LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSŲ MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR GRĄŽINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO

 

2016 m. gegužės 26 d. Nr. 1K-213

Vilnius

 

Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ 23 punktu,

tvirtinu Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašą (pridedama).

 

 

 

Finansų ministras                                                                                                        Rimantas Šadžius


 

PATVIRTINTA

Lietuvos Respublikos finansų

ministro 2016 m. gegužės 26 d.

įsakymu Nr. 1K-213   

 

DOTACIJŲ SAVIVALDYBĖMS SKYRIMO IR GRĄŽINIMO TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

 

 

1.  Dotacijų savivaldybėms skyrimo ir grąžinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamų projektų (toliau – projektas), įgyvendinamų pagal 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, patvirtintą 2014 m. rugsėjo 8 d. Europos Komisijos įgyvendinimo sprendimu, kuriuo patvirtinami tam tikri „2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos“ elementai, kad, siekiant investicijų į ekonomikos augimą ir darbo vietų kūrimą tikslo, iš Europos regioninės plėtros fondo, Sanglaudos fondo, Europos socialinio fondo ir specialaus asignavimo Jaunimo užimtumo iniciatyvai būtų teikiama parama Lietuvai (apie nurodytą sprendimą Europos Komisija pranešė dokumentu Nr. C(2014) 6397), savivaldybių nuosavų lėšų indėlio, kuris turi būti naudojamas projekto tinkamoms finansuoti išlaidoms apmokėti, finansavimo skiriant dotacijas, šių dotacijų grąžinimo tvarką ir grąžintinos sumos nustatymo metodiką.

2.  Apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą, taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. birželio 4 d. nutarimu Nr. 528 „Dėl atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų, įgyvendinant 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programą“ (toliau – Atsakomybės ir funkcijų paskirstymo tarp institucijų taisyklės), ir 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. spalio 3 d. nutarimu Nr. 1090 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos administravimo taisyklių patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

DOTACIJOS SKYRIMAS

 

3.  Paraišką finansuoti iš ES struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą (toliau – paraiška) pateikusi įgyvendinančiajai institucijai, ne vėliau kaip per 14 dienų savivaldybės administracija Uždarajai akcinei bendrovei „Viešųjų investicijų plėtros agentūra“ (toliau – UAB VIPA) pateikia jos nustatytos ir su Lietuvos Respublikos finansų ministerija (toliau – Finansų ministerija) suderintos formos prašymą skirti dotaciją.

4UAB VIPA per 20 dienų nuo prašymo skirti dotaciją gavimo dienos įvertina, ar savivaldybei gali būti skiriama dotacija pagal Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 „Dėl 2014–2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programos priedo patvirtinimo“ 21 punkte nurodytus reikalavimus, jeigu valstybės pagalbos teikimas numatytas projektų finansavimo sąlygų apraše, kreipiasi į įgyvendinančiąją instituciją dėl projekto atitikties valstybės pagalbos taisyklėms ir, gavusi atsakymą (įgyvendinančioji institucija informaciją UAB VIPA pateikia ne vėliau kaip per 5 dienas nuo UAB VIPA prašymo gavimo dienos), priima išvadą skirti (neskirti) dotaciją (-os). Jei priimama išvada skirti dotaciją, UAB VIPA ją pateikia Finansų ministerijai.  

5.  Finansų ministerija, vadovaudamasi UAB VIPA pateikta išvada skirti dotaciją, priima sprendimą skirti dotaciją ne vėliau kaip per 10 dienų nuo išvados skirti dotaciją gavimo dienos. Apie priimtą sprendimą arba motyvuotą paaiškinimą, jei sprendimas nepriimamas, Finansų ministerija informuoja UAB VIPA per 3 dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

6.  Apie priimtą sprendimą skirti (neskirti) dotaciją (-os) kartu su motyvuotu paaiškinimu, jei dotacija neskiriama, UAB VIPA ne vėliau kaip per 5 dienas nuo informacijos iš Finansų ministerijos gavimo dienos arba UAB VIPA išvados neskirti dotacijos priėmimo dienos raštu informuoja savivaldybės administraciją ir įgyvendinančiąją instituciją.

7.  Sutartį dėl dotacijos skyrimo (toliau – Sutartis) UAB VIPA ir savivaldybės administracija pasirašo, kai įgyvendinančioji institucija per 2014–2020 metų ES struktūrinių fondų posistemį (toliau – SFMIS2014) ir (arba) raštu informuoja UAB VIPA apie priimtą sprendimą finansuoti projektą. UAB VIPA pagal su Finansų ministerija suderintą formą ne vėliau kaip per 7 dienas nuo informacijos iš įgyvendinančiosios institucijos gavimo dienos parengia ir savivaldybės administracijai pateikia sutarties projektą, nurodydama pasiūlymo pasirašyti sutartį galiojimo terminą, kuris turi būti ne trumpesnis nei 14 dienų. Savivaldybės administracijai per UAB VIPA nustatytą pasiūlymo galiojimo terminą nepasirašius Sutarties, pasiūlymas pasirašyti Sutartį netenka galios.

8.  Sutartyje nurodoma konkreti savivaldybei skiriama dotacijos suma, jos išmokėjimo tvarka, sąlygos, kurių neįvykdžius dotacija ar jos dalis turi būti grąžinama, dotacijos grąžinimo tvarka, Sutarties keitimo ir nutraukimo sąlygos.

9Informaciją apie pasirašytą Sutartį UAB VIPA savo interneto puslapyje paskelbia per 7 dienas nuo Sutarties pasirašymo dienos.

10.  Didžiausia galima skirti dotacijos suma negali viršyti savivaldybei tenkančios projekto tinkamų finansuoti išlaidų nuosavų lėšų dalies, iš jos atskaičius numatomas gauti grynąsias pajamas, apskaičiuotas vadovaujantis Projektų administravimo ir finansavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2014 m. spalio 8 d. įsakymu Nr. 1K-316 „Dėl projektų administravimo ir finansavimo taisyklių patvirtinimo“. Numatomos gauti grynosios pajamos proporcingai atimamos iš pripažintų tinkamomis finansuoti išlaidų, apmokamų iš projekto vykdytojo lėšų, sumos pirmiausia atimant numatomų gauti grynųjų pajamų sumą iš privačių lėšų ir kitų viešųjų lėšų ir tik jeigu numatomų gauti grynųjų pajamų suma viršija privačias ir kitas viešąsias lėšas, atimant likusią pajamų sumą iš savivaldybės biudžeto lėšų.

11.  UAB VIPA pagal sudarytas Sutartis negali prisiimti daugiau įsipareigojimų skirti dotacijas, negu šiam tikslui skirta asignavimų valstybės biudžete.

12Jei padidėja projekto tinkamų finansuoti išlaidų suma, savivaldybės administracija dėl papildomos dotacijos gali kreiptis į UAB VIPA Aprašo 3–11 punktuose nustatyta tvarka.

 

III SKYRIUS

DOTACIJOS IŠMOKĖJIMAS

 

13. Įgyvendinančioji institucija gautą iš savivaldybės administracijos mokėjimo prašymų teikimo grafiką pateikia per SFMIS2014 arba raštu UAB VIPA.

14. Įgyvendinančioji institucija, patvirtinusi mokėjimo prašymą ir (arba) paraišką asignavimų valdytojui, per SFMIS2014 informuoja UAB VIPA apie mokėjimo prašyme pripažintų tinkamų finansuoti išlaidų sumą, tenkančią savivaldybei. Gavusi šią informaciją UAB VIPA per 5 dienas patvirtina dotacijos lėšomis mokėtiną sumą, apskaičiavusi ją pagal įgyvendinančiosios institucijos patvirtintų tinkamų finansuoti išlaidų sumai tenkančią iš dotacijos finansuojamų nuosavų lėšų dalį, ir pateikia paraišką asignavimų valdytojui – Finansų ministerijai.

15. Jeigu įgyvendinant projektą nustatoma netinkamų finansuoti išlaidų, kurios jau buvo apmokėtos, apie netinkamų finansuoti išlaidų sumą ir jai tenkančią savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalį įgyvendinančioji institucija ne vėliau kaip per 5 dienas nuo sprendimo dėl lėšų grąžinimo įsigaliojimo dienos informuoja UAB VIPA. Netinkamų finansuoti išlaidų suma, tenkanti iš dotacijos finansuojamų nuosavų lėšų daliai, išskaičiuojama iš kitos mokamos dotacijos sumos arba grąžinama. Išmokama dotacijos suma negali viršyti savivaldybei tenkančios pripažintų deklaruotinomis Europos Komisijai išlaidų nuosavų lėšų dalies, iš jos atskaičius numatomas gauti grynąsias pajamas.

16. Per 5 dienas nuo paraiškos asignavimų valdytojui iš UAB VIPA gavimo                  dienos Finansų ministerijos Europos Sąjungos struktūrinės paramos valdymo                      departamentas patikrina gautą paraišką asignavimų valdytojui ir, jei ji                                             tinkamai parengta, informuoja Finansų ministerijos Ekonomikos departamentą, kuris parengia ir Finansų ministerijos Valstybės iždo departamentui (toliau – Valstybės iždo departamentas) pateikia

mokėjimo paraišką dėl dotacijos lėšų pervedimo savivaldybei. Lėšas pagal mokėjimo paraiškas Valstybės iždo departamentas išmoka vadovaudamasis Valstybės biudžeto lėšų iš valstybės iždo sąskaitos išdavimo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos finansų ministro 2000 m. liepos 21 d. įsakymu Nr. 195 „Dėl Valstybės biudžeto lėšų išdavimo iš valstybės iždo sąskaitos taisyklių patvirtinimo“.

 

IV SKYRIUS

DOTACIJOS GRĄŽINIMAS

 

17. Įgyvendinus projektą, grąžintiną dotacijos sumą nustato UAB VIPA vadovaudamasi Aprašo priede nustatyta vertinimo metodika. Savivaldybės administracija ne vėliau kaip per 14 dienų po projekto įgyvendinimo dienos pateikia UAB VIPA dokumentus, kuriais pagrindžiamas kriterijų reikšmių pasiekimas, ir Aprašo priede nurodytą informaciją. Atlikusi savivaldybės ir projekto atitikties Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. lapkričio 26 d. nutarimo Nr. 1326 22 punkte nustatytiems kriterijams vertinimą, UAB VIPA per 20 dienų nuo pagrindimo dokumentų gavimo dienos priima sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos dydžio ir jos grąžinimo grafiko ir apie tai per 5 dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja raštu savivaldybės administraciją ir Finansų ministeriją.           

18. Bendra grąžintina dotacijos suma negali viršyti visos projektui įgyvendinti išmokėtos dotacijos sumos.

19. Dotacija grąžinama du kartus per metus pradedant ją grąžinti ateinančiais metais po susitarimo dėl Sutarties pakeitimo, kuriame nustatomas dotacijos grąžinimo grafikas, pasirašymo dienos iki einamųjų metų birželio 30 dienos ir gruodžio 10 dienos.

20. Grąžinamos dotacijos lėšos pervedamos į Finansų ministerijos sąskaitą, o iš jos ne vėliau kaip per 5 dienas nuo lėšų grąžinimo dienos pervedamos į valstybės iždo sąskaitą, iš kurios dotacijos lėšos buvo išmokėtos.

21. Jeigu įgyvendinus projektą nustatoma netinkamų finansuoti išlaidų, įgyvendinančioji institucija apie netinkamų finansuoti išlaidų sumą ir jai tenkančią savivaldybės nuosavų lėšų indėlio dalį informuoja UAB VIPA per SFMIS2014. UAB VIPA, jeigu yra priimtas sprendimas dėl dotacijos grąžintinos sumos dydžio, patikslina grąžinimo grafiką, atitinkamai padidindama dotacijos grąžintiną sumą. Jeigu sprendimas dėl dotacijos grąžintinos sumos dydžio nebuvo priimtas, administruojanti įstaiga priima sprendimą dėl dotacijos grąžintinos sumos, susijusios su nustatytomis netinkamomis finansuoti išlaidomis, dydžio ir grąžinimo grafiko ir apie tai per 5 dienas nuo sprendimo priėmimo dienos informuoja raštu savivaldybės administraciją.

23. Jeigu UAB VIPA nustato, kad finansiniai įsipareigojimai, susiję su dotacijos grąžinimu, yra nevykdomi ilgiau negu 30 dienų, apie tai ji raštu informuoja savivaldybės administraciją ir numato papildomą ne ilgesnį kaip 30 dienų dotacijos grąžinimo terminą. Jeigu ir po papildomo termino savivaldybės administracija negrąžina dotacijos, UAB VIPA imasi veiksmų dėl lėšų išieškojimo, vadovaudamasi mutatis mutandis Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. gegužės 30 d. nutarimu Nr. 590 „Dėl Finansinės paramos ir bendrojo finansavimo lėšų grąžinimo į Lietuvos Respublikos valstybės biudžetą taisyklių patvirtinimo“.

_______________

 

 

Dotacijų skyrimo savivaldybėms tvarkos aprašo

priedas

 

GRĄŽINTINOS DOTACIJOS SUMOS NUSTATYMO METODIKA

 

Vertinimo kriterijus

Kriterijaus paaiškinimai ir reikšmė

 

Kriterijaus reikšmingumas*

1.  Projekto poveikis savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidų sumažėjimui arba pajamų padidėjimui

Savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidoms priskiriamos darbo užmokesčio, energinių išteklių, eksploatacinės, kanceliarinės, prekių, paslaugų pirkimo išlaidos ir kitos kasmet patiriamos veiklos išlaidos (neįskaitant išlaidų ilgalaikiam turtui įsigyti), kurių patyrimas yra tiesiogiai susijęs su įgyvendinamu iš Europos Sąjungos (toliau – ES) struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamu projektu (toliau – projektas), tačiau neapima paties projekto išlaidų. Pajamos apima bet kokias savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų gaunamas pajamas, kurios tiesiogiai susijusios su įgyvendinamu projektu. Vertinant išlaidų sumažėjimą arba pajamų padidėjimą apskaičiuojamos grynosios pajamos, kurios yra lygios dėl projekto įgyvendinimo padidėjusių pajamų ir sumažėjusių išlaidų skirtumui.

Jeigu projektui įgyvendinti buvo rengiamas investicijų projektas, vadovaujantis viešosios įstaigos Centrinės projektų valdymo agentūros patvirtinta Investicijų projektų, kuriems siekiama gauti finansavimą iš ES struktūrinės paramos ir/ar valstybės biudžeto lėšų, rengimo metodika (skelbiama interneto puslapiuose www.finmin.lrv.lt ir www.ppplietuva.lt skiltyje „Teisinė ir metodinė informacija“), pajamų ir išlaidų pokyčiai vertinami pagal pateiktą investicijų projekto informaciją. Jeigu investicijų projektas nebuvo rengiamas, kriterijus vertinamas pagal savivaldybės administracijos pateiktą informaciją apie prognozuojamus išlaidų ir pajamų srautus 5 metų laikotarpiui įgyvendinus projektą.

 

Jei įgyvendinus projektą nepasiekiamas savivaldybės ir (arba) jos įmonių ar įstaigų išlaidų sumažėjimas ir (arba) nepasiekiamas pajamų padidėjimas, t. y. bendrai grynųjų pajamų padidėjimas, tiesiogiai susijęs su įgyvendinamu projektu, tai grąžintina dotacijos suma nustatoma taip:

·          jei grynosios pajamos padidėja 95 proc. ar daugiau, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 75 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 95 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 20 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 50 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 75 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 40 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 25 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 50 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 60 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 25 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 80 proc. koeficientas;

·          jei grynosios pajamos padidėja 0 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 5 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

 

20 proc.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.  Darbo vietų kūrimas ir privačių investicijų pritraukimas

Dotaciją administruojanti įstaiga sprendimą dėl grąžintinos dotacijos sumos priima įvertinusi projekto pabaigos metais:

a) projekto prisidėjimą prie privačių investicijų pritraukimo.

Privačios investicijos – privačių juridinių asmenų materialusis, nematerialusis ir finansinis turtas, kuris investuojamas siekiant iš investavimo objekto gauti pelno (pajamų), socialinį rezultatą (švietimo, kultūros, mokslo, sveikatos ir socialinės apsaugos bei kitose panašiose srityse) arba užtikrinti valstybės funkcijų įgyvendinimą. Taip pat įskaičiuojamos ir planuojamos pritraukti privačios investicijos, jeigu yra pasirašyti konkretūs susitarimai su privačiais investuotojais.

Savivaldybės administracija turi pagrįsti, kaip įgyvendinus projektą prisidėta prie privačių investicijų pritraukimo. Įgyvendinus projektą, grąžintinų lėšų dydis nustatomas remiantis faktiniu kiekybinių rodiklių reikšmių pasiekimu:

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 25 proc. ir daugiau projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 15 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 25 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 20 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 10 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 15 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 40 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro 5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 10 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 60 proc. koeficientas;

·          jei pritrauktų privačių investicijų suma sudaro daugiau kaip 0 proc., bet ne daugiau kaip 5 proc. projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 80 proc. koeficientas;

·          jei įgyvendinus projektą privačių investicijų nepritraukiama, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

 

10 proc.

b) projekto prisidėjimą prie naujų darbo vietų kūrimo.

Į šio rodiklio vertinimą neįskaičiuojamos projekto veikloms vykdyti naujai sukurtos darbo vietos. Darbo vietos gali būti visos darbo dienos, ne visos darbo dienos arba sezoninės. Sezoninės ir ne visos darbo dienos darbo vietos turi būti konvertuojamos į visos darbo dienos ekvivalentus.

Savivaldybės administracija turi pagrįsti, kaip įgyvendinus projektą prisidėta prie naujų darbo vietų sukūrimo. Įgyvendinus projektą, grąžintinų lėšų dydis nustatomas remiantis faktiniu kiekybinių rodiklių reikšmių pasiekimu:

·          jei projekto įgyvendinimo metu  sukuriama daugiau nei 1,25 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama 1 darbo vieta ar daugiau, bet ne daugiau kaip 1,25 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 20 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu  sukuriama 0,75 ar daugiau darbo vietų, bet ne daugiau kaip 1 darbo vieta už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 40 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu  sukuriama 0,5 ar daugiau darbo vietų, bet ne daugiau kaip 0,75 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 60 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu sukuriama daugiau kaip 0 darbo vietų, bet ne daugiau kaip 0,5 darbo vietos už kiekvieną 300 tūkst. Eur sumą, pripažintą tinkama deklaruoti Europos Komisijai nuo projekto tinkamų finansuoti išlaidų sumos, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 80 proc. koeficientas;

·          jei projekto įgyvendinimo metu  nesukuriama darbo vietų, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

 

10 proc.

3.  Savivaldybės nuosavo indėlio dalis

Jei įgyvendinus projektą projekto pabaigos metais visų įgyvendinamų ir planuojamų įgyvendinti (priimtas savivaldybės sprendimas dėl projekto įgyvendinimo, pateiktas projektinis pasiūlymas dėl regiono projektų įgyvendinimo, pateikta paraiška finansuoti projektą arba priimtas sprendimas finansuoti projektą) projektų, prie kurių įgyvendinimo savivaldybė prisideda nuosavomis lėšomis, nuosavo indėlio, kurį sudaro savivaldybės turimos ar skolintos lėšos, numatyto visam projektų įgyvendinimo laikotarpiui, dalies santykis nuo visų įgyvendinamų ir planuojamų įgyvendinti projektų ES struktūrinių fondų lėšomis tinkamų finansuoti išlaidų yra mažesnis nei 15 proc., grąžinama atitinkama dotacijos dalis:

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 15 ir daugiau procentų, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 10 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 15 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 5 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 10 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 30 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 2,5 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 5 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 50 proc. koeficientas;

·          jei nuosavo indėlio dalis sudaro 0 proc. ar daugiau, bet ne daugiau kaip 2,5 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

 

10 proc.

4.  Savivaldybės skolos lygis

Jei savivaldybės skolos lygis, apskaičiuotas kaip savivaldybės skolos ir savivaldybės pajamų, apskaičiuotų neįskaitant iš valstybės biudžeto savivaldybei skiriamų specialių tikslinių dotacijų bei ES ir kitos tarptautinės finansinės paramos lėšų, santykis, paskutinių pasibaigusių metų pabaigoje įgyvendinus projektą yra didesnis negu paskutinių pasibaigusių metų pabaigoje iki suteikiant dotaciją, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą, taikomi žemiau nurodyti koeficientai. Apskaičiuojant savivaldybės skolą įskaitomi visi savivaldybės prisiimti, bet dar neįvykdyti įsipareigojimai grąžinti kreditoriams lėšas, kaip nurodyta Savivaldybių skolinimosi taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2004 m. kovo 26 d. nutarimu Nr. 345 „Dėl Savivaldybių skolinimosi taisyklių patvirtinimo“.

Jeigu savivaldybės skolos lygis didėja, grąžinama atitinkama dotacijos dalis:

·    jei savivaldybės skolos lygis nedidėja, apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 0 proc. koeficientas;

·    jei savivaldybės skolos lygis padidėja, bet ne daugiau kaip 0,5 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 20 proc. koeficientas;

·    jei savivaldybės skolos lygis padidėja daugiau kaip 0,5 proc., bet ne daugiau kaip 3 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 50 proc. koeficientas;

·    jei savivaldybės skolos lygis padidėja daugiau kaip 3 proc., apskaičiuojant grąžinamos dotacijos sumą taikomas 100 proc. koeficientas.

50 proc.

5.  Savivaldybės dalyvavimas įgyvendinant finansines priemones

Jei savivaldybė nuo 2014 m. iki projekto pabaigos nedalyvauja ir nedalyvavo (nėra arba nebuvo pasirašyta finansavimo sutarčių, nėra arba nebuvo priimto savivaldybės tarybos sprendimo dėl finansinių priemonių projektų įgyvendinimo) įgyvendinant kvartalų energinio efektyvumo didinimo programą arba finansines priemones, kurių galutiniais naudos gavėjais yra savivaldybės administracija, savivaldybės įmonė ar įstaiga,.

100 proc.

 

* Grąžintina dotacijos suma apskaičiuojama pagal formulę , kur:

1) GS – grąžintina dotacijos suma;

2) S – skirtos dotacijos dydis;

3) Kn – atlikus vertinimą gauta 1–4 vertinimo kriterijų reikšmė;

4) Rn – vertinimo kriterijaus reikšmingumas.

Jeigu savivaldybė atitinka penktojo kriterijaus reikšmę, kiti kriterijai nevertinami ir grąžinama 100 proc. dotacijos sumos. Jeigu savivaldybė neatitinka penktojo kriterijaus reikšmės, grąžinama dotacijos suma nustatoma pagal 1–4 kriterijus naudojant nurodytą formulę.

 

 

____________________________