TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA

 

SPRENDIMAS

DĖL MAŽMENINĖS PREKYBOS ALKOHOLINIAIS GĖRIMAIS LICENCIJAVIMO TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2015 m. gruodžio 3 d. Nr. S1-135

Trakai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 6 straipsnio 39 punktu, 16 straipsnio 2 dalies 36 punktu, 3 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo 16 straipsnio 5 dalimi, Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 618 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 197 redakcija) patvirtintų Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklių 6 punktu, Trakų rajono savivaldybės taryba  n u s p r e n d ž i a:

1. Patvirtinti Mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencijavimo Trakų rajono savivaldybėje tvarkos aprašą (pridedama).

2. Pripažinti netekusiu galios Trakų rajono savivaldybės tarybos 2011 m. lapkričio 24 d. sprendimo Nr. S1-254 „Dėl mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencijavimo Trakų rajono savivaldybėje tvarkos aprašo patvirtinimo“ 1 punktą.

Šis sprendimas gali būti skundžiamas Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

 

 

 

Savivaldybės merė                                                                                                      Edita Rudelienė


 

PATVIRTINTA

Trakų rajono savivaldybės tarybos

2015 m. gruodžio 3 d. sprendimu Nr. S1-135

 

 

 

MAŽMENINĖS PREKYBOS ALKOHOLINIAIS GĖRIMAIS LICENCIJAVIMO

TRAKŲ RAJONO SAVIVALDYBĖJE TVARKOS APRAŠAS

 

I. LICENCIJUOJAMA VEIKLA

 

1. Mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais licencijavimo Trakų rajono savivaldybėje tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) reglamentuoja mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais prekybos ir viešojo maitinimo įmonėse Trakų rajono savivaldybės teritorijoje licencijavimą.

2. Šiame Apraše vartojamos sąvokos atitinka sąvokas, vartojamas Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatyme (toliau – Įstatymas) ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. gegužės 20 d. nutarimu Nr. 618 (Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. vasario 26 d. nutarimo Nr. 197 redakcija) patvirtintose Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijavimo taisyklėse (toliau – Taisyklės).

3. Licencijas verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais išduoda, papildo, licencijų rekvizitus patikslina, apie galimą licencijų galiojimo sustabdymą ar licencijų galiojimo panaikinimą įspėja, licencijų galiojimą sustabdo, licencijų galiojimo sustabdymą ar licencijų galiojimą panaikina, popierinių licencijų dublikatus išduoda, taip pat prižiūri, kaip licencijų verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais turėtojai laikosi licencijuojamos veiklos sąlygų, savivaldybės vykdomoji institucija, Trakų rajono administracijos direktorius (toliau – licencijas išduodanti institucija), vadovaudamasis Įstatymu, Taisyklėmis bei šiuo Tvarkos aprašu.

4. Licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais gali būti išduodamos įstatymų nustatyta tvarka Lietuvos Respublikoje įregistruotoms įmonėms, bei Europos juridiniams asmenims ir jų filialams, pagal užsienio valstybės įstatymus turintiems teisę verstis ūkine komercine veikla  (toliau – įmonės).

5. Išduodamos licencijos gali būti popierinės, o jeigu įdiegtos techninės priemonės, – elektroninės. Įdiegusi technines priemones, licencijas išduodanti institucija skelbia apie tai savo interneto svetainėje. Išduotas licencijas, jų dublikatus pasirašo, o popierines licencijas ir tvirtina antspaudu Savivaldybės administracijos direktorius. Licencijas išduodanti institucija, išdavusi licenciją, sustabdžiusi jos galiojimą, panaikinusi galiojimo sustabdymą, panaikinusi licencijos galiojimą, papildžiusi ar patikslinusi licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, skelbia apie tai savo interneto svetainėje.

 

II. LICENCIJAS IŠDUODANČIOS INSTITUCIJOS ĮGALIOJIMAI

 

6. Licencijas išduodanti institucija, gavusi įmonės paraišką įsigyti licenciją, nurodytą Tvarkos aprašo 8.1-8.6 punktuose, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, tiesiogiai raštu arba elektroninėmis priemonėmis kreipiasi į:

6.1. Taisyklių 7.1.1-7.1.5 papunkčiuose nurodytas institucijas, siekdama nustatyti, ar nėra Įstatyme nustatytų aplinkybių, dėl kurių įmonei negalėtų būti išduota licencija;

6.2. Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamentą, prašydama pateikti informaciją, ar įmonei yra įsiteisėjusių Departamento nutarimų dėl nuobaudos skyrimo už alkoholio produktų kontrabandą, alkoholinių gėrimų be banderolių neteisėtą laikymą, gabenimą ar pardavimą, falsifikuotų alkoholio produktų pardavimą, gabenimą ar laikymą, taip pat ar įmonės vadovas yra ar buvo įmonių ar Europos juridinių asmenų ar jų filialų, kuriuose nustatyta atvejų, kai Lietuvos Respublikoje buvo gaminami, parduodami ir (ar) laikomi, gabenami alkoholio produktai neturint Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka išduotos licencijos, vadovas;

6.3. Trakų policijos komisariatą, prašydama pateikti pasiūlymus, nuomonę dėl prekybos alkoholiniais gėrimais konkrečioje vietoje (teritorijoje) ir įtakos vietos gyventojų saugumui;

6.4. konkrečios seniūnijos, kurioje pageidaujama prekiauti alkoholiniais gėrimais, seniūną dėl pritarimo ar nepritarimo prekybai alkoholiniais gėrimais konkrečioje vietoje (teritorijoje). Seniūnas, nuspręsdamas pritarti ar nepritarti prekybai alkoholiniais gėrimais konkrečioje vietoje (teritorijoje), įvertina aplinkybes, galinčias turėti įtakos vietos gyventojų interesams.

7. Taip pat licencijas išduodanti institucija, gavusi įmonės paraišką įsigyti licenciją, nurodytą Tvarkos aprašo 8.1-8.6 punktuose, patikrina:

7.1. įmonės registravimo faktą patvirtinančius ir kitus jo registravimo duomenis (licencijos įmonės pavadinimą, teisinę formą, kodą, buveinę); Lietuvos Respublikoje įregistruotų įmonių duomenis licenciją išduodanti institucija patikrina Juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje, o Europos juridinio asmens ar jo filialo – jų registravimo Europos Sąjungos valstybės narės juridinių asmenų registro tvarkytojo interneto svetainėje, o jeigu atitinkamo registro Europos Sąjungos valstybėje narėje nėra arba registre pateikiamos informacijos nepakanka, kreipiasi su prašymu suteikti atitinkamą informaciją apie šiuos licencijų prašytojus į konkrečios Europos Sąjungos valstybės narės atsakingą instituciją Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. kovo 9 d. nutarimo Nr. 185 „Dėl Europos Sąjungos vidaus rinkos informacinės sistemos naudojimo Lietuvos Respublikoje“ nustatyta tvarka per Vidaus rinkos informacinę sistemą;

7.2. ar licenciją išduodančioje institucijoje negauta Taisyklių 50 punkte nurodytų valstybinės priežiūros ir teisėsaugos institucijų pranešimų, nustatytų Taisyklių 51 punkte;

7.3. ar įmonei išduotas maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimas.

71. Jeigu licenciją išduodančiai institucijai kyla pagrįstų abejonių, ar įmonei,  jo vadovui ar kitiems darbuotojams, jeigu jie veikė įmonės vardu ar dėl įmonės interesų, nėra įsiteisėjusių apkaltinamųjų teismo nuosprendžių dėl bausmės skyrimo, įsiteisėjusių teismo nutarimų, nutarčių dėl nuobaudos skyrimo už alkoholio produktų kontrabandą, alkoholinių gėrimų be banderolių neteisėtą laikymą, gabenimą ar pardavimą, falsifikuotų alkoholio produktų pardavimą, gabenimą ar laikymą, ji kreipiasi į Informatikos ir ryšių departamentą prašydama pateikti minėtą informaciją.

 

 

III. LICENCIJŲ RŪŠYS

 

8. Išduodamos šios licencijos:

8.1. verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais (licencija ženklinama „L1“);

8.2. verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 22 procentų (licencija ženklinama „L2“);

8.3. verstis mažmenine prekyba alumi, alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais, natūralios fermentacijos sidru, kurio tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 8,5 procento (licencija ženklinama „L3“);

8.4. verstis mažmenine prekyba alumi, alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais, natūralios fermentacijos sidru, kurio tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento (licencija ženklinama „L3“);

8.5. verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 22 procentų, kurortinio, poilsio ir turizmo sezonų metu (licencija ženklinama „L4“);

8.6. verstis mažmenine prekyba alumi, alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais, natūralios fermentacijos sidru, kurio tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 7,5 procento, kurortinio, poilsio ir turizmo sezonų metu (licencija ženklinama „L4“);

8.7. vienkartinės – verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, parodose (licencija ženklinama „L8“);

8.8. vienkartinės – verstis mažmenine prekyba alumi ir alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 13 procentų, natūralios fermentacijos sidru, kurio tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 8,5 procento, parodose (licencija ženklinama „L8“);

8.9. vienkartinės – verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, rengiamose stacionariuose pastatuose (licencija ženklinama „L8“);

8.10. vienkartinės – verstis mažmenine prekyba natūralios fermentacijos alkoholiniais gėrimais, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 6 procentų, masiniuose renginiuose ir mugėse (licencija ženklinama „L8“);

8.11. vienkartinės – verstis mažmenine prekyba alumi, alaus mišiniais su nealkoholiniais gėrimais ir natūralios fermentacijos sidru, kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 6 procentų, masiniuose renginiuose ir mugėse (licencija ženklinama „L8“).

 

IV. LICENCIJŲ VERSTIS MAŽMENINE PREKYBA ALKOHOLINIAIS GĖRIMAIS IŠDAVIMO SĄLYGOS

 

9. Įmonė, norinti įsigyti licenciją, nurodytą Tvarkos aprašo 8.1-8.6 punkte, raštu ar elektroninėmis priemonėmis per atstumą, tiesiogiai arba per paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą (toliau – kontaktinis centras) licencijas išduodančiai institucijai pateikia:

9.1. motyvuotą paraišką, kurioje nurodomi šie duomenys: įmonės rekvizitai: pavadinimas, kodas ir buveinė, telefono numeris, elektroninio pašto adresas (jeigu įmonė jį turi), įmonės steigėjų, vadovų vardai, pavardės ir asmens kodai, juridinio, kokiu būdu (tiesiogiai licencijas išduodančioje institucijoje, registruotu laišku ar elektroninėmis priemonėmis, jeigu licencijas išduodančioje institucijoje įdiegtos techninės priemonės) įmonė norėtų gauti licencijos originalą, komercinės ūkinės veiklos, kuria verstis prašoma licencijos, rūšis, prekybos alkoholiniais gėrimais laikas, prekybos alkoholiniais gėrimais vietos adresas ir pavadinimas, alkoholinių gėrimų pardavimo būdas, įmonės veiklos rūšis (prekyba ar viešasis maitinimas), sandėlių, kuriuose bus laikomi ir iš kurių bus skirstomi alkoholiniai gėrimai, adresai;

9.2. Jei numatoma prekyba alkoholiniais gėrimais vykdyti stacionariame pastate, prie 9.1 punkte nurodytos paraiškos pridedama:

9.2.1. įmonės registravimo pažymėjimo (jei yra išduotas) kopiją;

9.2.2. įmonės įstatų (nuostatų) kopiją;

9.2.3. teisės aktų nustatyta tvarka išduoto Maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimo kopiją;

9.2.4. patalpų teisinės registracijos pažymėjimo (Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo) kopiją;

9.2.5. sutarties, kurios pagrindu naudojamos patalpos (jeigu prekybos vieta yra įmonei nepriklausančiose patalpose), kopiją. Neteikiama, jeigu prekybos patalpos nuosavybės teise priklauso licencijos prašytojui;

9.2.6. patalpų, kuriose numatoma prekiauti alkoholiniais gėrimais, schemos su pažymėta numatoma prekybos vieta kopiją;

9.2.7. daugiabučio gyvenamojo namo savininkų bendrijos susirinkimo (valdybos) arba, jeigu ši bendrija neįsteigta ar bendrija valdo daugiau kaip vieną daugiabutį gyvenamąjį namą, gyvenamojo namo patalpų savininkų ir neprivatizuotų butų nuomininkų daugumos sutikimą (kuriame jį pasirašę asmenys gali nurodyti prekybos alkoholiniais gėrimais laiką), jeigu alkoholiniais gėrimais bus prekiaujama gyvenamajame name;

Šis sutikimas nepateikiamas, jeigu prieš tai šiame gyvenamajame name tose pačiose patalpose veikusi įmonė turėjo licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais ir licencijos galiojimo metu negauta pagrįstų gyvenamojo namo gyventojų skundų, nesikeičia nei įmonės darbo laikas, nei alkoholinių gėrimų pardavimo būdas. Ši nuostata netaikoma, jeigu iki paraiškos gauti naują licenciją pateikimo alkoholiniais gėrimais nebuvo prekiaujama ilgiau kaip vienerius metus.

Pagrįstais laikomi skundai, kuriuos ištyrus paskirtos administracinės nuobaudos už viešosios tvarkos pažeidimus.

9.2.8. mokamąjį pavedimą, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu arba banko kvito, patvirtinančio, kad sumokėta nustatymo dydžio rinkliava, kopiją  (pateikiama priėmus sprendimą išduoti licenciją);

Tvarkos aprašo 9.2.1-9.2.6, 9.2.8 papunkčiuose nurodytų dokumentų kopijos t.b. patvirtintos įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu.

9.3. Jei prekyba numatoma laikiname statinyje:

9.3.1. Tvarkos aprašo 9.2.1-9.2.3 ir 9.2.5, 9.2.8 papunkčiuose nurodytus dokumentus;

9.3.2. laikino prekybos paviljono ir/ar kiosko projekto, suderinto su Trakų rajono savivaldybės administracijos Architektūros skyriumi ir seniūnijos, kurios teritorijoje pageidaujama prekiauti, seniūnu, ir prekybos vietos plano (schemos) kopijas, patvirtintas įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu;

9.4. Jei prekyba numatoma automobilyje - parduotuvėje:

9.4.1. Tvarkos aprašo 9.2.1-9.2.3 ir 9.2.8 papunkčiuose nurodytus dokumentus;

9.4.2. transporto priemonės (automobilio-parduotuvės) registracijos liudijimo kopiją, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu jis antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu;

9.4.3. dokumento, patvirtinančio įmonės teisę naudotis transporto priemone, kopiją, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu jis antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu (neteikiama, jeigu transporto priemonė (automobilis-parduotuvė) priklauso licencijos gavėjui);

9.4.4. transporto priemonės techninės apžiūros talono (su galiojančia techninės apžiūros žyma) kopiją, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu jis antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu;

9.4.5. prekybos grafiką, suderintą su seniūnijos, kurioje bus prekiaujama, seniūnu, kuriame nurodoma: kaimo gyventojų aptarnavimo tvarka, aptarnaujamų kaimų pavadinimai.

10. Įmonė, norinti įsigyti vienkartinę licenciją nurodytą Tvarkos aprašo 8.7 – 8.11 punktuose, licencijas išduodančiai institucijai pateikia:

10.1. motyvuotą paraišką, suderintą su seniūnijos, kurioje bus prekiaujama, seniūnu. Paraiškoje nurodomi šie duomenys: įmonės rekvizitai, telefono numeris, elektroninio pašto adresas (jeigu įmonė jį turi), įmonės steigėjų, vadovų vardai, pavardės ir asmens kodai, juridinio asmens pavadinimas, kodas ir buveinė (nurodomi tais atvejais, kai įmonės steigėjas yra juridinis asmuo), kokiu būdu (tiesiogiai licencijas išduodančioje institucijoje, registruotu laišku ar elektroninėmis priemonėmis, jeigu licencijas išduodančioje institucijoje įdiegtos techninės priemonės) įmonė norėtų gauti licencijos originalą, tikslus renginio pavadinimas, prekybos vieta (adresas ir pavadinimas) ir laikas (renginio diena (dienos) ir prekybos laikas (nuo-iki) pagal kiekvieną renginio dieną), renginio organizatoriai, prašomos licencijos rūšis, sandėlių, kuriuose bus laikomi ir iš kurių bus skirstomi alkoholiniai gėrimai, adresai;

10.2. Tvarkos aprašo 9.2.1, 9.2.3, 9.2.8 papunkčiuose nurodytus dokumentus;

10.3. leidimo organizuoti renginį Trakų rajono savivaldybės teritorijoje kopiją (neteikiama, jei masinis renginys vyks privačioje teritorijoje ir / ar bus uždaras);

10.4. licencijos verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais kopiją (pateikiama, jeigu licencija verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais išduota Trakų rajono savivaldybės administracijos direktoriaus);

10.5. licencijos verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais kopiją, patvirtinta įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu (pateikiama, jeigu licencija verstis mažmenine prekyba atitinkamų grupių alkoholiniais gėrimais išduota kitų savivaldybių licencijas išduodančių institucijų);

10.6. renginio organizatoriaus sutikimą dėl prekybos alkoholiniais gėrimais renginio metu;

Renginio organizatoriaus sutikime t. b. nurodytas tikslus renginio pavadinimas, renginio vieta (adresas ir pavadinimas), renginio laikas (renginio diena (dienos) ir laikas (nuo-iki) pagal kiekvieną renginio dieną); 

10.7. Statinio, kuriame vyks renginys, teisinės registracijos pažymėjimo (Nekilnojamojo turto registro centrinio duomenų banko išrašo) kopiją. Taip pat sutarties, kurios pagrindu naudojamos patalpos (jeigu prekybos vieta yra įmonei nepriklausančiose patalpose), kopiją, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu;

Tvarkos aprašo 10.7 punkte nurodyti dokumentai teikiami tuo atveju, jeigu įmonė nori įsigyti vienkartinę licenciją verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais parodose ir mugėse, rengiamose stacionariuose pastatuose.

11. Tvarkos aprašo 8.1-8.6 punktuose nurodytos licencijos išduodamos per 30 dienų nuo dokumentų, kurių reikia licencijai išduoti, gavimo licencijas išduodančioje institucijoje dienos, 8.7 – 8.11 punktuose nurodytos licencijos – per 5 darbo dienas nuo dokumentų, kurių reikia licencijai išduoti, gavimo licencijas išduodančioje institucijoje dienos.

Licencijas išduodanti institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos ir dokumentų, kurių reikia licencijai išduoti, gavimo raštu arba elektroninėmis priemonėmis išsiunčia įmonei patvirtinimą dėl paraiškos ir dokumentų, reikalingų licencijai išduoti, gavimo. Patvirtinime nurodoma: terminas, per kurį turi būti išnagrinėta paraiška ir dokumentai, galimos įmonės teisių gynimo priemonės, kuriomis ji galėtų pasinaudoti, jeigu kiltų jos ir licencijas išduodančios institucijos ginčų, informacija apie tai, kad jeigu per nustatytą terminą licencija neišduodama ir nepateikiamas motyvuotas rašytinis atsisakymas ją išduoti, laikoma, kad licencija išduota.

Licencijas išduodanti institucija, patikrinusi įmonės paraišką išduoti licenciją ir nustačiusi, kad paraiška nevisiškai ar neteisingai užpildyta arba joje pateikti neteisingi duomenys, arba pateikti ne visi dokumentai, kurių reikia licencijai išduoti, arba jie neatitinka dokumentams keliamų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo šios paraiškos ir dokumentų gavimo praneša raštu arba elektroninėmis priemonėmis apie tai įmonei, pateikusiai paraišką išduoti licenciją, ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą patikslintai paraiškai išduoti licenciją ir (ar) trūkstamiems arba patikslintiems dokumentams pateikti. Įmonė, norinti gauti licenciją, turi ištaisyti trūkumus per licenciją išduodančios institucijos nustatytą terminą ir pateikti patikslintą paraišką išduoti licenciją ir (ar) trūkstamus arba patikslintus dokumentus.

12. Tvarkos aprašo 8.1-8.4 punktuose nurodytos licencijos išduodamos neterminuotam laikui, Tvarkos aprašo 8.5-8.6 punktuose nurodytos licencijos – tik kurortinio, poilsio ir turizmo sezonų metu einamųjų metų laikotarpiui nuo gegužės 1 d. iki rugsėjo 30 d., Tvarkos aprašo 8.7-8.11 punktuose nurodytos licencijos – ne ilgesniam kaip renginio trukmės laikui.

13. Licencijos negali būti laminuojamos.

14. Licencijų turėtojai negali savo vardu įgalioti kitų asmenų verstis licencijoje nurodyta veikla ar pagal sutartį perduoti jiems šios teisės.

 

V. LICENCIJŲ DUBLIKATŲ IŠDAVIMAS

 

15. Įmonei, praradusiai ar sugadinusiai licenciją, išduodamas licencijos dublikatas su žyma „Dublikatas“. Įmonė, norinti gauti licencijos dublikatą, raštu arba elektroninėmis priemonėmis per atstumą, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą pateikia:

15.1. paraišką išduoti licencijos dublikatą. Paraiškoje nurodomi šie duomenis: įmonės rekvizitai, prarastos ar sugadintos licencijos numeris, rūšis ir išdavimo data, priežastis, dėl kurios prašoma išduoti licencijos dublikatą, ir kokiu būdu (tiesiogiai licencijas išduodančioje institucijoje, registruotu laišku ar elektroninėmis priemonėmis, jeigu licencijas išduodančioje institucijoje įdiegtos techninės priemonės) įmonė norėtų jį gauti;

15.2. licencijos originalą (jeigu popierinės licencijos dublikatas išduodamas dėl to, kad sugadintas popierinės licencijos originalas).

15.3. mokamąjį pavedimą, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu arba banko kvito, patvirtinančio, kad sumokėta nustatymo dydžio rinkliava, kopiją, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu (pateikiama priėmus sprendimą išduoti licencijos dublikatą).

 

 

16. Sprendimą dėl popierinės licencijos dublikato išdavimo licencijas išduodanti institucija priima ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo paraiškos gavimo. Licencijas išduodanti institucija, nustačiusi, kad paraiška išduoti licencijos dublikatą nevisiškai arba neteisingai užpildyta arba joje pateikti neteisingi duomenys, ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo paraiškos gavimo raštu ar elektroninėmis priemonėmis turi pranešti apie tai įmonei ir nustatyti ne trumpesnį kaip 2 darbo dienų terminą patikslintai paraiškai pateikti. Įmonė turi ištaisyti trūkumus per licencijas išduodančios institucijos nustatytą terminą ir pateikti patikslintą ir (ar) papildytą paraišką. Šiuo atveju terminas skaičiuojamas nuo patikslintos ir (ar) papildytos paraiškos pateikimo dienos (į šį terminą neįskaitomas laikas, per kurį įmonė pateikia papildytą ar patikslintą paraišką). Jeigu popierinės licencijos dublikatas išduodamas dėl to, kad popierinė licencija sugadinta, licencijos turėtojas privalo grąžinti licenciją išdavusiai institucijai sugadintos popierinės licencijos originalą.

 

VI. LICENCIJŲ PAPILDYMAS

 

17. Licencija gali būti papildoma, jeigu įmonė:

17.1. pakeičia arba papildo sandėlių, kuriuose laikomi ir iš kurių skirstomi alkoholiniai gėrimai, adresus;

17.2. pakeičia prekybos alkoholiniais gėrimais laiką;

17.3. pakeičia prekybos vietos pavadinimą ar adresą;

17.4. pakeičia viešbučių kambarių, kuriuose įrengti minibarai, numerius;

17.5. įrengia viešbučio kambariuose minibarus.

18. Įmonė, norinti papildyti licenciją, ją išdavusiai institucijai raštu arba elektroninėmis priemonėmis per atstumą, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą pateikia:

18.1. paraišką papildyti licenciją, kurioje įmonė nurodo šiuos duomenis: įmonės rekvizitus, turimos licencijos pavadinimą, licencijos numerį ir išdavimo datą, nurodomi keičiami duomenys, įvardinant naujus duomenis ir kokiu būdu (tiesiogiai licencijas išduodančioje institucijoje, registruotu laišku ar elektroninėmis priemonėmis, jeigu licencijas išduodančioje institucijoje įdiegtos techninės priemonės) įmonė norėtų gauti patikslintą licenciją;

18.2. licencijos originalą;

18.3. dokumentus, patvirtinančius pasikeitusius duomenis, t.y. pagal poreikį šio Tvarkos aprašo 9.2.3, 9.2.4, 9.2.5, 9.2.6, 9.2.7, 9.3.1, 9.4.2, 9.4.4, 9.4.5 papunkčiuose nurodytus dokumentus;

18.4. mokamąjį pavedimą, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu arba banko kvito, patvirtinančio, kad sumokėta nustatymo dydžio rinkliava kopiją, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu (pateikiama priėmus sprendimą papildyti licenciją).

19. Sprendimas dėl licencijų papildymo turi būti priimtas ne vėliau kaip per 15 darbo dienų nuo nuo paraiškos ir dokumentų, kurių reikia licencijai papildyti, gavimo. Licencijas išduodanti institucija, nustačiusi, kad įmonė, norinti papildyti turimą licenciją, pateikia ne visus dokumentus arba pateikti dokumentai neatitinka jiems keliamų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų, kurių reikia licencijai papildyti, gavimo raštu ar elektroninėmis priemonėmis turi pranešti apie tai įmonei ir nustatyti ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą trūkstamiems arba patikslintiems dokumentams pateikti. Įmonė turi ištaisyti trūkumus per licencijas išduodančios institucijos nustatytą terminą ir pateikti patikslintus ir (ar) papildomus dokumentus. Šiuo atveju terminas skaičiuojamas nuo visų dokumentų pateikimo dienos (į šį terminą neįskaitomas laikas, per kurį įmonė pateikia papildomus ar patikslintus dokumentus).

 

VII. LICENCIJOS PATIKSLINAMOS

 

20. Licencija verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais gali būti patikslinta, jeigu įmonė pageidauja:

20.1. išbraukti sandėlių, kuriuose laikomi ir (ar) iš kurių skirstomi alkoholiniai gėrimai, adresus;

20.2. išbraukti viešbučių kambarių, kuriuose įrengti minibarai, numerius;

20.3. išbraukti automobilių - parduotuvių pavadinimus ir registravimo numerius;

20.4. pakeisti licencijoje nurodytą buveinę, teisinę formą ar pavadinimą, taip pat kai keičiamas įmonės kodas (suteikiamas naujas kodas), – jeigu nesikeičia kiti licencijos turėtoją identifikuojantys duomenys;

20.5. pakeisti licencijoje nurodytus duomenis, kai įmonė reorganizuojama;

20.6. pakeisti licencijos rekvizitus, tiesiogiai nepriklausančius nuo įmonės.

21. Licencija verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais patikslinama ir tais atvejais, kai Savivaldybės taryba, vadovaudamasi Įstatymo 18 straipsnio 9 dalimi, apriboja įmonės prekybos alkoholiniais gėrimais laiką. Šiuo atveju įmonė per atstumą, elektroninėmis priemonėmis, elektroninėmis priemonėmis per kontaktinį centrą ar tiesiogiai licenciją išdavusiai institucijai pateikia paraišką, kurioje nurodo, kokiu būdu norėtų gauti patikslintą licenciją, ir licencijos originalą (jeigu licencijos turėtojui išduota popierinė licencija).

22. Įmonė, norinti patikslinti licenciją, licenciją išdavusiai institucijai raštu ar elektroninėmis priemonėmis per atstumą, tiesiogiai ar per kontaktinį centrą pateikia:

22.1. paraišką patikslinti licenciją, kurioje įmonė nurodo šiuos duomenis: įmonės rekvizitus, turimos licencijos pavadinimą, licencijos numerį ir išdavimo datą, nurodomi patikslinami duomenys, įvardijami nauji duomenys ir kokiu būdu (tiesiogiai licencijas išduodančioje institucijoje, registruotu laišku ar elektroninėmis priemonėmis, jeigu licencijas išduodančioje institucijoje įdiegtos techninės priemonės) įmonė norėtų gauti patikslintą licenciją;

22.2. dokumentus, patvirtinančius pasikeitusius duomenis;

22.3. licencijos originalą;

22.4. mokamąjį pavedimą, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu arba banko kvito, patvirtinančio, kad sumokėta nustatymo dydžio rinkliava, kopiją, patvirtintą įmonės antspaudu (jeigu ji antspaudą privalo turėti) ir vadovo parašu (pateikiama priėmus sprendimą patikslinti licenciją).

Kai keičiasi įmonės turimos licencijos rekvizitai, tiesiogiai nepriklausantys nuo įmonės (jeigu nesikeičia kiti įmonę identifikuojantys duomenys ar kiti duomenys), 22.4 punkte numatyta nuostata netaikoma.

23. Licencijas išduodanti institucija sprendimą dėl licencijos patikslinimo turi priimti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumentų, kurių reikia licencijai patikslinti, pateikimo. Jeigu pateikti ne visi dokumentai arba pateikti dokumentai neatitinka jiems keliamų reikalavimų, licencijas išduodanti institucija ne vėliau kaip per 2 darbo dienas nuo dokumentų, kurių reikia licencijai patikslinti, gavimo raštu ar elektroninėmis priemonėmis turi pranešti apie tai įmonei ir nustatyti ne trumpesnį kaip 2 darbo dienų terminą trūkstamiems arba patikslintiems dokumentams pateikti. Įmonė turi ištaisyti trūkumus per licencijas išduodančios institucijos nustatytą terminą ir pateikti patikslintus ir (ar) papildomus dokumentus. Šiuo atveju terminas skaičiuojamas nuo visų dokumentų pateikimo dienos (į šį terminą neįskaitomas laikas, per kurį įmonė pateikia papildomus ar patikslintus dokumentus).

 

VIII. LICENCIJŲ GALIOJIMO SUSTABDYMAS IR PANAIKINIMAS

 

24. Licencijos turėtojas įspėjamas apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą, jeigu:

24.1. laiku neinformavo licenciją išdavusią instituciją apie pasikeitusį įmonės vadovą;

24.2. laiku nepateikė licenciją išdavusiai institucijai paraiškos dėl licencijos patikslinimo ir licencijos originalo (jeigu licencijos turėtojui išduota popierinė licencija), kai yra priimtas Savivaldybės tarybos sprendimas apriboti įmonės prekybos alkoholiniais gėrimais laiką, vadovaujantis Įstatymo 18 straipsnio 9 dalimi.

 

 

25. Licencijos galiojimas sustabdomas, jeigu:

25.1. įmonė, kuri įspėta apie galimą licencijos galiojimo sustabdymą, per nustatytą laiką nepašalina licencijuojamos veiklos pažeidimų, dėl kurių gali būti sustabdytas licencijos galiojimas;

25.2. gautas teritorinės valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos pranešimas apie įmonei išduoto maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimo galiojimo sustabdymą (sustabdomas licencijos verstis mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais galiojimas tai prekybos vietai, kuriai sustabdytas maisto tvarkymo subjekto patvirtinimo pažymėjimo galiojimas).

26. Sustabdžius licencijos galiojimą pagal Aprašo 25 punkto reikalavimus, įmonė turi pašalinti nurodytus pažeidimus, dėl kurių sustabdytas licencijos galiojimas, ne vėliau kaip per mėnesį nuo licencijos galiojimo sustabdymo. Konkretų terminą, atsižvelgdama į pažeidimų pobūdį, nustato licencijos galiojimą sustabdžiusi institucija. Licenciją turinti įmonė įspėjama apie licencijos galiojimo sustabdymą raštu (registruotu laišku).

27. Licenciją turinti įmonė įspėjama apie galimą licencijos galiojimo panaikinimą, jeigu pasikeitus įmonės vadovui paaiškėja, kad naujajam įmonės vadovui įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis, įsiteisėjęs teismo nutarimas, sprendimas, įsiteisėjęs muitinės, Valstybinės mokesčių inspekcijos, policijos, Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos ar Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento nutarimas dėl bausmės ar nuobaudos skyrimo už alkoholio produktų kontrabandą, alkoholinių gėrimų be banderolių neteisėtą laikymą, gabenimą ar pardavimą, taip pat falsifikuotų alkoholio produktų pardavimą, laikymą ar gabenimą.

28. Licenciją išdavusi institucija, raštu (registruotu laišku) įspėdama įmonę apie galimą licencijos galiojimo panaikinimą, nustato terminą, per kurį įmonė privalo pašalinti priežastis, dėl kurių gali būti panaikintas licencijos galiojimas. Pašalinusi šias priežastis, įmonė privalo apie tai raštu informuoti licenciją išdavusią instituciją.

29. Licencijos galiojimas panaikinamas Įstatymo 34 straipsnio 16, 17, 18, 19, 20 dalyse nustatytais atvejais.

30. Trakų rajono savivaldybės administracijos direktorius, panaikinęs licencijos galiojimą, per 3 darbo dienas nuo sprendimo panaikinti licencijos galiojimą priėmimo išsiunčia rašytinį pranešimą įmonei ir nurodo licencijos galiojimo panaikinimo priežastis.

31. Panaikintą licenciją (popierinę) įmonė tiesiogiai ar registruotu laišku privalo grąžinti ją išdavusiai institucijai per 5 darbo dienas po licenciją išduodančios institucijos sprendime nustatytos galiojimo panaikinimo datos.

 

IX. RINKLIAVA UŽ LICENCIJAS

 

32. Už licencijų išdavimą, papildymą, patikslinimą ir licencijų dublikatų išdavimą imama valstybės rinkliava Lietuvos Respublikos rinkliavų įstatymo ir Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2000 m. gruodžio 15 d. nutarimo Nr. 1458 „Dėl Konkrečių valstybės rinkliavos dydžių ir šios rinkliavos mokėjimo ir grąžinimo taisyklių patvirtinimo“ nustatyta tvarka.

 

____________________________________________