Pagegiu

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS

 

įsakymas

dėl pagėgių savivaldybės administracijos civilinės metrikacijos ir viešosios tvarkos skyriaus nuostatų patvirtinimo

 

2018 m. spalio 17 d. Nr. A1-851

Pagėgiai

 

 

Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo 29 straipsnio 8 dalies 3 punktu, Pagėgių savivaldybės tarybos 2018 m. birželio 28 d. sprendimu Nr. T-87 „Dėl Pagėgių savivaldybės administracijos struktūros pakeitimo“:

1.Tvirtinu Pagėgių savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir viešosios tvarkos skyriaus nuostatus (pridedama).

2. Skelbiu šį įsakymą Teisės aktų registre ir Pagėgių savivaldybės interneto svetainėje www.pagegiai.lt.

Šis įsakymas gali būti skundžiamas Regionų apygardos administracinio teismo Klaipėdos rūmams (Galinio Pylimo g. 9, 91230 Klaipėda) Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka per 1 (vieną) mėnesį nuo įsakymo paskelbimo dienos.

 

 

 

Administracijos direktorė                                                                    Dainora Butvydienė

 

PATVIRTINTA

Pagėgių savivaldybės administracijos

direktoriaus 2018 m. spalio 17 d.

įsakymu Nr. A1-851

 

PAGĖGIŲ SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS
CIVILINĖS METRIKACIJOS IR VIEŠOSIOS TVARKOS SKYRIAUS NUOSTATAI

 

I. BENDROSIOS NUOSTATOS

 

1.   Pagėgių savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos ir viešosios tvarkos skyriaus (toliau – Skyrius) nustatai reglamentuoja skyriaus tikslus, uždavinius, funkcijas, darbo organizavimą, teises, atsakomybę ir atskaitingumą.

2.   Skyrių steigia Pagėgių savivaldybės taryba, tvirtindama Pagėgių savivaldybės administracijos (toliau –Savivaldybės administracija) struktūrą.

3.   Skyrius yra savivaldybės administracijos struktūrinis padalinys, tiesiogiai pavaldus ir atskaitingas savivaldybės administracijos direktoriui.

4.   Skyriaus paskirtis – užtikrinti valstybinės (valstybės perduotos savivaldybėms) civilinės būklės aktų registravimo funkcijos įgyvendinimą, prižiūrėti ir kontroliuoti Civilinės saugos įstatymo vykdymą Savivaldybės teritorijoje, vykdyti valstybinės (Valstybės deleguotos savivaldybėms) priešgaisrinės saugos funkcijos administravimą savivaldybėje. Įgyvendina savivaldybėje valstybės ir savivaldybės sveikatos politiką, derina savivaldybės įmonių, įstaigų ir organizacijų veiklą įgyvendinant sveikatos programas. Įgyvendinti Valstybinę (perduotą savivaldybėms) valstybinės kalbos kontrolės funkciją, užtikrinti Valstybinės kalbos politikos eigą Pagėgių savivaldybės teritorijoje.

5.   Skyriaus nuostatus, pareigybių sąrašą, pareigybių aprašymus tvirtina ir keičia Savivaldybės administracijos direktorius.

6.   Skyrius savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Lietuvos Respublikos įstatymais, kitais Lietuvos Respublikos Seimo priimtais teisės aktais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Pagėgių savivaldybės (toliau - Savivaldybės) tarybos sprendimais, mero potvarkiais, Administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais nuostatais.

7.   Skyriaus darbuotojai yra karjeros valstybės tarnautojai ir darbuotojai, dirbantys pagal darbo sutartis (toliau - Darbuotojai).

 

 

II. SKYRIAUS UŽDAVINIAI IR FUNKCIJOS

 

 

8. Skyriaus uždaviniai:

8.1.    užtikrinti civilinės būklės aktų registravimą ir įtraukimą į apskaitą, mirčių registravimą ir kitų civilinės metrikacijos įstaigų teikiamų paslaugų suteikimą;

8.2.    įstatymų priskirtų registrų tvarkymas ir duomenų teikimas valstybės registrams;

8.3.    kontroliuoti priimtų sprendimų įgyvendinimą savivaldybėje civilinės saugos klausimais;

8.4.    administruoti Valstybinės (Valstybės deleguotos savivaldybėms) priešgaisrinės saugos funkcijas;

8.5.    dalyvauti rengiant ir vykdant mobilizaciją, demobilizaciją, priimančiosios šalies paramą;

8.6.    vykdyti Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme numatytas atsakingo asmens už įslaptintos informacijos apsaugą funkcijas;

8.7.    radiacinės saugos prevencija;

8.8.    vykdyti savivaldybėje valstybės sveikatos priežiūros politiką, sveikatos priežiūros reformą, prižiūrėti bei gerinti sanitarijos būklę savivaldybės teritorijoje, kontroliuoti, kaip laikomasi sanitarijos ir higienos norminių aktų, taisyklių.

8.9. vykdyti Valstybinės kalbos vartojimo ir taisyklingumo kontrolės funkcijas;

8.10tvarkyti savivaldybėms pagal teisės aktus priskirtų archyvinius dokumentus;

9.   Įgyvendindamas jam nustatytus uždavinius, Skyrius atlieka šias funkcijas:

9.1. Civilinės metrikacijos sritis:

9.1.1. registruoja gimimą, santuokos sudarymą, santuokos nutraukimą, įvaikinimą, tėvystės pripažinimą, tėvystės (motinystės) nustatymą, nuginčijimą, vardo, pavardės, tautybės pakeitimą, mirtį;

9.1.2. įtraukia į apskaitą bažnyčios (konfesijų) nustatyta tvarka ir užsienio valstybėje sudarytas santuokas, užsienio valstybėje gimusių vaikų gimimus, užsienio valstybėje nutrauktas santuokas;

9.1.3. papildo, pakeičia, ištaiso, anuliuoja, atkuria civilinės būklės aktų įrašus;

9.1.4. išduoda pakartotinius civilinės būklės aktų įregistravimo liudijimus, civilinės būklės aktų įrašų nuorašus, išrašus, kopijas, pažymas apie šeiminę padėtį asmenims, ketinantiems registruoti santuoką užsienio valstybėje;

9.1.5. organizuoja iškilmingą santuokos ir gimimo registravimą, jei to pageidauja besituokiantys asmenys ir vaikų tėvai;

9.1.6. rengia medžiagą ir teikia išvadas bylose piliečiams, keičiantiems vardą, pavardę, tautybę, ir bylose, susijusiose su klaidų ištaisymu civilinės būklės aktų įrašuose;

9.1.7. saugo pirmųjų civilinės būklės aktų egzempliorius nustatytą laiką, tvarko sudarytų aktų įrašų apskaitą;

9.1.8. nustatyta tvarka teikia ataskaitas kompetentingoms institucijoms;

9.1.9. konsultuoja gyventojus teisės aktų, susijusių su santuoka ir šeima, taikymo klausimais, rengia atsakymus į paklausimus, prašymus, skundus skyriaus kompetencijos klausimais;

9.2. Civilinės saugos, priešgaisrinės saugos ir mobilizacijos sritis:

9.2.1. prognozuoja ekstremalių situacijų galimybę, vykdo prevencinės civilinės saugos priemones;

9.2.2. koordinuoja ekstremaliųjų situacijų komisijos (ESK) darbą, tvarko ekstremaliųjų situacijų komisijos dokumentaciją;

9.2.3. kontroliuoja Civilinės saugos būklę seniūnijose, įstaigose, įmonėse;

9.2.4. sudaro savivaldybės civilinės saugos ekstremaliųjų situacijų valdymo planą, renka ir sistemina medžiagą jo priedams; paruošia rajono Ekstremalių situacijų operacijų centro nuostatus ir juos koreguoja;

9.2.5. organizuoja pagal reikalavimus ekstremaliųjų situacijų valdymo štabo įrengimą; kuria naują perspėjimo ir informavimo sistemą pagal CSD prie VRM pateiktas rekomendacijas;

9.2.6. dalyvauja įgyvendinant stichinių meteorologinių reiškinių, radiacinės saugos ir gyvūnų užkrečiamųjų ligų likvidavimo ir priežiūros programas;

9.2.7. aprūpina individualiomis apsaugos priemonėmis ekstremalių situacijų operacijų centro narius; parenka kolektyvinės apsaugos statinius, nustato jų poreikį pritaikyti laikinam žmonių apgyvendinimui;

9.2.8. atlieka įvykusių savivaldybėje ekstremalių situacijų pavojaus bei rizikos analizę, prognozuoja pavojingo poveikio ribas, to poveikio tikimybę, galimų padarinių mastą, išteklius, reikalingus nelaimės padariniams šalinti; įvertinus aplinkybes, koreguoja Pagėgių savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo planą;

9.2.9. ruošia ataskaitas apskrities priešgaisrinės gelbėjimo valdybos civilinės saugos skyriui pagal atitinkamas formas; tikrina  objektų avarijų likvidavimo planus ir pasirengimą veikti pagal juos; dalyvauja objektų civilinės saugos pratybose ir treniruotėse;

9.2.10. ruošia savivaldybės gyventojų evakavimo ir evakuotųjų priėmimo planus, sprendžia evakuotųjų apgyvendinimo klausimus, sudaro apgyvendinimo vietų sąrašus seniūnijose; rengia Savivaldybės sudaromų sutarčių su transportą teikiančiomis organizacijomis projektus, kontroliuoja evakuacijos komisijos sudarymą ir jos darbą;

9.2.11. teikia metodinę pagalbą įmonių vadovams sudarant ekstremaliųjų situacijų valdymo planus ir jų priedus;

9.2.12. vykdo Valstybinės (Valstybės deleguotos savivaldybėms) priešgaisrinės saugos funkcijos administravimą savivaldybėje.

9.2.13. pagal kompetenciją Vyriausybės nustatyta tvarka rengia institucijos mobilizacijos planą;

9.2.14. organizuoja valstybės ir institucijos mobilizacijos planų vykdymą, mobilizacinių ir (ar) priimančiosios šalies paramos teikimo užduočių ir mobilizacinių nurodymų įgyvendinimą;

9.2.15. Vyriausybės nustatyta tvarka sudaro institucijos ir jai pavaldžių įstaigų civilinį mobilizacinio personalo rezervą;

9.2.16. teikia kitiems mobilizacijos sistemos subjektams reikalingus duomenis ir informaciją;

9.2.17. įstatyme nustatytais atvejais organizuoja naudojant institucijos civilinį mobilizacinio personalo rezervą, atlieka kitas įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytas mobilizacijos, demobilizacijos ir priimančiosios šalies paramos funkcijas;

9.2.18. teikia siūlymus Mobilizacijos departamentui arba Vyriausybei dėl mobilizacijos ir (ar) priimančiosios šalies paramos teisinio reglamentavimo ir lėšų poreikio nurodytoms funkcijoms atlikti;

9.2.19. dalyvauja vykdant mobilizacinius ir priimančiosios šalies paramos mokymus;

9.2.20. rengia administracijos direktoriaus teisės aktus, susijusius su įslaptintos informacijos apsauga, prižiūri, kaip šie teisės aktai vykdomi;

9.2.21. teikia siūlymus administracijos direktoriui dėl leidimų dirbti ar susipažinti su įslaptinta informacija išdavimo asmenims arba išduotų leidimų panaikinimo;

9.2.22. teikia siūlymus bei išvadas dėl informacijos įslaptinimo pagrįstumo, slaptumo žymų keitimo, įslaptintos informacijos išslaptinimo ar sunaikinimo;

9.2.23. organizuoja įslaptintos informacijos, kuria disponuoja administracijos direktorius, apsaugos būklės tikrinimus, organizuoja įslaptintos informacijos apskaitą, kontroliuoja jos apyvartą, tvarko jos registraciją bei įslaptintų dokumentų archyvą, užtikriną jų fizinę apsaugą;

9.2.24. vykdo Lietuvos Respublikos valstybės ir tarnybos paslapčių įstatyme numatytas atsakingo asmens už įslaptintos informacijos apsaugą numatytas funkcijas.

9.3. Sveikatos ir sanitarijos sritis:

9.3.1. vykdo savivaldybėje valstybės sveikatos priežiūros politiką, sveikatos priežiūros reformą;

9.3.2. Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja antrinės sveikatos priežiūros programos tvarką, vykdo valstybinių sveikatos programų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje;

9.3.3. vykdo visuomenės sveikatos priežiūrą savivaldybės teritorijoje esančiose ikimokyklinio ugdymo, bendrojo ugdymo mokyklose ir profesinio mokymo įstaigose ugdomų mokinių pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pradinio, pagrindinio ir vidurinio ugdymo programas, visuomenės sveikatos stiprinimą, visuomenės sveikatos stebėsena;

9.3.4. pagal kompetenciją vykdo savivaldybės visuomenės sveikatos stebėseną, analizuoja aplinkos veiksnius, darančius įtakos gyventojų sveikatai, ir teikia pasiūlymus, išvadas gyventojų sergamumui mažinti, apsaugoti nuo infekcinių ligų, jų protrūkių ar tuo tikslu įgyvendina higienos reikalavimų praktinių priemonių visumą;

9.3.5. kontroliuoja, kaip fiziniai, juridiniai asmenys laikosi teritorijos tvarkymo ir švaros, atliekų tvarkymo, gyvūnų laikymo, prekybos turgavietėse ir viešosiose vietose, želdynų apsaugos, gyvenamųjų ir bendro naudojimo patalpų naudojimo, statinių tinkamos priežiūros, triukšmo prevencijos viešosiose vietose taisyklių, rūkymo draudimo nustatytose vietose, žmonių gyvybės apsaugos vandens telkiniuose numatančių taisyklių, reikalavimų, nustatytų Savivaldybės institucijų sprendimuose bei kituose norminiuose aktuose;

9.3.6. planuoja ir įgyvendina savivaldybės sveikatinimo priemones, paramą savivaldybės gyventojų sveikatos priežiūrai;

9.3.7. organizuoja įmonių, įstaigų ir organizacijų, esančių savivaldybės teritorijoje, sanitarinę priežiūrą; savivaldybės pirminės sveikatos priežiūros plėtojimo programos, kitų tikslinių ir kompleksinių savivaldybės sveikatos programų projektų rengimą, teikia juos aprobuoti bendruomenės sveikatos tarybai, aprobuotas programas teikia tvirtinti savivaldybės tarybai;

9.3.8. nustato privalomo profilaktinio aplinkos kenksmingumo pašalinimo (dezinfekcijos, dezinsekcijos, deratizacijos) būtinumą, kontroliuoja dezinsekcijos, deratizacijos, dezinfekcijos darbų įvykdymą atitinkamuose sanitarinės kontrolės objektuose, gyvenamųjų namų rūsiuose, visuomeniniuose pastatuose, įmonėse, įstaigose bei organizacijose, esančiose savivaldybės teritorijoje;

9.3.9. tvirtina sanitarijos ir higienos taisykles, organizuoja jų laikymosi kontrolę, užtikrina švaros ir tvarkos priežiūrą viešose vietose;

9.4. Kalbos ir archyvo tvarkymo sritis:

9.4.1. kontroliuoja kaip Pagėgių savivaldybėje vykdomas Valstybinės kalbos įstatymas, Valstybinės lietuvių kalbos komisijos nutarimai, kiti valstybinės kalbos vartojimą ir jos taisyklingumą reglamentuojantys teisės aktai;

9.4.2. kontroliuoja ar Pagėgių savivaldybės įstaigose dokumentai tvarkomi valstybine kalba;

9.4.3. kontroliuoja ar Savivaldybės teritorijoje esančiose įstaigose, įmonėse gyventojai aptarnaujami lietuvių kalba. Tikrina ar oficialūs Savivaldybės renginiai vyksta valstybine kalba;

9.4.4. kontroliuoja ar oficialūs vietovardžių pavadinimai rašomi valstybine kalba, jų taisyklingumą;

9.4.5. taiso tarybos sprendimus ir Savivaldybės administracijos raštus (Seimui, Vyriausybei, ministerijoms ir pan.);

9.4.6. kiekvienais metais ruošia Savivaldybės administracijos dokumentacijos planą, dokumentacijos plano papildymų sąrašą, dokumentų registrų sąrašo papildymą ir archyvuojamų bylų apyrašus;

9.4.7. tvarko archyvinius dokumentus, priima iš skyrių dokumentus, tikrina jų įforminimą;

9.4.8. teikia informaciją valstybinių archyvų sistemos įstaigoms apie saugomus dokumentus, pildo nuolatinio, ilgo ir trumpo saugojimo suvestines;

9.4.9. ruošia dokumentų perdavimą valstybiniam saugojimui, pildo dokumentų perdavimo valstybiniam saugojimui, nurašymui ir sunaikinimui aktus.

9.4.10. sudarinėja saugomų archyvinių dokumentų sąrašus, analizuoja ir sistemina dokumentus, išduoda pažymas;

9.4.11. atlieka Pagėgių savivaldybės biudžetinių įstaigų, neperduodančių savo dokumentų valstybės archyvams tolimesniam saugojimui, dokumentacijos planų, apyrašų ir kitų archyvinių dokumentų derinimą;

9.4.12. priima likviduojamų individualių įmonių, akcinių bendrovių, uždarųjų bendrovių dokumentus į Pagėgių savivaldybės likviduotų įmonių archyvą.

9.5. pagal savo kompetenciją teikia statistikos duomenis.

9.6. įgyvendina informacinės visuomenės plėtrą.

 

III. SKYRIAUS TEISĖS

 

10. Skyrius, įgyvendindamas jam pavestus uždavinius ir atlikdamas jo kompetencijai priskirtas funkcijas, turi teisę:

10.1. gauti iš Savivaldybės administracijos struktūrinių padalinių, įstaigai pavaldžių įstaigų dokumentus ir informaciją, kurių reikia Skyriaus uždaviniams įgyvendinti ir funkcijoms vykdyti;

10.2. dalyvauti Savivaldybės tarybos posėdžiuose, Savivaldybės pasitarimuose bei renginiuose, kuriuose svarstomi su Skyriaus uždaviniais ir funkcijomis susiję klausimai;

10.3. atstovauti Savivaldybę teismuose bei kitose institucijose pagal suteiktus įgaliojimus;

10.4. dalyvauti mokymuose ir tobulinti kvalifikaciją;

10.5. turėti kitų teisių, kurios neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams ir kitiems teisės aktams.

 

IV. SKYRIAUS VEIKLOS ORGANIZAVIMAS

 

11. Skyriui vadovauja vedėjas, kurį į pareigas skiria ir iš pareigų atleidžia Direktorius Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka. Nesant skyriaus vedėjo, jo funkcijas atlieka pavaduotojas, o jei tokios pareigybės Skyriuje nėra, kitas Direktoriaus paskirtas valstybės tarnautojas. Skyriaus vedėjas tiesiogiai pavaldus Direktoriui.

12.Skyriaus vedėjas:

12.1. organizuoja, planuoja ir kontroliuoja skyriaus darbą, siekdamas užtikrinti skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

12.2. atsako už skyriui pavestų uždavinių ir funkcijų vykdymą;

12.3. pagal savo kompetenciją užtikrina, kad skyriuje būtų vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų reikalavimai;

12.4. teikia pasiūlymus Direktoriui dėl skyriaus pareigybių sąrašo, skyriaus valstybės tarnautojų skatinimo ar tarnybinių nuobaudų skyrimo.

13. Darbuotojai tiesiogiai pavaldūs Skyriaus vedėjui.

14. Darbuotojų funkcijas nustato pareigybių aprašymai, kuriuos tvirtina Direktorius.

 

V. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS

 

15. Skyrius reorganizuojamas ar likviduojamas Pagėgių savivaldybės tarybos sprendimu Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.

16. Atleidžiamas iš pareigų Skyriaus vedėjas perduoda reikalus, dokumentus ir turtą naujam Skyriaus vedėjui ar kitam savivaldybės administracijos direktoriaus įgaliotam asmeniui Administracijos direktoriaus įsakyme nurodyta tvarka. Reikalams, dokumentams ir turtui perduoti Direktoriaus įsakymu gali būti sudaroma komisija.

__________________