LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTRO 2022 M. VASARIO 1 D. ĮSAKYMO NR. V-153 „DĖL 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2023 m. gruodžio 21 d. Nr. V-1588
Vilnius
P a k e i č i u 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašą, patvirtintą Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministro 2022 m. vasario 1 d. įsakymu Nr. V-153 „Dėl 2021–2030 m. plėtros programos valdytojos Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo plėtros programos pažangos priemonės Nr. 12-003-03-01-01 „Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą“ aprašo patvirtinimo“:
1. Pakeičiu I skyrių ir išdėstau jį taip:
„I SKYRIUS
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ SIEKIAMI REZULTATAI
Rodiklio kodas1 |
Rodiklio tipas (rezultato / produkto) |
Rodiklio pavadinimas |
Matavimo vienetas |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos rodiklio reikšmės |
Finansavimo šaltinis |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė
|
||||||
P-12-003-03-01-01-01 |
Produkto |
Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo
|
n/a |
n/a |
n/a |
1* (2022) |
- |
P-12-003-03-01-01-02 |
Produkto |
Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai
|
n/a |
n/a |
n/a |
2* (2021) |
-
|
P-12-003-03-01-01-03 |
Produkto |
Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“
|
n/a |
n/a |
n/a |
3* (2021) |
-
|
P-12-003-03-01-01-04 |
Produkto |
Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles |
Skaičius |
0 (2021) |
n/a |
48 4* (2022) |
- |
P-12-003-03-01-01-05 |
Produkto |
Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius |
Skaičius |
0 (2021) |
75 |
150 5* (2026 ) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-06 |
Rezultato |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 6* |
Proc. |
47,5 (2019) |
50,0 |
52,0 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-07 |
Rezultato |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis 6* |
Proc. |
40,1 (2019) |
45,0 |
47,0 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-08 |
Rezultato |
Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis |
Proc. |
4,0 (2020) |
2,0 |
1,0 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
R-12-003-03-01-01-09 |
Rezultato |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
Skaičius |
11,3 (2020) |
11,8 |
12,3 (2030) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-10 |
Produkto |
Parengta komunikacijos strategija |
Vnt. |
0 |
n/a |
1 (2022) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-11 |
Produkto |
Įgyvendinta viešinimo kampanija |
Vnt. |
0 |
n/a |
3 (2026) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-12 |
Produkto |
Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
Vnt. |
0 |
1 |
2 (2026) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-13 |
Produkto |
Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
Vnt. |
0 |
n/a |
4 (2022) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-14 |
Produkto |
Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
Vnt. |
0 |
n/a |
48 (2023) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P-12-003-03-01-01-15 |
Produkto |
Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
Pokytis |
0 |
n/a |
>50 (2026 m.) |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
1* Įsigaliojęs teisės aktas dėl metodikos tvarkos aprašo, kuriame: nustatomi mokyklų veiklos kokybės kriterijai tokiose mokyklų veiklos srityse, kaip ugdymo organizavimas, pagalba mokiniams, vadyba ir lyderystė, mokyklos aplinka; nustatomos mokyklų įsivertinimo ir išorinio vertinimo procedūros; Nacionalinė švietimo agentūra įgaliojama atlikti išorinį vaikų priežiūros centrų ir mokyklų vertinimą; nustatomi įpareigojimai mokykloms tobulinti savo veiklą, remiantis išorinio vertinimo duomenimis – 2022 m. II ketv.
2* Įsigalios formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai, kuriuose savivaldybėms bus nustatyti nauji reikalavimai dėl mokyklų dydžio, sujungtų klasių taisyklių ir tolesnių pertvarkymo procedūrų, finansavimo reikalavimų: mažesnės nei nurodytos taisyklėse klasės nebūtų finansuojamos. Kriterijai apims draudimą jungti 5–8 klases ir reikalavimą pertvarkyti valstybines mokyklas, kuriose mokosi 60 ar mažiau mokinių. Pagal naująsias taisykles bus mažinamas jungtinių klasių skaičius; mažų gimnazijų ir mažų mokyklų (kuriose mokosi mažiau nei 200 mokinių) skaičius – 2021 m. IV ketv.
3* Įsigalios teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“, kurie apims: 1) būtinų savivaldybių ir mokyklų švietimo kokybės stebėsenos rodiklių sąrašus (bus patvirtinta švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu); 2) mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimus (bus patvirtinta Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimu); 3) Tūkstantmečio mokyklų pažangos programą (ji bus patvirtinta švietimo, mokslo ir sporto ministro įsakymu); 4) reikalavimus savivaldybių kvietimams (tikslai, rodikliai, paramos paketai savivaldybėms ir mokykloms); 5) priežiūros mechanizmą. Paraiškas teikiančios savivaldybės turės atitikti šiuos būtinuosius atrankos kriterijus: 1. Galės pretenduoti: 1.1. savivaldybė, kurioje yra ne mažiau kaip 1 000 pagal priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas besimokančių mokinių; 1.2. dvi ir daugiau besiribojančių (teritoriškai besiribojančių) savivaldybių, atitinkančių 1 kriterijų; 1.3. dvi ar daugiau gretimų (teritoriškai gretimų) savivaldybių, kai viena iš jų neatitinka 1.1 kriterijaus. 2. Būtinosios sąlygos: 2.1. parengta pažangos siekiančių Tūkstantmečio mokyklų tinklo vystymo vizija: nurodomos planuojamos investicijos ir inovacijos, kuriomis bus siekiama Tūkstantmečio mokyklų kokybės standarto, stiprinama Geros mokyklos požymių raiška, įgyvendinami įsipareigojimai pagal pažangos rodiklius; 2.2. savivaldybės tarybos patvirtintas 2021–2025 m. bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendrasis planas, atitinkantis formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių nuostatas (pvz., neformuojamos jungtinės 5–8 klasės; 1–4 klasėse gali būti jungiamos tik dvi paralelinės 1 ir 2 klasės arba 3 ir 4 klasės); 2.3. savivaldybės tarybos patvirtintas mokyklų, sudarančių Tūkstantmečio mokyklų tinklą savivaldybėje ir atitinkančių 3 punkto kriterijus, sąrašas – 2021 m. IV ketv.
4* Įtraukta mokyklų tinklo pertvarka, visų pirma jos strateginis tikslas, uždaviniai, prioritetai, pagrindiniai su socialinės atskirties mažinimu, švietimo kokybe ir (arba) mokinių mokymosi rezultatų gerinimu ir efektyvesniu lėšų naudojimu susiję veiklos rodikliai, mokyklų tinklo pertvarkos įvertinimas, taip pat mokyklų steigimo, pertvarkymo ir likvidavimo mechanizmas. Penkerių metų planus rengs savivaldybių administracijos ir tvirtins savivaldybių tarybos. Savivaldybių tarybų sprendimus prižiūrės Vyriausybės atstovas. Planų įgyvendinimą stebės Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Švietimo kokybės ir regioninės politikos departamentas. Sprendimai dėl mokyklų pertvarkymo kiekvienais metais bus priimami iki balandžio 30 d. Bent 80 proc. savivaldybių parengs ir patvirtins pertvarkos planus. Bent 80 proc. savivaldybių pagal atitinkamas taisykles parengs ir patvirtins savo mokyklų tinklo pertvarkos iki 2025 metų (imtinai) planus – 2022 m. II ketv.
5* 150 mokyklos gaus paramos paketus (vadinamuosius paramos krepšelius) veiklos kokybei gerinti, kad būtų skatinama mokyklų tinklaveika, jungimasis prie didesnių subjektų, mokyklų miestelių. Įgyvendinant projektus, investicijomis bus siekiama plėtoti ir tobulinti mokyklos infrastruktūrą, tobulinti mokytojų ir mokyklos vadovų kompetencijas rengiant tam skirtus mokymus. Investiciniai paketai bus paskirstyti pagal mokyklų dydžius (6 skirtingi dydžiai) – 2026 m. II ketv.
6* Rodiklis suskaičiuotas pagrindinį pasiekimų lygį laikant 6–10 balų. Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms, pagrindinis pasiekimų lygis bus skaičiuojamas 7–10 balų.“
2. Pakeičiu III skyrių ir išdėstau jį taip:
„III SKYRIUS
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas (įrašomas požymis: VS, MPP) |
Prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Valstybės pagalba (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklis |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė |
Įgyvendi-nimo pradžia (metai, ketv.) |
Adminis-truojančioji institucija |
Dalyvau-janti ministe-rija |
1. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus |
R |
- |
- |
MPP |
Ne |
Ne |
- |
0 |
- |
P– Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai |
1 |
2021 m. IV ketv. |
CPVA |
VRM, KM |
P – Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo |
1 |
2021 m. IV ketv. |
||||||||||||
P– Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ |
1 |
2021 m. IV ketv. |
||||||||||||
P – Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles |
48 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
2. Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą |
M |
ESFA |
P |
MPP |
Taip |
Ne |
D |
210 000 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P – Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
4 |
2022 m. I ketv. |
CPVA |
VRM, KM |
P – Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
2 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
48 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Parengta komunikacijos strategija |
1 |
2022m. I ketv. |
||||||||||||
P – Įgyvendinta viešinimo kampanija |
3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius |
150 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
52,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
47,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) |
1,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
12,3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
>50 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
44 100 |
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P – Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
4 |
2022 m. I ketv. |
CPVA |
VRM |
||||||||
P – Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
2 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
48 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Parengta komunikacijos strategija |
1 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Įgyvendinta viešinimo kampanija |
3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius |
150 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį (7–10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
52,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį (7–10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
47,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) |
1,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R – Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
12,3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P – Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
>50 |
2022 m. II ketv.“ |
3. Pakeičiu 1 priedą:
3.1. Pakeičiu IV skyriaus Šeštąjį skirsnį ir išdėstau jį taip:
„ŠEŠTASIS SKIRSNIS 2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ įgyvendinimo stebėsenos rodikliai ir priemonės poveikio matavimas |
||||||
Tūkstantmečio mokyklų“ programai numatyti produkto ir rezultato rodikliai pateikiami toliau esančioje lentelėje. Visi stebėsenos rezultato rodikliai įtraukti, atsižvelgiant į rodiklius, iškeltus „Tūkstantmečio mokyklų“ programai ŠPP. Dalis šių rodiklių tiesiogiai siejasi su NPP 3.1 uždavinyje numatytais poveikio rodikliais (mokinių pasiekimai matematikos ir skaitymo gebėjimų srityje, mokinių pasiekimų skirtumas tarp mažiausių ir didžiausių vietovių); dalis atitinka Plano rodiklius (mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius). Jungtinių klasių rodiklis orientuotas į ugdymo kokybę, o vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius – į mokytojų krūvio paskirstymą. Visi šie rodikliai bus stebimi iki 2030 metų, kadangi numatyta projektų trukmė yra per trumpa tam, kad būtų galima pastebėti sisteminius pokyčius per jų įgyvendinimo laikotarpį. Siekiant kokybiškai įgyvendinti Pažangos priemonės tikslus, investicinėje veikloje dalyvaujančioms savivaldybėms taip pat bus nustatomi rodikliai. Atsižvelgiant į tai, kad su kiekviena savivaldybe analitinės veiklos vykdymo metu dėl rodiklių bus atskirai tariamasi, atsižvelgiant į kiekvienos savivaldybės švietimo būklę ir kaitą, Pažangos priemonėje kiekybine išraiška šie rodikliai nėra nurodomi (ir nėra iš anksto žinomi). Todėl jie nėra įrašomi šio skirsnio lentelėje, tačiau atskirai aptariami 3 punkte.
1. Produkto rodikliai. „Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius“ yra Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodiklis, numatytas Plane. Jis bus siekiamas iki projektų pabaigos (2026 m.). Rodiklis „Į mokyklų veiklos kokybės tobulinimo tinklaveiką įsitraukusių mokyklų dalis“ yra orientuotas į vieną iš šios priemonės tikslų (tinklo kūrimas), o taip pat yra tiesiogiai susijęs su Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės rodikliu, kadangi didžioji dalis tinklo mokyklų gaus finansavimą, todėl bus įskaitomi ir į rodiklį „Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius“. Daroma prielaida, kad galutinė procentine išraiška matuojama rodiklio reikšmė nesiskirs nuo tarpinės rodiklio reikšmės ir sudarys 30 proc. Rodiklis bus įskaitomas įvertinus savivaldybių teikiamas ataskaitas apie investicinėje veikloje sudalyvavusias mokyklas per ataskaitinį laikotarpį. Planuojama, kad rodiklio „Dalis savivaldybių, parengusių ir patvirtinusių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendruosius planus pagal naujai patvirtintas Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisykles“ tarpinė ir galutinė reikšmė sieks 80 proc. Mažoms savivaldybėms netikslinga tvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendrųjų planų, taip pat dalis savivaldybių šiuo metu įgyvendina patvirtintus bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 metų bendruosius planus ir joms neaktualūs nauji Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių nuostatų pakeitimai (nėra 5–8 jungtinių klasių, pakankamas vidurinio ugdymo klasių skaičius gimnazijose). Visi kiti produkto rodikliai („Patvirtinti Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai“, „Patvirtinti Mokyklų veiklos išorinio vertinimo tvarkos aprašo pakeitimai“, „Patvirtinta „Tūkstantmečio mokyklų“ pažangos programa“, „Paskelbtas kvietimas savivaldybėms dėl paraiškų teikimo“) atspindi būtinus darbus, kurie turi būti atlikti tam, kad programa sėkmingai startuotų.
2. Rezultato rodikliai. Rodiklio „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis“ tarpinė reikšmė planuojama 50 proc., galutinė – 52 proc. Šio rodiklio pradinė reikšmė 2019 m. buvo 47,5 proc. Savivaldybės, dalyvaudamos „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje, bus parengusios Pažangos planus, kuriuose bus išnagrinėta informacija apie savivaldybės švietimo sistemos būklę ir kaitą, spręstinas problemas ir tobulintinas sritis, planuojamas veiklas, gerinančias mokinių pasiekimus, ir reikalingas investicijas joms įgyvendinti, socialines inovacijas ar kitus būdus, kuriais bus stiprinama geros mokyklos požymių raiška. Remiantis turima patirtimi, daroma prielaida, kad „Tūkstantmečio mokyklų“ programoje dalyvaujant 75 savivaldybių mokykloms, kurios bus gavusios paramą veiklos kokybei gerinti ir joms įgyvendinant Pažangos planuose numatytas tikslines priemones mokinių pasiekimams gerinti, rodiklio tarpinė reikšmė per 3 metus padidės 2,5 proc., o per 5 metus (sudalyvavus 150 mokyklų) – 4,5 proc., lyginant su rodiklio pradine reikšme. Rodiklio „Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis“ pradinė reikšmė 2019 m. buvo 40,1 proc. 2025 metais 75 savivaldybės pavaldumo mokyklos bus gavusios paramą veiklos kokybei gerinti. Matematikos mokymosi pasiekimams pagerėti įtakos turės savivaldybės mokyklų įgyvendinamos STEAM ugdymo veiklos, grindžiamos matematiniu mąstymu, padedančios kompleksiškai pažinti tikrovės reiškinius, žinias taikyti praktikoje ir stiprinančios gebėjimą spręsti iššūkius. Daroma prielaida, kad rodiklio tarpinė reikšmė per 3 metus padidės 4,9 proc., lyginant su rodiklio pradine reikšme, ir sieks 45 proc. 2026 metais skaičiuojama 150 mokyklų, gavusių finansavimą veiklos kokybei gerinti. Daroma prielaida, kad Programoje dalyvaujančioms mokykloms įgyvendinus Pažangos planuose numatytas tikslines priemones mokinių pasiekimams gerinti, rodiklio galutinė reikšmė turėtų padidėti dar 2 proc., lyginant su rodiklio tarpine reikšme, ir siekti 47 proc. Rodiklio „Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis“ pradinė reikšmė 2020 m. buvo 4 proc. Jai įtakos turės parengtos Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklės, kurios bus teikiamos tvirtinti Lietuvos Respublikos Vyriausybei. Taisyklių projekte įteisinta nuostata, jog nuo 2022–2023 m. m. neturi likti jungtinių klasių mokantis pagal pagrindinio ugdymo programos pirmąją dalį. Savivaldybė, ketinanti dalyvauti Programoje, turės pateikti savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 arba 2022–2026 metų bendrąjį planą, atitinkantį Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių nuostatas, ir įgyvendinti šiame plane numatytas priemones. Įvertinus pradinės reikšmės jungtinių 5–8 ir jungtinių 1–4 klasių santykį, daroma prielaida, kad tarpinė rodiklio reikšmė, lyginant su pradine, sumažės 2 proc. Pagal Tinklo kūrimo taisyklių nuostatas, išlieka galimybė jungti po dvi gretimas pradinio ugdymo programos klases. Mažose mokyklose nelikus jungtinių 5–8 klasių, gali natūraliai mažėti ir 1–4 jungtinių klasių skaičius (dalis mažų mokyklų gali būti reorganizuotos, pavežant mokinius į didesnes mokyklas), todėl daroma prielaida, jog galutinė rodiklio reikšmė gali sumažėti iki 1 proc. Rodiklio „Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose“ pradinė reikšmė 2020 m. buvo 11,3. Rodiklio reikšmės kaita yra susijusi su racionaliu ir veiksmingu savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo tvarkymu. Savivaldybė, ketinanti dalyvauti Programoje, turės pateikti savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 arba 2022–2026 metų bendrąjį planą, atitinkantį Mokyklų, vykdančių formaliojo švietimo programas, tinklo kūrimo taisyklių nuostatas. Kvietimas dalyvauti savivaldybėms Programos pirmajame ir antrajame srautuose skelbiamas atitinkamai 2022 ir 2023 m., todėl daroma prielaida, kad tarpinė rodiklio reikšmė, didžiajai daliai savivaldybių dalyvaujant Programoje, bus padidinta 0,5, lyginant su pradine rodiklio reikšme. Savivaldybių bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos bendrųjų planų priemonės bus baigtos įgyvendinti 2026 metais, todėl esant optimaliam mokyklų tinklui, bus efektyviau organizuojamas ugdymo procesas. Daroma prielaida, kad galutinė rodiklio reikšmė, lyginant su tarpine, padidės 0,5.
3. Savivaldybėms nustatomi rodikliai. Savivaldybėms bus nustatomi trijų tipų rodikliai – privalomieji, pasirenkamieji ir papildomi. Privalomieji rodikliai atitinka keturis Pažangos priemonėje aprašytus rezultato rodiklius. Jų siekti turės įsipareigoti visos savivaldybės, planuojančios dalyvauti Pažangos priemonės veiklose. Pasirenkamųjų rodiklių sąrašas buvo sudarytas po konsultacijų su patariamąja nepriklausomų švietimo ir vadybos ekspertų darbo grupe bei po ten pat aprašytų kūrybinių dirbtuvių. Planuojama, kad Pažangos priemonės veiklose dalyvaujančios savivaldybės turės pasirinkti siekti ne mažiau kaip tris rodiklius iš šio sąrašo: · Jaunesnių nei 50 metų bei 50 metų ir vyresnio amžiaus mokytojų skaičiaus santykis (reikšmė turi didėti); · Daugiau kaip 2 metų pedagoginio darbo stažą turinčių darbuotojų dalis (proc.) (bus išlaikytas esamas lygis arba reikšmė turi mažėti); · Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo procese dalyvaujančių 3–5 metų amžiaus vaikų dalis (proc.) (reikšmė turi didėti); · Mokinių, turinčių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdomų integruotai bendrosios paskirties mokyklose, dalis (proc.) (bus išlaikytas esamas lygis arba reikšmė turi didėti); · Bendrojo ugdymo mokyklų klasių komplektų, kuriuose yra mažiau kaip 8 mokiniai, dalis (proc.) (reikšmė turi mažėti); · Naujai komplektuojamų priešmokyklinio ugdymo grupių, kuriose yra ne daugiau kaip 20 mokinių, dalis (proc.) (reikšmė turi didėti); · Naujai komplektuojamų bendrojo ugdymo mokyklų bendrosios paskirties 1 klasių komplektų, kuriuose yra ne daugiau kaip 24 mokiniai, dalis (proc.) (reikšmė turi didėti); · Švietimo pagalbą gaunančių mokinių dalis (proc.) (reikšmė turi didėti); · Tris ir daugiau valstybinių brandos egzaminų išlaikiusių abiturientų dalis (proc.) (reikšmė turi didėti); · Pareigybės dalis, tenkanti vienam mokytojui (vnt.) (reikšmė turi didėti); · Švietimo įstaigų, kuriose nėra nuolatinio vadovo daugiau kaip 12 mėnesių, dalis nuo bendro švietimo įstaigų skaičiaus (proc.) (reikšmė turi mažėti); · Neformaliojo švietimo veikloje dalyvaujančių mokinių dalis (proc.) (reikšmė turi didėti); · Švietimo pagalbos specialistų, tenkančių 100 mokinių, skaičius (reikšmė turi didėti). Papildomai pačios savivaldybės turės pasiūlyti ne mažiau kaip 4 (kiekybinius ir / ar kokybinius) papildomus unikalius rodiklius, atsižvelgdamos į planuojamas įgyvendinti veiklas. Visų rodiklių reikšmės turės būti suderintos su analitinę veiklą vykdančiais ekspertais („Tūkstantmečio mokyklų akademija“). Todėl vidutiniškai kiekviena savivaldybė turės įsipareigoti siekti 11 skirtingų rodiklių.
ESFA yra atsakinga už bendrų mišrios veiklos produkto ir rezultato rodiklių pasiekimą bei Plano rodiklių pasiekimą. Siekiant užtikrinti Pažangos priemonės tikslo pasiekimą, papildomai jai numatomi rodikliai: · suderintų projekto pažangos planų skaičius; · mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų.
Pažangos priemonės rodikliai. |
||||||
Rodiklio kodas |
Rodiklio pavadinimas ir tipas |
Matavi-mo vienetas |
Finansa-vimo šaltinis (-iai) |
Pradinė rodiklio reikšmė (metai) |
Siektinos reikšmės |
|
Tarpinė reikšmė 2025 m. |
Galutinė reikšmė
|
|||||
P-12-003-03-01-01-01 |
Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo (Produkto)
|
n/a |
- |
n/a |
n/a |
1 (2022) |
P-12-003-03-01-01-02 |
Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai (Produkto)
|
n/a |
-
|
n/a |
n/a |
1 (2021) |
P-12-003-03-01-01-03 |
Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ (Produkto)
|
n/a |
-
|
n/a |
n/a |
1 (2021) |
P-12-003-03-01-01-04 |
Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles (Produkto) |
Skaičius |
- |
0 (2021) |
n/a |
48 (2022) |
P-12-003-03-01-01-05 |
Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybės gerinimui, skaičius (Produkto) |
Skaičius |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
0 (2021) |
75 |
150 (2026 ) |
R-12-003-03-01-01-06 |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis* (Rezultato) |
Proc. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
47,5 (2019) |
50,0 |
52,0 (2030) |
R-12-003-03-01-01-07 |
Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis* (Rezultato) |
Proc. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
40,1 (2019) |
45,0 |
47,0 (2030) |
R-12-003-03-01-01-08 |
Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (Rezultato) |
Proc. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
4,0 (2020) |
2,0 |
1,0 (2030) |
R-12-003-03-01-01-09 |
Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose (Rezultato) |
Skaičius |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
11,3 (2020) |
11,8 |
12,3 (2030) |
P-12-003-03-01-01-10 |
Parengta komunikacijos strategija (Produkto) |
Vnt. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
0 |
n/a |
1 (2022) |
P-12-003-03-01-01-11 |
Įgyvendinta viešinimo kampanija (Produkto) |
Vnt. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
0 |
n/a |
1 (2026) |
P-12-003-03-01-01-12 |
Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė (Produkto) |
Vnt. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
0 |
1 |
2 (2026) |
P-12-003-03-01-01-13 |
Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių (Produkto) |
Vnt. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
0 |
n/a |
4 (2022) |
P-12-003-03-01-01-14 |
Suderintų projekto pažangos planų skaičius (Produkto) |
Vnt. |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
0 |
n/a |
48 (2023) |
P-12-003-03-01-01-15 |
Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
Pokytis |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
0 |
n/a |
>50 (2026 m.) |
* Rodiklis suskaičiuotas pagrindinį pasiekimų lygį laikant 6–10 balų. Nuo 2023 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus atnaujintoms bendrosioms programoms, pagrindinis pasiekimų lygis bus skaičiuojamas 7–10 balų.“
„V SKYRIUS
2021–2030 M. PLĖTROS PROGRAMOS VALDYTOJOS LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJOS ŠVIETIMO PLĖTROS PROGRAMOS PAŽANGOS PRIEMONĖS NR. 12-003-03-01-01 „ĮGYVENDINTI „TŪKSTANTMEČIO MOKYKLŲ“ PROGRAMĄ“ PRIEMONĖS VEIKLŲ SUVESTINĖ
Veikla |
Veiklos (poveiklės, projekto) tipas |
Galimi pareiškėjai |
Projektų atrankos būdas |
Valstybei svarbus ar (ir) Ministro Pirmininko strateginių projektų portfelio projektas (įrašomas požymis: VS, MPP) |
Prisidedama prie HP (Taip / Ne) |
Valstybės pagalba (Taip / Ne) |
Finansavimo forma |
Finansavimo suma (tūkst. eurų) |
Finansavimo šaltinis (-iai) |
Rodiklis |
Siektina galutinė rodiklio reikšmė |
Įgyvendi-nimo pradžia (metai, ketv.) |
Adminis-truojančioji institucija |
Dalyvau-janti ministe-rija |
1. Patvirtinti būtinuosius teisės aktus arba jų pakeitimus |
R |
- |
- |
MPP |
Ne |
Ne |
- |
0 |
- |
P- Įsigalioję formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisyklių pakeitimai |
1 |
2021 m. IV ketv. |
CPVA |
VRM, KM |
P - Įsigaliojęs teisės aktas dėl bendrojo ugdymo programas vykdančių švietimo įstaigų veiklos kokybės išorinio vertinimo metodikos tvarkos aprašo |
1 |
2021 m. IV ketv. |
||||||||||||
P- Įsigalioję teisės aktai dėl pažangos programos „Tūkstantmečio mokyklos“ |
1 |
2021 m. IV ketv. |
||||||||||||
P - Savivaldybių parengti ir patvirtinti bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos planai pagal patvirtintas naujas formaliojo švietimo programas vykdančių mokyklų tinklo kūrimo taisykles |
48 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
2. Įgyvendinti „Tūkstantmečio mokyklų“ programą |
M |
ESFA |
P |
MPP |
Taip |
Ne |
D |
210 000 |
Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo priemonės lėšos |
P - Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
4 |
2022 m. I ketv. |
CPVA |
VRM, KM |
P - Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
2 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P - Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
48 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Parengta komunikacijos strategija |
1 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Įgyvendinta viešinimo kampanija |
3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius |
150 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių kalbos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
52,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
47,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) |
1,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
12,3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
>50 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
44 100 |
Valstybės biudžeto lėšos, skirtos apmokėti bendrai finansuojamų iš ES fondų lėšų projektų netinkamam finansuoti iš ES fondų lėšų pirkimo ir (arba) importo PVM |
P - Rekomendacijos dėl mokyklų veiklos tobulinimo krypčių |
4 |
2022 m. I ketv. |
CPVA |
VRM, KM |
||||||||
P - Savivaldybių švietimo būklės statistinė analizė |
2 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P - Suderintų projekto pažangos planų skaičius |
48 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Parengta komunikacijos strategija |
1 |
2022 m. I ketv. |
||||||||||||
P – Įgyvendinta viešinimo kampanija |
3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Mokyklų, gavusių paramą veiklos kokybei gerinti, skaičius |
150 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį lietuvių k. mokymosi pasiekimų lygį (7-10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
52,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Pagrindinio ugdymo pasiekimų patikrinimo metu bent pagrindinį matematikos mokymosi pasiekimų lygį (7-10 balų) pasiekusių mokinių dalis (proc.) |
47,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Bendrojo ugdymo mokyklų 1–8 klasių komplektų, kurie yra jungtiniai, dalis (proc.) |
1,0 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
R - Vienai sąlyginei mokytojo pareigybei tenkančių mokinių skaičius bendrojo ugdymo mokyklose |
12,3 |
2022 m. II ketv. |
||||||||||||
P - Mokinių pasiekimų atotrūkiai tarp projektuose dalyvavusių savivaldybių teritorijose esančių mokyklų |
>50 |
2022 m. II ketv.“ |