LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS

 

ĮSAKYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO

2004 M. BALANDŽIO 15 D. ĮSAKYMO NR. V-232 „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTERIJOS DARBO REGLAMENTO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO

 

2024 m. gegužės 14 d. Nr. V-549

Vilnius

 

P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamentą,  patvirtintą Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2004 m. balandžio 15 d. įsakymu Nr. V-232 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos darbo reglamento patvirtinimo“:

1. Pakeičiu 7 punktą ir jį išdėstau taip:

7. Einamieji ministerijos veiklos klausimai aptariami ministro, viceministrų, ministerijos kanclerio, ministro patarėjų, kitų politinio (asmeninio) pasitikėjimo valstybės tarnautojų, ministerijos administracijos padalinių vadovų, įstaigų prie ministerijos vadovų ir kitų ministro pakviestų asmenų pasitarimuose.

Viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjai gali organizuoti ministerijos administracijos padalinių vadovų ir kitų darbuotojų pasitarimus jiems pavestų uždavinių vykdymo klausimais.“

2. Pakeičiu 13 punktą ir jį išdėstau taip:

13. Už dokumentų tvarkymą ministerijos administracijos padaliniuose atsakingi darbuotojai, o jei jų nėra – dokumentų projektų rengėjai ministerijos dokumentų valdymo sistemoje registruoja dokumentų projektus bei ministerijos administracijos padalinių siunčiamus kitiems ministerijos administracijos padaliniams ir (ar) ministerijos vadovybei dokumentus (raštus), susieja juos su susijusiais dokumentais, nustato jų perdavimo seką (darbų seka) ir žymi jų perdavimą.

Ministerijoje parengti elektroniniai dokumentai pasirašomi kvalifikuotu arba pažangiuoju elektroniniu parašu. Visi darbuotojai privalo turėti galiojantį elektroninį kvalifikuotą parašą.

Ministerijos administracijos padalinių siunčiami kitiems ministerijos administracijos padaliniams ir (ar) ministerijos vadovybei dokumentai (raštai) (toliau – siunčiami vidaus dokumentai) bei viešųjų pirkimų paraiškos ir pažymos rengiami tik elektroniniu būdu ir tvarkomi tik naudojantis dokumentų valdymo sistema.

Ministerijos vidaus dokumentai vizuojami, pasirašomi ir tvirtinami pažangiuoju elektroniniu parašu. Pavaldžioms įstaigoms siunčiami vidaus dokumentai pasirašomi kvalifikuotu elektroniniu parašu. Tarnybinių komandiruočių į užsienį ataskaitos rengiamos tik elektroniniu būdu ir pasirašomos kvalifikuotu elektroniniu parašu. Apeliacinės komisijos posėdžių protokolai ir kiti vidiniai nuolatinio saugojimo dokumentai pasirašomi tik kvalifikuotu elektroniniu parašu.“

3. Pakeičiu 15 punktą ir jį išdėstau taip:

15. Tais atvejais, kai preliminariai įvertinus dokumento turinį, jo tolesnis vykdymas nepriskiriamas ministerijos kompetencijai ir ministerija nėra įgaliota spręsti prašyme, pranešime, skunde išdėstytų klausimų, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu, Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2007 m. rugpjūčio 22 d. nutarimu Nr. 875 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo viešojo administravimo subjektuose taisyklių patvirtinimo“, bei Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2007 m. spalio 23 d. įsakymu Nr. V-864 „Dėl Asmenų prašymų ir skundų nagrinėjimo Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijoje taisyklių patvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-864), gautą dokumentą (prašymą, pranešimą, skundą ar kitą dokumentą) ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumento gavimo išsiunčia kompetentingai institucijai ar įstaigai prie ministerijos ir raštu praneša apie tai asmeniui, paaiškindamas persiuntimo priežastį. Persiųstas dokumentas ministerijoje toliau nevykdomas ir ministerijos vadovybės atstovui bei ministerijos administraciniam padaliniui per ministerijos dokumentų valdymo sistemą neperduodamas.“

4. Pakeičiu 17 punktą ir jį išdėstau taip:

17. Ministerijos vadovybė ir ministerijos darbuotojai, tiesiogiai iš kitų institucijų, įstaigų, organizacijų, piliečių ir kitų asmenų gavę dokumentus, adresuotus ministerijai, ministrui, viceministrui, ministro patarėjui, ministerijos kancleriui ar kitiems ministerijos darbuotojams, privalo nedelsdami elektroninio ryšio priemonėmis juos pateikti Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui – persiųsti ministerijos el. pašto adresu (ministerija@sam.lt).“

5. Pakeičiu 22.2 papunktį ir jį išdėstau taip:

22.2. ministro patarėjui – kai atsakoma į jo pasirašytą dokumentą ar pagal dokumento turinį aiškiai matyti, kad dokumentas priskirtinas konkretaus ministro patarėjo veiklos sričiai, nurodytai pareigybės aprašyme ar ministro pavedime (apie šias sritis ministro patarėjas informuoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrių);“.

6. Pakeičiu 24 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

24. Ministras, viceministrai, ministerijos kancleris, ministro patarėjai, struktūrinių padalinių vadovai ne vėliau kaip per vieną darbo dieną nuo susipažinimo su dokumentu ministerijos dokumentų valdymo sistemoje įrašo pavedimą (rezoliuciją), kurioje paprastai:“.

7. Pakeičiu 24.1 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.1. ministras nurodo viceministrą pagal ministro nustatytą veiklos sritį, ministerijos kanclerį, ministro patarėją, ministerijos administracijos padalinį (-ius), darbuotoją ar įstaigą (-as) prie ministerijos;“.

8. Pakeičiu 24.3 papunktį ir jį išdėstau taip:

24.3. ministro patarėjas nurodo pareigybės aprašyme nustatytos veiklos srities ministerijos administracijos padalinį (-ius), darbuotoją ar įstaigą (-as) prie ministerijos;“.

9. Pakeičiu 25 punktą ir jį išdėstau taip:

25. Ministerijai pavaldžių įstaigų vadovai joms nukreiptus dokumentus per dokumentų valdymo sistemą turi peržiūrėti ne vėliau kaip per vieną darbo dieną.

Ministerijai pavaldžių įstaigų vadovai arba jų įgalioti asmenys pagal kompetenciją turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus tarnybinės pagalbos klausimais, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, išskyrus atvejus, nurodytus Reglamento 39, 41 ir 42 punktuose, kai raštus turi pasirašyti ministerijos vadovybės atstovas. Nurodytais atvejais pavaldi įstaiga pateikia ministerijai parengtą atsakymo projektą, kurį Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriaus darbuotojas įkelia į DVS ir teikia vizuoti bei pasirašyti ir susieja su kontroliuojamu dokumentu.“

10. Pakeičiu 29 punktą ir jį išdėstau taip:

29. Pavedimai ministerijoje gali būti duodami ministro įsakymais, rezoliucijomis, viceministrų rezoliucijomis, ministerijos kanclerio potvarkiais ir rezoliucijomis, ministro patarėjų rezoliucijomis, struktūrinių padalinių vadovų rezoliucijomis šių valstybės tarnautojų elektroniniu paštu, kitokia rašytine ar žodine forma. Pavedimai duodami pagal Reglamento 24 punkte nustatytą tvarką.“

11. Pakeičiu 31 punktą ir jį išdėstau taip:

31. Ministro patarėjai teikia konsultacijas tiesioginiams pavedimų vykdytojams, kurių paskirtis – suderinti pavedimo įvykdymo klausimus ir jų sprendimo būdus su ministru.“

12. Pakeičiu 37 punktą ir jį išdėstau taip:

37. Jeigu pavedimas skirtas keliems vykdytojams, ministro, viceministro, ministerijos kanclerio dokumentus tvarkantys ministro padėjėja, Veiklos administravimo skyriaus darbuotojai arba tiesiogiai ministras, viceministras, ministerijos kancleris ar ministro patarėjas ministerijos dokumentų valdymo sistemoje pavedimą nukreipia kiekvienam pavedimo vykdytojui. Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius kiekvieną penktadienį apie neįvykdytus Lietuvos Respublikos Vyriausybės kontroliuojamus pavedimus informuoja ministrą, viceministrus, ministerijos kanclerį, ministerijos administracijos padalinius bei ministerijai pavaldžių įstaigų vadovus.“

13. Pakeičiu 40 punktą ir jį išdėstau taip:

40. Ministro pasirašomus dokumentus su priedais (išskyrus įsakymų projektus personalo administravimo klausimais) prieš teikiant ministrui pasirašyti eilės tvarka privalomai vizuoja dokumentą rengęs ministerijos darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas (jei padalinys yra departamento sudėtyje – taip pat ir departamento direktorius),  jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, ministerijos darbuotojas (-ai), dalyvavęs (-ę) rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl šio dokumento projekto, ministerijos darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą (tik norminio pobūdžio teisės aktų projektus ir esant ministro ar viceministro pavedimui – kitų dokumentų, parengtų lietuvių kalba, projektus), Teisės skyriaus darbuotojas (-ai), dalyvavęs (-ę) rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus rengiant dokumento projektą, ir Teisės skyriaus vedėjas (tik norminio pobūdžio teisės aktų projektus ir esant ministro, viceministro, ministro patarėjo ar ministerijos kanclerio pavedimui – individualaus pobūdžio teisės aktų projektus) ir (ar) ministro patarėjas (atsižvelgiant į ministro nustatytą veiklos sritį), ir (ar) ministerijos kancleris (atsižvelgiant į ministro nustatytą administravimo sritį) bei viceministras (atsižvelgiant į ministro nustatytą veiklos sritį).

Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju.

Įsakymų ir kitų dokumentų projektai žmogiškųjų išteklių valdymo klausimais rengiami, vizuojami ir teikiami pasirašyti ministrui Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. gegužės 30 d. nutarimo Nr. 507 „Dėl Personalo administravimo funkcijų centralizuoto atlikimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ (toliau – nutarimas Nr. 507) ir sveikatos apsaugos ministro 2019 m. gruodžio 30 d. įsakymo Nr. V-1531 „Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos žmogiškųjų išteklių valdymo administravimo tvarkos aprašo tvirtinimo“ (toliau – įsakymas Nr. V-1531) nustatyta tvarka.

Ministro pasirašomus įsakymus, jei jais numatoma reguliuoti visuomeninius santykius, nurodytus Lietuvos Respublikos korupcijos prevencijos įstatymo 8 straipsnio 1 dalyje, taip pat vizuoja teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atlikęs darbuotojas. Antikorupcinis vertinimas atliekamas vadovaujantis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklėse, patvirtintose Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2014 m. kovo 12 d. nutarimu Nr. 243 „Dėl Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių patvirtinimo“ (toliau – Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės), nustatytais terminais ir norminių teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo procedūra. Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklės taikomos norminių teisės aktų projektų rengėjams ir antikorupcinį vertinimą atliekantiems vertintojams. Vertintojas, atlikdamas teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą, turi teisę gauti teisės akto projekto rengėjo paaiškinimus dėl teisės akto projekto turinio, rengimo iniciatyvos ir procedūros, gauti kitą informaciją, dokumentus iš ministerijos ir (ar) ministerijai pavaldžių įstaigų darbuotojų, jei be šios informacijos ar dokumentų neįmanoma atlikti teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo.

Ministro arba jo įgalioto asmens pasirašomas sutartis (išskyrus sutartis, parengtas vykdant viešąjį pirkimą), ministerijos ieškinius, pareiškimus, skundus, atsiliepimus bei kitus procesinius dokumentus teismams, prieš teikiant ministrui pasirašyti, eilės tvarka privalomai vizuoja dokumentą rengęs ministerijos darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas (jei padalinys yra departamento sudėtyje – taip pat ir departamento direktorius), ministerijos darbuotojas (-ai), dalyvavęs (-ę) rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl šio dokumento projekto, Teisės skyriaus darbuotojas (-ai), dalyvavęs (-ę) rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus rengiant dokumento projektą, ir Teisės skyriaus vedėjas ir (ar) ministerijos kancleris (atsižvelgiant į ministro nustatytą administravimo sritį). Jei viešajam pirkimui vykdyti nebuvo sudaryta komisija, sutartį, parengtą vykdant viešąjį pirkimą, vizuoja sutarties rengėjas, sutartį rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, viešąjį pirkimą inicijavusio ministerijos administracijos padalinio vadovas, o jeigu komisija buvo sudaryta – viešojo pirkimo komisijos nariai, Valstybės turto valdymo ir viešųjų pirkimų skyriaus vedėjas, viešąjį pirkimą inicijavusio ministerijos administracijos padalinio vadovas. Sutarties, parengtos vykdant viešąjį pirkimą, projektas dokumentų valdymo sistemoje, esant galimybei, turi būti susietas su dokumentais, įrodančiais, kad laikomasi viešojo pirkimo procedūrų.

Prie ministrui pasirašyti teikiamo įsakymo projekto (išskyrus individualaus pobūdžio įsakymų projektus personalo klausimais ir įsakymų projektus dėl pareigybių sąrašo, pareigybių aprašymų tvirtinimo ar keitimo) turi būti pridedamas įsakymo projekto aiškinamasis raštas, keičiamo įsakymo lyginamasis variantas ir suvestinė redakcija (suvestinė redakcija nerengiama, kai keičiami Teisės aktų registre skelbiami įsakymai).“

14. Pakeičiu 41 punktą ir jį išdėstau taip:

41. Viceministrai pagal ministro nustatytas administravimo sritis pasirašo raštus, siunčiamus Lietuvos Respublikos Prezidento patarėjams, Lietuvos Respublikos Seimo narių patarėjams ir padėjėjams, Ministro Pirmininko patarėjams ir ministerijoms, kai atsakoma į kitų ministerijų viceministrų pasirašytus raštus, atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją dokumentus, taip pat kitus teisės aktų jiems pasirašyti priskirtus dokumentus. Prireikus šiuos dokumentus gali pasirašyti ministerijos kancleris.

Viceministro pasirašomus dokumentus su priedais, prieš teikiant viceministrui pasirašyti, eilės tvarka privalomai vizuoja dokumentą rengęs ministerijos darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas (jei padalinys yra departamento sudėtyje – taip pat ir departamento direktorius), jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, ministerijos darbuotojas (-ai), dalyvavęs (-ę) rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl šio dokumento projekto, ministerijos darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą (tik norminio pobūdžio teisės aktų projektus ir esant ministro ar viceministro pavedimui – kitų dokumentų, parengtų lietuvių kalba, projektus), Teisės skyriaus darbuotojas (-ai), dalyvavęs (-ę) rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus rengiant dokumento projektą, ir Teisės skyriaus vedėjas (tik norminio pobūdžio teisės aktų projektus ir esant ministro, viceministro, ministro patarėjo ar ministerijos kanclerio pavedimui – kitus dokumentų projektus) ir (ar) ministro patarėjas pagal ministro nustatytą veiklos sritį. Ministerijai pavaldžios įstaigos parengti dokumentai su ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, derinami tik tuo atveju, jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje nėra darbuotojo, atsakingo už dokumentų redagavimą. Jei ministerijai pavaldžioje įstaigoje yra darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, ministerijai pavaldžios įstaigos parengti teisės aktų projektai turi būti su juo suderinti (jo vizuoti). Dokumentai, parengti užsienio kalba, turi būti pavizuoti ir Tarptautinio bendradarbiavimo skyriaus vedėjo, esant galimybei, turi būti suderinti su vertėju.“

15. Pakeičiu 42 punkto trečiąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

„Ministerijos kanclerio pasirašomus dokumentus su priedais, prieš teikiant ministerijos kancleriui pasirašyti, eilės tvarka privalomai vizuoja dokumentą rengęs ministerijos darbuotojas, dokumentą rengusio ministerijos administracijos padalinio vadovas (jei padalinys yra departamento sudėtyje – taip pat ir departamento direktorius), jei dokumentą rengė ministerijai pavaldi įstaiga, – šios įstaigos vadovas, ministerijos darbuotojas (-ai), dalyvavęs (-ę) rengiant, vertinant, teikiant pastabas ar pasiūlymus dėl šio dokumento projekto. Ministerijos kanclerio potvarkius (išskyrus potvarkius personalo klausimais, taip pat turto priėmimo ir perdavimo aktus), prieš teikiant jam pasirašyti, ministerijos kanclerio nurodymu taip pat vizuoja kiti ministerijos administracijos padaliniai pagal kompetenciją.“

16. Pakeičiu 43 punktą ir jį išdėstau taip:

43. Ministerijos administracijos padalinių vadovai, ministro patarėjai pagal kompetenciją pasirašo atsakymus į fizinių ir juridinių asmenų raštus, kitų valstybės institucijų ar įstaigų persiųstus ministerijai pagal kompetenciją informacinio ar kitokio pobūdžio raštus (kai jais nėra formuojama ministerijos politika) institucijoms, įstaigoms, įmonėms, savivaldybėms ir jų institucijoms, kitoms organizacijoms, piliečiams ir kitiems asmenims, Reglamento 22.5 papunktyje nurodytus dokumentus, taip pat raštus kitiems ministerijos administracijos padaliniams ir įstaigų prie ministerijos vadovams. Ministerijos darbuotojai, ministerijos pasirašytose sutartyse nurodyti kaip atsakingieji asmenys, pasirašo paslaugų, prekių priėmimo ir perdavimo aktus. Reglamento ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais arba ministro, viceministrų ar ministerijos kanclerio rašytiniu pavedimu šiame punkte nurodyti darbuotojai turi teisę pasirašyti kitus raštus arba dokumentus. Ministerijos administracijos padalinio vadovo ar patarėjo pasirašomi raštai turi būti rengiami ministerijos administracijos padalinio vadovo ar ministro patarėjo blanke. Vidaus raštuose neturi būti herbo ir ministerijos rekvizitų. Ministro įsakymais ar ministerijos kanclerio potvarkiais sudarytų darbo grupių ar komisijų pirmininkai turi teisę pasirašyti informacinio pobūdžio raštus, susijusius su darbo grupės ar komisijos darbo organizavimu.“

17. Pakeičiu 50 punktą ir jį išdėstau taip:

50. Ministro įsakymai ir kanclerio potvarkiai rengiami tik elektroniniu būdu. Juos registruoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius. Ministro įsakymui suteikiamas registravimo eilės numeris pagal bendrąją numeraciją nuo metų pradžios iki pabaigos. Užregistravus ministro įsakymą, per dokumentų valdymo sistemą išsiunčiamos susipažinimo užduotys atsakingiems darbuotojams, jeigu jie nebuvo įtraukti į įsakymo vizavimo seką. Jeigu priimamas kelių ministrų bendras įsakymas, jis registruojamas po to, kai įsakymą pasirašo visi ministrai, paskutinio ministro pasirašymo dienos data. Už ministerijos dokumentų valdymą atsakingas ministerijos, kurios ministras inicijavo įsakymą, administracijos padalinys suderina su kitų ministerijų, kurių ministrai pasirašė bendrą įsakymą, ministerijos administracijos padaliniais, atsakingais už dokumentų valdymą, įsakymo registravimo datą bei numerį ir jį registruoja.“

18. Pakeičiu 51 punktą ir jį išdėstau taip:

51. Dokumentai siunčiami paštu (tik atsakymai į asmenų prašymus ir skundus, kai asmuo prašyme ar skunde nurodo, kad pageidauja gauti atsakymą raštu (popieriniu formatu), arba kai asmens prašyme ar skunde nenurodytas elektroninio pašto adresas, kuriuo asmeniui būtų galima išsiųsti atsakymą elektroniniu formatu), naudojantis ministerijos dokumentų valdymo sistema, per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą, elektroniniu paštu ar kitomis teisės aktuose nustatytomis priemonėmis.“

19. Pakeičiu 55 punktą ir jį išdėstau taip:

55. Teisės aktų projektai ministerijos administracijos padaliniams teikiami derinti Dokumentų valdymo sistemoje, sukūrus derinimo užduotis, ministerijos duomenų apsaugos pareigūnui, su kuriuo sudaryta duomenų apsaugos pareigūno paslaugų pirkimo sutartis (toliau – ministerijos duomenų apsaugos pareigūnas), jei teisės aktų projektai reglamentuoja su asmens duomenų tvarkymu susijusius klausimus, – el. paštu duomenu.apsauga@sam.lt, o ministerijai pavaldžioms įstaigoms – raštu. Teisės akto projektas teikiamas derinti ministerijos administracijos padalinio vadovui, išskyrus, kai padalinio darbuotojas jau dalyvauja rengiant ir (ar) vertinant teisės akto projektą, – šiuo atveju teisės akto projektas teikiamas tiesiai darbuotojui. Teisės aktų projektai gali būti teikiami derinti keliems ministerijos administracijos padaliniams ar darbuotojams, nepriklausantiems ministerijos administracijos padaliniams, vienu metu, išskyrus ministerijos darbuotojus, atsakingus už dokumentų redagavimą, kuriems teikiami su ministerijos administracijos padaliniais ir darbuotojais, nepriklausančiais ministerijos administracijos padaliniams, suderinti teisės aktų projektai, ir Teisės skyrių, kuriam teikiami su ministerijos administracijos padaliniais ir darbuotojais, nepriklausančiais ministerijos administracijos padaliniams, ir ministerijos darbuotoju, atsakingu už dokumentų redagavimą, suderinti teisės aktų projektai. Ministerijos administracijos padaliniai bei ministerijos darbuotojas, atsakingas už dokumentų redagavimą, savo išvadas turi įkelti į Dokumentų valdymo sistemą ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo ministerijos administracijos padalinyje (kai gauna administracijos padalinio vadovas) dienos, o ministerijai pavaldi įstaiga – raštu ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo teisės akto projekto gavimo įstaigoje dienos, jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas. Teisės skyrius, darbuotojas, atsakingas už dokumento redagavimą, ir ministerijos duomenų apsaugos pareigūnas, kai pateikiami didelės apimties teisės aktų projektai (10 ar daugiau lapų) ar sudėtingi įstatymų projektai (nustatantys naują teisinį reguliavimą ar iš esmės jį keičiantys) ir jeigu rengėjo nenurodytas ilgesnis derinimo terminas, savo išvadas privalo pateikti ne vėliau kaip per 7 darbo dienas.

Vadovaujantis Teisės aktų projektų antikorupcinio vertinimo taisyklių reikalavimais, teisės akto projektas antikorupciniam vertinimui atlikti pateikiamas, kai teisės akto projekto rengėjas suderina jį su kitais ministerijos administracijos padaliniais, darbuotojais, ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu ir (ar) pavaldžiomis įstaigomis.“

20. Pakeičiu 57 punkto pirmąją pastraipą ir ją išdėstau taip:

57. Prieš pradėdamas teisės akto projekto vizavimo etapą, rengėjas privalo užtikrinti, kad Dokumentų valdymo sistemoje yra įkeltas pagal pastabas patikslintas dokumentas ir rengiamo teisės akto kortelėje nėra kitų dokumentų. Jeigu ministerijos administracijos padalinys pastabų ir pasiūlymų neturi, teisės akto projektas vizuojamas dokumentų valdymo sistemoje, jei teisės akto projektas buvo derintas su ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu ir (ar) su ministerijai pavaldžia įstaiga, – ministerijos duomenų apsaugos pareigūno ir (ar) šios įstaigos pritarimo el. laiškas turi būti pridėtas prie teisės akto projekto rengimo dokumentų. Vizuodami teisės akto projektą, darbuotojai patvirtina, kad jie yra susipažinę su teisės akto projektu, jam pritaria ir prisiima atsakomybę pagal kompetenciją. Darbuotojas Reglamento nustatyta tvarka su juo suderintą teisės akto projektą privalo vizuoti ne vėliau kaip per 1 darbo dieną nuo jo gavimo dienos. Teisės skyrius, jei projektas didelės apimties (10 ar daugiau lapų), teisės akto projektą privalo vizuoti ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo dokumento gavimo dienos. Jeigu darbuotojui su rengėju per Reglamento 55 punkte nustatytą terminą projekto suderinti nepavyksta, jis vizuodamas projektą dokumentų valdymo sistemoje privalo įrašyti vėlavimo priežastį. Jei rengėjui per Reglamento 55 punkte nustatytą terminą teisės akto projekto suderinti su ministerijai pavaldžia įstaiga nepavyksta, jis įstaigos raštą su pastabomis dokumentų valdymo sistemoje turi susieti su teisės akto projektu arba prie teisės akto projekto rengimo dokumentų turi pridėti šios įstaigos el. laišką su pastabomis. Jei rengėjui per Reglamento 55 punkte nustatytą terminą teisės akto projekto suderinti su ministerijos duomenų apsaugos pareigūnu nepavyksta, prie teisės akto projekto rengimo dokumentų turi pridėti ministerijos duomenų apsaugos pareigūno el. laišką su pastabomis.

21. Pakeičiu 58 punktą ir jį išdėstau taip:

58. Teisės akto projekto rengėjas, gavęs iš ministro, viceministro, ministerijos kanclerio, ministro patarėjo teisės akto projektą su pastabomis, pataiso jį atsižvelgdamas į pateiktas pastabas ir teikia vizuoti iš naujo Reglamento nustatyta tvarka, išskyrus skubius atvejus, kai pataisytas dokumentas teikiamas tiesiai viceministrui.“

22. Pakeičiu 59 punktą ir jį išdėstau taip:

59. Parengti teisės aktų projektai su suinteresuotomis institucijomis ir visuomene derinami Teisės aktų informacinėje sistemoje (toliau – TAIS) Vyriausybės darbo reglamento, Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 27 d. įsakymu Nr. 1R-312 „Dėl Teisės aktų informacinės sistemos naudojimo teisėkūrai tvarkos aprašo patvirtinimo“, nustatyta tvarka. Įsakymų projektų derinimo TAIS terminai nustatomi atsižvelgiant į Vyriausybės darbo reglamente nustatytus teisės aktų projektų derinimo terminus. Rengiant teisės akto projekto derinimo raštą būtina darbų sekos derinimo etape nurodyti Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus vedėją bei ministerijos darbuotoją, atsakingą už dokumentų redagavimą. Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyrius, parengęs teisės akto projekto antikorupcinio vertinimo pažymą, ją užregistruoja DVS ir susieja su projekto derinimo rašto projektu. Ministerijos parengtus teisės aktų projektus, išvadas dėl teisės aktų projektų kartu su jų lydimaisiais dokumentais TAIS skelbia ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos, kuri parengė teisės akto projektą, darbuotojas, tvarkantis ministerijos administracijos padalinio arba įstaigos prie ministerijos dokumentus, arba, jei jo nėra, teisės akto ar išvados projekto rengėjas.“

23. Pakeičiu 65 punktą ir jį išdėstau taip:

65. Kai įsakymas yra užregistruotas, bet atmetamas Teisės aktų registro dėl jame esančių netikslumų, Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius apie tai informuoja rengėją, kuris tą pačią dieną Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyriui pateikia patikslintus įsakymo dokumentus.“

24. Pakeičiu 71 punktą ir jį išdėstau taip:

71. Į bendro pobūdžio klausimus, gautus ministerijos interneto svetainėje, elektroniniu paštu ir gyventojų aptarnavimo telefono numeriais nedelsdami atsako už gyventojų aptarnavimą atsakingi darbuotojai. Kitais atvejais kreipimaisi registruojami dokumentų valdymo sistemoje ir nukreipiami vykdyti ministerijos administracijos padaliniams ar ministerijos pavaldžioms įstaigoms pagal kompetenciją šio reglamento nustatyta tvarka. Bendro pobūdžio atsakymų skelbimą ministerijos interneto svetainės skiltyje „DUK“ (dažniausiai užduodami klausimai) organizuoja Dokumentų valdymo ir asmenų aptarnavimo skyrius.“

 

 

 

Sveikatos apsaugos ministras                                                                                          Arūnas Dulkys