LIETUVOS RESPUBLIKOS SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL JURIDINIO ASMENS AR KITOS ORGANIZACIJOS, JŲ PADALINIO PROJEKTO, SKIRTO Metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2025-2027 metais
NUOSTATŲ PATVIRTINIMO
2024 m. birželio 25 d. Nr. A1-427
Vilnius
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 4¹ dalimi ir Projektų administravimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, ir įgyvendindama programos „Šeimos politikos stiprinimas“ Nr. 09-004 priemonę „Užtikrinti socialinių paslaugų kokybės gerinimo ir prieinamumo didinimo tęstinumą, socialinės paramos veiksmingumą kriziniais atvejais šeimoje“ Nr. 09-004-02-05-21 (TP) (finansavimo šaltinio kodas – 1.1.1.1.1):
1. Tvirtinu Juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2025–2027 metais nuostatus (pridedama).
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir
darbo ministro
2024 m. birželio 25 d. įsakymu Nr. A1-427
JURIDINIO ASMENS AR KITOS ORGANIZACIJOS, JŲ PADALINIO PROJEKTO, SKIRTO Metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo 2025–2027 metais nuostatai
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso organizavimo
2025–2027 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projekto, skirto metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijoms vykdyti, atrankos konkurso (toliau – Konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, finansavimo prioritetus ir finansuotinas projekto veiklas, reikalavimus pareiškėjams, projekto vykdytojams, projekto veiklų vykdytojams, pareiškėjų, projekto vykdytojų įsipareigojimus, projekto įgyvendinimo ir esminius rodiklius, tinkamas ir netinkamas finansuoti išlaidas, paraiškų turinio reikalavimus ir paraiškų teikimo tvarką, paraiškų atitikties formaliesiems kriterijams vertinimo ir paraiškų atmetimo tvarką bei pagrindus, paraiškų vertinimo, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaromos konkurso organizavimo komisijos (toliau – Komisija) darbo organizavimo tvarką, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų (toliau – valstybės biudžeto lėšos) skyrimo, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarčių (toliau – Sutartis) sudarymo tvarką ir jų turinio reikalavimus, projekto vykdymo, administravimo ir stebėsenos tvarką, projekto finansavimo pratęsimo tvarką.
2. Nuostatuose vartojamos sąvokos:
2.1. Kompleksinės paslaugos šeimai – prevencinės socialinės paslaugos, nurodytos Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, (toliau – Socialinių paslaugų katalogas);
2.2. kitos Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme ir Projektų administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gruodžio 10 d. įsakymu
Nr. A1-1259 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“, (toliau – Taisyklės).
3. Nuostatai parengti vadovaujantis Taisyklėmis. Nuostatuose nereglamentuotos procedūros atliekamos Taisyklėse nustatyta tvarka ir terminais. Jei Nuostatuose konkurso atrankos nuostatos nereglamentuotos, taikomos Taisyklėse nustatytos nuostatos.
4. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija), vykdanti Taisyklėse ir Nuostatuose jai nustatytas funkcijas. Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška.
5. Projektų atranką ir projekto administravimą užtikrina Socialinių paslaugų priežiūros departamentas prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), vykdantis Taisyklėse ir Nuostatuose jam nustatytas funkcijas.
6. Sprendimą dėl projekto finansavimo ir papildomų valstybės biudžeto lėšų skyrimo priima Ministerijos kancleris.
7. Konkurso tikslas – įgyvendinant Socialinių paslaugų įstatymo 2 straipsnio 9 dalį, atrinkti ir finansuoti juridinio asmens ar kitos organizacijos, jų padalinio projektą, kurį įgyvendinant bus vykdomos metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijos.
8. Siektinas konkurso rezultatas – metodinio kompleksinių paslaugų šeimai centro funkcijų vykdymas, teikiant metodinę pagalbą dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo, siekiant gerinti jų kokybę ir skleisti gerąją patirtį organizuojant ir teikiant kompleksines paslaugas šeimai visose Lietuvos Respublikos savivaldybėse.
II SKYRIUS
PROJEKTO ĮGYVENDINIMO LAIKOTARPIS, PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYMO TERITORIJA, KONKURSUI NUMATYTA SKIRTI VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ SUMA
9. Projekto įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2026 metams – nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2027 metams – nuo 2027 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.
11. Konkursui numatyta skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2025 metais – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų, 2026 metais – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų, 2027 metais – 500 000 (penki šimtai tūkstančių) eurų:
11.1. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma 2025 m., 2026 m. ir 2027 m. – po 500 000 (penkis šimtus tūkstančių) eurų metams;
12. Konkurso lėšomis gali būti finansuojamos tik Nuostatų 16 punkte nurodytos veiklos. Projekto vykdytojas, įgyvendindamas 2025–2027 m. projektą, privalo vykdyti visas Nuostatų 16 punkte nurodytas veiklas.
13. Ministerija nepanaudotas, grąžintas ar papildomai konkursui vykdyti gautas valstybės biudžeto lėšas, jei nėra projektų, įtrauktų į rezervinių projektų sąrašą, gali paskirstyti, paskelbusi naują konkursą tai pačiai priemonei įgyvendinti. Naujas konkursas gali būti vykdomas atskiru socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu Taisyklėse nustatyta tvarka.
III skyrius
Finansavimo prioritetai ir veiklos, KURIOMS SKIRIAMOS VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠOS
14. Finansavimo prioritetas teikiamas pareiškėjams, kurie yra Lietuvos Respublikoje registruotos nevyriausybinės organizacijos, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme.
15. Už atitiktį Nuostatų 14 punkte nustatytam finansavimo prioritetui, vertinant projektus, skiriami papildomi balai ir šių balų įverčiai.
16. Konkurso lėšomis finansuojamos projektų veiklos:
16.1. asmenų, kurie organizuoja ir (ar) teikia kompleksines paslaugas šeimai, mokymas (mokymai, paskaitos, seminarai ir kt.) kompleksinių paslaugų šeimai turinio, šių paslaugų organizavimo ir teikimo, vienodos praktikos formavimo bei kokybės gerinimo klausimais;
16.2. metodinės pagalbos dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo, jų kokybės gerinimo teikimas kompleksinių paslaugų šeimai organizatoriams ir teikėjams (įskaitant individualų, komandinį ir (ar) grupinį konsultavimą, supervizijas, metodinės medžiagos ir metodinių priemonių rengimą (atnaujinimą, papildymą) ir platinimą aktualiomis temomis, teikiant ir organizuojant kompleksines paslaugas šeimai);
16.3. gerosios patirties organizuojant ir teikiant kompleksines paslaugas šeimai sklaida, užsienio šalių patirties sklaida;
16.4. informacijos apie kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo savivaldybėse patirtį apibendrinimas ir pasiūlymų dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo kokybės gerinimo teikimas Ministerijai;
16.5. informacinės sistemos (duomenų bazės ir (ar) elektroninės svetainės bei visos su tuo susijusios programinės įrangos), skirtos kompleksinių paslaugų šeimai teikėjams ir organizatoriams, kurioje būtų skleidžiama geroji patirtis organizuojant ir (ar) teikiant kompleksines paslaugas šeimai, mokymų medžiaga, metodine pagalba kompleksinių paslaugų šeimai teikėjams ir organizatoriams bei kitais su kompleksinių paslaugų šeimai organizavimu ir (ar) teikimu susijusiais klausimais (toliau – informacinė sistema) palaikymas, modernizavimas, vadovaujantis šią sritį reglamentuojančių teisės aktų reikalavimais (įskaitant poveikio duomenų pasaugai vertinimą);
17. Projekto veiklų turinys privalo atitikti visas šias sąlygas: pasibaigus projekto įgyvendinimo laikotarpiui, Ministerijai turi būti perduotos autorių turtinės teisės į vykdant Nuostatų 16.5 papunktyje nurodytą veiklą sukurtą programinę įrangą ir parengtus projektinius dokumentus, įskaitant teisę neribotą laiką ir be papildomo atlygio naudoti sukurtą programinę įrangą, teisė daryti sukurtos programinės įrangos kopijas, teisę modifikuoti ir toliau plėtoti sukurtą programinę įrangą, teisę perkelti programinę įrangą į kitą technologinę platformą, suteikti teises naudoti šią programinę įrangą kitoms institucijoms ir trečiosioms šalims, teisę naudoti ir keisti jai sukurtos programinės įrangos pradinį kodą (mašininės kalbos pradinius tekstus), bet tuo neapsiribojant.
IV SKYRIUS
REIKALAVIMAI PAREIŠKĖJUI, PROJEKTO VYKDYTOJUI IR PROJEKTO VEIKLŲ VYKDYTOJUI
18. Pareiškėjas turi atitikti šiuos reikalavimus:
18.1. turėti ne mažesnę kaip 5 metų kompleksinių paslaugų šeimai, kaip jos apibrėžtos Socialinių paslaugų kataloge (iki 2023 m. lapkričio 6 d. – Kompleksiškai teikiamų paslaugų šeimai 2016–2023 m. veiksmų plane, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2016 m. kovo 10 d. įsakymu Nr. A1-133 „Dėl Kompleksiškai teikiamų paslaugų šeimai 2016–2023 m. veiksmų plano patvirtinimo“, (toliau – Veiksmų planas)), teikimo patirtį;
18.2. turėti ne mažesnę kaip 4 metų mokymų, skirtų socialiniams darbuotojams ir (ar) psichologams, ar kitiems asmenims (socialinių paslaugų srities darbuotojams) pagalbos vaikui ir šeimai temomis, organizavimo patirtį;
19. Projekto veiklų vykdytojai, kuriems numatytas atlyginimas iš projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų, turi atitikti šiuos reikalavimus:
19.1. bent 2 projekte numatyti projekto veiklų vykdytojai turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų kompleksinių paslaugų šeimai, kaip jos apibrėžiamos Socialinių paslaugų kataloge
(iki 2023 m. lapkričio 6 d. – Veiksmų plane), organizavimo ir (ar) teikimo patirtį;
19.2. bent 3 projekte numatyti projekto veiklų vykdytojai turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų praktinės darbo su šeimomis (vaikais) (pvz., socialinių paslaugų organizavimo ir (ar) teikimo, psichologinio konsultavimo, savitarpio pagalbos grupių šeimoms organizavimo ir vedimo) patirtį;
19.3. projekto veiklų vykdytojai, kurie vykdys Nuostatų 16.1 papunktyje nurodytą veiklą, turi turėti ne mažesnę kaip 3 metų mokymų vedimo patirtį;
V SKYRIUS
PAREIŠKĖJO, PROJEKTŲ VYKDYTOJO ĮSIPAREIGOJIMAI, ESMINIAI IR PROJEKTO ĮGYVENDINIMO RODIKLIAI
21. Pareiškėjas, projekto vykdytojas prisiima Taisyklių 13 punkte išvardytus privalomus pareiškėjų, projektų vykdytojų įsipareigojimus.
22. Skyrus valstybės biudžeto lėšų, pareiškėjas, projekto vykdytojas įsipareigoja iki 2025 m. gruodžio 31 d. (pratęsus projekto finansavimą 2026 metams – iki 2026 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2027 metams – iki 2027 m. gruodžio 31 d.) pasiekti šiuos rodiklius:
22.1. esminius kiekybinius 2025 metais ir atitinkamai 2026 ir 2027 metais:
22.1.1. surengti asmenims, kurie organizuoja ir (ar) teikia kompleksines paslaugas šeimai, kontaktinius ar (ir) nuotolinius mokymus, kurie apimtų ne mažiau kaip 40 savivaldybių ir kurie susidėtų iš:
22.1.1.1. bent 2 (dviejų) ne mažiau kaip po 20 akademinių valandų trukmės mokymų (mokymai gali būti skaidomi dalimis), iš kurių bent vieni mokymai turi būti surengti iki 2025 m. rugsėjo 30 d. (ir atitinkamai iki 2026 m. rugsėjo 30 d.);
22.1.2. parengti ir kompleksinių paslaugų šeimai organizatoriams ir teikėjams išplatinti bent po 3 metodines priemones dėl kompleksinių paslaugų šeimai organizavimo ir teikimo, jų kokybės gerinimo, vienodos praktikos formavimo, kurių turinys bei temos turi būti suderinti su Ministerija, iš kurių bent 2 metodinės priemonės turi būti parengtos ir išplatintos iki 2025 m. rugsėjo 30 d. (ir atitinkamai iki 2026 m. rugsėjo 30 d.);
22.2. projekto įgyvendinimo kiekybinius 2025 metais ir atitinkamai 2026 ir 2027 metais:
22.2.1. surengti ne mažiau nei 40 valandų trukmės individualių (kai konsultuojamas vienas asmuo) ir (ar) komandinių (kai konsultuojami vienos organizacijos specialistai) ir ne mažiau nei 120 valandų trukmės grupinių (kai konsultuojami daugiau nei vienos organizacijos iš skirtingų savivaldybių specialistai) kontaktinių ir (ar) nuotolinių konsultacijų;
22.2.2. surengti ne mažiau nei 20 valandų trukmės individualių (kai supervizuojamas vienas asmuo) ir ne mažiau nei 200 valandų trukmės grupinių (kai supervizuojami tos pačios organizacijos specialistai ar daugiau nei vienos organizacijos iš skirtingų savivaldybių specialistai) supervizijų;
22.2.3. palaikyti ir (ar) modernizuoti informacinę sistemą (duomenų bazę ir (ar) elektroninę svetainę bei visą su tuo susijusią programinę įrangą);
VI SKYRIUS
TINKAMOS IR NETINKAMOS FINANSUOTI IŠLAIDOS
23. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2025 m. sausio 1 d. iki 2025 m. gruodžio 31 d. Jei projekto finansavimas Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka pratęsiamas 2026 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2026 m. gruodžio 31 d., o Nuostatų XII skyriuje nustatyta tvarka pratęsus projekto finansavimą 2027 metams, tinkamomis finansuoti laikomos išlaidos, patirtos ir apmokėtos nuo 2027 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d. Projektams įgyvendinti skirtos valstybės biudžeto lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus.
24. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais buhalterinės apskaitos dokumentais (darbo laiko ir darbo užmokesčio priskaitymo žiniaraščiais, sąskaitomis faktūromis, kasos čekiais, banko sąskaitų išrašais ir pan.) ir projekto veiklų įvykdymą patvirtinančiais dokumentais (teikiamų konsultacijų registracijos žurnalais, savitarpio pagalbos grupių dalyvių sąrašais, teikiamos pagalbos fiksavimo dokumentais, renginiuose ar konsultacijose dalyvavusių asmenų registracijos sąrašais, renginių, mokymų, seminarų darbotvarkėmis, mokymų ir (ar) seminarų medžiaga, projekto viešinimo dokumentacija ir pan.) arba jų kopijomis. Jos privalo būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Projekto vykdytojas paslaugas ir (ar) prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis nei rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus valstybės biudžeto lėšų naudojimo principo. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1-330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.
25. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:
25.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 30 procentų nuo projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):
25.1.1. projekto vadovo ir (ar) asmens, atliekančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas (kai buhalterinės apskaitos paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir projekto vadovas ir (ar) asmuo, atliekantis buhalterinę apskaitą, yra pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojas, pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje dirbantis pagal darbo sutartį);
25.1.2. buhalterinės apskaitos paslaugos (kai paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens ir asmuo, atliekantis buhalterinę apskaitą, nėra pareiškėjo ir projekto vykdytojo darbuotojas, įdarbintas pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje buhalterinės apskaitos paslaugoms teikti pagal darbo sutartį);
25.2. projekto įgyvendinimo išlaidos (išlaidos, susijusios su Nuostatų 7 punkte numatyto konkurso tikslo įgyvendinimu ir Nuostatų 16 punkte numatytų veiklų vykdymu), įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti:
25.2.1. darbuotojų, tiesiogiai vykdančių projekto veiklas, darbo užmokesčio, įskaitant valstybinio socialinio draudimo įmokas, išlaidos (jei darbuotojai įdarbinti pareiškėjo, projekto vykdytojo organizacijoje pagal darbo sutartis);
25.2.2. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms ir paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:
25.2.2.1. ryšių įrangos ir ryšių paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto), įsigijimo išlaidos;
25.2.2.2. transporto išlaikymo ir transporto paslaugų (projekto vykdytojo nuosavybės, patikėjimo teise valdomų, naudojamų pagal nuomos arba panaudos sutartis automobilių, autobusų nuomos, degalų, ir autobuso, traukinio, laivo, kelto ekonominės klasės ar viešojo transporto Lietuvos Respublikos teritorijoje bilietų) įsigijimo išlaidos;
25.2.2.3. komandiruočių (išskyrus tarptautines) išlaidos (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai) (taikoma tik Lietuvos Respublikos teritorijoje ir tik pareiškėjo, projekto vykdytojo darbuotojams, dirbantiems pagal darbo sutartis);
25.2.2.4. materialiojo ir nematerialiojo turto nuomos išlaidos (organizacinės technikos, patalpų organizacijos biurui ar renginiams nuoma);
25.2.2.5. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms ekspertų ir (ar) konsultantų ((psichologų, teisininkų, mediatorių) paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti;
25.2.2.6. organizacijos biuro patalpų ir patalpų, skirtų projekto veiklai vykdyti, komunalinių paslaugų (šildymo, elektros energijos, vandentiekio, kanalizacijos ir nuotekų valymo paslaugų apmokėjimo, šiukšlių išvežimo) išlaidos;
25.2.2.7. projekto viešinimo išlaidos (lauko reklamų, stendų, vaizdo klipų, brošiūrų, lankstinukų, plakatų ir panašių leidinių gamybos ir (ar) platinimo, straipsnių publikavimo, programų transliavimo, konferencijų ir panašių renginių organizavimo bei kitų visuomenės informavimo paslaugų įsigijimo išlaidos);
25.2.2.8. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms, priemonėms, įrangai ir reikmenims, tiesiogiai susijusiems su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą (kanceliarinėms, ūkio prekėms, smulkiam inventoriui, maisto prekėms bei nealkoholiniams gėrimams, skirtiems seminarų ar mokymų pertraukų metu arba projekto vykdytojo atstovų susitikimams darbo klausimams aptarti, svarstyti, derinti su kitų įstaigų, įmonių, organizacijų atstovais, apsaugos priemonėms (medicininėms kaukėms, respiratoriams, dezinfekciniams skysčiams), įsigyti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 27.5 papunktyje;
25.2.2.9. išlaidos kitoms projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms (leidybos, mokymų, renginių organizavimo, lektorių ar mokymų vadovų, maitinimo), tiesiogiai susijusioms su veikla, vykdoma įgyvendinant projektą, įsigyti, įskaitant išlaidas, skirtas savanoriškai veiklai organizuoti, taip pat mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas.
26. Išlaidos, skirtos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas, nurodytos Nuostatų 25.1.1 ir 25.2.1 papunkčiuose, iš viso gali sudaryti ne daugiau kaip 80 procentų Ministerijos projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų.
27. Netinkamomis finansuoti laikomos išlaidos:
27.1. pareiškėjo, projekto vykdytojo įsiskolinimams padengti ar investiciniams projektams finansuoti;
27.2. statinių ir (arba) patalpų statybos, rekonstrukcijos, kapitalinio ir (arba) einamojo remonto, statinių, teritorijos ir aplinkos priežiūros bei tvarkymo, paveldo tvarkybos darbų išlaidos;
27.4. patalpų, nuosavybės teise priklausančių pareiškėjo, projekto vykdytojui, nuomai projekto veiklai vykdyti;
27.5. ilgalaikiam materialiajam turtui, kurio vertė – 500 (penki šimtai) eurų ir didesnė, kaip jis apibrėžtas 12-ajame viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standarte „Ilgalaikis materialusis turtas“, patvirtintame Lietuvos Respublikos finansų ministro 2008 m. gegužės 8 d. įsakymu Nr. 1K-174 „Dėl Viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės 12-ojo standarto patvirtinimo“, įsigyti;
27.8. išlaidoms, susijusioms su veikla, vykdyta parengiamajame projekto etape, iki pateikiant paraišką Ministerijos organizuotam konkursui, taip pat išlaidoms, patirtoms ir apmokėtoms iki 2024 m. gruodžio 31 d. imtinai, pratęsus projekto finansavimą 2026 metams – po
2026 m. gruodžio 31 d., o pratęsus projekto finansavimą 2027 metams – po 2027 m. gruodžio 31 d. Jeigu projekto finansavimas 2026 arba 2027 metams nebuvo pratęstas – netinkamomis finansuoti taip pat pripažįstamos išlaidos, patirtos ir apmokėtos po 2025 m. gruodžio 31 d. arba atitinkamai po 2026 m. gruodžio 31 d.;
VII SKYRIUS
PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS
28. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu lietuvių kalba pagal Nuostatuose nurodytą informaciją, privalomą pateikti pildant paraiškos formą per SPPD valdomą informacinę paraiškų teikimo, vertinimo ir administravimo sistemą (toliau – SOPAS). Pareiškėjo paraiška, užpildyta ir (ar) pateikta ne per SOPAS, nevertinama ir projektui finansavimas neskiriamas.
29. Pareiškėjas konkursui gali pateikti vieną paraišką 2025, 2026 metams ir vieną paraišką 2027 metams. Jeigu pateikiama tik vienų ar dvejų metų paraiška (-os), tokia paraiška (-os) yra nevertinama (-os) ir valstybės biudžeto lėšų jai (joms) toliau neskiriama. Pareiškėjui pateikus daugiau nei po vieną paraišką 2025, 2026 ir 2027 metams, vertinama ta konkretiems metams pateikta paraiška, kurios pateikimo data yra vėlesnė, bet ne vėlesnė negu Taisyklių 11.7 papunktyje nustatytas terminas, išskyrus atvejus, kai pareiškėjas ne vėliau kaip paskutinę paraiškų pateikimo dieną SPPD atstovui nurodo, kurią paraišką vertinti. Paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau, atmetama Taisyklių 32 punkte nustatyta tvarka.
31. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti Taisyklių 22 punkte nurodytų, lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip nurodyta Taisyklių 18 punkte) skaitmenines kopijas ar elektroninius dokumentus, pasirašytus kvalifikuotu elektroniniu parašu:
31.1. įrodančių pareiškėjo atitiktį Nuostatų 18 punkte nurodytiems reikalavimams (pateikiama vykdyto projekto sutartis ar veiklos ataskaita, darbo sutartis su projekto veiklų vykdytojais (esminės nuostatos, pagrindžiančios projekto veiklų vykdytojo patirtį: projekto veiklų vykdytojo vardas, pavardė, gimimo data, sutarties data ir terminas, darbo funkcijos) ar kiti atitiktį reikalavimams pagrindžiantys dokumentai);
31.2. projekto veiklų vykdytojo (-ų) kvalifikaciją (turimą kvalifikaciją, jos įgijimo datą), patirtį (kiek metų kokiose srityse dirbo), gebėjimus ir žmogiškuosius išteklius, kurių reikia numatytoms veikloms vykdyti, patvirtinančių dokumentų, kuriuose būtų informacija apie baigtus mokymus, kursus, dalyvavimą seminaruose ir (ar) konferencijose, nurodant išduoto pažymėjimo datą ir numerį (gyvenimo aprašymo (CV)).
32. Jei SOPAS funkcinės galimybės nepakankamos ar laikinai neužtikrinamos, Taisyklių 21 punkte ir Nuostatų 31 punkte nurodytą reikalingą informaciją pareiškėjas SPPD teikia elektroniniu paštu sppd@sppd.lt.
VIII SKYRIUS
PARAIŠKŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS, JŲ ATMETIMO TVARKA IR PAGRINDAI
34. Paraiškų atitiktis formaliesiems kriterijams vertinama, paraiškos atmetamos, nevertinamos ir valstybės biudžeto lėšos neskiriamos Taisyklių V skyriuje nustatyta tvarka ir pagrindais.
SPPD paraiškų atitiktį formaliesiems kriterijams turi patikrinti per 5 darbo dienas nuo paskutinės skelbime nurodytos paraiškų gavimo elektroniniu paštu dienos.
IX SKYRIUS
PARAIŠKŲ VERTINIMAS
35. Projektas, kuriam siūloma skirti valstybės biudžeto lėšų, atrenkamas laikantis Taisyklėse ir Nuostatuose nustatytos tvarkos.
36. Ekspertai paraiškas vertina, užpildydami SOPAS esančią vertinimo anketą, vadovaudamiesi Nuostatų 37 punkte nurodytais vertinimo kriterijais.
37. Ekspertai turi įvertinti ir skirti balus už:
37.1. pareiškėjo atitiktį, vertinimo metu pateikdami Nuostatų 18.1–18.3 papunkčiuose nurodytų sąlygų vertinimą „taip“ arba „ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
37.2. projekto vykdytojų atitiktį, vertinimo metu pateikdami Nuostatų 19 punkte vykdytojams keliamų sąlygų vertinimą „taip“ arba „ne“. Bent vienos privalomosios sąlygos neatitinkantis projektas toliau nevertinamas;
37.3. projekto atitiktį, vertinimo metu pateikdami Taisyklių 14 punkte nurodytų sąlygų vertinimą „taip“ arba „ne“. Bent vieną Taisyklių 14 punkte nurodytą sąlygą atitinkantis projektas toliau nevertinamas;
37.4. projekto atitiktį Nuostatų 14 punkte nustatytam finansavimo prioritetui, vertindami 0 (nuliu) arba 10 (dešimt) balų: 0 – neatitinka finansavimo prioriteto, 10 – atitinka prioritetą;
37.5. numatyto projekto tikslo, uždavinių, problemos iškėlimo ir pagrindimo bei trumpo projekto aprašymo (santraukos) aiškumą, atitiktį konkurso tikslui (Nuostatų 7 punktas ir Taisyklių 21.6–21.9 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs, neatitinka konkurso tikslo, 1–9 – iš dalies aiškūs, iš dalies atitinka konkurso tikslą, 10 – aiškūs, atitinka konkurso tikslą;
37.6. projekto priemonių ir (ar) veiklų plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams spręsti (Nuostatų 7 punktas ir Taisyklių 21.12 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – nenuoseklios, nepagrįstos ir netinkamos projekto tikslui pasiekti bei uždaviniams spręsti, 1–9 – iš dalies nuoseklios, iš dalies pagrįstos ir iš dalies tinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams spręsti, 10 – nuoseklios, pagrįstos ir tinkamos projekto tikslui pasiekti ir uždaviniams spręsti;
37.7. projekto vertinimo rodiklių ir laukiamų rezultatų aiškumą ir konkretumą (Nuostatų 8 punktas ir Taisyklių 21.13, 21.15 papunkčiai), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – neaiškūs ir nekonkretūs, 1–9 – iš dalies aiškūs ir konkretūs, 10 – aiškūs ir konkretūs;
37.8. projekto sąmatos tikslumą, aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą, atitiktį ir proporcingumą projekte numatytoms veikloms (Nuostatų 25–27 punktai ir Taisyklių 21.17 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 10 (dešimties) balų: 0 – netiksli, neaiški, nedetali, neracionali, nepagrįsta ir neatitinka projekte numatytų veiklų ir joms neproporcinga, 1–9 – iš dalies tiksli, iš dalies aiški, iš dalies detali, iš dalies racionali, iš dalies pagrįsta, iš dalies atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga, 10 – tiksli, aiški, detali, racionali, pagrįsta, atitinka projekte numatytas veiklas ir joms proporcinga;
37.9. projekto veiklų vykdytojo (-ų) tinkamumą ir kvalifikaciją įgyvendinti projektą (Nuostatų 19 punktas ir Taisyklių 21.18 papunktis), vertindami nuo 0 (nulio) iki 5 (penkių) balų: 0 – nepakankami projektui sėkmingai įgyvendinti, 1–4 – iš dalies pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti, 5 – visiškai pakankami projektui sėkmingai įgyvendinti.
38. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 55. Privaloma surinkti mažiausia balų suma – 30. Projektai, kurių paraiškos nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.
39. Projektai, kurie surinko mažiau balų už projektą, kuriam buvo skirta daugiausiai balų, įtraukiami į rezervinių projektų sąrašą. Valstybės biudžeto lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Taisyklių 68 punkte nustatytais atvejais. Projektai, esantys rezervinių projektų sąraše, reitinguojami ekspertų skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka.
X SKYRIUS
KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS IR VALSTYBĖS BIUDŽETO LĖŠŲ NAUDOJIMO SUTARTIES PASIRAŠYMAS
XI SKYRIUS
PROJEKTŲ VYKDYMAS IR STEBĖSENA
44. Projekto vykdytojas privalo:
44.1. projektą įgyvendinti iki Sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki 2025 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2026 metams – ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d., pratęsus projekto finansavimą 2027 metams – ne vėliau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d.;
44.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. privalo SPPD informacinės sistemos priemonėmis pateikti atitinkamai ketvirčio ir metų finansines ataskaitas pagal informacinėje sistemoje pateiktas formas, taip pat, pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų, einančių po ataskaitinių kalendorinių metų, sausio 5 d. – atitinkamai ketvirčio ir metų veiklų įvykdymo ataskaitas pagal SPPD informacinėje sistemoje pateiktas formas. Teikiamos šios ataskaitos:
44.2.1. sąmatos vykdymo ir sąnaudų ketvirtinė ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka, teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
44.2.2. sąmatos įvykdymo ataskaita, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio, o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – už visą projekto vykdymo laikotarpį);
44.2.3. buhalterinės apskaitos dokumentų suvestinė, kurioje turi būti nurodoma valstybės biudžeto lėšų gavėjo pavadinimas, apskaitos dokumento (sąskaitos faktūros, sutarties, žiniaraščio ir kt.) data ir numeris, ūkinės operacijos turinys ir panaudota valstybės biudžeto lėšų suma, informaciją nurodant euro ir cento tikslumu (duomenis pildant augančia tvarka teikiama po kiekvieno ataskaitinio ketvirčio ir už visą projekto vykdymo laikotarpį);
44.3. veiklų įvykdymo ataskaita (einamųjų kalendorinių metų duomenys teikiami didėjančia tvarka pirmajam ataskaitinių kalendorinių metų pusmečiui pasibaigus, iki kito ataskaitinių kalendorinių metų pusmečio pirmo mėnesio 5 d., o pasibaigus ataskaitiniams kalendoriniams metams – iki kitų kalendorinių metų sausio 5 d. už visą projekto vykdymo laikotarpį per vienus ataskaitinius kalendorinius metus), kurioje turi būti nurodyta informacija apie:
44.3.1. nuo projekto įgyvendinimo pradžios projekto vykdytojo įvykdytas veiklas ir trumpas rezultatų aprašymas bei asmenų, dalyvavusių projekto veiklose, skaičius (pagal atitinkamą Nuostatų 18 punkto papunktį);
44.3.2. nuo projekto įgyvendinimo pradžios pasiekti projekto įgyvendinimo esminiai kiekybiniai, kiekybiniai, kokybiniai rodikliai, nurodant pasiekto rodiklio dydį ir trumpai aprašant rezultatus;
44.3.3. informacija apie dalyvius nuo projekto įgyvendinimo pradžios, nurodant apmokytų asmenų, dalyvavusių projekto veiklose, skaičių (fizinių asmenų bei savivaldybių, iš kurių dalyvavo fiziniai asmenys, skaičių);
44.3.4. specialistų (darbuotojų, kuriems už darbą buvo mokama iš valstybės biudžeto lėšų), dalyvavusių įgyvendinant projektą nuo projekto įgyvendinimo pradžios skaičius ir specializacija (pareigybė) projekte;
45. Jei projekto vykdytojas netinkamai įgyvendina projektą ar nevykdo projekto veiklų, išskyrus atvejus, kai projekto veiklos negali būti vykdomos dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, nesilaiko Nuostatų 22.1 papunktyje nustatytų esminių rodiklių ir (ar) jų nepasiekia, išskyrus atvejus, kai esminiai rodikliai nepasiekiami dėl ne nuo projekto vykdytojo priklausančių aplinkybių, Taisyklių 116 punkte nustatyta tvarka gali būt taikomos šios sankcijos:
45.1. jeigu projekto vykdytojas atitinkamais ataskaitiniais kalendoriniais metais nepasiekė vieno iš Nuostatų 22.1.1.1, 22.1.1.2 ir 22.1.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 33,3 procento ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
45.2. jeigu projekto vykdytojas atitinkamais ataskaitiniais kalendoriniais metais nepasiekė dviejų iš Nuostatų 22.1.1.1, 22.1.1.2 ir 22.1.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 66,6 procento ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų;
45.2. jeigu projekto vykdytojas atitinkamais ataskaitiniais kalendoriniais metais nepasiekė visų iš Nuostatų 22.1.1.1. 22.1.1.2 ir 22.1.2 papunkčiuose nurodytų esminių kiekybinių rodiklių, jis į Sutarties rekvizituose nurodytą SPPD banko sąskaitą turi grąžinti 100 procentų ataskaitiniais metais jam projektui įgyvendinti skirtų ir pervestų valstybės biudžeto lėšų.
XII SKYRIUS
TĘSTINIŲ PROJEKTŲ FINANSAVIMAS
46. Tinkamai 2025 metais įgyvendinto projekto finansavimas gali būti pratęstas 2026 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d., o tinkamai 2026 metais įgyvendinto projekto finansavimas gali būti pratęstas 2027 metams, bet ne ilgiau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d., tomis pačiomis Nuostatuose ir Sutartyje nustatytomis sąlygomis, neskelbiant naujo konkurso. Pratęsus projekto finansavimą, išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2026 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2026 m. gruodžio 31 d., ir nuo
2027 m. sausio 1 d. iki pratęsus projekto finansavimą sudarytoje Sutartyje numatytos projekto įgyvendinimo galutinės datos, tačiau ne vėliau kaip iki 2027 m. gruodžio 31 d. Jei Sutartis dėl finansavimo pratęsimo 2026 ar 2027 metams nepasirašoma arba nutraukiama, išlaidos, projekto vykdytojo patirtos ar apmokėtos vykdant projekto veiklas 2026 arba 2027 metais, nekompensuojamos.
47. Prašydamas pratęsti projekto finansavimą 2026 metams, projekto vykdytojas SOPAS iki 2025 m. lapkričio 3 d., o prašydamas pratęsti projekto finansavimą 2027 m. – iki
2026 m. lapkričio 3 d., SPPD pateikia Taisyklių 121 punkte nurodytus dokumentus. Taisyklių 121.1 papunktyje nurodytas vadovo kvalifikuotu elektroniniu parašu pasirašytas prašymas pratęsti valstybės biudžeto lėšų skyrimą tęstiniam projektui kitais metais teikiamas pagal Nuostatų 1 priede pateiktą formą.
XIII SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
49. Ministerija turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir valstybės biudžeto lėšų panaudojimo teisingumo ir tikslingumo auditą.
50. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios, atsižvelgus į SPPD pateiktą metų atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar valstybės biudžeto lėšos buvo panaudotos tinkamai, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis konkursui skirti valstybės biudžeto asignavimai, ar dokumentams (pvz., programos sąmatoms), taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo, projekto vykdytojo skundą ir pakartotinai Taisyklėse ir Nuostatuose nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo, projekto vykdytojo paraišką.
51. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Komisijos, SPPD ir Ministerijos kanclerio sprendimai dėl valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektui ar projekto atmetimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo, Lietuvos Respublikos ikiteisminio administracinių ginčų nagrinėjimo tvarkos įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.
52. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte (paraiškoje ir (ar) Sutartyje) nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (korespondencijos adreso, telefono ryšio numerio, elektroninio pašto adreso) pareiškėjo, projekto vykdytojo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju, projekto vykdytoju negalima susisiekti kitu būdu.
53. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia kiekvienam konkursui vykdyti kiekvienais metais skirtas valstybės biudžeto lėšų sumas.
54. SPPD savo interneto svetainėje skelbia apibendrintas konkurso vykdymo ir (ar) atitinkamų priemonių įgyvendinimo ataskaitas.
55. Asmens duomenys tvarkomi vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nuostatoms.