių, savanorystės galimybes Europoje paslaugas;
2.4. „Eurodesk“ nacionaliniai partneriai - nacionalinės jaunimo agentūros arba organizacijos, dirbančios jaunimo srityje, galinčios teikti „Eurodesk“ paslaugas ir koordinuoti tinklo veiklą visoje šalies teritorijoje;
2.7. nepriklausomas ekspertas – ekspertinių žinių turintis asmuo, kuris pagal Lietuvos Respublikos įstatymą, Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymą, Komisijos darbo reglamentą ir Nuostatus, kitų teisės aktų, paslaugų teikimo sutarčių nuostatas konkursą organizuojančios įstaigos užsakymu vertina pateiktas paraiškas, su jomis susijusius dokumentus ir pagal kurio išvadas bei rekomendacijas konkursą organizuojanti įstaiga priima sprendimus;
2.8. paraiška – pareiškėjo pagal Nuostatų 1 priede nustatytą formą užpildytas ir pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas dokumentas, kuris kartu su sąmata (Nuostatų 2 priedas) ir Nuostatų 27 punkte nurodytais papildomais dokumentais pateikiamas Agentūrai, siekiant gauti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų projektui vykdyti;
2.9. pareiškėjas – valstybės ar savivaldybės biudžetinė įstaiga arba kitas Lietuvos Respublikoje registruotas juridinis asmuo, veikiantis pagal nevyriausybinių organizacijų plėtrą, asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, taip pat savanorišką veiklą reguliuojančius teisės aktus, siekiantis gauti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų projektui vykdyti;
2.10. partneris – „Eurodesk“ regioninė atstovybė, kuri projekto vykdymo laikotarpiu planuoja teikti jaunimo informavimo paslaugas, prisidėti prie „Eurodesk“ nacionalinio partnerio numatytų veiklų įgyvendinimo. Tarp pareiškėjo ir partnerio turi būti pasirašyta partnerystės deklaracija, užpildyta pagal Nuostatų 2 priedą;
2.11. projektas – visuma dokumentų, kuriuose nurodomi projekto tikslo aprašyme, veiklų plane numatyti veiksmai, pagrįsti paraiškoje, jos prieduose bei tam tikrose duomenų bazėse esančia informacija, ir tam tikra prašoma valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma numatytiems projekto tikslams pasiekti;
2.12. projekto dalyvis – asmuo, kuriam yra skirtas projektas, arba kuris dalyvauja projekte numatytose veiklose;
2.14. projekto vykdytojas – pareiškėjas, kuris atitinka visus Nuostatuose nustatytus reikalavimus valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšoms gauti, kuriam Agentūros direktoriaus sprendimu skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos projektui įgyvendinti ir kuris su Agentūra yra pasirašęs valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo sutartį (toliau – Sutartis);
2.15. savanoris – jaunas žmogus, neatlygintinai prisidedantis prie „Eurodesk“ veiklų įgyvendinimo, jaunimo informavimo paslaugų teikimo;
2.16. tinklalapio administravimas – informacijos tinklalapiui rengimas ir skelbimas, kiti informacijos tvarkymo veiksmai, kuriais užtikrinamas jos aktualumas, bei techninė tinklalapio priežiūra;
2.17. projekto veiklų vykdytojas – fizinis asmuo, kuris nuolat tiesiogiai vykdo projekto veiklas ir yra atsakingas už projekto ar jo dalių įgyvendinimą. Projekto veiklų vykdytoju nelaikomas asmuo, laikinai prisidedantis prie projekto įgyvendinimo savo žiniomis, įgūdžiais ir (ar) veikla (pvz., lektorius, renginio vedėjas, meno kolektyvas, jo nariai).
3. Kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos jaunimo politikos pagrindų įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme ir Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatyme.
4. Nuostatai parengti vadovaujantis Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 2V-129(1.4) „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo” patvirtintu Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašu.
5. Konkursą organizuoja ir projektų atranką bei administravimą užtikrina Agentūra, atliekanti Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Informacija apie Konkursą viešai skelbiama Agentūros interneto svetainėje: www.jra.lt.
6. Sprendimą dėl projektų finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo priima Agentūros direktorius.
7. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektus, siekiant užtikrinti nuoseklią kokybišką Europos Sąjungos (toliau – ES) informacinės programos jaunimui „Eurodesk“ veiklą Lietuvoje.
8. Siektinas konkurso rezultatas – prisidėti prie jaunų žmonių dalyvavimo skatinimo ir užtikrinti kokybišką jų informavimą, teikiant išsamią, nuoseklią ir koordinuotą informaciją, konsultacijas ir paramą tikslinėms grupėms apie europines jaunų žmonių galimybes, pirmenybę teikiant „Erasmus+“ ir Europos solidarumo korpuso programoms.
II SKYRIUS
PROJEKTŲ FINANSAVIMO DYDIS IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS
9. Projektams skiriamos Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) ir ES finansinės paramos lėšos:
9.1. didžiausia vienam projektui vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma – 63 545 Eur. Mažiausia vienam projektui vieneriems metams galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma – 25 000 Eur.
III SKYRIUS
FINANSUOJAMOS VEIKLOS IR REIKALAVIMAI PROJEKTŲ TURINIUI
11. Konkurso būdu finansuojamos veiklos:
11.1. regioninių ir vietinių partnerių susitikimų, mokymų organizavimas ir metodinės pagalbos, aktualios informacijos partneriams teikimas;
11.2. savanorių pritraukimas, parengimas, susitikimų, mokymų organizavimas ir kitos aktualios informacijos teikimas;
11.3. jaunųjų žurnalistų programos parengimas, susitikimų, mokymų organizavimas ir kitos aktualios su programos įgyvendinimu susijusios informacijos teikimas;
11.4. regioninių bei vietinių partnerių tinklo Lietuvoje plėtra ir naujų partnerių metodinis palaikymas;
11.5. nacionalinio jaunimo informacijos tinklalapio administravimas, turinio kūrimas, informacijos atnaujinimas ir sklaida bei informacijos Europos jaunimo portale atnaujinimas ir palaikymas;
12. Konkurso teminės sritys:
12.1. informacijos apie „Erasmus+“ programos jaunimo srities veiksmus, ypač apie „DiscoverEU“ ir jaunimo dalyvavimą, teikimas ir jų viešinimas;
12.3. informacijos apie „Erasmus+“ ir Europos solidarumo korpuso programų finansuojamus projektus, įskaitant informaciją apie jų siūlomas galimybes jauniems žmonėms, teikimas;
12.4. informacijos apie kitas jaunimui skirtas Europos ir tarptautines iniciatyvas bei programas teikimas ir viešinimas;
12.5. jaunimo politinio dalyvavimo skatinimas per „Jaunimo dialogo“ iniciatyvą, viešąsias konsultacijas ES lygmeniu ir „Erasmus+“ programos jaunimo dalyvavimo veiklas;
13. Projekto turinys privalo atitikti visas šias sąlygas:
13.3. numatytos vykdyti veiklos atitinka „Eurodesk Brussels Link“ parengtas 2025 m. rekomendacijas jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ nacionaliniams koordinatoriams (angl. „EBL Recommendations: Eurodesk Work Plan 2025 & Network Activities 2025”) (jas galima rasti čia: https://jra.lt/uploads/2025_ebl-recommendations.pdf);
13.4. įgyvendinant projektą, turi būti užtikrinta, kad visose jaunimo informacijos tinklo “Eurodesk” partnerių atstovybėse jaunimo informacijos tinklo paslaugos, įskaitant ir teikiamas per jaunimo informacijos tinklalapį (informacija pateikta tinklalapyje), Europos jaunimo portalą (informacija pateikiama tinklalapyje), būtų teikiamos vadovaujantis šiais principais:
14. Finansavimas projektams neskiriamas, jeigu projektas atitinka bent vieną iš šių papunkčių:
14.3. kelia grėsmę žmonių sveikatai, viešajai tvarkai, nepagrįstai varžo žmogaus teises ir (ar) laisves;
14.4. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais diskriminuoja, kursto tautinę, rasinę, religinę ar socialinę neapykantą, prievartą ar diskriminaciją, išreiškia nepagarbą Lietuvos valstybės simboliams;
14.5. bet kokiomis formomis, metodais ir būdais populiarina smurtą, prievartą, neapykantą, alkoholį, tabaką ir psichotropines medžiagas;
14.6. bet kokiomis kitomis formomis, metodais ir būdais pažeidžia Lietuvos Respublikos Konstituciją, įstatymus ir kitus teisės aktus;
14.7. skirtas politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti, vykdyti;
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJAMS, PROJEKTŲ VYKDYTOJAMS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJAMS
16. Konkursui paraišką teikiantys pareiškėjai privalo atitikti visas šias sąlygas:
16.2. pareiškėjas, projekto vykdytojas turi ne mažiau kaip po 1 projekto partnerį kiekvienoje apskrityje (būtina pateikti partnerystės deklaracijas, užpildytas pagal Nuostatų 4 priedą);
16.3 pareiškėjas pateikė paraišką iki Konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos;
16.4. pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra likviduojamas, pareiškėjo veikla nėra sustabdyta ar apribota Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatytais pagrindais (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);
16.5. pareiškėjas, projekto vykdytojas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 10 bazinės socialinės išmokos dydžių (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis);
16.6. vadovaujantis Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 40 straipsniu, laikoma, kad pareiškėjas, projekto vykdytojas atitinka minimalius patikimo mokesčių mokėtojo kriterijus (pagal viešus Valstybinės mokesčių inspekcijos duomenis);
16.8. projekto veiklų vykdytojas (-ai), partneris (jei yra) atitinka Nuostatuose projekto veiklų vykdytojams ir partneriams nustatytus reikalavimus;
16.10. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens;
16.11. pareiškėjo projektui prašoma skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma nėra mažesnė negu Nuostatų 9 punkte nurodyta mažiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma ir nėra didesnė už minėtame punkte numatytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų sumą;
16.12. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, teisės aktų nustatyta tvarka yra pateikęs finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą Juridinių asmenų registrui (išskyrus religines bendruomenes ir religines bendrijas);
16.13. pareiškėjas, kuris yra nevyriausybinė organizacija, yra viešai paskelbęs savo interneto svetainėje (jei ją turi) finansinių ataskaitų rinkinius, veiklos ataskaitą ne mažiau kaip už pastaruosius 3 finansinius metus arba visą pareiškėjo veikimo laikotarpį, jei pareiškėjo veiklos trukmė trumpesnė nei 3 metai, išskyrus fizinių asmenų asmens duomenis, kurie pagal teisės aktus, reglamentuojančius fizinių asmenų asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, viešai neskelbiami, informaciją apie įgyvendinamus ar įgyvendintus projektus;
16.14. jei pareiškėjas ir (ar) jo partneris (-iai) veikia pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymą, vykdantis (-ys) asociacijų, labdaros ir paramos fondų, viešųjų įstaigų, tradicinių religinių bendrijų ir bendruomenių veiklą, privalo Juridinių asmenų registre turėti žymą, patvirtinančią, kad juridinis asmuo yra nevyriausybinė organizacija (patvirtina paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), taip pat patvirtinti (paraiškoje ir (ar) deklaracijoje), kad jam nėra taikomas ribojimas gauti valstybės biudžeto lėšų pagal Nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje nurodytus kriterijus.
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJŲ, PROJEKTŲ VYKDYTOJŲ ĮSIPAREIGOJIMAI IR PROJEKTŲ ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
17. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima šiuos privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus:
17.1. projekto vykdytojas turi viešinti projektą, įskaitant viešinimą savo interneto svetainėje (jeigu ją turi), kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, uždavinius, vykdymo eigą ir rezultatus. Viešindamas projektą, projekto vykdytojas negali pažeisti viešosios tvarkos, privalo laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos, asmens duomenų apsaugos reikalavimų, nurodyti, kad projektui valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas skyrė Agentūra, kokiu tikslu ir kiek valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų buvo skirta ir panaudota vykdant projektą. Visa viešinama informacija turi būti pažymėta Europos Sąjungos emblema su teiginiu „Finansuoja Europos Sąjunga“/„Bendrai finansuoja Europos Sąjunga“;
17.2. pareiškėjas, projekto vykdytojas turi užtikrinti tvarų ir aplinkai draugišką projekto įgyvendinimą, siekti lygių galimybių ir gerovės visiems bei užtikrinti nediskriminavimo principo įgyvendinimą;
17.3. pareiškėjas, projekto vykdytojas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Viešųjų pirkimų įstatymu;
17.4. pareiškėjas, projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir visą projekto stebėsenos laikotarpį atsako už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, pateikimą laiku, gautų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą. Dokumentus, susijusius su projektu ir jo įgyvendinimu (buhalterinės apskaitos dokumentus, projekto veiklų dalyvių sąrašus, nuotolinių renginių vaizdo įrašus ir kt.), pareiškėjas, projekto vykdytojas projekto įgyvendinimo metu ir visą projekto stebėsenos laikotarpį privalo tvarkyti ir saugoti Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka, taip pat jis privalo Agentūros reikalavimu projekto įgyvendinimo metu ir visą projekto stebėsenos laikotarpį pateikti konkursui pateiktų dokumentų ir kitų su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ar tinkamai patvirtintas jų kopijas;
17.5. teikdamas paraišką ir įgyvendindamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo laikytis Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų teisinę apsaugą;
17.6. pareiškėjas, projekto vykdytojas nedelsdamas, bet ne vėliau kaip per 5 darbo dienas privalo informuoti Agentūros atstovus, kurių kontaktiniai duomenys nurodyti sutartyje, apie pasikeitusius savo kontaktinius duomenis, nurodytus sutartyje;
17.7. pareiškėjas, projekto vykdytojas privalo užtikrinti, kad teorinių mokymų seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių ir religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė projekto tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis projekto tikslas, uždavinys ir siektinas rezultatas.
18. Vadovaujantis Europos Sąjungos švietimo, mokymo, jaunimo ir sporto programos „Erasmus+“ įgyvendinimo 2025 m. metinė darbo programa (angl. „The 2025 annual work programme for the implementation of Erasmus+: the Union Programme for Education, Training, Youth and Sport“) ir atsižvelgiant į valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas, pateikęs paraišką ir vykdydamas projektą, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja projektų veiklų įgyvendinimui kasmet skirti papildomą finansavimą, kuris kartu su valstybės biudžeto lėšomis sudarytų ne mažiau kaip 40 proc. nuo bendros projekto vertės. Papildomas finansavimas turi būti skiriamas iš kitų finansavimo šaltinių, pvz., privataus sektoriaus, 1,2 procento paramos iš gyventojų pajamų mokesčio.
19. Finansavimą gavę, projektų vykdytojai iki 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – iki 2026 m. gruodžio 31 d. turi pasiekti:
19.1. šiuos kiekybinius rodiklius:
19.1.1. dalyvauti ne mažiau kaip 3 viešinimo renginiuose, informacinėse mugėse, pristatymuose, siekiant didinti „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei Europos jaunimo parlamento žinomumą;
19.1.2. suorganizuoti ne mažiau kaip 5 informacinius renginius, vizitus, muges atokiuose Lietuvos regionuose, didinant „Erasmus+“, Europos solidarumo korpuso, „DiscoverEU“ programų bei Europos jaunimo parlamento žinomumą mažiau galimybių turinčio jaunimo tarpe;
19.1.3. užtikrinti, kad jaunimo informacijos tinklalapyje būtų pateikiama ne mažiau kaip 15 informacinių straipsnių apie jaunimo galimybes per metus;
19.1.4. užtikrinti, kad būtų suorganizuoti ne mažiau kaip 2 „Eurodesk Lietuva“ tinklo narių nacionaliniai susitikimai, mokymai;
19.1.5 užtikrinti, kad jaunimo informacijos tinklalapis turėtų ne mažiau kaip 1000 informacijos prenumeratorių per metus;
19.1.6. užtikrinti, kad būtų parengta ir išsiųsta ne mažiau kaip 40 elektroninių naujienlaiškių per metus jaunimo informacijos tinklalapio prenumeratoriams;
19.1.7. suorganizuoti ne mažiau kaip 2 „Eurodesk Lietuva“ jaunųjų žurnalistų programos dalyvių nacionalinius susitikimus, mokymus;
19.1.8. užtikrinti, kad būtų išleisti ne mažiau kaip 2 leidiniai arba vaizdo klipai, skirti pristatyti jaunimo mobilumo galimybes ES šalyse;
19.2. šiuos kokybinius rodiklius:
19.2.1. užtikrinti, kad projekto veiklų vykdytojai, savanoriai, jaunieji žurnalistai gautų kokybišką metodinį palaikymą, nuolat būtų informuojami apie Europos jaunimo politiką, jaunimo galimybes bei darbo su jaunimo įrankius;
19.2.2. nuolat kelti projekto veiklų vykdytojų, savanorių, jaunųjų žurnalistų kompetencijas, reikalingas jaunimo informavimo teikimui;
19.2.3. užtikrinti jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ naujų regioninių ir vietinių partnerių pritraukimą ir metodinį palaikymą;
19.2.5. sudaryti sąlygas Agentūrai jaunimo informacijos tinklalapyje skelbti informaciją iš savo veiklos sričių;
19.2.7. vykdyti visas projekte numatytas veiklas, vadovaujantis „Eurodesk Brussels Link“ parengtomis 2025 m. rekomendacijomis Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ nacionaliniams koordinatoriams (angl. „EBL Recommendations: Eurodesk Work Plan 2025 & Network Activities 2025”) (jas galima rasti čia: https://jra.lt/uploads/2025_ebl-recommendations.pdf);
19.2.8. organizuoti vizitus „Eurodesk“ atstovybėse regionuose, siekiant įvertinti „Eurodesk“ organizavimo kokybę;
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
21. Projektams vykdyti skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų įgyvendinimo išlaidos. Jos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, veiklų planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) arba jų kopijomis (sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.). Projekto vykdytojas ir (ar) jo partneris turi užtikrinti, kad projekto vykdymui skirtos ES finansinės paramos ir valstybės biudžeto lėšos būtų naudojamos pagal tikslinę paskirtį, paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus ES finansinės paramos ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo ir atsižvelgdamas į šių lėšų naudojimą reglamentuojančių Lietuvos Respublikos teisės aktų ir sutarčių nuostatas. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo nustatyta tvarka.
22. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
22.1. projekto koordinavimo, priežiūros ir kitos administravimo išlaidos (darbo paketas „Koordinavimas ir stebėsena“) (ne daugiau kaip 20 procentų nuo kitiems darbo paketams įgyvendinti iš Agentūros prašomos bei skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų sumos):
22.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, vykdančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartį);
22.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, vykdantis buhalterinę apskaitą, nėra įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
22.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 7 punkte nurodyto Konkurso tikslo, Nuostatų 8 punkte nurodyto siektino Konkurso rezultato įgyvendinimu ir Nuostatų 11 punkte nurodytų veiklų vykdymu):
22.2.1. projekto veiklų vykdytojo (-ų) darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas ir kitas teisės aktuose nustatytas su darbo užmokesčiu susijusias išlaidas, kai projekto veiklų vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis);
22.2.2. projekto veiklų vykdytojo(-ų) komandiruočių dienpinigių ir gyvenamojo ploto nuomos išlaidos, vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. balandžio 29 d. nutarimu Nr. 526 “Dėl dienpinigių ir kitų komandiruočių išlaidų apmokėjimo”, kai projekto veiklų vykdytojas (-ai) yra pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijos darbuotojas (-ai), dirbantis (-ys) pagal darbo sutartis;
22.2.3. prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos:
22.2.3.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų įsigijimo išlaidos (interneto, fiksuoto ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto);
22.2.3.2. transporto išlaikymas (degalai, transporto priemonės nuoma be vairuotojo Lietuvoje ir užsienyje) ir transporto paslaugų įsigijimo išlaidos (autobuso ar kito sausumos transporto ekonominės klasės, ar lėktuvo ekonominės klasės, taip pat viešojo transporto bilietai, transporto priemonės nuoma su vairuotoju Lietuvos Respublikoje ir užsienyje);
22.2.3.3. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų, skirtų pareiškėjo, projekto vykdytojo veiklai vykdyti (biurui), projekto veikloms vykdyti nuoma);
22.2.3.4.išlaidos, skirtos savanorių kvalifikacijai kelti ir paruošti juos savanoriškai veiklai atlikti;
22.2.3.5. ekspertų ir konsultantų paslaugų įsigijimo išlaidos (paslaugos, teikiamos pagal paslaugų sutartis, autorines sutartis, pvz., ekspertų ir konsultantų intelektinės paslaugos – galimybių studijos, moksliniai, statistiniai, kiti tyrimai, teisininko paslaugos);
22.2.3.6. komunalinių paslaugų išlaidos (pareiškėjo, projekto vykdytojo nuosavybės, nuomos ar kita teise valdomų ir skirtų projektui vykdyti patalpų šildymo, elektros energijos, vandentiekio, nuotekų šalinimo paslaugoms apmokėti);
22.2.3.7. viešinimo išlaidos (apima lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijos ir panašių renginių organizavimo bei kitas visuomenės informavimo paslaugų išlaidas);
22.2.3.8. kitų prekių ir paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
22.2.3.8.1. kitos Nuostatų 22.2.3.1–22.2.3.7 papunkčiuose neišvardytų prekių įsigijimo išlaidos (išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms ir (ar) inventoriui įsigyti (pvz. kanceliarinėms, ūkio prekėms, nealkoholiniams gėrimams ir maisto prekėms, skirtoms seminarų ar mokymų pertraukoms;
22.2.3.8.2. kitos Nuostatų 22.2.3.1– 22.2.3.7 papunkčiuose neišvardytų paslaugų įsigijimo išlaidos, iš jų:
22.2.3.8.2.4. kitos Nuostatų 22.2.3.1–22.2.3.8 ir 22.2.3.8.2.1–22.2.3.8.2.3 papunkčiuose neišvardytos paslaugos (kitų tiesiogiai su projektu susijusių, pagrįstų ir būtinų projektui įgyvendinti paslaugų išlaidos (pvz., mokesčiai už banko paslaugas, nuotolinių pokalbių platformos palaikymo paslaugas).
23. Netinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
23.1. ilgalaikio turto, kaip jis apibrėžtas Lietuvos Respublikos pridėtinės vertės mokesčio įstatyme, kurio vertė 500 Eur ir didesnė, įsigijimo išlaidos;
23.2. statinių ir (arba) pastatų, patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio remonto ir (arba) einamojo remonto, statinių teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;
23.3. išlaidos, susijusios su veikla, vykdyta iki pateikiant paraišką Konkursui (pvz., paraiškos parengimo išlaidos ir pan.), taip pat išlaidos, patirtos bei apmokėtos iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai ir po 2025 m. gruodžio 31 d., o pratęsus finansavimą 2026 metams – po 2026 m. gruodžio 31 d.;
23.4. išlaidos, skirtos pareiškėjo, projekto vykdytojo, pareiškėjo, projekto vykdytojo partnerio, kitų fizinių ir juridinių asmenų įsiskolinimams, skoloms, nesusijusioms su finansuojamo projekto įgyvendinimu, padengti, investicijų projektams finansuoti;
23.5. išlaidos, skirtos politinei reklamai pirkti, politinių partijų, politinės kampanijos dalyvių renginiams organizuoti bei kitai veiklai, skirtai politinėms partijoms, politinės kampanijos dalyviams propaguoti;
23.6. išlaidos patalpų, nuosavybes teise priklausančių projekto vykdytojui ir (ar) pareiškėjo, projekto vykdytojo partneriui, nuomai projekto veikloms vykdyti;
23.7. išlaidos už projekto partnerio (-ių) parduodamas prekes ir (ar) teikiamas paslaugas, būtinas projektui įgyvendinti;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
24. Pareiškėjas Konkursui gali pateikti tik vieną paraišką. Pateikus daugiau negu vieną paraišką, vertinama ta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Nuostatų 28 punkte nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo Agentūrai dieną nurodo, kurią paraišką vertinti. Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, Agentūrai pateiktą paraišką taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.
25. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu pagal Nuostatų nustatytą paraiškos formą (Nuostatų 1 priedas).
26. Paraiška turi būti pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu kvalifikuotu elektroniniu parašu.
27. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu:
27.2. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytą deklaraciją, užpildytą pagal Nuostatų nustatytą formą (Nuostatų 3 priedas);
27.3. partnerystės deklaracijas, užpildytas pagal Nuostatų nustatytą formą (Nuostatų 4 priedas), pasirašytas su partneriais, kurie vykdys veiklą ne mažiau kaip 10 apskričių (ne mažiau kaip po 1 kiekvienoje apskrityje);
27.4. projekto vadovo ir (-ių) projekto veiklų vykdytojo (-ų) gyvenimo aprašymą (-us), kuriame (-iuose) turi būti nurodyti: kvalifikacija, patirtis ir gebėjimai, reikalingi planuojamam projektui įgyvendinti, pagrindžiantys duomenys (informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį);
28. Pareiškėjas paraišką ir Nuostatų 27 punkte nurodytus dokumentus vienu elektroniniu laišku pateikia Agentūrai elektroniniu paštu projektai@jra.lt. Paraiška ir visi kiti kartu su ja privalomi pateikti dokumentai vienu laišku gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete. Paraiškų priėmimo terminas yra 30 kalendorinių dienų nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos. Paraiška turi būti pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės paraiškų pateikimo dienos 17.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.
29. Agentūra savo interneto svetainėje paskelbia Konkursui pateiktų (gautų) paraiškų sąrašą per 3 darbo dienas nuo paskutinės paraiškų pateikimo dienos.
30. Pareiškėjai, pildydami paraiškas, turi teisę raštu ir žodžiu gauti informaciją bei konsultacijas su Konkursu susijusiais klausimais, kurios teikiamos Konkurso skelbime nurodytu telefono ryšio numeriu ir elektroninio pašto adresu. Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės paraiškų pateikimo darbo dienos 14.00 val. Lietuvos Respublikos laiku.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
31. Paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams ne vėliau nei per 5 darbo dienas nuo paraiškų gavimo dienos patikrina už Konkurso vykdymą Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas atsakingas Agentūros specialistas vadovaudamasis Nuostatų 16 ir 24–28 punktuose nurodytais reikalavimais ir užpildydamas Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025-2026 metais konkursui pateikto projekto formaliųjų kriterijų įvertinimo formą (Nuostatų 5 priedas).
32. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatuose nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą arba pridedami dokumentai nėra patvirtinti, arba pateikti dokumentai turi esminių neatitikimų (pvz.: dokumento kopijos vaizdas sunkiai įskaitomas, dokumente trūksta vieno ar kelių lapų, iš pateikto dokumento negalima nustatyti dokumento savininko, nepateikta nuoroda į privalomus paskelbti dokumentus), kurie gali turėti įtakos vertinant paraišką, Agentūra kreipiasi į pareiškėją, nurodydama jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos. Agentūra, esant objektyvių aplinkybių, gali pratęsti privalomų pateikti dokumentų pateikimo terminą iki 6 darbo dienų nuo nurodymo gavimo dienos. Agentūra prašo pareiškėjo pateikti trūkstamus dokumentus vieną kartą.
33. Paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų projektams neskiriama, jei paraiška ar pareiškėjas, esant poreikiui atlikus Nuostatų 32 punkte numatytus veiksmus, neatitinka bent vieno iš Nuostatų 16 ir 24–28 punktuose išvardytų formaliųjų kriterijų, išskyrus netikslumus, iš esmės netrukdančius vertinti paraiškos atitiktį formaliesiems kriterijams (pvz.: paraiškos užpildymo data, rašybos klaidos, netinkamas dokumentų užsienio kalba vertimas (jei paraišką vertinantys asmenys gali suprasti ir įvertinti dokumentų turinį)..
34. Agentūra apie paraišką (-as), kuri (-ios) neatitinka formaliojo (‑iųjų) kriterijaus (-ų), nurodyto (-ų) Nuostatų 16 ir 24–28 punktuose, per 5 darbo dienas nuo formaliųjų kriterijų įvertinimo dienos informuoja pareiškėją elektroniniu laišku, kuriame nurodo paraiškos, neatitinkančios formaliojo (-iųjų) kriterijaus (-ų), atmetimo priežastis ir sprendimo apskundimo tvarką.
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
35. Projektų turinį ir lėšų planavimą vertina nepriklausomi ekspertai, kuriuos Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrenka Agentūros paskirti asmenys, kurie vadovaujasi Agentūros direktoriaus patvirtintu Komisijos darbo reglamentu ir Jaunimo reikalų departamento prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. liepos 22 d. įsakymu Nr. 2V-129 (1.4) „Dėl jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo konkurso organizavimo aprašo patvirtinimo”. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip du nepriklausomi ekspertai.
36. Nepriklausomi ekspertai parengia išsamų vertinimą pagal nustatytus „Jaunimo informacijos tinklo „Eurodesk“ koordinavimo ir administravimo paslaugas Lietuvoje teikiančių organizacijų veiklos projektų finansavimo 2025-2026 metais konkurso” vertinimo kriterijus, pateiktus paraiškos vertinimo anketos formoje (Nuostatų 6 priedas). Pateiktų paraiškų vertinimus, savo rekomendacijas ir siūlymus nepriklausomi ekspertai pateikia Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtam atsakingam asmeniui (toliau - Komisijos sekretorius).
37. Galimas didžiausias projektui skirtinų balų už projekto turinį ir lėšų planavimą skaičius – 50 balų. Privaloma surinkti minimali balų suma už projekto turinį ir lėšų planavimą – 20 balų. Projektai, kurie nesurinko nustatytos minimalios balų sumos, yra nefinansuojami.
38. Pareiškėjai reitinguojami ekspertų paraiškoms skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka, skirtą už projekto turinį ir lėšų planavimą. Komisijos sekretorius, gavęs nepriklausomų ekspertų vertinimus ir pasiūlymus dėl projektų finansavimo, apibendrina nepriklausomų ekspertų vertinimus ir siūlymus dėl projektų finansavimo, parengdamas paraiškų vertinimo suvestinę, kurioje nurodoma dviejų projektą vertinusių nepriklausomų ekspertų skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų vidurkiai. Suvestinę Komisijos sekretorius perduoda Agentūros direktoriaus įsakymu sudarytai ir patvirtintai Projektų atrankos komisijai (toliau - Komisija). Kartu su paraiškų vertinimų suvestine Komisijos sekretorius Komisijos nariams pateikia informaciją apie galimybę susipažinti su ekspertų vertinimo anketomis, jų vertintomis elektroninėmis paraiškų versijomis.
39. Komisijos sekretorius Komisijos pirmininko pavedimu per 3 darbo dienas organizuoja Komisijos posėdį, kurio metu Komisijos sekretorius ir (ar) ekspertas (‑ai), vertinęs (-ę) paraiškas, supažindina Komisiją su ekspertų paraiškų vertinimais, išvadomis ir pasiūlymais, atsako į Komisijos narių ir (ar) kitų posėdyje dalyvaujančių asmenų klausimus.
40. Posėdžio metu Komisija, atsižvelgusi į nepriklausomų ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus pasiūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Komisijos sekretoriaus paraiškų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą su paraiškomis , jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria nepriklausomų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui.
Jeigu Komisija priima protokolinį sprendimą nepritarti dviejų nepriklausomų ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir (ar) siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui, prašo Komisijos sekretoriaus perduoti paraišką vertinti trečiajam nepriklausomam ekspertui. Komisijos sekretorius, gavusi trečiojo nepriklausomo eksperto vertinimą, parengia paraiškų vertinimų suvestinę, nurodydamas dviejų iš trijų paraišką vertinusių nepriklausomų ekspertų, kurių skirtų balų skaičius panašiausias, skirtų balų ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkį, ir ją pateikia Komisijai. Komisija, po trijų ekspertų vertinimo atlikimo, atsižvelgusi į ekspertų vertinimus, išvadas bei argumentuotus pasiūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi Komisijos sekretoriaus parengtoje paraiškų vertinimų suvestinėje pateiktus duomenis bei kitą būtiną su paraiškomis, jų vertinimu, dėl pareiškėjui, projekto turiniui Nuostatuose keliamų reikalavimų, susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria ekspertų skirtų balų vidurkiui dėl projekto turinio ir siūlomų skirti lėšų sumų vidurkiui. Jeigu Komisija priima protokolinį sprendimą nepritarti dviejų iš trijų paraišką vertinusių ekspertų vertinimui, protokole fiksuojamas argumentuotas sprendimas nepritarti ekspertų vertinimui, paraiškų vertinimas perduodamas Komisijos nariams, nustatant paraiškų vertinimo terminą, kuris negali būti ilgesnis nei 20 kalendorinių dienų, ir paskiriami Komisijos nariai paraiškoms vertinti. Komisijos nariai paraiškas vertina, vadovaudamiesi Nuostatų 6 priede nustatytais turinio ir lėšų planavimo vertinimo kriterijais. Kiek komisijos narių vertins vieną projektą, projektų paskirstymo Komisijos nariams bei Komisijos narių atliekamo pakartotinio projektų vertinimo tvarka aprašyta Agentūros direktoriaus patvirtintame Komisijos darbo reglamente.
Jei atlikus paraiškų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų paraiškoms skirtų balų vidurkis ir neužtenka Konkursui vykdyti numatytų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio prašoma valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma yra didesnė ir (arba) veiklos vykdymo ar paslaugų teikimo apimtis ar poreikis yra didesnis.
41. Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo Komisijos sprendimo siūlyti pareiškėjui skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų arba skirti visą prašomą valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų sumą, patikslinus veiklų planą ar kitą Komisijos sprendime nurodytą projekto informaciją, priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie Komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, rekomendaciją arba nurodymą, kurios priemonės (veiklos) ir (ar) išlaidos yra siūlomos finansuoti arba kurias priemones (veiklas) siūloma tikslinti, taip pat nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų arba įgyvendinti dalį priemonių (veiklų) neturės neigiamos įtakos siekiant Nuostatuose ir projekte numatytų tikslų, ir pagal Komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus.
Jei pareiškėjas sutinka su Komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo elektroniniu paštu gavimo dienos Komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos siekiant Nuostatuose ir projekte numatytų tikslų, ir, atsižvelgdamas į Komisijos pateiktus nurodymus, elektroniniu paštu pateikia patikslintą sąmatą (-as) ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planą (-us).
Komisijai gavus pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma ir kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų neturės neigiamos įtakos siekiant Nuostatuose ir projekte numatytų tikslų, taip pat pareiškėjo patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintos sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti nepriklausomiems ekspertams Nuostatuose, Komisijos darbo reglamente nustatyta tvarka. Nepriklausomi ekspertai per 3 darbo dienas nuo šių dokumentų gavimo dienos įvertina patikslintą sąmatą ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planus ir Komisijos sekretoriui pateikia vertinimo anketas, kurioje atliktiems tikslinimams pritaria arba nepritaria ir pagrindžia nepritarimą. Komisijos sekretorius, gavęs patikslintų dokumentų nepriklausomų ekspertų vertinimo anketas, parengia vertinimo suvestinę bei kartu su nepriklausomų ekspertų vertinimo anketomis ją perduoda Komisijai per 3 darbo dienas nuo patikslintų dokumentų vertinimo anketų gavimo dienos. Gavusi nepriklausomų ekspertų vertinimų suvestinę, kurioje nurodytas nepriklausomų ekspertų pritarimas arba nepritarimas ir pastabos dėl patikslintų dokumentų, ir nepriklausomų ekspertų vertinimo anketas, Komisija posėdyje pritaria arba nepritaria suvestinei.
Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad jis sutinka su Komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma ir (ar) kad Komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį paraiškoje prašomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų neturės neigiamos įtakos siekiant projekte ir Nuostatuose numatytų tikslų, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planų, laikoma, kad jis nesutinka su Komisijos siūloma skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma. Jei pareiškėjas nesutinka su Komisijos priimtu sprendimu siūlyti jam skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų arba jei Komisija, remdamasi nepriklausomų ekspertų patikslintų dokumentų vertinimo anketomis, nepritaria pareiškėjo patikslintai sąmatai ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų nėra skiriama ir jis įtraukiamas į projektų, kuriems valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų nėra skiriama, sąrašą. Likusios nepasiūlytos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos Komisijos pasiūlymu eilės tvarka gali būti siūlomos skirti geriausiai įvertintam projektui, kuriam nebuvo siūloma skirti lėšų dėl nepakankamo jų likučio. Jei projektui siūloma skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, sąmata ir (ar) priemonių ir (ar) veiklų planai tikslinami šiame punkte nustatyta tvarka.
Jei Komisija priima protokolinį sprendimą pritarti nepriklausomų ekspertų skirtų balų vidurkiui ir jų siūlomų skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų sumų vidurkiui, pateikia Agentūros direktoriui pasiūlymus dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo projektams ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos, pateikdama protokolo kopiją.
42. Sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, įvertinęs komisijos pasiūlymus ir (ar) nepriklausomų ekspertų išvadas, priima Agentūros direktorius ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos. Agentūros direktoriaus įsakymas dėl Konkurso rezultatų ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo pasirašymo dienos yra paskelbiamas Agentūros interneto svetainėje www.jra.lt.
Komisijos sekretorius per 3 darbo dienas nuo Agentūros direktoriaus įsakymo dėl Konkurso rezultatų priėmimo dienos elektroniniu paštu informuoja pareiškėjus apie skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas pateikdamas sprendimo dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo išrašą. Komisijos sekretorius pareiškėjus, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų projektų ar projektų, kuriems valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų nėra skiriama, informuoja apie sprendimą elektroniniu paštu, nurodant atmetimo ar valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų neskyrimo priežastis.
43. Agentūros direktoriaus įsakyme dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo pateikiamas pagrindas skirti valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų projektams ar jų neskirti, projektų, kuriems skiriama valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, sąrašas, rezervinių projektų sąrašas, projektų, kuriems valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų neskiriama, sąrašas, atmestinų projektų sąrašas, pavedimas Agentūros už Konkursą atsakingam specialistui užtikrinti tinkamą Nuostatų, susijusių su projektų vykdymu, įgyvendinimą, sprendimo dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo projektams apskundimo tvarka. Pareiškėjui nesudarius sutarties Nuostatų 45 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų ar toliau vykdyti projektą, kuriam skirta valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų, nutraukus sudarytą sutartį ir grąžinus nepanaudotas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas, šis projektas įtraukiamas į projektų, kuriems valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų neskiriama, sąrašą, o likusios nepanaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos Komisijos pasiūlymu Agentūros direktoriaus įsakymu eilės tvarka gali būti skirtos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams.
X SKYRIUS
VALSTYBĖS BIUDŽETO IR ES FINANSINĖS PARAMOS LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
44. Pareiškėjas, kuriam yra skirtas finansavimas, Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintą Sutartį, kurioje aprašomi projekto vykdytojo įsipareigojimai, nustatomas finansavimo dydis, finansavimo teikimo terminai, valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų naudojimo, atskaitomybės ir atsakomybės sąlygos, pasirašo su Agentūra.
45. Pareiškėjui nesudarius Sutarties per 20 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus sprendimo dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo projektams priėmimo dienos, Agentūros direktoriaus įsakymu paskirto už Konkurso organizavimą atsakingo specialisto siūlymu, Agentūros direktoriaus įsakymo dalis dėl valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimo šiam pareiškėjui pripažįstama netekusia galios.
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
47. Projektų vykdytojai gautas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas privalo laikyti joms skirtoje sąskaitoje (ši nuostata netaikoma projektų partneriams), kurioje gali būti laikomos vieno ir daugiau projektų, kuriems valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos skirtos iš Agentūrai skirtų valstybės biudžeto asignavimų ir ES finansines paramos, įvertinę valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų laikymo, naudojimo, saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik sutartyje (-yse) bei patvirtintoje sąmatoje (-ose) nurodytai veiklai vykdyti.
48. Norėdamas patikslinti projekto išlaidų sąmatą, projekto vykdytojas Agentūrai elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto išlaidų sąmatą kartu pateikdamas ir lyginamąjį sąmatos variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose sąmatos eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo. Apie leidimą patikslinti sąmatą Agentūra elektroniniu paštu informuoja projekto vykdytoją per 5 darbo dienas nuo prašymo gavimo dienos. Prašymas patikslinti sąmatą teikiamas ne daugiau kaip 2 kartus per einamąjį ketvirtį, likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, išskyrus Nuostatų 69 punkte nustatytas aplinkybes ar atvejus.
49. Norėdamas patikslinti projekto veiklų planą, projekto vykdytojas Agentūrai elektroniniu paštu pateikia pagrįstą prašymą patikslinti projekto veiklų planą, kartu pateikdamas ir lyginamąjį veiklų plano variantą ar palyginimą, kaip kis informacija atitinkamose veiklų plano dalyse ar eilutėse. Projekto vykdytojas gali teikti prašymą patikslinti tik dar neįvykdytas veiklas. Agentūros direktoriaus įsakymu už konkurso organizavimą paskirtas atsakingas specialistas atlieka prašyme nurodytų pakeitimų vertinimą ir per 5 darbo dienas informuoja apie pritarimą ar nepritarimą projekto vykdytojo prašymui patikslinti priemonių veiklų planą. Prašymas patikslinti projekto veiklų planą teikiamas likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios, bet ne vėliau nei gruodžio 5 d., išskyrus Nuostatų 69 punkte nustatytas aplinkybes ar atvejus.
50. Projekto vykdytojas privalo raštu arba elektroniniu paštu informuoti Agentūrą apie projekte numatytų veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavusi tokį pranešimą, Agentūra sustabdo valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pervedimą projektui. Projekto vykdytojui pašalinus priežastis, dėl kurių jis nutraukė ar sustabdė projekte numatytas veiklas, ir apie tai raštu pranešus Agentūrai, atnaujinamas sustabdytas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų pervedimas projektui įgyvendinti.
51. Projekto vykdytojas privalo raštu arba elektroniniu paštu informuoti Agentūrą, jei vykdoma ar numatoma vykdyti projekto vykdytojo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, pagrindžiančius, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimsiantis projekto vykdytojo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas. Agentūros direktoriaus įsakymu už konkurso organizavimą paskirtas atsakingas specialistas, gavęs informaciją dėl projekto vykdytojo pasikeitimo per 2 darbo dienas kreipiasi į
Komisiją, kuri pritaria arba nepritaria projekto vykdytojo pasikeitimui. Komisijai pritarus projekto vykdytojo pasikeitimui, per 10 darbo dienų Agentūros direktoriaus įsakymu už konkurso organizavimą paskirtas atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją apie pritarimą pakeisti projekto vykdytoją. Jei Komisija nepritaria projekto vykdytojo pakeitimui, nustačius, kad projekto vykdytojas neturi pajėgumų įgyvendinti projektą arba neatitinka Nuostatuose pareiškėjui keliamų reikalavimų, per 10 darbo dienų Agentūros direktoriaus įsakymu už konkurso organizavimą paskirtas atsakingas specialistas informuoja projekto vykdytoją ir nurodo inicijuoti Sutarties nutraukimą.
52. Agentūra turi teisę tikrinti ar projekto vykdytojas ir (ar) jo partneris, įgyvendindamas projektą, laikosi Nuostatų ir Sutartyje numatytų reikalavimų ir įsipareigojimų.
53. Projekto vykdytojas, kurio projektui yra skirtas finansavimas ir su kuriuo sudaryta Sutartis, privalo:
53.1. projektą įgyvendinti iki Sutartyje nustatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., o projekto finansavimą pratęsus 2026 metams – ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d.;
53.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Agentūrai pateikti:
53.2.1. atitinkamai ketvirčio ir ataskaitinių metų valstybės biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ir patirtų sąnaudų finansines ataskaitas pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas formas, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu;
53.2.2. atitinkamai ketvirčio ir ataskaitinių metų buhalterinės apskaitos dokumentų, patvirtinančių valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimą, suvestinę, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu;
53.3. pirmajam pusmečiui pasibaigus, iki einamųjų metų liepos 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Agentūrai pateikti:
53.3.1. atitinkamai pusmečio ir ataskaitinių metų Europos Sąjungos finansinės paramos išlaidų sąmatos įvykdymo ataskaitas pagal Agentūros direktoriaus įsakymu patvirtintas formas, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu;
53.3.2. atitinkamai pusmečio ir ataskaitinių metų projekto veiklų įvykdymo ataskaitas (Nuostatų 7 priedas). Projekto veiklų įvykdymo ataskaitoje turi būti nurodyta:
53.3.2.1. informacija apie projekto metu įgyvendintus darbo paketus ir konkrečias veiklas (taip kaip suformuluota veiklų plane) pagal projekto tikslus;
53.3.2.2. informacija apie Nuostatų 19.1 papunktyje išvardytų kiekybinių rodiklių pasiekimą ir (ar) išlaikymą;
53.4. baigęs įgyvendinti projektą, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių metų, sausio 5 d., grąžinti Agentūrai jo disponuojamose sąskaitose esančias Sutarčiai vykdyti ir projektui įgyvendinti per ataskaitinius metus skirtas ir pervestas, tačiau nepanaudotas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas gautas palūkanas;
53.5. Agentūrai nustačius, kad jis skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas gautas palūkanas grąžinti Agentūrai per jos nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
54. Agentūra patikrina projekto vykdytojo pateiktą veiklų įvykdymo ataskaitą ir, esant poreikiui, paprašo projekto vykdytojo pateikti papildomą informaciją. Patikrinusi ataskaitą Agentūra perduoda ją Europos Komisijai, kuri atlieka darbo paketų įgyvendinimo įvertinimą ir priima sprendimą dėl patirtų išlaidų tinkamumo finansuoti. Jei projekto darbo paketų įgyvendinimas nebaigtas, iš dalies baigtas arba įvertintas nepatenkinamai, visa tam (-iems) darbo paketui (-ams) skirta valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų suma gali būti atitinkamai sumažinta taip:
- 10 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 50 balų ir ne daugiau kaip 60 balų;
- 25 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 40 balų ir ne daugiau kaip 50 balų;
- 50 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 30 balų ir ne daugiau kaip 40 balų;
- 75 %, jei darbo paketas įvertintas ne mažiau kaip 20 balų ir ne daugiau kaip 30 balų;
- 100 %, jei darbo paketas įvertintas mažiau kaip 20 balų.
Kiekvieno projekto darbo paketo įgyvendinimas vertinamas 100 balų skalėje vadovaujantis šiais kriterijais:
- įgyvendintų veiklų kokybė ir joms skirtų valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų panaudojimo atitiktis patvirtintam veiklos planui;
- įgyvendintų veiklų poveikis ir pasiektų rezultatų atitiktis planuotiems tikslams bei rezultatams, numatytiems patvirtintame veiklos plane.
55. Agentūra, nustačiusi ar turinti pagrįstų įtarimų, kad projekto vykdytojas netinkamai vykdo Nuostatų, Sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant, Sutartį reikalavimus, apie tai raštu informuoja projekto vykdytoją ir sustabdo Sutarties vykdymą. Agentūra projekto vykdytojui nustato protingą terminą, ne trumpesnį kaip 10 darbo dienų, nustatytiems veiklos trūkumams pašalinti. Projekto vykdytojas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja Agentūrą apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus ir pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Agentūra, įvertinusi iš projekto vykdytojo gautą informaciją, gali atnaujinti Sutarties vykdymą. Jei projekto vykdytojas per nustatytą terminą nustatytų veiklos trūkumų nepašalina arba per 3 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja Agentūros apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus, Agentūra privalo vienašališkai nutraukti Sutartį, apie tai projekto vykdytoją įspėjusi likus ne mažiau kaip 10 darbo dienų iki Sutarties nutraukimo dienos.
56. Agentūra nutraukia Sutartį su projekto vykdytoju ir skirtas valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšas projekto vykdytojas privalo grąžinti, jei:
56.1. Agentūra nustato, kad skirtos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos naudojamos arba panaudotos ne pagal paskirtį;
56.2. Agentūra nustato esminių Nuostatų, Sutarties ir (ar) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant Sutartį pažeidimų;
56.3. vadovaujantis Nuostatų 55 punktu, projekto vykdytojui per nustatytą terminą nepašalinus nustatytų veiklos trūkumų arba per 3 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformavus Agentūros apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, Sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant Sutartį, nustatytus reikalavimus;
56.4. paaiškėjus, kad asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytoje deklaracijoje pateikta klaidinanti ar melaginga informacija, po Sutarties sudarymo projekto vykdytojas įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba sudarius Sutartį, paaiškėja, kad yra negrąžintos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos, ar įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Agentūrai, Ministerijai, biudžetinėms įstaigoms, kurių savininko teises ir pareigas įgyvendina Ministerija, iš projekto vykdytojo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos;
XII SKYRIUS
FINANSAVIMO PRATĘSIMAS
57. Tinkamai įgyvendinus projektą 2025 metais, Sutartis gali būti pratęsta 2026 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d. tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Prašydamas pratęsti Sutartį, projekto vykdytojas iki 2025 m. lapkričio 15 d. elektroniniu paštu projektai@jra.lt turi pateikti:
57.1. jo vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytą prašymą pratęsti projekto finansavimą 2026 metams (Nuostatų 8 priedas);
57.2. asmens, turinčio teisę veikti projekto vykdytojo vardu, pasirašytą deklaraciją (Nuostatų 3 priedas);
58. Prireikus Agentūra gali paprašyti projekto vykdytoją ne mažiau kaip 3 darbo dienas terminą nuo prašymo pratęsti projekto finansavimą gavimo dienos elektroninių ryšių priemonėmis pateikti papildomus dokumentus, pagrindžiančius projekto veiklų planą bei sąmatą.
59. Agentūra, gavusi Nuostatuose nurodytus dokumentus dėl finansavimo pratęsimo, per 10 darbo dienų nuo paskutinės prašymo pratęsti projekto finansavimą pateikimo termino dienos įvertina metinių veiklų įvykdymo ir (ar) finansinių ataskaitų duomenis, projekto vykdytojo pateiktą ir kitą turimą su projekto vykdymu susijusią informaciją. Agentūra, įvertinusi projekto vykdytojo prašymą pratęsti projekto finansavimą 2026 metams ir metinę veiklų įvykdymo ataskaita, sprendžia, ar projektas 2025 metais buvo vykdomas nepažeidžiant Nuostatų ir Sutarties reikalavimų, ar projekto vykdytojas nepasiekė Nuostatų 19.1 papunktyje nustatytų kiekybinių rodiklių, numatytų pasiekti iki 2025 m. gruodžio 31 d. Agentūros direktoriaus įsakymu paskirtas už Konkurso organizavimą atsakingas specialistas, Agentūros direktoriui pateikia motyvuotą pasiūlymą pratęsti arba nepratęsti projekto finansavimą 2026 metams.
Atsakingas specialistas nustatęs, kad projekto vykdytojas nepasiekė Nuostatų 19.1 papunktyje nustatytų kiekybinių rodiklių, numatytų pasiekti iki 2025 m. gruodžio 31 d., Agentūros direktoriui pateikia motyvuotą pasiūlymą svarstyti nutraukti Sutartį, sudarytą 2026 metų laikotarpiui (tuo atveju, jei Sutartis dėl projekto finansavimo 2026 metais jau yra sudaryta), arba stabdo Sutarties 2026 metams sudarymo procesą ir teikia Agentūros direktoriui siūlymą nepratęsti projekto finansavimo 2026 metams (tuo atveju, jei Sutartis dėl projekto finansavimo 2026 metams dar nėra sudaryta). Agentūros direktorius per 5 darbo dienas nuo pasiūlymo gavimo dienos priima sprendimą dėl Sutarties nutraukimo ar sprendimo dėl finansavimo skyrimo 2026 metams panaikinimo.
60. Agentūros direktorius per 5 darbo dienas nuo atsakingo specialisto pasiūlymų, pateiktų vadovaujantis Nuostatų 59 punkto 1 pastraipa, gavimo dienos priima sprendimą pratęsti arba nepratęsti finansavimą 2026 metams.
61. Agentūra projekto vykdytoją raštu arba elektroniniu paštu informuoja apie Agentūros direktoriaus priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos. Projektų vykdytojai, kurių prašymai pratęsti projekto finansavimą buvo atmesti ar jų projektui neskirtas finansavimas, apie šį sprendimą informuojami raštu arba elektroniniu, nurodant jų prašymų pratęsti projekto finansavimą netenkinimo ar atmetimo priežastis, pateikiant sprendimo dėl finansavimo neskyrimo išrašą.
62. Pratęsus projekto finansavimą, nauja Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo su projekto vykdytoju pasirašoma ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo Agentūros direktoriaus įsakymo dėl finansavimo pratęsimo priėmimo dienos. Sutartyje arba papildomame susitarime dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo turi būti nustatyta, kad Sutartis arba papildomas susitarimas dėl jau sudarytos Sutarties pakeitimo įsigalioja nuo 2026 m. sausio 25 d., jei projekto vykdytojas pasiekė visus Nuostatų 19.1 papunktyje nustatytus kiekybinius rodiklius, numatytus pasiekti iki 2025 m. gruodžio 31 d.
63. Pratęsus valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšų skyrimą 2026 metams, vykdant projektą projekto vykdytojo patirtos ir Nuostatuose tinkamomis finansuoti laikytinos išlaidos pripažįstamos tinkamomis finansuoti nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d. Jeigu Sutartis dėl pratęsto finansavimo 2026 metais nepasirašoma arba yra nutraukiama, kaip tai nurodyta Nuostatų 59 punkto 2 pastraipoje, projekto vykdytojo 2026 metais patirtos išlaidos nekompensuojamos.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
65. Projekto stebėsenos laikotarpis – 5 metai nuo projekto vykdymo pabaigos arba nuo Sutarties nutraukimo dienos.
66. Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į Nuostatų 54 punkte ir (ar) Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka priimtą sprendimą dėl finansavimo pratęsimo 2026 m., taip pat į pareiškėjo pateiktą veiklos įvykdymo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto ir ES finansinės paramos lėšos panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai ar ES finansinė parama , taip pat Agentūrai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.
67. Agentūros veiksmai ir neveikimas, Komisijos sprendimai, Agentūros direktoriaus sprendimas dėl projekto finansavimo ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
68. Agentūra neprisiima atsakomybės, jei dėl paraiškoje ir (arba) Sutartyje nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
69. Pareiškėjas, projekto vykdytojas turi teisę prašyti svarstyti dokumentus, pateiktus vėliau, nei numatyta Nuostatuose, jei dokumentai pateikti nesilaikant terminų dėl nenumatytų ar ne nuo pareiškėjo, projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Agentūroje kilusių techninių kliūčių. Prašyme svarstyti minėtus dokumentus turi būti nurodytas motyvuotas terminų nesilaikymo pagrindimas ir kilusios kliūtys.
70. Ministerija turi teisę tikrinti ir vertinti Agentūrą, pareiškėjus, projekto vykdytojus ir (ar) partnerius dėl projektų įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo.
71. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis Reglamentu (ES) 2016/679 ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų tvarkymą ir apsaugą, nuostatomis.