Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos Direktorius

 

Įsakymas

Dėl draudėjų permokėtų valstybinio socialinio draudimo įmokų, baudų, delspinigių ir palūkanų grąžinimo draudėjams tvarkos aprašo patvirtinimo

 

2021 m. gruodžio 8 d. Nr. V-614

Vilnius

 

 

1. T v i r t i n u Draudėjų permokėtų valstybinio socialinio draudimo įmokų, baudų, delspinigių ir palūkanų grąžinimo draudėjams tvarkos aprašą (pridedama).

2. P r i p a ž į s t u netekusiu galios Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba) direktoriaus 2014 m. vasario 28 d. įsakymą Nr. V-149 „Dėl Draudėjų permokėtų valstybinio socialinio draudimo įmokų, baudų, delspinigių ir palūkanų grąžinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

3. Į p a r e i g o j u:

3.1. Fondo valdybos Teisės skyrių šį įsakymą pateikti Teisės aktų registrui;

3.2. Fondo valdybos Klientų aptarnavimo valdymo skyrių šį įsakymą paskelbti Fondo valdybos interneto svetainėje;

3.3. Fondo valdybos Įmokų administravimo skyrių šį įsakymą paskelbti Valstybinio socialinio draudimo fondo administravimo įstaigų intraneto svetainėje;

3.4. Fondo valdybos Informacinės sistemos eksploatavimo ir informacijos valdymo skyrių šį įsakymą išsiųsti Fondo valdybos direktoriaus pavaduotojams, Fondo valdybos skyriams ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniams skyriams.

 

 

 

Direktorė                                                                                                         Julita Varanauskienė

 

 

PATVIRTINTA

Valstybinio socialinio draudimo

fondo valdybos prie Socialinės

apsaugos ir darbo ministerijos

direktoriaus 2021 m. gruodžio 8 d.

įsakymu Nr. V-614

 

 

DRAUDĖJŲ PERMOKĖTŲ VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮMOKŲ,

BAUDŲ, DELSPINIGIŲ ir palūkanų GRĄŽINIMO DRAUDĖJAMS TVARKOS APRAŠAS

 

I SKYRIUS

BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1. Draudėjų permokėtų valstybinio socialinio draudimo įmokų, baudų, delspinigių ir palūkanų (toliau – permoka) grąžinimo draudėjams tvarkos aprašas (toliau – Tvarkos aprašas) nustato draudėjų prašymų grąžinti/įskaityti permokėtas valstybinio socialinio draudimo įmokas, baudas, delspinigius ir palūkanas (toliau – Prašymas) (jo pavyzdinė forma pateikta Tvarkos aprašo priede) užpildymo, pateikimo, sprendimo dėl permokų įskaitymo ir (ar) grąžinimo priėmimo, permokų įskaitymo ir (ar) grąžinimo bei pranešimų apie priimtą sprendimą dėl permokų įskaitymo ir (ar) grąžinimo siuntimo tvarką.

2. Tvarkos aprašas nereglamentuoja permokų grąžinimo bankrutuojantiems draudėjams – tokiais atvejais vadovaujamasi bankroto procesą reglamentuojančiais norminiais teisės aktais.

3. Tvarkos aprašas parengtas vadovaujantis Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymu, Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymu, Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2005 m. birželio 14 d. nutarimu Nr. 647 „Dėl Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto sudarymo ir vykdymo taisyklių patvirtinimo“.

4. Tvarkos apraše vartojamos sąvokos suprantamos taip, kaip jos apibrėžtos įstatymuose ir kituose teisės aktuose, kuriais vadovaujantis parengtas Tvarkos aprašas.

5. Šiuo Tvarkos aprašu privalo vadovautis:

5.1. Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos (toliau – Fondo valdyba);

5.2 Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos teritoriniai skyriai (toliau – Fondo valdybos teritoriniai skyriai);

5.3. draudėjai.

6. Pagal šį Tvarkos aprašą permokos grąžinamos ir (ar) įskaitomos į draudėjų neįvykdytų piniginių prievolių sumas, kai:

6.1. draudėjas suklydo ir sumokėjo per dideles valstybinio socialinio draudimo įmokų, baudų, delspinigių ir (ar) palūkanų sumas;

6.2. draudėjas apskaičiavo ir sumokėjo valstybinio socialinio draudimo įmokas, baudas, delspinigius ir (ar) palūkanas, tačiau pagal Lietuvos Respublikos valstybinio socialinio draudimo įstatymo, kitų norminių teisės aktų, tarptautinių sutarčių nuostatas jų neturėjo mokėti;

6.3. Fondo administravimo įstaigų kredito įstaigoms pateiktus mokėjimo nurodymus nurašytos socialinio draudimo įmokų ir kitų Fondo administravimo įstaigų administruojamų įmokų, delspinigių, baudų ir palūkanų sumos viršija draudėjo įsiskolinimus.

7. Draudėjui gali būti grąžinama permokos suma, likusi atlikus Sveikatos draudimo įstatymo 18 straipsnio 4 dalyje ir Valstybinio socialinio draudimo įstatymo 12 straipsnio 6, 10 dalyse bei 19 straipsnio 12 dalyje nurodytus veiksmus.

8. Permokos grąžinimas/įskaitymas svarstomas kai yra gautas draudėjo Prašymas.

9. VMI administruojamų mokestinių nepriemokų, nesumokėtų už administracinius nusižengimus Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka paskirtų baudų sumų įskaitymas atliekamas kartu taikant Mokesčių ir kitų mokėjimo įmokų permokos (skirtumo) nepriemokai padengti tarpusavio įskaitymo tvarkos aprašą, patvirtintą Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos viršininko ir Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos direktoriaus 2021 m. sausio 29 d. įsakymu Nr. VA-5/V-58 „Dėl Mokesčių ir kitų mokėjimo įmokų permokos (skirtumo) nepriemokai padengti tarpusavio įskaitymo tvarkos aprašo patvirtinimo“.

 

II SKYRIUS

PRAŠYMO PATEIKIMAS, PILDYMAS, Nagrinėjimas

ir SPRENDIMO PRIĖMIMAS

 

10. Prašymą draudėjas – juridinis asmuo (užsienio juridinio asmens filialas) pateikia per Elektroninę draudėjų aptarnavimo sistemą, pasiekiamą Draudėjų portale adresu http://draudejai.sodra.lt. Kiti draudėjai Prašymą gali pateikti per Elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą arba bet kuriam Fondo valdybos teritoriniam skyriui.

11. Prašyme ir prie Prašymo pridėtuose dokumentuose turi būti nurodyta draudėjo:

11.1. pavadinimas, o jei draudėjas yra fizinis asmuo – vardas ir pavardė;

11.2. juridinio asmens ar fizinio asmens kodas;

11.3. juridinio asmens buveinės adresas, fizinio asmens - deklaruotos gyvenamosios vietos adresas;

11.4. kontaktiniai duomenys: telefono numeriai (fiksuoto, mobiliojo ryšio), elektroninio pašto adresas;

11.5. grąžintinos permokos rūšis, suma skaičiais ir (ar) įskaitytinų įmokų rūšis, suma skaičiais; 

11.6. kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas ir sąskaitos į kurią pageidaujama pervesti permoką numeris arba užsienio valstybėje įregistruotos kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigos pavadinimas, sąskaitos numeris, SWIFT (BIC) kodas, valstybės, kurioje yra sąskaita pavadinimas, kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigos adresas užsienyje (šiuos duomenis privalo nurodyti tik jei pageidauja atgauti permoką).

12. Prie Prašymo pridedami permoką patvirtinantys dokumentai (ar jų kopijos). Permoką patvirtinantys dokumentai nepridedami, kai Fondo valdybos teritorinis skyrius juos turi arba privalo gauti pats. Permoką patvirtinantys dokumentai gali būti:

12.1. įsiteisėjęs teismo sprendimas (nutartis);

12.2. patikrinimo aktas;

12.3. kiti permoką patvirtinantys dokumentai.

13. Prašymą nagrinėja Fondo valdybos teritorinis skyrius, kuriame vykdoma draudėjo apskaita. Fondo valdybos teritorinis skyrius, nevykdantis draudėjo apskaitos, gautą Prašymą per dvi darbo dienas persiunčia nagrinėti Fondo valdybos teritoriniam skyriui vykdančiam draudėjo apskaitą.

14. Prieš priimant sprendimą dėl permokos grąžinimo, atliekami šie veiksmai:

14.1. patikrinami Prašyme nurodyti duomenys ir pateikti dokumentai, esant reikalui, paprašoma patikslinti, papildyti Prašymą (duomenis, dokumentus);

14.2. patikrinama, ar yra aplinkybės/sąlygos, nurodytos Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytuose teisės aktuose ir juose nurodytu eiliškumu įskaičius (kompensavus) sumas.

15. Sprendimas dėl permokos grąžinimo priimamas per 20 darbo dienų nuo Prašymo ir būtinų permoką patvirtinančių dokumentų pateikimo Fondo valdybos teritoriniam skyriui dienos arba Tvarkos aprašo 17 punkte nustatytu atveju – per 20 darbo dienų nuo sprendimo dėl duomenų Apdraustųjų valstybiniu socialiniu draudimu ir valstybinio socialinio draudimo išmokų gavėjų registre (toliau – Registras) patikslinimo priėmimo.

16. Siekiant nustatyti grąžintinos permokos pagrįstumą, gali būti inicijuotas draudėjo patikrinimas, jeigu yra pagrindo manyti, jog pateikti neteisingi duomenys, suklastoti dokumentai.

17. Jeigu draudėjo Prašymas grindžiamas aplinkybėmis, kurios sudaro pagrindą tikslinti apdraustųjų duomenis apie Registre kaupiamus draudimo laikotarpius, draudžiamąsias pajamas ir įmokas, vadovaujantis Duomenų apie apdraustuosius ir draudėjus pateikimo ir tikslinimo taisyklėmis, patvirtintomis Fondo valdybos direktoriaus 2010 m. birželio 4 d. įsakymu Nr. V-243 „Dėl Duomenų apie apdraustuosius ir draudėjus pateikimo ir tikslinimo taisyklių, socialinio draudimo pranešimų/prašymo formų ir jų elektroninių duomenų struktūros aprašų patvirtinimo“, sprendimas dėl permokos grąžinimo priimamas tik nustatyta tvarka patikslinus šiuos duomenis Registre.

18. Sprendimą dėl permokos grąžinimo arba įskaitymo priima Fondo valdybos teritorinio skyriaus direktorius ar direktoriaus pavaduotojas pagal kuravimo sritį arba kitas įgaliotas Fondo valdybos teritorinio skyriaus valstybės tarnautojas. Sprendimas įforminamas atskiru dokumentu.

19. Per 3 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos draudėjui pranešama apie priimtą sprendimą pateikiant sprendimo kopiją.

 

III SKYRIUS

PERMOKOS GRĄŽINIMAS

 

20. Permoka draudėjui grąžinama per 2 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos.

21. Permoka grąžinama tokiais būdais:

21.1. lėšos pervedamos į Prašyme nurodytą draudėjo sąskaitą kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigoje, įregistruotoje ir veikiančioje Lietuvoje arba užsienio valstybėje;

21.2. lėšos pervedamos į savarankiškai dirbančio asmens Prašyme nurodytą asmeninę sąskaitą kredito (mokėjimo ar elektroninių pinigų) įstaigoje, įregistruotoje ir veikiančioje Lietuvoje arba užsienio valstybėje, jeigu savarankiškai dirbantis asmuo, kaip draudėjas, neturi kredito (mokėjimo ar elektroninių pinigų) įstaigoje atidarytos sąskaitos;

21.3. lėšos pervedamos į savanoriškai apsidraudusio asmens Prašyme nurodytą asmeninę sąskaitą kredito (mokėjimo ar elektroninių pinigų) įstaigoje įregistruotoje ir veikiančioje Lietuvoje arba užsienio valstybėje.

22. Grąžinant permokas į sąskaitas, atidarytas užsienyje veikiančiose kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigose, visas išlaidas, susijusias su mokėjimo nurodymu bei valiutos konvertavimu, sumoka draudėjas. Šių išlaidų suma mažinama draudėjui grąžinamos permokos suma.

23. Jeigu draudėjas – juridinis asmuo, turintis filialų, kurie irgi yra draudėjai, nutraukia įmokas, baudas, delspinigius ir palūkanas permokėjusio filialo veiklą, jis turi teisę šio Tvarkos aprašo nustatyta tvarka susigrąžinti to filialo permoką. Tokiu atveju Prašyme nurodomi ne juridinio asmens, bet filialo duomenys, ir informacija, kad filialo veikla yra nutraukta, bei tai patvirtinantys dokumentai. Patvirtinantys dokumentai nepridedami, kai Fondo valdybos teritorinis skyrius juos turi ar gauna duomenis iš kitų registrų ar informacinių sistemų. Šiuo atveju juridinio asmens filialo permoka gali būti grąžinta jeigu atlikti su steigėju juridiniu asmeniu Tvarkos aprašo 7 punkte nurodytuose teisės aktuose nurodyti veiksmai. 

 

IV SKYRIUS

PRANEŠIMAI IR JŲ SIUNTIMAS

 

24. Apie priimtą sprendimą dėl permokos grąžinimo (sprendimą negrąžinti permokos, grąžinti ne visą prašomą sumą), kitais atvejais, kai atlyginama/įskaitoma draudėjo padaryta žala Fondui, pranešimai pateikiant sprendimo kopiją draudėjams siunčiami per Elektroninę draudėjų aptarnavimo sistemą, o savarankiškai privalomuoju sveikatos draudimu besidraudžiantiems asmenims per Elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą.

25. Nesant galimybės draudėją informuoti 24 punkte nurodytu būdu pranešimas siunčiamas priemonėmis, kuriomis asmuo pateikė prašymą, išskyrus kai prašyme nurodyta kitaip: elektroniniu paštu, raštu ar kitomis prieinamomis ryšio priemonėmis.

 

V SKYRIUS

BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

26. Prašymo nagrinėjimo veiksmai, kurie tiesiogiai nesureglamentuoti šiame Tvarkos apraše, atliekami vadovaujantis Lietuvos Respublikos viešojo administravimo įstatymu ir bendraisiais asmenų aptarnavimui Fondo administravimo įstaigose taikomais teisės aktais.

_____________________

 

 

Draudėjų permokėtų valstybinio

socialinio draudimo įmokų, baudų,

delspinigių ir palūkanų grąžinimo

draudėjams tvarkos aprašo

Priedas

 

(Prašymo grąžinti/įskaityti permokėtas valstybinio socialinio draudimo įmokas, baudas, delspinigius ir palūkanas pavyzdinė forma)

 

 

Vardas Pavardė/ juridinio asmens pavadinimas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Asmens kodas (jei nesuteiktas - gimimo data) / juridinio asmens kodas

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Draudėjo kodas                                           

 

 

 

 

 

 

 

Telefono Nr.

+

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

El. pašto adresas 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adresas/ buveinės adresas

Valstybinio socialinio draudimo fondo valdybos _______________________________________

_______________________________ skyriui

PRAŠYMAS

 

GRĄŽINTI/ ĮSKAITYTI PERMOKĖTAS VALSTYBINIO SOCIALINIO DRAUDIMO ĮMOKAS, BAUDAS, DELSPINIGIUS IR PALŪKANAS

20 - -

(Sudarymo vieta)

 

Prašau grąžinti susidariusią valstybinio socialinio draudimo įmokų  ................. Eur, privalomojo sveikatos draudimo įmokų ................. Eur, baudų .............. Eur, delspinigių ..................Eur, palūkanų ............. Eur permoką.

Permokos suma iš viso ............. Eur.

Prašau prašymo teikimo dieną susidariusią valstybinio socialinio draudimo įmokų  ................. Eur, privalomojo sveikatos draudimo įmokų ................. Eur, baudų .............. Eur, delspinigių ..................Eur, palūkanų .............. Eur permoką įskaityti Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos administruojamų mokesčių mokestinei nepriemokai ir (ar) nesumokėtai už administracinius nusižengimus Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso nustatyta tvarka paskirtai baudai padengti.

Permokos suma iš viso .............. Eur.

 

Grąžintiną permokos sumą prašau pervesti į mano asmeninę/ įmonės sąskaitą:

Lietuvoje esančioje kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigoje. Nurodau sąskaitos numerį (20 simbolių): 

 

L

T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

užsienio valstybėje įregistruotoje kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigoje (filiale). Nurodau:

 

 

tarptautinį (IBAN) sąskaitos numerį

(iki 34 simbolių kartu su dviženkliu valstybės kodu)

  

     

 

 

 

 

 

 

 

 

kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigos užsienyje SWIFT (BIC) kodą

     

—

 

valstybės, kurioje yra sąskaita, pavadinimą

     

——

 

kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigos užsienyje pavadinimą

     

——

 

kredito, mokėjimo ar elektroninių pinigų įstaigos adresą užsienyje (gatvė, namo Nr., miestas, valstybė)

     

——

 

—Jeigu pasirinkote grąžintą permoką pervesti į asmeninę/ įmonės sąskaitą bet kurioje užsienio valstybėje, privalomai užpildomi laukai.

——Pildoma tik tuo atveju, kai pasirenkate grąžintiną permokos sumą gauti į sąskaitą, kuri yra valstybėje, nepriklausančioje elektroninių mokėjimų eurais erdvei (SEPA). SEPA apima visas Europos Sąjungos valstybes nares, taip pat Norvegiją, Islandiją, Lichtenšteiną, Šveicariją, Jungtinę Karalystę, San Mariną, Monaką ir Andorą.

 

Pridedama:

1. ...........................................................................................................................................................;

2. ...........................................................................................................................................................;

3. ............................................................................................................................................................

 

Esu informuotas, kad sprendimas dėl įmokų permokos grąžinimo bus priimtas įvertinus, ar yra draudėjo piniginių įsipareigojimų pagal Draudėjų permokėtų valstybinio socialinio draudimo įmokų, baudų, delspinigių ir palūkanų grąžinimo draudėjams tvarkos aprašo 7 punkte nurodytus teisės aktus, ir, jeigu jų yra, atlikus atitinkamus tuose teisės aktuose nustatytus veiksmus.

__________________ ____________________________________

(parašas) (vardas, pavardė)