LIETUVOS RESPUBLIKOS

SOCIALINĖS APSAUGOS IR DARBO MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2019 METAIS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTŲ ATRANKOS KOMISIJOS SUDARYMO

 

2018 m. lapkričio 28 d. Nr. A1-670

Vilnius

 

 

Įgyvendindamas Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano, patvirtinto Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2016 m. balandžio 13 d. nutarimu Nr. 370 „Dėl Viešojo saugumo plėtros 2015–2025 metų programos įgyvendinimo tarpinstitucinio veiklos plano patvirtinimo“, II skyriaus 1.3.2 papunktyje nurodytą priemonę ir Specializuotos pagalbos centrų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. A1-534/V-1072/1V-931 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų programos patvirtinimo“, 1 priedo 1.3 papunktyje nurodytą priemonę:

1. T v i r t i n u Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2019 metais nuostatus (pridedama).

2. S u d a r a u  šios sudėties specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos komisiją (toliau – komisija):

Violeta Murauskaitė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro patarėja pažeidžiamų grupių klausimais (komisijos pirmininkė);

Daiva Zabarauskienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyresnioji patarėja (komisijos pirmininko pavaduotoja);

Aušrinė Garbačiauskienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinių paslaugų skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Gintarė Urbonienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinių paslaugų skyriaus specialistė);

Tomas Milevičius – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus patarėjas (jo nesant, Aurelija Mineikaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė);

Irma Mituzienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Vilma Matulionienė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė);

Dovilė Orliukaitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Socialinės globos įstaigų skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Aurelija Olendraitė – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos vyriausioji patarėja nevyriausybinių organizacijų ir bendruomenių plėtros klausimais);

Skaistė Vasiliauskė – Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Pagalbos vaikams ir šeimoms skyriaus vyriausioji specialistė (jos nesant, Ieva Lankelienė – Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Lygių galimybių, moterų ir vyrų lygybės skyriaus vyriausioji specialistė).

3. S k i r i u Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausiąją specialistę Daivą Junevičienę (jos nesant, Ritą Zilnienę – Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausiąją specialistę) vykdyti komisijos sekretoriaus funkcijas.

4. P a v e d u šio įsakymo vykdymo kontrolę viceministrui pagal veiklos sritį.

 

 

 

Socialinės apsaugos ir darbo ministras                                                                   Linas Kukuraitis

 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro

2018 m. lapkričio 28 d. įsakymu Nr. A1-670

 

 

SPECIALIZUOTOS PAGALBOS CENTRŲ PROJEKTŲ

ATRANKOS KONKURSO ORGANIZAVIMO 2019 METAIS NUOSTATAI

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso organizavimo 2019 metais nuostatai (toliau – Nuostatai) nustato Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkurso (toliau – konkursas) organizavimo bendrąsias nuostatas, pareiškėjams teikiamus finansavimo prioritetus, reikalavimus pareiškėjams, projektams, paraiškų teikimo ir projektų atrankos bei vertinimo tvarką, specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos komisijos (toliau – komisija) darbo organizavimo, Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų skyrimo projektams, jų vykdymo kontrolės tvarką.

2. Konkursą organizuoja Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerija (toliau – Ministerija). Konkursas laikomas įvykusiu, jei pateikiama bent viena paraiška. Konkursas skelbiamas viešai Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html). Skelbime nurodoma:

2.1. konkurso tikslas;

2.2. projektų priėmimo pradžia ir terminas, kuris turi būti ne trumpesnis kaip vienas mėnuo nuo kvietimo teikti paraiškas paskelbimo dienos;

2.3. informacija apie tai, kad projektai Ministerijai turi būti siunčiami elektroniniu paštu Konkursas_SPC_2019@socmin.lt, elektroninio laiško pavadinimo laukelyje nurodant konkurso pavadinimą „Specializuotos pagalbos centrų projektų atrankos konkursui“;

2.4. kontaktinis asmuo ir jį pavaduojantis asmuo, teikiantys konsultacijas pareiškėjams su konkursu susijusiais klausimais (jų pareigos, vardai ir pavardės, telefono numeriai, elektroninio pašto adresai ir laikas pasiteirauti);

2.5. formos, pagal kurias rengiamos projekto paraiška bei Nuostatų 15.3 papunktyje nurodyta deklaracija (toliau – deklaracija);

2.6. konkursui numatyta skirti Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto (toliau – valstybės biudžetas) lėšų suma;

2.7. didžiausia vienam projektui galima skirti valstybės biudžeto lėšų suma.

3. Konkurso tikslas – atrinkti ir finansuoti vieną specializuotos pagalbos centrų (toliau – SPC) projektą, kurį įgyvendinant bus užtikrintas vienodos specializuotos kompleksinės pagalbos, kaip ji apibrėžta Lietuvos Respublikos apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatymo (toliau – Įstatymas) 2 straipsnio 8 dalyje, smurtą patyrusiems asmenims prieinamumas bei kokybė ir pagalbos koordinavimas visoje Lietuvoje; taip pat padėti valstybės institucijoms formuoti viešąją politiką ir teikti konkrečius siūlymus valstybės bei savivaldybių institucijoms dėl specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo.

Siektinas konkurso rezultatas – organizuojamos kokybiškos ir tikslinės grupės poreikius atitinkančios veiklos, numatytos Nuostatų 10  punkte.

4. Konkurse gali dalyvauti asociacijos ir viešosios įstaigos, kurių įstatuose ar nuostatuose numatytas specializuotos kompleksinės pagalbos teikimas smurtą artimoje aplinkoje patyrusiems asmenims, moterų teisių įtvirtinimas ir SPC tinklą sudarančių organizacijų institucinių gebėjimų stiprinimas (toliau – pareiškėjas).

5. Didžiausia vienam projektui galima skirti suma – 1 500 000 (vienas milijonas penki šimtai tūkstančių) eurų.

6. Konkursui numatytas biudžetas tvirtinamas Specializuotos pagalbos centrų programos, patvirtintos Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. A1-534/V-1072/1V-931 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų programos patvirtinimo“, 1 priedo 1.3 papunktyje.

7. Projektų įgyvendinimo laikotarpis – nuo 2019 metų sausio 1 d. iki einamųjų metų gruodžio 31 d.

8.    Nuostatuose vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Įstatyme, Lietuvos Respublikos nevyriausybinių organizacijų plėtros įstatyme, Lietuvos Respublikos asociacijų įstatyme, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatyme ir Specializuotos pagalbos centrų veiklos apraše, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2012 m. gegužės 7 d. įsakymu Nr. A1-227 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų veiklos aprašo patvirtinimo“ (toliau – Veiklos aprašas).

 

II SKYRIUS

FINANSAVIMO PRIORITETAI IR finansuojamos veiklos

 

9. Finansavimo prioritetai teikiami pareiškėjui, kuris:

9.1. vienija ne mažiau kaip 10 nevyriausybinių organizacijų ar pareiškėjo narių, teikiančių specializuotą kompleksinę pagalbą, ir kurių veikla apima visas 60 savivaldybių;

9.2. ir (ar) jo narys (-iai) per pastaruosius trejus metus (2016–2018 m.) teikė specializuotą kompleksinę pagalbą smurtą artimoje aplinkoje patiriantiems asmenims;

9.3. ir (ar) jo narys (-iai) bendradarbiauja su policija. 

10. Konkurso būdu finansuotinos veiklos, apibrėžtos Veiklos apraše:

10.1. informavimas – informacijos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiam asmeniui teikimas apie galimybes apsisaugoti nuo smurto artimoje aplinkoje, informavimas apie teisėsaugos ir kitų valstybės institucijų ir įstaigų darbo praktikas, jų pareigas bei smurtą artimoje aplinkoje patyrusio asmens teises, siekiant apsaugoti jį nuo tolimesnio smurto artimoje aplinkoje;

10.2. įgalinimas – SPC bendradarbiavimo su smurtą artimoje aplinkoje patyrusiu asmeniu procese atsirandantis smurtą patyrusio asmens pilietinis aktyvumas, leidžiantis smurtą artimoje aplinkoje patyrusiam asmeniui priimti savarankiškus sprendimus bei pasinaudoti teisės aktuose įtvirtintomis teisėmis;

10.3. konsultavimas – konsultantų veikla, kurios metu kartu su smurtą patyrusiu asmeniu analizuojama situacija ir ieškoma veiksmingų būdų, kaip įveikti smurtą artimoje aplinkoje;

10.4. specializuotos psichologo pagalbos teikimas – darbo patirtį smurto artimoje aplinkoje srityje turinčio ir susipažinusio su smurto prieš moteris šeimoje ir (ar) smurto artimoje aplinkoje priežastimis, dinamika ir pasekmėmis psichologo teikiama pagalba, kuri gali būti vienkartinė arba tęstinė, priklausomai nuo smurtą artimoje aplinkoje patyrusio asmens poreikių;

10.5. specializuotos teisininko pagalbos teikimas – darbo patirtį smurto artimoje aplinkoje srityje turinčio ir susipažinusio su smurto prieš moteris šeimoje ir (ar) smurto artimoje aplinkoje priežastimis, dinamika ir pasekmėmis teisininko teikiama teisinė pagalba, kuri gali būti vienkartinė arba tęstinė, priklausomai nuo smurtą artimoje aplinkoje patyrusio asmens poreikių;

10.6. specializuotos kompleksinės pagalbos teikimas – SPC teikiama trumpalaikė ir (ar) ilgalaikė pagalba smurtą artimoje aplinkoje patiriančiam asmeniui, siekiant įveikti kritinę būklę, apimanti įgalinimą, informavimą, konsultavimą, tarpininkavimą, specializuotą psichologinę ir teisinę pagalbą, pagalbą rengiant dokumentus, pažymų apie SPC žinomus smurto artimoje aplinkoje faktus teisėsaugos institucijoms bei Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – VVTAĮT) rengimą. Kiekvienas SPC konsultantas turi gebėti suteikti specializuotą kompleksinę pagalbą visa apimtimi, išskyrus specializuotą psichologo ir teisininko pagalbą; 

10.7. tarpininkavimas – pagalbos smurtą artimoje aplinkoje patyrusiam asmeniui teikimas sprendžiant smurto artimoje aplinkoje atvejį, tarpininkaujant valstybės ir (ar) savivaldybės institucijose ir įstaigose, kai atstovaujama smurtą artimoje aplinkoje patyrusio asmens interesams;

10.8. specializuotos kompleksinės pagalbos teikimo užtikrinimas, koordinavimas ir administravimas.

11. Pareiškėjas, įgyvendindamas projektą, turi vykdyti visas Nuostatų 10 punkte nurodytas veiklas.

12. Vykdydamas Nuostatų 10 punke ir Veiklos apraše nurodytas veiklas, pareiškėjas turi užtikrinti, kad:

12.1. specializuota kompleksinė pagalba smurtą artimoje aplinkoje patyrusiam asmeniui būtų teikiama telefonu ir kitomis prieinamomis / galimomis priemonėmis bei būdais;

12.2. SPC susisieks su smurtą artimoje aplinkoje patyrusiu asmeniu ir jam pasiūlys specializuotą kompleksinę pagalbą ne vėliau kaip kitą SPC darbo dieną po informacijos gavimo;

12.3. specializuotą kompleksinę pagalbą teiks ir tada, kai smurtą artimoje aplinkoje patyręs asmuo pats savarankiškai kreipsis į SPC;

12.4. vienam smurtą patyrusiam asmeniui bus suteikta vidutiniškai 3 rūšių specializuota kompleksinė pagalba, kurios bendra trukmė – vidutiniškai 7 val.;

12.5. pagalbą teikiantys konsultantai būtų baigę socialinių mokslų srities studijas ir įgiję aukštąjį universitetinį ar aukštąjį neuniversitetinį išsilavinimą arba turintys ne mažesnę kaip 3 metų darbo smurto artimoje aplinkoje mažinimo srityje patirtį, pirmenybę teikiant turintiems darbo moterų teisių gynimo srityje patirties ir (ar) baigusiems ne mažiau kaip 40 val. specialią savanorių mokymo programą.

 

III SKYRIUS

PARAIŠKŲ TURINIO REIKALAVIMAI IR PARAIŠKŲ TEIKIMAS

 

13. Projektai aprašomi užpildant paraišką. Paraiška turi būti užpildyta lietuvių kalba pagal paraiškos formą (Nuostatų 1 ir 2 priedai) ir pasirašyta pareiškėjo vadovo arba jo įgalioto asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, nurodant vardą, pavardę ir pareigas, bei patvirtinta antspaudu, jei pareiškėjas privalo turėti antspaudą. Paraiška turi būti užpildyta kompiuteriu Microsoft Word formatu ir Ministerijai pateikta .pdf formatu. Paraiška ir visi kiti kartu su paraiška privalomi pateikti dokumentai privalo būti pateikti viename .pdf formato faile. Jie gali būti pateikiami naudojant specialias didelės apimties byloms siųsti pritaikytas programas ir (ar) mainavietes internete, kur paraiška ir kiti dokumentai būtų prieinami iki konkurso pabaigos. Jei paraiška ir kartu su ja teikiami dokumentai siunčiami elektroniniu laišku, laiško dydis negali viršyti 16 MB.

Pareiškėjas konkursui gali pateikti tik vieną paraišką.

Siekiant užtikrinti projektų vertinimo skaidrumą ir pareiškėjų lygiateisiškumą, pateikus paraišką Ministerijai, ją taisyti, tikslinti, pildyti ar teikti papildomus dokumentus pareiškėjo iniciatyva negalima.

14. Paraiškoje nurodoma:

14.1. projekto pavadinimas;

14.2. paraiškos užpildymo data ir vieta;

14.3. informacija apie pareiškėją ir projekto vadovą;

14.4. informacija apie pareiškėjo atitiktį Nuostatų 9 punkte numatytiems finansavimo prioritetams (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti Nuostatų 9 punkte nustatytą (-us) finansavimo prioritetą (-us);

14.5. projekto aprašymas (santrauka);

14.6. savivaldybių, kuriose bus teikiama specializuota kompleksinė pagalba, sąrašas;

14.7. problemos iškėlimas ir pagrindimas;

14.8. projekto tikslas ir uždaviniai;

14.9. projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės);

14.10. projekto įgyvendinimo laikotarpis;

14.11. asmenų, kuriems per 2019 metus planuojama suteikti specializuotą kompleksinę pagalbą, skaičius;

14.12. priemonių ir (ar) veiklų planas, kuriame turi būti nurodytas projekto veiklos pavadinimas, jos vykdytojas (-ai), projekto veiklos vykdymo pradžia, pabaiga, kokybiniai ir kiekybiniai vertinimo kriterijai, nustatyti atsižvelgiant į Nuostatų 3 punkto antroje pastraipoje nurodytus siektinus rezultatus, taip pat pateikiama informacija apie planuojamą projekto viešinimą;

14.13. laukiami rezultatai;

14.14. bendra projekto įgyvendinimo sąmata (Nuostatų 2 priedas) (toliau – sąmata), nurodant lėšų šaltinius ir kiek lėšų prašoma iš Ministerijai skirtų valstybės biudžeto asignavimų;

14.15. veiklos vykdymą užtikrinantys ištekliai: informacija apie patalpas, kuriose pareiškėjas ir (ar) jo nariai teiks specializuotą kompleksinę pagalbą, konsultantų darbo vietas, kompiuterinę įrangą; informacija apie pareiškėjo darbuotojų pasirengimą teikti specializuotą kompleksinę pagalbą; projekto vadovo, koordinatoriaus, asmens, atsakingo už projekto buhalterinę apskaitą, gyvenimo aprašymai, konsultantų kvalifikacija, darbo patirtis ir gebėjimai įgyvendinti planuojamą projektą (aprašyti turimus žmogiškuosius išteklius);

14.16. informacija apie pareiškėjo ir (ar) pareiškėjo narių dalyvavimą kituose Ministerijos organizuojamuose konkursuose ir (ar) lėšas, einamaisiais ar praėjusiais kalendoriniais metais gautas iš Ministerijos pagal kitas programas (priemones);

14.17. projekto įgyvendinimo partneriai (jei yra): institucijos, įstaigos ir organizacijos, su kuriomis bendradarbiaujant numatoma vykdyti veiklą;

14.18. pridedamų dokumentų sąrašas;

14.19. pareiškėjo pateikiama papildoma informacija, susijusi su projektu.

15. Pareiškėjas kartu su paraiška privalo pateikti šių lietuvių kalba surašytų dokumentų (arba jų vertimų, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 13 punkte) elektronines kopijas .pdf formatu:

15.1. pareiškėjo steigimo dokumento (pvz.: nuostatų, įstatų, steigimo sutarties);

15.2. jei pareiškėjui atstovauja ne jo vadovas, – dokumento, patvirtinančio asmens teisę veikti pareiškėjo vardu;

15.3. asmens, turinčio teisę veikti pareiškėjo vardu, pasirašytos deklaracijos (Nuostatų 4 priedas);

15.4. projekto vadovo, konsultantų, pareiškėjo buhalterio (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens) ir kitų darbuotojų gyvenimo aprašymų bei kvalifikaciją pagrindžiančių dokumentų (pvz.: diplomo (-ų), mokymų, kursų baigimo pažymėjimo (-ų);

15.5. galiojančios paslaugų teikimo sutarties, jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens;

15.6. jei teikiant pagalbą bendradarbiaujama su kitomis įstaigomis ar organizacijomis, – sudarytų sutarčių ar kitų dokumentų, patvirtinančių bendradarbiavimą;

15.7. dokumentų, patvirtinančių pareiškėjo atitiktį Nuostatų 9 punkte nustatytiems finansavimo prioritetams, jei pareiškėjas pretenduoja juos atitikti:

15.7.1. vienijamų organizacijų sąrašo ir (ar) steigimo sutarties ar kito dokumento, kuriame būtų išvardintos vienijamos organizacijos (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti finansavimo prioritetą, nustatytą Nuostatų 9.1 papunktyje);

15.7.2. rašytinės informacijos ir (ar) sutarties, patvirtinančių, kad 2016–2018 m. pareiškėjas ir (ar) jo narys (-iai) teikė specializuotą kompleksinę pagalbą (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti finansavimo prioritetą, nustatytą Nuostatų 9.2 papunktyje);

15.7.3. pareiškėjo ir (ar) jo nario (-ių) bendradarbiavimo sutarties (-ių) su policija (jei pareiškėjas pretenduoja atitikti finansavimo prioritetą, nustatytą Nuostatų 9.3 papunktyje);

15.8. Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos likus ne daugiau kaip 15 darbo dienų iki paraiškos pateikimo konkursui dienos išduotos pažymos, patvirtinančios, kad pareiškėjas neturi skolų valstybės biudžetui ir (ar) savivaldybių biudžetams, pinigų fondams;

15.9. dokumentų, patvirtinančių teisę naudotis patalpomis ne trumpiau, nei bus įgyvendinamas projektas, jei specializuotą kompleksinę pagalbą numatoma teikti tose patalpose;

15.10. kitų dokumentų, kuriuos, pareiškėjo nuomone, tikslinga pateikti.

16. Pareiškėjai vienu elektroniniu laišku paraišką, atitinkančią Nuostatų 13 punkte nustatytus reikalavimus, pateikia konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu. Laiškui dėl per didelės jo apimties ar kitų priežasčių sugrįžus į siuntėjo pašto dėžutę, jis informuoja Nuostatų  17 punkte nurodytus asmenis.

17. Pareiškėjai, rengdami projektus, turi teisę gauti informaciją ir konsultacijas su konkursu susijusiais klausimais, kurias pagal kompetenciją teikia Ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė Daiva Junevičienė (tel. 8 706 68130, el. p. daiva.juneviciene@socmin.lt), jos nesant – Ministerijos Tikslinės pagalbos ir vaiko teisių apsaugos skyriaus vyriausioji specialistė Rita Zilnienė (tel. 8 706 64221, el. p. rita.zilniene@socmin.lt). Informacija pareiškėjams teikiama iki paskutinės projektų pateikimo darbo dienos pabaigos.

18. Paraiška turi būti išsiųsta konkurso skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos 23.59 val. Informacija apie tai, kad paraiška gauta ir kad paraiškai suteiktas registracijos numeris, pateikiama Ministerijos interneto svetainėje per 2 darbo dienas nuo konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos. Jei per nurodytą laiką Ministerijos interneto svetainėje pareiškėjas neranda informacijos apie tai, kad Ministerijoje jo paraiška yra gauta ir kad jai suteiktas numeris, jis nedelsdamas, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pateiktų paraiškų sąrašo paskelbimo Ministerijos interneto svetainėje dienos, privalo kreiptis į Ministeriją elektroniniu paštu ir pranešti apie tai, pateikdamas paraišką ir Nuostatų 15 punkte nurodytus dokumentus bei išsiuntimo faktą įrodančius dokumentus (elektroninio laiško siuntimo išrašą). Patikslintas paraiškų sąrašas Ministerijos interneto svetainėje skelbiamas nedelsiant, bet ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo pareiškėjo paraiškos bei jos išsiuntimo faktą įrodančių dokumentų (elektroninio laiško siuntimo išrašo) gavimo Ministerijoje dienos. Jei paraiška ir Nuostatų 15 punkte nurodyti dokumentai pateikti kitu nei skelbime nurodytu elektroninio pašto adresu ar kitu nei Nuostatuose nurodytu būdu arba jei nepateikta paraiška bei jos išsiuntimo faktą įrodantys dokumentai (jei pareiškėjas Ministerijos interneto svetainėje neranda informacijos, patvirtinančios paraiškos pateikimo faktą, kaip numatyta šiame punkte), ji konkurso paraiškų registre neregistruojama ir nevertinama.

19. Konkursui pasibaigus, paraiškos, kurios nebuvo atrinktos, saugomos vienus metus, kitos – Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.

 

IV SKYRIUS

KOMISIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS

 

20. Projektus vertina socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymu sudaryta komisija.

21. Komisijos darbą organizuoja ir jai vadovauja komisijos pirmininkas, jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojas. Komisiją techniškai aptarnauja komisijos sekretorius. Komisijos sekretorius nėra komisijos narys. Komisija savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. birželio 6 d. įsakymu Nr. A1-155 „Dėl Projektų administravimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Taisyklės), 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas), Nuostatais ir kitais teisės aktais.

22. Komisijos sekretorius:

22.1. registruoja paraiškas konkurso paraiškų registre;

22.2. rengia skelbimus apie konkursą ir organizuoja jų paskelbimą;

22.3. techniškai aptarnauja komisiją, organizuoja ir protokoluoja komisijos posėdžius, pasirašo posėdžių protokolus;

22.4. skelbia informaciją apie komisijos posėdžius, kuriuose bus svarstomi su projektų finansavimu susiję klausimai, Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html), ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki komisijos posėdžio Ministerijos interneto svetainėje paskelbia planuojamo posėdžio darbotvarkę, jos pasikeitimus (jei yra);

22.5. renka komisijos narių raštu pateiktą informaciją apie galimą viešųjų ir privačių interesų konfliktą ir jų pasirašytas nešališkumo deklaracijas bei konfidencialumo pasižadėjimus;

22.6. rengia Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo, dokumentų perdavimo–priėmimo aktų, kuriais Ministerija perduoda dokumentus, susijusius su konkursu, Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – SPPD), kitų komisijos veiklos dokumentų projektus;

22.7. elektroniniu būdu siunčia derinti komisijos posėdžio protokolą komisijos nariams;

22.8. prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, įvertina, ar paraiškos atitinka Nuostatų 31 punkte nurodytus formaliuosius kriterijus;

22.9. komisijos pirmininko pavedimu nurodo pareiškėjams paaiškinti ar patikslinti paraiškose pateiktą informaciją, renka paaiškinimus, patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

22.10. informuoja komisiją apie gautas paraiškas, jų atitiktį formaliesiems kriterijams, trūkstamus dokumentus ir kitas organizuojant konkursą svarbias aplinkybes;

22.11. komisijos pirmininko pavedimu Nuostatų 43 punkto pirmoje pastraipoje nurodytu atveju informuoja pareiškėjus apie skirtų lėšų dydį, nurodo patikslinti sąmatą ir veiklų planą, renka pareiškėjų patikslintus dokumentus ir juos teikia komisijai;

22.12. informuoja pareiškėjus apie Ministerijos priimtus sprendimus dėl jų pateiktų paraiškų;

22.13. parengia projektų vertinimo suvestinę ir ją pateikia komisijai;

22.14. skelbia konkurso rezultatus Ministerijos interneto svetainėje http://www.socmin.lt/lt/konkursai/konkursu-rezultatai.html.

23. Komisijos darbo forma yra posėdžiai. Posėdžiai vyksta komisijos pirmininko nustatytu laiku. Posėdžiai yra teisėti, jei juose dalyvauja ne mažiau kaip du trečdaliai komisijos narių. Komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis turi teisę dalyvauti pareiškėjų atstovai ir kiti suinteresuoti asmenys. Pareiškėjo atstovas gali dalyvauti tik toje posėdžio dalyje, kurioje svarstomas jo projekto klausimas. Komisija posėdžio pradžioje nustato, kuriuos klausimus svarstant gali dalyvauti kiti asmenys. Pareiškėjo atstovas turi teisę pareikšti savo pastabas, paaiškinimus, susijusius su pareiškėjo pateiktu projektu, taip pat pastabas komisijai dėl komisijos posėdžio eigos, kurie įrašomi į posėdžio protokolą. Pareiškėjo atstovui pateikus pastabą dėl komisijos posėdžio eigos, komisija pastabą įvertina ir į ją atsižvelgia arba neatsižvelgia (nurodo neatsižvelgimo priežastis). Pareiškėjo atstovas, ketinantis dalyvauti komisijos posėdyje, komisijos sekretoriui pateikia dokumentą, patvirtinantį, kad komisijos posėdyje ketinantis dalyvauti asmuo yra pareiškėjo vadovas arba asmuo, turintis teisę veikti pareiškėjo vardu.

Pirmasis posėdis sušaukiamas per 5 darbo dienas nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Galutinis posėdis sušaukiamas per 5 darbo dienas nuo komisijos narių paskutinių vertinimo anketų pateikimo dienos. Prireikus gali būti šaukiama ir daugiau posėdžių.

Komisijos nariams apie posėdį elektroniniu paštu ne vėliau kaip prieš 3 darbo dienas praneša komisijos sekretorius, kuris kartu su pranešimu komisijos nariams pateikia posėdžio darbotvarkės projektą ir medžiagą numatomais svarstyti klausimais. Informacija apie planuojamą posėdį taip pat skelbiama Ministerijos interneto svetainėje.

Komisijos narys, negalintis atvykti į posėdį, apie tai ne vėliau kaip prieš 1 darbo dieną iki komisijos posėdžio turi pranešti komisijos pirmininkui, išskyrus atvejus, kai to negali padaryti dėl objektyvių priežasčių.

Prireikus svarstyti klausimus skubos tvarka ir dėl objektyvių priežasčių nesant galimybės surengti posėdžio, komisijos sprendimai gali būti priimami remiantis visų komisijos narių apklausos, kuri atliekama nedelsiant, bet ne vėliau nei per 1 darbo dieną, elektroniniu paštu rezultatais. Tarp posėdžių einamieji klausimai gali būti aptariami ir komisijos narių nuomonė išreiškiama elektroniniu paštu.

24. Komisijos sekretorius, prieš pradėdamas registruoti paraiškas ir tikrinti jų atitiktį formaliesiems kriterijams, ir komisijos nariai, prieš gaudami bet kokią su konkursui pateiktų paraiškų vertinimu susijusią informaciją, privalo pasirašyti konfidencialumo pasižadėjimus (Nuostatų 5 priedas) užtikrinti konkurso informacijos konfidencialumą, viešai neskelbti ir neplatinti šios informacijos, taip pat nešališkumo deklaracijas (Nuostatų 6 priedas) dėl objektyvių sprendimų priėmimo, viešųjų ir privačių interesų konflikto vengimo.

Prieš posėdį konfidencialumo pasižadėjimą pasirašo ir komisijos posėdžiuose stebėtojų teisėmis dalyvaujantys pareiškėjų, kitų suinteresuotų asmenų atstovai (Nuostatų 7 priedas).

Jeigu yra aplinkybių, galinčių turėti įtakos priimant sprendimą, komisijos narys (-iai), prieš pradėdamas (-i) nagrinėti paraiškas, turi nusišalinti, prieš tai raštu arba elektroniniu paštu pranešęs (-ę) komisijos pirmininkui. Jeigu komisijos narys (-iai) nenusišalina, o vėliau dėl to kyla interesų konfliktas, jo (jų) vertinimo rezultatai laikomi negaliojančiais, o tokio komisijos nario vertintą projektą (-us) vertina pakaitinis komisijos narys.

Komisijos nariams pasirašius šiame punkte nurodytus dokumentus, komisijos pirmininkas trumpai supažindina komisijos narius su konkurso tikslais, numatoma darbo tvarka, paaiškina, kaip pildyti vertinimo anketą, į ką tikslinga atsižvelgti vertinant projektus, apžvelgia vertinimo ypatumus, kitas aplinkybes, atsako į komisijos narių klausimus.

25. Komisijos pirmininkas, narys ar komisijos sekretorius gali būti nušalinti nuo pareigų komisijoje Taisyklių 45 punkte nurodytais pagrindais.

26. Komisijos pirmininkas nuo pareigų komisijoje nušalinamas socialinės apsaugos ir darbo ministro sprendimu. Komisijos narys ar sekretorius nuo pareigų nušalinami komisijos pirmininko sprendimu. Sprendime nurodomas nušalinimo laikotarpis ir nušalinimo priežastys.

Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos pirmininkas, jo funkcijas atlieka komisijos pirmininko pavaduotojas. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos narys, jam paskirtas vertinti paraiškas komisijos pirmininkas perduoda įvertinti pakaitiniam komisijos nariui. Jei nušalinamas ar nusišalina komisijos sekretorius, jo funkcijas atlieka pakaitinis komisijos sekretorius.

27. Komisijos sprendimai priimami balsuojant posėdyje dalyvaujančių komisijos narių dviejų trečdalių balsų dauguma. Jei komisijos narių balsai pasiskirsto po lygiai, lemiamas yra komisijos pirmininko balsas, o jo nesant – komisijos pirmininko pavaduotojo balsas.

28. Komisijos sprendimai įforminami posėdžio protokolu, kuris elektroniniu būdu turi būti suderintas su komisijos nariais. Komisijos posėdžio protokolas komisijos nariams suderinti pateikiamas per 3 darbo dienas po įvykusio posėdžio. Komisijos nariai pastabas ir pasiūlymus dėl posėdžio protokolo pateikia per 2 darbo dienas nuo jo gavimo dienos. Su komisijos nariais suderintą protokolą pasirašo posėdžio pirmininkas ir sekretorius.

Protokolai įforminami vadovaujantis Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nuostatomis, reguliuojančiomis protokolo turinį, ir Dokumentų rengimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. liepos 4 d. įsakymu Nr. V-117 „Dėl Dokumentų rengimo taisyklių patvirtinimo“. Protokolai parengiami, suderinami su komisijos nariais, pasirašomi ir užregistruojami per 5 darbo dienas po posėdžio.

Komisijos narys turi teisę pareikšti atskirąją nuomonę, kuri pridedama prie protokolo.

29. Protokole nurodoma:

29.1. komisijos posėdžio data ir vieta, posėdžio protokolo numeris;

29.2. komisijos posėdžio pirmininkas, komisijos posėdžio sekretorius, posėdyje dalyvavę komisijos nariai ir kiti posėdyje dalyvavę asmenys;

29.3. komisijos posėdyje svarstyti projektai bei kiti posėdžio metu svarstyti klausimai;

29.4. projektų, kuriuos nutarta siūlyti atmesti, atmetimo argumentai, teisinis projektų atmetimo pagrindas;

29.5. informacija apie komisijos sprendimą siūlyti Ministerijos kancleriui skirti projektui finansavimą iš valstybės biudžeto lėšų. Jei finansavimas projektui skirtas nebuvo arba siūloma skirti mažiau lėšų, negu pareiškėjas prašė, protokole nurodomos tokio siūlymo priežastys ir jų pagrindimas;

29.6. komisijai nepritarus projektus vertinusių komisijos narių įvertinimui ar išvadai, protokole nurodomi objektyvūs argumentai, dėl ko nepritarta jų įvertinimui ar išvadai, ir tai, kad projektas perduodamas vertinti trečiajam komisijos nariui;

29.7. siūlytini finansuoti projektai ir siūlomos skirti valstybės biudžeto lėšos projektui įgyvendinti;

29.8. nefinansuotini projektai ir jų nefinansavimo pagrindimas;

29.9. projektai, kuriuos siūloma įtraukti į rezervinių projektų sąrašą;

29.10. sumažintų finansuotinų išlaidų pagrindimas;

29.11. balsavimo rezultatai, kartu nurodant ir informaciją apie kiekvieno komisijos posėdyje dalyvavusio komisijos nario balsavimą komisijos posėdyje svarstytais klausimais;

29.12. informacija apie galimą komisijos nario, sekretoriaus ir (ar) kitų su konkurso organizavimu susijusių asmenų interesų konfliktą;

29.13. kiti komisijos priimti sprendimai ir svarstyti klausimai;

29.14. kita, komisijos nuomone, svarbi posėdžio informacija ar informacija, kuri Nuostatuose numatytais atvejais privalo būti aptarta komisijos posėdžio protokole.

30. Komisijos posėdžio eiga fiksuojama garso įrašymo priemonėmis. Posėdžio garso įrašas perkeliamas į kompiuterinę laikmeną. Prieš pradedant daryti garso įrašą, apie tai komisijos posėdyje dalyvaujantys asmenys yra informuojami žodžiu. Įrašas pridedamas prie protokolo ir saugomas Ministerijoje Dokumentų saugojimo taisyklių, patvirtintų Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. gruodžio 28 d. įsakymu Nr. V-157 „Dėl Dokumentų saugojimo taisyklių patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklėje, patvirtintoje Lietuvos vyriausiojo archyvaro 2011 m. kovo 9 d. įsakymu Nr. V-100 „Dėl Bendrųjų dokumentų saugojimo terminų rodyklės patvirtinimo“, nustatytais terminais.

 

V Skyrius

PROJEKTŲ ATITIKTIES FORMALIESIEMS KRITERIJAMS VERTINIMAS IR PARAIŠKŲ ATMETIMO TVARKA BEI PAGRINDAI

 

31. Prieš komisijos pirmininkui paskirstant projektus komisijos nariams, komisijos sekretorius per 5 darbo dienas po paskutinės paraiškų pateikimo dienos įvertina projektų atitiktį formaliesiems kriterijams, patikrindamas, ar:

31.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris patenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

31.2. paraiška pateikta iki konkurso skelbime nurodytos paskutinės projektų pateikimo dienos;

31.3. paraiška atitinka Nuostatų 13 punkte nustatytus reikalavimus;

31.4. pareiškėjas nėra likviduojamas (pagal viešus Juridinių asmenų registro duomenis);

31.5. pareiškėjas nėra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui (pagal viešus Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos duomenis) daugiau nei 150 Eur;

31.6. pareiškėjas pateikė visus Nuostatų 15 punkte nurodytus dokumentus;

31.7. deklaracija užpildyta pagal nustatytą formą (Nuostatų 4 priedas);

31.8. pareiškėjas yra atsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir Nuostatuose nustatyta tvarka (pagal Ministerijos administracijos padalinių, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“, administruojančių konkursus, pateiktą informaciją);

31.9. pareiškėjas yra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokų, mokėjimo įsipareigojimus, viršijančius 150 Eur sumą;

31.10. nėra įsiteisėjusio teismo sprendimo, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir (ar) yra pasibaigęs Nuostatų 63 punkte numatytas trejų metų terminas;

31.11. paraiška ir kartu su ja pateikti dokumentai surašyti lietuvių kalba, pateikti dokumentų užsienio kalba vertimai, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 13 punkte;

31.12. pareiškėjo prašoma skirti suma nėra didesnė už Nuostatų 5 punkte nurodytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

31.13. tas pats pareiškėjas konkursui nėra pateikęs kelių turiniu tapačių paraiškų.

32. Jeigu kartu su paraiška nepateikti visi Nuostatų 15 punkte nurodyti privalomi pateikti dokumentai arba nepateikti užsienio kalba surašytų dokumentų vertimai į lietuvių kalbą, patvirtinti vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 13 punkte, komisijos sekretorius kreipiasi į pareiškėją, nurodydamas jam pateikti privalomus dokumentus per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos.

33. Nustatęs, kad tas pats pareiškėjas tam pačiam konkursui pateikė kelias turiniu tapačias paraiškas, komisijos sekretorius kreipiasi į pareiškėją ir nurodo per 3 darbo dienas nuo nurodymo gavimo dienos informuoti, kuri paraiška turėtų būti vertinama. Per nustatytą terminą pareiškėjui neinformavus komisijos sekretoriaus, vertinama ta paraiška, kuri pateikta vėliausiai. Paraiška, kurios nevertinti nurodė pareiškėjas, arba paraiška, kuri buvo pateikta anksčiau (jei pareiškėjas neinformavo, kurią paraišką vertinti), atmetama.

34. Paraiška atmetama, nevertinama ir lėšos projektui neskiriamos, jeigu paraiška ar pareiškėjas atitinka bent vieną iš šių kriterijų:

34.1. paraišką pateikė pareiškėjas, kuris nepatenka į Nuostatuose nurodytų subjektų, turinčių teisę teikti projektus, grupę;

34.2. paraiška pateikta po paskutinės projektų pateikimo dienos;

34.3. pareiškėjas per 3 darbo dienas nepateikė visų reikalaujamų dokumentų ir (ar) nepateikė paaiškinimų ir patikslinimų, ir (ar) nepateikė užsienio kalba surašytų dokumentų vertimų į lietuvių kalbą, patvirtintų vertėjo arba pareiškėjo vadovo ar jo įgalioto asmens, kaip numatyta Nuostatų 13 punkte;

34.4. paraiška neatitinka Nuostatų 13 punkte nustatytų reikalavimų;

34.5. pareiškėjas yra likviduojamas;

34.6. pareiškėjas yra neatsiskaitęs už ankstesniais metais iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautų lėšų panaudojimą Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų ir (ar) Europos Sąjungos lėšų naudojimo sutartyje ir Nuostatuose nustatyta tvarka;

34.7. yra įsiteisėjęs teismo sprendimas, kad iš Ministerijos, biudžetinių įstaigų, kurių savininko teises įgyvendina Ministerija, ir (ar) viešosios įstaigos „Jaunimo tarptautinio bendradarbiavimo agentūra“ gautas lėšas pareiškėjas yra panaudojęs ne pagal tikslinę paskirtį, ir nėra pasibaigęs Nuostatų 63 punkte numatytas trejų metų terminas;

34.8. pareiškėjas yra skolingas Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžetui daugiau nei 150 Eur, išskyrus atvejus, kai konkurso nuostatuose numatyta kitokia suma;

34.9. pareiškėjo prašoma skirti suma yra didesnė už Nuostatų 5 punkte nurodytą didžiausią vienam projektui galimą skirti valstybės biudžeto lėšų sumą;

34.10. pareiškėjas nėra įvykdęs mokesčių, išskyrus valstybinio socialinio draudimo įmokas, mokėjimo įsipareigojimų, viršijančių 150 Eur sumą.

35. Jeigu, vertinant gautą paraišką ir su ja pateiktus dokumentus, kyla neaiškumų, trūksta informacijos, galinčios turėti esminę įtaką vertinant projektą, komisijos narys elektroniniu paštu kreipiasi į komisijos sekretorių, prašydamas patikslinti pareiškėjo pateiktą informaciją, nurodydamas tokio prašymo motyvus. Komisijos sekretorius elektroniniu paštu nurodo pareiškėjui elektroniniu paštu pateikti patikslintą informaciją per 3 darbo dienas nuo šio nurodymo gavimo dienos. Pareiškėjo gali būti prašoma pateikti tik tą informaciją, kurios Ministerija negali gauti. Pareiškėjo negali būti prašoma pateikti nepagrįstai daug informacijos, kuri nebūtų svarbi vertinant projektus. Jeigu pareiškėjas per Ministerijos nustatytą terminą informacijos nepaaiškina ar nepatikslina, vertinama turima su projekto vertinimu susijusi informacija.

 

VI Skyrius

PARAIŠKŲ VERTINIMAS

 

36. Vertintinus projektus komisijos nariams paskirsto komisijos pirmininkas komisijos posėdyje. Vieną projektą vertina ne mažiau kaip 2 komisijos nariai. Jeigu vieną projektą vertino 2 komisijos nariai ir tarp vertinimo rezultatų yra daugiau kaip 15 balų skirtumas, sutampa komisijos narių to paties projekto vertinimo balai ir (ar) pateikiamas identiškas skirtų balų pagrindimas, vienas komisijos narys siūlo vertinamą projektą finansuoti, o kitas – ne, arba komisijos narių siūlomi skirti valstybės biudžeto asignavimai projektui įgyvendinti skiriasi daugiau nei 25 procentais, palyginti su kito paraišką vertinusio komisijos nario siūlymu, komisijos pirmininkas tokį projektą papildomai vertina pats arba paskiria papildomai įvertinti kitam komisijos nariui. Komisijos sekretorius projektų nevertina.

Projektai turi būti įvertinti per 10 darbo dienų nuo paskutinės nustatytos dokumentų pateikimo konkursui dienos. Komisijos pirmininkas, atsižvelgdamas į gautų projektų skaičių ir apimtį, gali terminą pratęsti iki 10 darbo dienų arba paraiškas paskirstyti vertinti iki paraiškų priėmimo termino pabaigos.

37. Komisijos nariai projektus vertina užpildydami vertinimo anketą, vadovaudamiesi joje nurodytais vertinimo kriterijais (Nuostatų 3 priedas). Vertinimo anketoje privalo būti pateiktas išsamus kiekvieno komisijos nario skirto balo pagrindimas. Jeigu komisijos nario siūlymu mažinamas pareiškėjo prašomas finansavimas, turi būti išsamiai pagrįstos to siūlymo priežastys.

38. Komisijos nariai turi įvertinti ir skirti balus už:

38.1. projekto atitiktį nustatytiems finansavimo prioritetams;

38.2. projekto tikslo, uždavinių ir trumpo aprašymo aiškumą, atitiktį konkurso tikslui;

38.3. projekto priemonių ir (ar) veiklų įgyvendinimo plane numatytų veiklų nuoseklumą, pagrįstumą, tinkamumą projekto tikslui bei uždaviniams pasiekti;

38.4. projekto sąmatos aiškumą, detalumą ir racionalumą, pagrįstumą, sąsają su veiklomis;

38.5. laukiamų rezultatų reikšmingumą, realumą, pagrįstumą;

38.6. pagrindinio (-ių) projekto vykdytojo (-ų) kvalifikaciją, patirtį ir gebėjimus, reikalingus projektui įgyvendinti. 

39. Galimas didžiausias paraiškai skirtinų balų skaičius – 60. Privaloma surinkti minimali balų suma – 35. Projektai, kurie nesurinko šiame punkte nustatytos minimalios balų sumos, nefinansuojami.

40. Projektai reitinguojami komisijos narių skirtų balų vidurkių mažėjimo tvarka. Rezervinių projektų sąraše esantys projektai reitinguojami Nuostatų 39 punkte nustatyta tvarka.

41. Užpildytas projekto vertinimo anketas komisijos nariai pateikia komisijos sekretoriui, kuris apibendrina projektų vertinimo rezultatus, parengdamas projektų vertinimo suvestinę, apskaičiuodamas projektus vertinusių komisijos narių kiekvienam projektui skirtų balų vidurkį, ir pateikia juos komisijai svarstyti. Jeigu projektą vertinti buvo pasitelktas trečias komisijos narys, projektui skiriamas balas yra artimiausius balus suteikusių komisijos narių balų vidurkis. Jeigu artimiausių balų negalima vienareikšmiškai nustatyti, skaičiuojamas pareiškėjui naudingesnių artimiausių balų vidurkis.

42. Komisijos posėdžio metu komisija, atsižvelgusi į komisijos narių vertinimus, išvadas bei siūlymus dėl projektų finansavimo ir įvertinusi projektų vertinimo suvestinėje pateiktus duomenis, kitą su projektais, jų vertinimu susijusią informaciją, pritaria arba nepritaria skirtų balų vidurkiui ir siūlomų skirti sumų projektams įgyvendinti vidurkiui, priima protokolinį sprendimą ir pateikia Ministerijos kancleriui siūlymus dėl lėšų skyrimo.

Jei, atlikus projektų vertinimą, sutampa kelių pareiškėjų projektams skirtų balų vidurkis ir neužtenka konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, pirmenybė teikiama tam projektui, kurio sąmatoje administravimui skirta lėšų dalis yra mažesnė. Projektas, kuriam neužteko konkursui įgyvendinti numatytų valstybės biudžeto lėšų, įtraukiamas į rezervinių projektų sąrašą. Lėšos rezervinių projektų sąraše esantiems projektams skiriamos Nuostatų 48 punkte nustatyta tvarka. 

Pakartotinai projektai turi būti įvertinti per laikotarpį, ne ilgesnį kaip 10 darbo dienų, pradedant skaičiuoti nuo vertintinų projektų pateikimo komisijos nariams dienos.

Vertindamas paraišką ir atsižvelgdamas į išlaidų pagrįstumą, komisijos narys vertinimo metu gali pasiūlyti mažinti tam tikroms išlaidoms numatytas lėšas arba jų neskirti, jei planuojamos išlaidos neatitinka Nuostatuose numatytų tikslų.

Komisija atrenka finansuotinus projektus, siūlo projektams skirti lėšų, atsižvelgdama į numatomas vykdyti veiklas ir planuojamo biudžeto pagrįstumą bei prašomą lėšų sumą, ir pateikia Ministerijos kancleriui pasiūlymus dėl lėšų skyrimo.

43. Jei komisija, įvertinusi projektų vertinimo suvestinę, vertinimo anketas, nusprendžia siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų, ji priima protokolinį sprendimą, kuriame nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti.

Komisijos sekretorius nedelsdamas, bet ne vėliau nei per 3 darbo dienas nuo komisijos sprendimo siūlyti Ministerijos kancleriui skirti dalį paraiškoje prašomų lėšų priėmimo dienos, elektroniniu paštu informuoja pareiškėją apie komisijos siūlomų skirti lėšų dydį, nurodo, kokias priemones (veiklas) ir (ar) išlaidas siūloma finansuoti, bei nurodo patvirtinti, kad pareiškėjas sutinka su siūloma skirti suma ir kad siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, ir pagal komisijos priimtą protokolinį sprendimą prašo patikslinti sąmatas ir (ar) veiklų planus.

Jei pareiškėjas sutinka su komisijos siūloma skirti suma, jis per 3 darbo dienas nuo pranešimo gavimo elektroniniu paštu dienos komisijai patvirtina, kad sutinka su siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose bei projekte numatytus tikslus, ir, atsižvelgdamas į komisijos rašte pateiktus nurodymus, pateikia patikslintą sąmatą ir (ar) veiklų planą.

Komisijai gavus pareiškėjo patvirtinimą, kad jis sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant Nuostatuose ir projekte numatytus tikslus, bei patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus, ne vėliau kaip kitą darbo dieną nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos šie dokumentai perduodami įvertinti komisijos nariams Nuostatuose nustatyta tvarka. Komisijos nariai patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus įvertina ir perduoda komisijos sekretoriui per 3 darbo dienas nuo patikslintų sąmatų ir (ar) veiklų planų gavimo dienos. Komisija posėdyje svarsto patikslintas sąmatas ir (ar) veiklų planus ir jiems pritaria arba nepritaria.

Pareiškėjui per šiame punkte nurodytą terminą nepatvirtinus, kad sutinka su komisijos siūloma skirti suma ir (ar) kad komisijos siūlomas priimti sprendimas skirti dalį lėšų neturės neigiamos įtakos įgyvendinant projekte bei Nuostatuose numatytus tikslus, ir (ar) nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, laikoma, kad jis nesutinka su komisijos siūloma skirti suma. Jei pareiškėjas nesutinka su komisijos priimtu sprendimu siūlyti Ministerijos kancleriui jam skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų arba jei komisija nepritaria pareiškėjo patikslintoms sąmatoms ir (ar) veiklų planams, projektui lėšų neskiriama ir jis įtraukiamas į nefinansuotinų projektų sąrašą.

44. Pasiūlymus dėl lėšų paskirstymo komisija pateikia Ministerijos kancleriui per 1 darbo dieną nuo posėdžio, kuriame priimtas sprendimas dėl projektų finansavimo siūlymų pateikimo Ministerijos kancleriui, protokolo pasirašymo ir užregistravimo dienos. Ministerijos kancleris per 5 darbo dienas nuo komisijos pasiūlymų gavimo dienos priima sprendimą dėl lėšų skyrimo projektams, kuris įforminamas Ministerijos kanclerio potvarkiu.  

45. Ministerijos kanclerio sprendime dėl lėšų skyrimo projektams nurodoma:

45.1. pagrindas finansuoti projektus arba jų nefinansuoti (teisės aktų nuostatos, komisijos protokolų duomenys);

45.2. finansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkį, prašomas sumas, skiriamas sumas;

45.3. rezervinių projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas, siūlomas skirti sumas;

45.4. nefinansuotinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, surinktų balų vidurkius, prašomas sumas;

45.5. atmestinų projektų sąrašas, nurodant pareiškėjus, jų juridinio asmens kodus, projektų pavadinimus, prašomas sumas;

45.6. pavedimas atsakingo už konkurso organizavimą Ministerijos administracijos padalinio vadovui užtikrinti tinkamą Nuostatų įgyvendinimą finansuojant projektus;

45.7. Ministerijos kanclerio sprendimo apskundimo tvarka.

46. Komisijos sekretorius perduoda SPPD patvirtintą Ministerijos kanclerio potvarkio kopiją, visus protokolinius komisijos sprendimus ir vertintas paraiškas.

47. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartis sudaroma tarp pareiškėjo ir SPPD per 15 darbo dienų nuo Ministerijos kanclerio sprendimo dėl lėšų skyrimo projektui priėmimo dienos. Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyse turi būti pateikta informacija, nurodyta Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2001 m. gegužės 14 d. nutarimu Nr. 543 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“, 61 punkte.

48. Nesudarius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 47 punkte nurodytą terminą, nutraukus sudarytą sutartį, SPPD teikia Ministerijai pasiūlymą panaikinti sprendimą projektui skirti lėšų. Pareiškėjui nesudarius Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties per Nuostatų 47 punkte nurodytą terminą, atsisakius dalies lėšų ar toliau vykdyti finansuojamą projektą, nutraukus sudarytą sutartį, taip pat Nuostatų 43 punkte numatytu atveju per nustatytą terminą nepatikslinus sąmatos ir (ar) veiklų plano, likusios nepanaudotos lėšos komisijos siūlymu ir Ministerijos kanclerio sprendimu eilės tvarka skiriamos įvertintiems projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše. Finansavimas projektams, esantiems rezervinių projektų sąraše, skiriamas neviršijant nepaskirstytų lėšų sumos. Rezerviniame sąraše esantiems projektams siūlant skirti dalį projektui įgyvendinti prašomų lėšų, sąmata ir (ar) veiklų planas tikslinami Nuostatų 43 punkte nurodyta tvarka. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo priimamas per 3 darbo dienas nuo komisijos siūlymo gavimo dienos.

49. Pareiškėjai raštu informuojami apie Ministerijos kanclerio priimtą sprendimą per 3 darbo dienas nuo šio sprendimo priėmimo dienos, pateikiant sprendimo dėl lėšų skyrimo išrašą. Pareiškėjai, kurių projektai buvo įrašyti į atmestinų ar nefinansuotinų projektų sąrašą, apie sprendimą informuojami raštu, nurodant atmetimo ar lėšų neskyrimo priežastis.

50. Informacija apie konkurso rezultatus per 1 darbo dieną nuo Ministerijos kanclerio potvarkio dėl lėšų skyrimo priėmimo dienos skelbiama Ministerijos interneto svetainės www.socmin.lt skilties „Konkursai“ dalyje „Projektų konkursai“ (http://www.socmin.lt/lt/konkursai/projektu-konkursai.html).

 

VII SKYRIUS

LĖŠŲ SKYRIMAS PROJEKTAMS, PROJEKTŲ VYKDYMAS IR KONTROLĖ

 

51. Lėšos projektams skiriamos iš valstybės biudžeto Ministerijai patvirtintų asignavimų programoms. Projektams vykdyti skirtos lėšos negali būti perkeliamos į kitus biudžetinius metus. Finansuojamos tik tinkamos finansuoti projektų vykdymo išlaidos. Tinkamos finansuoti projekto išlaidos turi būti tiesiogiai susijusios su projekte numatytomis veiklomis ir būtinos projektui vykdyti, pagrįstos projekto įgyvendinimo eiga, planu, išlaidų pobūdžiu ir kiekiu. Išlaidos laikomos tinkamomis finansuoti, jei jos patirtos ir apmokėtos nuo 2019 m. sausio 1 d. iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, tačiau ne vėliau kaip iki 2019 m. gruodžio 31 d. Tinkamos finansuoti išlaidos turi būti pagrįstos išlaidų apmokėjimą pagrindžiančiais dokumentais arba oficialiai patvirtintomis jų kopijomis. Pareiškėjas paslaugas ar prekes projektui vykdyti turi įsigyti ne didesnėmis, nei įprasta, rinkos kainomis, laikydamasis racionalaus lėšų naudojimo principo.

52. Pareiškėjai gautas valstybės biudžeto lėšas privalo laikyti specialiai šioms lėšoms atidarytoje sąskaitoje, įvertindami jų laikymo, naudojimo, saugojimo rizikos veiksnius, ir naudoti tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje bei patvirtintoje sąmatoje nurodytoms veikloms vykdyti. Palūkanas, gautas už banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas, pasibaigus ataskaitiniams metams, iki kitų metų sausio 5 d., pareiškėjai privalo pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą SPPD sąskaitą, nurodydami, kurių metų lėšos grąžinamos, programos ir priemonės kodą, finansavimo šaltinį, valstybės funkciją, ekonominės klasifikacijos straipsnį ir grąžinamą sumą.

Pareiškėjai atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais privalo vykdyti vadovaudamiesi Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 6.929 straipsniu ir kitais atsiskaitymus grynaisiais ir negrynaisiais pinigais reguliuojančiais teisės aktais.

Komisija turi teisę mažinti projektui įgyvendinti siūlomų skirti lėšų sumą, atsižvelgdama į sutrumpėjusį projekto įgyvendinimo laikotarpį, jeigu jis turi įtakos numatomoms vykdyti veikloms, jų apimčiai ir (ar) pareiškėjo prašomų lėšų dydžiui.

53. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos gali būti naudojamos tik valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir patvirtintoje lėšų sąmatoje nurodytai veiklai vykdyti. Savanoriškos veiklos organizavimo išlaidos kompensuojamos Lietuvos Respublikos savanoriškos veiklos įstatymo ir Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2011 m. liepos 14 d. įsakymu Nr. A1‑330 „Dėl Savanoriškos veiklos išlaidų kompensavimo sąlygų ir tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka.

Išlaidos darbo užmokesčiui, įskaitant socialinio draudimo įmokas ir įmokas į Garantinį fondą, turi sudaryti iki 90 procentų projektui skirtų lėšų. Įsigyjant su projekto veiklomis susijusias paslaugas ir prekes, privaloma vadovautis Europos socialinio fondo agentūros atlikta prekių ir paslaugų kainų rinkos analize.

54. Tinkamomis finansuoti laikomos šios išlaidos:

54.1. projekto administravimo išlaidos (ne daugiau kaip 20 procentų projektui įgyvendinti Ministerijos skirtų valstybės biudžeto lėšų):

54.1.1. projekto vadovo darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą;

54.1.2. koordinatoriaus darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą;

54.1.3. asmens, tvarkančio buhalterinę apskaitą, darbo užmokestis, įskaitant socialinio draudimo įmokas bei įmokas į Garantinį fondą (jei paslauga nėra perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

54.1.4. užmokestis už buhalterinės apskaitos paslaugas pagal paslaugų sutartį (jei paslauga perkama iš buhalterinės apskaitos paslaugas teikiančios įmonės (įstaigos) ar buhalterinės apskaitos paslaugas savarankiškai teikiančio asmens);

54.2. asmenų, vykdančių ir (ar) organizuojančių Nuostatų 10 punkte nurodytas veiklas, darbo užmokestis ir (ar) atlyginimas už suteiktas paslaugas (ne daugiau nei 70 procentų projektui įgyvendinti skirtų valstybės biudžeto lėšų):

54.2.1. darbuotojų / konsultantų darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos bei įmokos į Garantinį fondą;

54.2.2. psichologo ir (ar) teisininko darbo užmokestis ir socialinio draudimo įmokos bei įmokos į Garantinį fondą arba atlyginimas už suteiktas paslaugas, reikalingas SPC veiklai vykdyti;

54.3. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms paslaugoms, tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, įsigyti:

54.3.1. konsultantų kvalifikacijos tobulinimo išlaidos;

54.3.2. išlaidos komandiruotėms Lietuvoje, susijusioms su SPC veikla (kelionių bilietai, apgyvendinimas, dienpinigiai);

54.3.3. projekto sklaidos ir viešinimo išlaidos (viešinimo strategijos, logotipo sukūrimas, internetinis puslapis, skrajutės, lankstinukai, brošiūros);

54.3.4. patalpų, kuriose bus vykdoma SPC veikla, nuomos išlaidos;

54.3.5. ryšio paslaugų (interneto, fiksuotojo ir (ar) mobiliojo ryšio, pašto) išlaidos;

54.3.6. transporto paslaugų (automobilio be vairuotojo nuoma) išlaidos;

54.3.7. išlaidos projektui įgyvendinti reikalingoms prekėms (pvz., kanceliarinėms priemonėms, įrangai, inventoriui, maisto produktams ir nealkoholiniams gėrimams, kurie skirti susitikimams ir mokymams), tiesiogiai susijusioms su projekto veiklomis ir būtinoms projektui įgyvendinti, išskyrus ilgalaikį materialųjį turtą, nurodytą Nuostatų 55.3 papunktyje, įsigyti;

54.4. kitos tiesiogiai su projektu susijusios, pagrįstos ir būtinos projektui įgyvendinti išlaidos, pavyzdžiui:

54.4.1. išlaidos savanoriškai veiklai organizuoti;

54.4.2. išlaidos mokesčiams už bankų, kitų kredito ar mokėjimo įstaigų suteiktas piniginių lėšų pervedimo paslaugas;

54.4.3. komunalinių paslaugų išlaidos;

54.4.4. transporto išlaikymo išlaidos (degalai, tepalai);

54.4.5. leidybos (susijusios su specializuotos kompleksinės pagalbos viešinimu ir (ar) koordinavimu) išlaidos;

54.4.6. su asmens duomenų apsauga susijusios išlaidos.        

55. Tikslinės valstybės biudžeto lėšos negali būti naudojamos:

55.1. pareiškėjo ar kitų asmenų įsiskolinimams padengti;

55.2. investiciniams projektams finansuoti, pastatų statybai, rekonstrukcijai, kapitaliniam bei einamajam remontui, išperkamajai nuomai;

55.3. ilgalaikiam materialiajam ir nematerialiajam turtui, kurio vertė 500 eurų ir didesnė, įsigyti, kaip tai reglamentuoja Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2009 m. birželio 10 d. nutarimas Nr. 564 „Dėl minimalios ilgalaikio materialiojo turto vertės nustatymo ir Ilgalaikio turto nusidėvėjimo (amortizacijos) minimalių ir maksimalių ekonominių normatyvų viešojo sektoriaus subjektams sąrašo patvirtinimo“;

55.4. tarptautinių komandiruočių išlaidoms apmokėti;

55.5. kitoms su projekto įgyvendinimu nesusijusioms išlaidoms apmokėti.

56. Norėdamas patikslinti sąmatą, pareiškėjas pagrįstą prašymą kartu su lyginamąja tikslinamų projekto išlaidų sąmata turi raštu pateikti SPPD. Pareiškėjas gali teikti prašymą tikslinti tik dar nepatirtas išlaidas, išskyrus atvejus, kai tinkamos finansuoti išlaidos sumažėjo.

Apie leidimą tikslinti sąmatą SPPD pareiškėją informuoja raštu. Prašymai tikslinti prašymą teikiami vieną kartą per ketvirtį, bet ne vėliau kaip likus 10 darbo dienų iki kito ketvirčio pradžios. Vėliau pateikti prašymai nenagrinėjami.

57. Pareiškėjas privalo raštu informuoti ministeriją ir SPPD, jei vykdoma ar numatoma vykdyti pareiškėjo reorganizacija, ir pateikti dokumentus bei informaciją, kurie pagrįstai įrodytų, kad po reorganizacijos veiksiantis juridinis asmuo, perimantis pareiškėjo teises ir pareigas, bus pajėgus tinkamai vykdyti projekto veiklas.

58. Pareiškėjas privalo informuoti ministeriją ir SPPD apie projekto veiklų vykdymo nutraukimą ar sustabdymą. Gavęs tokį pranešimą, SPPD sustabdo valstybės biudžeto lėšų pervedimą projektui. Pareiškėjui pašalinus šiame punkte nurodytas priežastis, atnaujinus veiklos vykdymą ir apie tai pranešus SPPD, atnaujinamas sustabdytas valstybės biudžeto lėšų pervedimas.

59. Pareiškėjas privalo:

59.1. projektą įgyvendinti iki valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje numatytos dienos, bet ne vėliau kaip iki einamųjų metų gruodžio 31 d.;

59.2. kiekvienam ketvirčiui pasibaigus, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 5 dienos, o pasibaigus metams – iki kitų metų sausio 5 d. SPPD pateikti atitinkamai ketvirtines ir metines projekto veiklos ataskaitas bei finansines ataskaitas pagal socialinės apsaugos ir darbo ministro arba SPPD patvirtintas formas. Prie projekto veiklos ataskaitos gali būti pridedama turima su projekto įgyvendinimu susijusi rašytinė ir (ar) vaizdinė medžiaga;

59.3. ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. grąžinti nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir palūkanas, gautas už šias banke, kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje laikomas valstybės biudžeto lėšas, pervesti į valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nurodytą banko sąskaitą;

59.4. spaudos darbuose (skrajutėse, lankstinukuose, brošiūrose ir kt.) nurodyti lėšų šaltinį, įgyvendinamo projekto pavadinimą ir išleidimo metus (pagal galimybes);

59.5. viešinti SPC veiklą bei teikiamą specializuotą kompleksinę pagalbą, kad tikslinės grupės ir visuomenė daugiau sužinotų apie SPC ir jo veiklos rezultatus, nurodydamas projekto lėšų šaltinį;

59.6. įgyvendindamas projektą, pasiekti vertinimo kriterijų reikšmes, nustatytas Specializuotos pagalbos centrų programoje, patvirtintoje Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro, Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2011 m. gruodžio 19 d. įsakymu Nr. A1-534/V-1072/1V-931 „Dėl Specializuotos pagalbos centrų programos patvirtinimo“:

59.6.1. smurtą artimoje aplinkoje patyrusių asmenų, gavusių pagalbą SPC, dalis nuo visų asmenų, patyrusių smurtą, – 100 proc.;

59.6.2. smurtą artimoje aplinkoje patyrusių asmenų, gavusių pagalbą SPC, skaičius – 14 000.

60. Pareiškėjas, teikdamas SPPD ketvirčio ir metinę veiklos ataskaitas, privalo pateikti duomenis apie vykdytas projektų veiklas:

60.1. per atsiskaitomąjį laikotarpį užregistruotų smurtą artimoje aplinkoje patyrusių asmenų skaičius (skirtingose savivaldybėse): 

60.1.1. apie kuriuos SPC pranešė policija, kiek iš jų nepilnamečių (liudininkai, smurtą patyrę):

60.1.1.1. asmenys, kurie atsisakė pasiūlytos pagalbos;

60.1.1.2. asmenys, su kuriais nepavyko susisiekti;

60.1.2. kurie į SPC kreipėsi savarankiškai, kiek iš jų nepilnamečių (liudininkai, smurtą patyrę);

60.2. specializuotą kompleksinę pagalbą gavusių asmenų skaičius, kiek iš jų neįgaliųjų (skirtingose savivaldybėse);

60.3. SPC suteiktos pagalbos rūšis (psichologinė, teisinė, informavimo ir konsultavimo, tarpininkavimo ir atstovavimo, kt.);

60.4. pakartotinio kreipimosi į SPC atvejai: jei informacija gauta iš policijos ir jei smurtą artimoje aplinkoje patyręs asmuo kreipėsi savarankiškai;

60.5. smurtą patyrusių asmenų, užregistruotų per atsiskaitomąjį laikotarpį ir gavusių pagalbą, šeiminė padėtis, amžius, lytis;

60.6. projektą vykdančių darbuotojų skaičius ir pareigybės.

61. SPPD konsultuoja pareiškėjus projektų administravimo klausimais.

62. SPPD tikrina, ar valstybės biudžeto lėšų projektui įgyvendinti gavęs pareiškėjas laikosi Nuostatų reikalavimų ir valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje nustatytų įsipareigojimų, SPPD nustatyta tvarka.

63. SPPD, nustatęs ar turėdamas pagrįstų įtarimų, kad pareiškėjas netinkamai vykdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties reikalavimus ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, reikalavimus, apie tai raštu informuoja pareiškėją ir sustabdo valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymą. Pareiškėjas, pašalinęs nustatytus veiklos trūkumus, raštu informuoja SPPD apie tolesnį pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, nustatytus reikalavimus, kartu pateikia tai patvirtinančius įrodymus. Jei pareiškėjas per 2 darbo dienas nuo nustatytų veiklos trūkumų pašalinimo dienos neinformuoja SPPD apie pasirengimą tinkamai vykdyti Nuostatuose, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartyje ir (arba) galiojančiuose teisės aktuose, turinčiuose esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, nustatytus reikalavimus, SPPD privalo vienašališkai nutraukti valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, apie tai pareiškėją įspėjęs prieš 10 darbo dienų.

SPPD nustačius, kad pareiškėjas skirtas valstybės biudžeto lėšas panaudojo ne pagal paskirtį, pareiškėjas privalo nepanaudotas ar netikslingai panaudotas projektui įgyvendinti skirtas lėšas ir už šias banke, kitose kredito ar mokėjimo įstaigose laikomas valstybės biudžeto lėšas gautas palūkanas grąžinti SPPD per jo nustatytą laikotarpį, bet ne vėliau kaip iki kitų metų sausio 5 d. Negrąžintos valstybės biudžeto lėšos išieškomos Lietuvos Respublikos civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka. Pareiškėjas praranda teisę teikti paraiškas ir gauti finansavimą pagal visas Ministerijos programas trejus metus nuo teismo sprendimo, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos valstybės biudžeto lėšos, įsiteisėjimo dienos.

64. SPPD nutraukia valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį su pareiškėju ir skirtos lėšos grąžinamos, jei:

64.1. SPPD nustato, kad skirtos lėšos naudojamos ne pagal paskirtį;

64.2. SPPD nustato esminių Nuostatų, valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties ir (arba) galiojančių teisės aktų, turinčių esminę reikšmę vykdant valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, pažeidimų;

64.3. vadovaujantis Nuostatų 63 punktu, sustabdomas valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutarties vykdymas;

64.4. paaiškėja, kad deklaracijoje buvo pateikta klaidinga ar melaginga informacija, pareiškėjas, sudarius valstybės biudžeto lėšų naudojimo sutartį, įgyja likviduojamo juridinio asmens statusą arba įsiteisėja teismo sprendimas, kuriuo Ministerijai iš pareiškėjo priteisiamos neteisėtai (ne pagal paskirtį) panaudotos lėšos.

65. SPPD apibendrintas kiekvieno metų ketvirčio projektų vykdymo ataskaitas, išvadas bei pasiūlymus dėl projektų įgyvendinimo pateikia Ministerijai kas ketvirtį, iki kito ketvirčio pirmo mėnesio 17 d., o metinę projektų įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo tinkamumo ataskaitą – iki kitų kalendorinių metų sausio 20 d.

 

IX SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

66. Pareiškėjas turi viešinti projektą, kad projekto tikslinė (-ės) grupė (-ės) ir visuomenė daugiau sužinotų apie projekto tikslus, įgyvendinimo eigą ir jo rezultatus. Viešindamas projektą, pareiškėjas turi nepažeisti viešosios tvarkos, laikytis teisės aktų nustatytos tvarkos bei nurodyti, kad projektui lėšų skyrė Ministerija.

67. Už informacijos ir su projektu bei jo įgyvendinimu susijusių duomenų tikslumą, teisėtumą, gautų lėšų buhalterinės apskaitos tvarkymą atsako pareiškėjas. Dokumentus, susijusius su projektu bei jo įgyvendinimu (paraiška, buhalterinės apskaitos dokumentai ir kt.), pareiškėjas privalo tvarkyti ir saugoti dokumentų tvarkymą ir saugojimą reguliuojančių teisės aktų nustatyta tvarka, taip pat SPPD ir (ar) Ministerijos reikalavimu pateikti konkursui pateiktų dokumentų bei su projekto įgyvendinimu susijusių dokumentų originalus ir (ar) patvirtintas jų kopijas.

68. Ministerijos kanclerio sprendimas dėl projekto finansavimo gali būti pakeistas ar pripažintas netekusiu galios atsižvelgiant į SPPD pateiktą metinę atitinkamos priemonės įgyvendinimo ataskaitą ir (ar) į tai, ar lėšos tinkamai panaudotos, ir (ar) pasikeitus teisės aktams, kuriais remiantis skiriami Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimai atitinkamam konkursui, taip pat Ministerijai arba teismui patenkinus pareiškėjo skundą ir pakartotinai Taisyklėse nustatyta tvarka įvertinus šio pareiškėjo paraišką.

69. Pareiškėjas, kuris yra perkančioji organizacija, vykdydamas pirkimą, privalo vadovautis Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymu.

70. Ministerijos veiksmai ir neveikimas, Ministerijos kanclerio sprendimas dėl lėšų skyrimo gali būti skundžiami Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymo ir Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka.

71. Ministerija ir SPPD neprisiima atsakomybės, jei dėl projekte nurodytų klaidingų kontaktinių duomenų (adreso, telefono, fakso numerio, elektroninio pašto adreso ir kt.) pareiškėjo nepasiekia laiškai arba su pareiškėju negalima susisiekti kitu būdu.

72. Ministerija ir SPPD turi teisę atlikti projekto įgyvendinimo ir lėšų panaudojimo teisingumo bei tikslingumo auditą.

73. Ministerija savo interneto svetainėje skelbia bendrą visiems projektams įgyvendinti konkrečiais metais skirtą lėšų sumą.

74. Ministerija savo interneto svetainėje pagal SPPD pateiktą formą skelbia apibendrintas atitinkamų priemonių / konkursų įgyvendinimo ataskaitas.

75. Konkurso organizavimo dokumentai saugomi Nuostatų 30 punkte nustatyta tvarka.

_____________________