LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS MERAS
POTVARKIS
DĖL VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SVEIKATOS CENTRAS“ ĮSTATŲ PATVIRTINIMO
2025 m. balandžio 15 d. Nr. 7V-97
Lazdijai
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 25 straipsnio 5 dalimi, 27 straipsnio 2 dalies 9 punktu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo 5 straipsnio 3 dalimi, 8 straipsnio 2 ir 4 dalimis, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 9 straipsnio 4 dalimi, 28 straipsnio 1 punktu, 29 straipsniu, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatymo 23 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.46 straipsniu:
1. T v i r t i n u viešosios įstaigos „Lazdijų rajono savivaldybės sveikatos centras“ įstatus (pridedama).
2. Į g a l i o j u viešosios įstaigos „Lazdijų rajono savivaldybės sveikatos centras“ direktorių Vladimirą Jelisejevą šio potvarkio identifikacinį kodą Teisės aktų registre pateikti Juridinių asmenų registro tvarkytojui teisės aktų nustatyta tvarka iki 2025 m. gegužės 15 d. ir atlikti kitus su šiuo įgaliojimu susijusius veiksmus.
PATVIRTINTA
Lazdijų rajono savivaldybės mero
2025 m. balandžio 15 d.
potvarkiu Nr. 7V-97
VIEŠOSIOS ĮSTAIGOS „LAZDIJŲ RAJONO SAVIVALDYBĖS SVEIKATOS CENTRAS“ ĮSTATAI
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Viešoji įstaiga „Lazdijų rajono savivaldybės sveikatos centras“ (toliau – Įstaiga) yra Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos sveikatos priežiūros įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas pagal Įstaigai suteiktą licenciją.
2. Įstaiga savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos civiliniu kodeksu, Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymu, Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos medicinos ir higienos normomis, Sveikatos priežiūros metodika, kitais teisės aktais bei šiais įstatais.
3. Įstaiga yra ne pelno siekiantis ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo, turintis ūkinį, finansinį, organizacinį ir teisinį savarankiškumą, savo antspaudą, sąskaitas bankuose.
4. Įstaigos dokumentuose, kuriuos naudoja turėdama santykių su kitais subjektais, nurodomas pavadinimas ir teisinė forma, buveinė, juridinio asmens kodas, registras, kuriame kaupiami ir saugomi duomenys apie ją.
7. Įstaigos steigėja ir savininkė (vienintelė dalininkė) yra Lazdijų rajono savivaldybė, kodas 111106842 (toliau – savininkas). Lazdijų rajono savivaldybė viešosios įstaigos steigėjos, savininkės ar dalininkės teises ir pareigas įgyvendina per savivaldybės merą, išskyrus tas viešosios įstaigos steigėjo ir savininko teises ir pareigas, kurios yra priskirtos savivaldybės tarybos išimtinei ir paprastajai kompetencijai (jeigu paprastosios savivaldybės tarybos kompetencijos įgyvendinimo savivaldybės taryba nėra perdavusi savivaldybės merui).
8. Įstaigos pavadinimas – viešoji įstaiga „Lazdijų rajono savivaldybės sveikatos centras“, kodas 165220415.
II SKYRIUS
ĮSTAIGOS TIKSLAI IR VEIKLOS SRITYS
11. Pagrindinis Įstaigos veiklos tikslas – teikti prieinamas, saugias, kokybiškas, kvalifikuotas, efektyvias ambulatorines ir stacionarines asmens sveikatos priežiūros paslaugas pacientams, tenkinti jų bei visos visuomenės poreikius ir lūkesčius. Organizuoti ir teikti nespecializuotas, specializuotas kvalifikuotas priminės ir antrinės asmens sveikatos priežiūros paslaugas (ambulatorines ir stacionarines).
12. Pagrindinė Įstaigos veiklos rūšis: asmens sveikatos priežiūros paslaugų, nurodytų Įstaigos asmens sveikatos priežiūros licencijoje, teikimas.
13. Įstaigos veiklos sritys pagal Ekonominės veiklos rūšių klasifikatorių:
13.15. Nesusijusio su apgyvendinimu socialinio darbo su pagyvenusiais ir neįgaliaisiais asmenimis veikla 88.10;
III SKYRIUS
ĮSTAIGOS TEISĖS IR PAREIGOS
16. Įstaiga turi teisę verstis įstatymais nedraudžiama ūkine veikla, kuri yra susijusi su Įstaigos veiklos tikslais.
17. Siekdama savo tikslų ir vykdydama įstatuose nurodytus uždavinius, Įstaiga turi teisę:
17.4. įsigyti savo veiklai reikalingą turtą, naudoti, valdyti, disponuoti juo įstatymų bei šių įstatų nustatyta tvarka;
17.8. steigti asmens ar visuomenės sveikatos priežiūros įstaigas, padalinius, atliekančius sveikatos priežiūrą, steigti sveikatos fondus;
17.9. organizuoti sveikatos programų rengimą ir finansuoti jų įgyvendinimą iš savo įsteigtų sveikatos fondų ar kitų teisėtai įgytų lėšų;
17.11. teikti būtinąją medicinos pagalbą, ambulatorines ir stacionarias paslaugas (įskaitant mokamas) teisės aktuose nustatyta tvarka;
17.12. užmegzti ryšius su šalies ir užsienio partneriais, keistis specialistais, dalintis patirtimi ir kitaip bendradarbiauti;
18. Vykdydama savo uždavinius ir siekdama nurodytų tikslų, naudodamasi išvardytomis teisėmis, Įstaiga privalo:
18.2. įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintą sąrašą;
18.3. teikti tik tas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kurios nurodytos Įstaigai išduotoje licencijoje;
18.4. naudoti tik tas sveikatos priežiūros technologijas, kurios yra nustatyta tvarka aprobuotos ir (ar) leistos naudoti Lietuvos Respublikoje. Medicinos gaminiai turi būti įtraukti į Medicinos gaminių registrą, kurio nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija;
18.6. užtikrinti tinkamą buhalterinę apskaitą, nustatyta tvarka teikti finansinę ir statistinę informaciją Įstaigos savininkui ir kitoms valstybės institucijoms;
18.9. pildyti ir saugoti pacientų gydymo stacionare ir asmens sveikatos istorijas, ambulatorinio gydymo apskaitos korteles, kitą medicininę dokumentaciją bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms bei suinteresuotiems asmenims įstatymų ir Sveikatos apsaugos ministerijos aktų nustatyta tvarka;
18.10. teikti nemokamas planinės sveikatos priežiūros paslaugas, įsitikinus, kad pacientas turi teisę į tokias paslaugas;
18.11. turėti vidaus tvarkos taisykles, parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymu;
18.12. įstatymų ir kitų teisės aktų nustatytais atvejais teikti informaciją apie teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas;
18.13. pasiūlyti pacientui artimiausią objektyviai įmanomą asmens sveikatos priežiūros paslaugos suteikimo datą ir laiką ir registruoti visus pacientus jų kreipimosi į asmens sveikatos priežiūros įstaigą momentu, neribojant registravimosi terminų, sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;
18.14. informuoti apie Įstaigoje įvykusius infekcijų protrūkius ar reikšmingus incidentus vadovaujantis Užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymu;
IV SKYRIUS
ĮSTAIGOS DALININKAI, JŲ TEISĖS IR PAREIGOS, DALININKO TEISIŲ PARDAVIMO KITIEMS ASMENIMS IR DALININKO ĮNAŠŲ PERDAVIMO ĮSTAIGAI TVARKA
19. Įstaigos savininko priimti sprendimai prilyginami visuotiniame dalininkų susirinkime priimtiems sprendimams.
20. Įstaigos dalininku, kuriuo gali būti juridinis asmuo, tampama Įstaigos savininkui įstatymų ir teisės aktų nustatyta tvarka priėmus sprendimą dėl dalininko priėmimo ir jo įnašo patvirtinimo.
21. Asmuo, pageidaujantis tapti Įstaigos dalininku, pateikia Įstaigos direktoriui prašymą juo tapti. Prašyme turi būti nurodyti duomenys apie asmenį, pageidaujantį tapti Įstaigos dalininku (juridinio asmens pavadinimas, kodas, buveinė), taip pat numatomas įnašas pinigais ar įnašo vertė ne mažiau 100 000 Eur (vienas šimtas tūkstančių eurų), kuri nurodyta turto vertinimo ataskaitoje, parengtoje ne vėliau kaip prieš 6 mėnesius iki prašymo pateikimo. Prašyme turi būti pareikštas pritarimas Įstaigos veiklos tikslams. Kartu su prašymu turi būti pateikta turto vertinimo ataskaita, jei numatoma perduoti materialųjį ar nematerialųjį turtą.
22. Įstaigos direktorius, gavęs asmens, pageidaujančio tapti Įstaigos dalininku, prašymą, turi per 30 kalendorinių dienų kreiptis į Įstaigos savininką dėl sprendimo priėmimo. Įstaigos direktorius per 5 darbo dienas turi informuoti dalininkais pageidaujančius tapti asmenis apie Įstaigos savininko priimtą sprendimą dėl naujų dalininkų.
23. Įstaigos savininkui priėmus sprendimą priimti naują dalininką, dalininku tapti pageidaujantis asmuo tampa Įstaigos dalininku, kai perduoda Įstaigai savo prašyme nurodytą įnašą. Įnašą dalininkai privalo perduoti ne vėliau kaip per 30 dienų nuo sprendimo priėmimo. Neperdavus įnašo per 30 dienų, dalininkas laikomas nepriimtu.
24. Įstaigos dalininkas turi šias neturtines teises:
24.3. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas panaikinti Įstaigos visuotinio dalininkų susirinkimo ir kitų Įstaigos organų sprendimus, taip pat pripažinti negaliojančiais Įstaigos organų sudarytus sandorius, jeigu jie prieštarauja imperatyviosioms įstatymų normoms, Įstaigos įstatams arba protingumo ar sąžiningumo principams;
24.4. kreiptis į teismą su ieškiniu, prašydamas uždrausti Įstaigos organams ateityje sudaryti sandorius, prieštaraujančius Įstaigos veiklos tikslams ar pažeidžiančius Įstaigos organo kompetenciją;
25. Įstaigos dalininkas turi šias turtines teises:
25.1. gauti likviduojamos Įstaigos turto dalį, neviršijančią jo įnašo vertės, jeigu patenkinus visus kreditorių reikalavimus, lieka viešosios Įstaigos turto;
V SKYRIUS
ĮSTAIGOS VALDYMAS
27. Įstaiga įgyja civilines teises, prisiima civilines pareigas ir jas įgyvendina per savo valdymo organus.
28. Už veiklą Įstaigos stebėtojų taryboje, gydymo taryboje ir slaugos taryboje jos nariams neatlyginama.
VI SKYRIUS
VISUOTINIO DALININKŲ SUSIRINKIMO (SAVININKO) KOMPETENCIJA, SUŠAUKIMO TVARKA, SPRENDIMŲ PRIĖMIMO TVARKA
30. Visuotinis dalininkų susirinkimas yra aukščiausiasis Įstaigos organas. Jeigu viešosios įstaigos dalininkas yra vienas asmuo, jis vadinamas viešosios įstaigos savininku. Lietuvos Respublikos teisės aktų ir šių įstatų nuostatos, kurios taikomos dalininkams, taikomos ir savininkui.
31. Visuotinio dalininkų susirinkimo kompetencijai priklauso:
31.7. priimti sprendimą dėl Įstaigai nuosavybės teise priklausančio ilgalaikio turto perleidimo, nuomos, perdavimo pagal panaudos sutartį ar įkeitimo;
31.8. nustatyti Įstaigos išlaidų, skirtų darbo užmokesčiui ir medikamentams, normatyvus arba pavesti juos patvirtinti pačiai Įstaigai;
31.9. įstatymo nustatyta tvarka nustatyti, ar dalyvauti nustatant paslaugų kainas bei jų apskaičiavimo metodikas;
31.12. detalizuoti Įstaigos turto naudojimo, valdymo ir disponavimo juo tvarką Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;
31.15. skirti ir atšaukti likvidatorių, kai Lietuvos Respublikos viešųjų įstaigų įstatymo nustatytais atvejais sprendimą likviduoti viešąją įstaigą priima visuotinis dalininkų susirinkimas;
31.17. analizuoti Įstaigos veiklą, veikti valstybės ir Įstaigos naudai, laikantis Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme išdėstytų principų;
32. Visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimai priimami paprasta dalyvaujančių susirinkime dalininkų balsų dauguma, išskyrus sprendimą dėl Įstaigos reorganizavimo ir reorganizavimo sąlygų tvirtinimo, sprendimą pertvarkyti ar likviduoti Įstaigą arba atšaukti jo likvidavimą, šie sprendimai priimami ne mažiau kaip 2/3 visų susirinkime dalyvaujančių dalininkų balsų.
34. Kasmet, ne vėliau kaip per keturis mėnesius nuo finansinių metų pabaigos, turi vykti eilinis visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstaigos vadovas eiliniam visuotiniam dalininkų susirinkimui privalo pateikti Įstaigos metinių finansinių ataskaitų rinkinį ir praėjusių metų Įstaigos veiklos ataskaitą.
35. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali būti šaukiamas teismo sprendimu, jei jis nebuvo sušauktas Viešųjų įstaigų įstatymo ir šių Įstatų nustatyta tvarka ir dėl tos priežasties į teismą kreipėsi dalininkas.
VII SKYRIUS
ĮSTAIGOS DIREKTORIAUS KOMPETENCIJA, SKYRIMO IR ATŠAUKIMO TVARKA
37. Įstaigos direktorius renkamas viešo konkurso tvarka pagal Įstaigos savininko patvirtintus konkurso nuostatus penkeriems metams. Įstaigos direktoriumi gali būti asmenys, kurie atitinka Sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus. Įstaigos direktorius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos teisės aktais, šiais įstatais, Įstaigos savininko sprendimais ir pareigybės aprašymu.
38. Įstaigos direktorių skiria į pareigas ir atleidžia iš jų, kitas funkcijas, susijusias su darbo santykiais, Darbo kodekso ir kitų teisės aktų nuostatomis, įgyvendina Lazdijų rajono savivaldybės meras. Direktorius gali būti atšauktas iš pareigų vienašaliu mero sprendimu, Įstaigos direktoriui praradus mero pasitikėjimą, arba dėl kitų aplinkybių, įtvirtintų Darbo kodekse. Merui priėmus sprendimą atšaukti Įstaigos direktorių, su juo sudaryta darbo sutartis nutraukiama.
39. Įstaigos direktoriaus kompetencijai priskiriama:
39.2. organizuoti Įstaigos veiklą ir veikti Įstaigos vardu santykiuose su kitais juridiniais ir fiziniais asmenimis bei valdžios institucijomis;
39.3. sudaryti ir nutraukti darbo sutartis su sveikatos priežiūros specialistais ir kitais Įstaigos darbuotojais, nustatyta tvarka juos skatinti arba skirti drausmines nuobaudas;
39.4. prižiūrėti Įstaigos vidaus kontrolės, įskaitant finansų kontrolės, sistemą, atsižvelgiant į teisės aktų nuostatas;
39.6. vadovauti Įstaigos pagrindinei ir ūkinei veiklai, tvarkyti jos reikalus, užtikrinti Įstaigos darbuotojams saugias ir sveikas darbo sąlygas;
39.12. be atskiro įgaliojimo veikti Įstaigos vardu ar įgalioti kitus asmenis vykdyti jo kompetencijai priskirtas funkcijas;
39.16. tvirtinti vidaus tvarkos taisykles, parengti ir tvirtinti darbuotojų pareigybių aprašymus, skyrių nuostatus, kitus vidaus tvarkomuosius dokumentus;
39.19. užtikrinti perduoto pagal patikėjimo sutartį bei Įstaigos įsigyto turto tinkamą naudojimą ir išsaugojimą;
39.20. Įstaigos vardu pasirašyti dokumentus ir įgalioti kitus asmenis vykdyti Įstaigos direktoriaus kompetencijos funkcijas;
39.21. gavus raštišką Įstaigos savininko sutikimą, parduoti, perleisti, išnuomoti, įkeisti ilgalaikį materialųjį turtą, taip pat laiduoti ar garantuoti juo kitų subjektų prievolių įvykdymą Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka;
39.22. pranešti Įstaigos savininkui apie įvykius, galinčius turėti poveikį Įstaigos veiklos tęstinumui, veiklos pobūdžiui ir apimtims bei reputacijai;
VIII SKYRIUS
ĮSTAIGOS STEBĖTOJŲ TARYBA
41. Įstaigos stebėtojų taryba yra kolegialus organas, sudaromas penkeriems metams Įstaigos veiklos viešumui užtikrinti ir patarti Įstaigos savininkui dėl Įstaigos veiklos.
42. Įstaigos stebėtojų taryba sudaroma iš penkių narių: dviejų Įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos paskirtų asmenų, dviejų savivaldybės, kurios teritorijoje yra Įstaigos buveinė, tarybos paskirtų asmenų ir vieno pagal Lietuvos Respublikos darbo kodeksą veikiančio Įstaigos darbuotojų atstovo paskirto asmens.
43. Į stebėtojų tarybą negali būti paskirti asmenys, kurie dirba Įstaigos direktoriumi, direktoriaus pavaduotoju, padalinių ir filialų vadovais, vyriausiaisiais finansininkais (buhalteriais), dirba institucijose, vykdančiose privalomąjį sveikatos draudimą, taip pat Pacientų sveikatai padarytos žalos nustatymo komisijoje, veikiančioje prie Sveikatos apsaugos ministerijos.
44. Įstaigos stebėtojų tarybos sudėtį tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstaigos stebėtojų taryba savo veiklą pradeda pasibaigus ją sudariusiam visuotiniam dalininkų susirinkimui ir atlieka savo funkcijas iki visuotiniame dalininkų susirinkime bus patvirtinta nauja Įstaigos stebėtojų tarybos sudėtis.
45. Visuotinis dalininkų susirinkimas gali atšaukti visą stebėtojų tarybą arba pavienius jos narius. Stebėtojų tarybos narys gali atsistatydinti stebėtojų tarybos kadencijai nesibaigus. Stebėtojų tarybos narį atšaukus ar jam atsistatydinus, stebėtojų tarybos nariu šių įstatų nustatyta tvarka gali tapti kitas asmuo.
46. Stebėtojų tarybos kompetencija:
46.3. derinti Įstaigos direktoriaus sprendimo projektą dėl darbuotojų darbo apmokėjimo, premijavimo tvarkos, neviršijant patvirtinto darbo užmokesčio fondo;
47. Stebėtojų tarybai vadovauja pirmininkas, kurį iš savo narių renka stebėtojų taryba. Pirmininkas, Įstaigos direktoriaus siūlymu arba savo iniciatyva, privalo sušaukti stebėtojų tarybos posėdžius ne rečiau kaip du kartus per metus.
48. Stebėtojų taryba gali priimti sprendimus, jei jos posėdyje dalyvauja daugiau kaip pusė tarybos narių. Stebėtojų tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia stebėtojų tarybos pirmininko balsas.
49. Stebėtojų tarybos posėdžiai yra protokoluojami. Stebėtojų tarybos posėdžių protokolus pasirašo pirmininkas ir sekretorius. Kitus stebėtojų tarybos parengtus dokumentus pasirašo stebėtojų tarybos pirmininkas.
50. Stebėtojų tarybos darbo tvarka nustatoma tarybos darbo reglamente, kurį tvirtina stebėtojų taryba.
IX SKYRIUS
ĮSTAIGOS GYDYMO TARYBA
52. Įstaigos gydymo taryba sudaroma iš Įstaigos gydytojų. Įstaigos gydymo tarybos sudėtį tvirtina Įstaigos direktorius įsakymu. Gydymo taryba sudaroma penkeriems metams, narių kadencijų skaičius nėra ribojamas.
53. Gydymo tarybos nariai gali būti atšaukiami Įstaigos direktoriaus įsakymu, nutraukus darbo sutartį su darbuotoju ar paties nario prašymu.
54. Įstaigos gydymo tarybos kompetencija:
55. Gydymo tarybai vadovauja pirmininkas – Įstaigos direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš Įstaigos gydytojų.
56. Gydymo tarybai pirmininkauti negali Įstaigos direktorius, direktoriaus pavaduotojas, padalinio ir filialo vadovas.
58. Gydymo taryba gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus Įstaigos direktoriui. Jeigu Įstaigos direktorius su pasiūlymu nesutinka, gydymo taryba savo pasiūlymą gali pateikti Įstaigos savininkui.
59. Gydymo tarybos nariai turi teisę gauti detalią informaciją apie svarstomą klausimą, pareikšti savo nuomonę bei pasiūlymus svarstoma tema.
60. Gydymo tarybos nariai privalo dalyvauti posėdžiuose, į kuriuos šaukiami esant reikalui. Gydymo tarybos posėdžius šaukia gydymo tarybos pirmininkas.
61. Gydymo taryba gali priimti sprendimus, jei jos posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 gydymo tarybos narių. Gydymo tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia gydymo tarybos pirmininko balsas.
62. Gydymo tarybos posėdžiai yra protokoluojami. Gydymo tarybos posėdžių protokolus pasirašo pirmininkas ir sekretorius. Kitus gydymo tarybos parengtus dokumentus pasirašo gydymo tarybos pirmininkas.
63. Gydymo taryba ir atskiri nariai teikia tik kompetentingus, atitinkančius Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus pasiūlymus ir rekomendacijas. Gydymo tarybos nariai už priimtus sprendimus atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
X SKYRIUS
ĮSTAIGOS SLAUGOS TARYBA
65. Įstaigos slaugos taryba sudaroma iš Įstaigos slaugos specialistų. Įstaigos slaugos tarybos sudėtis tvirtinama Įstaigos direktoriaus įsakymu. Slaugos taryba sudaroma penkeriems metams, narių kadencijų skaičius nėra ribojamas.
66. Slaugos tarybos nariai gali būti atšaukiami Įstaigos vadovo įsakymu, nutraukus darbo sutartį su darbuotoju ar paties nario prašymu.
67. Slaugos taryba svarsto pacientų slaugos organizavimo ir tobulinimo klausimus bei periodiškai rengia kvalifikacijos kėlimo mokymus Įstaigos darbuotojams.
68. Slaugos tarybai vadovauja pirmininkas, Įstaigos direktoriaus įsakymu paskirtas vienas iš Įstaigos slaugos specialistų.
69. Slaugos tarybai pirmininkauti negali Įstaigos direktorius, direktoriaus pavaduotojas, padalinio ir filialo vadovas.
70. Slaugos taryba svarstomais klausimais gali teikti rekomendacinio pobūdžio pasiūlymus Įstaigos direktoriui. Jeigu įstaigos direktorius su pasiūlymu nesutinka, slaugos taryba savo pasiūlymą gali pateikti Įstaigos savininkui.
71. Slaugos tarybos nariai turi teisę gauti detalią informaciją apie svarstomą klausimą, pareikšti savo nuomonę bei pasiūlymus svarstoma tema.
72. Slaugos tarybos nariai privalo dalyvauti posėdžiuose, kurie šaukiami esant reikalui. Slaugos tarybos posėdžius šaukia slaugos tarybos pirmininkas.
73. Slaugos taryba gali priimti sprendimus, jei jos posėdyje dalyvauja ne mažiau kaip 2/3 slaugos tarybos narių. Slaugos tarybos sprendimai priimami posėdyje dalyvaujančių narių balsų dauguma. Balsams pasidalijus po lygiai, lemia slaugos tarybos pirmininko balsas.
74. Slaugos tarybos posėdžiai yra protokoluojami. Slaugos tarybos posėdžių protokolus pasirašo pirmininkas ir sekretorius. Kitus slaugos tarybos parengtus dokumentus pasirašo slaugos tarybos pirmininkas.
75. Slaugos taryba ir atskiri nariai teikia tik kompetentingus, atitinkančius Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimus pasiūlymus ir rekomendacijas. Slaugos tarybos nariai dėl priimtų sprendimų atsako teisės aktų nustatyta tvarka.
XI SKYRIUS
ĮSTAIGOS MEDICINOS ETIKOS KOMISIJA
77. Įstaigoje sudaroma medicinos etikos komisija, kuri Įstaigoje nagrinėja sveikatos priežiūros specialistų elgesio ir sveikatos priežiūros specialistų tarpusavio etikos klausimus, kontroliuoja, kaip Įstaigoje laikomasi medicinos etikos reikalavimų.
XII SKYRIUS
ĮSTAIGOS FILIALŲ IR ATSTOVYBIŲ DARBO ORGANIZAVIMAS IR ĮSTAIGOS SKYRIŲ VEDĖJŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ ORGANIZAVIMO IR SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ PRIĖMIMO Į DARBĄ TVARKA
79. Įstaigos skyrių vedėjai į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina Įstaigos direktorius.
80. Įstaigos skyrių vedėjais gali būti asmenys, kurie atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.
81. Įstaigos filialų ir atstovybių vadovai teisės aktų nustatyta tvarka į darbą priimami viešo konkurso būdu. Viešą konkursą organizuoja ir jo nuostatus tvirtina Įstaigos direktorius.
82. Įstaigos filialų ir atstovybių vadovais gali būti asmenys, kurie atitinka Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerijos patvirtintus kvalifikacinius reikalavimus.
84. Įstaigos filialų ir atstovybių vadovus priima į darbą ir atleidžia direktorius Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatyta tvarka ir pagrindais sudarydamas darbo sutartis ir jas nutraukdamas.
85. Sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka. Sveikatos priežiūros specialistai privalo turėti atitinkamą profesinę kvalifikaciją įrodantį dokumentą (licenciją, sertifikatą ir pan.), suteikiantį teisę dirbti darbą, į kurį specialistas priimamas.
XIII SKYRIUS
ĮSTAIGOS LĖŠŲ ŠALTINIAI, JŲ PASKIRSTYMAS IR DISPONAVIMO ĮSTAIGOS TURTU TVARKA
86. Įstaigos lėšų šaltiniai:
86.1. privalomojo ir savanoriškojo sveikatos draudimo fondo lėšos pagal sveikatos priežiūros įstaigų sutartis su valstybine ar teritorinėmis ligonių kasomis ar savanoriškojo sveikatos draudimo įstaigomis;
86.7. lėšos, gautos iš fizinių ir juridinių asmenų pagal sutartis už suteiktas mokamas paslaugas ar sutartinius darbus;
87. Kiekvienais finansiniais metais Įstaiga sudaro iš valstybės ir savivaldybių biudžetų, gaunamų lėšų išlaidų sąmatą. Iš kitų šaltinių gaunamų lėšų išlaidų sąmata sudaroma, jei to reikalauja šias lėšas teikiantys subjektai.
88. Lėšas, gautas kaip paramą, taip pat pagal testamentą, Įstaiga naudoja paramos teikėjo arba testatoriaus nurodymu įstatuose numatytai veiklai. Šios lėšos ir lėšos, gautos iš valstybės ir savivaldybės, laikomos atskiroje Įstaigos lėšų sąskaitoje.
89. Įstaigos pajamos paskirstomos šia tvarka:
90. Įstaigos lėšos gali būti naudojamos šiuose įstatuose, Lietuvos Respublikos teisės aktuose numatytai ir įstatymų neuždraustai veiklai.
91. Įstaigos turtą sudaro ilgalaikis materialusis turtas, turtas, gautas kaip labdara ar parama, turtas, gautas pagal testamentą, finansiniai ištekliai ir kitas su Įstaigos veikla susijęs teisėtai įgytas turtas.
XIV SKYRIUS
ĮSTAIGOS FINANSINĖS VEIKLOS KONTROLĖ
93. Valstybės ir savivaldybės kontrolės institucijos turi teisę Lietuvos Respublikos įstatymų nustatyta tvarka tikrinti Įstaigos veiklą.
94. Įstaigos direktorius privalo pateikti valstybės ir Lazdijų rajono savivaldybės kontrolės institucijoms jų reikalaujamus Įstaigos veiklos dokumentus.
95. Įstaigos finansinei veiklai kontroliuoti ir metų ūkinės finansinės veiklos patikrinimui atliekamas auditas teisės aktų nustatyta tvarka.
XV SKYRIUS
ĮSTAIGOS ĮSTATŲ KEITIMO IR PAPILDYMO TVARKA
97. Įstaigos įstatus keičia visuotinis dalininkų susirinkimas dalyvaujančių susirinkime dalininkų balsų dauguma. Visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą pakeisti įstatus, surašomas visas pakeistų įstatų tekstas.
XVI SKYRIUS
ĮSTAIGOS FILIALAI
99. Filialas yra struktūrinis Įstaigos padalinys, turintis savo buveinę ir atliekantis visas arba dalį Įstaigos funkcijų.
100. Sprendimą steigti filialą ar nutraukti jo veiklą priima visuotinis dalininkų susirinkimas. Įstaigos filialas veikia pagal nuostatus, kuriuos tvirtina visuotinis dalininkų susirinkimas. Be kitų įstatymų ar Įstaigos direktoriaus nustatytų reikalavimų, nuostatuose turi būti nurodyta filialo pavadinimas, buveinė, veiklos tikslai, vadovo kompetencija, veiklos laikotarpis, jei jis yra ribotas, informacija apie Įstaigą.
XVII SKYRIUS
ĮSTAIGOS REORGANIZAVIMO, PERTVARKYMO IR LIKVIDAVIMO TVARKA
XVIII SKYRIUS
INFORMACIJOS APIE ĮSTAIGOS VEIKLĄ PATEIKIMAS VISUOMENEI VIEŠŲ PRANEŠIMŲ IR SKELBIMŲ PASKELBIMO TVARKA
103. Įstaigos veiklos ataskaita yra viešas dokumentas ir turi būti pateikta Juridinių asmenų registrui kartu su metinių finansinių ataskaitų rinkiniu bei paskelbta Įstaigos interneto svetainėje. Tretiesiems asmenims turi būti sudarytos sąlygos su Įstaigos veiklos ataskaita ir kita visuomenei pateikiama informacija susipažinti Įstaigos buveinėje darbo valandomis.