LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRO 2017 M. BALANDŽIO 10 D. ĮSAKYMO NR. V-397 „DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ ĮSTAIGŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ VEIKLOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO“ PAKEITIMO
2024 m. vasario 26 d. Nr. V-251
Vilnius
1. P a k e i č i u Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2017 m. balandžio 10 d. įsakymą Nr. V-397 „Dėl Valstybės ir savivaldybių įstaigų sveikatos priežiūros specialistų veiklos vertinimo tvarkos aprašo patvirtinimo“ ir jį išdėstau nauja redakcija:
„LIETUVOS RESPUBLIKOS SVEIKATOS APSAUGOS MINISTRAS
ĮSAKYMAS
DĖL VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ VEIKLOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠO PATVIRTINIMO
Vadovaudamasis Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatymo 9 straipsnio 2 dalimi:
1. T v i r t i n u Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų sveikatos priežiūros specialistų veiklos vertinimo tvarkos aprašą (pridedama).
2. N u s t a t a u, kad valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų sveikatos priežiūros specialistų 2023 m. veiklos vertinimas atliekamas iki šio įsakymo įsigaliojimo dienos galiojusio Valstybės ir savivaldybių įstaigų sveikatos priežiūros specialistų veiklos vertinimo tvarkos aprašo nustatyta tvarka, išskyrus metinių užduočių nustatymą. Lūkesčiai dėl 2024 m. veiklos nustatomi šio įsakymo 1 punkte nurodyta Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų sveikatos priežiūros specialistų veiklos vertinimo tvarkos apraše patvirtinta tvarka.
PATVIRTINTA
Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos
ministro 2017 m. balandžio 10 d. įsakymu Nr. V-397
(Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
2024 m. vasario 26 d. įsakymo Nr. V-251
redakcija)
VALSTYBĖS IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETINIŲ ĮSTAIGŲ SVEIKATOS PRIEŽIŪROS SPECIALISTŲ VEIKLOS VERTINIMO TVARKOS APRAŠAS
I SKYRIUS
BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų sveikatos priežiūros specialistų veiklos vertinimo tvarkos aprašas (toliau – Aprašas) nustato valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų, finansuojamų iš valstybės biudžeto, savivaldybių biudžetų ir Valstybinio socialinio draudimo fondo biudžeto bei kitų valstybės įsteigtų pinigų fondų lėšų (toliau – biudžetinės įstaigos), sveikatos priežiūros specialistų, dirbančių pagal darbo sutartis (toliau – specialistai), kasmetinio veiklos vertinimo tvarką.
2. Aprašas taikomas sveikatos priežiūros specialistams, kurie turi sveikatos priežiūros veiklos licencijas arba kurie sveikatos priežiūros specialistais įvardyti atskiruose įstatymuose ar jų pagrindu priimtuose teisės aktuose, išskyrus įstaigų vadovus.
3. Specialistų, išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, veiklos vertinimas siejamas su jų veiklos krūviais, veiklos kokybe, gebėjimais panaudoti turimas žinias ir įgūdžius vykdant pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas.
4. Apraše vartojamos sąvokos atitinka Lietuvos Respublikos biudžetinių įstaigų darbuotojų darbo apmokėjimo ir komisijų narių atlygio už darbą įstatyme (toliau – Įstatymas), Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatyme ir kituose sveikatos priežiūros veiklą reglamentuojančiuose teisės aktuose nustatytas sąvokas.
II SKYRIUS
METINIŲ VEIKLOS UŽDUOČIŲ SPECIALISTAMS NUSTATYMAS IR KASMETINIS SPECIALISTŲ VERTINIMAS
5. Tiesioginis specialisto vadovas (toliau – tiesioginis vadovas), atsižvelgdamas į biudžetinės įstaigos metinio veiklos plano priemones, specialistams, išskyrus biudžetinių įstaigų vadovus, nustato metines veiklos užduotis (toliau – užduotys), veiklos lūkesčius, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius ir riziką, kuriai esant užduotys gali būti neįvykdytos.
6. Specialistams nustatytos užduotys turi būti aiškios, įvykdomos, turėti nustatytą įvykdymo terminą. Siektinų rezultatų vertinimo rodikliai turi būti aiškūs ir leisti įvertinti, ar pasiektas konkretus rezultatas. Nustatomos ne mažiau kaip 2 užduotys. Kiekviena užduotis gali turėti daugiau nei vieną, bet ne daugiau kaip 3 rezultatų vertinimo rodiklius. Siektinų rezultatų vertinimo rodikliai turi būti aiškūs ir leidžiantys įvertinti, ar pasiekti konkretūs rezultatai, o jų reikšmės – pamatuojamos ir apskaičiuojamos, nesunkiai patikrinamos.
7. Riziką, kuriai esant užduotys gali būti neįvykdytos, tiesioginis vadovas nustato įvertindamas nuo darbuotojo nepriklausančias aplinkybes.
8. Tiesioginis vadovas specialistą su nustatytomis užduotimis, veiklos lūkesčiais, siektinų rezultatų vertinimo rodikliais ir rizika supažindina pasirašytinai.
9. Metinės veiklos užduotys, veiklos lūkesčiai, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai specialistui turi būti nustatyti kiekvienais metais iki kovo 1 dienos; specialistui, kurio darbo biudžetinėje įstaigoje pradžios ar perkėlimo į kitas pareigas data, ar grįžimo iš atostogų vaikui prižiūrėti data yra ne vėlesnė negu spalio 1 diena, – einamaisiais metais per vieną mėnesį nuo darbo biudžetinėje įstaigoje pradžios, perkėlimo ar grįžimo į pareigas dienos. Specialistui, kuris grįžo iš atostogų vaikui prižiūrėti vėliau negu spalio 1 dieną ar kurio darbo biudžetinėje įstaigoje pradžios ar perkėlimo į kitas pareigas data yra vėlesnė negu spalio 1 diena, metinės užduotys, veiklos lūkesčiai, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai einamiesiems metams nenustatomi. Prireikus nustatytos metinės užduotys, veiklos lūkesčiai, siektini rezultatai ir jų vertinimo rodikliai einamaisiais metais gali būti pakeisti arba papildyti, bet ne vėliau kaip iki spalio 1 dienos. Specialistų veikla įvertinama kiekvienais metais iki kovo 1 dienos, jeigu specialisto darbo biudžetinėje įstaigoje pradžios data buvo ne vėlesnė negu spalio 1 diena. Jeigu dėl specialisto laikinojo nedarbingumo, komandiruotės, atostogų ar kitų svarbių priežasčių praleidžiami šiame punkte nurodyti terminai, specialisto veikla įvertinama per 5 darbo dienas nuo šių priežasčių išnykimo dienos.
10. Specialisto veiklos vertinimo procedūrą sudaro:
11. Specialisto veiklos nagrinėjimas susideda iš dalinio Išvados užpildymo ir pokalbio su specialistu.
12. Tiesioginis vadovas pateikia specialistui išvados formą (pagal Aprašo priedą), kurioje specialistas užpildo pagrindinius praėjusių metų veiklos rezultatus (Aprašo priede nurodytus specialisto pildomus punktus) ir grąžina ją vadovui ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo jos gavimo dienos.
13. Darbuotojas ir vadovas susitaria dėl pokalbio datos. Į pokalbį darbuotojas turi teisę kviesti biudžetinės įstaigos darbuotojų atstovą, kuris Lietuvos Respublikos darbo kodekso nustatytais atvejais ir tvarka įgyvendina darbuotojų atstovavimą (informavimą, konsultavimą ir dalyvavimą darbdaviui priimant sprendimus) biudžetinėje įstaigoje (toliau – darbuotojų atstovavimą įgyvendinantis asmuo) ir kuris veiklos vertinimo pokalbyje gali dalyvauti stebėtojo teisėmis. Vadovas pokalbio su darbuotoju metu, dalyvaujant darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiam asmeniui (jei toks asmuo dalyvauja veiklos vertinimo pokalbyje):
13.1. aptaria darbuotojo pasiektus rezultatus, veiklos lūkesčius, vykdant jam suformuluotas užduotis, ir jo veiklą per praėjusius kalendorinius metus;
13.3. suformuluoja einamųjų metų užduotis, veiklos lūkesčius, siektinus rezultatus, jų vertinimo rodiklius ir riziką, kuriai esant užduotys gali būti neįvykdytos;
14. Po pokalbio tiesioginis vadovas, kartu su darbuotojų atstovavimą įgyvendinančiu asmeniu (jei toks asmuo dalyvavo veiklos vertinimo pokalbyje), įvertinęs specialisto praėjusių kalendorinių metų veiklą, užpildo specialisto Išvados formą, įrašydamas specialisto pasiektų rezultatų vykdant užduotis vertinimą ir siūlymus, nurodytus Įstatymo 9 straipsnio 7 dalyje. Specialisto veikla, pasiekti rezultatai vykdant suformuotas užduotis vertinami pagal vertinimo rodiklius.
15. Specialistų veikla gali būti vertinama:
15.1. viršija lūkesčius – specialistas įvykdė nustatytas užduotis ir viršijo kai kuriuos sutartus vertinimo rodiklius;
15.2. atitinka lūkesčius – specialistas iš esmės įvykdė nustatytas užduotis pagal nustatytus vertinimo rodiklius;
15.3. iš dalies atitinka lūkesčius – specialistas įvykdė tik kai kurias nustatytas užduotis pagal sutartus vertinimo rodiklius;
16. Jei darbuotojų atstovavimą įgyvendinantis asmuo (jei toks asmuo dalyvavo veiklos vertinimo pokalbyje) nesutinka su specialisto tiesioginio vadovo siūloma Išvada, apie tai pažymi Išvados formoje ir nurodo nesutikimo argumentus.
17. Tiesioginis vadovas specialistą su Išvada supažindina pasirašytinai. Darbuotojui atsisakius pasirašyti patvirtinant, kad su šia Išvada susipažino, surašomas aktas.
III SKYRIUS
BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
19. Ginčai dėl biudžetinių įstaigų specialistų veiklos vertinimo nagrinėjami Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta darbo ginčų nagrinėjimo tvarka.
20. Asmens duomenys tvarkomi Lietuvos Respublikos asmens duomenų teisinės apsaugos įstatymo, Aprašo ir kitų teisės aktų, reglamentuojančių asmens duomenų apsaugą ir tvarkymą, nustatyta tvarka, vadovaujantis 2016 m. balandžio 27 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamentu (ES) 2016/679 dėl fizinių asmenų apsaugos tvarkant asmens duomenis ir dėl laisvo tokių duomenų judėjimo ir kuriuo panaikinama Direktyva 95/46/EB (Bendrasis duomenų apsaugos reglamentas).
Valstybės ir savivaldybių biudžetinių įstaigų
sveikatos priežiūros specialistų veiklos
vertinimo tvarkos aprašo
priedas
(Veiklos vertinimo išvados forma)
_________________________________________________________________
(valstybės ar savivaldybės biudžetinės įstaigos, jos struktūrinio padalinio pavadinimas)
_________________________________________________________________
(specialisto pareigos, vardas ir pavardė)
VEIKLOS VERTINIMO IŠVADA
_____________ Nr. ________
(data)
_________________
(sudarymo vieta)
I SKYRIUS
PASIEKTI IR PLANUOJAMI PASIEKTI REZULTATAI
1. Pagrindiniai praėjusių metų veiklos lūkesčiai (pildo specialistas)
Metinės veiklos užduotys |
Veiklos lūkesčiai |
Lūkesčių vertinimo rodikliai (kiekybiniai, kokybiniai, laiko ir kiti rodikliai, kuriais vadovaudamasis tiesioginis vadovas vertins, ar nustatytos užduotys yra įvykdytos) |
Išpildyti veiklos lūkesčiai ir jų rodikliai |
1.1.
|
|
|
|
1.2.
|
|
|
|
1.3.
|
|
|
|
1.4.
|
|
|
|
1.5.
|
|
|
|
1.6.
|
|
|
|
2. Einamųjų metų užduotys (nustatomos ne mažiau kaip 2 užduotys) (pildoma kartu su specialistu)
Metinės veiklos užduotys |
Veiklos lūkesčiai |
Veiklos lūkesčių vertinimo rodikliai (kiekybiniai, kokybiniai, laiko ir kiti rodikliai, kuriais vadovaudamasis tiesioginis vadovas vertins, ar nustatytos užduotys yra įvykdytos) |
1.1.
|
|
|
1.2.
|
|
|
1.3.
|
|
|
1.4.
|
|
|
1.5.
|
|
|
1.6.
|
|
|
II SKYRIUS
IŠPILDYTŲ VEIKLOS LŪKESČIŲ, VYKDANT METINES VEIKLOS UŽDUOTIS, GEBĖJIMŲ VYKDYTI FUNKCIJAS VERTINIMAS IR PASIŪLYMAI, KAIP TOBULINTI PROFESINĘ KVALIFIKACIJĄ
4. Išpildytų veiklos lūkesčių vykdant metines veiklos užduotis vertinimas (pildo tiesioginis vadovas po pokalbio su specialistu)
Užduočių įvykdymo aprašymas |
Pažymimas atitinkamas langelis |
Specialistas įvykdė nustatytas užduotis ir viršijo kai kuriuos sutartus vertinimo rodiklius |
Viršija lūkesčius ☐ |
Specialistas iš esmės įvykdė nustatytas užduotis pagal sutartus vertinimo rodiklius |
Atitinka lūkesčius ☐ |
Specialistas įvykdė tik kai kurias nustatytas užduotis pagal sutartus vertinimo rodiklius |
Iš dalies atitinka lūkesčius ☐ |
Specialistas neįvykdė nustatytų užduočių pagal sutartus vertinimo rodiklius |
Neatitinka lūkesčių ☐ |
5. Gebėjimų atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas vertinimas (pildo tiesioginis vadovas po pokalbio su specialistu)
Gebėjimų atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas vertinimo kriterijai |
Pažymimas atitinkamas langelis: 4 – viršija lūkesčius 3 – atitinka lūkesčius 2 – iš dalies atitinka lūkesčius 1 – neatitinka lūkesčių |
5.1. Pareigybės aprašyme nustatytų funkcijų vykdymas, laikantis nustatytos tvarkos, tinkamu būdu |
1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ |
5.2. Tinkamas turimų žinių, gebėjimų ir įgūdžių panaudojimas, atliekant funkcijas ir siekiant rezultatų |
1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ |
5.3. Darbo atlikimas laiku (užduočių atlikimo terminų atitiktis nustatytiems terminams) |
1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ |
5.4. Savarankiškumas atliekant darbą (tinkamiausių būdų, kaip atlikti užduotį, pasirinkimas, papildomos pagalbos, reikalingos užduotims atlikti, sprendimams pagal įgaliojimus priimti, kiekis) |
1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ |
5.5. Kiti vertinimo kriterijai, jeigu įstaigoje taikomos ir kitos personalo valdymo priemonės, susijusios su veiklos vertinimu ____________________________________________(įrašyti) |
1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ |
5.6. BENDRAS ĮVERTINIMAS (balų vidurkis) |
1 ☐ 2 ☐ 3 ☐ 4 ☐ |
III SKYRIUS
BENDRAS VEIKLOS LŪKESČIŲ VERTINIMAS, VERTINIMO PAGRINDIMAS IR PASIŪLYMAI
7. Bendras veiklos lūkesčių vertinimas (pildo specialisto tiesioginis vadovas)
Vertinimas |
Pažymimas langelis, atitinkantis bendrą išpildytų veiklos lūkesčių, vykdant užduotis, ir gebėjimų atlikti pareigybės aprašyme nustatytas funkcijas vertinimų vidurkį |
|||
Neatitinka lūkesčių – ☐ |
Iš dalies atitinka lūkesčius – ☐ |
Atitinka lūkesčius – ☐ |
Viršija lūkesčius – ☐ |
8. Vertinimo pagrindimas ir pasiūlymai (pildo specialisto tiesioginis vadovas):_______________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_____________________________ _____________ _______________________
(Vadovo pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_____________________________ _____________ _______________________
(Specialisto pareigos) (parašas) (vardas ir pavardė)
_____________________________ _____________ _______________________
(Darbuotojo atstovavimą įgyvendinančio (parašas) (vardas ir pavardė)
asmens pareigos)