KUPIŠKIO RAJONO SAVIVALDYBĖS TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
2021 m. kovo 25 d. Nr. TS-82
Kupiškis
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 16 straipsnio 4 dalimi, 18 straipsnio 1 dalimi, Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatymo 13 straipsnio 4 dalies 1 ir 2 punktais, Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašu ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtintais Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ (Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2021 m. sausio 22 d. įsakymo Nr. A1-56 redakcija), Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašo, patvirtinto Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2020 m. gegužės 25 d. įsakymu Nr. A1-444 „Dėl Laikino atokvėpio paslaugos vaikams su negalia, suaugusiems asmenims su negalia ir senyvo amžiaus asmenims teikimo ir organizavimo tvarkos aprašo patvirtinimo“, 22, 23, 25 punktais, Kupiškio rajono savivaldybės taryba nusprendžia:
1. Patvirtinti Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Kupiškio rajono savivaldybės tarybos 2019 m. gruodžio 19 d. sprendimą Nr. TS-300 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.
PATVIRTINTA
Kupiškio rajono savivaldybės tarybos
2021 m. kovo 25 d. sprendimu Nr. TS-82
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMO IR SKYRIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustatančius subjektus, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo tvarką, kreipimosi dėl socialinių paslaugų procedūrą, socialinių paslaugų skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo bei asmens siuntimo į socialinės globos namus, grupinio gyvenimo namus, bendruomeninius vaikų globos namus (toliau kartu – Globos namai) tvarką, asmens (šeimos) teises ir pareigas, informacijos teikimą ir saugojimą, skundų nagrinėjimo tvarką.
2. Tvarkos aprašas taikomas nustatant individualų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, priimant sprendimą dėl socialinių paslaugų skyrimo (neskyrimo), jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo, bei siuntimo į Globos namus asmenims, pageidaujantiems gauti socialines paslaugas, kurias finansuoja Kupiškio rajono savivaldybė (toliau – Savivaldybė) iš savo biudžeto lėšų ar iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams. Tvarkos aprašas netaikomas organizuojant socialines paslaugas, kurias apmoka pats asmuo (paslaugos organizuojamos ir teikiamos socialinių paslaugų gavėjo ir teikėjo susitarimu).
3. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos socialinių paslaugų įstatyme, Socialinių paslaugų kataloge, patvirtintame Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-93 „Dėl Socialinių paslaugų katalogo patvirtinimo“, apibrėžtas sąvokas.
II SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKĮ NUSTATANTYS SUBJEKTAI
4. Asmens (šeimos), pageidaujančio gauti socialines paslaugas, socialinių paslaugų poreikį nustato:
4.1. senyvo amžiaus asmenims ir jų šeimoms, suaugusiems asmenims su negalia ir jų šeimoms, vaikams su negalia ir jų šeimoms, socialinę riziką patiriantiems suaugusiems asmenims ir jų šeimoms, kitiems asmenims – Savivaldybės administracijos seniūnijų (toliau – seniūnijos) socialiniai darbuotojai ir Kupiškio socialinių paslaugų centro (toliau – Centras) socialiniai darbuotojai;
4.2. socialinę riziką patiriančioms šeimoms, socialinę riziką patiriantiems vaikams ir jų šeimoms, be tėvų globos likusiems vaikams ir jų šeimoms – atvejo vadybininkas;
5. Jei asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiui nustatyti reikalingos kitų sričių specialistų išvados, kreipiamasi į atitinkamos srities specialistus reikalingoms išvadoms gauti arba Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaroma atitinkamos srities specialistų komisija.
6. Paskiriant socialinius darbuotojus, nustatančius asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, įvertinama jų specializacija, tinkama dirbti su atskiromis asmenų socialinėmis grupėmis, kompetencija ir gebėjimai, reikalingi asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimui bei nustatymui atlikti. Vertinimą atliekantys darbuotojai asmeniškai atsako už tinkamą, Tvarkos aprašo nustatyta tvarka atliktą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimą ir nustatymą bei išvadų pateikimą.
III SKYRIUS
KREIPIMOSI DĖL SOCIALINIŲ PASLAUGŲ PROCEDŪRA
8. Dėl socialinių paslaugų skyrimo raštišku prašymu tiesiogiai, paštu ar elektroniniu būdu, jeigu valstybės elektroninės valdžios sistemoje teikiama tokios rūšies elektroninė paslauga, į asmens (šeimos) gyvenamosios vietos seniūniją, miesto gyventojas – į Centrą ar Kupiškio rajono savivaldybės administracijos Socialinės paramos skyrių (toliau – Socialinės paramos skyrius), gali kreiptis:
9. Tvarkos aprašo 8.1 papunktyje nurodyti asmenys, kreipdamiesi dėl socialinių paslaugų, pateikia:
9.1. užpildytą Prašymo–paraiškos socialinėms paslaugoms gauti SP-8 formą (toliau – Prašymas), patvirtintą Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“. Prašymas gali būti pateikiamas ir socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje;
9.2. asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jo kopiją. Asmeniui pačiam kreipiantis tiesiogiai, pateikiamas asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas. Įsitikinus asmens tapatybe, dokumentas grąžinamas jį pateikusiam asmeniui, asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija nedaroma. Asmeniui kreipiantis paštu, teikiama teisės aktų nustatyta tvarka patvirtinta asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopija. Asmuo, pateikdamas Prašymą elektroniniu būdu, patvirtina savo tapatybę naudodamasis Valstybės informacinių išteklių sąveikumo platforma (VIISP). Jei Prašymas pateikiamas socialinio darbuotojo elektroniniame įrenginyje, Prašymo pateikimas tvirtinamas skaitmeniniu pareiškėjo, jo globėjo, rūpintojo ar kito įgalioto asmens parašu. Paslaugų gavėjams suteikiama galimybė prisijungti naudojantis elektroniniu parašu (asmens tapatybės kortele, valstybės tarnautojo pažymėjimu ar kitomis elektroninio identifikavimo priemonėmis) ir (ar) elektroninės bankininkystės sistemomis;
9.3. pažymą apie gyvenamąją vietą arba teisės aktų nustatyta tvarka patvirtintą jos kopiją, o jei asmuo nėra deklaravęs gyvenamosios vietos ir nėra įrašytas į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą, pagal galimybes pateikia dokumentų, įrodančių, kad jis gyvena Savivaldybėje (pvz., joje turi nekilnojamąjį turtą, moka mokesčius už jį, turi viešajame registre įregistruotą nuomos sutartį ir pan.), kopijas, jei tokios informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose;
9.4. duomenis apie asmeniui nustatytus specialiuosius poreikius, neįgalumo, darbingumo ar specialiųjų poreikių lygius bei rekomendacijas dėl pagalbos poreikio;
9.6. informaciją apie asmens (šeimos) pajamas, išskyrus informaciją, kurią Savivaldybė gauna pagal duomenų teikimo sutartis;
10. Tvarkos aprašo 8.2 papunktyje nurodytu atveju pateikiamas Prašymas (Prašymo priedų pildyti nereikia) ir paaiškinimas, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl socialinių paslaugų skyrimo. Prašymo priedų užpildymo ir reikalingų dokumentų pateikimo klausimais asmenį (šeimą) ar jo globėją, rūpintoją konsultuoja socialiniai darbuotojai, nustatantys asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
11. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą arba kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas gali kreiptis ir į kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos, savivaldybę.
12. Jei asmuo (šeima) šio Tvarkos aprašo 11 punkte nustatytu atveju kreipiasi į kitą, ne asmens (šeimos) gyvenamosios vietos savivaldybę arba tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą dėl bendrųjų socialinių paslaugų ir socialinės priežiūros teikimo, asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas kartu su Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytais dokumentais taip pat pateikia rašytinį laisvos formos paaiškinimą, kodėl kreipiamasi ne į savo gyvenamosios vietos savivaldybę. Jei kreipiamasi tiesiai į socialinių paslaugų įstaigą, asmens Prašymą ir Tvarkos aprašo 9 punkte nurodytų dokumentų kopijas (jeigu asmuo turi tokius dokumentus) šios įstaigos socialiniai darbuotojai nedelsdami, ne vėliau kaip per 3 kalendorines dienas nuo asmens kreipimosi į įstaigą dienos, pateikia asmens gyvenamosios vietos savivaldybei, jei nėra galimybės nustatyti asmens gyvenamosios vietos – savivaldybei, kurios teritorijoje yra įstaiga.
13. Švietimo ir ugdymo, sveikatos priežiūros, socialinių paslaugų įstaigų, policijos ir kitų institucijų darbuotojai, turintys duomenų apie socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) reikalingumą, privalo apie tai nedelsdami informuoti Socialinės paramos skyrių ir laisva forma pateikti asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardą, pavardę ir (ar) gyvenamosios vietos adresą. Tokiu atveju Socialinės paramos skyrius inicijuoja asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymą be asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo Prašymo.
14. Atvejo vadybininkas po atvejo nagrinėjimo posėdžio, jei nustatytas šeimos socialinių paslaugų poreikis, raštu ar elektroninėmis ryšio priemonėmis Socialinės paramos skyriui ne vėliau kaip kitą darbo dieną teikia užpildytą Prašymą.
15. Prašymas neteikiamas dėl vaiko laikinosios priežiūros socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje teikimo, jei nustatytas vaiko apsaugos poreikis (tokiu atveju socialinės paslaugos inicijuojamos vadovaujantis Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymu).
16. Prašymas dėl laikino atokvėpio paslaugų pateikiamas 1 kartą per 24 mėnesių laikotarpį, t. y. kreipiantis pirmą kartą, o kreipiantis dėl kiekvieno kito karto pateikiamas laisvos formos prašymas ne vėliau kaip likus 3 darbo dienoms iki laikino atokvėpio paslaugų reikalingumo.
17. Asmuo, rengiamas paleisti iš pataisos įstaigos ar išvykti iš socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigos, psichiatrijos ligoninės ar kito tipo stacionarios sveikatos priežiūros įstaigos (toliau – kitos įstaigos), norėdamas gauti Savivaldybės finansuojamą socialinę priežiūrą ar socialinę globą, kreipiasi į šių įstaigų socialinius darbuotojus, kurie asmens Prašymą ir asmens tapatybę patvirtinančio dokumento kopiją ne vėliau kaip likus 30 kalendorinių dienų iki asmens paleidimo iš kitų įstaigų pateikia Socialinės paramos skyriui.
18. Jei asmeniui, gaunančiam socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, reikia keisti socialinių paslaugų rūšį, o įstaiga neturi galimybių tenkinti asmens socialinių paslaugų poreikio, šios įstaigos vadovas dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo ir kitų socialinių paslaugų skyrimo raštu kreipiasi į Socialinės paramos skyrių ir jam pateikia išvadas dėl įvertinto asmens socialinių paslaugų poreikio Tvarkos aprašo 25 punkte nurodytose formose (toliau – išvados) (teikiamos užpildytų socialinių paslaugų poreikio Tvarkos aprašo 25 punkte nurodytų formų kopijos).
19. Jeigu dokumentai ir (ar) duomenys, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, yra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose ar juos Socialinės paramos skyrius, Centras, seniūnijos pagal prašymą ir (ar) duomenų teikimo sutartis gauna iš valstybės ir (ar) savivaldybės institucijų, įstaigų, įmonių ir organizacijų, pareiškėjas šių dokumentų ir (ar) duomenų pateikti neprivalo.
20. Valstybės registrų (kadastrų), žinybinių registrų, valstybės informacinių sistemų tvarkytojai, valstybės ir (ar) savivaldybių institucijos, įstaigos, įmonės ir organizacijos Socialinės paramos skyriaus, Centro, seniūnijų prašymu privalo nemokamai teikti dokumentus ir (ar) duomenis, kurių reikia nustatant teisę gauti paslaugą, jei reikalingos informacijos nėra valstybės registruose (kadastruose), žinybiniuose registruose, valstybės informacinėse sistemose. Duomenys teikiami asmens duomenų teikimo sutarčių nustatyta tvarka arba pagal prašymą, kuriame Savivaldybė, kreipdamasi dėl informacijos, nurodo asmens, dėl kurio kreipiasi, vardą, pavardę ir gimimo datą, asmens duomenų gavimo teisinį pagrindą, prašomų duomenų apimtį ir teisėtą tikslą.
IV SKYRIUS
ASMENS (ŠEIMOS) SOCIALINIŲ PASLAUGŲ POREIKIO NUSTATYMAS
22. Asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas individualiai pagal asmens nesavarankiškumą bei galimybes savarankiškumą ugdyti ar kompensuoti asmens interesus ir poreikius atitinkančiomis socialinėmis paslaugomis, o šeimos socialinių paslaugų poreikis nustatomas kompleksiškai vertinant šeimos narių gebėjimus, galimybes ir motyvaciją spręsti savo šeimos socialines problemas, palaikyti ryšius su visuomene bei galimybes tai ugdyti ar kompensuoti šeimos interesus ir poreikius atitinkančiomis bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra. Asmeniui (šeimai) gali būti nustatytas kelių rūšių bendrųjų socialinių ar (ir) socialinės priežiūros paslaugų poreikis.
23. Nustatant asmens, kuris gyvena kartu su šeima (globėjais, rūpintojais), socialinių paslaugų poreikį, gali būti nustatomas ir asmens šeimos (globėjų, rūpintojų) socialinių paslaugų poreikis.
24. Likusio be tėvų globos vaiko socialinės globos poreikis nevertinamas – socialinė globa jam inicijuojama Lietuvos Respublikos vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymo ir Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka.
25. Socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį nustato užpildydami Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (Tvarkos aprašo 1 priedas) (toliau – socialinių paslaugų poreikio vertinimo forma), senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio vertinimo formą, vaiko su negalia socialinės globos vertinimo formą, nurodytas Tvarkos aprašo 32 punkte nurodytose metodikose, ir jose pateikdami išvadas bei rekomendacijas dėl socialinių paslaugų asmeniui teikimo. Nustatant asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, identifikuojama asmens poreikių rūšis bei socialinė grupė.
26. Išskiriamos šios asmens socialinių paslaugų poreikių rūšys:
26.1. asmens poreikiai, kurie gali būti tenkinami bendrosiomis socialinėmis paslaugomis ar socialine priežiūra;
27. Išskiriamos šios asmenų socialinės grupės:
28. Jei asmuo (šeima) pageidauja gauti bendrąsias socialines paslaugas (išskyrus transporto organizavimo, asmens higienos ir priežiūros paslaugų organizavimo), prašymas neteikiamas.
29. Išskirtiniais atvejais, kai asmuo (šeima) patiria fizinį ar psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui, gali būti priimtas sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nenustatant socialinių paslaugų poreikio. Tokiu atveju socialinių paslaugų poreikis turi būti nustatytas ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų pradėjus teikti (arba jau suteikus) socialines paslaugas.
30. Nustatant asmens socialinių paslaugų poreikį, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje, – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose.
31. Socialiniai darbuotojai ne vėliau kaip per 10 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos privalo nustatyti asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį užpildydami socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (Tvarkos aprašo 1 priedas). Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu šis terminas gali būti pratęsiamas iki 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinių paslaugų poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat nurodoma asmens, kurio socialinių paslaugų poreikis vertinamas, vardas, pavardė, gimimo data. Jei, nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį, paaiškėja, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros, vertinamas socialinės globos poreikis.
32. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas vadovaujantis Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio asmens su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. balandžio 5 d. įsakymu Nr. A1-94 „Dėl Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo ir skyrimo tvarkos aprašo ir Senyvo amžiaus asmens bei suaugusio su negalia socialinės globos poreikio nustatymo metodikos patvirtinimo“ ir Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodika, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2006 m. rugsėjo 9 d. įsakymu Nr. A1-225 „Dėl Socialinės globos poreikio vaikui su negalia nustatymo metodikos patvirtinimo“(toliau kartu – metodikos).
33. Asmens socialinės globos poreikis nustatomas pagal įvertintą asmens nesavarankiškumo lygį užpildant Tvarkos aprašo 32 punkte nurodytų metodikų priedų formas (toliau – socialinės globos poreikio vertinimo forma). Jei, nustačius asmens socialinės globos poreikį, paaiškėja, kad asmuo yra savarankiškas ir socialinė globa jam nereikalinga, socialiniai darbuotojai teikia išvadą socialinės globos poreikio vertinimo formoje dėl bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros teikimo asmeniui.
34. Asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikis turi būti nustatytas per 20 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – per 15 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos. Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu asmens dienos ar ilgalaikės socialinės globos poreikio nustatymo terminas gali būti pratęsiamas iki 30 kalendorinių dienų, o trumpalaikės socialinės globos – iki 25 kalendorinių dienų nuo Prašymo gavimo dienos, socialiniam darbuotojui, nustatančiam asmens socialinės globos poreikį, raštu nurodžius priežastis, dėl kurių šį terminą reikia pratęsti, taip pat asmens, kurio socialinės globos poreikis vertinamas, vardą, pavardę, gimimo datą.
35. Socialiniai darbuotojai, nustatę asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, pateikia išvadas Socialinės paramos skyriui. Nustatę asmens (šeimos) poreikį pagalbos į namus ir dienos socialinės globos asmens namuose paslaugoms, socialiniai darbuotojai Socialinės paramos skyriui pateikia Asmens (šeimos) socialinės situacijos įvertinimo aktą (Tvarkos aprašo 3 priedas).
36. Socialinių paslaugų įstaigų socialiniai darbuotojai asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį socialinių paslaugų teikimo asmeniui laikotarpiu periodiškai peržiūri vadovaudamiesi socialinių paslaugų įstaigos nustatyta tvarka bei Socialinės globos normų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2007 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. A1-46 „Dėl socialinės globos normų aprašo patvirtinimo“.
37. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, jei asmuo gauna socialines paslaugas socialinių paslaugų įstaigoje, esant poreikiui ar pasikeitus asmens savarankiškumui, įvertina šios įstaigos socialiniai darbuotojai per 20 kalendorinių dienų nuo poreikio ar pasikeitusio asmens savarankiškumo fakto paaiškėjimo dienos – bendradarbiaudami su Centro ar seniūnijų socialiniais darbuotojais, užpildo socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą (jei padaroma išvada, kad asmeniui neužtenka bendrųjų socialinių paslaugų ar socialinės priežiūros arba asmuo jau gauna socialinę globą, pildoma socialinės globos poreikio vertinimo forma). Pagal užpildytą socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formą nustačius, kad socialinių paslaugų įstaigoje asmeniui teikiamos socialinės paslaugos neatitinka asmens socialinių paslaugų poreikio, teikiama išvada dėl kitų socialinių paslaugų teikimo (jei reikia keisti socialinių paslaugų rūšį ar vietą, siūlomos alternatyvios socialinės paslaugos), kuri kartu su užpildytos socialinių paslaugų vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo šios (šių) formos (formų) užpildymo dienos pateikiama Socialinės paramos skyriui.
38. Socialinę riziką patiriančių šeimų, socialinę riziką patiriančių vaikų ir jų šeimų socialinių paslaugų poreikį nustato atvejo vadybininkas.
39. Nustatant vaikų su negalia ir suaugusių asmenų su negalia bei senyvo amžiaus asmenų socialinių paslaugų poreikį, atsižvelgiama į asmens neįgalumo lygį, darbingumo lygį ar specialiųjų poreikių lygį, specialiuosius poreikius, nustatytus vadovaujantis Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatymu.
40. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis asmeniui nustatomas vertinant su asmeniu kartu gyvenančių ir jį prižiūrinčių artimųjų (toliau – artimieji) galimybes ir motyvaciją derinti asmeninį ir visuomeninį gyvenimą su artimųjų priežiūra, galimybes kompensuoti artimųjų interesus ir poreikius atitinkančiomis prižiūrimam asmeniui teikiamomis socialinėmis paslaugomis. Laikino atokvėpio paslaugų poreikis nustatomas vieną kartą per 24 mėnesių laikotarpį, jeigu asmens sveikatos būklė per šį laikotarpį nesikeičia. Kreipiantis dėl laikino atokvėpio paslaugų kitą kartą ir gavus iš asmens artimųjų informaciją, kad asmens sveikatos būklė pasikeitė, asmens socialinių paslaugų poreikis nustatomas iš naujo.
41. Nuo psichoaktyviųjų medžiagų priklausomų asmenų socialinės globos poreikis nenustatomas. Socialinės paslaugos šiems asmenims organizuojamos nustačius asmens socialinių paslaugų poreikį pagal socialinių paslaugų poreikio vertinimo formą ir sveikatos priežiūros įstaigos išduotą pažymą (medicinos dokumentų išrašas (F 027/a forma), kad asmeniui yra diagnozuota priklausomybė nuo psichoaktyviųjų medžiagų.
V SKYRIUS
SOCIALINIŲ PASLAUGŲ ASMENIUI (ŠEIMAI) SKYRIMAS, JŲ TEIKIMO SUSTABDYMAS IR NUTRAUKIMAS
42. Sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai), išskyrus globos centrų teikiamas socialines paslaugas, skyrimo, jų teikimo sustabdymo ir nutraukimo (toliau – Sprendimas) (forma SP-9), patvirtintas Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. Nr. A1-183 įsakymu Nr. „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“, priimamas socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu šiais terminais:
42.1. bendrosioms socialinėms paslaugoms asmeniui (šeimai) (išskyrus socialinę riziką patiriančias šeimas) – ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų vertinimo išvadų Socialinės paramos skyriui pateikimo dienos;
42.2. socialinei priežiūrai asmeniui (šeimai) – ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų vertinimo išvadų Socialinės paramos skyriui pateikimo dienos;
42.3. laikino atokvėpio paslaugoms – ne vėliau nei per 10 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, socialinių paslaugų vertinimo išvadų Socialinės paramos skyriui pateikimo dienos. Sprendimas dėl laikino atokvėpio paslaugos skyrimo priimamas vieną kartą per 24 mėnesius. Kiekvieną kitą kartą, kai kreipiamasi dėl laikino atokvėpio paslaugos gavimo per 24 mėnesių laikotarpį, ši paslauga teikiama vadovaujantis priimtu galiojančiu Sprendimu;
42.4. ilgalaikės ar dienos socialinė globos paslaugoms – per 20 kalendorinių dienų nuo socialinio darbuotojo asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Socialinės paramos skyriui dienos;
42.5. trumpalaikės socialinės globos paslaugoms – per 10 kalendorinių dienų nuo socialinių darbuotojų asmens socialinės globos poreikio vertinimo išvadų pateikimo Socialinės paramos skyriui dienos, gavus rašytinę informaciją iš trumpalaikę socialinę globą teikiančios įstaigos, kad įstaigoje yra vieta skiriamoms paslaugoms gauti. Negavus patvirtinimo, jog per paslaugai paskirti nustatytą laiką atsiras vieta socialinėms paslaugoms gauti, asmeniui pasiūlomos alternatyvios socialinės paslaugos, geriausiai atitinkančios asmeniui nustatytą socialinių paslaugų poreikį, o Sprendime nurodoma galima trumpalaikės socialinės globos gavimo data;
42.6. ilgalaikės socialinės globos paslaugoms likusiam be tėvų globos vaikui – per 5 kalendorines dienas nuo Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos ar jos įgalioto teritorinio skyriaus (toliau – Tarnyba) informacijos, kurioje nurodyta vaiko vardas, pavardė, gimimo data, globėjo (rūpintojo) vardas, pavardė, gyvenamosios vietos adresas (jei globėjas (rūpintojas) – juridinis asmuo, – įstaigos pavadinimas, adresas), kad vaikui nustatyta nuolatinė globa (rūpyba), ir priimto sprendimo dėl juridinio asmens paskyrimo vaiko globėju (rūpintoju) kopijos gavimo dienos, trumpalaikė globa – nuo Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymo, kai vaikui nustatyta laikinoji globa (rūpyba) ir vaiko globėju (rūpintoju) paskirtas juridinis asmuo, kopijos gavimo dienos;
43. Sprendimas dėl socialinių paslaugų skyrimo asmeniui, rengiamam išvykti iš kitų įstaigų, taip pat asmeniui, kuris už jau gaunamas socialines paslaugas moka savo lėšomis, priimamas asmens prašymą apsvarsčius Globos ir rūpybos taryboje.
44. Sprendimus dėl bendrųjų socialinių paslaugų, išskyrus paslaugas socialinę riziką patiriančioms šeimoms, sprendimus priima Centro direktorius.
45. Sprendimus dėl 42.2–42.7 papunkčiuose nustatytų paslaugų priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas.
46. Sprendimai dėl socialinės priežiūros paslaugų – pagalbos į namus, intensyvios krizių įveikimo pagalbos, apgyvendinimo savarankiško gyvenimo namuose, dienos, trumpalaikės, ilgalaikės socialinės globos priimami prieš tai asmenų prašymus apsvarsčius Globos ir rūpybos taryboje (išskyrus atvejus, kai nustatomas vaiko apsaugos poreikis ir organizuojama vaiko laikinoji priežiūra socialinę priežiūrą teikiančioje socialinių paslaugų įstaigoje arba kai asmuo (šeima) patiria fizinį ir (ar) psichologinį smurtą ar kyla grėsmė jo fiziniam ar emociniam saugumui).
47. Skiriant asmeniui socialines paslaugas, prioritetas teikiamas alternatyvioms institucinei ilgalaikei socialinei globai paslaugoms, teikiamoms bendruomenėje, – socialinei priežiūrai, trumpalaikei socialinei globai, dienos socialinei globai asmens namuose, dienos centre, ilgalaikei (trumpalaikei) socialinei globai grupinio gyvenimo namuose. Asmeniui (šeimai) vienu metu gali būti skiriamos kelių rūšių bendrosios socialinės ar (ir) socialinės priežiūros paslaugos, jeigu nustatomas tokių paslaugų poreikis.
48. Socialinių paslaugų teikimo nutraukimas ar sustabdymas:
48.1. gavusi socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo (nurodomas asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma asmeniui (šeimai) nutraukti socialinių paslaugų teikimą), pagal įvertintą asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį (pateikiama socialinių paslaugų poreikio vertinimo formos ar (ir) socialinės globos poreikio vertinimo formos kopija) socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu. Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas priima sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo asmeniui (šeimai). Gavus informaciją, kad socialinių paslaugų gavėjas mirė, sprendimą dėl socialinių paslaugų teikimo nutraukimo priima Savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas;
48.2. gavusi socialines paslaugas teikiančios įstaigos informaciją ar (ir) asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjo, rūpintojo laisvos formos rašytinį prašymą dėl socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo (nurodoma asmens (vieno iš suaugusių šeimos narių) vardas, pavardė, priežastys, dėl kurių siūloma / prašoma sustabdyti socialinių paslaugų teikimą, įstaigos, kuri asmeniui (šeimai) teikė socialines paslaugas, pavadinimas bei sustabdymo laikotarpis), socialinio darbuotojo, nustačiusio asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį, teikimu dėl Centro teikiamų socialinių paslaugų teikimo sustabdymo sprendimą priima Centro direktorius, dėl kitų socialinių paslaugų įstaigų teikiamų paslaugų teikimo sustabdymo sprendimą priima Administracijos direktoriaus įgaliotas valstybės tarnautojas. Sprendime nurodomas socialinių paslaugų teikimo asmeniui (šeimai) sustabdymo laikotarpis, apie sprendimą raštu informuojama stabdomas socialines paslaugas teikianti socialinių paslaugų įstaiga ir asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (pateikiama sprendimo kopija). Asmeniui (šeimai) yra užtikrinama galimybė, pasibaigus sustabdymo laikotarpiui, gauti socialines paslaugas tomis pačiomis sąlygomis, kuriomis paslaugos buvo teikiamos prieš sustabdant jų teikimą. Jeigu per socialinių paslaugų teikimo sustabdymo laikotarpį pasikeičia asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikiai ir gaunamas asmens (šeimos) prašymas ar socialines paslaugas, prieš sustabdant jų teikimą, teikusios įstaigos išvada dėl kitų socialinių paslaugų skyrimo, asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikis vertinamas ir sprendimas skirti kitas socialines paslaugas priimamas šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka;
48.3. Socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) teikimo sustabdymas negali trukti ilgiau nei 120 kalendorinių dienų, išskyrus atvejus, kai socialinių paslaugų teikimas stabdomas dėl teismo sprendimo skirti asmeniui priverstinį gydymą, o pasibaigus sprendime dėl sustabdymo nurodytam laikotarpiui, socialinės paslaugos, kurių teikimas buvo sustabdytas, pradedamos teikti ne vėliau nei kitą darbo dieną nuo nurodyto laikotarpio pabaigos ir teikiamos tomis pačiomis sąlygomis be atskiro sprendimo priėmimo.
49. Paaiškėjus, kad asmuo, besikreipiantis dėl socialinių paslaugų (vienas iš suaugusių šeimos narių, jo globėjas, rūpintojas), sąmoningai pateikė neteisingą informaciją socialinių paslaugų poreikiui nustatyti arba dirbtinai pablogino sąlygas, norėdamas gauti socialines paslaugas, sprendimas dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo nepriimamas. Socialinės paramos skyrius informuoja asmenį dėl informacijos patikslinimo, o socialinį darbuotoją – dėl asmens socialinių paslaugų poreikio nustatymo iš naujo. Gavus patikslintą informaciją ir iš naujo nustatytą asmens socialinių paslaugų poreikį, priimamas sprendimas. Šiuo atveju asmens Prašymo pateikimo diena laikoma patikslintos informacijos Savivaldybės administracijoje gavimo diena.
50. Priėmus sprendimą dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo / neskyrimo, užpildoma Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo SP-9 forma, patvirtinta Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2005 m. birželio 27 d. įsakymu Nr. A1-183 „Dėl kai kurių socialinei paramai gauti reikalingų formų patvirtinimo“.
51. Sprendimo dėl socialinių paslaugų asmeniui (šeimai) skyrimo kopija per 3 darbo dienas nuo jo priėmimo dienos pateikiama (išsiunčiama) asmeniui. Asmeniui (šeimai) sutikus su sprendimu skirti jam (jai) socialines paslaugas, sprendimo kopija per 3 darbo dienas išsiunčiama socialinių paslaugų įstaigai, kurioje asmeniui (šeimai) skirtos socialinės paslaugos. Jeigu priimtas sprendimas asmeniui (šeimai) neskirti socialinių paslaugų, nurodomos tokio sprendimo priežastys. Sprendimo originalas (fizinis arba elektroninis dokumentas) saugomas asmens byloje.
52. Priėmus sprendimą skirti asmeniui ilgalaikę socialinę globą valstybės Globos namuose, ne vėliau kaip per 3 darbo dienas, gavus asmens (globėjo, rūpintojo) sutikimą, šio sprendimo kopiją ir dokumentų, nurodytų Tvarkos aprašo 2 priedo 2 ir 4 punktuose, kopijos pateikiamos:
VI SKYRIUS
ASMENS SIUNTIMAS Į GLOBOS NAMUS
54. Asmens prašymą dėl ilgalaikės socialinės globos paslaugų skyrimo apsvarsčius Globos ir rūpybos taryboje, asmuo siunčiamas į Globos namus ilgalaikei socialinei globai gauti.
55. Globos namai, į kuriuos siunčiamas asmuo, yra parenkami atsižvelgiant į asmens (globėjo, rūpintojo) pageidavimą ir Globos namų galimybes suteikti reikiamas paslaugas. Apgyvendinant asmenis specialiuosiuose Globos namuose, pirmenybė teikiama tikslinių grupių, kurioms šie Globos namai yra skirti, asmenims.
56. Savivaldybės administracijos sprendimas dėl socialinės globos asmeniui skyrimo nepriimamas, jei asmuo, apgyvendintas valstybės biudžeto finansuojamoje įstaigoje iki 2007 m. sausio 1 d., pereina į kitus valstybės Globos namus ar į juos sugrįžta iš kitų įstaigų.
57. Prieš apgyvendinant asmenį, kuriam skirta ilgalaikė socialinė globa, Globos namuose, išrašomas asmens siuntimas į Globos namus (toliau vadinama – siuntimas). Jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos ne valstybės Globos namuose, siuntimas išrašomas Socialinės paramos skyriaus (Tvarkos aprašo 4 priedas). Jei priimtas sprendimas dėl ilgalaikės socialinės globos valstybės Globos namuose, siuntimą išrašo Tarnyba arba Departamentas.
58. Siuntimas per 3 darbo dienas nuo jo išrašymo dienos pateikiamas (išsiunčiamas) asmeniui (globėjui, rūpintojui). Siuntimo kopija pateikiama (išsiunčiama) Globos namams, į kuriuos asmuo siunčiamas.
59. Išrašytas siuntimas galioja 30 kalendorinių dienų nuo jo pateikimo (išsiuntimo) asmeniui (globėjui, rūpintojui) dienos. Institucija, išrašiusi siuntimą, gali galiojimo terminą pratęsti, jeigu asmuo (globėjas, rūpintojas) raštu pateikia objektyvias priežastis, dėl kurių jis per nurodytą laiką negali apsigyventi Globos namuose.
60. Jeigu asmuo neapsigyvena Globos namuose per siuntimo galiojimo terminą, siuntimas pripažįstamas netekusiu galios.
61. Socialinės paramos skyrius surenka asmens bylos dokumentus (Tvarkos aprašo 2 priedas) ir parengia asmens bylą. Ši byla pateikiama Globos namams ne vėliau kaip asmens apgyvendinimo dieną.
62. Jei Globos namuose yra laisvų vietų ar juose apgyvendinamas likęs be tėvų globos vaikas, socialinę riziką patiriantis vaikas, siuntimas išrašomas ne vėliau kaip per 3 darbo dienas nuo sprendimo dėl socialinės globos skyrimo priėmimo dienos ir visų Tvarkos aprašo 61 punkte nurodytų tinkamai parengtų asmens bylos dokumentų gavimo dienos.
63. Jei Globos namuose nėra laisvų vietų, asmuo yra įrašomas į Savivaldybės eilę ilgalaikei socialinei globai gauti, o jei asmeniui skirta ilgalaikė socialinė globa valstybės Globos namuose – į asmenų eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose, kurią sudaro ir tvarko Departamentas (senyvo amžiaus asmenų ir suaugusių asmenų su negalia eilė) arba Tarnyba (likusių be tėvų globos vaikų ir vaikų su negalia eilė). Eilėje laukiančiam asmeniui Savivaldybė siūlo teikti alternatyvias socialines paslaugas, geriausiai atitinkančias asmens poreikius.
64. Savivaldybės asmenų eilė ilgalaikei socialinei globai gauti sudaroma pagal sprendimų dėl socialinės globos skyrimo priėmimo datą. Jeigu sprendimai skirti socialinę globą priimami tą pačią dieną dėl kelių asmenų, atsižvelgiama ir į Prašymo pateikimo datą.
65. Asmens laisvos formos prašymas dėl apgyvendinimo Globos namuose be eilės apsvarstomas Globos ir rūpybos taryboje ir Globos ir rūpybos tarybai rekomendavus asmuo gali būti apgyvendintas Savivaldybės Globos namuose be eilės – skubos tvarka, išskyrus atvejus, kai asmuo apgyvendinamas valstybės Globos namuose. Kai asmuo pats negali pateikti prašymo, tokį prašymą pateikia Centro ar seniūnijų socialiniai darbuotojai ir paaiškinama, kodėl asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas (nurodomas vardas ir pavardė) negali pats kreiptis dėl apgyvendinimo be eilės. Valstybės Globos namuose be eilės asmuo gali būti apgyvendinamas trumpalaikei socialinei globai gauti.
66. Atsiradus aplinkybėms, dėl kurių asmuo, įrašytas į eilę ilgalaikei socialinei globai gauti valstybės Globos namuose ar kuriam išduotas siuntimas, per Tvarkos aprašo 59 punkte nustatytą laiką nebus apgyvendinamas šiuose Globos namuose, Socialinės paramos skyrius per 3 darbo dienas nuo šių aplinkybių sužinojimo dienos privalo raštu informuoti Departamentą arba Tarnybą (nurodoma asmens vardas, pavardė, gimimo data, aplinkybės, dėl kurių asmuo negali apsigyventi Globos namuose per nustatytą laiką).
VII SKYRIUS
INFORMACIJOS TEIKIMAS IR SAUGOJIMAS
68. Savivaldybė savo interneto svetainėje skelbia informaciją apie Savivaldybės teikiamas socialines paslaugas: viešina informaciją apie visas jos teritorijoje veikiančias socialinių paslaugų įstaigas, neatsižvelgdama į jų pavaldumą (nurodomi įstaigų pavadinimai, kontaktiniai telefono ryšio numeriai ir elektroninio pašto adresai pasiteirauti), šiose įstaigose teikiamas socialines paslaugas (pateikiamas teikiamų paslaugų sąrašas), šių paslaugų kainas ir numatytą (planinį) vietų skaičių, socialinių paslaugų organizavimą Savivaldybėje reglamentuojančius teisės aktus.
69. Duomenis apie gyventojams skirtas, teikiamas, nutrauktas socialines paslaugas – Socialinės paramos skyrius ir neskirtas (nurodydamos jų neskyrimo priežastis) ar sustabdytas socialines paslaugas – Centras (kas mėnesį) teikia Socialinės paramos šeimai informacinėje sistemoje (toliau – SPIS).
70. Socialinių paslaugų įstaigoje informacija apie asmenį (šeimą) (apie asmeniui teikiamas socialines ir kitas paslaugas, asmens savijautą, sveikatos būklę, pasiektus rezultatus, paslaugų poreikių pokyčius ir pan.) socialinių paslaugų teikimo laikotarpiu kaupiama ir saugoma asmens byloje. Joje taip pat saugoma informacija, nurodyta Tvarkos aprašo 2 priede.
71. Dokumentai ir duomenys saugomi:
71.1. dokumentai – Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo nustatyta tvarka Lietuvos vyriausiojo archyvaro nustatytais terminais;
71.2. duomenys, kuriuos pagal Tvarkos aprašo nuostatas privaloma registruoti SPIS, – Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro 2008 m. gegužės 29 d. įsakymu Nr. A1-172 „Dėl Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos nuostatų ir Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos duomenų saugos nuostatų patvirtinimo“, nustatyta tvarka ir terminais.
72. Duomenų subjektų teisės įgyvendinamos 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas) ir duomenų valdytojo, į kurį kreipiamasi dėl duomenų subjekto teisių įgyvendinimo, nustatyta tvarka.
VIII SKYRIUS
SKUNDŲ NAGRINĖJIMAS
73. Savivaldybės socialinių darbuotojų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Savivaldybės administracijos direktoriui. Tokiais atvejais Savivaldybės administracijos direktoriaus sprendimu per 20 darbo dienų turi būti sudaryta komisija (toliau – komisija), kuri pakartotinai nustatytų asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį.
74. Asmens (šeimos) socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo išvadas dėl socialinių paslaugų teikimo, sprendimus dėl šių socialinių paslaugų skyrimo asmuo (vienas iš suaugusių šeimos narių) ar jo globėjas, rūpintojas, kiti suinteresuoti asmenys gali apskųsti Socialinių paslaugų priežiūros departamentui prie Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Socialinių paslaugų priežiūros departamentas).
75. Nustatęs pažeidimus dėl asmens socialinių paslaugų, finansuojamų iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, poreikio nustatymo ar jų skyrimo, Socialinių paslaugų priežiūros departamentas ne vėliau nei per 3 darbo dienas kreipiasi į Savivaldybės administracijos direktorių reikalaudamas pašalinti trūkumus.
76. Gavęs Socialinių paslaugų priežiūros departamento kreipimąsi dėl trūkumų, nurodytų Tvarkos aprašo 75 punkte, pašalinimo, Savivaldybės administracijos direktorius ne vėliau nei per 20 darbo dienų nuo šio kreipimosi gavimo dienos užtikrina, kad nurodyti trūkumai būtų pašalinti.