KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2016 M. VASARIO 2 D. SPRENDIMO NR. T-43 „DĖL KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2021 m. balandžio 20 d. Nr. T-156
Kaunas
Pakeisti Kauno miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašą, patvirtintą Kauno miesto savivaldybės tarybos 2016 m. vasario 2 d. sprendimu Nr. T-43 „Dėl Kauno miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, ir išdėstyti jį nauja redakcija (pridedama).
PATVIRTINTA
Kauno miesto savivaldybės tarybos
2016 m. vasario 2 d.
sprendimu Nr. T-43
(Kauno miesto savivaldybės tarybos
2021 m. balandžio 20 d.
sprendimo Nr. T-156
redakcija)
KAUNO MIESTO SAVIVALDYBĖS NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO LĖŠŲ SKYRIMO IR NAUDOJIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Kauno miesto savivaldybės neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo tvarkos aprašo (toliau – Aprašas) paskirtis – apibrėžti Europos Sąjungos finansinės paramos, bendrojo finansavimo ir kitų Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau kartu – NVŠ lėšos), skiriamų mokinių ugdymui pagal neformaliojo vaikų švietimo (išskyrus ikimokyklinio, priešmokyklinio ir formalųjį švietimą papildančio ugdymo) (toliau – NVŠ) programas Kauno miesto savivaldybėje, skyrimo principus, lėšų naudojimą, reikalavimus NVŠ teikėjui ir NVŠ programoms, NVŠ programų atitikties reikalavimams vertinimo tikslus, uždavinius, principus, NVŠ programų vertinimo, kokybės užtikrinimo tvarką, NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitą ir atsiskaitymo už NVŠ lėšas tvarką.
II SKYRIUS
NVŠ LĖŠŲ SKYRIMO PRINCIPAI
3. NVŠ lėšos Savivaldybei skiriamos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu einamiesiems kalendoriniams metams. Savivaldybei tenkanti NVŠ lėšų suma apskaičiuojama visas NVŠ lėšas padalinus iš Lietuvos mokinių, kurie praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. mokėsi pagal bendrojo ugdymo programas, skaičiaus ir padauginus iš Savivaldybėje praėjusių kalendorinių metų rugsėjo 1 d. besimokiusių mokinių skaičiaus.
4. NVŠ lėšomis gali būti finansuojama tik viena vaiko pasirinkta NVŠ programa, pagal kurią vaikas mokosi Savivaldybėje, nepriklausomai, kurioje savivaldybėje jis gyvena ir mokosi pagal bendrojo ugdymo programą.
5. Jei NVŠ lėšų Savivaldybėje yra mažiau nei vaikų, norinčių dalyvauti NVŠ programose, lėšos pirmiausia skiriamos vaikams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, atsirandančių dėl įgimtų ar įgytų sutrikimų, nepalankių aplinkos veiksnių, taip pat mokiniams, gaunantiems socialinę paramą arba turintiems teisę į socialinę paramą.
6. Finansuojant NVŠ programas prioritetas teikiamas STEAM (angl. Science, Technology, Engineering, Art (creative activities), Mathematics) krypties NVŠ programoms, skatinančioms gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos tyrimų ir eksperimentines veiklas.
7. NVŠ lėšos skiriamos vaiko, dalyvaujančio NVŠ programoje, ugdymo procesui ir tiesiogiai su juo susijusioms išlaidoms finansuoti.
8. NVŠ lėšų negalima naudoti:
III SKYRIUS
NVŠ LĖŠOS IR JŲ NAUDOJIMAS
9. NVŠ teikėjams NVŠ lėšos skiriamos vadovaujantis šiomis nuostatomis:
9.1. nustatoma, kad NVŠ lėšų suma, skiriama NVŠ teikėjams – Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms – vienam NVŠ programoje dalyvaujančiam vaikui yra 10 eurų per mėnesį;
10. NVŠ lėšos NVŠ teikėjui skiriamos, jei visa Aprašo 9.1 arba 9.2 papunkčiuose nustatyta NVŠ lėšų suma NVŠ teikėjas sumažina asmeniui nustatytą mokestį (paslaugos kainą) už neformalųjį vaikų švietimą.
11. NVŠ programų finansavimo NVŠ lėšomis mėnesių skaičių per kalendorinius metus nustato Savivaldybės administracijos direktorius savo įsakymu, atsižvelgdamas į Savivaldybei skirtą NVŠ lėšų sumą, NVŠ programas pasirinkusių vaikų skaičių ir Aprašo 9.1 arba 9.2 papunkčiuose nustatytą NVŠ teikėjui skiriamą NVŠ lėšų sumą.
12. NVŠ teikėjams, išskyrus Savivaldybės biudžetines įstaigas, lėšos skiriamos pagal NVŠ teikėjo ir Savivaldybės administracijos direktoriaus ar jo įgalioto asmens sudarytas neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo sutartis (toliau – Sutartis).
13. NVŠ teikėjams – Savivaldybės biudžetinėms įstaigoms – lėšos pervedamos Savivaldybės administracijos direktoriaus nustatyta tvarka pagal Savivaldybės įstaigų biudžeto lėšų programų sąmatas.
14. NVŠ teikėjui skiriama NVŠ lėšų suma per mėnesį apskaičiuojama atsižvelgiant į NVŠ teikėjo sudarytų su paslaugos gavėjais mokymo sutarčių dėl vaiko dalyvavimo NVŠ programoje skaičių, NVŠ teikėjo Mokinių registre pažymėtą NVŠ lėšomis finansuojamą vaikų skaičių ir Aprašo 9.1 arba 9.2 papunkčiuose nustatytą NVŠ teikėjui skiriamą NVŠ lėšų sumą.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ TEIKĖJUI
16. NVŠ lėšomis NVŠ programas įgyvendinti gali visi neformaliojo vaikų švietimo teikėjai, išskyrus bendrojo ugdymo mokyklas, kurie:
16.2. registruoti Švietimo ir mokslo institucijų registre (toliau – ŠMIR), registravimo tvarka pateikta interneto svetainėje www.smir.smm.lt;
17. Laisvieji mokytojai, pvz., menininko statusą turintys asmenys, kultūros darbuotojai ir pan., norintys įgyvendinti NVŠ programas:
17.3. turi registruotis ŠMIR ir, vadovaudamiesi 16.2 papunkčiu, užpildyti laisvojo mokytojo duomenų registravimo kortelę;
V SKYRIUS
REIKALAVIMAI NVŠ PROGRAMOMS
19. NVŠ teikėjas, atitinkantis Aprašo 16 ir 17 punktuose nustatytus reikalavimus, užpildo Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formą (Aprašo 1 priedas) ir NVŠ programą registruoja Neformaliojo švietimo programų registre (toliau – NŠPR). Kiekviena NVŠ programa yra registruojama atskirai, t. y. privalo turėti unikalų NŠPR kodą, kurį NVŠ teikėjas įrašo Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos dalyje „NVŠ programos kodas Neformaliojo švietimo programų registre (NŠPR)“.
20. NVŠ programos turi atliepti Lietuvos Respublikos švietimo įstatyme apibrėžto kito neformaliojo vaikų švietimo paskirtį ir Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos, patvirtintos Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, nuostatas.
21. NVŠ teikėjas, siekiantis, kad būtų įvertinta jo NVŠ programos atitiktis STEAM krypties NVŠ programai, NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formos dalyje „Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių)“ pažymi dvi programos kryptis: pirmą – pagal NŠPR ugdymo krypties klasifikatorių ir antrą – dalyje „Kita“ įrašydamas žodį „STEAM programa“.
22. NVŠ programos veiklos turi būti įgyvendinamos ne rečiau kaip po 2 pedagoginio darbo valandas per savaitę arba ne mažiau kaip 8 pedagoginio darbo valandas per mėnesį.
23. Karantino, ekstremaliosios situacijos, ekstremaliojo įvykio ar įvykio (ekstremali temperatūra, gaisras, potvynis, pūga ir kt.), keliančio pavojų mokinių sveikatai ir gyvybei, laikotarpiu NVŠ programa gali būti įgyvendinama nuotoliniu būdu, jeigu sprendimas mokyti šiuo būdu priimtas valstybės ir (ar) Savivaldybės lygiu. Kitais atvejais NVŠ programa ar jos dalys gali būti įgyvendinamos nuotoliniu būdu, jei tai numatyta NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškos formoje.
VI SKYRIUS
NVŠ PROGRAMŲ VERTINIMAS, KOKYBĖS UŽTIKRINIMAS IR NVŠ LĖŠAS GAUNANČIŲ VAIKŲ APSKAITA
25. NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo tikslas – užtikrinti, kad NVŠ lėšos būtų skirtos nustatytus reikalavimus atitinkančioms NVŠ programoms įgyvendinti.
26. NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo uždaviniai:
26.1. įvertinti NVŠ programos atitiktį Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos nuostatoms pagal Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams vertinimo formoje (Aprašo 2 priedas) nurodytus NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimo kriterijus;
27. NVŠ programos atitiktis reikalavimams vertinama laikantis šių principų:
27.1. etiškumo – NVŠ programos atitiktis reikalavimams vertinama vadovaujantis etikos ir bendrosios moralės normomis, nešališkai, sąžiningai, kruopščiai ir atsakingai;
27.2. skaidrumo – NVŠ programos atitikties reikalavimams vertinimas grindžiamas nustatytais kriterijais;
28. Kvietimas teikti neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškas Savivaldybei skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje http://www.kaunas.lt.
29. NVŠ teikėjas, turintis teisę teikti NVŠ programas ir siekiantis, kad būtų patvirtinta NVŠ programos (-ų) atitiktis reikalavimams, teikia Neformaliojo vaikų švietimo programos (-ų) atitikties reikalavimams paraišką (-as) Savivaldybei el. p. nvs@kaunas.lt du kartus metuose – gegužės 2–10 dienomis ir spalio 1–10 dienomis.
30. NVŠ programų atitiktį reikalavimams vertina Neformaliojo vaikų švietimo programų atitikties reikalavimams vertinimo komisija (toliau – Komisija). Komisija sudaroma iš 21–30 narių, iš kurių vieną trečdalį turi sudaryti Savivaldybės administracijos valstybės tarnautojai, du trečdalius – NVŠ programų vertinimo srityje patirtį turintys įvairių institucijų atstovai. Komisija įvertina NVŠ programas pagal Aprašo 2 priede nurodytus kriterijus ne vėliau kaip per 20 darbo dienų nuo paskutinės NVŠ programos atitikties reikalavimams paraiškų pateikimo termino dienos.
31. NVŠ programos atitiktis reikalavimams patvirtinama, jeigu NVŠ programa atitinka Aprašo 2 priede nurodytus 1.2, 1.4, 2.1, 3, 4.1, 6 kriterijus (šie kriterijai įvertinti „Atitinka“) ir iš dalies atitinka ar atitinka likusius kriterijus (likę kriterijai įvertinti „Iš dalies atitinka“ ar „Atitinka“).
32. NVŠ programos atitiktis reikalavimams nepatvirtinama, jeigu NVŠ programa neatitinka bent vieno Aprašo 2 priede nurodyto kriterijaus (bent vienas kriterijus įvertintas „Neatitinka“) arba tik iš dalies atitinka 1.2, 1.4, 2.1, 3, 4.1 ar 6 kriterijus (bent vienas šių kriterijų įvertintas „Iš dalies atitinka“).
33. Reikalavimus atitinkančios STEAM krypties NVŠ programos atitiktis finansavimo prioritetui patvirtinama pažymint Aprašo 2 priedo 1.1 kriterijų (šis kriterijus įvertintas „Atitinka“).
34. Komisija, įvertinusi NVŠ programą ir nustačiusi, ar NVŠ programa atitinka NVŠ programai nustatytus reikalavimus ir gali būti finansuojama NVŠ lėšomis, teikia Savivaldybės administracijos direktoriui siūlymą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams. Savivaldybės administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Komisijos siūlymą, per penkias darbo dienas nuo Komisijos vertinimo pateikimo priima sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams. Jeigu Komisija priima sprendimą siūlyti NVŠ teikėjui pašalinti NVŠ programos trūkumus, Komisijos sekretorius kitą dieną po Komisijos posėdžio elektroniniu paštu informuoja NVŠ teikėją apie Komisijos sprendimo motyvus, 2 darbo dienų terminą trūkumams pašalinti ir galimas Komisijos sprendimo nevykdymo pasekmes. Jeigu NVŠ teikėjas tinkamai ir laiku (per 2 darbo dienas) nepašalina NVŠ programos trūkumų, Komisija priima sprendimą siūlyti Savivaldybės administracijos direktoriui nepatvirtinti NVŠ programos atitikties. Šio Komisijos siūlymo pagrindu Savivaldybės administracijos direktorius priima neigiamą sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams.
35. Savivaldybės administracijos direktoriui savo įsakymu patvirtinus NVŠ programų atitikties įvertinimą, Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus specialistai per 3 darbo dienas NVŠ programos įvertinimą pažymi NŠPR. Reikalavimus atitinkančių NVŠ programų sąrašas kartu su kvietimu vaikams (tėvams, globėjams, rūpintojams) registruotis į NVŠ programas skelbiamas Savivaldybės interneto svetainėje http://www.kaunas.lt.
37. Savivaldybės administracijos direktorius panaikina sprendimą dėl NVŠ programos atitikties reikalavimams patvirtinimo, kai yra nustatytas bent vienas toks atvejis:
37.1. jei vykdydamas NVŠ programą NVŠ teikėjas nesilaiko visų NVŠ programos vertinimo metu patvirtintų kriterijų;
37.2. jei NVŠ programos įgyvendinimo stebėsenos metu nustatoma NVŠ programos vykdymo proceso ar ugdymo kokybės pažeidimų ir per nustatytą terminą NVŠ teikėjas trūkumų nepašalina;
38. NVŠ teikėjas:
38.1. NVŠ lėšas pirmumo teise skiria Aprašo 5 punkte nurodytiems NVŠ programą pageidaujantiems lankyti vaikams;
38.2. sudaro mokymo sutartis su paslaugos gavėju, elektroniniu būdu užpildydamas neformaliojo vaikų švietimo teikimo sutartį, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2018 m. rugsėjo 12 d. įsakymu Nr. V-758 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo lėšų skyrimo ir panaudojimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, Švietimo įstatymo nustatyta tvarka ir per 5 darbo dienas nuo sutarties pasirašymo registruoja vaikus Mokinių registre, pažymėdamas finansavimo NVŠ lėšomis požymį;
38.3. saugo mokymo sutartis, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymu, Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodykle, patvirtinta Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2019 m. gruodžio 18 d. įsakymu Nr. V-1511 „Dėl Ikimokyklinio, priešmokyklinio, bendrojo ugdymo, kito vaikų neformaliojo ugdymo švietimo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, ir elektronines mokymo sutarčių kopijas kartu su jų lydraščiu teikia Savivaldybei. Savivaldybė visas iš NVŠ teikėjų gautas mokymo sutarčių elektronines kopijas saugo švietimo portale emokykla.lt;
38.4. Mokinių registre pažymi finansavimo NVŠ lėšomis požymį vaikui, jei jis NVŠ programą lankė ne mažiau kaip 4 pedagogines valandas per mėnesį. Vaikams baigus programą ar nutraukus mokymo sutartį, NVŠ teikėjas per 3 darbo dienas Mokinių registre pašalina įrašą apie vaiko dalyvavimą NVŠ lėšomis finansuojamoje NVŠ programoje;
38.5. iki NVŠ programos vykdymo pradžios NŠPR pažymi NVŠ programos vykdymo Savivaldybėje faktinę vietą (nuotolinio ugdymo atveju – skaitmeninę ugdymo platformą) ir laiką (pedagoginėmis valandomis) ir duomenis atnaujina pagal poreikį;
39. Už Savivaldybei pateiktų duomenų ir dokumentų, reikalingų NVŠ programai vykdyti ir finansuoti, tikrumą NVŠ teikėjas atsako Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
40. Savivaldybės administracijos Švietimo skyrius:
40.1. vykdo NVŠ programų (išskyrus sporto krypties programas) įgyvendinimo stebėseną nustatyta tvarka ir užtikrina šių programų vykdymo kokybę ir priežiūrą;
40.2. sistemina, tikrina ir saugo švietimo krypties NVŠ teikėjų pateiktus duomenis ir dokumentus, reikalingus NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitai vykdyti; gautas mokymo sutarčių elektronines kopijas saugo švietimo portale emokykla.lt;
41. Savivaldybės administracijos Sporto skyrius:
41.1. vykdo sporto krypties NVŠ programų įgyvendinimo stebėseną nustatyta tvarka ir užtikrina šių programų vykdymo kokybę ir priežiūrą;
41.2. sistemina, tikrina ir saugo sporto krypties NVŠ teikėjų pateiktus duomenis ir dokumentus, reikalingus NVŠ lėšomis finansuojamų vaikų apskaitai vykdyti; gautas mokymo sutarčių elektronines kopijas saugo švietimo portale emokykla.lt;
42. Savivaldybės administracijos Sporto skyrius ir Švietimo skyrius turi teisę prašyti NVŠ teikėjo pateikti informaciją, duomenis ir dokumentus, susijusius su NVŠ programos vykdymu ir finansavimu, ir reikalauti, kad NVŠ teikėjas grąžintų į Savivaldybės sąskaitą NVŠ lėšas, kurios dėl Sutarties įsipareigojimų nevykdymo pripažintos netinkamomis NVŠ programai finansuoti.
43. Savivaldybės administracijos Finansų ir ekonomikos skyrius rengia NVŠ teikėjų – Savivaldybės biudžetinių įstaigų – biudžeto lėšų programų sąmatas.
44. Savivaldybės administracijos Centrinis apskaitos skyrius perveda NVŠ teikėjams už NVŠ programų vykdymą skirtas NVŠ lėšas.
VII SKYRIUS
ATSISKAITYMAS UŽ NVŠ LĖŠAS
46. NVŠ teikėjas lėšas, pripažintas netinkamomis NVŠ programai finansuoti, turi grąžinti į Savivaldybės administracijos sąskaitą per 10 darbo dienų nuo nustatyto pažeidimo, bet ne vėliau kaip iki kalendorinių metų gruodžio 31 dienos.
48. Savivaldybės administracijos Centrinis apskaitos skyrius atsiskaito už NVŠ programoms finansuoti skirtas lėšas taip:
48.1. už Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo NVŠ lėšas atsiskaito teisės aktų nustatyta tvarka;
48.2. už panaudotas valstybės biudžeto NVŠ lėšas (išskyrus Europos Sąjungos finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšas) per 20 darbo dienų, pasibaigus kalendoriniams metams, Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (toliau – Ministerija) Buhalterinės apskaitos skyriui pateikia Lietuvos Respublikos finansų ministro patvirtintą Metinę, ketvirtinę biudžeto išlaidų sąmatos vykdymo ataskaitos formą, banko išrašą arba laisvos formos pažymą apie lėšų likutį sąskaitoje;
VIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
50. NVŠ programoms finansuoti gali būti naudojamos rėmėjų, tėvų ir kitos lėšos teisės aktų nustatyta tvarka.
51. Rekomenduojama NVŠ programas įgyvendinti kuo arčiau vaiko gyvenamosios vietos ar mokyklos, kurioje jis mokosi (bendrojo ugdymo mokyklų, kultūros įstaigų ir kitose saugiose tam tikslui pritaikytose erdvėse).
52. Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus darbuotojas, atsakingas už švietimo registrų tvarkymą, konsultuoja asmenis Mokinių registro klausimais ir padeda užpildyti duomenų registravimo formas, kiti už NVŠ atsakingi Savivaldybės administracijos Švietimo skyriaus ir Sporto skyriaus darbuotojai konsultuoja asmenis Aprašo įgyvendinimo klausimais, teikia kitą informacinę ir metodinę pagalbą NVŠ programų teikėjams.
53. Savivaldybė, skirstydama NVŠ lėšas, siekia, kad NVŠ programose dalyvaujančių vaikų skaičius padidėtų maksimaliai, būtų užtikrinta NVŠ programų įvairovė, kokybė ir prieinamumas.
Kauno miesto savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
1 priedas
(Kauno miesto savivaldybės tarybos
2021 m. balandžio 20 d.
sprendimo Nr. T-156
redakcija)
(Paraiškos formos pavyzys)
NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO PROGRAMOS ATITIKTIES REIKALAVIMAMS
PARAIŠKOS FORMA
INFORMACIJA APIE NEFORMALIOJO VAIKŲ ŠVIETIMO TEIKĖJĄ |
|||||||||
Informacija apie neformaliojo vaikų švietimo (toliau – NVŠ) teikėją – juridinį asmenį |
|||||||||
1. |
Pavadinimas |
||||||||
2. |
Kodas |
||||||||
3. |
Juridinis statusas |
||||||||
4. |
Adresas |
||||||||
5. |
Telefono numeris |
||||||||
6. |
El. pašto adresas |
||||||||
7. |
Interneto svetainės adresas |
||||||||
8. |
Pagrindinė veiklos sritis (įrašykite švietimas, sportas, kultūra, turizmas ir pan.) |
||||||||
9. |
Teikėjo kodas Švietimo ir mokslo institucijų registre (ŠMIR) |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (institucijos) vadovą |
|||||||||
10. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
11. |
El. pašto adresas |
||||||||
12. |
Telefono numeris |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėją – fizinį asmenį |
|||||||||
13. |
Vardas ir pavardė |
||||||||
14. |
Viešai skelbtinas adresas, telefono Nr., el. pašto adresas, interneto svetainės adresas |
||||||||
Informacija apie NVŠ teikėjo (fizinio / juridinio asmens) patirtį NVŠ srityje |
|||||||||
15. |
Teikėjas turi patirties įgyvendinti NVŠ programas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Išvardijamos šiuo metu ar per pastaruosius dvejus metus vykdytos veiklos: |
|||||||||
Programos, projekto, veiklos pavadinimas |
Trukmė |
||||||||
1) |
|||||||||
2) |
|||||||||
... |
|||||||||
16. |
Teikėjas gali pateikti turimos patirties ir veiklos įrodymus, rekomendacijas |
☐ Taip |
☐ Ne |
||||||
Institucijos, galinčios rekomenduoti NVŠ teikėją kaip kokybiškų NVŠ paslaugų teikėją ar bendradarbiavimo NVŠ srityje partnerį |
|||||||||
Pavadinimas |
Adresas |
Telefonas |
El. paštas |
Rekomenduoja / bendradarbiauja |
|||||
1) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
2) |
☐ R |
☐ B |
|||||||
... |
|
|
|
|
|
||||
INFORMACIJA APIE NVŠ PROGRAMĄ |
||||||||||||
Informacija apie NVŠ programos rengėją |
||||||||||||
1. |
Vardas ir pavardė |
|||||||||||
2. |
Išsilavinimas ir kvalifikacija |
|||||||||||
3. |
El. pašto adresas |
|||||||||||
4. |
Telefono numeris |
|||||||||||
5. |
Darbovietė, pareigos |
|||||||||||
Informacija apie NVŠ programos turinį |
||||||||||||
6. |
Programos pavadinimas (konkretus, tiesiogiai susijęs su programos turiniu) |
|||||||||||
|
||||||||||||
7. |
NVŠ programos kodas Neformaliojo švietimo programų registre (NŠPR) |
|||||||||||
|
||||||||||||
8. |
Programos anotacija (esmė, turinys, numatomos veiklos, naudos vaikams pagrindimas) |
|||||||||||
9. |
Programos įgyvendinimo vieta (nurodyti vietą, jei įmanoma – ir adresą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
10. |
Nuoroda į išsamesnę informaciją (interneto svetainė, kurioje pateikiama kita svarbi informacija apie programą) |
|||||||||||
http:// |
||||||||||||
11. |
Ugdymo kryptis (pagal NVŠ ugdymo krypčių klasifikatorių) |
|||||||||||
☐ Muzika ☐ Dailė ☐ Šokis ☐ Teatras ☐ Sportas ☐ Techninė kūryba ☐ Turizmas ir kraštotyra ☐ Gamta, ekologija |
☐ Saugus eismas ☐ Informacinės technologijos ☐ Technologijos ☐ Medijos ☐ Etnokultūra ☐ Kalbos ☐ Pilietiškumas ☐ Kita (įrašyti)........................ |
|||||||||||
12. |
NVŠ programos tikslas (formuluojamas aiškiu teiginiu, apibūdinančiu programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją) |
|||||||||||
|
||||||||||||
13. |
NVŠ programos uždaviniai (formuluojami ne daugiau kaip 3 konkretūs uždaviniai, nurodantys trumpalaikį tikslo įgyvendinimo rezultatą. Uždaviniai išdėstomi taip, kad nuosekliai atspindėtų programos realizavimo galimybes) |
|||||||||||
|
||||||||||||
14. |
Pažymėkite, kurie programos uždaviniai atitinka šiuos Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos švietimo ir mokslo ministro 2005 m. gruodžio 30 d. įsakymu Nr. ISAK-2695 „Dėl Neformaliojo vaikų švietimo koncepcijos patvirtinimo“, apibrėžtus NVŠ uždavinius: ☐ ugdyti ir plėtoti vaikų kompetencijas per saviraiškos poreikio tenkinimą; ☐ ugdyti pagarbą žmogaus teisėms, orumą, pilietiškumą, tautiškumą, demokratišką požiūrį į pasaulėžiūrų, įsitikinimų ir gyvenimo būdo įvairovę; ☐ ugdyti gebėjimą kritiškai mąstyti, rinktis ir orientuotis dinamiškoje visuomenėje; ☐ spręsti socialinės integracijos problemas: mažiau galimybių turinčių (esančių iš kultūriškai, geografiškai, socialiai ir ekonomiškai nepalankios aplinkos ar turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių), ypatingų poreikių (itin gabių ir talentingų) vaikų, iškritusių iš švietimo sistemos, integravimas į visuomeninį gyvenimą, socialinių problemų sprendimas; ☐ padėti spręsti integravimosi į darbo rinką problemas; ☐ tobulinti tam tikros srities žinias, gebėjimus ir įgūdžius, suteikti asmeniui papildomų dalykinių kompetencijų |
|||||||||||
15. |
Pažymėkite kompetencijas, kurias įgis arba patobulins vaikai, baigę programą: |
|||||||||||
Kompetencijų sritis |
Kompetencijos |
|||||||||||
Asmeninės kompetencijos |
☐ Pažinti save ir save gerbti ☐ Įvertinti savo jėgas ir priimti iššūkius ☐ Kryptingai siekti tikslų ☐ Atsispirti neigiamai įtakai, laikytis duoto žodžio ☐ Valdyti emocijas ir jausmus ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Socialinės kompetencijos |
☐ Gerbti kitų jausmus, poreikius ir įsitikinimus ☐ Pozityviai bendrauti, būti atsakingam, valdyti konfliktus ☐ Padėti kitiems ir priimti pagalbą ☐ Dalyvauti bendruomenės ir visuomenės gyvenime ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Iniciatyvumo ir kūrybingumo kompetencijos |
☐ Mąstyti kūrybingai, drąsiai kelti idėjas ☐ Inicijuoti idėjų įgyvendinimą, įtraukti kitus ☐ Aktyviai ir kūrybingai veikti ☐ Pagrįstai rizikuoti, mokytis iš nesėkmių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Komunikavimo kompetencijos |
☐ Išsakyti mintis ☐ Išklausyti ☐ Tinkamai naudoti ir suprasti kūno kalbą ☐ Parinkti tinkamą kalbos stilių ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Pažinimo kompetencijos |
☐ Klausti ir ieškoti atsakymų ☐ Daryti išvadas ☐ Plėsti akiratį ☐ Stebėti, vertinti ☐ Būti atkakliam ir turėti teigiamą požiūrį į mokymąsi ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Mokėjimo mokytis kompetencijos |
☐ Mokytis noriai, pasitikėti savo jėgomis ☐ Išsikelti realius mokymosi tikslus ☐ Pasirinkti mokymosi strategijas ir priemones ☐ Vertinti mokymosi pažangą ☐ Numatyti tolesnius žingsnius ☐ Kita – įrašykite: |
|||||||||||
Dalykinės kompetencijos |
Įrašykite |
|||||||||||
16. |
NVŠ programos turinys (turinio sudėtinės dalys turi sietis su programos uždaviniais, veiklų pobūdis ir trukmė turi būti subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas, protinė veikla ir dvasinis tobulėjimas; pateikiamas ne užsiėmimo, bet visos teikiamos programos turinys) |
|||||||||||
Eil. Nr. |
Sudėtinė dalis (tema) |
Veiklos apibūdinimas |
Metodai |
Ugdomos bendrosios ir dalykinės kompetencijos |
Trukmė (val.) |
|||||||
Iš viso val. |
||||||||||||
17. |
Programos apimtis ir trukmė |
|||||||||||
valandas per savaitę |
kartus per mėnesį |
mėnesių skaičius |
||||||||||
Mažiausia 2 val. per savaitę |
Mažiausia 8 val. per mėnesį |
Mažiausia 3 mėn. |
||||||||||
18. |
Vaikų amžius (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ 6 ☐ 7 ☐ 8 ☐ 9 ☐ 10 ☐ 11 ☐ 12 ☐ 13 ☐ 14 ☐ 15 ☐ 16 ☐ 17 ☐ 18 ☐ 19 metų; tik specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių asmenų:☐ 20 metų ☐ 21 metai |
||||||||||||
19. |
Vaikų, kuriems skiriama NVŠ programa, lytis (galimi keli pasirinkimai) |
|||||||||||
☐ Berniukams ☐ Mergaitėms |
||||||||||||
20. |
Kita svarbi informacija (jeigu yra specialių reikalavimų programos dalyviams ar specifinės informacijos apie programą) |
|||||||||||
|
||||||||||||
21. |
Numatomas grupės dydis (vaikų skaičius grupėje) |
|||||||||||
|
||||||||||||
22. |
Numatomas grupių skaičius |
|||||||||||
|
||||||||||||
23. |
Numatoma paslaugos kaina asmeniui |
|||||||||||
|
||||||||||||
24. |
Vaikų vaidmuo įgyvendinant programą (galimybės atsiskleisti jų iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan.) |
|||||||||||
|
||||||||||||
25. |
Vaikų pažangos skatinimas, vertinimas ir įsivertinimas (kaip bus skatinama visų programoje dalyvaujančių vaikų motyvacija dalyvauti ir siekti pažangos, kokiais būdais vertinama pažanga, kaip bus atliekamas įsivertinimas, paliudijami ugdytinių pasiekimai ugdymo procese) |
|||||||||||
|
||||||||||||
26. |
NVŠ mokytojų kvalifikacija (nurodykite išsilavinimą, patirtį ir kvalifikaciją, kompetencijas) |
|||||||||||
|
||||||||||||
27. |
Patvirtinkite, kad vykdant programą bus vadovaujamasi šiais NVŠ principais: |
|||||||||||
· savanoriškumo – vaikai laisvai renkasi švietimo teikėją ir jo siūlomas veiklas; · prieinamumo – veiklos ir metodai yra prieinami visiems vaikams pagal amžių, išsilavinimą, turimą patirtį, nepaisant jų socialinės padėties; · individualizavimo – ugdymas individualizuojamas pagal kiekvienam vaikui reikalingą kompetenciją, atsižvelgiant į jo asmenybę, galimybes, poreikius ir pasiekimus; · aktualumo – veiklos, skirtos socialinėms, kultūrinėms, asmeninėms, edukacinėms, profesinėms ir kitoms kompetencijoms ugdyti; · demokratiškumo – mokytojai, tėvai (globėjai, rūpintojai) ir vaikai yra aktyvūs ugdymo(si) proceso kūrėjai, kartu identifikuoja ugdymosi poreikius; · patirties – ugdymas grindžiamas patyrimu ir jo refleksija; · ugdymosi grupėje – mokomasi spręsti tarpasmeninius santykius, priimti bendrus sprendimus, dalytis darbais ir atsakomybe; · pozityvumo – ugdymosi procese kuriamos teigiamos emocijos, sudaromos sąlygos gerai vaiko savijautai |
||||||||||||
☐ TAIP
|
||||||||||||
28. |
Patvirtinkite, kad: · vykdant NVŠ programą, teorinio mokymo seminarų, sporto varžybų, kultūros ir meno, politinių, religinių renginių bei renginių, skirtų akademinėms ir profesinėms žinioms ar patirčiai įgyti, organizavimas bus tik priemonė programos tikslams pasiekti, tačiau ne pagrindinis programos tikslas, uždavinys ir rezultatas; · vykdant programą, nebus teikiamos korepetitoriaus paslaugos. Patvirtinkite, kad programos įgyvendinimo priemonės: · nekelia grėsmės žmonių sveikatai, garbei ir orumui, viešajai tvarkai; · jokiais būdais neišreiškia nepagarbos Lietuvos valstybės tautiniams ir religiniams jausmams ir simboliams; · jokiais būdais neišreiškia smurto, prievartos, neapykantos, nepopuliarina narkotikų ir kitų psichotropinių, toksinių ir kitų stipriai veikiančių medžiagų; · jokiais kitais būdais nepažeidžia Lietuvos Respublikos Konstitucijos, įstatymų ir kitų teisės aktų |
|||||||||||
☐ TAIP
|
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už tai, jog programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|||||||||||
☐ TAIP
|
||||||||||||
Patvirtinkite, kad prisiimate atsakomybę už sveiką ir saugią vaikų mokymosi aplinką |
||||||||||||
☐ TAIP
|
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite tinkamos įrangos ir priemonių NVŠ programai įgyvendinti |
|||||||||||
☐ TAIP
|
||||||||||||
|
Patvirtinkite, kad turite lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai (ne mažiau kaip mėn.) |
|||||||||||
☐ TAIP
|
||||||||||||
|
||||||||||||
Institucijos vadovas / laisvasis mokytojas A. V. |
__________________________ (vardas, pavardė) |
__________________ (parašas) |
__________________
Kauno miesto savivaldybės neformaliojo
vaikų švietimo lėšų skyrimo ir naudojimo
tvarkos aprašo
2 priedas
(Kauno miesto savivaldybės tarybos
2021 m. balandžio 20 d.
sprendimo Nr. T-156
redakcija)
(Vertinimo formos pavyzdys)
Neformaliojo vaikų ŠVIETIMO programOS atitikties reikalavimams VERTINIMO FORMA
Neformaliojo vaikų švietimo programos (toliau – NVŠ programos) teikėjas |
NVŠ programos pavadinimas |
NVŠ programos kodas Neformaliojo švietimo programų registre (NŠPR) |
|||
Vertinimo kriterijus |
Kriterijaus rodiklis |
Apibūdinimas |
Vertinimas |
||
1. NVŠ programos tikslingumas |
1.1. Prioritetai |
Programa atitinka Savivaldybės nustatytus prioritetus, jei tokie yra |
|||
1.2. Principai |
Teikėjas deklaruoja, kad vykdant programą bus vadovaujamasi NVŠ principais |
||||
1.3. Tikslas |
NVŠ programos tikslas formuluojamas aiškiai, atliepia programos visumą ir pagrindinę ugdomą kompetenciją |
||||
1.4. Uždaviniai |
Uždaviniai konkretūs, atspindintys siekiamą rezultatą |
||||
Teikėjas patvirtina, kad programos uždaviniai atitinka paraiškoje pateiktus bendruosius NVŠ programos uždavinius |
|||||
2. Ugdymo turinys |
2.1. Temos ir veiklos |
NVŠ programos sudėtinės dalys (temos) ir jas atskleisianti veikla siejasi su programos uždaviniais. Veiklų pobūdis ir trukmė subalansuoti (teorija ir praktika; fizinis aktyvumas ir protinė veikla, dvasinis tobulėjimas) |
|||
2.2. Metodai |
Atitinka numatytas ugdyti kompetencijas ir dera su NVŠ principais |
||||
2.3. Ugdomos kompetencijos |
Įvardytos bendrosios (asmeninės, socialinės, iniciatyvumo ir kūrybingumo, komunikavimo, pažinimo, mokėjimo mokytis) kompetencijos. Aiškiai suformuluotos dalykinės kompetencijos. Deklaruojamos kompetencijos dera su veiklų temomis ir pobūdžiu |
||||
3. NVŠ programos apimtis |
Intensyvumas ir bendra trukmė |
NVŠ programa nuosekli, orientuota į ilgalaikį ugdymą, veiklos neepizodinės, vykdoma mažiausia 2 pedagoginio darbo val. per savaitę, mažiausia 8 pedagoginio darbo val. per mėnesį |
|||
4. Informacija apie vaikus |
4.1. Vaikų amžius |
Teikėjas numato, kokiai tikslinei grupei skiriama programa |
|||
4.2. Grupės dydis |
Numatomas grupės dydis atitinka veiklos metodus ir padeda pasiekti geriausią rezultatą |
||||
4.3. Galimybės vaikų iniciatyvai |
Numatyta galimybė atsiskleisti iniciatyvai, priimti sprendimus, pasirinkti ugdymo metodus, koreguoti turinį ir pan. |
||||
5. Pažangos skatinimas ir vertinimas |
5.1. Pažangos skatinimas |
Aprašyta, kokiais būdais vaikai bus motyvuojami dalyvauti programoje ir siekti pažangos |
|||
5.2. Pažangos vertinimas (įsivertinimas) |
Numatytas vaikų pažangos vertinimas, dalyvavimas įsivertinime |
||||
5.3. Pasiekimų paliudijimas |
Numatyta, kokiais būdais bus pažymimi pasiekimai, įgytos kompetencijos ir kokiomis priemonėmis jie galės būti paliudyti |
||||
6. Kokybė ir atsakomybė |
6.1. NVŠ mokytojų kvalifikacija |
Programą įgyvendinančių NVŠ mokytojų išsilavinimas, patirtis ir kvalifikacija tinkami sėkmingam programos įgyvendinimui |
|||
Teikėjas deklaruoja, kad programą įgyvendins asmenys, pagal Švietimo įstatymą turintys teisę dirbti NVŠ mokytojais |
|||||
6.2. Mokymosi aplinka |
Teikėjas deklaruoja, kad vaikai ugdysis sveikoje ir saugioje mokymo(si) aplinkoje ir kad turi tinkamos įrangos ir priemonių įgyvendinti NVŠ programą, turi lėšų NVŠ |
||||
6.3. Kitos teikėjo atsakomybės |
Teikėjas deklaruoja, kad turi lėšų NVŠ programos įgyvendinimo pradžiai ir kad, vykdant programą, bus laikomasi Neformaliojo vaikų švietimo programos atitikties reikalavimams paraiškos formos nuostatų |
||||
(Vertintojo vardas, pavardė) (Parašas)
(Vertintojo vardas, pavardė) (Parašas)
(Vertintojo vardas, pavardė) (Parašas)
__________________________